Σκοπός του παρόντος νόμου είναι:
α) η ενίσχυση του εισοδήματος των πολιτών,
β) η συνδρομή στην αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος, και
γ) η ενίσχυση της διαθεσιμότητας κατοικιών για μακροχρόνια μίσθωση.
Σκοπός του παρόντος νόμου είναι:
α) η ενίσχυση του εισοδήματος των πολιτών,
β) η συνδρομή στην αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος, και
γ) η ενίσχυση της διαθεσιμότητας κατοικιών για μακροχρόνια μίσθωση.
|
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Λαμβάνοντας υπόψη:
• την παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», συνταγματικές επιταγές και απαιτήσεις της εθνικής μας νομοθεσίας, όπως :
• τον ν.4488/2017, ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 68 «Νομοπαραγωγική διαδικασία, ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων και παραγωγή επίσημων στατιστικών για τα ΑμεΑ» τα εξής: «1. Κατά το στάδιο της νομοπαραγωγικής διαδικασίας τα αρμόδια όργανα συνεκτιμούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης σχεδίων νόμου, συνεργάζονται με το Συντονιστικό Μηχανισμό του άρθρου 69 και με το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς του άρθρου 70 και τελούν σε διαβούλευση με αναγνωρισμένες αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, με άτομα και με ομάδες ατόμων που έχουν εύλογο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των ΑμεΑ […]»
• τον ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), με τον οποίο η χώρα μας κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή της σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο,
• καθώς και το γεγονός ότι παρόλο που τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις και οι οικογένειές τους έχουν να αντιμετωπίσουν, παράλληλα με την μακροχρόνια οικονομική κρίση, ένα άνευ προηγουμένου κύμα ακρίβειας στα προϊόντα, την ενέργεια, τα καύσιμα κ.α., η οποία καθιστά αδύνατη ακόμα και την κάλυψη των βασικών καθημερινών τους αναγκών, εάν ληφθούν υπόψη οι χαμηλές συντάξεις τους και το δυσβάστακτο πρόσθετο κόστος που απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών που πηγάζουν από την αναπηρία τους, δεν έχουν συμπεριληφθεί στο παρόν νομοσχέδιο, με διακριτό τρόπο, μέτρα στήριξης για τη συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών, θεωρούμε επιβεβλημένη, όσο ποτέ άλλοτε, την πολιτική και οικονομική υποστήριξή τους, μέσω των εξής μέτρων:
1. Αύξηση των επιδομάτων των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις για το 2025 και από το επόμενο έτος εναρμόνιση της αύξησης με τον μηχανισμό της αύξησης που δίνονται στις συντάξεις κάθε έτος, για να υπάρξει ουσιαστική στήριξη στα άτομα με αναπηρία, χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις και τις οικογένειές τους την τρέχουσα περίοδο.
2. Κατάργηση της προσωπικής διαφοράς, κατάργηση της κλιμακωτής χορήγησης σύνταξης στους συνταξιούχους με αναπηρία
3. Προσαύξηση τουλάχιστον 50% των εισοδηματικών κριτηρίων των ατόμων με αναπηρία με ποσοστό 50% και άνω για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης.
4. Προστασία από πλειστηριασμό της πρώτης κατοικίας που ανήκει σε άτομα με αναπηρία, ή στα πρόσωπα που έχουν στην οικογένειά τους άτομα με βαριές αναπηρίες, εφόσον αυτή ιδιοκατοικείται, καθώς και τη μη πώληση στεγαστικού ή καταναλωτικού δανείου που ανήκει σε άτομα με αναπηρία σε ξένα funds.
5. Αύξηση του ακατάσχετου ποσού σε λογαριασμό μισθού ή σύνταξης ατόμων με αναπηρία στο ύψος των 5.000 ευρώ, λόγω αυξημένων αναγκών εξ αιτίας της αναπηρίας τους.
6.Αναπροσαρμογή της αποζημίωσης για τη μετακίνηση αιμοκαθαιρόμενων Νεφροπαθών και μεταγγιζόμενων με Θαλασσαιμία (Μεσογειακή Αναιμία) και Δρεπανοκυτταρική Νόσο, προς και από τις μονάδες αιμοκάθαρσης και τις μονάδες μετάγγισης αίματος, σύμφωνα με τις αυξήσεις στα ποσά που συνδέονται με τις μετακινήσεις αυτές, όπως είναι τα καύσιμα, τα εισιτήρια και τα κόμιστρα των ταξί.
7. Επαναφορά στον Κρατικό Προϋπολογισμό, του κωδικού του προγράμματος διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, που υλοποιεί η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος βάσει των ΦΕΚ 1708/2006 και 1808/2006.
8.Αύξηση του κριτηρίου αξίας ιδιόκτητης ιδιοκατοίκητης οικίας των 150.000 ευρώ για ένταξη στο κοινωνικό τιμολόγιο ενέργειας, λόγω της ανόδου των αντικειμενικών αξιών
Φορολογικά θέματα:
1. Απαλλαγή των ατόμων με αναπηρία από τα τεκμήρια του εισοδήματος. Να μην φορολογείται το τεκμαρτό εισόδημα των ατόμων με αναπηρία με ποσοστό από 50% και άνω, παρά μόνο το πραγματικό.
2. Απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για την πρώτη κατοικία όλων των ατόμων με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 50%, ανεξαρτήτως κατηγορίας αναπηρίας, καθώς και των οικογενειών που βαρύνονται φορολογικά με άτομα με βαριά αναπηρία, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια.
3. Λήψη προστατευτικών φορολογικών μέτρων για τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις που έχουν επιχειρηματική δραστηριότητα: κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για τα άτομα με αναπηρία που έχουν ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, καθώς και μείωση κατά 50% για τους ελεύθερους επαγγελματίες με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω.
4. Απαλλαγή των ελεύθερων επαγγελματιών με αναπηρία από τη φορολόγηση των 10.920 ευρώ, που αποτελεί το ελάχιστο ποσό φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες έως τώρα.
5. Απαλλαγή των άνεργων ατόμων με αναπηρία από τον φόρο του ενοικίου, όταν αυτό αποτελεί τη μόνη πηγή εισοδήματός τους.
6.Εξαίρεση των συλλόγων εκπροσώπησης ατόμων με αναπηρία, οι οποίοι είναι μέλη της Ε.Σ.Α.μεΑ. από τα έξοδα τελωνίου και τον φόρο που προκύπτει από τη διαδικασία του εκτελωνισμού για την προμήθεια τεχνικών βοηθημάτων, τα οποία διευκολύνουν την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία.
7. Μείωση του ΦΠΑ στο χαμηλότερο συντελεστή που επιτρέπει η νομοθεσία για τα απαραίτητα βοηθήματα-εργαλεία διαβίωσης των ατόμων με αναπηρία όρασης, με βαριά κινητική αναπηρία και άλλες αναπηρίες.
8. Επαναφορά του άρθρου 18 του ν. 4172/2013 που προέβλεπε μείωση φόρου από ιατρικές δαπάνες, για τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις και τις οικογένειές τους, καθώς και διεύρυνση αυτού.
9. Εξαίρεση από τον Φ.Π.Α των προϊόντων που παράγουν τα Προστατευμένα Εργαστήρια Ατόμων με Αναπηρία, όπως ο Φάρος Τυφλών Ελλάδος, κ.α.
10.Αύξηση της έκπτωσης από τον επιβαλλόμενο φόρο εισοδήματος των ατόμων με ποσοστό αναπηρίας 67% τουλάχιστον, το οποίο για χρονικό διάστημα πέραν της δεκαετίας πλέον βρίσκεται καθηλωμένο στα 200 ευρώ, στα 600 ευρώ.
Η Ομοσπονδία μας συμμετέχει στη διαβούλευση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Δημογραφική φορολογική μεταρρύθμιση και μέτρα ενίσχυσης του εισοδήματος», με ουσιώδεις παρατηρήσεις και προτάσεις, συμβάλλοντας στην νομοθέτηση ωφέλιμων διατάξεων για τη βελτίωση του εργασιακού και οικονομικού στάτους του αστυνομικού προσωπικού, που ως γνωστόν τα τελευταία χρόνια, λόγω των μνημονιακών μισθολογικών περικοπών, έχει υποστεί σημαντικές οικονομικές απώλειες.
Όπως έχουμε ήδη επισημάνει από τον περασμένο Δεκέμβριο με αφορμή και τη σημαντική θεσμοθέτηση της επικινδυνότητας της εργασίας (Νόμος 5167/2024), αδιακρίτως για όλους τους ενστόλους των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, η έως τώρα εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική με βάση τον ισχύοντα βασικό νόμο 4472/2017, αφορά στο σύνολο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Ωστόσο, με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, παρά τις όποιες θετικές – βελτιωτικές ρυθμίσεις, φρονούμε ότι θα υπάρξει ανατροπή των ισχυόντων όσον αφορά στη βασική φιλοσοφία που διέπει τις έως τώρα μισθολογικές σχέσεις Σωμάτων Ασφαλείας και Ενόπλων Δυνάμεων. Η επιφύλαξή μας ενισχύεται και από το γεγονός ότι το ΥΠΕΘΑ προωθεί σχέδιο νόμου για μισθολογικά ζητήματα των Ενόπλων Δυνάμεων, δημιουργώντας άλλα δεδομένα. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις παγιώνεται ειδικότερα ο διαχωρισμός των στελεχών τους, παραβιάζοντας την συνταγματική αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθώς επίσης και τις διαδοχικές αποφάσεις του ΣτΕ για τον ενιαίο χαρακτήρα του ειδικού μισθολογίου όλων των ενστόλων.
Προσερχόμενοι επομένως στο διάλογο με τα αρμόδια υπουργεία, αλλά και συμμετέχοντας στην τρέχουσα διαβούλευση, τονίζουμε για μια ακόμα φορά ότι εκλαμβάνουμε τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ως βελτιωτικές παρεμβάσεις για την πρόοδο του ισχύοντος μισθολογίου και όχι ως θεσμοθέτηση ενός άλλου μισθολογικού πλαισίου. Είμαστε αντίθετοι στη θεσμοθέτηση νέου ειδικού μισθολογίου μόνο για τα Σώματα Ασφαλείας και θεωρούμε αυτονόητο ότι ο νομοθέτης θα διασφαλίσει το ενιαίο και αδιαίρετο μισθολόγιο για το σύνολο των ενστόλων [βλ. ν. 754/1978 (Α΄ 17), ν. 1643/1986 (Α΄ 126) , ν. 2448/1996 (Α΄ 279), ν. 3205/2003 (Α΄ 297) και ν. 4472/2017 (Α’ 74)]. Διότι θεωρούμε αδιανόητο, την ώρα που η Κυβέρνηση διατυμπανίζει την πρόθεσή της για αποκατάσταση των αδικιών με σημαντικές αυξήσεις μισθών και επιδομάτων, να εισάγεται -είτε από πρόθεση είτε από λανθασμένη προσέγγιση- η αβίαστη και άνευ τεκμηρίωσης διάσπαση του χαρακτήρα του μισθολογίου, πολύ δε περισσότερο να προλειαίνεται το έδαφος για νέες διακρίσεις και αδικίες.
Άλλωστε, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι εκτός από τις αρνητικές μισθολογικές επιπτώσεις σε ορισμένες κατηγορίες στελεχών, θα υπάρξουν αντίστοιχες επιπτώσεις και στις συντάξεις εξαιτίας της διαφοράς στον συντελεστή προσαύξησης του βασικού μισθού, σε βάρος των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, εφόσον ο νέος μισθός που θα λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών, θα είναι μικρότερος από αυτόν των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Κρίνοντας, ειδικότερα, το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, έχουμε να επισημάνουμε τα κάτωθι:
«Άρθρο 21 – Βασικός Μισθός»
-Οι νέοι βασικοί μισθοί είναι προφανές ότι, αντί να περιορίζουν τις διαφορές μεταξύ των κατηγοριών των Σωμάτων Ασφαλείας, διευρύνουν αυτές με αποτέλεσμα να παρατηρούνται αποκλίσεις μεταξύ βασικών μισθών με τα ίδια έτη υπηρεσίας που αγγίζουν τα χίλια και πλέον ευρώ. Προκειμένου να εξομαλυνθούν αυτές οι διαφορές, προτείνεται η οριζόντια αύξηση των βασικών μισθών της Κατηγορίας Β με εκατόν είκοσι ευρώ, της Κατηγορίας Γ με ογδόντα ευρώ και της Κατηγορίας Δ με εξήντα ευρώ. Οι νέοι βασικοί μισθοί μετά τις εν λόγω παρεμβάσεις θα έχουν ως εξής:
ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΙΣΘΟΣ
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Δ
1 έως 3 1320 1265 1180 1160
2 3 – 5 1410 1305 1240 1220
3 5 – 7 1500 1358 1281 1255
4 7 – 9 1560 1414 1323 1291
5 9 – 11 1622 1472 1367 1328
6 11 – 13 1687 1533 1412 1366
7 13 – 15 1754 1597 1460 1405
8 15 – 17 1824 1663 1529 1445
9 17 – 19 1897 1732 1601 1487
10 19 – 21 1992 1817 1680 1529
11 21 – 23 2092 1885 1736 1574
12 23 – 25 2207 1956 1794 1619
13 25 – 27 2328 2029 1854 1666
14 27 – 29 2456 2105 1916 1714
15 29 – 31 2600 2184 1980 1763
16 31 – 33 2740 2267 2047 1815
17 33 – 35 2822 2331 2116 1867
18 35 – 37 2878 2375 2187 1921
19 37 – 39 2936 2420 2229 1977
20 39 και άνω 3000 2466 2272 2035
«Άρθρο 22 – Συντελεστές προσαύξησης βασικού μισθού»
-Ο συντελεστής προσαύξησης του βασικού μισθού θα πρέπει να είναι όμοιος με αυτόν που περιγράφεται στο σχέδιο νόμου του ΥΠΕΘΑ, προκειμένου να μην δημιουργηθούν μισθολογικές και συνταξιοδοτικές ανισότητες μεταξύ των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Επίσης, με δεδομένο ότι προωθούνται αλλαγές και στις βαθμολογικές διαβαθμίσεις των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων στις Κατηγορίες Β και Γ με το ως άνω σχέδιο νόμου, κρίνεται σκόπιμη η προς τα πάνω τροποποίηση του συντελεστή προσαύξησης βασικού μισθού στις εν λόγω κατηγορίες των Σωμάτων Ασφαλείας και σε αρκετές περιπτώσεις ο συντελεστής αυτός χρειάζεται να είναι, όχι μόνον όμοιος, αλλά και μεγαλύτερος από αυτόν των Ενόπλων Δυνάμεων, έτσι ώστε οι αποδοχές των στελεχών αυτών να είναι εφάμιλλες των υπηρεσιακών προσόντων και των βαθμολογικών τους καθηκόντων.
«Άρθρο 24 – Επιδόματα και αποζημιώσεις», έχουμε να παρατηρήσουμε ότι:
-Στο «Επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας και επικινδυνότητας» συνεχίζει και υφίσταται η διαφορά ύψους 60 ευρώ μεταξύ στελεχών Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, καίτοι έχει πλέον θεσμοθετηθεί για τους πρώτους η αποζημίωση για τη νυχτερινή απασχόληση, που τη «δικαιολογούσε» όταν θεσπίστηκε (αιτιολογική έκθεση του ν. 4472/2017). Συνεπώς, θεωρούμε ότι το επίδομα αυτό πρέπει να εξισωθεί.
-Πέραν της αύξησης του ενιαίου επιδόματος «θέσης ευθύνης», θεσπίζεται νέο επίδομα «διοίκησης» Ενόπλων Δυνάμεων, η δαπάνη του οποίου, κατά την άποψή μας, θα πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα με τις υπηρεσίες που υφίστανται κάθε φορά στην Ελληνική Αστυνομία, στο Πυροσβεστικό Σώμα και στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή.
Ακόμα, θεωρείται απαραίτητη η πρόβλεψη στο νόμο της περίπτωσης αναπλήρωσης του διοικητή για απουσία του πέραν του μηνός και η χορήγηση του παραπάνω επιδόματος στους αναπληρωτές μόνο στην περίπτωση που ασκούν καθήκοντα διοίκησης αδιάλειπτα για χρονικό διάστημα πέραν του μηνός σε διοικητικό επίπεδο Αστυνομικού Σταθμού και άνω ή εάν αρκεί αυτό να προβλεφθεί στην διαλαμβανόμενη στο άρθρο Κ.Υ.Α.
-Αναφορικά με την ειδική αποζημίωση για την εργασία πέραν του πενθημέρου των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, κρίνεται σκόπιμη η τμηματική αύξηση αυτής, αρχής γενομένης από το τρέχον έτος και έως το 2027, από τα σαράντα έξι στα εξήντα τέσσερα ευρώ.
-Σε ό,τι αφορά στα «Επιδόματα αναπηρίας και κινδύνου» καλούμε το νομοθέτη να προβεί στις αναγκαίες τροποποιήσεις – ρυθμίσεις έτσι ώστε να μην στερηθούν του επιδόματος οι συνοδοί αστυνομικών σκύλων (παρ. ΣΤ του άρθρου 127 του ν. 4472/2017), αλλά και να υπάρξει αναπροσαρμογή των τροφείων τα οποία παραμένουν καθηλωμένα σε προ μνημονίων χρηματικά ποσά.
«Άρθρο 33 Εξουσιοδοτικές διατάξεις»
-Προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις στη διαδικασία χορήγησης των εφάπαξ παροχών των Σωμάτων Ασφαλείας, κρίνεται σκόπιμο ο τρόπος υπολογισμού των πάσης φύσεως παροχών των φορέων της παρ. 2 του άρθρου 34 και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με την καταβολή τους, να ρυθμίζεται με τις υφιστάμενες καταστατικές διατάξεις των φορέων αυτών ή με αποφάσεις του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.
«Άρθρο 35 Μεταβατικές διατάξεις»
– Με τη διατύπωση της παρ. 1 του εν λόγω άρθρου, φαίνεται ότι «παγώνουν» την 30-09-2025 οι εφάπαξ παροχές των υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας, γεγονός που σίγουρα θα προκαλέσει αναστάτωση και σύγχυση στα προαναφερόμενα στελέχη, οδηγώντας αυτά σε μαζικές συνταξιοδοτήσεις, με άμεσο αντίκτυπο, τόσο στη λειτουργία των Σωμάτων Ασφαλείας, όσο και σε αυτήν των παραπάνω φορέων. Προκειμένου να αποφευχθούν τέτοιου είδους γεγονότα, κρίνεται αναγκαία η βελτίωση της παραγράφου αυτής, ως εξής:
«Μέχρι την έκδοση των Υπουργικών αποφάσεων της παρ. 1 του άρθρου 33 οι παροχές της εν λόγω παραγράφου, για όσους καθίστανται δικαιούχοι από την 1η Οκτωβρίου 2025, υπολογίζονται και καταβάλλονται στο ύψος και με τις ίδιες προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις του ν.4472/2017, όπως αυτός ίσχυε έως την 30-09-2025, ήτοι με οικονομικά στοιχεία που θα εξελίσσονταν και θα διαμορφώνονταν βάσει των διατάξεων του ως άνω νόμου».
Τροπολογία – προσθήκη νέου άρθρου: Τροποποίηση του άρθρου 5Γ του ν. 4172/2013 (ΚΦΕ).
Το άρθρο 5Γ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, το οποίο προστέθηκε με την παρ.1 του άρθρου 40 του Ν.4758/2020 (ΦΕΚ Α΄ 242/04-12-2020), προβλέπει σοβαρά φορολογικά κίνητρα (μείωση κατά 50% του φορολογητέου εισοδήματος από μισθωτή εργασία και επιχειρηματική δραστηριότητα που προκύπτει στην ημεδαπή επί 7 έτη, και απαλλαγή επί 7 έτη από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη από κατοικία και ΙΧ αυτοκίνητα) σε όσους επιστρέφουν στην Ελλάδα μετά από 5 έτη φορολογικής απουσίας.
Πρόκειται για κίνητρα που μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην προσέλκυση και στον επαναπατρισμό, μεταξύ άλλων, και ανθρώπινου δυναμικού υψηλών προσόντων (brain gain), επιστημόνων που έκαναν μια διαδρομή στο εξωτερικό και θέλουν να επαναπατριστούν.
Η διάταξη αναντίρρητα συμπεριλαμβάνει δημόσιους υπαλλήλους και λειτουργούς, καθώς αναφέρεται σε όσους «παρέχουν υπηρεσίες στην Ελλάδα στο πλαίσιο εργασιακής σχέσης κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 12 του ΚΦΕ», η οποία στην περίπτωση 2γ αναφέρει «γ) [υπηρεσίες] οι οποίες ρυθμίζονται από τη νομοθεσία περί μισθολογίου και ειδικών μισθολογίων των υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου» (παρ. 2γ άρθρου 12 του ν. 4172/2013).
Καθ’ υπέρβαση της εξουσιοδότησης του νόμου (παρ. 8 άρθρου 5Γ ν. 4172/2013), στην εκδοθείσα κοινή απόφαση Α.1087/2021 (ΦΕΚ Β’ 1691/26.4.2021) του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, οι δημόσιοι υπάλληλοι και λειτουργοί (περίπτωση 2γ) εξαιρούνται αυθαίρετα, αναιτιολόγητα και σε αντίθεση με τη ρητή αναφορά των άρθρων 5Γ και 12 του ΚΦΕ, με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 5 άρθρου 3 της Α. 1087/2021: «Εργασιακή σχέση που υφίσταται όταν ένα φυσικό πρόσωπο παρέχει υπηρεσίες, οι οποίες ρυθμίζονται από τη νομοθεσία περί μισθολογίου και ειδικών μισθολογίων των υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου, σύμφωνα με την περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 12 του ΚΦΕ, *δεν εμπίπτει* στις διατάξεις του άρθρου 5Γ του ΚΦΕ παρέχει υπηρεσίες στην Ελλάδα στο πλαίσιο εργασιακής σχέσης κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 12.»
Το συγκεκριμένο εδάφιο της απόφασης Α. 1087/2021, συνιστά πρόδηλη υπέρβαση εξουσίας και παραβίαση της αρχής της ισότητας, επειδή παρέχει τη φορολογική μείωση μόνο σε εκείνους που θα εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα και εξαιρεί εκείνους που θα εργαστούν σε δημόσιους φορείς, σε διαμετρική αντίθεση με το γράμμα και το πνεύμα του νόμου τον οποίο εξειδικεύει.
Συνέπεια αυτής της ΥΑ είναι π.χ. κάποιος προερχόμενος από το εξωτερικό που θα προσληφθεί σε κολέγιο ή ΝΠΠΕ να έχει αυτή τη φορολογική απαλλαγή, ενώ αν εκλεγεί ως μέλος ΔΕΠ σε πανεπιστήμιο ή ερευνητής σε δημόσιο ερευνητικό κέντρο δεν την έχει.
Το άρθρο 5Γ του ΚΦΕ χωρίς αυτή την αυθαίρετη εξαίρεση θα μπορούσε να συμβάλει θετικά στο brain gain, ενώ τώρα η άδικη αντιμετώπιση που επιφυλάσσεται σε επιστήμονες που βρίσκονται στο εξωτερικό λειτουργεί αποτρεπτικά για την ένταξή τους στο δημόσιο πανεπιστήμιο ή στα εθνικά ερευνητικά κέντρα.
Η ΠΟΣΔΕΠ ζητά την εξής τροπολογία – προσθήκη νέου άρθρου στο νομοσχέδιο
«Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία τάξη – Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομία»:
Τροπολογία – προσθήκη νέου άρθρου: Τροποποίηση του άρθρου 5Γ του ν. 4172/2013 (ΚΦΕ)
Στο άρθρο 5Γ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, περί ειδικού τρόπου φορολόγησης εισοδήματος από μισθωτή εργασία και επιχειρηματική δραστηριότητα που προκύπτει στην ημεδαπή, φυσικών προσώπων που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα, επέρχεται η ακόλουθη τροποποίηση: στη παρ. 1γ μετά από τις λέξεις «της παρ. 2 του άρθρου 12» προστίθενται οι λέξεις «ρητά συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης 2γ», και η παράγραφος 1 του άρθρου 5Γ διαμορφώνεται ως εξής:
1.Ο φορολογούμενος, φυσικό πρόσωπο, που μεταφέρει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα υπάγεται σε φορολόγηση, όπως ορίζεται στην παρ. 2, για το εισόδημα από μισθωτή εργασία που αποκτά στην Ελλάδα κατά την έννοια της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 5, εφόσον σωρευτικά: α) δεν ήταν φορολογικός κάτοικος της Ελλάδος τα προηγούμενα πέντε (5) από τα έξι (6) έτη πριν από τη μεταφορά της φορολογικής κατοικίας του στην Ελλάδα, β) μεταφέρει τη φορολογική του κατοικία από κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. ή από κράτος με το οποίο είναι σε ισχύ συμφωνία διοικητικής συνεργασίας στον τομέα της φορολογίας με την Ελλάδα, γ) παρέχει υπηρεσίες στην Ελλάδα στο πλαίσιο εργασιακής σχέσης κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 12, ρητά συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης 2γ, που ασκείται είτε σε ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα είτε σε μόνιμη εγκατάσταση αλλοδαπής επιχείρησης στην Ελλάδα και δ) δηλώνει ότι θα παραμείνει στην Ελλάδα τουλάχιστον για μία διετία.
Ο Πρόεδρος, Ιωάννης Σεϊμένης – Ο Γραμματέας, Γιώργος Λιτσαρδάκης
σε σωστή κατεύθυνση τα μέτρα
ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΌΠΟΙΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΦΟΡΟΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ -ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ «ΑΣΠΙΡΊΝΕΣ».
ΤΑ ΝΕΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΟΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗΣΙΑΣΤΑ !!!!
ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΑΚΡΙΒΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ .
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΠΙΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΑΛΛΑ «ΔΕΝ ΑΝΟΙΓΟΥΝ».
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΟΥ ΤΑ «ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ» Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΚΛΕΙΣΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΑ !!!
ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΚΙΝΙΤΡΟ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Για το πολυνομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ εκθέτω και σχολιάζω τα εξής:
(μισθολόγιο στρατιωτικών Ε.Δ.) οι αμοιβές τους είναι πολύ ενισχυμένες όσον αφορά τους υπόλοιπους εργαζόμενους.
Οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα και σε άλλους τομείς έχουν έξοδα, οικογένειες βεβαρημένες από διάφορα θέματα, επιβίωση όπως όλοι. Οι στρατιωτικοί έχουν συχνές αυξήσεις (επιδόματα κλπ) με αποτέλεσμα την αντίδραση όλων των πολιτών.
Υπόψιν σας και με κατανόηση και να σκεφτείτε τον υπόλοιπο εργαζόμενο κόσμο.
Όσον αφορά για το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΘ (Μισθολόγιο στρατιωτικών Ε.Δ.), όσον αφορά τις αμοιβές των στρατιωτικών (Ε.Δ.) είναι κατά πολύ αυξημένες έναντι των υπόλοιπων εργαζομένων πολιτών σε άλλους τομείς. Οι εργαζόμενοι αυτοί έχουν και αυτοί οικογένειες, έξοδα, επιβίωση, όπως όλοι Έλληνες πολίτες.Οι στρατιωτικοί έχουν διαδοχικές αυξήσεις, επιδόματα κ.λπ. με αποτέλεσμα την αντίδραση και την ενόχληση όλων των Ελλήνων πολιτών. Σκεφθείτε τα και λάβετε υπόψη σας και αυτά.
Όσον αφορά στο πολυνομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ μισθολόγιο στρατιωτικών (Ε.Δ.) όσον αφορά και τις αμοιβές των στρατιωτικών (Ε.Δ.) οι αμοιβές τους κατά πολύ αυξημένες έναντι άλλων πολιτών. Οι εργαζόμενοι σε άλλους τομείς έχουν και αυτοί οικογένειες, έξοδα, επιβίωση, όπως όλοι οι πολίτες. Οι στρατιωτικοί έχουν συχνές αυξήσεις με αποτέλεσμα την ενόχληση και αντίδραση του κόσμου. Σκεφθείτε τα και λάβετε υπόψιν σας αυτό το σχόλιο.
Θα έπρεπε να υπάρχει ρύθμιση για το επίδομα παιδιού (Α21). Και πιο συγκεκριμένα η τιμαριθμοποίηση των υφιστάμενων εισοδηματικών ορίων. Η μη εφαρμογή της, εδώ και επτά χρόνια έχει οδηγήσει εκτός τουλάχιστον το 1/5 των τέως δικαιούχων.
Σε αντιδιαστολή θα ηταν επιβεβλημένη η εφαρμογή της εν λόγω φορολογικής μεταρρύθμισης τουλάχιστον με αναδρομική ισχύ από 1.1.2025 προκειμένου να καλυφθεί η απώλεια του επιδόματος παιδιού το τρέχον έτος.
Θα έπρεπε να υπάρχει ρύθμιση για το επίδομα παιδιού (Α21). Και πιο συγκεκριμένα η τιμαριθμοποίηση των υφιστάμενων εισοδηματικών ορίων. Η μη εφαρμογή της, εδώ και επτά χρόνια έχει οδηγήσει εκτός τουλάχιστον το 1/5 των τέως δικαιούχων.
Σε αντιδιαστολή θα ηταν επιβεβλημένη η εφαρμογή της εν λόγω φορολογικής μεταρρύθμισης τουλάχιστον με αναδρομική ισχύ από 1.1.2025 προκειμένου να καλυφθεί η απώλεια του επιδόματος παιδιού τα τελευταία έτη.