ΜΕΡΟΣ Β΄ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ   ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ   Άρθρο 3 Μείωση φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων – Τροποποίηση άρθρων 15, 29 και 60 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος

 

  1. Η παρ. 1 του άρθρου 15 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167), περί φορολογικού συντελεστή, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. α) Το φορολογητέο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις υποβάλλεται σε φόρο, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα, με την επιφύλαξη των περ. β) έως ε):

 

Εισόδημα (Μισθοί, συντάξεις, επιχειρηματική δραστηριότητα) σε ΕυρώΦορολογικός Συντελεστής (%)
0-10.0009%
10.000,01 – 20.00020%
20.000,01 – 30.00026%
30.000,01 – 40.00034%
40.000,01 – 60.00039%
>60.00044%

 

β) Ο φορολογικός συντελεστής του δεύτερου κλιμακίου της περ. α), για φορολογητέο εισόδημα από δέκα χιλιάδες και ένα λεπτό (10.000,01) του ευρώ έως και είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ, μειώνεται, αναλόγως του αριθμού των εξαρτώμενων τέκνων της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 11, και διαμορφώνεται ως εξής:

βα) δεκαοκτώ τοις εκατό (18%) για φορολογούμενους με ένα (1) εξαρτώμενο τέκνο,

ββ) δεκαέξι τοις εκατό (16%) για φορολογούμενους με δύο (2) εξαρτώμενα τέκνα και

βγ) εννέα τοις εκατό (9%) για φορολογούμενους με τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα.

γ) Ο φορολογικός συντελεστής των δύο πρώτων κλιμακίων της περ. α) για φορολογούμενους με τέσσερα (4) ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα είναι μηδέν (0).

δ) Ο φορολογικός συντελεστής του τρίτου κλιμακίου της περ. α), για φορολογητέο εισόδημα από είκοσι χιλιάδες και ένα λεπτό (20.000,01) του ευρώ έως και τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, μειώνεται, αναλόγως του αριθμού των εξαρτώμενων τέκνων της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 11, και διαμορφώνεται ως εξής:

(δα) είκοσι τέσσερα τοις εκατό (24%) για φορολογούμενους με ένα (1) εξαρτώμενο τέκνο,

(δβ) είκοσι δύο τοις εκατό (22%) για φορολογούμενους με δύο (2) εξαρτώμενα τέκνα,

(δγ) είκοσι τοις εκατό (20%) για φορολογούμενους με τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα,

(δδ) δεκαοκτώ τοις εκατό (18%) για φορολογούμενους με τέσσερα εξαρτώμενα τέκνα.

(δε) Ο φορολογικός συντελεστής της υποπερ. δδ) μειώνεται περαιτέρω κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες (2%) για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο άνω των τεσσάρων.

ε) Ο φορολογικός συντελεστής των δύο πρώτων κλιμακίων της περ. α), για φορολογητέο εισόδημα έως είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ για νέους σε ηλικία φορολογούμενους είναι:

εα) μηδέν (0) για φορολογούμενους έως είκοσι πέντε (25) ετών και

εβ) εννέα τοις εκατό (9%) για φορολογουμένους από είκοσι έξι (26) έως τριάντα (30) ετών, εκτός εάν εφαρμόζεται η περ. γ), οπότε ο φορολογικός συντελεστής είναι μηδέν (0).».

  1. Στο άρθρο 15 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, προστίθεται παρ. 1Α ως εξής:

«1Α. Όταν το πραγματικό εισόδημα των φορολογουμένων δεν υπερβαίνει το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των εννέα χιλιάδων πεντακοσίων (9.500) ευρώ και εφόσον δεν ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα για την οποία απαιτείται η υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών ή ατομική αγροτική δραστηριότητα, το εισόδημα αυτό, εξαιρουμένου του εισοδήματος από κεφάλαιο και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, και η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων, φορολογούνται σύμφωνα με την παρ. 1, εφαρμοζομένης και της παρ. 1 του άρθρου 16. Εάν το πραγματικό εισόδημα υπερβαίνει το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ, το υπερβάλλον ποσό φορολογείται σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 29, μη εφαρμοζομένης της παρ. 1 του άρθρου 16. Η παρούσα παράγραφος εφαρμόζονται και για τους φορολογούμενους που διέκοψαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, για το εισόδημα που απέκτησαν μετά τη διακοπή της.».

  1. Στο πρώτο εδάφιο της περ. ε) της παρ. 2 του άρθρου 15 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, οι λέξεις «είκοσι δύο τοις εκατό (22%)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «είκοσι τοις εκατό (20%)» και η περ. ε) διαμορφώνεται ως εξής:

«ε) το ιατρικό προσωπικό που υπάγεται στο άρθρο 45 του ν. 3205/2003 (Α` 293) για την αμοιβή που λαμβάνει για εφημερίες και η οποία φορολογείται με φορολογικό συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%). Η παρούσα περίπτωση εφαρμόζεται και για τα ωρομίσθια εφημεριών της υπό στοιχεία 15993/Ζ2/14.2.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας (Β` 686), περί καθορισμού του ύψους αμοιβής εφημεριών των μελών Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και ακαδημαϊκών υποτρόφων, στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία Αρεταίειο και Αιγινήτειο.».

  1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 29 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, περί φορολογικού συντελεστή, οι λέξεις «με την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 15» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με βάση την παρ. 1 του άρθρου 15» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογούνται με βάση την παρ. 1 του άρθρου 15, αφού προστεθούν σε τυχόν εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις. Για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζονται οι μειώσεις του άρθρου 16. Στην περίπτωση που αποκτάται εισόδημα από ατομική επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία υπάγεται στην ασφάλιση του ΟΓΑ, μαζί με εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα, υπολογίζεται η μείωση του φόρου που προβλέπεται στο άρθρο 16 αλλά μόνον στο εισόδημα που αποκτάται από την αγροτική δραστηριότητα. Εφόσον, μαζί με τα εισοδήματα του προηγούμενου εδαφίου αποκτάται και εισόδημα από μισθωτή εργασία ή συντάξεις, η μείωση του φόρου θα είναι αυτή που αναλογεί στο μέρος του εισοδήματος που προέρχεται από μισθωτή εργασία και συντάξεις, καθώς και αγροτική δραστηριότητα.».

  1. Στην παρ. 1 του άρθρου 60 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, περί φορολογικού συντελεστή, οι λέξεις «με βάση την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 15» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με βάση την παρ. 1 του άρθρου 15» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Το μηνιαίο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις, συμπεριλαμβανομένων των παροχών σε είδος, των ημερομισθίων και των εφάπαξ παροχών, υπόκειται σε παρακράτηση φόρου με βάση την παρ. 1 του άρθρου 15 και του άρθρου 16 μετά από προηγούμενη αναγωγή του σε ετήσιο.».

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 11:16 | Ελένη Π.

    Να αυξηθεί η φορολογική μείωση της κλίμακας 10.000 -20.000 ευρώ σε μεγαλύτερο ποσοστό του προτεινόμενου συντελεστή (2%) για τους άτεκνους, καθώς αντιστοιχεί σε ποσό 6-8 ευρώ μηνιαίως που δεν αποτελεί επί της ουσίας σημαντική φορολογική ελάφρυνση δεδομένης της ακρίβειας και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των πολιτών. Στις μεγαλύτερες κλίμακες η μείωση προβλέπεται οριζόντια σε ποσοστό 5% (από 44% σε 39%, από 39% σε 34%) χωρίς να υπάρχει ειδικότερη διάκριση ανάλογα με αριθμό τέκνων, κατά παράβαση της αρχής της φορολογικής ισότητας. Με την προτεινόμενη διάταξη πολίτες με μεγαλύτερα εισοδήματα ωφελούνται περισσότερο από τους χαμηλόμισθους.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 18:07 | Παναγιώτης

    Αφορολόγητο για τους πολύτεκνους εδώ και τώρα! Το δημοσιονομικό κόστος είναι ελάχιστο. Όλα τα ημίμετρα που λαμβάνετε δεν έχουν καμία επίδραση στο δημογραφικό που σβήνει τη χώρα.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 15:13 | Αλεξάνδρα

    Ορθώς αναγνωρίστηκε με το integrate master το επίπεδο της μόρφωσης που αποκτάται στις πενταετούς φοίτησης σχολές και ορθώς προωθούνται κατά δύο μισθολογικά κλιμάκια. ΟΜΩΣ πρέπει στο πνεύμα τις ισονομίας να χορηγηθεί σε όλους ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τους του κατόχους ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ (5ετης φοίτηση).Οποιαδήποτε ΔΙΑΚΡΙΣΗ των διπλωματούχων είναι κατάφορη ΑΔΙΚΙΑ και ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ. Αποτελεί ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ η ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ της αναγνώρισης και κατοχής του Ιntegrte master (που αφορά στην αναγνώριση του επιπέδου των πενταετών σχολών) με την ΑΠΟΚΤΗΣΗ σε προσωπικό μεταγενέστερο και επιπλέον χρόνο (1-2 έτη) του ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ (ΜΤΕ), που αφορά εξειδικευμένες επιπρόσθετες επιστημονικές σπουδές. Σημειώνεται οτι στους 5ετους φοίτησης επιστήμονες η πλειονότητα των Μεταπτυχιακών τίτλων ειδίκευσης που έχουν αποκτήσει και καταθέσει στις υπηρεσίες τους είναι ΗΔΗ αναγνωρισμένοι μισθολογικά. Επιπλέον το ίδιο το Δημόσιο αναγνωρίζοντας την ανάγκη για εξειδικευμένη γνώση αφενώς διευκολύνει με χορήγησή εκπαιδευτικής άδεις την απόκτηση μεταπτυχιακών τίτλων σε υπαλλήλους του και αφετέρου σε πολλές περιπτώσεις οι ΜΤΕ (τα προσθετά προσόντα) αποτελέσαν προϋπόθεση για διορισμό. Η αναγνώριση του integrate master και τα 2ΜΚ ήρθαν να διορθώσουν μια ΑΔΙΚΙΑ ΧΡΟΝΩΝ (μεταξύ 4ετους και 5ετους σπουδών) και ΔΕΝ θα πρέπει η αδικία αυτή να ΜΕΤΑΚΥΛΥΛΗΘΕΙ με το να εξισώνονται οι 5ετοις σπουδές (με τον ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΟ integrate master) με τις 5ετης σπουδές ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ δηλαδή με τα 6-7 έτη σπουδών. Με αυτή την άστοχη διευκρίνηση του άρθρου άρθρου 45 ΔΕΝ αναγνωρίζεται στους έχοντες Διακριτό Μεταπτυχιακό τίτλο το ex officio Integrate master τους και η χορήγηση των 2 μισθολογικών κλιμακίων που το συνοδεύουν. ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΣΤΕ να μην δημιουργήσετε νέα αδικία και να σβηστεί η ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΗ φράση «….οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης…» και να προστεθούν σε όλους ανεξαιρέτως, σε κατέχοντες ή μη μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης τα δύο μισθολογικά κλιμάκια που αφορούν στο integrate master των 5ετών σπουδών τους. Σε μια εποχή που το δημόσιο δεν αποτελεί επιλογή για τους νέους επιστήμονες με τις πολλές εξειδικεύσεις, είναι ΑΔΙΚΟ αν όχι εγκληματικό να μην αναγνωρίζονται και οι επιπλέον σπουδές τους στα επιστημονικά στελέχη του Δημοσίου οι οποίοι κατέχουν επιπλέον-πρόσθετα στις 5ετη σπουδές τους και διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης. Τέλος η ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ χορήγηση των 2ΜΚ ή στο intrate master ή στο Μεταπτυχιακό τίτλο, ισοδυναμεί με κατάργηση των επιπλέων δύο κλιμακίων που ορθώς δίνονταν στους κατέχοντες ΜΤΕ. Γεγονός μετά βεβαιότητας θα αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα στα υπηρετούντα στελέχη του Δημοσίου να επιλέξουν την χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία απόκτησης διακριτού μεταπτυχιακού τίτλου και δυστυχώς θα στερήσει το ίδιο το Δημόσιο από εξειδικευμένα στελέχη.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 11:18 | Ηλίας

    Για να υπαρχει δικαιη αντιμετώπιση θα πρεπει στον ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών να δοθούν τα 2 Μ.Κ προώθησης ώστε να ανταμείβεται τα υψηλότερο επίπεδο σπουδών σε σχέση με της 4έτους φοίτησης και
    επιπλεον στον αυτοτελη συναφή μεταπτυχιακό τίτλο, να δίνονται αλλα 2 Μ.Κ προώθηση όπως ισχυε μέχρι τώρα. Διαφορετικά εξισώνουμε υπαλλήλους με διαφορετικά προσόντα

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 10:03 | Μαρία

    Να επανεξεταστούν τα όρια για Α21 καθόσον υπάρχουν πολύτεκνοι που επειδή είναι και οι δύο γονείς μισθωτοί δεν λαμβάνουν ούτε ένα cent …Δεν νοείται πολύτεκνη οικογένεια να μην λαμβάνει καθόλου πολυτεκνικο επίδομα η αντίστοιχα οικογένεια με τρία παιδιά…το νόημα δεν είναι μόνο να ενισχύουμε τις οικογένειες να κάνουν παιδιά αλλά να δίνουμε και κάτι σε αυτούς που το έχουν ήδη κανει

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 09:15 | Μαρία Παλιακη

    Oρθως οι τριτεκνοι ζητούν παραπάνω ενίσχυση.
    Να τους θυμίσω όμως ότι εμείς οι υπερπολυτεκνοι πληρώνουμε τόσα χρόνια φόρο.
    Μάλιστα στην εφαρμογή του υπουργείου για τον υπολογισμό των φοροαπαλλαγών μέχρι πρότινος δεν μπορούσες να δηλώσεις ότι έχεις δέκα παιδιά…

  • 13 Οκτωβρίου 2025, 12:10 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥ

    Παραγραφος 3
    Να προβλεφθει για τους πολυτεκνους ιατρους μικροτερο ποσοστο φορολογιας για τις εφημεριες απο το 20% γιατι θα υπαρχει το πραδοξο να φορολογουνται τελικα περισσοτερο απο τον μισθο.

  • 11 Οκτωβρίου 2025, 18:55 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Προς αποφυγή παρερμηνειών, καλό θα ήταν να οριζόταν ρητά ποιοι θεωρούνται μέχρι και 25 ετών και ποιοι θεωρούνται μέχρι και 30 ετών. Γιατί κάποιος μπορεί να έχει γεννηθεί 1η Ιανουαρίου και κάποιος άλλος 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους και να λένε ότι έχουν την ίδια ηλικία ενώ έχουν κοντά στο ένα έτος διαφορά μεταξύ τους.

  • 11 Οκτωβρίου 2025, 11:24 | Τρίτεκνος

    Σύμφωνα με τις εξαγγελίες στη ΔΕΘ και τα παραδείγματα που δημοσιευθήκαν στο διαδίκτυο τα φορολογικά οφέλη σε οικογένειες με παιδιά είναι τα ακόλουθα:

    για φορολογούμενο χωρίς παιδιά το όφελος ξεκινά από 200 ευρώ αν βγάζει 20.000 ευρώ, και φτάνει στα 1.600 ευρώ για πάνω από 60.000 ευρώ.
    όφελος 400 έως 2.000 ευρώ αν έχει 1 παιδί
    όφελος 600 έως 2.400 ευρώ αν έχει 2 παιδιά
    όφελος 1.300 έως 3.800 ευρώ αν έχει 3 παιδιά
    όφελος 1.800 έως 5.300 αν έχει 4 παιδιά, που αυξάνεται ακόμα περισσότερο για περισσότερα παιδιά.

    Όπως προκύπτει από τα παραπάνω το μέγιστο όφελος στην φορολογική επιβάρυνση μεταξύ τρίτεκνων και πολυτέκνων οικογενειών κλιμακώνει δυσανάλογα. Δεδομένου της βούλησης της Κυβέρνησης για σύγκληση των παροχών σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες η κλιμάκωση θα έπρεπε να είναι πιο ομαλή. Για το λόγο αυτό προτείνεται ο μηδενισμός του πρώτου κλιμακίου εισοδήματος 0-10.000 ευρώ και για τις τρίτεκνες οικογένειες (όπως ορθά ισχύει και στις πολύτεκνες οικογένειες). Έτσι θα επιτευχθεί μια πιο ομαλή κλιμάκωση στην φορολογική επιβάρυνση μεταξύ τρίτεκνων-πολύτεκνων οικογενειών, δίνοντας παράλληλα μεγαλύτερο κίνητρο σε οικογένειες με 1 και 2 παιδιά να γίνουν τρίτεκνες (ώστε να επιτευχθεί ο απαιτούμενος συντελεστής 2.1 στις γεννήσεις). Δεδομένου επίσης του μικρού σχετικά αριθμού των τρίτεκνων οικογενειών το δημοσιονομικό κόστος θα είναι ελάχιστο. Σας ευχαριστώ.

  • 10 Οκτωβρίου 2025, 16:14 | Μάκης

    Υπάρχουν ελεύθεροι επαγγελματίες που συστηματικά δεν δηλώνουν τα πλήρη εισοδήματα τους, ή κόβουν υπερβολικά, μη δικαιολογούμενα έξοδα (για τα οποία δεν γίνεται κανένας έλεγχος), οπότε πέραν της μειωμένης φορολογίας τους, θα πάρουν επιδόματα γέννησης τέκνων χιλιάδων ευρώ επειδή δηλώνουν κάτω από τις 40.000 ευρώ οικογενειακό εισόδημα, δηλαδή διπλό όφελος μέσω της παρανομίας.

    Οι μισθωτοί, δεν θα το πάρουν το επίδομα γέννησης, για ένα εισόδημα που κάθε άλλο παρά από πολυτελή ζωή προδίδει, την ίδια ώρα που για τα ηλεκτρικά ΙΧ η επιδότηση δεν έχει ούτε εισοδηματικά κριτήρια και έχει όριο 50.000 ευρώ αξία οχήματος, δηλαδή σαφώς πολυτελείας.

    Εάν θέλουμε η χώρα μας να μην εξαφανιστεί, πρέπει να δοθούν περισσότερες βοήθειες στους νέους γονείς.

  • 10 Οκτωβρίου 2025, 13:04 | Μαρία Παλιακη

    Η μείωση των συντελεστών πρέπει να συνεχιστεί και μετά τα 30000.;οι υπερπολυτεκνοι λόγω επιδόματος παιδιών έχουν παραπάνω εισόδημα
    Δηλ τελικά τιμωρεις τις οικογένειες με έξι παιδιά και πάνω που οι γονείς εργάζονται και είναι μορφωμένοι.

  • 9 Οκτωβρίου 2025, 17:03 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Τριτεκνία=πολυτεκνία.
    Αφορολόγητο μέχρι 50000 ευρώ εισόδημα για όλους όσους έχουν προσφέρει στην πατρίδα από 3 παιδιά και πάνω. Θα είναι ισχυρό κίνητρο για την νέα γενιά να κάνει οικογένεια. Ισχυρά κίνητρα για νέους που θα κάνουν οικογένειες σε επαρχία και απομακρυσμένες -παραμεθόριες περιοχές. Η επαρχία έσβησε , δώστε παροχές σε νέους ανθρώπους να κατοικήσουν εκεί και να ζωντανέψει η ύπαιθρος.

  • 9 Οκτωβρίου 2025, 10:43 | Βασίλης Πρι’αβαλης

    Το πρώτο κλιμάκιο φορολογίας 0,000 έως 10.000 να είναι αφορολόγητο και μεταξύ πρώτου και δευτέρου κλιμακίου να προστεθεί κλιμάκιο 10.001 έως 16,000 συντελεστής 12%

  • 9 Οκτωβρίου 2025, 09:26 | Λαζαρος Καραπαναγιωτίδης

    Καλημέρα σας,
    Εξίσωση τριτέκνων και πολυτέκνων ΣΗΜΕΡΑ.
    Ο φόρος μέχρι τις 50.000 ευρώ να είναι μηδενικός.
    Κανένα εισοδηματικό κριτήριο για οποιοδήποτε επίδομα (Α 21, θέρμανσης, στέγασης κλπ).
    Με δύο γονείς μισθωτούς, εξαιρούμαστε από όλα τα επιδόματα εδώ και χρόνια.
    Πριμοδοτείτε τους φοροφυγάδες. Φτάνει.
    Επίσης, μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, καύσιμα και πετρέλαιο θέρμανσης.
    Το δημογραφικό φαίνεται ότι δεν σας νοιάζει αλλά η Χώρα μας εξαφανίζεται με μαθηματική ακρίβεια.
    Ευχαριστώ.

  • 8 Οκτωβρίου 2025, 23:17 | Χρήστος Σεριωτης

    Η μείωση τών φορολογικών συντελεστών κατά 2% σημαίνει μία αύξηση του μισθού 5 με 10€ για τους χαμηλά αμοιβωμενους εργαζόμενους. Μία περαιτέρω βοήθεια χρειάζεται.

  • 8 Οκτωβρίου 2025, 21:49 | Παναγιώτης

    Καλησπέρα σας, απο ΠΕΡΣΙ στην ΔΕΘ 2024 είχε ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός την αύξηση του Α-21 κυρίως για Τριτεκνους και την διεύρυνση των εισοδηματικων κριτηρίων του Α-21, τελειώνει το 2025 και ακόμα τίποτα…
    Για πιο δημογραφικό μιλάτε!!

  • 8 Οκτωβρίου 2025, 21:58 | Παναγιώτης

    Καλησπέρα σας, απο ΠΕΡΣΙ στην ΔΕΘ 2024 είχε ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός την αύξηση του Α-21 κυρίως για Τριτεκνους και την διεύρυνση των εισοδηματικων κριτηρίων του Α-21, τελειώνει το 2025 και ακόμα τίποτα…
    Για πιο δημογραφικό μιλάτε!!

  • 8 Οκτωβρίου 2025, 16:20 | Γιώργος

    Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι ζούμε σε μια εποχή που το δημογραφικό είναι στα τάρταρα και θα πρέπει τρίτεκνοι και πολύτεκνοι να συνεχίζουμε να πληρώνουμε φόρο εισοδήματος… Θα έπρεπε να επανέλθει ο φόρος εισοδήματος σε κατάσταση προ οικονομικής κρίσης που ήταν μηδενικός. Φτάνει πια!!! Δεν υπάρχει άλλη υπομονή… Ούτε 20%,ούτε 22%… Η λύση είναι μία, φόρος εισοδήματος γι αυτές τις κατηγορίες 0%… Οι οικογένειες θα πάρουν ανάσα και τα χρήματα θα επιστρέψουν στην αγορά..

  • 8 Οκτωβρίου 2025, 14:43 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ

    ΔΙΕΥΡΥΝΕΤΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ (Α21), ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΤ Γ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ. ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΕ 4 ΠΑΙΔΙΑ, ΔΥΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ 1 ΜΙΚΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΕΝΟΙΚΟ, ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ.

  • 8 Οκτωβρίου 2025, 14:26 | ΒΛΑΣΙΟΣ

    Εφόσον παραμείνεί αυτή η δήθεν μείωση τού φορολογικού συντελεστή στο 20% από 22%,δεν υπάρχει επί τής ουσίας φορολογική μεταρρύθμιση για εμάς τους χαμηλοσυνταξιούχους. Προσωπικά ωφελούμαι το ιλιγγιώδες ποσό τών…6,2 ευρώ μηνιαίως.Πρέπει συνεπώς να ληφθεί κάποια μέριμνα ,λ.χ. με θέσπιση χαμηλών συντελεστών ειδικά για αυτή την απαξιωμένη μερίδα τού πληθυσμού

  • 8 Οκτωβρίου 2025, 14:35 | Μακρης ιωαννης

    Απαράδεκτο στους τετρατεκνούς που είναι στην κατηγορία (γ) να μην είναι 0% η φορολογία, δεν υπάρχει ζευγάρι με έναν από τους 2 γονείς που να είναι αστυνομικός να έχει φορολογία κάτω από 20.001€ είναι λάθος να μην στήριξη η κυβέρνηση τους τετρατεκνους βασικά σε όλες τις κατηγορίες εξωφρενικό καθώς ειναι 4300 οικογένειες όλο και όλο, όπως εξωφρενικό είναι να κοπεί και το επίδομα στέγασης για τετρατεκνες οικογένειες με εισόδημα πάνω από 21.000€ δλδ τόσο έξω θα πέσει ο προϋπολογισμός?
    Απορίας αξιών αυτές η προϋποθέσεις και οι κοφτές για ελληνικές πολυτεκνες οικογένειες δεν έχει δοθείουσιαστικό κίνητρο να κάνει παιδιά ο κόσμος, θεωρώ λάθος τον σχεδιασμό και η αλλαγή στους κοφτές είναι επιτακτική

  • 8 Οκτωβρίου 2025, 11:39 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    Θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη και για τη φορολογία χρηστών των εταιρικών αυτοκινήτων. Αφενός οι κλίμακες φορολόγησης δεν ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα, αφετέρου θα πρέπει είτε να αλλάξει το όριο των ρύπων των 50 CO2 σε κάτι μεγαλύτερο ή να υπάρξει φορολόγηση ανά CO2 πχ 30Ευρώ ανά CO2. Το σημερινό σύστημα πρόκειται να δημιουργήσει στρεβλώσεις στην αγορά και αδιέξοδο στις εταιρείες και τους χρήστες.

  • 8 Οκτωβρίου 2025, 10:47 | ΗΛΙΑΣ

    Μειωση του φορου εισοδηματος για τους ναυτικους (αξιωματικους και κατωτερο πληρωμα).