Άρθρο 19 Μεταφορά Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

1. Η εποπτεία του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών» (ΕΑΑ), που ιδρύθηκε με το ν.δ. 1975/1942 (Α’ 295) μεταφέρεται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
2. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται ο Υπουργός Ανάπτυξης, νοείται εφεξής ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, στον οποίο μεταφέρονται οι σχετικές αρμοδιότητες με την παρ. 1.
3. Έως την 31η Δεκεμβρίου 2023 οι αρμοδιότητες που σχετίζονται με τις διοικητικές και οικονομικές λειτουργίες του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών εξακολουθούν να ασκούνται από τα όργανα και τις υπηρεσίες που τις ασκούσαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και οι σχετικές δαπάνες βαρύνουν τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Ανάπτυξης.
4. Το προσωπικό των υπηρεσιών που μεταφέρονται με το παρόν εξακολουθεί να υπάγεται έως τη συγκρότηση νέων υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια στα οποία υπαγόταν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 08:03 | Αναστάσιος Αναστασιάδης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    1) Απόσυρση του άρθρο 19
    2) Έναρξη θεσμικού διαλόγου μεταξύ της πολιτείας και του ΕΑΑ με σαφή προσδιορισμό των επιχειρησιακών προϊόντων, των χρόνων απόκρισης τους και αξιολόγησης της αποτελεσματικότητάς τους.
    3) Παραμονή του ΕΑΑ ΝΠΔΔ υπαγόμενο στην ΓΓΕΚ και υπογραφή προγραμματικής συμφωνίας με το ΥΚΚΠΠ για την παροχή 24/7/365 υπηρεσιών από τις επιχειρησιακές μονάδες του.
    4) Συμμετοχή εκπροπώπου του ΕΑΑ στην Επιτροπή του άρθρου 7 του παρόντος σχεδίου νόμου.

    Δρ. Αναστάσιος Αναστασιάδης
    Διευθυντής Ερευνών Διαστημικής Φυσικής
    ΙΑΑΔΕΤ/ΕΑΑ

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 07:41 | Μιχάλης Βαϊσμενος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είναι αντιληπτό από τα δεκάδες σχόλια επιστημόνων, ερευνητών και λοιπών εργαζομένων, ότι η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση υπαγωγής του Αστεροσκοπείου σε ένα ξένο προς την αποστολή του υπουργείο, δεν εξυπηρετεί ουδόλως την προαγωγή της έρευνας στη χώρα μας αλλά ούτε και τους σκοπούς της πολιτικής προστασίας.
    Γίνεται σαφές ότι η συγκεκριμένη υπαγωγή αποτελεί μια ξεκάθαρα τιμωρητική επιλογή της σημερινής κυβέρνησης απέναντι στον εκτροχιασμό της διοίκησης του συγκεκριμένου Ερευνητικού Κέντρου που από το 2021 έχει διολισθήσει στην εξυπηρέτηση κομματικών κι αντιπολιτευτικων συμφερόντων αντί να εκπονεί αντικειμενική κι αμερόληπτη έρευνα και να υπηρετεί τη δημόσια αποστολή του.

    Αυτές τις λάθος επιλογές της διοίκησης του, τις πληρώνουν σήμερα όλο το προσωπικό του Κέντρου που δεν φταίει σε τίποτα και βέβαια τελικώς ζημιωμενη είναι η Έρευνα που επί 2 αιώνες υπηρετεί αυτό το εθνικό ίδρυμα.

    Η σημερινή διοίκηση του Αστεροσκοπείου όφειλε να αναγνωρίσει τα λάθη της και αναλαμβάνοντας τις πολιτικές της ευθύνες που την βαρύνουν εξ ολοκλήρου, να παραιτηθεί ζητώντας ταυτόχρονα την απόσυρση του άρθρου.
    Το να κρύβεται πίσω από το προσωπικό χρησιμοποιώντας το ως ασπίδα απέναντι στα πυρά που δικαιολογημένα δέχεται, δεν αποτελεί υπεύθυνη και έντιμη στάση.
    Ακόμα και τώρα υπάρχει χρόνος για να διασώσει το ερευνητικό κέντρο που εκλέχτηκε για να υπηρετήσει, αλλά τελικά προτίμησε να υπηρετεί τους κομματικούς της ταγούς.
    Άλλωστε προσφάτως και το κομματικό κέντρο που χαραζε επί 7 χρόνια την πολιτική δράση του Αστεροσκοπείου, διαλύθηκε σε χίλια κομμάτια.

    Τι άλλο περιμένει η διοίκηση του Αστεροσκοπείου; Να οδηγήσει το πιο ιστορικό δημόσιο ερευνητικό ίδρυμα της χώρας στην απόλυτη παρακμή; Και ταυτόχρονα να παρουσιάζουν εαυτούς ως θύματα ενώ είναι οι αποκλειστικοί θύτες αυτής της εξέλιξης;
    Παραιτηθείτε κύριοι, μπας και διασωθούν οι υπόλοιποι που δεν σας έφταιξαν σε τίποτα.

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 01:00 | Λιτσαρδάκης Γιώργος, γραμματέας ΠΟΣΔΕΠ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων ΔΕΠ ζητά να παραμείνει το Εθνικό Αστεροσκοπείο υπό την εποπτεία της Γ.Γ. Έρευνας και Καινοτομίας.

    Συγκεκριμένα, λαμβάνοντας υπόψη ότι

    α) Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ) είναι το αρχαιότερο Ερευνητικό Κέντρο με 181 χρόνια ζωής και προσφοράς στην επιστήμη και την κοινωνία. Κύρια αποστολή του είναι η διεξαγωγή υψηλής ποιότητας βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας, σε ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών κατευθύνσεων στις επιστήμες της Γης, της ατμόσφαιρας και του διαστήματος, όπως σεισμολογία, γεωφυσική, κλιματολογία και κλιματική αλλαγή, μετεωρολογία, δορυφορική τηλεπισκόπηση, αστροφυσική, κοσμολογία κ.ά.

    β) Στο παρόν άρθρο προβλέπεται η μεταφορά του Ερευνητικού Κέντρου από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (ΥΚΚΠΠ), «στο πλαίσιο της ορθολογικής διαχείρισης και της πλήρους αξιοποίησης του φορέα», όπως αναφέρεται στην Έκθεση Συνεπειών της Ρύθμισης. Παράλληλα προβλέπεται (άρθρο 20) η μεταφορά της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ) από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας στο ΥΚΚΠΠ,

    η ΠΟΣΔΕΠ επισημαίνει ότι η σκοπιμότητα της αποκοπής του Εθνικού Αστεροσκοπείου από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας, η οποία εποπτεύει τα υπόλοιπα εθνικά ερευνητικά κέντρα, δεν έχει εξηγηθεί, ενώ η υπαγωγή στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δεν υποστηρίζεται με επιστημονικά / διοικητικά επιχειρήματα ή με καλές πρακτικές άλλων χωρών. Εξάλλου, ένα μικρό μόνο μέρος των δραστηριοτήτων και του προσωπικού του ΕΑΑ σχετίζεται με τις αρμοδιότητες του νεοσύστατου Υπουργείου, ενώ της εξαγγελίας για τη μεταφορά δεν προηγήθηκε κανένας διάλογος.

    Η ΠΟΣΔΕΠ συμμερίζεται τις αντιρρήσεις και τις ανησυχίες για το μέλλον του Ερευνητικού Κέντρου που εκφράζονται από το Σύλλογο Ερευνητών του ΕΑΑ, όπως διατυπώνονται στο κείμενο υπογραφών το οποίο ο Σύλλογος έχει δημοσιεύσει (https://gr.petitions.net/against_detaching_the_national_observatory_of_athens_from_greeces_network_of_research_centers).

    Η ΠΟΣΔΕΠ, υποστηρίζοντας σταθερά το δημόσιο πανεπιστήμιο, στο οποίο διεξάγεται υψηλού επιπέδου έρευνα, όπως και την ισχυροποίηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, με διακριτούς και συμπληρωματικούς ρόλους για τα Πανεπιστήμια και τα Ερευνητικά Κέντρα, εκφράζει την αντίθεσή της στη συγκεκριμένη διάταξη, που προωθεί τον περαιτέρω κατακερματισμό του ερευνητικού ιστού.

  • 29 Νοεμβρίου 2023, 01:20 | Δημήτρης Λαλας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών είναι ο αρχαιότερος ερευνητικός φορέας της χώρας. Στα 180 χρόνια λειτουργίας του το ΕΑΑ, πέραν της συνεισφοράς στην επιστήμη, έχει προσφέρει στην κοινωνία και την Πολιτεία αξιοποιήσιμα αποτελέσματα της ερευνητικής του δραστηριότητας αποτελέσματα παντα θεμελιωμένα σε στέρεα δεδομένα και τις τελευταίες τεχνικές που προέρχονται από την ερευνητική του δραστηριότητα. Πέραν όλων των διοικητικών, νομικών και εργασιακών προβλημάτων που θα δημιουργηθούν από την αποκόλληση του από τον ερευνητικό ιστό της χώρας με την μεταφορά του από την ΓΓΕΤ στο ΥΚΚΠΠ τα οποία αναπτυχτήκαν από πολλούς φορείς, το βασικό πρόβλημα με την αδικαιολόγητη, αστήρικτη και άσκοπη προτεινόμενη αλλαγή είναι ότι δεν προσφέρει τίποτε ουτε στο ΕΑΑ ούτε στο ΥΚΚΠΠ ούτε στην Κοινωνία. Το ΕΑΑ το υποβαθμίζει αφαιρώντας του την ελευθερία της έρευνας και αποκομπτωντας το από τον ερευνητικό ιστό, το ΥΚΚΠΠ δεν κερδίζει καμμία επιπλέον πληροφόρηση από αυτή που ήδη είχε και η Κοινωνία χάνει μια υπεύθυνη, επιστημονικά τεκμηριωμένη, επίκαιρη αλλά αφιλτράριστη ενημέρωση για φυσικά φαινόμενα που εμπίπτουν στα γνωστικά αντικείμενα του ΕΑΑ. Κριμα.
    Δημήτρης Λαλας
    Διευθυντής και Πρόεδρος ΔΣ 1994-2005.

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 23:54 | Α. Μεταξάτου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο Γ. Σίνας το 1840 έκανε δωρεά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για την ίδρυση του Αστεροσκοπείου, το οποίο λειτουργεί ως ερευνητικό κέντρο από το 1842.
    Σήμερα έχει ερευνητικό προσωπικό ποικίλων ειδικοτήτων, πολλές από αυτές άσχετες με το αντικείμενο του Υπ ΚΚ & ΠΠ. Συνεπώς το άρθρο αφενός δεν αναφέρεται καθόλου στο ερευνητικό προσωπικό του ΕΑΑ, καταργεί την αυτοτέλεια του Ιδρύματος και παραλείπει να αιτιολογήσει την ανάγκη αυτής της μεταφοράς σε σχέση με τη βελτίωση της Πολιτικής προστασίας. Μεταφέρει το ΕΑΑ ως ΝΠΔΔ αφαιρώντας τον ερευνητικό του χαρακτήρα. Δεν κάνει καμιά μνεία για το ερευνητικό προσωπικό με αντικείμενα που δεν σχετίζονται με τα αντικείμενα του Υπουργείου. Δεν κάνει καμιά αναφορά στο πλαίσιο λειτουργίας του ΕΑΑ στη νέα συνθήκη και είναι άγνωστο, αν όχι αδύνατο, να καθοριστεί πώς θα γίνει η ένταξη και η εξέλιξη του ερευνητικού προσωπικού σε ένα Υπουργείο επιχειρησιακό που δεν έχει σχέση με την παιδεία ή την έρευνα. Η μεταφορά αυτή πιθανότατα θα γεννήσει πολλά νομικά και λειτουργικά προβλήματα χωρίς να δώσει λύσεις στην πολιτική προστασία.

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 23:49 | ‘Ολγα Κτενίδου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Στα επιχειρήματα και αιτήματα που ήδη προέβαλαν κι ανέλυσαν συνάδελφοι εντός κι εκτός Ελλάδος -τόσο μέσω της παρούσας διαβούλευσης όσο και μέσω της συλλογής υπογραφών, που σήμερα άγγιξαν τις 2500-, θα ήθελα να προσθέσω μόνο μια σκέψη σε σχέση με τους/ις νέου/ες επιστήμονες.
    Γίνεται συχνά λόγος για το λεγόμενο brain drain της χώρας: πώς άραγε θα κρατηθούν ή θα επιστρέψουν εδώ επιστήμονες που είχαν ή έχουν υψηλές σπουδές και καριέρες στο εξωτερικό? Τόσο το περιεχόμενο του προτεινόμενου άρθρου όσο και ο τρόπος με τον οποίον αυτό ετέθη απαντά ξεκάθαρα στους/ις μεν ότι κακώς επέστρεψαν, και στους/ις δε να μη διαννοηθούν να πράξουν παρόμοια θυσία.
    Γιατί ποιός άνθρωπος της έρευνας που δραστηριοποιείται εκτός συνόρων θα εκλάβει ως πρόσκληση κι ως θέλγητρο μια τέτοια κίνηση -αντίθετη προς τη διεθνή πρακτική, που θέτει σε κίνδυνο τον πρώτο και πιο συμβολικό ερευνητικό φορέα της νεότερης Ελλάδας?

    Όλγα Κτενίδου, εντεταλμένη ερευνήτρια, ΕΑΑ

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 21:29 | Ανδρομάχη Χατζηγιάννη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η μεταφορά του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ) στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας (ΥΚΚΠΠ) είναι μία βιαστική κίνηση, μη επαρκώς τεκμηριωμένη και αιτιολογημένη, χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος, ενώ αποκόπτει το παλαιότερο Ερευνητικό Κέντρο από τα υπόλοιπα Ερευνητικά Κέντρα του ερευνητικού ιστού.
    Τα Ερευνητικά Κέντρα δεν μπορεί να είναι απλές δημόσιες υπηρεσίες, για τον λόγο αυτό και τα αντίστοιχα Ερευνητικά Κέντρα διεθνώς απολαμβάνουν, όπως και τα ΑΕΙ, ακαδημαϊκή ανεξαρτησία η οποία τους επιτρέπει να εργάζονται και να ερευνούν προς όφελος της κοινωνίας.
    Η αιτιολογία ότι η μεταφορά του ΕΑΑ θα βοηθήσει στην καλύτερη προστασία από τις φυσικές καταστροφές δεν ευσταθεί, διότι το ΕΑΑ μπορεί να διαθέτει όλα τα δεδομένα των ερευνών του στην Πολιτεία μέσα από συγκεκριμένους διαύλους συνεργασίας, όπως τα μνημόνια συνεργασίας. Στο ΕΑΑ εξάλλου, τα δύο από τα τρία Ινστιτούτα, δεν έχουν άμεση σχέση με τις φυσικές καταστροφές και η υπαγωγή του στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας (ΥΚΚΠΠ) θα του στερήσει τη δυνατότητα της σωστής λειτουργίας και θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα τόσο στην άσκηση του ερευνητικού του έργου, όσο και στην εύρυθμη διοικητική του λειτουργεία (χρηματοδότησης υποδομών, ερευνητικό προσωπικό, κ.τ.λ.). Κατ’ αυτόν τον τρόπο και η Πολιτεία θα στερηθεί σε τελική ανάλυση και από έναν πολύτιμο σύμμαχο στη μάχη για την πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές όπως είναι το ΕΑΑ στη σημερινή του μορφή.
    Θεωρώ ότι το άρθρο 19 πρέπει να αποσυρθεί από το σ/ν και να ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος ανάμεσα στην Πολιτεία και το ΕΑΑ με στόχο αξιοποίηση των ερευνητικών δεδομένων και αποτελεσμάτων για την αντιμετώπιση των διαφόρων καταστροφικών φαινομένων και κρίσεων προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας.
    Ανδρομάχη Χατζηγιάννη
    Διευθύντρια Ερευνών, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 20:15 | Ευάγγελος Χαλκιδιώτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αναγνωρίζοντας τις απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια της δημόσιας διαβούλευσης, τόσο πιο πεπεισμένος είμαι ότι το άρθρο 19 είναι ανεπαρκές αλλα στην σωστη κατεύθυνση και χρειάζεται επιπλέον τροποποιήσεις.

    Είναι αδιανόητο η δημόσια διαβούλευση για το άρθρο να έχει καταλήξει χώρος για την δημόσια διαμαρτυρία συνδικαλιστών, ερευνητών που είναι στο ΕΑΑ, ερευνητών σε άλλα ερευνητικά ιδρύματα, λίγων καθηγητών που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχουν συνεργαστεί με το ΕΑΑ, υποκινούμενοι όλοι τους ενδεχομένως μόνο από προσωπικές τους πικρίες για την αλλαγή της κατάστασης και την εξυγίανση ενός ήδη προβληματικού δημόσιου φορέα. Φυσικά δεν μου φαίνεται καθόλου περίεργη όλη αυτή η κινητοποίηση για σχόλια αλλά και άλλες ενέργειες από τους προαναφερθέντες διότι ο πρόεδρος του ΕΑΑ είναι πρόεδρος της συνόδου των προέδρων των ερευνητικών κέντρων. Μου έκανε αλγεινή εντύπωση ότι σχολίασε, απόψεις που θέλουν τον έλεγχο της διοίκησης ΕΑΑ, υποψήφια διδάκτορας του ίδιου του προέδρου του ΕΑΑ.

    Θα σταθώ όμως στα σχόλια – δημόσιες καταγγελίες για αυτά που γίνονται στο ΕΑΑ και πρέπει ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ και ΑΜΕΣΑ να ελεγχθούν από την πολιτεία με άμεση παύση της διοίκησης του ΕΑΑ μέχρι να ξεδιαλύνει κάθε υποψία από αυτά που καταγγέλλονται σε αντίθετη περίπτωση θα μιλάμε για ΣΚΑΝΔΑΛΟ το οποίο θα το βρει  μπροστά της η κυβέρνηση και κατά την συνήθη πρακτική του ΕΑΑ πάλι θα εκθέσει την κυβέρνηση, δεν υπάρχει περίπτωση πλέον να μιλάμε για ανεξάρτητο φορέα έρευνας που έχουν καταγγελθεί όλα αυτά διότι από την ανεξαρτησία (κατά τα φαινόμενα σε όρια ασυδοσίας) που απολαμβάνει έχει χάσει κάθε έρεισμα στην κοινωνία την στιγμή που ο κόσμος υποφέρει από οικονομική δυσπραγία και ακρίβειά.

    Σχετικά με τα διαδικαστικά η εποπτεία, που καλό είναι να γίνει συγχώνευση, με το ΥΠΚΚΠΠ μπορεί να διευκολύνει τον συντονισμό των επιστημονικών και προστατευτικών δραστηριοτήτων που αφορούν την κοινωνία, επίσης η ενσωμάτωση με το ΥΠΚΚΠΠ μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα αντιμετώπισης και προστασίας από καταστροφές, η κοινή χρήση πόρων μπορεί να οδηγήσει σε αποτελεσματικότερη χρήση των διαθέσιμων κονδυλίων και άλλα πολλά πλεονεκτήματα που λόγω του χώρου δεν μπορούν να αναπτύχθουν εδώ.

    Από τον αντίποδα προτείνεται MoU που στην πράξη ειδικά σε θέματα πολιτικής προστασίας είναι αδιανόητο να έχει πρακτική εφαρμογή διότι είναι δεδομένο πλέον ότι θα υπάρξει έλλειψη συντονισμού των εμπλεκομένων όταν στο παρελθόν το ΕΑΑ έχει να δείξει σωρεία δημοσιευμάτων που εκθέτουν την κυβέρνηση σε αντιπολιτευτικά ΜΜΕ.

    Σε γενικές γραμμές, η αναδιοργάνωση που προτείνεται με το Άρθρο 19 επιδιώκει τη σύγκλιση των ερευνητικών προσπαθειών με τις διεθνείς τάσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχεια και η εξέλιξη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών ως αξιόπιστου δημόσιου φορέα.

    Όσο για την ανωνυμία που καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές, σύλλογοι και ερευνητές του ΕΑΑ, όπως και για αυτούς και όχι αλλα καρτ, θα πρέπει να ξέρουν ότι είναι ένα σύστημα που στο δημόσιο βίο εξασφαλίζει την προστασία των καταγγελλόντων από φαινόμενα εκδίκησης καθόλου σπάνιο στον Ακαδημαϊκό χώρο.

    Φυσικά επειδή έγιναν πολλές καταγγελίες δημόσια για κακοδιοίκηση (με τον όρο κακοδιοίκηση δεν εννοούνται μόνο τα προγράμματα αλλά και απευθείας αναθέσεις, ενοικιάσεις κτηρίων και έργα όπως το σκάψιμο του λόφου Νυμφών, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ,  για την δημιουργία αμφιθεάτρου, επί εποχή περιφερειάρχου ΣΥΡΙΖΑ, του οποίου τις διαδικασίες που δόθηκε η άδεια  οφείλει να τις ελέγξει η κυβέρνηση) η αντιμετώπιση τους σε έναν δημόσιο φορέα είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της διαφάνειας, της εγγύτητας και της αποτελεσματικότητας της δημόσιας υπηρεσίας, στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να γίνει εφαρμογή αυστηρών κυρώσεων συμπεριλαμβανομένων απολύσεων και νομικών συνεπειών.

    Όσο αφορά για το ψήφισμα με τις υπογραφές θα πρέπει να ειπωθεί ότι το petition.net δεν είναι γνωστό ως αξιόπιστη πηγή ή πλατφόρμα για δημιουργία ψηφοφοριών ή αιτημάτων. Η αξιοπιστία και η νομιμότητα μιας πλατφόρμας συλλογής υπογραφών ή ψήφων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τους όρους χρήσης, τη διαχείριση των δεδομένων, και τη διαφάνεια των διαδικασιών τους. Περισσότερο από ότι φαίνεται χρησιμοποιείται σαν μέσο πίεσης προς την κυβέρνηση με πρακτικές που θυμίζουν αγανακτισμένους.

    Αν λοιπόν κατά τα λεγόμενα τους θέλουν να διεξάγουν έρευνα με τους δικούς τους όρους ας γίνουν ένα ερευνητικό κέντρο ΝΠΙΔ πλήρως απεξαρτημένο από δημόσια κονδύλια και μισθοδοσίες, αφού σύμφωνα πάντα με σχόλια ερευνητών έχουν την 2η καλύτερη επίδοση στον ΕΛΚΕ, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση όλη αυτή η φασαρία γίνεται για ιδιοτελείς σκοπούς. Όσο για τα επιμίσθια που αναφέρουν αρκετοί μία μικρή βόλτα από το diavgeia.gr θα ξεδιαλύνει την κατάσταση και θα αφήσει άναυδο πολύ κόσμο την στιγμή που ο απλός πολίτης μάχεται με την ακρίβεια.

    Αιτιάσεις γίνονται και για το εξειδικευμένο προσωπικό στην συντήρηση των οργάνων, νομίζω όπως και με την ΕΜΥ το υπάρχον προσωπικό θα μεταφερθεί στην πολιτική προστασία και θα αποδώσει τα μέγιστα στην συντήρηση των οργάνων ας μην λησμονούμε ότι εξειδικευμένους τεχνικούς και προσωπικό έχει και η ίδια πολιτική προστασία.

    Βέβαια από μία πρόχειρη ματιά που έριξα στην ιστοσελίδα του ΕΑΑ για την καταγγελία σχετικά με φωτογραφικές προκηρύξεις ακόμα και την στιγμή που σχολιάζεται το άρθρο είδα αρκετές προκηρύξεις συμβάσεων έργου που όχι απλά είναι φωτογραφικές αλλά αν διασταυρωθούν με προηγούμενες του diavgeia.gr είναι ακριβώς οι ίδιες και όλο τυχαία επιλέγονται τα ίδια άτομα με την πρόφαση της εξειδίκευσης και με προσόντα που δεν τα δέχεται ούτε καν ο ίδιος ο ΑΣΕΠ (πιστοποιήσεις από μη αναγνωρισμένους φορείς). Αλήθεια τι περιμένει η κυβέρνηση για να σταματήσει αυτό τον οχετό αναξιοκρατίας.

    Εν κατακλείδι με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα από την δημόσια διαβούλευση αν δεν γίνει εξυγίανση του φορέα και απόδοση ευθυνών για το χάλι που έχει περιέλθει από ανθρώπους μη ικανούς για διοίκηση θα μιλάμε για ένα Αστεροσκοπείο πλήρως απαξιωμένο στην συνείδηση του απλού πολίτη που αργά ή γρήγορα θα οδηγηθεί στην παρακμή.

    Βέβαια θα μου προκαλέσει έκπληξη αν κάνει κάτι από τα παραπάνω η κυβέρνηση διότι η διαπλοκή και τα συμφέροντα είναι τεράστια και όλα παίζονται στην πλάτη του απλού πολίτη στο όνομα της δήθεν ανεξαρτησίας της έρευνας.

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 19:35 | Διοικητικό Συμβούλιο ΕΛΑΣΕΤ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    H Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία (ΕΛΑΣΕΤ) αποτελεί τον επίσημο φορέα οργάνωσης των Ελλήνων που ασχολούνται επαγγελματικά με την έρευνα και πανεπιστημιακή διδασκαλία σε θέματα αστρονομίας και αστροφυσικής.

    Το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) της ΕΛΑΣΕΤ ενημερώθηκε από τα μέλη του για την προτεινόμενη υπαγωγή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΕΑΑ) στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

    Το ΔΣ της ΕΛΑΣΕΤ συμφωνεί με τους προβληματισμούς που διατυπώθηκαν ήδη για το θέμα από το Εθνικό Συμβούλιο για την Έρευνα, Τεχνολογία και την Καινοτομία (ΕΣΕΤΕΚ), καθώς και άλλους ερευνητικούς φορείς. Επιπλέον, θεωρεί ότι δεν έχει αιτιολογηθεί επαρκώς πώς η υπαγωγή αυτή θα βοηθήσει στην διασφάλιση, καθώς και την περεταίρω ανάπτυξη, της βασικής έρευνας σε θέματα αστρονομίας και αστροφυσικής στη χώρα μας, η οποία αποτελεί μέρος του επιστημονικού έργου του ΕΑΑ.

    Επομένως, το ΔΣ της ΕΛΑΣΕΤ υποστηρίζει το αίτημα του ΕΑΑ να παραμείνει το ίδρυμα υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, όπως και τα υπόλοιπα ερευνητικά κέντρα της χώρας.

    Το ΔΣ της ΕΛΑΣΕΤ

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 19:13 | Εμμανουήλ Σαριδάκης,
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η αποκοπή του ΕΑΑ από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας & Καινοτομίας (ΓΓΕΚ), και από το πλαίσιο λειτουργίας του, αυτό του Νόμου για την Έρευνα (4310/2014, 4386/2016), και η υπαγωγή του στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (Υπ. ΚΚ&ΠΠ), συνιστά πράξη εξαιρετικά ανορθολογική, που θα έχει δραμματικές θεσμικές, διοικητικές και οικονομικές επιπτώσεις.

    Οι βασικοί ερευνητικοί τομείς, στους οποίους δραστηριοποιείται το ΕΑΑ, περιλαμβάνουν την Αστρονομία, Αστροφυσική, Κοσμολογία, Ηλιακή, Πλανητική και Διαστημική Φυσική, Φυσική της Ιονόσφαιρας, της Ανώτερης ατμόσφαιρας και της Μαγνητόσφαιρας της Γης, Επίγεια και Δορυφορική Τηλεπισκόπηση, Τεχνολογία τηλεπικοινωνιών και εξοικονόμησης ενέργειας, Μετεωρολογία και Υδρολογία, Ατμοσφαιρική Φυσική και Χημεία, Κλιματολογία και Κλιματική Αλλαγή, Ρύπανση Περιβάλλοντος, Σεισμολογία, Τεχνική Σεισμολογία, Γεωφυσική, Τσουνάμι, Σεισμοτεκτονική, Φυσική του Εσωτερικού της Γης, και Τεκτονική Γεωδαισία. Είναι προφανές ότι μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των τομέων έρευνας που θεραπεύει ανήκει σε αντικείμενα που σχετίζονται με την πολιτική προστασία. Να τονίσουμε ότι ακόμα και η έρευνα π.χ. στην κλιματολογία ή τη σεισμολογία, δεν σημαίνει απαραίτητα άμεση συσχέτιση με την πολιτική προστασία, γιατί προφανώς και υπάρχει και βασική έρευνα σε αυτούς τους τομείς.

    Όλα τα Αστεροσκοπεία (Observatories) στον κόσμο ανήκουν είτε στα υπουργεία παιδείας είτε στα υπουργεία έρευνας/ανάπτυξης των χωρών τους, κανένα δεν ανήκει στην πολιτική προστασία. Και αυτό είναι πλήρως αναμενόμενο, καθώς κάθε σοβαρή χώρα οφείλει να έχει ανεπτυγμένη τη βασική έρευνα, χωρίς περιορισμούς και χωρίς υποχρέωση για άμεσα εφαρμόσιμα παραδοτέα.

    Τα εθνικά Ερευνητικά Κέντρα προφανώς και οφείλουν να συνεργάζονται με υπουργεία, περιφέρειες και δημόσιους φορείς στους τομείς που μπορούν να είναι χρήσιμα, αλλά αυτό πρέπει να γίνεται ακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα των μνημονίων συμφωνίας και συνεργασίας, προγραμματικών συμβάσεων, κοινών επιτροπών και συνεργειών, και όχι μέσω της πλήρους διοικητικής υπαγωγής.

    Το ΕΑΑ είναι ένα Ερευνητικό Κέντρο που διαπρέπει στη βασική έρευνα, και συμμετέχει σε πλήθος ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Κάθε σώφρων άνθρωπος οφείλει να αναρωτηθεί πως θα αξιοποιήσει το Υπ. ΚΚ&ΠΠ τους αστρονόμους, κοσμολόγους, ηλιακούς και πλανητικούς φυσικούς, φυσικούς της ιονόσφαιρας, φυσικούς της ατμόσφαιρας, κ.α., αλλά και τις μεγάλες ερευνητικές υποδομές του (μεταξύ των οποίων δύο από τα μεγαλύτερα τηλεσκόπια των Βαλκανίων).

    Δεν είναι τυχαίο ότι στην παρούσα Διαβούλευση όλα ανεξαιρέτως τα μέλη της επιστημονικής και ακαδημαϊκής κοινότητας τάσσονται επωνύμως εναντίον του Άρθρου 19, ενώ όσοι το υποστηρίζουν το κάνουν πίσω από την ανωνυμία του τρολ, με καφενειακού τύπου φράσεις που υποδηλώνουν παντελή άγνοια επί του θέματος.

    Ακόμα και αυτήν την ύστατη στιγμή απευθύνουμε έκκληση στους φορείς λήψης αποφάσεων να αποσύρουν το αυτοκτονικό Άρθρο 19 αυτού του σχεδίου νόμου, όπως προτάσσει το σύνολο της εγχώριας και διεθνούς επιστημονικής κοινότητας. Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, το πρώτο Ερευνητικό Ίδρυμα της σύγχρονης Ελλάδας, επιβάλλεται να παραμείνει συνδεδεμένο με την ΓΓΕΚ και τον νόμο για την έρευνα.

    Εμμανουήλ Σαριδάκης,
    Κύριος Ερευνητής ΙΑΑΔΕΤ
    Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 17:41 | Ευάγγελος Γερασόπουλος, Διευθυντής ΙΕΠΒΑ/ΕΑΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το ΕΑΑ, ως ένα ιστορικό Ερευνητικό Κέντρο (ΕΚ), επιτελεί έρευνα αιχμής σε πολλούς τομείς της εθνικής στρατηγικής έρευνας, υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ) και με βάση τον Ν.4310/2014 και άλλες σχετικές διατάξεις. Τις τελευταίες δεκαετίες που λειτουργούν με επιτυχία τα ΕΚ σε έναν ενιαίο και συνεργατικό χώρο έρευνας, ουδέποτε ΕΚ έχει λειτουργήσει αποσπασμένο από τον πυρήνα της έρευνας στην Ελλάδα. H συντριπτική πλειονότητα των επιχειρημάτων, όπως έχουν καταγραφεί στη διαβούλευση από το σύνολο του ερευνητικού χώρου της χώρας, υπέρ της πλήρους και αδιατάρακτης διατήρησης του ερευνητικού χαρακτήρα του ΕΑΑ, είναι απολύτως βάσιμη και στηρίζεται στη βαθιά γνώση και εμπειρία της οικοδόμησης και υλοποίησης μιας στρατηγικής έρευνας που θα μπορεί να επιστρέψει στην Πολιτεία και την Κοινωνία πραγματικά ωφέλιμη γνώση και υπηρεσίες.

    Παράλληλα, οι εξελίξεις στην έρευνα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο τις τελευταίες δεκαετίες, χαρακτηρίζονται από μια τάση αλληλοσυμπλήρωσης της βασικής και της εφαρμοσμένης έρευνας προς την κατεύθυνση της παραγωγής εργαλείων και υπηρεσιών που θα μπορούν να υποστηρίξουν την ορθά πληροφορημένη λήψη αποφάσεων και να ενσωματωθούν σε υφιστάμενες ροές και παραδοσιακές μεθόδους εργασίας. Αντίστοιχα διαμορφώνονται και εξελίσσονται χρηματοδοτικά πλαίσια που αναγνωρίζουν την ανάγκη από τη μία για αδιάλειπτη ενίσχυση της βασικής έρευνας και της καινοτόμου εφαρμογής της (ERC, ΗΕ RIA, LIFE, ΕΛΙΔΕΚ κ.α.), και από την άλλη για πιο ώριμες εφαρμογές τελικού χρήστη (ΗΕ ΙΑ, Ερευνώ-Καινοτομώ κ.α.) αλλά και δράσεις συντονισμού (ΗΕ CSA, Εμβληματικές ΓΓΕΚ κ.α.).

    Σε όλα τα παραπάνω, κοινή συνισταμένη αποτελεί η έρευνα, που δεν τροφοδοτεί μόνο τις προσπάθειες των εκλεγμένων (και όχι διορισμένων) επιστημόνων να αναπτύξουν και επικυρώσουν νέες ιδέες και εφαρμογές, αλλά αποτελεί και τον μηχανισμό συνεχούς επικαιροποίησης των εφαρμογών της έρευνάς τους με τις τελευταίες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας. Αυτό με τη σειρά του διασφαλίζει ότι τα παραγόμενα αποτελέσματα θα ανταποκρίνονται δυναμικά στις εξελισσόμενες και πλέον απρόβλεπτες ανάγκες των καιρών.

    Με βάση τα ανωτέρω, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη το ΕΑΑ να εξακολουθήσει να λειτουργεί κάτω από το σύνολο του νομικού πλαισίου που διέπει τα ΕΚ και να μην περιθωριοποιηθεί με μια αστοιχειοθέτητη εξαίρεση. Άλλωστε, όλο το πλαίσιο που διέπει την έρευνα έχει σχεδιαστεί και δοκιμαστεί σε βάθος ετών, με σκοπό, ακριβώς, να καλυφθούν οι ιδιαίτερες διαχειριστικές απαιτήσεις που προϋποθέτουν οι γρήγοροι ρυθμοί της εξέλιξης της έρευνας, αλλά και να παραμείνουν τα ΕΚ ανταγωνιστικά σε ένα κοινό Ευρωπαϊκό ερευνητικό χώρο.

    Ωστόσο, πέραν των τεχνοκρατικών τοποθετήσεων, ο ανθρώπινος παράγοντας οφείλει να βρίσκεται ψηλά στη συζήτηση, και θα ανέμενε κανείς να είναι το πρώτο μέλημα των διευκρινήσεων επί του επίμαχου άρθρου. Ο ερευνητής διερωτάται αν θα εξακολουθήσει να έχει τη δυνατότητα να υλοποιεί την έρευνά του με βάση κοινές ευρωπαϊκές αρχές και αν η απόφασή του να σταδιοδρομήσει εντός Ελλάδας ήταν ορθή ή όχι, δεδομένου ότι μιλάμε κυρίως για διεθνώς καταξιωμένους επιστήμονες. Το μόνιμο προσωπικό θα πρέπει να γνωρίζει αν η πολίτιμη συσσωρευμένη τεχνογνωσία υποστήριξης του ερευνητικού έργου που απέκτησε, κατόπιν επένδυσης και του ίδιου του ΕΚ, ήταν εις μάτην και θα παραμείνει αναξιοποίητη. Τέλος, αλλά ουσιαστικά πρώτο μέλημα, θα πρέπει να διασφαλιστεί για το έκτακτο προσωπικό (μεταδιδακτορικοί ερευνητές, υποψήφιοι διδάκτορες, υπότροφοι και λοιποί εξωτερικοί συνεργάτες που υποβοηθούν το έργο των ανωτέρω) η εργασιακή τους συνέχεια, η οποία βασίζεται κυρίως σε ανταγωνιστικά προγράμματα. Εξάλλου, στο βαθμό που η προτεινόμενη υπαγωγή υποβαθμίσει την ανταγωνιστικότητα του ΕΑΑ και κάνει δύσκαμπτη και χρονοβόρα τη διαδικασία πρόσληψης του έκτακτου προσωπικού (η οποία ούτως ή άλλως γίνεται σύννομα και με βάση όλες τις προβλεπόμενεες διατάξεις δημοσιότητας), αυτό θα σημάνει άμεσα μείωση της δυνατότητας πρόσληψης έκτακτου προσωπικού, κενά στην ομαλή και συνεχή τους απασχόληση και τελικά προγράμματα που δεν θα μπορούν να υλοποιηθούν ομαλά και εγκαίρως, επανατροφοδοτώντας τον φαύλο κύκλο της μείωσης της ανταγωνιστικότητας.

    Εν κατακλείδι, όπως η κύρια συνιστώσα μιας επιτυχημένης πολιτικής προστασίας οφείλει να είναι πρωτίστως η πρόληψη και η προετοιμασία, έπειτα η έγκαιρη δράση και ακόμη μετέπειτα ο μετριασμός των επιπτώσεων, έτσι και εδώ καλό θα ήταν να αποφύγουμε να δημιουργήσουμε ένα ανεξέλεγκτο οριζόντιο πρόβλημα το οποίο εκ των υστέρων θα προσπαθήσουμε να λύσουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να ρισκάρουμε μη αντιστρέψιμες συνέπειες σε επιτυχημένους φορείς και το αξιόλογο προσωπικό τους. Εθνικές και διεθνείς καλές πρακτικές συνεργατικότητας και βελτιστοποίησης υπάρχουν πολλές, είναι θέμα ψύχραιμης, συλλογικής και μακρόπνοης απόφασης.

    Με εκτίμηση
    Ευάγγελος Γερασόπουλος
    Δ/ντής Ινστιτούτου Ερευνών Περιβάλλοντος & Βιώσιμης Ανάπτυξης,
    Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

  • 28 Νοεμβρίου 2023, 17:38 | Δρ Αθανάσιος Γκανάς Διευθυντής Ερευνών ΓΕΙΝ/ΕΑΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σχόλια / προτάσεις επί της νομοθετικής πρωτοβουλίας YΚΚΠΠ, που περιλαμβάνει και την υπαγωγή του ΕΑΑ (άρθρο 19).

    Η διεξαγωγή της βασικής έρευνας απο κρατικούς φορείς είναι θέμα λυμένο διεθνώς εδώ και δεκαετίες: τα Ερευνητικά Κέντρα – Ινστιτούτα υπάγονται είτε σε Υπουργεία έρευνας, παιδείας και τεχνολογίας (Ευρωπαϊκή Ένωση), είτε σε Ακαδημίες Επιστημών (κυρίως σε πρώην ανατολικές χώρες) είτε είναι ενσωματωμένα σε Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία (π.χ. το διάσημο Southern California earthquake center). Κάθε προσπάθεια αμφισβήτησης αυτού του μοντέλου είναι καταδικασμένη να αποτύχει βάσει της διεθνούς εμπειρίας, ανεξαρτήτως των προθέσεων.

    Έτσι, είναι αντιληπτό ότι η προτεινόμενη υπαγωγή του ΕΑΑ στο ΥΚΚΠΠ γίνεται για καθαρά επιχειρησιακούς λόγους διότι προφανώς αξιολογείται από την πολιτεία ότι με την αλλαγή αυτή εξυπηρετείται καλύτερα α) το τρέχον μοντέλο διαχείρισης κρίσεων και β) η καλύτερη απόκριση του μηχανισμού πολιτικής προστασίας.

    Όμως, αν δούμε το παράδειγμα της διαχείρισης σεισμικών κρίσεων συμπεριλαμβανομένου και των τσουνάμι, ο επιστημονικός φορέας δηλ. το ΕΑΑ/Γεωδυναμικό Ινστιτούτο το οποίο υπάγεται στην ΓΓΕΚ/Υπουργείο Ανάπτυξης, από το 2004 λειτουργεί 24άωρη βάρδια όπου η σεισμική δράση στη χώρα μας, καταγράφεται, αναλύεται και εκτιμάται σε 24ωρη βάση, με τη χρήση δεδομένων του σύγχρονου ψηφιακού Εθνικού Σεισμολογικού Δικτύου (ΕΑΑ + 4 ΑΕΙ) και το ανακοινωθέν σεισμού είναι διαθέσιμο εντός 2 λεπτών (η προκαταρκτική λύση), χρόνος απόκρισης από τους καλύτερους παγκοσμίως.

    Η λειτουργία του Εθνικού Δικτύου και της 24άωρης βάρδιας είναι άρρηκτα συνυφασμένη με διεξαγωγή της βασικής έρευνας στο Εθνικό Αστεροσκοπείο γιατί μέσω αυτής προάγεται η γνώση για την δομή του εσωτερικού της γής, για τον εντοπισμό και χαρακτηρισμό των σεισμικών ρηγμάτων, για τους αλγορίθμους επεξεργασίας των δεδομένων, την αλληλεπίδραση εδάφους – κατασκευών και σε πολλά άλλα επιστημονικά πεδία.

    Επιπλέον, η επιχειρησιακή σχέση του Εθνικού Αστεροσκοπείου με την Πολιτεία (δηλ. με ΟΑΣΠ-ΥΚΚΠΠ και με άλλες υπηρεσίες) είναι άψογη και υποδειγματική με τελευταίο παράδειγμα την έκδοση προειδοποιητικού μήνυματος 112 για την πρόκληση τσουνάμι στις 30/10/2020 μετά τον υποθαλάσσιο σεισμό στην Σάμο, γεγονός που έχει καταγραφεί με τον πλέον θετικό τρόπο στην διεθνή βιβλιογραφία.

    Από τα παραπάνω άμεσα θα διαπιστώσουμε ότι η υπάρχουσα ΔΙΑΚΡΙΤΗ σχέση μεταξύ ΕΑΑ και άλλων φορέων της πολιτείας δεν έχει δημιουργήσει κανένα απολύτως πρόβλημα στην διαχείριση σεισμικών κρίσεων, δεν αποτελεί κανένα εμπόδιο στην άμεση επικοινωνία/συνεργασία με τους επιχειρησιακούς φορείς της πολιτείας και λειτουργεί προς όφελος της κοινωνίας, της εθνικής οικονομίας και των πολιτών.

    Ανάλογη συντονισμένη προσπάθεια θα μπορούσε να καταβληθεί από την πολιτεία και για την διαχείριση κρίσεων που προκύπτουν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα (πλημμύρες, δασικές πυρκαγιές κλπ.) λόγω της επιτεινόμενης κλιματικής κρίσης. Τα εργαλεία υπάρχουν, η επιστημονική γνώση είναι διαθέσιμη, η νοοτροπία συνεργασίας είναι δεδομένη.
    Οι βιαστικές κινήσεις είναι πιθανότερο ότι θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από όσα επιχειρούνται να επιλυθούν.

    Προτάσεις:
    1) Να αποσυρθεί το άρθρο 19
    2) Να υπάρξει θεσμικός διάλογος μεταξύ της πολιτείας και του ΕΑΑ με σαφή προσδιορισμό των επιχειρησιακών προϊόντων και των χρόνων απόκρισης.
    3) Να παραμείνει το ΕΑΑ ΝΠΔΔ υπαγόμενο στην ΓΓΕΚ και να υπογραφεί προγραμματική συμφωνία με το ΥΚΚΠΠ για την παροχή 24/7/365 υπηρεσιών από τις επιχειρησιακές μονάδες του.
    4) Να συμπεριληφθεί εκπρόσωπος του ΕΑΑ στην Επιτροπή του άρθρου 7 του παρόντος σχεδίου νόμου.

    με τιμή,
    Δρ Αθανάσιος Γκανάς
    Διευθυντής Ερευνών Γεωδυναμικού Ινστιτούτου
    Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών