1. Στην περ. δ) της παρ. 3 του άρθρου 28Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167), περί του ελάχιστου ποσού καθαρού εισοδήματος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας, οι λέξεις «ή κατά τους δώδεκα (12) μήνες μετά τον τοκετό ή την υιοθεσία ή αναδοχή τέκνου» διαγράφονται και η περ. δ) διαμορφώνεται ως εξής:
«δ) αδυναμία άσκησης δραστηριότητας λόγω εγκυμοσύνης,».
2. Στην παρ. 6 του άρθρου 28Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, προστίθεται περ. ζ) ως εξής:
«ζ) σε μητέρες κατά το έτος του τοκετού ή της υιοθεσίας ή αναδοχής τέκνου και τα δύο (2) επόμενα έτη».
Αρχική Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία τάξη – Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομίαΆρθρο 5 Απαλλαγή από το ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος για νέες μητέρες – Τροποποίηση περ. δ) παρ. 3 και προσθήκη περ. ζ) στην παρ. 6 του άρθρου 28Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
Άρθρο 5 Απαλλαγή από το ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος για νέες μητέρες – Τροποποίηση περ. δ) παρ. 3 και προσθήκη περ. ζ) στην παρ. 6 του άρθρου 28Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 10 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 23 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ Άρθρο 3 Μείωση φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων – Τροποποίηση άρθρων 15, 29 και 60 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 4 Παράταση ισχύος κινήτρων για πραγματοποίηση συναλλαγών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών – Τροποποίηση περ. δ) παρ. 6 και περ. α) παρ. 7 άρθρου 15 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 Απαλλαγή από το ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος για νέες μητέρες – Τροποποίηση περ. δ) παρ. 3 και προσθήκη περ. ζ) στην παρ. 6 του άρθρου 28Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 6 Μείωση του ελάχιστου ποσού καθαρού εισοδήματος για επιχειρήσεις σε δημοτικές κοινότητες ή οικισμούς έως χίλιους πεντακόσιους (1.500) κατοίκους και για εκμεταλλευτές σχολικών κυλικείων – Τροποποίηση άρθρου 28Γ Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μείωση της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για κατοικίες, αυτοκίνητα και σκάφη, κατάργηση της ελάχιστης αντικειμενικής δαπάνης εξαρτώμενων τέκνων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 31 και περ. θ) άρθρου 33 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 8 Αναμόρφωση της κλίμακας φόρου εισοδήματος από ακίνητη περιουσία – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 40 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 9 Επέκταση και βελτίωση των όρων απαλλαγής από τον φόρο εισοδήματος ακινήτων που μισθώνονται με μακροχρόνια μίσθωση – Τροποποίηση παρ. 91 άρθρου 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10 Σταδιακή κατάργηση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. φυσικών προσώπων για κύριες κατοικίες στους οικισμούς με πληθυσμό έως χίλιους πεντακόσιους (1.500) κατοίκους και σε οικισμούς της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου – Προσθήκη περ. ια) στην παρ. 1 του άρθρου 10 και προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 17 του Κώδικα Φορολογίας Περιουσίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μείωση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας κατά τριάντα τοις εκατό (30%) σε νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και των Δωδεκανήσων, με πληθυσμό έως είκοσι χιλιάδες (20.000) κατοίκους – Τροποποίηση άρθρου 26 Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (παρ. 13 άρθρου 1 Οδηγίας (ΕΕ) 2022/542)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Παράταση της αναστολής Φόρου Προστιθέμενης Αξίας ακινήτων για το 2026 – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 70 Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ Άρθρο 13 Καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή υπερέκπτωσης δαπανών για επενδύσεις σε στρατηγικούς τομείς της άμυνας και της κατασκευής οχημάτων και αεροσκαφώνΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ Άρθρο 13 Καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή υπερέκπτωσης δαπανών για επενδύσεις σε στρατηγικούς τομείς της άμυνας και της κατασκευής οχημάτων και αεροσκαφών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΗ, ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΜΕΡΟΥΣ Β΄ Άρθρο 14 Εξουσιοδοτική διάταξηΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΗ, ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΜΕΡΟΥΣ Β΄ Άρθρο 14 Εξουσιοδοτική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Τελική διάταξηΆρθρο 15 Τελική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Καταργούμενη διάταξηΆρθρο 16 Καταργούμενη διάταξη
- 189 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ, ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Άρθρο 17 Πεδίο εφαρμογής
- 106 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 18 Κατηγορίες μισθολογικής κατάταξης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 19 Μισθολογικά κλιμάκια και κατάταξη
- 124 ΣχόλιαΆρθρο 20 Χρόνος και τρόπος μισθολογικής εξέλιξης
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 21 Βασικός μισθός
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συντελεστής προσαύξησης βασικού μισθού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Αποδοχές ειδικών κατηγοριών
- 111 ΣχόλιαΆρθρο 24 Επιδόματα και αποζημιώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Αποδοχές αποσπασμένων ή μετακινούμενων στελεχώνΆρθρο 25 Αποδοχές αποσπασμένων ή μετακινούμενων στελεχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντωνΆρθρο 26 Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Αμοιβές συλλογικών οργάνωνΆρθρο 27 Αμοιβές συλλογικών οργάνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Γενικές ρυθμίσεις για θέματα αποδοχώνΆρθρο 28 Γενικές ρυθμίσεις για θέματα αποδοχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Ορισμός τακτικών αποδοχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Ελάχιστα όρια αποδοχώνΆρθρο 30 Ελάχιστα όρια αποδοχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Ανώτατο όριο αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών ή απολαβών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Έλεγχος μισθοδοσίαςΆρθρο 32 Έλεγχος μισθοδοσίας
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Γ΄ Άρθρο 33 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 34 Τελικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 36 Αναπροσαρμογή επιδόματος ειδικών καθηκόντων – Τροποποίηση περ. Α παρ. 1 άρθρου 144 ν. 4472/2017
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 37 Καταβολή επιδόματος ειδικών καθηκόντων σε κλάδους προσωπικού του Υπουργείου Εξωτερικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Αποζημίωση υπηρεσίας στην αλλοδαπή υπαλλήλων Υπουργείου Εξωτερικών – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 429 ν. 4781/2021Άρθρο 38 Αποζημίωση υπηρεσίας στην αλλοδαπή υπαλλήλων Υπουργείου Εξωτερικών – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 429 ν. 4781/2021
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 39 Κάλυψη δαπανών για δίδακτρα φοίτησης τέκνων υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 437 ν. 4781/2021
- 125 ΣχόλιαΆρθρο 40 Επίδομα ιδιαίτερων καθηκόντων στο προσωπικό των Σωφρονιστικών Καταστημάτων και των Ιδρυμάτων Αγωγής Ανηλίκων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 41 Αποδοχές προϊσταμένων της Προεδρίας της Κυβέρνησης – Αντικατάσταση παρ. 7 άρθρου 9 ν. 4354/2015 και τροποποίηση άρθρου 33 ν. 4622/2019
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 42 Ρυθμίσεις για υπαλλήλους Κλάδου ΠΕ Επιτελικών Στελεχών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 105 ν.4622/2019
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 43 Αναγνώριση προϋπηρεσίας ερευνητών – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 133 ν. 4472/2017
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 44 Εξαίρεση από τον φόρο εισοδήματος του ειδικού επιδόματος βιβλιοθήκης – Τροποποίηση υποπαρ. Ε΄ παρ. 1 άρθρου 135 ν. 4472/2017, παρ. 2 άρθρου 32 και παρ. 2 άρθρου 38 ν. 5045/2023
- 321 ΣχόλιαΆρθρο 45 Μισθολογική προώθηση κατόχων του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 9 ν. 4354/2015
- 29 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 46 Ρυθμίσεις για το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας Α.Ε.» – Τροποποίηση περ. ζ) άρθρου 14 ν. 5105/2024
- 115 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 47 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Οκτωβρίου 2025, 23:25
Ανοικτή σε Σχόλια έως
22 Οκτωβρίου 2025, 10:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
7 Σχόλια 1395 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 41281 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- "ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ, ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΣΧΟΛΑΖΟΥΣΕΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΩΡΕΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΩΔΙΚΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ...
- Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία τάξη – Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομία
- 4η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2026-2030
- Ενίσχυση των υπηρεσιών των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και συναφή οργανωτικά και διοικητικά ζητήματα
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «ΕΘΝΙΚΟΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Διασφάλιση δημοσιονομικής ισορροπίας: Μεταρρύθμιση πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης – Τροποποίηση ν. 4270/2014 για την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1265...
- Ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»




Νομίζω ότι το λάθος είναι ότι δεν τιμωρούνται με φόρους και πρόστιμα τα έμβρυα. Αν από την κοιλιά της μάνας τους είχαν μάθει τι εστί βερίκοκο τότε όλα θα φαίνονταν φυσιολογικά και κανείς δεν θα διαμαρτυρόταν. Όταν όμως βγαίνεις στη ζωή χωρίς προετοιμασία τότε όλα σου φαίνονται βουνό. Βάλτε φόρους και πρόστιμα στα έμβρυα.
Για το θέμα που γράφετε. Εκτός από τους θανάτους που πολλές φορές συμβαίνουν και διαλύουν τη ζωή των παιδιών και των οικογενειών, σε πιο κανονικές περιπτώσεις πολλοί επαγγελματίες μεγαλύτερης ηλικίας στη διάρκεια της κρίσης που κατέρρευσαν τα πάντα, έσπευσαν και συνταξιοδοτήθηκαν και επειδή οι τιμές στις άδειες με τα ΔΧ αυτοκίνητα είχαν καταρρεύσει με το ΠΑΣΟΚ και δεν υπήρχε ενδιαφέρον για εκμετάλλευση και αγορά, τις έκαναν δωρεά άρον άρον στα ανήλικα μέλη των οικογενειών τους ή και βρέφη ή νήπια εγγόνια που δεν πλήρωναν εισφορές λόγω ανηλικότητας για τον ΕΦΚΑ. Περιμέναν μήπως κάποια στιγμή οι άδειες πάρουν τα πάνω τους σε αξία και καταφέρουν να τις πουλήσουν με λιγότερη χασούρα. Αυτό δεν έγινε ποτέ ούτε μετά την ανάκαμψη, και οι τιμές έμειναν καθηλωμένες και οι γονείς των ανηλίκων που αποδέχτηκαν τις κληρονομιές και τις δωρεές δεν είδαν τη φάκα ότι για να πουληθεί μετά η άδεια θέλει δικηγόρο και δικαστική απόφαση και ότι όσο υπάρχει η άδεια θα πρέπει να γίνονται μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ και Ε3 στο όνομα των ανηλίκων, παρότι δεν λειτουργούν, γιατί ένα ανήλικο δεν μπορεί να γίνει ξαφνικά νταλικέρης και δεν υπάρχει στην οικογένεια άτομο με προσόντα νταλικέρη για να δουλέψει το ΔΧ. Δεν τιμά κανένα που δεν έχει σκύψει μέχρι τώρα στο πρόβλημα για τα ανήλικα που δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ μόνο και μόνο γιατί κάποτε τους έκαναν στο όνομά τους μια έναρξη οι γονείς τους ή οι παππούδες τους. Και αυτό μόνο και μόνο επειδή οφείλουν να κάνουν μηδενικές δηλώσεις για να απεγκλωβιστούν πρέπει να πληρώνουν τα μαλλιά της κεφαλής τους σε τέλη επιτηδεύματος, εισόδημα με αντικειμενικό προσδιορισμό και πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής. Κύριοι όχι μόνον δεν λύνεται έτσι το δημογραφικό, αλλά διώχνουμε τους ανθρώπους από τη χώρα.
Πρόστιμα μόνο σε ανήλικα και νήπια; ξεχασατε δηλαδή τα έμβρυα; βρε πως θα καταλάβει η φοροδιαφυγή πόσο αποφασισμένοι ήσαστε να την πετάξετε;
Πρόστιμα μόνο σε ανήλικα και νήπια; ξεχασατε δηλαδή τα έμβρυα; βρε πως θα καταλάβει η φοροδιαφυγή πόσο αποφασισμένοι ήσαστε να την παταξτε;
Έχει δίκιο για όσα γράφει για τους ανήλικους ο κύριος. Υπάρχουν περιπτώσεις με παιδιά που μόλις ενηλικιώθηκαν αναγκάστηκαν να φύγουν στο εξωτερικό γιατί δεν μπορούσαν να βγάλουν ενημερότητα στην Ελλάδα επειδή για εκπρόθεσμες μηδενικές φορολογικές δηλώσεις σε χρήσεις που ήταν ανήλικα έπρεπε να πληρώσουν επιτηδεύματα και πρόστιμα δεκαπενταετίας πολλών χιλιάδων ευρώ, χωρίς να έχουν λειτουργήσει ποτέ ούτε μία μέρα επιχείρηση. Όλους αυτούς τους αποτελείωσαν οι νόμοι του 2023 και του 2024 που αύξησαν τα πρόστιμα για τις μηδενικές δηλώσεις αλλά και τους έβαλαν και τεκμήριο εισοδήματος για μηδενικό εισόδημα. Το πρόβλημα το δημιουργεί ότι οι ανήλικοι παρότι δεν έχουν ποτέ ασκήσει επιχείρηση αλλά ούτε και οι γονείς τους, επειδή έχουν πάγια και οχήματα με διοικητικές άδειες από Υπουργεία ή τις παλιές Νομαρχίες δεν μπορούν να κάνουν αναδρομική διακοπή πριν πουλήσουν τις άδειες που τους άφησαν πεθαμένοι ή από δωρεά συγγενείς. Άρα τους λένε πληρώστε πρόστιμα, τέλη επιτηδεύματος και φόρο εισοδήματος με τεκμήρια για μια δεκαπενταετία πίσω για μπορέσετε να βγάλετε ενημερότητα και να πουλήσετε και δεν μας ενδιαφέρει που δεν είχατε εισόδημα και δεν έχετε ποτέ λειτουργήσει. Έτσι ούτε να πουλήσουν μπορούν ούτε να κλείσουν τις εκκρεμότητες της ανηλικης περιόδου καταφέρνουν και γίνεται οικονομική καταστροφή. Σκύψτε με ευαισθησία στο θέμα αλλά κυρίως με κοινή λογική και σταματήστε την παράλογη αφαίμαξη των ανηλίκων και των οικογενειών τους.
Κύριε Υπουργέ,
Αυτά που περιγράφει ο νόμος είναι καλά και άγια αλλά στην πράξη όλα θα ακυρώνονται εάν κάποιος δεν ανοίξει τα αυτιά και τα μάτια του για να καθίσει και να λύσει τις πολλές παθογένειες των νόμων που ταλαιπωρούν χιλιάδες πολίτες και οικογένειες. Μια τέτοια παθογένεια θα σας θέσω υπόψη γιατί ακουμπά εκατοντάδες χαροκαμένες ελληνικές οικογένειες, βρέφη και νήπια ή νέα παιδιά που μόλις ενηλικιώνονται αντιμετωπίζουν δυσβάσταχτα πρόστιμα και φόρους που συνδέονται με την ανηλικότητα χωρίς να έχουν αποκτήσει τα ίδια ή οι οικογένειές τους ούτε ένα ευρώ εισόδημα στο στάδιο της ανηλικότητας. Η ατυχία τους είναι ότι δεν υπήρχε οικογένεια ή είχαν προβληματικές οικογένειες και οικογενειακές καταστάσεις με αρρώστιες και θανάτους ή οικογένειες χωρίς οικονομική δυνατότητα να προσλάβουν και να πληρώνουν με το μήνα λογιστή και δικηγόρο για να τους κάνει μηδενικές φορολογικές δηλώσεις ΦΠΑ ή άλλες πληροφοριακές δηλώσεις και για να πετύχουν έγκαιρα δικαστική άδεια εκποίησης του περιουσιακού στοιχείου που τους αφέθηκε από πεθαμένους γονείς ή συνταξιούχους και πεθαμένους παππούδες.
Θα προσπαθήσω να το κάνω όσο πιο λιανά μπορώ αναφέροντας σας μια από τις εκατοντάδες περιπτώσεις που Έλληνες γονείς και τέκνα αντιμετωπίζουν για να καταλάβετε το πρόβλημα και να τύχει της προσοχής σας. Στην χαρακτηριστική περίπτωση που περιγράφω, πατέρας ιδιοκτήτης ΔΧ αυτοκινήτου σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό ατύχημα και τα τρία παιδιά του κληρονόμησαν το 1/3 της άδειας και του ΔΧ αυτοκινήτου σε χρόνο που τα δύο παιδιά ήταν νήπια και το ένα βρέφος. Η μητέρα τους ως δημόσιος υπάλληλος είχε ασυμβίβαστο για να γίνει συνιδιοκτήτης και αποποιήθηκε. Για να περιέλθει η άδεια του ΔΧ αυτοκινήτου στα τρία νήπια και το βρέφος η μητέρα τους έκανε κατ’ απαίτηση του νόμου από μία έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στο όνομα του κάθε παιδιού για το ποσοστό της απόκτησης, γιατί αυτό ήταν υποχρεωτικό για να μεταβιβαστεί και να μη χαθεί η άδεια και να μην εκμηδενιστεί η αξία του ΔΧ αυτοκινήτου που ο πατέρας είχε αγοράσει πριν την κρίση με 130.000 ευρώ με δάνειο υποθηκεύοντας την οικογενειακή περιουσία. Ήρθε όμως μαζί με το θάνατο και η κρίση, η αξία της άδειας σχεδόν μηδενίστηκε και έπεσε στα 10.000 ευρώ και κανείς δεν ενδιαφερόταν να την αγοράσει ή να την εκμεταλλευθεί, και βέβαια τα νήπια, το βρέφος και η χήρα μητέρα δεν μπορούσαν να γίνουν οδηγοί ΔΧ αυτοκινήτου και να βγάζουν χρήματα από την εκμετάλλευσή της. Μετά το θάνατο του πατέρα χάθηκε σε πλειστηριασμό και η υποθηκευμένη περιουσία λόγω της αγοράς του ΔΧ αυτοκινήτου αφού ή άδεια δεν έφερνε εισόδημα. Κάποια στιγμή το μεγάλο νήπιο ενηλικιώθηκε και χρειάστηκε φορολογική ενημερότητα αλλά διαπίστωσε ότι αυτή ήταν αδύνατο να εκδοθεί και ότι για να την εκδώσει όφειλε προηγουμένως να κάνει εκπρόθεσμες δηλώσεις μια δεκαπενταετία πίσω στην ΑΑΔΕ, λόγω της έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας που είχε κάνει στο όνομά του κατά το χρόνο θανάτου του πατέρα του η μητέρα του, όταν το παιδί αυτό ακόμη ήταν νήπιο. Με αφορμή το τέκνο αυτό, έγινε αντιληπτό ότι την ίδια υποχρέωση έχει και καθένα από υπόλοιπα ανήλικα ακόμη σήμερα αδέλφια του. Ξέρετε τι πόσο απαιτείται να καταβληθεί για το κάθε παιδί για πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ, για πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής Ε3 καθώς και για τέλος επιτηδεύματος, και φόρο εισοδήματος του 27Α του ΚΦΕ για να γίνουν τα ανήλικα ενήμερα και για να κάνουν κάποια στιγμή διακοπή δραστηριότητας πουλώντας την άδεια του ΔΧ αυτοκινήτου που απέκτησαν; Πάνω από 30.000 ευρώ το κεφάλι για το κάθε παιδί (τέσσερεις εκπρόθεσμες δηλώσεις ΦΠΑ κατ’ έτος χ 15 έτη, συν μία εκπρόθεσμη δήλωση Ε3 κατ’ έτος χ 15 έτη για υπόχρεους τήρησης απλογραφικών στοιχείων, συν τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ χ 11 έτη, συν περίπου 4.000 ευρώ φόρο εισοδήματος χ 3 έτη που προσαυξάνει το εισόδημα της χήρας μητέρας των ανηλίκων, συν τόκους εκπρόθεσμης καταβολής), δηλαδή η οικογένεια θα πρέπει να πληρώσει γύρω στα 100.000 ευρώ, χωρίς η οικογένεια αυτή η μέλος της να έχει λειτουργήσει και χωρίς να έχει βγάλει ούτε ένα ευρώ από την εκμετάλλευση του ΔΧ αυτοκινήτου. Πήγαν στην ΑΑΔΕ για κάποια λύση και τους είπαν ότι δεν μπορούν να τους κάνουν αναδρομική διακοπή, πληρώνοντας το πρόστιμο της αναδρομικής διακοπής 250 ευρώ το κεφάλι για κάθε παιδί, γιατί παρότι δεν έχουν ποτέ λειτουργήσει ως επιχείρηση και δεν έχουν αποκτήσει έσοδα από επιχείρηση, αυτό δεν επιτρέπεται όσο υπάρχει η άδεια στο όνομά τους και δεν έχει εκποιηθεί το όχημα που αντιμετωπίζεται ως πάγιο. Πήγαν σε δικηγόρο και τους είπε ότι τα ανήλικα πρέπει να πάνε δικαστικά να πετύχουν άδεια εκποίησης της άδειας του αυτοκινήτου που θα τους λύσει τα χέρια μόνο για το μέλλον και όχι το πρόβλημα του παρελθόντος και ότι αυτό απαιτεί επιπλέον χρήματα και βεβαίως κανένα χρόνο περίπου σε διάρκεια ταλαιπωρία στα δικαστήρια στην καλύτερη περίπτωση. Τέτοιες περιπτώσεις κε υπουργέ είναι χιλιάδες και όσο περισσότερα τα ανήλικα σε μία οικογένεια με αντίστοιχα θέματα τόσο μεγαλύτερο το οικονομικό βάρος για την οικογένεια που θα κληθεί να πληρώσει.
Κύριε Υπουργέ σκύψτε το πρόβλημα και κυρίως σπάστε αυτό το απόστημα που ταλανίζει χαροκαμένους και ανήλικα παιδιά, διορθώστε την ανορθογραφία του νόμου, προστατεύστε την ανηλικότητα και διευκολύνετε με ρύθμιση νόμου την εκτέλεση των δηλωτικών υποχρεώσεων των ανηλίκων και των νόμιμων εκπροσώπων τους όταν αυτοί υπάρχουν, καταργώντας τα απαράδεκτα χρηματικά πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης που τσακίζουν τα ανήλικα και τις ελληνικές οικογένειες που κάποια στιγμή έκαναν μια τυπική έναρξη στο όνομα ανηλίκου χωρίς καμία έκτοτε κτήση εσόδων και δεν μπορούν να κάνουν αναδρομική διακοπή εργασιών. Απαλλάξτε επίσης από το τέλος επιτηδεύματος και το φόρο του 27Α του ΚΦΕ τις οικογένειες των ανηλίκων που αναγκάζονται να υποβάλλουν εκπρόθεσμες μηδενικές φορολογικές δηλώσεις γιατί απλά τα έφερε η ζωή να έχουν κάνει κάποτε μια τυπική έναρξη δραστηριότητας στο όνομα ανηλίκου για λόγους διατήρησης του περιουσιακού στοιχείου και δεν έχουν ασκήσει καμία επιχειρηματική δραστηριότητα. Μην τους ταλαιπωρείτε να προσφεύγουν δικαστικά και να πληρώνουν δικηγόρους για κάτι που έχει επιλυθεί δικαστικά όταν είναι πασιφανές ότι δεν είχαν και δεν μπορούσαν να έχουν οικονομική δραστηριότητα και φοροδοτική ικανότητα. Λύστε σας παρακαλώ το θέμα αυτό και κάντε το νόμο φιλικό προς τον πολίτη, τον αδύναμο πολίτη, τον πολίτη που δεν έχει την πολυτέλεια να υποστηρίζεται από λογιστές και δικηγόρους. Κατά τα άλλα αν αφήσουμε την ίδια λογική στους νόμους όχι μόνο δεν θα λυθεί το δημογραφικό αλλά όλοι θα θέλουν να πετάξουν από τη χώρα. Σας ευχαριστώ.
τα ανήλικα γιατί δεν τα περιλαμβάνετε σε ίδια ρύθμιση;