1. Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), περί μισθολογικών κλιμακίων και κατάταξης των υπαλλήλων επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθεται περ. αα), β) στην περ. δ), οι λέξεις «των περιπτώσεων α΄ και γ΄» αντικαθίστανται από τις λέξεις «των περ. α), αα) και γ)» και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: «3. α) Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ.αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ..β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο.Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής.Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.γ) Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης εξελίσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας που ανήκουν με εισαγωγικό το Μ.Κ. 6. Στην περίπτωση αυτών που αποφοίτησαν με άριστα αναγνωρίζεται ένα (1) επιπλέον έτος για τη μισθολογική τους εξέλιξη.δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), αα) και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών.».
- Από την έναρξη ισχύος της παρ. 1 δεν εφαρμόζεται η παρ. 4 του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141) για το προσωπικό που εμπίπτει στο Κεφάλαιο Β’ του ν. 4354/2015.





Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ/ΑΤΕΙ με δεκαετή τουλάχιστον εργασιακή εμπειρία, ΝΑ ΕΞΙΣΩΘΟΥΝ με πρόβλεψη νόμου με τους αντίστοιχους ΠΕ. Όπου για του ΠΕ προβλέπεται άδεια άσκησης επαγγέλματος, η εξίσωση να γίνει μέσω αυτής.
Όπως οι μηχανικοί-απόφοιτοι ελληνικών Πολυτεχνείων ΕΞΙΣΩΘΗΚΑΝ με τους κατόχους μεταπτυχιακού-πτυχιούχους ΑΕΙ.
Όπως οι κάτοχοι πτυχίων κολλεγίων ΕΞΙΣΩΝΟΝΤΑΙ με τους κατόχους πτυχίων ελληνικών ΑΕΙ.
Όπως οι κατέχοντες άδεια από το ΤΕΕ και οι νομικοί (λόγω της ασφάλισης στην οποία υποχρεούνται, ασχέτως εργασιακής εμπειρίας) πέτυχαν ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ στο δημόσιο ως προϋπηρεσία ιδιωτικού τομέα ο χρόνος ασφάλισης.
Άλλωστε οι ΤΕ ασκούν τα ίδια ακριβώς ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ και έχουν τις ίδιες ακριβώς ΕΥΘΥΝΕΣ με τους ΠΕ, εκτός της δυνατότητας να μετέχουν ισότιμα των θέσεων ευθύνης στον δημόσιο τομέα.
Ο ενιαίος αδιάσπαστος τίτλος σπουδών (intergrated master) συνοδεύει τον βασικό τίτλο σπουδών άρα τα κλιμάκια λόγω integrated master πρέπει να προσμετρούνται προσθετικά στα άλλα συναφή και αναγνωρισμένα διπλώματα για όλους.
Επίσης, είναι σημαντικό να αλλάξει και η αναγνώριση της προϋπηρεσίας από τον Ιδιωτικό τομέα, η οποία αυτή τη στιγμή ΔΕΝ αναγνωρίζεται μισθολογικά.
Κάι τα δύο, θα αποτελέσουν έξτρα μισθολογικά κίνητρα για Μηχανικούς να έρθουν στο Δημόσιο και να καλυφθούν έστω και λίγο τα πολλά κενά που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στις ειδικότητες των Μηχανικών.
Επιπλέον, ίσως μπορέσει ο εκάστοτε Δημόσιος φορέας να διακρατήσει ικανά στελέχη που ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ το Δημόσιο (αν πράγματι ενδιαφέρει αυτός ο σκοπός ;!!!!!)
Η αδικία είναι και σε αυτούς που έχουν κάνει 4 χρόνια σε ΑΕΙ και μετά ένα μεταπτυχιακό 1,5 ή δύο χρόνων . Γιατί να έχουν την ίδια αύξηση κλιμακίου με αυτούς που έχουν κάνει integrated master ενώ οι άλλοι έχουν σπουδάσει 5,5 και 6 χρόνια κάνοντας πτυχιακή για το πτυχίο αλλά και διπλωματική για το μεταπτυχιακό? Κατά την γνώμη μου θα πρέπει να δίνουν ένα κλιμάκιο παραπάνω σε αυτούς που έχουν κάνει μεταπτυχιακό παραπάνω από ένα έτος. Το ίδιο να συμβεί και με τους μηχανικούς που έχουν μεταπτυχιακό.
Επίσης κανείς δεν λέει ότι οι κάτοχοι 2ου πτυχίου δεν παίρνουν κανένα κλιμάκιο παραπάνω! Κατά την γνώμη μου πρέπει να αλλάξει και να προσφέρουν και σε αυτούς δυο ή τρία κλιμάκια παραπάνω. Αν θέλει αυτή η κυβέρνηση να μιλάει για αριστεία
Μαζί με τη μισθολογική αναγνώριση των 2 Μ.Κ. για το Integrated Master ως πρώτο μεταπτυχιακό τίτλο και 2 Μ.Κ. για κάθε επιπλέον μεταπτυχιακό τίτλο, σε όλες τις κατηγορίες, σχετικής ειδίκευσης με τη θέση που κατέχει, θα πρέπει παράλληλα να γίνει ενιαία μισθολογική απόδοση για όλους τους αποφοίτους ανώτατης εκπαίδευσης (των δύο κλάδων, Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., επίπεδου EQF 6), με ενιαία μισθολογική εξέλιξη, για την διασφάλιση της ισονομίας, της αξιοκρατίας και της ευρωπαϊκής συμβατότητας του δημοσίου μισθολογίου. Χωρίς αυτή την παράλληλη ρύθμιση θα αποτελούσε περαιτέρω ενίσχυση της ήδη υφιστάμενης ανισότητας μεταξύ αποφοίτων Πανεπιστημιακών και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων που κατέχουν τίτλους που αντιστοιχούν στο ίδιο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
Θα είναι σωστό για λόγους ισότητας,να θεωρείται το πτυχίο Ιατρικης-6 σπουδών -και Οδοντιατρικής αντιστοίχως 5 έτη να θεωρείται integrated master,τόσο για νέους όσο και για παλαιούς αποφοίτους ωστε να δικαιούνται και τις αντίστοιχες μισθολογικές προαγωγές.
Για άλλη μία φορά διάκριση υπέρ μερικών και συγκεκριμένα ομάδα αποφοίτων με πενταετή κύκλο σπουδών να αναγνωρίζεται αυτομάτως και ως μεταπτυχιακός τίτλος χωρίς να υπάρχει επουδενί εξειδίκευση όπως συμβαίνει στα αμιγώς μεταπτυχιακά προγράμματα. Και αυτό φαίνεται αν συγκρίνεις ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα με ένα πενταετούς φοίτησης ίδιας ειδικότητας. Με τα ΤΕΙ όμως τι γίνεται; Τριτοβάθμια εκπαίδευση με δικαίωμα συμμετοχής σε Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά αλλά υποδεέστεροι όλων!! Και μάλιστα εξισωμένοι με τα ΠΣΕ που είναι και διετίας. Ορθότερο θα ήταν να προστεθεί και οι ΤΕ με μεταπτυχιακό να μετατραπούν ως ΠΕ, κρατώντας παράλληλα και το Μεταπτυχιακό τους ως επιπλέον προσόν. Κάθε φορά πρέπει να γράφονται τα αυτονόητα.
Επιτέλους να αρθεί η χρόνια αδικία απέναντι στους πενταετούς φοίτησης υπαλλήλους. Καθείς στο δημόσιο να πληρώνεται ανάλογα με τα προσόντα του. Εχω integrated master και χωριστό master 2ετούς φοίτησης. Η άρση της αδικίας θα ήταν να μου αναγνωριστούν 2 Μ.Κ. και για το integrated master. To κόστος είναι μηδαμινό για το κράτος και ένα τέτοιο βήμα θα έδειχνε ότι η κυβέρνηση το εννοεί με τους «άριστους». Αλλιώς πάλι «έπεα πτερόεντα»…
Ολοι οι κάτοχοι πτυχίων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών να προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. επιπλέον ανεξάρτητα του τυχόν ήδη αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού.
Ως διπλωματούχος μηχανικός, θεωρώ ότι η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 45 είναι άδικη και αντιφατική, καθώς εξαιρεί από τη μισθολογική αναγνώριση των Integrated Master (ενιαίων και αδιάσπαστων τίτλων σπουδών 5ετούς διάρκειας) όσους κατέχουν ήδη μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.
Η εξαίρεση αυτή:
1. Ακυρώνει ουσιαστικά τη θεσμική ισοτιμία που έχει ήδη αναγνωριστεί νομοθετικά (ν. 4485/2017, άρθρο 46 παρ. 1) για τα προγράμματα Integrated Master, τα οποία αντιστοιχούν σε επίπεδο 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.
2. Δημιουργεί άνιση μεταχείριση μεταξύ αποφοίτων της ίδιας σχολής και του ίδιου έτους σπουδών, καθώς όσοι δεν έχουν αποκτήσει πρόσθετο μεταπτυχιακό θα λάβουν μεγαλύτερη μισθολογική αναγνώριση από συναδέλφους με περισσότερα ακαδημαϊκά προσόντα.
3. Αποθαρρύνει την επιστημονική εξέλιξη, αφού ουσιαστικά “τιμωρεί” όσους συνέχισαν σπουδές μεταπτυχιακού ή διδακτορικού επιπέδου, αφαιρώντας τους την αναγνώριση του Integrated Master.
Προτείνεται, συνεπώς, να απαλειφθεί η εξαίρεση των κατόχων μεταπτυχιακού τίτλου και να εφαρμοστεί η προώθηση κατά δύο μισθολογικά κλιμάκια σε όλους τους κατόχους Integrated Master, ανεξαρτήτως επιπλέον σπουδών, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση όλων των πτυχιούχων
Η προτεινόμενη ρύθμιση έρχεται να αποκαταστήσει μια αδικία που υφίσταται εδώ και πολλά χρόνια, δημιουργεί όμως ταυτόχρονα μια νέα. Η αναγνώριση του Integrated Master στο μισθολογικό κλιμάκιο αποτελεί ένα μέτρο που θα έπρεπε ήδη να έχει εφαρμοστεί, διατηρώντας παράλληλα το δικαίωμα για επιπλέον μισθολογική εξέλιξη σε περίπτωση απόκτησης διακριτού μεταπτυχιακού τίτλου.
Η πρόταση είναι να αφαιρεθεί η φράση «οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», ώστε να διαμορφωθεί τελικά ως εξής: «αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ.».
Η Πολιτεία οφείλει να προχωρήσει σε οριζόντια εξίσωση όλων των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης επιπέδου 6, ανεξαρτήτως ιδρύματος προέλευσης (ΑΕΙ ή ΤΕΙ).
Πρόκειται για αποκατάσταση μιας χρόνιας αδικίας. Τελείωσα το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (τότε ονομαζόταν Γεωργικό) το 1994 και όλα αυτά τα χρόνια ήμουν μισθολογικά εξοικειωμένος με συναδέλφους μου που μη πληρώντας τα αξιοκρατικά κριτήρια των πανελλαδικών, ολοκλήρωσαν τριετείς ή τετραετείς κύκλους σπουδών στο εξωτερικό. Οι κατέχοντες τον πενταετή τίτλο γνώριζαν την ισοδυναμία με Msc, καθότι αναγραφόταν στον τίτλο και εφόσον απέκτησαν στη συνέχεια και άλλο μεταπτυχιακό τίτλο διαφοροποιήθηκαν και μισθολογικά μέχρι σήμερα. Θα ήταν αδικία η μισθολογική μας εξομοίωση στο μέλλον, όσο άδικη είναι η εξομοίωση κατόχων τρίτου ή και τέταρτου μεταπτυχιακού τίτλου μαζί τους. Για όσο όμως δεν αναγνωρίζονται μισθολογικά στο Δημόσιο τίτλοι πέραν του ενός, δεν προκύπτει καμία αδικία σε βάρος τους και πολύ κακώς αντιδρούν στην αναφερόμενη ρύθμιση. Η αντίδραση τους, θεωρώ πως είναι και παράλογη και αντισυναδελφική!
Ανάλογη απόφαση για χορήγηση 2 Μ.Κ. θα έπρεπε να δίνεται και στους Υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι Διπλώματος Επαγγελματικής Κατάρτισης Επιπέδου 5 μετά τις εξετάσεις Πιστοποίησης.
Το Άρθρο 45 («Μισθολογική προώθηση κατόχων του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 9 ν. 4354/2015») του παρόντος νομοσχεδίου θα πρέπει να επεκταθεί και στα Σώματα Ασφαλείας.
Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών ή άλλου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου θα πρέπει να λαμβάνουν Μισθολογικό Κλιμάκιο (Μ.Κ.) σύμφωνα με τα προσόντα τους και στα ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
Είναι κατάφωρη αδικία το να εξισώνονται οι 5ετεις σπουδές (με τον ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΟ integrated master) με τις 5ετεις σπουδές ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ δηλαδή με τα 6-7 έτη σπουδών και συνεπώς η χορήγηση των 2ΜΚ στο intergated master, ισοδυναμεί με κατάργηση των επιπλέων δύο κλιμακίων που ορθώς δίνονταν έως τώρα στους κατέχοντες Μεταπτυχιακό Τίτλο.
Είναι κατάφωρη αδικία το να εξισώνονται οι 5ετεις σπουδές (με τον ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΟ integrated master) με τις 5ετεις σπουδές ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ δηλαδή με τα 6-7 έτη σπουδών και συνεπώς η χορήγηση των 2ΜΚ στο intergated master, ισοδυναμεί με κατάργηση των επιπλέων δύο κλιμακίων που ορθώς δίνονταν έως τώρα στους κατέχοντες Μεταπτυχιακό Τίτλο.
Για τους κατόχους αναγνωρισμένου ισότιμου και αντίστοιχου διπλώματος εξωτερικού, όπως εγώ, (Αρχιτέκτονα Μηχανικού , Πανεπιστημίου Φλωρεντίας , Ιταλίας) και στις Πολυτεχνικές σχολές όπως η δική μου, για την απόκτηση του πτυχίου απαιτείται και η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας την οποία και βεβαίως εκπονήσαμε όλοι στην πενταετή μας φοίτηση.
Στην νομοθετική ρύθμιση που θεσμοθετήθηκε και όπως θεσμοθετήθηκε με την παράληψη να συμπεριληφθούν οι ισότιμοι και αντίστοιχοι διπλωματούχοι του εξωτερικού, για ενέσιμη φορά στην καριέρα μας απαξιώνεται ο τίτλος των σπουδών μας.
Υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά ?
Στην περίπτωση των αναγνωρισμένων πτυχιούχων του εξωτερικού με ισοτιμία και ισοβαθμία (που στην εξέταση από το ΔΙΚΑΤΣΑ της πτυχιακής μου και λόγω της υψηλής βαθμολογίας του πτυχίου μου 9,8 /10 μου το έκαναν στην αναγνώριση 8,7/10, γιατί ‘’στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πτυχία με βαθμό άνω του 9/10’’… έτσι είπαν όταν ρώτησα, αφού πήρα στα χέρια μου την ισοβαθμία).
Εδώ απόλαυσα την πρώτη απαξίωση των σπουδών μου σε ένα από τα πιο σπουδαία Πανεπιστήμια της Ευρώπης.
Θεμελιώδες άρθρο του ελληνικού συντάγματος είναι η ίση μεταχείριση των πολιτών.
Η μήπως όχι;
Η διάκριση αυτή αναιρεί την αρχή των τριών κύκλων σπουδών, πάνω στην οποία στηρίζεται το Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πλαίσιο.
Οι integrated master τίτλοι αποτελούν προπτυχιακές σπουδές πενταετούς διάρκειας και δεν μπορούν να λογίζονται αυτόματα ως μεταπτυχιακοί χωρίς πρόσθετη εξειδίκευση ή ερευνητικό έργο. Δεν είναι δυνατόν απόφοιτοι πρώτου κύκλου σπουδών να θεωρούνται αυθαίρετα κάτοχοι μεταπτυχιακού επιπέδου. Η Πολιτεία οφείλει να σταματήσει να θεσμοθετεί προνόμια για επιμέρους ομάδες αποφοίτων εις βάρος άλλων και να προχωρήσει σε οριζόντια εξίσωση όλων των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης επιπέδου 6, ανεξαρτήτως ιδρύματος προέλευσης (ΑΕΙ ή ΤΕΙ). Επιπλέων αποτελεί κατάφωρη αδικία για όσους έχουν ήδη μεταπτυχιακό και έχουν ξοδέψει χρόνο, κόπο και χρήμα για να το αποκτήσουν μόνο δίκαιο δεν είναι. Επίσης όσοι απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών την περίοδο από 01.01.2016 έως 30.05.2022, παρατήρησαν ταυτόχρονη μείωση 2 Μ.Κ. στην προσωπική τους διαφορά, άρα είναι διπλά χαμένοι σε σχέση με τους συναδέλφους τους που δεν έχουν καν μεταπτυχιακό. Πέραν των ανώτερο το ΔΙΚΑΤΣΑ/ΔΟΑΤΑΠ με Bachelor + Master εξωτερικού κατέταξε ως ΠΕ 5ετούς φοίτησης, και με αυτό βάση αυτή την απόφαση έγινε ο διορισμός στο Δημόσιο. Επιπλέων το intergrated master σε διαγωνισμούς του δημοσίου μέσω ΑΣΕΠ μοριοδιοτείται με 50 μόρια, ενώ ο αυτοτελής μεταπτυχιακός τίτλος τουλάχιστον ετήσιας διάρκειας μοριοδοτείται με 180 μόρια σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Συνεπώς το ορθότερο είναι να προσαρμοστούμε στα ευρωπαϊκά δεδομένα και να σταματήσουμε την δημιουργική λογική δηλ. να προσαρμοστούν τα 5ετή σε 4ετή + 1 χρόνο για Master ή 5ετή και όσοι έχουν επίπεδο 6 (τριτοβάθμια εκπαίδευση) + Master να τοποθετούνται ως 5ετους ΠΕ. Έτσι τακτοποιούνται και το εξωτερικού αλλά και οι απόφοιτοι πρώην ΤΕΙ με Master. Ενιαία κατηγορία ΠΕ σταδιακή εξάλειψη της κατηγορίας ΤΕ αφού όλοι θα κάνουν Master. Οι 500.000 Απόφοιτοι των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και οι οικογένειες, ταλαιπωρούνται εδώ και δεκαετίες χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, με διαχωρισμούς και απαράδεκτη εργασιακή περιθωριοποίηση. Νομοθετήστε με σύνεση και όχι με συντεχνιακά συμφέροντα. Δημιουργείται στρέβλωση πάνω σε άλλη στρέβλωση που πρέπει να λυθεί στο παρόν νομοσχέδιο.
Είμαι Τοπογράφος Μηχανικός 5ετους φοίτησης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Κατέχω μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών 2ετούς διάρκειας το οποίο μου έδωσε προώθηση κατά 2 Έτη μισθολογικού ΜΚ. Με το παρόν νομοσχέδιο και το άρθρο 45, οι κάτοχοι πανεπιστημιακού τίτλου πενταετούς διάρκειας σπουδών που έχουν πρόσθετο μεταπτυχιακό τίτλο ήδη αναγνωρισμένο,εξισώνονται με όσους δεν έχουν πρόσθετες μεταπτυχιακές σπουδές. Πρέπει να αλλάξει η διατύπωση του άρθρου και να αναγνωριστεί με άλλο τρόπο το integrated master, χωρίς να εμπλέκεται το πρόσθετο μεταπτυχιακό δίπλωμα, δηλαδή θα πρέπει οι κάτοχοι αναγνωρισμένου μεταπτυχιακού τίτλου, με κύριο 5ετές πτυχίο, να προωθηθούν μισθολογικα και αυτοί κατά 2 ΜΚ. Σε διαφορετική περίπτωση η άρση μιας χρόνιας αδικίας δημιουργεί μια νέα. Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι για νέους συναδέλφους ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών αποτέλεσε μοριοδοτούμενο κριτήριο πρόσληψης.
Απάντηση στον χρήστη «Ιατρός 20 Οκτωβρίου 17.27» : απορίας άξιο πώς τέτοιες κραυγαλέες διακρίσεις κι ανισότητες γίνονται αποδεκτές από τη Βουλή ως συνταγματικές….. Απορία ψάλτου βηξ…
Όλοι οι νέοι πλέον έχουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Όποτε το πνεύμα του νόμου να προσελκύσει στο δημόσιο άτομα με αυξημένα προσόντα δεν θα λειτουργήσει. Το σωστό και δίκαιο είναι να ισχύσουν για όλους τα 2 ΜΚ όπως ίσχυε παλαιότερα.