ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΙΑΚΟΜΙΔΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4989/2022 Άρθρο 45 Σκοπός Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών «Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος» – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 4989/2022

1. Στο άρθρο 1 του ν. 4989/2022 (Α’ 208), τροποποιείται ο σκοπός του Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών, και το άρθρο 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 1
Σκοπός
Σκοπός του παρόντος είναι η δημιουργία ενός εθνικού μηχανισμού εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών, η εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, καθώς και η αντιμετώπιση επειγόντων ζητημάτων που χρήζουν άμεσης ρύθμισης.».

2. Όπου στον ν. 4989/2022 αναφέρεται: α) ο Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης (ΕΜΕΕΔ), νοείται εφεξής ο Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΜΕΔΑ), β) το Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης (ΕΣΕΕΔ), νοείται εφεξής το Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΣΕΔΑ).

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 23:21 | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΠΡΟΤΑΣΗ
    ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
    στα πλαισια της αναδιαρθρωσης του
    Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών «Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος»
    σχετικά με τις συμβασεις με ιδιώτικές εταιρείες αεροδιάσωσης και την αξιοποίηση εκπαιδευμένων εθελοντων διασωστών.

    Σκοπός:

    Άμεση αεροδιάσωση στην ελληνική επικράτεια σε ορεινό περιβάλλον, θάλασσα, απομακρυσμένες περιοχές και δρόμους.
    Προώθηση εξειδικευμένου προσωπικού με σκοπό την άμεση προσέγγιση, σταθεροποίηση του θύματος και μεταφορά του με ασφάλεια στην κοντινότερη εξειδικευμένη μονάδα υγείας
    Μεταφορά ασθενών που χρήζουν εξειδικευμένης μεταχείρισης και μεταφορά σε εξειδικευμένη μονάδα αντιμετώπισης υγείας. Όπως πολλές φορές χρειάζεται από απομακρυσμένα και απομονωμένα κέντρα υγείας σε μια οργανωμένη μονάδα υγείας (π.χ. νησιά, ορεινά χωριά)

    Βάσεις ελικοπτέρων, εξοπλισμός, προσωπικό:

    Προτείνεται να δημιουργηθούν 2 βάσεις αεροδιάσωσης. Η μία θα βρίσκεται στην Αθήνα και θα εξυπηρετεί Κεντρική Ελλάδα, Νότιο Ελλάδα και νησιά Νοτίου Αιγαίου καθώς και Κρήτη. Η δεύτερη θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και θα εξυπηρετεί Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία, Ήπειρο, Κεντρική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία, Θράκη και νησιά βορείου Αιγαίου.
    Η κάθε βάση ελικοπτέρου πρέπει να απαρτίζεται από τα παρακάτω:
    Ελικόπτερο
    Κτήριο διοίκησης και σταθμός σταθμευσης ελικοπτέρου, σταθμός διαμονή της ομάδας, αποθήκη και συνεργείο
    Ελικοδρόμιο
    Προσωπικό συνολικά για τις δύο βάσεις:
    Σύμφωνα με τα διεθνή στανταρ σε κάθε ελικόπτερο πρέπει να βρίσκεται 1 πιλότος, 1 μηχανικός – χειριστής συρματόσχοινου, 2 με 3 διασώστες και 1 γιατρός. Δεδομένου ότι το προσωπικό πρέπει να κάνει βάρδιες το ελάχιστο δυνατό σε προσωπικό υπολογίζεται στις παρακάτω θέσεις και αριθμούς:
    20 διασώστες, καταρτισμένοι για διάσωση σε θάλασσα και βουνό και εκπαιδευμένοι σε paramedic
    10 μηχανικοί – χειριστές συρματόσχοινου
    5-6 πιλότοι
    10 γιατροί με ειδικότητα αναισθησιολόγου ή επειγοντολόγου, οι οποίοι μπορεί να είναι σε συνεργασία με νοσοκομεία κοντά στις βάσεις ελικοπτέρων. Χρειάζεται να έχουν την ελάχιστη εκπαίδευση για συνεργασία με πτητικά μέσα
    Εκπαίδευση:
    Πιλότοι: Σε συνεργασία με τη γαλλική ορεινή διάσωση PGHM.
    Μηχανικοί: Σε συνεργασία με τη γαλλική ορεινή διάσωση PGHM
    Διασώστες: Σε συνεργασία με τη γαλλική ορεινή διάσωση PGHM
    Γιατροί: Τυπική εκπαίδευση και εξειδίκευση – συνεργασία – συνεκπαίδευση με ξένους οργανισμούς μέσω ανταλλαγής προσωπικού ή μετεκπαίδευσης τους σε πραγματικές συνθήκες.
    Διοικητικό προσωπικό: Γραμματειακή υποστήριξη, προσωπικό συντονισμού επιχειρήσεων και συντονισμού εκπαιδεύσεων, διοίκηση – διαχείριση οργανισμού.
    Προσωπικό εδάφους: Πυροσβεστικό σώμα, Εθελοντικές ομάδες πολιτικής προστασίας, επαγγελματίες του χώρου της ορειβασίας ή της θάλασσας (π.χ.οδηγοί βουνού, συνοδοί βουνού, ναυαγοσώστες, χειριστές ταχυπλόων, πληρώματα σκαφών). Εκπαίδευση με πιστοποίηση από τον οργανισμό της αεροδιάσωσης σε συνεργασία με ξένους οργανισμούς.

    Τρόπος παροχής των υπηρεσιών:

    Δωρεάν για τους έλληνες φορολογούμενους πολίτες. Με χρέωση στους ξένους επισκέπτες της χώρας, οι οποίοι συνήθως έχουν ιδιωτική ταξιδιωτική ασφάλιση ή ιδιωτική ασφάλιση η οποία καλύπτει έξοδα άμεσης ανταπόκρισης σε καταστάσεις κρίσεων.

    Χρέωση της μεταφοράς από μονάδα υγείας σε μονάδα υγείας, όπως ισχύει και επί του παρόντος για τους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες και με ελεύθερο τιμολόγιο για κατοίκους εξωτερικού.

    Έσοδα:

    Από την παροχή των υπηρεσιών διάσωσης σε δρόμο, πόλη, βουνό, θάλασσα ή απομακρυσμένη περιοχή. Ελεύθερο τιμολόγιο για τους κατοίκους εξωτερικού, οι οποίοι διαθέτουν επί των πλείστων ασφάλεια η οποία καλύπτει τα κόστη άμεσης διάσωσης.
    Χρέωση μέσω ελαχίστου κομίστρου σε οργανωμένους χώρους που προσφέρουν υπηρεσίες ψυχαγωγίας σε βουνό ή θάλασσα. Η χρέωση θα γίνεται μέσω ιδιωτικής ασφαλιστικής και η ιδιωτική ασφαλιστική θα έχει δικαίωμα για την είσπραξη ασφαλίστρου για δικό της λογαριασμό και αναλαμβάνει την ευθύνη κάλυψης του ασφαλίσματος για τα πρόσωπα ή την ομάδα που έχει ασφαλιστεί.
    Χρέωση μέσω ελαχίστου κομίστρου σε εταιρείες και επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες ψυχαγωγίας σε βουνό ή θάλασσα. Η χρέωση θα γίνεται μέσω ιδιωτικής ασφαλιστικής και η ιδιωτική ασφαλιστική θα έχει δικαίωμα για την είσπραξη ασφαλίστρου για δικό της λογαριασμό και αναλαμβάνει την ευθύνη κάλυψης του ασφαλίσματος για τα πρόσωπα ή την ομάδα που έχει ασφαλιστεί.

    Ενδεικτικά παραδείγματα:

    Η Γερμανική Ορεινή Διάσωση (Bergwacht), είναι εθελοντικός οργανισμός που παρέχει τις υπηρεσίες του σε άτομα που χρειάζονται βοήθεια στο βουνό, χιονοδρομικό, λίμνες και απομακρυσμένες περιοχές ή χωριά. Η συνεργασία γίνεται με πτητικά μέσα της αστυνομίας, του στρατού και της πολιτικής προστασίας. Η Γερμανική Ορεινή Διάσωση (Bergwacht) εξασφαλίζει έσοδα από τα τιμολόγια που εκδίδει προς το πρόσωπο που έχει δεχθεί τη βοήθεια και το πρόσωπο μεταφέρει το τιμολόγιο στην ασφαλιστική του εταιρεία. Τα ετήσια έσοδα τους είναι 12.000.0000€. Τα μέλη του είναι εθελοντές ή/και επαγγελματίες του βουνού και συνεργάζονται με μέσα και προσωπικό από τον Στρατό, την Αστυνομία και την Πολιτική Προστασία. Η παροχή βοήθειας χρεώνεται σε όλους.

    Η Γαλλική Ορεινή Διάσωση (P.G.H.M.), είναι κρατικός μηχανισμός, κλάδος του στρατού. Διαθέτει δικό του στόλο ελικοπτέρων και δικές του βάσεις, και δικό του εκπαιδευμένο προσωπικό. Επίσης συνεργάζεται με ελικόπτερα και προσωπικό από την Πολιτική Προστασία, τον στρατό και την αστυνομία. Διαθέτουν 20 ελικόπτερα, 700 άτομα προσωπικό. Στην τελευταία εκτίμηση λειτουργικού κόστους που έγινε το 2010 η εκτίμηση κόστους ανά διάσωση ήταν 9000€. Τα μέλη της είναι επαγγελματίες και τα έσοδα τους έρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η παροχή βοήθειας στην επικράτεια της Γαλλίας είναι δωρεάν για όλους. Το συνεπακόλουθο κέρδος είναι ότι υποστηρίζουν ενεργά τον ορεινό τουρισμό της χώρας, το οποίο με τη σειρά του δημιουργεί έσοδα από επισκέπτες του εξωτερικού, καθώς επισκέπτονται τη χώρα για δραστηριότητες βουνού, λόγω της ασφάλειας που προσφέρουν. Έσοδα προκύπτουν από την παροχή βοήθειας σε οργανωμένους χώρους (π.χ. χιονοδρομικά κέντρα) καθώς το κόστος καλύπτεται από ασφαλιστήρια συμβόλαια.

    Ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες που παρέχουν κάλυψη σε πελάτες – επισκέπτες του εξωτερικού καλύπτουν έξοδα διάσωσης ή αεροδιακομιδής μέχρι το ύψος των 15.000€. Σε ένα υποθετικό σενάριο ανταπόκρισης 5000 επισκεπτών με κόστος διάσωσης 5.000€ τότε τα έσοδα θα είναι 25.000.000€

    Εκτίμηση κόστους:
    Αγορά μεταχειρισμένων ελικοπτέρων τύπου EC 145 από την Γαλλική Ορεινή Διάσωση (Είναι στη διαδικασία ανανέωσης στόλου). Εκτιμώμενο κόστος 2 ελικοπτέρων = 6.000.000€
    Μισθός προσωπικού ετησίως: 30 άτομα Χ 2.000€ Χ 14 = 840.000€
    Εξοπλισμός προσωπικού: 2.000€/έτος/ άτομο για τα πρώτα 3 χρόνια = 3 Χ 2.000€ Χ 20 = 120.000€
    Εκπαίδευση προσωπικού: 7.000€/έτος/άτομο για τα πρώτα 3 χρόνια = 3 Χ 7.000€ Χ 25 = 525.000€
    Εγκαταστάσεις: Χρειάζεται να γίνει έρευνα αν μπορεί να στεγαστεί σε αεροδρόμιο ή πρώην στρατιωτικές εγκαταστάσεις που δεν χρησιμοποιούνται.
    Συντήρηση εγκαταστάσεων: Χρειάζεται να γίνει έρευνα για τα κτίρια στα οποία θα στεγαστούν και τις ανάγκες των κτιρίων
    Ηλεκτρονικός εξοπλισμός – Εξοπλισμός γραφείου: 100.000€ ανά βάση

    Συνεργασίες:
    Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης έχει ήδη συνεργασία από το 2012 με τον γαλλικό οργανισμό διάσωσης PGHM. Είναι μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ορεινής Διάσωσης από το 2007. Παρέχει εθελοντικά υπηρεσίες διάσωσης σε βουνό, θάλασσα, ποτάμια, λίμνες, μαζικές καταστροφές από το 1978. Διαθέτει 20 διασωστικά σκάφη μοιρασμένα σε στρατηγικά σημεία σε όλη την Ελλάδα, τα οποία είναι σε ετοιμότητα για να προσφέρουν υπηρεσίες θαλάσσιας διάσωσης. Διαθέτει 34 παραρτήματα σε όλη την Ελλάδα, με 1000 εκπαιδευμένους εθελοντές διασώστες, μακρόχρονη εμπειρία σε παροχή βοήθειας σε κρίσιμες καταστάσεις.

    Σωματείο Ελλήνων Οδηγών Βουνού. Επαγγελματίες ορεινών δραστηριοτήτων με βαθιά γνώση του ορεινού περιβάλλοντος και των κινδύνων του. Απαρτίζεται από 38 μέλη με μεγάλη εμπειρία στο χώρο και πολυσχιδή δράση σε ορεινές δραστηριότητες.

    Σωματείο Συνοδών Βουνού. Επαγγελματικό σωματείο με συνοδούς βουνού που προσφέρουν υπηρεσίες σε όλη την Ελλάδα.

    Σπηλαιολογικοί Ομοσπονδία Ελλάδος. Εξειδικευμένη εμπειρία και εκπαίδευση για διάσωση σε φαράγγια και σπήλαια, περιβάλλοντα ιδιαίτερα απαιτητικά και δύσκολα.

    PGHM: Γαλλική Ορεινή Διάσωση. Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης έχει συνεργασία από το 2012 και μέλη της έχουν συμμετάσχει σε εκπαιδευτικά τους προγράμματα. Μπορεί να προσφέρει εκπαίδευση σε επαγγελματίες και εθελοντές ορεινής διάσωσης. Ιδιαίτερα σε πιλότους και μηχανικούς στις δικές τους βάσεις ελικοπτέρων.

    Bergwacht: Η Γερμανική Ορεινής Διάσωση. Εθελοντική ομάδα που προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης σε εθελοντές και επαγγελματίες διασώστες. Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης έχει συνεργασία από το 2015 και μέλη της έχουν συμμετάσχει σε εκπαιδευτικά τους προγράμματα.

    Horská záchranná služba, HZS – Slovakia Mountain Rescue: Η επίσημη υπηρεσία ορεινής διάσωσης στη Σλοβακία. Προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης σε εθελοντές και επαγγελματίες. Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης συνεργάζεται με την εν λόγω ομάδα από το 2015

    Πλάνο ενεργειών:

    Ανάλυση της κατάστασης, εκτίμηση των προβλημάτων και του κόστους της ανθρώπινης ζωής στην κοινωνία και στην οικονομία.
    Ανάλυση των υπαρχόντων προβλημάτων και δυσκολιών με τα μέχρι σήμερα δεδομένα
    Ανάλυση των υπαρχόντων πόρων σε εξοπλισμό, ανθρώπινο δυναμικό, δυνατοτήτων και τρόπων συνεργασίας.
    Καταγραφή των στρατηγικών στόχων της ομάδας Αεροδιάσωσης. Αποτύπωση των βημάτων για να επιτευχθούν. (Συνήθως χρειάζονται 40 εβδομάδες εκπαίδευσης για να επιτευχθεί το ιδανικό αποτέλεσμα επιχειρησιακού επιπέδου)
    Εφαρμογή του πλάνου ενεργειών.
    Υπολογίζεται σε 3 χρόνια

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 22:12 | unknown
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ορθώς αφαιρέθηκε ο όρος «έρευνα» γιατί δεν είναι δόκιμος στην Πολιτική Αεροπορία όπου χρησιμοποιούνται οι όροι HEMS και Air Ambulance (EASA).

  • 23 Νοεμβρίου 2023, 18:15 | Ιωάννης Βαμβάκος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τροποποίηση παραγράφου 2, ως εξής: «Όπου στον ν. 4989/2022 αναφέρεται: α) ο Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης (ΕΜΕΕΔ), νοείται εφεξής ο Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης περιστατικών αρμοδιότητας Πυροσβεστικού Σώματος και Αεροδιακομιδών (ΕΜΕΕΔΑ) προς επιβοήθηση του έργου του ΕΚΑΒ, β) το Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης (ΕΣΕΕΔ), νοείται εφεξής το Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Διάσωσης περιστατικών αρμοδιότητας Πυροσβεστικού Σώματος και Αεροδιακομιδών προς επιβοήθηση του έργου του ΕΚΑΒ (ΕΣΕΔΑ)»

    Αιτιολογικό σχολίου: Θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και η λέξη ¨Έρευνα¨ στον τίτλο, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του διπτύχου «έρευνα και διάσωση¨ παγκοσμίως. Επίσης, Ο ορισμός «Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης», παραπέμπει σε κάτι αποκλειστικό, συνολικό και ολιστικό, και αν παραμείνει ως έχει στο προσχέδιο του σ/ν, υπερκαλύπτει αρμοδιότητες άλλων φορέων, γεγονός το οποίο δεν συνάδει με σειρά άλλων νόμων που ρυθμίζουν θέματα έρευνας – διάσωσης (πχ 1844/1989).
    Επιπρόσθετα, το ίδιο ισχύει για τις αεροδιακομιδές. Θα πρέπει εκ του τίτλου να είναι σαφές ότι το ΕΚΑΒ είναι υπεύθυνο για τια αεροδιακομιδές, οι οποίες εκτελούνται με πλήθος μέσων [πχ τα εναέρια μέσα της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ελικόπτερα Trekker και αεροσκάφη Beechcraft), μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας (πχ Super Puma, B-212, C-130, C-27), καθώς και του Στρατού Ξηράς (πχ Chinook, NH-90), ενώ ο μηχανισμός και τα εναέρια μέσα του παρόντος σ/ν λειτουργούν υποστηρικτικά και παράλληλα με όλα τα άλλα μέσα και όχι ως αποκλειστικά υπεύθυνα για την εκτέλεση των αεροδιακομιδών σε εθνικό πλαίσιο.

  • 23 Νοεμβρίου 2023, 11:34 | Χειριστής ΥΕΜΠΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το Εθνικό Σχέδιο του 2023 συστήνεται στα πρότυπα της Δασοπυρόσβεσης (ΙΔΙΩΤΙΚΟ μέρος )χωρίς σωστό σχεδιασμό ,π.χ 1)Οι περισσότερες Αεροδιακομιδές εκτελούνται από και προς τα νησιά του Αιγαίου και κατά δεύτερον του Ιονίου οι επιχειρησιακές βάσεις είναι στο ορεινό όγκο ,δηλαδή σε αυτές που προτείνονταν για το Έρευνα κ διάσωση .
    2)Δεν έχει πουθενά στο σχέδιο τι ακριβώς επιχειρήσεις θα εκτελούνται από τα εναέρια μέσα και εξηγώ ότι SAW θα πρέπει να εναρμονίζεται με αυτό διότι άλλες προδιαγραφές θα πρέπει να έχουν τα Ε/π για Διάσωση και άλλες για Αεροδιακομιδές .
    3)Οι ΙΑΤΡΟΙ του ΕΚΑΒ είναι σίγουρο ότι δέχονται να ίπτανται με Ιδιωτικά Ε/π όπως παλιά ALITALIA και έχοντας κατά νου το παρελθόν και αν Όχι ποιος θα τους υποχρεώσει ;
    4)Πρωτογενής Διακομιδή με Ε/π μεσαίου τύπου με μόνιμο ιατρικό εξοπλισμό και monitor και 5 με λες πλήρωμα ,δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα διαθέσιμο για Διάσωση .
    5)Οι κύκλοι των 6 Βάσεων θα ενεργοποιηθούν ταυτόχρονα και από εταιρίες με πιστοποίηση κατά EASA η μήπως και από κάτι εναπομείναντα από την Δασοπυρόσβεσης ,σαν την αεροδιακομιδή της κακιάς ώρας από το φαράγγι της Σαμαριάς ;
    6)Οποίος θέλει να δει πως στήνεται σωστή Υπηρεσια ας δει τον Διαγωνισμό της ΙΡΛΑΝΔΙΑΣ για ΕΡΕΥΝΑ κ Διάσωση κ Αεροδιακομιδή και μην ξεκινήσουμε παλι με μαγαζάκι .
    7)Η ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΑΠΑ θα υπογράψουν και θα αδειοδοτήσουν κάτι τέτοιο η όταν θα γίνει παλι κάνα ΣΟΥΝΙΟ θα ρίχνουν την ευθύνη ο ένας στον άλλο .

  • 22 Νοεμβρίου 2023, 12:16 | Ιωάννης Βαμβάκος Υποπτέραρχος (Ι) ε.α.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τροποποίηση του Σκοπού, σύμφωνα με το κάτωθι λεκτικό:
    «Σκοπός του παρόντος είναι η δημιουργία ενός εθνικού μηχανισμού εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών, εντός του πλαισίου αρμοδιοτήτων του Πυροσβεστικού Σώματος, η εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, καθώς και η αντιμετώπιση επειγόντων ζητημάτων που χρήζουν άμεσης ρύθμισης.»

    Αιτιολογία σχολίου: Αντικειμενικότητα και αποφυγή παρερμηνειών καθώς και αμφιβολιών, αναφορικά με τις περιπτώσεις εναέριας διάσωσης που εμπίπτουν σε αρμοδιότητα άλλων φορέων (ήτοι του ΕΚΣΕΔ) και αεροδιακομιδών που εκτελούνται με εναέρια μέσα του ΕΚΑΒ και των Ενόπλων Δυνάμεων (για παράδειγμα από ΒΥΑ Σύρου, Ρόδου, Ακτίου, όπως και με αξιοποίηση μέσων που πρωτεύουσα αποστολή είναι η Έρευνα – Διάσωση, πχ ελικόπτερα Super Puma της ΠΑ). Επιπρόσθετα, για συνάφεια με το άρθρο 2 που ακολουθεί.