Σκοπός του Μέρους Α΄ είναι η προστασία της υγείας των ανηλίκων από τις σοβαρές επιπτώσεις της χρήσης και κατανάλωσης προϊόντων καπνού και αλκοόλ στη σωματική και ψυχική τους υγεία και η πρόληψη της έκθεσής τους στα προϊόντα αυτά, μέσω του περιορισμού της διαθεσιμότητας και της προσβασιμότητάς τους.
Αρχική Προστασία των ανηλίκων από προϊόντα καπνού και αλκοόλ - Ρυθμίσεις για μη καπνικά προϊόντα - Ψηφιακό μητρώο ελέγχου προϊόντων καπνού, αλκοόλ και λοιπών μη καπνικών προϊόντων και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ A’ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΠΩΛΗΣΗ, ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ A’ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΠΩΛΗΣΗ, ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 15 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ A’ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΠΩΛΗΣΗ, ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 0 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΑΛΚΟΟΛ – ΦΟΡΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 3 Προστασία ανηλίκων από τη χρήση προϊόντων καπνού– Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 1 ν. 3730/2008
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 4 Απαγόρευση πώλησης, προσφοράς και διάθεσης προϊόντων καπνού σε ανηλίκους- Υποχρέωση ελέγχου ενηλικότητας του προσώπου – Αντικατάσταση περ. α) παρ. 1 άρθρου 2 ν. 3730/2008
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 5 Απαγόρευση πώλησης, προσφοράς και διάθεσης αλκοολούχων ποτών σε ανηλίκους και από ανηλίκους – Απαγόρευση εισόδου, παραμονής και απασχόλησης ανηλίκων σε κέντρα διασκέδασης και αμιγή μπαρ– Αντικατάσταση άρθρου 4 ν. 3730/2008
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΦΟΡΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 6 Απαγόρευση χρήσης προϊόντων καπνού – Αρμόδιες αρχές ελέγχου -Τροποποίηση παρ. 3 και 4 άρθρου 3 ν. 3730/2008
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Φορείς προστασίας και ελέγχου για τη χρήση καπνού και αλκοόλ – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 3730/2008
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Διοικητικές κυρώσεις για την παραβίαση υποχρεώσεων για τη χρήση καπνού και αλκοόλ από τους ανήλικους – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 3730/2008
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Ποινικές κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 6Α στον ν. 3730/2008
- 0 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Άρθρο 10 Τελική διάταξη
- 0 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 11 Σκοπός
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αντικείμενο
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4419/2016 (άρθρο 2 Οδηγίας 2014/40/ΕΕ)
- 0 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ Άρθρο 14 Κοινοποίηση των συστατικών και των εκπομπών – Τροποποίηση παρ. 1, 5 και 6 άρθρου 5 ν. 4419/2016 (άρθρο 5 Οδηγίας 2014/40/ΕΕ)
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ρύθμιση των συστατικών – Αντικατάσταση παρ. 9 άρθρου 7 ν. 4419/2016 (άρθρο 7 Οδηγίας 2014/40)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ Άρθρο 16 Ηλεκτρονικά τσιγάρα – Αντικατάσταση παρ. 2 και 3, τροποποίηση παρ. 4, 5 και 6, άρθρου 18 ν. 4419/2016 (άρθρο 20 Οδηγίας 2014/40/ΕΕ)
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 17 Κοινοποίηση νέων προϊόντων καπνού – Τροποποίηση άρθρου 17 ν. 4419/2016 (άρθρο 19 Οδηγίας 2014/40/ΕΕ)
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 18 Παρακολούθηση της Κοινής Ευρωπαϊκής Πύλης Εισόδου (EU – CEG) – Προσθήκη άρθρου 17Α στον ν. 4419/2016
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 19 Σύσταση Τμήματος Παρακολούθησης και Ελέγχου Καπνικών και Μη Καπνικών Προϊόντων στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας – Προσθήκη υποπερ. γδ) στην περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4633/2019
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 20 Παράβολα – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 25 ν. 4419/2016 (άρθρα 5, 6, 7, 19, 20 Οδηγίας 2014/40/ΕΕ)
- 0 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 21 Προσθήκη Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας στις αρμόδιες αρχές εποπτείας της αγοράς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 23 ν. 4419/2016 (άρθρο 26 Οδηγίας 2014/40/ΕΕ)
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 22 Κυρώσεις – Αντικατάσταση άρθρου 24 ν. 4419/2016 (άρθρο 23 Οδηγίας 2014/40/ΕΕ)
- 0 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Άρθρο 23 Τελική διάταξη
- 0 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΗ ΚΑΠΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 24 Σκοπός
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 25 Αντικείμενο
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ορισμοί
- 0 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Άρθρο 27 Υποχρεώσεις κοινοποίησης και ενημέρωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Όροι και προϋποθέσεις πώλησης και διάθεσης ηλεκτρικά θερμαινόμενων προϊόντων χωρίς καπνό, προϊόντων νικοτίνης και προϊόντων κάνναβης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Απαγόρευση πώλησης και διάθεσης σε ανηλίκους θερμαινόμενων προϊόντων χωρίς καπνό, προϊόντων νικοτίνης και προϊόντων κάνναβης και πώλησης μέσω αυτόματου πωλητή
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 30 Διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις
- 0 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 31 Αρμόδιες αρχές
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 32 Κυρώσεις
- 0 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 34 Μεταβατική διάταξη
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Δ’ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ, ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΜΗ ΚΑΠΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 35 Σκοπός
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικείμενο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Σύσταση και λειτουργία Ψηφιακού Μητρώου Ελέγχου Προϊόντων Καπνού, Αλκοόλ και λοιπών μη καπνικών προϊόντων
- 0 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Άρθρο 38 Εξουσιοδοτική διάταξη
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 39 Θητεία επικουρικών ιατρών στις Μονάδες Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Τροποποίηση περ. ε παρ. 2 άρθρου 21 ν. 3580/2007
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 40 Δυνατότητα απόσπασης/μετακίνησης προσωπικού των φορέων και των Αποκεντρωμένων Μονάδων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 41 Σύναψη δηµοσίων συµβάσεων από τα νοµικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου µη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του άρθρου 11 ν. 2716/1999
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Νομιμοποίηση δαπανών των νοσοκομείων και των Υγειονομικών Περιφερειών
- 0 ΣχόλιαΆρθρo 43 Ρύθμιση οφειλών Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας Φαρμάκων ή φαρμακευτικών εταιρειών προς τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Προσθήκη παρ. 2δ και 2ε, τροποποίηση παρ. 3 και 4 άρθρου δωδέκατου ν. 4737/2020
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 44 Διαδικασία επιβολής κυρώσεων στους Κατόχους Άδειας Κυκλοφορίας των φαρμάκων που διακινούνται με έκτακτη εισαγωγή και αποζημιώνονται, μέσω του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας Μ.Α.Ε. – Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 249 ν. 4512/2018
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 45 Επιβολή κυρώσεων στους υπόχρεους του Ηλεκτρονικού Συστήματος Παρακολούθησης Διακίνησης Φαρμάκων – Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 32 ν. 5057/2023
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 46 Παραχώρηση ακινήτου κατά χρήση στην Περιφέρεια Αττικής στη θέση Βοτανικός του Δήμου Αθηναίων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 47 Μεταβίβαση στην Ιερά Μητρόπολη Κίτρους Κατερίνης και Πλαταμώνος ακινήτου για την ανασύσταση και επαναλειτουργία της Ιεράς Μονής Εισοδίων της Θεοτόκου Πέτρας Ολύμπου
- 0 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 48 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
31 Μαΐου 2025, 16:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Ιουνίου 2025, 09:00
Παρακολουθήστε
Σχόλια επι του Άρθρου Σχόλια επι της Διαβούλευσης Όλα τα ΣχόλιαΕργαλεία
ΕκτύπωσηΣτατιστικά
15 Σχόλια 55 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14568 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Προστασία των ανηλίκων από προϊόντα καπνού και αλκοόλ - Ρυθμίσεις για μη καπνικά προϊόντα - Ψηφιακό μητρώο ελέγχου προϊόντων καπνού, αλκοόλ και λοιπών μη καπνικών προϊόντων και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Σύσταση και οργάνωση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Σύλλογος Διαιτολόγων – Διατροφολόγων Ελλάδος...
- Αναμόρφωση του Εθνικού Συστήματος Τραύματος
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
Θα πρέπει να δείτε το θέμα με τη νέα μόδα της κάνναβης THC και παρεμφερή που ενώ έχει μπεί στο νόμο περί ναρκωτικών συνεχίζουν επιτήδειοι και πουλάνε ανεξέλεγκτα σε περίπτερα, ψιλικατζίδικα κλπ. σε συσκευασίες που δεν αναγράφουν ούτε τα πραγματικά συστατικά του περιεχομένου προσπαθώντας και στο βωμό του κέρδους να εθίσουν τη νεολαία σε αυτά. Ειδικά στα νησιά υπάρχουν παντού. Μου κάνει εντύπωση που δεν ασχολείται καμία από τις αρμόδιες αρχές να προβεί σε ελέγχους και κατάσχεση αυτών των επικίνδυνων προϊόντων.
Η ανεξέλεγκτη διάθεση ατμιστικών συσκευών μίας χρήσης (disposables) από σημεία πώλησης άσχετα με το αντικείμενο,πλήττει ανεπανόρθωτα τα εξειδικευμένα καταστήματα ατμίσματος. Η απαγόρευση πώλησης ατμιστικών προϊόντων,σακουλίων νικοτίνης και CBD από περίπτερα, βενζινάδικα και ψιλίκατζίδικα θα έλυνε το 80% του προβλήματος. Μια ολοκληρωτική επίλυση φαντάζει απίθανη.
Συμφωνώ με το πνεύμα του νόμου. Διαφωνώ με τον τρόπο απαγόρευσης και επιβολής ποινών.
Ας μην γελιόμαστε … το απαγορεύεται φέρνει αντίθετα αποτελέσματα. Αν πραγματικά υπάρχει η βούληση ως αναφορά το κάπνισμα σε όλες του τις μορφές να εξαλειφτεί υπάρχουν δύο τρόποι. 1ος. Απαγόρευση καλλιέργειας, εισαγωγής, εμπορίας και διάθεσης καπνικών προϊόντων. 2ος. Αύξηση της τιμής τους σε ποσό απαγορευτικό για τους ΑΝΉΛΙΚΟΥΣ. Ο είδη καπνιστής ( που κι εγώ ανήκω ) θα βρει πχ 20€ να προμηθευτεί το προϊόν. Ο ανήλικος όχι.
Για τις ποινές, θέλω να πω ότι είναι κρίμα και άδικο να βαραίνουν μόνο την εστίαση. Από την εποχή του CoVid έχουν παίξει τον ρόλο του αστυνομικού, του ληξίαρχου και τόσων άλλων. Συνεχίστηκε με τον αντικαπνιστικό νόμο (χωρίς αποτέλεσμα ως προς το πνεύμα του νόμου )
και πάει τώρα να φορτωθεί και τις κιρρώσεις του νέου νόμου. Ο πραγματικός παραβάτης δεν έχει καμία επίπτωση άξια ώστε να τον αποτρέψει. Αν οι υψηλές χρηματικές ποινές είχαν αποδέκτες τους ανήλικους και εννοείται τους γονείς, σίγουρα θα είχαν άμεσο αποτέλεσμα και ως αναφορά το κάπνισμα και το αλκοόλ.
Ευχαριστώ.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ,
ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΙΣ ΑΠΟ ΚΑΒΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ!ΕΤΣΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΒΡΕΙ ΠΑΝΤΟΥ.Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΘΩΣ ΜΕ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΠΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΣΕ ΑΝΗΛΙΚΟ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 18 ΕΤΩΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΗ Η ΤΡΙΤΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ.
ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΤΑ ΕΞΗΣ,ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 15-20 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ ΠΟΤΕ!ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΒΑΦΤΙΖΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΗΛΕΚΤΟΝΙΚΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ 600-800ΤΖΟΥΡΕΣ(DISPOSABLE). ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΞΕΦΥΓΕ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΩΛΟΥΝΤΕ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΤΣΙΓΑΡΩΝ , ΑΠΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ , ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΠΟΛΕΙΑ , ΑΠΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ ,ΣΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ,ΣΕ ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΑΝΑΒΙΚΑ ΚΑΙ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΑ! (ΤΑ ΕΧΩ ΔΕΙ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ) ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ.Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΤΕ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ . ΑΦΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΤΕ ΜΟΝΟΝ ΑΠΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΣΙΓΑΡΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ .
ΕΠΙΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ NICOTINE PΟUTSES ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΗΘΗΣΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΤΕ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΩΝΙΚΩΝ-ΚΑΠΝΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΝΤΟΥ!.ΕΤΣΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΑΜΕΣΣΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.
ΕΠΛΙΖΩ ΝΑ ΤΑ ΛΑΒΕΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠ ΟΨΙΝ ΣΑΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Γιατί δεν υπάρχει απαγόρευση της πώλησης αλκοόλ από οποιοδήποτε μη κατάλληλο κατάστημα/πάγκο λαίκής/περίπτερο/ζαχαροπλαστείο κ.α.; Στο εξωτερικό τα ποτά πωλούνται μόνο από κάβες ώστε να υπάρχει έλεγχος των πωλήσεων και να μην είναι ορατά στους ανήλικους. Εδώ τα παιδιά όπου και να βρίσκονται έρχονται σε οπτική επαφή με το αλκόολ. Στον χασάπη αγοράζεις κρασί, στη λαϊκή πουλάνε τσίπουρο,στο περίπτερο αγοράζεις βότκα κ.τ.λ. Αν θέλουμε να ακολουθήσουμε τη σωστή κατεύθυνση τώρα είναι η ώρα να αλλάξει αυτό
Η απαγόρευση από μόνη της δεν λειτουργεί. Μπορείτε να μελετήσετε το φαινόμενο στις υπόλοιπες δυτικες χώρες, όπου μετά τα 18 πίνουν σαν να μην υπάρχει αύριο
Πρέπει να προβλέψετε τι θα γίνεται σε περίπτωση που πηγαίνουν ανήλικα να αγοράσουν καπνό η προϊόντα νικοτίνης, με την πρόφαση ότι προορίζονται για τη μαμά τους ή τον μπαμπά τους. Πρέπει να είναι πραγματικά πολύ αυστηρές οι ποινές και για τους λιανοπωλητες.
Συμφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο. Θεωρώ ότι ένα επιπρόσθετο μέτρο θα ήταν η αγορά καπνικων και ατμικών προϊόντων μόνο με χρήση κάρτας.Οι ανήλικοι φίλοι μας δεν διαθέτουν και έτσι θα είναι σχεδόν απίθανο να αποκτήσουν καπνικα προϊόντα και αλκοόλ.Οσων αφορά την πρόταση για κατάργηση ατμικών προϊόντων με αρώματα διαφωνώ κάθετα.Ως χρήστης τέτοιων προϊόντων έχω συχαθει το τσιγάρο καθώς και την μυρωδιά του. Πλέον και μέσα στο ίδιο μου το σπίτι το απαγορερυω ρητά.Θεωρω τα συν είναι περισσότερα από τα πλην στη ύπαρξη τους.Ελπιζω να λάβετε υπόψην σας το σχόλιο μου. Ευχαριστω
Καιρός ήταν να προστατεύσουμε τα παιδιά μας
Στην Ελλάδα κάποια παιδιά αρχίζουν το κάπνισμα από το δημοτικό σχολείο. Κατά την γνώμη το πρόβλημα δεν είναι η πρόσβαση σε καπνικά προϊόντα, γιατί αυτός που θέλει να καπνίσει θα βρει τρόπο να αγοράσει. Μία ισχυρή λύση θα ήταν πλήρης απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους με δικαίωμα
ελέγχου καί αποδέκτη των προστίμων τούς Δήμους
Παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου για την απαγόρευση πώλησης καπνού και αλκοόλ σε ανηλίκους
Χαιρετίζω την πρωτοβουλία για την ενίσχυση της προστασίας των ανηλίκων από το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ. Ωστόσο, θεωρώ πως τα μέτρα που προτείνονται είναι σε μεγάλο βαθμό ανεφάρμοστα στην πράξη και δεν αντιμετωπίζουν τη ρίζα του προβλήματος.
1. Το πρόβλημα σήμερα δεν είναι το τσιγάρο, αλλά το άτμισμα.
Η πλειονότητα των μαθητών δεν καπνίζει παραδοσιακά τσιγάρα, αλλά χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά τσιγάρα και συσκευές ατμίσματος (vapes). Τα προϊόντα αυτά είναι φθηνά, ελκυστικά στη συσκευασία και κυκλοφορούν σχεδόν ανεξέλεγκτα μέσω διαδικτύου ή μεγαλύτερων ανηλίκων. Ο έλεγχος ταυτότητας, όσο καλοπροαίρετος κι αν είναι ως μέτρο, παρακάμπτεται εύκολα.
2. Οι ποινές πρέπει να είναι πραγματικά αποτρεπτικές.
Αν μια επιχείρηση παραβιάσει την απαγόρευση, δεν αρκεί το πρόστιμο. Θα πρέπει να προβλέπεται άμεσο κλείσιμο του καταστήματος σε περίπτωση υποτροπής. Μόνο έτσι θα υπάρξει ουσιαστική συμμόρφωση.
3. Ο χώρος των σχολείων πρέπει να είναι απολύτως απαλλαγμένος από καπνό και άτμισμα.
Απαγόρευση όχι μόνο μέσα στο σχολείο, αλλά και σε ακτίνα γύρω από αυτό, ώστε να μην γίνεται το σχολικό προαύλιο «χώρος καπνίσματος». Οι ίδιοι οι μαθητές πρέπει να αντιμετωπίζουν αυστηρές συνέπειες σε περίπτωση παράβασης.
4. Πρόληψη μέσω παιδείας και αθλητισμού.
Η απαγόρευση από μόνη της δεν αρκεί. Χρειάζονται:
• Ειδικά μαθήματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα για την υγεία, τις εξαρτήσεις και τις βλαβερές συνέπειες του καπνού και του αλκοόλ.
• Περισσότερες ώρες αθλητισμού, με ποιοτικά προγράμματα φυσικής αγωγής και όχι απλώς τυπική γυμναστική.
• Κίνητρα για συμμετοχή σε αθλητικούς συλλόγους, όπως εκπτώσεις ή κρατική επιδότηση συνδρομών.
Το πρόβλημα είναι σύνθετο και απαιτεί συνδυασμό αυστηρότητας και παιδείας. Εύχομαι το τελικό κείμενο του νόμου να ενσωματώσει πιο ρεαλιστικά, εφαρμόσιμα και ουσιαστικά μέτρα, με στόχο όχι απλώς την απαγόρευση αλλά την αλλαγή νοοτροπίας στις νεότερες γενιές.
Καλός ο σκοπός του νομοσχεδίου
Καλό είναι να προβλέψετε σε περίπτωση ελέγχου και χρήση αλκοόλ η νικοτίνης από ανηλίκους και ποινές σε αυτούς που τους επέτρεψαν να το προμηθευτουν (μέσω άλλων ενηλίκων), που πολλές φορές είναι φίλοι η ακόμα και οι γονείς τους.
Έχω δει στο μαγαζί να προμηθεύονται γονείς αλκοόλ η και τσιγάρα για τα ανήλικα παιδιά τους.(Αηδιαστικό)
Σας γνωρίζω ότι τα σημεία πώλησης ήδη αυστηρά και ανεκαθεν δεν διαθέτουν σε ανήλικους τα ανωτέρω προϊόντα και διαθέτουν και κάμερες για απόδειξη για κάθε ενδεχόμενο.
Αν θέλουμε να περιοριστεί
αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο να περιλάβετε και τη νομική ευθύνη και ποινές για τους έχοντες την επιμέλεια συμπεριλαμβάνοντας και τους ίδιους τους ανηλίκους , και να υπάρξει γνωστοποίηση μέσω πινακίδων στα σημεία πωλήσης ότι έχουν όλοι και οι ανήλικοι νομική ευθύνη.
Ας μη γελιομαστε , οι έχοντες κατάστημα είναι ο τελευταίος κρίκος σε αυτό το πρόβλημα, και ας μη ξεχνάμε ότι το μηδαμινό κέρδος που είναι και ζημιά με τη χρήση κάρτας (αφού το κέρδος το ορίζουν οι καπνοβιομηχανίας από 3% έως 6% με τη συντριπτική πλειοψηφία τους να δίνει ποσοστό 3% στο σημείο πώλησης) έχει ήδη κάνει τους καπνιστές να μην βρίσκουν εύκολα τα τσιγάρα τους , και τους τουρίστες να μην μπορούν να προμηθευτούν τη μάρκα τους και σε ποσότητα ,κάτι που κάνει τη χώρα να χάνει τεράστια ποσά σε συνάλλαγμα.
Ευχαριστώ.
Παρακαλώ τους υπεύθυνους του υπουργείου να επικοινωνήσουν στο email για κάποια επιπλέων θέματα
που έχω να αναφέρω.
Η ιστορική εμπειρία έχει δείξει ότι τέτοιες απαγορεύσεις ποτέ δεν πέτυχαν το στόχο τους, αντίθετα οδήγησαν σε αύξηση του εγκλήματος. Θέλουμε τα παιδιά να βγουν στην παρανομία, αναζητώντας τσιγάρα και ποτά με παράνομους τρόπους; Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να έρθουν σε επαφή με διακινητές ναρκωτικών, οι οποίοι θα αναλάβουν και τα ποτά και τα τσιγάρα. Προτιμώ το παιδί να αγοράζει τα τσιγάρα ή τη μπύρα του από το περίπτερο και το Σούπερ μάρκετ της γειτονιάς, παρά από μη ελεγχόμενες πηγές.
Καιρός ήταν!
Bravo well done bravo well done bravo well done bravo well 4