1. Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), περί μισθολογικών κλιμακίων και κατάταξης των υπαλλήλων επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθεται περ. αα), β) στην περ. δ), οι λέξεις «των περιπτώσεων α΄ και γ΄» αντικαθίστανται από τις λέξεις «των περ. α), αα) και γ)» και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: «3. α) Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ.αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ..β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο.Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής.Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.γ) Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης εξελίσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας που ανήκουν με εισαγωγικό το Μ.Κ. 6. Στην περίπτωση αυτών που αποφοίτησαν με άριστα αναγνωρίζεται ένα (1) επιπλέον έτος για τη μισθολογική τους εξέλιξη.δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), αα) και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών.».
- Από την έναρξη ισχύος της παρ. 1 δεν εφαρμόζεται η παρ. 4 του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141) για το προσωπικό που εμπίπτει στο Κεφάλαιο Β’ του ν. 4354/2015.





Αποτελεί κατάφωρη αδικία να εξαιρούνται από τη μισθολογική προώθηση δύο (2) Μ.Κ. λόγω κατοχής και ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου, οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων ή διδακτορικών τίτλων σπουδών μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και οι απόφοιτοι της σχολής δημόσιας διοίκησης.
Είναι σαφές ότι η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου συνδέεται άρρηκτα με την 5ετή διάρκεια των σπουδών (η οποία αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011), συνεπώς θα πρέπει και πάλι να αναγνωρίζεται επιπρόσθετα και εκ τούτου να οδηγεί σε πρόσθετη μισθολογική προώθηση επιπλέον δύο (2) Μ.Κ. από τη μισθολογική προώθηση που προκύπτει λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού τίτλου ή λόγω αποφοίτησης της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.
Επιπλέον οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), είναι εξ΄ορισμού συναφείς με το αντικείμενο του υπαλλήλου καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πτυχίου των σπουδών :
i)το οποίο αποτελούσε απαραίτητο προσόν διορισμού σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση της,
ii) το οποίο αποτελεί τη βάση του άσκησης των καθηκόντων που ανατίθενται
και ως εκ τούτου οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου είναι εξ’ ορισμού απόλυτα συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να υπόκεινται στη κρίση συνάφειας του αρμοδίου οργάνου, προσθέτοντας επιπλέον διοικητικά βάρη.
Συνεπώς προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 45 ως εξής:
1. Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), περί μισθολογικών κλιμακίων και κατάταξης των υπαλλήλων επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθεται περ. αα), β) στην περ. δ), προστίθεται εδάφιο και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. α) Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ.
αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. της περ. α) κατά δύο (2) Μ.Κ..
β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης (α), εξαιρουμένης της περίπτωσης (αα), πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο.Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής.Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.
γ) Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης εξελίσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας που ανήκουν με εισαγωγικό το Μ.Κ. 6. Στην περίπτωση αυτών που αποφοίτησαν με άριστα αναγνωρίζεται ένα (1) επιπλέον έτος για τη μισθολογική τους εξέλιξη.
δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών. Σε περίπτωση κατοχής τίτλου της περ. αα) οι υπάλληλοι προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών των περ. α) και γ) , κατά δύο (2) Μ.Κ. ».
Πρέπει να δοθούν κίνητρα σε μηχανικούς να έρθουν στο δημόσιο. Οι περισσότερες υπηρεσίες είναι ακραία υποστελεχωμένες και όπως είδατε από τον 1ο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, οι περισσότερες θέσεις μηχανικών που προκηρύχθηκαν έμειναν εκκωφαντικά κενές.
Ενώ η ρύθμιση είναι στη σωστή κατεύθυνση, το να μην προωθούνται κατά 2 Μ.Κ. και όσοι μηχανικοί έχουν ήδη μεταπτυχιακό και έχουν ξοδέψει χρόνο, κόπο και χρήμα για να το αποκτήσουν μόνο δίκαιο δεν είναι. 9.000 είναι όλοι οι μηχανικοί του δημοσίου και από τη διάταξη ευνοούνται μόνο περίπου οι 5.000, σχεδόν οι μισοί.
Επίσης όσοι απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών την περίοδο από 01.01.2016 έως 30.05.2022, παρατήρησαν ταυτόχρονη μείωση 2 Μ.Κ. στην προσωπική τους διαφορά, άρα είναι διπλά χαμένοι σε σχέση με τους συναδέλφους τους μηχανικούς που δεν έχουν καν μεταπτυχιακό.Δημιουργείται μία στρέβλωση που πρέπει να λυθεί στο παρόν νομοσχέδιο με βελτιωτική διάταξη.
Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του Ν.4354/2015 θα πρέπει να προστεθεί μία πρόβλεψη για μεταπτυχιακό που είναι απαραίτητο προσόν για ένταξη στον κλάδο διορισμού.
Δίνω ένα παράδειγμα: για τον κλάδο ΕΕΠ ΠΕ22 είναι απαραίτητο προσόν το μεταπτυχιακό στη Συμβουλευτική. Το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό δεν θα πρέπει να δίνει μισθολογική προώθηση 2 κλιμακίων.
Ευχαριστώ.
Σε κάθε περίπτωση οι συντάκτες του Νομοσχεδίου δεν έχουν λάβει υπόψη τους, τους έχοντας διακριτό μεταπτυχιακό (το οποίο απέκτησαν το διάστημα από 01.01.2016 έως 31.05.2022), οι οποίοι έλαβαν μεν τα 2 ΜΚ αλλά με ισόποση μείωση της Προσωπικής Διαφοράς (σε αντίθεση/διάκριση με τους λοιπούς που απέκτησαν μεταπτυχιακό χρονικά είτε πριν, είτε μετά). Επομένως το Νομοσχέδιο θα πρέπει να άρει αυτή την κατάφωρη αδικία, γιατί συνιστά αφενός διάκριση και αφετέρου επιφέρει το εξής παράδοξο: ο/η χωρίς διακριτό μεταπτυχιακό να αμείβεται περισσότερο!!!
Αποτελεί κατάφωρη αδικία να εξαιρούνται από τη μισθολογική προώθηση δύο (2) Μ.Κ. λόγω κατοχής και ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου, οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων ή διδακτορικών τίτλων σπουδών μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και οι απόφοιτοι της σχολής δημόσιας διοίκησης.
Είναι σαφές ότι η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου συνδέεται άρρηκτα με την 5ετή διάρκεια των σπουδών (η οποία αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011), συνεπώς θα πρέπει να αναγνωρίζεται επιπρόσθετα και εκ τούτου να οδηγεί σε πρόσθετη μισθολογική προώθηση επιπλέον δύο (2) Μ.Κ. από τη μισθολογική προώθηση που προκύπτει λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού τίτλου ή λόγω αποφοίτησης της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.
Επιπλέον οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), είναι εξ΄ορισμού συναφείς με το αντικείμενο του υπαλλήλου καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πτυχίου των σπουδών :
i)το οποίο αποτελούσε απαραίτητο προσόν διορισμού σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση της,
ii)το οποίο αποτελεί τη βάση του άσκησης των καθηκόντων που ανατίθενται
και ως εκ τούτου οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου είναι εξ’ ορισμού απόλυτα συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να υπόκεινται στη κρίση συνάφειας του αρμοδίου οργάνου, προσθέτοντας επιπλέον διοικητικά βάρη.
Προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 45 ως εξής:
1.Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), περί μισθολογικών κλιμακίων και κατάταξης των υπαλλήλων επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθεται περ. αα), β) στην περ. δ), προστίθεται εδάφιο και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. α) Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ.
αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. της περ. α) κατά δύο (2) Μ.Κ..
β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης (α), εξαιρουμένης της περίπτωσης (αα), πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο.Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.
γ) Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης εξελίσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας που ανήκουν με εισαγωγικό το Μ.Κ. 6. Στην περίπτωση αυτών που αποφοίτησαν με άριστα αναγνωρίζεται ένα (1) επιπλέον έτος για τη μισθολογική τους εξέλιξη.
δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών. Σε περίπτωση κατοχής τίτλου της περ. αα) οι υπάλληλοι προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών των περ. α) και γ) , κατά δύο (2) Μ.Κ. ».
Αποτελεί κατάφωρη αδικία να εξαιρούνται από τη μισθολογική προώθηση δύο (2) Μ.Κ. λόγω κατοχής και ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου, οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων ή διδακτορικών τίτλων σπουδών μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και οι απόφοιτοι της σχολής δημόσιας διοίκησης.
Είναι σαφές ότι η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου συνδέεται άρρηκτα με την 5ετή διάρκεια των σπουδών (η οποία αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011), συνεπώς θα πρέπει να αναγνωρίζεται επιπρόσθετα και εκ τούτου να οδηγεί σε πρόσθετη μισθολογική προώθηση επιπλέον δύο (2) Μ.Κ. από τη μισθολογική προώθηση που προκύπτει λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού τίτλου ή λόγω αποφοίτησης της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.
Επιπλέον οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), είναι εξ΄ορισμού συναφείς με το αντικείμενο του υπαλλήλου καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πτυχίου των σπουδών :
i)το οποίο αποτελούσε απαραίτητο προσόν διορισμού σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση της,
ii)το οποίο αποτελεί τη βάση του άσκησης των καθηκόντων που ανατίθενται
και ως εκ τούτου οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου είναι εξ’ ορισμού απόλυτα συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να υπόκεινται στη κρίση συνάφειας του αρμοδίου οργάνου, προσθέτοντας επιπλέον διοικητικά βάρη.
Προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 45 ως εξής:
1.Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), περί μισθολογικών κλιμακίων και κατάταξης των υπαλλήλων επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθεται περ. αα), β) στην περ. δ), προστίθεται εδάφιο και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. α) Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ.
αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. της περ. α) κατά δύο (2) Μ.Κ..
β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης (α), εξαιρουμένης της περίπτωσης (αα), πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο.Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.
γ) Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης εξελίσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας που ανήκουν με εισαγωγικό το Μ.Κ. 6. Στην περίπτωση αυτών που αποφοίτησαν με άριστα αναγνωρίζεται ένα (1) επιπλέον έτος για τη μισθολογική τους εξέλιξη.
δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών. Σε περίπτωση κατοχής τίτλου της περ. αα) οι υπάλληλοι προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών των περ. α) και γ) , κατά δύο (2) Μ.Κ. ».
Είναι απλά άδικο για αυτούς που κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Δεν έχει ληφθεί υπόψη ότι οι ΚΑΤΟΧΟΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ τίτλου σπουδών (π.χ. ΠΕ 4ετούς φοίτησης), τον οποίο όμως τίτλο απέκτησαν το διάστημα από 01.01.2016 έως 31.05.2022, έλαβαν μεν τα 2 ΜΚ, αλλά ΜΕ ΙΣΟΠΟΣΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ (σε αντίθεση/διάκριση με τους λοιπούς που απέκτησαν μεταπτυχιακό είτε πριν είτε μετά από αυτό το χρονικό διάστημα, οι οποίοι λαμβάνουν την αύξηση χωρίς να γίνεται μείωση της προσωπικής διαφοράς). Αυτό αποτελεί ΔΙΑΚΡΙΣΗ σε σχέση με τους υπόλοιπους κατόχους μεταπτυχιακού. Τώρα έρχεται να προστεθεί στην όλη αδικία το εξής ΠΑΡΑΔΟΞΟ: εργαζόμενος ΧΩΡΙΣ πρόσθετο μεταπτυχιακό να αμείβεται ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ από εργαζόμενο που ΑΠΕΚΤΗΣΕ μεταπτυχιακό το επίμαχο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει η αδικία αυτή κατά των κατόχων μεταπτυχιακού το εν λόγω διάστημα, να διορθωθεί με επαναφορά της προσωπικής διαφοράς που χάθηκε για αυτή την κατηγορία εργαζομένων και να συμπεριληφθεί στις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου.
Το δημόσιο αναγνωρίζει μισθολογικά ως μεταπτυχιακό ΜΟΝΟ το προπτυχιακό 5ο έτος!!! Άρα δεν χρειάζεται καμία αναφορά σε «μεταπτυχιακό».
Πρέπει να αντικατασταθεί το «…. οι οποίοι δεν κατέχουν….. » σε «ανεξάρτητα από το εάν κατέχουν….» . Πρόκειται για μεγάλη αδικία για όσους κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, καθώς εξισώνονται στην ουσία με τους μη κατέχοντες . Αυτό που θα έπρεπε να προβλεφθεί είναι οι κάτοχοι πτυχίων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών να προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. επιπλέον του ήδη αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού.
Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αναγνωρίζεται ως μεταπτυχιακό και μισθολογικά το 5ετές δίπλωμα σπουδών.
Οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου από 01.01.2016 έως 30.05.2022 ουσιαστικά χάνουν την αναγνώριση του τίτλου αυτού αφου όλοι οι 5ετους φοίτησης προώθούνται κατα 2 ΜΚ και δεν λογίζεται ο νέος τίτλος ξεχωριστά.
Προσώπικά διέθεσα τόσο χρόνο όσο και χρήμα για την απόκτηση του μεταπτυχιακού μου, για να προωθηθώ κατα 2 ΜΚ – με ισόποση μείωση της ΠΔ (σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους συναδέλφους που απέκτησαν μεταπτυχιακό είτε πριν, είτε μετά) αυξάνοντας και το φόρο μου – και τώρα εξαιρούμαι καθώς το δημόσιο αναγνωρίζει μισθολογικά μόνο ένα μεταπτυχιακό!.
Η αδικία εμφανής και θα πρέπει να διορθωθεί άμεσα.
Σε κάθε περίπτωση οι συντάκτες του Νομοσχεδίου δεν έχουν λάβει υπόψη τους, τους έχοντας διακριτό μεταπτυχιακό (το οποίο απέκτησαν το διάστημα από 01.01.2016 έως 31.05.2022), οι οποίοι έλαβαν μεν τα 2 ΜΚ αλλά με ισόποση μείωση της Προσωπικής Διαφοράς (σε αντίθεση/διάκριση με τους λοιπούς που απέκτησαν μεταπτυχιακό χρονικά είτε πριν, είτε μετά). Επομένως το Νομοσχέδιο θα πρέπει να άρει αυτή την κατάφωρη αδικία, γιατί συνιστά αφενός διάκριση και αφετέρου επιφέρει το εξής παράδοξο: ο/η χωρίς διακριτό μεταπτυχιακό να αμείβεται περισσότερο!!!
Στο δημόσιο κάνουν ολοι μεταταπτυχιακο για να πάρουν αυξηση μισθου ασχετα το τι κάνουν το επίδομα χορηγείται και ας ειναι και στο πρωτόκολλο…και το ωραιο ειναι οτι υπαρχει προισταμενος Δ.Ε. γιατι ειναι ο πιο παλιος… γιατι αραγε;
https://www.emdydas.gr/wp-content/uploads/2025/09/17.9.2025_2MK_Integrated_9722.pdf
Κύριοι Υπουργοί
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων
Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (Π.Ο. ΕΜΔΥΔΑΣ) αποτελεί την Ομοσπονδία με
συνδικαλιστικό, αλλά και επιστημονικό χαρακτήρα, που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ & Β’ βαθμού). Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με την πρόσφατη εξαγγελία σας στη ΔΕΘ για χορήγηση 2ΜΚ στους κατόχους integrated master.
Η διεκδίκηση της μισθολογικής αναγνώρισης τόσο των πενταετών σπουδών (που ίσχυε μέχρι και το 2011 με πρόσθετο κλιμάκιο), όσο και των integrated master (που διεκδικούμε από το 2017 και δυστυχώς καμία κυβέρνηση επί 8 έτη δεν υλοποίησε) προσθετικά με τα υφιστάμενα μεταπτυχιακά ή διδακτορικά, αποτελούν πάγιες διεκδικήσεις των Κλαδικών Ομοσπονδιών μας και η έστω και μερική υλοποίηση τους αποτελεί αναμφισβήτητα θετική εξέλιξη
Από όσα διέρρευσαν βέβαια φοβόμαστε ότι ο τρόπος υλοποίησης τους θα
δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα και αδικίες, τις οποίες θα θέλαμε να διευκρινίσουμε, να συζητήσουμε και να αναζητήσουμε τρόπους επίλυσης.
Α. Εμείς διεκδικούμε πρόσθετα Κλιμάκια τόσο λόγω των 5ετών σπουδών (που
υπήρχαν μέχρι το 2011), όσο και λόγω μεταπτυχιακού, η ρύθμιση μάλλον αφορά μόνο το δεύτερο.
Β. Τα κλιμάκια λόγω Integrated master πρέπει να προσμετρούνται προσθετικά
σε τυχόν άλλα συναφή και αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα. Η παρούσα ρύθμιση φοβόμαστε ότι τα αντιμετωπίζει ως μεταπτυχιακά κατά την έννοια του άρθρου 9 ν. 4354/2015, το οποίο ορίζει ότι σε περίπτωση πολλαπλών τίτλων αναγνωρίζεται μόνον εκείνος που αποφέρει το μεγαλύτερο μισθολογικό όφελος. Αυτό εξηγεί την αναφορά σε 5.000 Διπλωματούχους Μηχανικούς αντί του συνόλου των ~8.000 μελών της ΕΜΔΥΔΑΣ.
Τυχόν συμψηφισμός τους – όπως φοβόμαστε – με τα υφιστάμενα θα οδηγήσει την
πλειοψηφία των συναδέλφων μας που ήδη έχει αξιοποιήσει τα πρόσθετα κλιμάκια σε μηδενικό αποτέλεσμα! Ήδη βαθμολογικά και μοριοδοτικά (για κρίσεις και πρόσληψη) τα integrated master λειτουργούν προσθετικά στα υφιστάμενα.
Γ. Όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, οφείλει άμεσα να επιλυθεί το θέμα
με τα Διπλώματα σχολών εξωτερικού που έχουν κριθεί ισότιμα και αντίστοιχα με αυτά των Ελληνικών Πολυτεχνείων (από ΔΙΚΑΤΣΑ και ΔΟΑΤΑΠ) και μέχρι σήμερα αδίκως τους αρνούνται την αναγνώριση του Integrated Master.
Δ. Πρέπει να υπάρξει διευκρίνιση τι ακριβώς θα γίνει με τις υφιστάμενες
Προσωπικές Διαφορές και αν θα συνεχίσουν να προστατεύονται μέχρι τα 300 € σύμφωνα με την πρόσφατη ρύθμιση
Ε. Οφείλουν να αντιμετωπιστούν αδικίες, όπως των συναδέλφων μας που είναι
ήδη στα 2 καταληκτικά κλιμάκια και δε θα δουν αποτέλεσμα, ή αυτών που πρόσφατα αναγνώρισαν μεταπτυχιακό τίτλο εξανεμίζοντας την προσωπική τους διαφορά, ενώ αν το έκαναν ετεροχρονισμένα θα τη διατηρούσαν.
Στ. Τέλος δε μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός ότι το συνολικό
κόστος ανέρχεται σε 7 εκατ. € μόλις (φοβόμαστε ότι μόνο αυτά περίσσεψαν για τους Μηχανικούς) ενώ οι αντίστοιχες αυξήσεις στους στρατιωτικούς και τους ένστολους (153 και 120 εκατ. € αντίστοιχα), επιτείνοντας την αίσθηση υποτίμησης για τους Μηχανικούς.
Υπενθυμίζουμε ότι Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί συνιστούν ιδιαίτερη και απολύτως αναγκαία κατηγορία υπαλλήλων της Δημόσιας Διοίκησης.
• Ο τίτλος σπουδών τους αποκτάται κατόπιν ενιαίου πενταετούς κύκλου σπουδών,
αναγνωρισμένου ακαδημαϊκά ως Integrated Master.
• Αποκτούν Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος από το Τεχνικό Επιμελητήριο την οποία
χρησιμοποιεί αποκλειστικά ο Φορέας απασχόλησης τους
• Σε αντίθεση με τους λοιπούς υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ, οι οποίοι κατά κανόνα προέρχονται από τετραετείς κύκλους σπουδών, οι Μηχανικοί ασκούν καθήκοντα με ιδιαίτερη επιστημονική βαρύτητα και αυξημένη νομική ευθύνη. Υπογράφουν μελέτες, ασκούν επίβλεψη έργων, εκδίδουν άδειες και γνωμοδοτήσεις με προσωπική, πειθαρχική και ποινική ευθύνη για την ασφάλεια έργων, κατασκευών, πολιτών και περιβάλλοντος.
• Η ελκυστικότητα του Δημοσίου ως εργοδότη για Διπλωματούχους Μηχανικούς έχει μειωθεί δραματικά: Στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ μετά το 2022, ποσοστό άνω του 40% των προκηρυγμένων θέσεων για Διπλωματούχους Μηχανικούς παρέμεινε άγονο λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος. Το ποσοστό αυτό δεν συνυπολογίζει τις
παραιτήσεις όσων διορίστηκαν αλλά αποχώρησαν εντός ολίγων μηνών. Γεγονός
που πρόσφατα επιβεβαίωσε ξανά και ο Πρόεδρος του ΑΣΕΠ: «Δίνοντας μάλιστα τη
διάσταση του φαινομένου είπε πως υπάρχουν τομείς όπως η Υγεία, η Πληροφορική
και ειδικότητες όπως οι μηχανικοί, όπου το ποσοστό μη προσέλευσης των
διοριστέων είναι πάνω από 50%.»
• Παράλληλα, πολλοί ήδη υπηρετούντες Μηχανικοί εγκαταλείπουν το Δημόσιο,
αναζητώντας στον ιδιωτικό τομέα ή στο εξωτερικό αποδοχές και συνθήκες
αντίστοιχες με το επιστημονικό τους επίπεδο.
Η εξέλιξη αυτή αποδυναμώνει κρίσιμες κρατικές λειτουργίες, καθώς οι Μηχανικοί αποτελούν προϋπόθεση για την ορθή μελέτη, αδειοδότηση και εκτέλεση δημοσίων έργων, για την περιβαλλοντική προστασία και για την ασφάλεια των κατασκευών.
Κατά τη γνώμη μας το Integrated Master δεν αποτελεί δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο· είναι η ακαδημαϊκή μορφή του βασικού διπλώματος πενταετούς κύκλου σπουδών, που αναγνωρίζει την ανώτερη στάθμη εξειδίκευσης και το υψηλότερο επίπεδο σπουδών έναντι των τετραετών πανεπιστημιακών πτυχίων. Συνεπώς:
• Η προώθηση κατά +2 ΜΚ πρέπει να νομοθετηθεί ως γενικό χαρακτηριστικό του
βασικού τίτλου σπουδών του Διπλωματούχου Μηχανικού, και όχι ως πρόσθετο προσόν κατά το άρθρο 9 ν. 4354/2015.
• Το εδάφιο 3-δ του άρθρου 9, που περιορίζει την αναγνώριση σε έναν μόνο ανώτερο τίτλο, δεν πρέπει με σαφήνεια να καταλαμβάνει την περίπτωση του Integrated Master, το οποίο συνδέεται αδιάσπαστα με το βασικό πτυχίο.
• Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί συνιστούν διακριτή κατηγορία εντός της βαθμίδας ΠΕ και πρέπει να λάβουν τουλάχιστον την προτεινόμενη μισθολογική διαφοροποίηση των +2 ΜΚ.
Σας καλούμε σε συνάντηση για να σας εκθέσουμε τις μισθολογικές διεκδικήσεις μας (Κλαδικό Μισθολόγιο, Κλαδικό Επίδομα κλπ) αλλά και τους τρόπους μισθολογικής αναγνώρισης των Integrated Master και των πενταετών σπουδών. Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Η ρύθμιση αυτή αντιβαίνει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικής επιβράβευσης των προσόντων, καθώς εξισώνει διαφορετικά επίπεδα ακαδημαϊκής προσπάθειας και επένδυσης. Οι υπάλληλοι που απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο πέραν του ενιαίου πενταετούς προγράμματος σπουδών επένδυσαν σημαντικό προσωπικό, χρονικό και οικονομικό κεφάλαιο για περαιτέρω εξειδίκευση, και είναι άδικο αυτή η προσπάθεια να μη λαμβάνει καμία επιπλέον αναγνώριση.Αδικούνται λοιπόν όσοι έχουν ήδη αναγνωρισμένο συναφές μεταπτυχιακό και μάλιστα για πολλούς διετούς κύκλου σπουδών.
Το πιο αξιοκρατικό και κοινωνικά αποδεκτό είναι για τους κατόχους πτυχίων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών να προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. επιπλέον του ήδη αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού ή διδακτορικού.
Επομένως, κρίνεται απαραίτητη η αντικατάσταση της φράσης «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» με «ανεξάρτητα από το εάν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή διδακτορικό τίτλο σπουδών» .Με τον τρόπο αυτό αποκαθίσταται η δικαιοσύνη και διατηρείται το κίνητρο για συνεχή επιστημονική πρόοδο στο Δημόσιο.
Κατά τη γνώμη μου η χορήγηση 2 Μ.Κ. σε αποφοίτους πενταετούς κύκλου σπουδών με βρίσκει αντίθετο εάν δεν πριμοδοτείται και το κανονικό μεταπτυχιακό, διότι είναι άδικο για τις σπουδές τους και το χρόνο που αφιέρωσαν. Σε περίπτωση, όμως, που δεν δοθεί τίποτα, είναι άδικο για τους απόφοιτους πενταετούς κύκλου σπουδών με αναγνωρισμένο integrated master να μην επιβραβεύονται για τις σπουδές τους σε σύγκριση με αυτούς που έχουν σπουδές τετραετούς φοίτησης. Πρέπει να δίνονται κίνητρα στους υπαλλήλους για περαιτέρω πανεπιστημιακή εξειδίκευση στο αντικείμενο που έχουν προσληφθεί. Προτείνω τη χορήγηση ενός ή δύο μισθολογικών κλιμακίων στους απόφοιτους πενταετούς κύκλου σπουδών με αναγνωρισμένο integrated master και δύο ακόμη στους κατόχους μεταπτυχιακού. Δηλαδή, ένας υπάλληλος με integrated master και μεταπτυχιακό συναφή με το αντικείμενό του, να του χορηγούνται συνολικά τρία ή τέσσερα μισθολογικά κλιμάκια.
Να περιληφθεί στις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου σχετική διάταξη για όσους απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών την περίοδο από 01.01.2016 έως 30.05.2022, ενώ έλαβαν τα 2 ΜΚ, ταυτόχρονα μειώθηκε ισόποσα η προσωπική τους διαφορά, σε αντίθεση με όσους κατείχαν μεταπτυχιακό πριν από την 01.01.2016 ή από την 01.07.2022 και μετά. Δεν μπορεί να συνεχιστεί να είμαστε υπάλληλοι δύο ταχυτήτων, αυτό το παράδοξο πρέπει να διορθωθεί.
Πρέπει να αντικατασταθεί η φράση «…. οι οποίοι δεν κατέχουν….. » σε «ανεξάρτητα από το εάν κατέχουν….»
Υπάρχει μια μεγάλη αδικία για τους κατόχους μεταπτυχιακού από 1.1.2016 έως 30.5.2022, όπου έλαβαν τα 2 ΜΚ με ισόποση όμως μείωση της προσωπικής διαφοράς, σε αντίθεση με όσους είχαν μεταπτυχιακό πριν την 1.1.2016 ή μετά την 1.7.2022.
Όσοι είναι ταυτόχρονα και 5ετούς φοιτήσεως εξαιρούνται από αυτή τη ρύθμιση, καθώς το δημόσιο αναγνωρίζει μισθολογικά μόνο ένα μεταπτυχιακό. Έτσι θα έχουμε το προστιθέμενο στην όλη αδικία παράδοξο: εργαζόμενος χωρίς πρόσθετο μεταπτυχιακό να αμείβεται περισσότερο από εργαζόμενο που απέκτησε μεταπτυχιακό το επίμαχο χρονικό διάστημα.
Θα πρέπει να γίνει επαναφορά της προσωπικής διαφοράς που χάθηκε στην κατηγορία των εργαζομένων που έλαβαν μεταπτυχιακό από 1.1.2016 έως 31.5.2022 και να προβλεφθεί τα 2 ΜΚ να τα λάβουν όλοι οι 5ετούς φοιτήσεως.
Να περιληφθεί στις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου σχετική διάταξη για όσους απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών την περίοδο από 01.01.2016 έως 30.05.2022, ενώ έλαβαν τα 2 ΜΚ, ταυτόχρονα μειώθηκε ισόποσα η προσωπική τους διαφορά, σε αντίθεση με όσους κατείχαν μεταπτυχιακό πριν από την 01.01.2016 ή από την 01.07.2022 και μετά. Δεν μπορεί να συνεχιστεί να είμαστε υπάλληλοι δύο ταχυτήτων, η αδικία αύτη πρέπει να διορθωθεί.
Η ρύθμιση αυτή αντιβαίνει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικής επιβράβευσης των προσόντων, καθώς εξισώνει διαφορετικά επίπεδα ακαδημαϊκής προσπάθειας και επένδυσης. Οι υπάλληλοι που απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο πέραν του ενιαίου πενταετούς προγράμματος σπουδών επένδυσαν σημαντικό προσωπικό, χρονικό και οικονομικό κεφάλαιο για περαιτέρω εξειδίκευση, και είναι άδικο αυτή η προσπάθεια να μη λαμβάνει καμία επιπλέον αναγνώριση.
Αδικούνται λοιπόν όσοι έχουν ήδη αναγνωρισμένο συναφές μεταπτυχιακό και μάλιστα για πολλούς διετούς κύκλου σπουδών.
Το πιο αξιοκρατικό και κοινωνικά αποδεκτό είναι για τους κατόχους πτυχίων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών να προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. επιπλέον του ήδη αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού.
Επομένως, απαιτείται διαγραφή της φράσης «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Με τον τρόπο αυτό αποκαθίσταται η δικαιοσύνη και διατηρείται το κίνητρο για συνεχή επιστημονική πρόοδο στο Δημόσιο.
Υπάρχει μια μεγάλη αδικία για τους κατόχους μεταπτυχιακού από 01.01.2016 έως 30.05.2022, όπου έλαβαν τα 2 ΜΚ με ισόποση μείωση της προσωπικής διαφοράς σε αντίθεση με όσους είχαν πριν μεταπτυχιακό ή από 01.07.2022 και μετά οι οποίοι λαμβάνουν την αύξηση χωρίς να γίνεται μείωση της προσωπικής διαφοράς. Αυτό πρέπει και είναι δίκαιο να διορθωθεί με αύξηση στις αποδοχές των ατόμων που απέκτησαν μεταπτυχιακό από 01.06.2016 έως 30.05.2022 όπως γίνεται με τους συναδέλφους που έλαβαν μεταπτυχιακό τίτλο πριν την 01.06.2016 και μετά την 30.05.2022.
Είναι προφανης η αδικία για όσους ξόδεψαν χρόνο, χρήμα και ενέργεια για την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου. Άμεση αντικατάσταση σε : «ανεξάρτητα από το αν κατέχουν». Βέβαια το ξερουν αλλά….
Οι κάτοχοι των εν λόγω τίτλων θα πρέπει να έχουν μισθολογικό προβάδισμα που αφορά τα έτη σπουδών όπως ίσχυε και στο παρελθόν στο μισθολόγιο του δημοσίου όπου οι απόφοιτοι πενταετούς ή εξαετούς φοιτήσεως είχαν μισθολογικό προβάδισμα με βάση τα έτη σπουδών του βασικού πτυχίου χωρίς να εξετάζεται η συνάφεια καθώς ο τίτλος αποτελεί προσόν διορισμού και όχι μοριοδοτούμενος επιπρόσθετος τίτλος. Ο μεταπτυχιακός τίτλος, ή το διδακτορικό δίπλωμα, ως διακριτός του βασικού τίτλου μπορεί να συνεχίσει να πριμοδοτεί τον υπάλληλο μισθολογικά με γνώμονα τη συνάφεια. Νομίζω ότι αυτή είναι η πιο δίκαιη και δημοσιονομικά συμφέρουσα επιλογή. Μισθολογική κατάταξη βάση ετών του βασικού τίτλου σπουδών, μισθολογικό προβάδισμα βάση συνεφούς διακριτού μεταπτυχιακού τίτλου, ή διδακτορικού διπλώματος. Ιδανικά θα πρέπει να υπάρξει μισθολογικός διαχωρισμός μεταξύ κατόχων μονοετούς ή διετούς μεταπτυχιακού τίτλου εναρμονισμένου με τις διεθνείς διδακτικές μονάδες.
Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ..
Πρέπει να αντικατασταθεί η φράση «…. οι οποίοι δεν κατέχουν….. » σε «ανεξάρτητα από το εάν κατέχουν….» , Εντελώς άδικο για όσους κατέχουμε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο. Η αναγνώριση έχει να κάνει μόνο με τον βασικό τίτλο σπουδών μας και μας διαχωρίζει από τους ΤΕ και υπόλοιπους ΠΕ συναδέλφους. Γιατί τιμωρούνται όσοι μόχθησαν και ξοδεύτηκαν ενώ έχουν ίδιο τίτλο σπουδών με όσους δεν έκαναν κάποια επιπλέον προσπάθεια.; Αμειφθήκαμε για το επιπλέον και δεν μας αναγνωρίζεται το βασικό. Φυσικά αυτό αποτελεί τεράστια αδικία για όσους κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών καθώς εξισώνονται στην ουσία με τους μη κατέχοντες….
Με δεδομένο ότι όλοι όσοι απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών την περίοδο από 01.01.2016 έως 30.05.2022, ενώ έλαβαν τα 2 ΜΚ, ταυτόχρονα μειώθηκε ισόποσα η προσωπική του διαφορά, σε αντίθεση με όσους κατείχαν μεταπτυχιακό πριν από την 01.01.2016 ή από την 01.07.2022 και μετά, θα πρέπει η αδικία αυτή να διορθωθεί και να περιληφθεί στις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου.
Υπάρχει μια μεγάλη αδικία για τους κατόχους μεταπτυχιακού από 01.01.2016 έως 30.05.2022 και ιδιαίτερα αυτών που είναι 4ετούς φοιτήσεως, όπου έλαβαν τα 2 ΜΚ με ισόποση μείωση της προσωπικής διαφοράς σε αντίθεση με όσους είχαν πριν μεταπτυχιακό ή από 01.07.2022 και μετά. Δημιουργείται το παράδοξο και άδικο συνάμα, ένας 4ετούς φοίτησης με μεταπτυχιακό μεταξύ 2016-2022 να αμείβεται λιγότερο από έναν 4ετούς φοιτήσεως ΧΩΡΙΣ μεταπτυχιακό (αλλά και από οποιοδήποτε άλλο συνάδελφο). Αυτό πρέπει και είναι δίκαιο να διορθωθεί με επαναφορά της προσωπικής διαφοράς που χάθηκε για αυτή την κατηγορία εργαζομένων ή έστω να προβλεφθεί τα 2 ΜΚ να τα λάβουν όλοι οι 5ετούς φοιτήσεως, ανεξάρτητα εάν έχουν μεταπτυχιακό ή όχι.
Υπάρχει μια μεγάλη αδικία για τους κατόχους μεταπτυχιακού από 01.01.2016 έως 30.05.2022 και ιδιαίτερα αυτών που είναι 5ετούς φοιτήσεως, όπου έλαβαν τα 2 ΜΚ με ισόποση μείωση της προσωπικής διαφοράς σε αντίθεση με όσους είχαν πριν μεταπτυχιακό ή από 01.07.2022 και μετά. Δημιουργείται το παράδοξο και άδικο συνάμα, ένας 5ετούς φοίτησης με μεταπτυχιακό μεταξύ 2016-2022 να αμείβεται λιγότερο από έναν 5ετούς φοιτήσεως ΧΩΡΙΣ μεταπτυχιακό (αλλά και από οποιοδήποτε άλλο συνάδελφο). Αυτό πρέπει και είναι δίκαιο να διορθωθεί με επαναφορά της προσωπικής διαφοράς που χάθηκε για αυτή την κατηγορία εργαζομένων ή έστω να προβλεφθεί τα 2 ΜΚ να τα λάβουν όλοι οι 5ετούς φοιτήσεως, ανεξάρτητα εάν έχουν μεταπτυχιακό ή όχι.
Θα πρέπει ο Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών να αναγνωριστεί είτε βαθμολογικά είτε μισθολογικα και στα Σώματα Ασφαλείας (ΕΛ.ΑΣ) όπως ισχύει στο υπόλοιπο δημόσιο τομέα και στις ΈΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.
Αν τεθεί θέμα συνάφειας «του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου» τότε αυτόματα θα πρέπει να τεθεί το ίδιο θέμα και για τον τίτλο σπουδών που αποτέλεσε φυσικά και το βασικό προσόν διορισμού. Είναι δυνατόν κάποιος να έχει διοριστεί μ’ ένα συγκεκριμένο πτυχίο και το αντίστοιχο του πτυχίου του μεταπτυχιακό να θεωρηθεί ότι δεν έχει συνάφεια;
Αδικεί όσους έχουν ήδη αναγνωρισμένο συναφές μεταπτυχιακό και μάλιστα για πολλούς διετούς κύκλου σπουδών.
Το ποιο αξιοκρατικό και κοινωνικά αποδεκτό είναι για τους κατόχους πτυχίων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών να προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. επιπλέον του ήδη αναγνωρισμένου συναφές μεταπτυχιακού.
Επομένως, απαιτείται διαγραφή της φράσης «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Οι περισσότεροι διορισμένοι πτυχιούχοι πενταετής φοίτησης έχουν κάνει ήδη μεταπτυχιακό και το έχουν αναγνωρίσει ως συναφές λαμβάνοντας (2) προωθημένα Μ.Κ.
Καλημέρα,
Πρέπει να φύγει η φράση «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Αποτελεί κατάφωρη αδικία για όσους έχουν ήδη διακριτό και συναφή μεταπτυχιακό.
Η προώθηση κατά 2 Μ.Κ. πρέπει να γίνει ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ σε όλους όσους αναγνωρίζεται το integrated master. Συμφωνώ για την αναγνώριση και για τους γιατρούς εκτός ΕΣΥ. Έχουν 6 έτη σπουδών.
Η ρύθμιση αυτή αντιβαίνει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικής επιβράβευσης των προσόντων, καθώς εξισώνει διαφορετικά επίπεδα ακαδημαϊκής προσπάθειας και επένδυσης. Οι υπάλληλοι που απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο πέραν του ενιαίου πενταετούς προγράμματος σπουδών επένδυσαν σημαντικό προσωπικό, χρονικό και οικονομικό κεφάλαιο για περαιτέρω εξειδίκευση, και είναι άδικο αυτή η προσπάθεια να μη λαμβάνει καμία επιπλέον αναγνώριση.
Αδικούνται λοιπόν όσοι έχουν ήδη αναγνωρισμένο συναφές μεταπτυχιακό και μάλιστα για πολλούς διετούς κύκλου σπουδών.
Το πιο αξιοκρατικό και κοινωνικά αποδεκτό είναι για τους κατόχους πτυχίων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών να προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. επιπλέον του ήδη αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού.
Επομένως, απαιτείται διαγραφή της φράσης «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Με τον τρόπο αυτό αποκαθίσταται η δικαιοσύνη και διατηρείται το κίνητρο για συνεχή επιστημονική πρόοδο στο Δημόσιο.
Επιβάλλεται να διαγραφεί η φράση «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Αποτελεί εκμηδενισμό των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν μετά την λήψη του Διπλώματος Πολυτεχνικής Σχολής.
Αναγνωριζεται και πριμοδοτείτε φαρμακοποιους,οδοντιάτρους γεωπόνους και πολλά πρωην ΤΕΙ, αδικειτε τους κτηνιάτρους 5ους φοίτησης που τα τελευταία χρόνια έχουν ταλαιπωρηθεί .
Κατάφωρη αδικία για όσους διαθέτουν διακριτούς μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών μονοετούς ή διετούς φοίτησης, πέραν των πενταετών σπουδών τους. Αδικία για το χρόνο, τον κόπο, το χρήμα που ξόδεψαν για να τους αποκτήσουν και για τις εργασιακές ευκαιρίες που ενδεχομένως απώλεσαν, σε σχέση με άλλους αποφοίτους που δεν θέλησαν την περαιτέρω ακαδημαϊκή τους μόρφωση. Ευνοούνται ξεκάθαρα οι υπάλληλοι μεγαλύτερης ηλικίας οι οποίοι και υπολείπονται προσόντων στη δημόσια διοίκηση και κατέχουν θέσεις ευθύνης απλά και μόνο λόγω αρχαιότητας. Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει το μέτρο να ισχύσει και για όσους έχουν διακριτούς τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών, εφόσον το κράτος ενδιαφέρεται να στελεχώσει τις υπηρεσίες του με ικανά στελέχη και να μην απολέσει περαιτέρω επιστημονικό προσωπικό. Δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, εξομοιώνοντας τους αποφοίτους πενταετών σπουδών με αποφοίτους συνολικών σπουδών 6 και 7 ετών. Να παραληφθεί η φράση του άρθρου: «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Εάν κάποιος έχει πάρει ήδη 2 ΜΚ λόγω του κανονικού μεταπτυχιακού, θα δικαιούται να πάρει άλλα 2 ΜΚ λόγω του integrated; Δεν είναι και πολύ ξεκάθαρο αυτό…
Όσον αφορά την μισθολογική προώθηση κατά 2Μ.Κ. των Integrated Masters από 1/1/2026, μήπως θα έπρεπε να αναφερθεί στον νόμο ότι θα γίνει αυτόματα από τις υπηρεσίες Μισθοδοσίας, χωρίς να υπάρξει η διαδικασία Αιτήσεων και αποστολή στα Υπηρεσιακά Συμβούλια για έγκριση συνάφειας, μιας και πρόκειται για τον ίδιο Τίτλο Σπουδών που χρησιμοποιήθηκε και ελέγχθηκε κατά τον διορισμό;
Δίνεται με το άρθρο 45 πριμοδότηση στους αποφοίτους του Πολυτεχνείου, της Φαρμακευτικής, της Οδοντιατρικής και της Γεωπονικής, αλλά εξαιρείτε τους Ιατρούς, που είναι απόφοιτοι 6 ετούς κύκλου. Στο ΕΣΥ το κράτος τους αναγνωρίζει ειδικό μισθολόγιο. Στους άλλους Φορείς του Δημοσίου δεν δικαιούνται τα επιπλέον 2 μισθολογικά κλιμάκια; Είναι δίκαιο να εξαιρούνται οι ιατροί;
Η εξίσωση των πενταετών ενιαίων και αδιάσπαστων τίτλων σπουδών (integrated master) με τους διακριτούς μεταπτυχιακούς τίτλους δημιουργεί σαφή αδικία εις βάρος των υπαλλήλων που συνέχισαν τις σπουδές τους και απέκτησαν πρόσθετο μεταπτυχιακό τίτλο.
Η ρύθμιση αυτή αντιβαίνει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικής επιβράβευσης των προσόντων, καθώς εξισώνει διαφορετικά επίπεδα ακαδημαϊκής προσπάθειας και επένδυσης. Οι υπάλληλοι που απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο πέραν του ενιαίου πενταετούς προγράμματος σπουδών επένδυσαν σημαντικό προσωπικό, χρονικό και οικονομικό κεφάλαιο για περαιτέρω εξειδίκευση, και είναι άδικο αυτή η προσπάθεια να μη λαμβάνει καμία επιπλέον αναγνώριση.
Προτείνεται η δημιουργία νέας υποκατηγορίας ΠΕ5 (Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης 5ετούς φοίτησης), ενταγμένης στις κατηγορίες του ενιαίου μισθολογίου, ώστε:
να γίνεται δίκαιη κατάταξη των κατόχων ενιαίων και αδιάσπαστων τίτλων,
να αναγνωρίζεται κανονικά η κατοχή πρόσθετου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου ως ανώτερο προσόν,
και να διασφαλίζεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης και η ουσιαστική επιβράβευση της ακαδημαϊκής εξέλιξης.
Με τον τρόπο αυτό αποκαθίσταται η δικαιοσύνη και διατηρείται το κίνητρο για συνεχή επιστημονική πρόοδο στο Δημόσιο.
Έπρεπε να γίνει γιατί δεν μπορεί να αναγνωρίζεται ο τίτλος σπουδών ως integrated master μόνο βαθμολογικά κι όχι μισθολογικά.
Αδικεί όσους έχουν ήδη αναγνωρισμένο συναφές μεταπτυχιακό και μάλιστα για πολλούς διετούς κύκλου σπουδών.
Το ποιο αξιοκρατικό και κοινωνικά αποδεκτό είναι για τους κατόχους πτυχίων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών να προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. επιπλέον του ήδη αναγνωρισμένου συναφές μεταπτυχιακού.
Επομένως, απαιτείται διαγραφή της φράσης «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Οι περισσότεροι διορισμένοι πτυχιούχοι πενταετής φοίτησης έχουν κάνει ήδη μεταπτυχιακό και το έχουν αναγνωρίσει ως συναφές λαμβάνοντας (2) προωθημένα Μ.Κ.
Πριμοδοτειτε τους αποφοίτους Πολυτεχνειου, Φαρμακευτικής, Οδοντιατρικής, Γεωπονικης αλλά εξαιρειτε τους Ιατρούς, που ειναι απόφοιτοι 6ετους κύκλου; Στο ΕΣΥ τους αναγνωρίζετε ειδικό μισθολόγιο, στους άλλους Φορείς του Δημοσίου δεν δικαιούνται τα επιπλέον 2 μισθολογικά κλιμάκια;Υπάρχει κάποιο σκεπτικό;
Η Αναγνώριση να ισχύσει και για τους κατόχους αναγνωρισμένων και αντίστοιχων πτυχίων από εξωτερικό.
Το ΔΙΚΑΤΣΑ/ΔΟΑΤΑΠ με Bachelor + Master μας κατάταξε μετά από εξετάσεις με Ελληνικό 5ετούς.
Με αυτό βάση αυτή την απόφαση έγινε ο διορισμός μας στο Δημόσιο.
Επομένως αφού μας διόρισε ως ΠΕ Μηχανικός με δικαίωματα και στο ΤΕΕ, πρέπει και εδώ να μας δώσει τα ίδια δικαιώματα με τους αποφοίτους από την Ελλάδα!
Δεν μπορεί να συνεχιστεί να είμαστε υπάλληλοι δύο ταχυτήτων, με τα ίδια προσόντα και υποχρεώσεις ΑΛΛΑ άλλη μισθολογική και διοικητική εξέλιξη!
Να συμπεριληφθεί χωριστή διάταξη σχετικά με την αναμόρφωση της προσωπικής διαφοράς για όλους τους υπαλλήλους- ανεξαρτήτως κλάδου Μηχανικών-που έλαβαν Μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών την περίοδο από 01.01.2016 έως 30.05.2022.
Συμφωνο με το μέτρο για την διαφοροποίηση των πτυχίων, μετά την αναγνώριση των ΤΕΙ ως Πανεπιστημίων.Δεν καταλαβαίνω όμως για πιο λόγο θα έχει ισχύ από 01.01.2026. Θα έπρεπε να έχει ισχύ από την δημοσίευση του παρόντος, για να μην πω από την ημερομηνία ισχύος του ν. 4485/2017 (Α΄ 114).
Είναι νομίζω άδικο η ρύθμιση να εφαρμοστεί «μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου»
Σύμφωνα με την περ. αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ.
Τι γίνεται με αυτούς που κατέχουν και διακριτό μεταπτυχιακό? Δεν θα προωθούνται κατά 2 Μ.Κ. από τον ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών? Θα είναι αδικία για τους συναδέλφους που κατέχουν και μεταπτυχιακό. Να φύγει η φράση «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Ως κάτοχος δύο πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών, ένα πολυτεχνικό και ένα πανεπιστημιακό θεωρώ εύστοχο και δίκαιο το μέτρο δεδομένου της διαφοράς στο επίπεδο σπουδών και της δυσκολίας απόκτησης του πτυχίου. Επιπλέον η ερευνητική διπλωματική εργασία είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Παλαιότερα υπήρχε παρόμοια πρόβλεψη όπως το μισθολόγιο του 2003 που έδινε ανάλογη μισθολογική εξέλιξη 1ΜΚ για 5ετής σπουδές και 2ΜΚ για 6ετής. Αποτελεί δικαίωση για όλους όσους έχουν αντίστοιχα πτυχία και τα διαφοροποιεί από άλλα 3ετή εξωτερικού που έδιναν έως σήμερα τις ίδιες αποδοχές
Αναγνώριση πενταετούς κύκλου σπουδών ως μεταπτυχιακού:
Κατα την γνώμη μου, εντελώς άσχετο.
Εχω τελειώσει (και) το Μετσόβειο (διπλωματικές εξετάσεις 1977, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών) και διαβεβαιώ ότι το 5ετές πρόγραμμα σπουδών του είναι ένα ΣΤΙΒΑΡΟ προπτυχιακό και ΜΟΝΟ προπτυχιακό πρόγραμμα.
Το Masters (το οποίο διαθέτω από βρετανικό πανεπιστήμιο, Leeds) είναι εξειδικευμένο και…Masters.
Καλύτερα να μειώσουν οι Πολυτεχνικές σχολές τις βασικές σπουδές τους σε 4ετία (που είναι και το πιο λογικό) και μετά, αν έχουν τα κότσια, να πιστοποιήσουν 12μηνα Masters.
Δεν πρέπει με κανένα τρόπο να αναγνωριστεί η προπτυχιακή 5ετία ως Μεταπτυχιακός τίτλος, γιατί είναι προσβολή σε εμάς, που τον κατακτήσαμε ως τέτοιον.