Το πλαίσιο του διοικητικού προστίμου του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 167 του ν. 4662/2020 (Α΄ 27), τροποποιείται, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Η Πυροσβεστική Αρχή δύναται να επιβάλει στους παραβάτες των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας πυροπροστασίας, διοικητικό πρόστιμο από πεντακόσια (500) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τον βαθμό υπαιτιότητας του δράστη, τον βαθμό άμεσης συμμόρφωσης, τις επιπτώσεις στο ευρύ κοινό, το μέγεθος και τη διάρκεια της ενδεχόμενης πυροσβεστικής επιχείρησης. Τα πρόστιμα του προηγούμενου εδαφίου δύναται να επαυξάνονται στο διπλάσιο σε περίπτωση υποτροπής εντός διαστήματος ενός (1) έτους. Η Πυροσβεστική Αρχή δύναται επίσης, πριν την εφαρμογή των κυρώσεων των προηγούμενων εδαφίων της παρούσας παραγράφου, εφόσον κρίνει ότι οι συντελούμενες παραβάσεις είναι ήσσονος σημασίας, να προβαίνει σε συστάσεις και χορήγηση αποκλειστικής προθεσμίας για άρση της παράβασης. Τα ποσά των διοικητικών προστίμων εισπράττονται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. Η Πυροσβεστική Αρχή, εφόσον διαπιστώσει ότι υφίσταται άμεσος κίνδυνος για την ασφάλεια, δύναται να επιβάλει απευθείας διοικητικά μέτρα, όπως προσωρινή ή οριστική παύση ή αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης ή εγκατάστασης μέσω της σφράγισης αυτής με τη συνδρομή των αρμόδιων αρχών.».
Αρχική Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας - Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και ΑεροδιακομιδώνΆρθρο 44 Αυστηροποίηση προστίμων για διενέργεια επικίνδυνων εργασιών κατά την αντιπυρική περίοδο – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 167 ν. 4662/2020
Άρθρο 44 Αυστηροποίηση προστίμων για διενέργεια επικίνδυνων εργασιών κατά την αντιπυρική περίοδο – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 167 ν. 4662/2020
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ – ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΜΕΤΡΩΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΦΟΡΕΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4662/2020 Άρθρο 3 Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 4 ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 6 Δυναμικό και μέσα του Εθνικού Μηχανισμού – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 7 ν. 4662/2020
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 7 Σύσταση Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου από την εκδήλωση καιρικών φαινομένων και πάσης φύσεως κινδύνων πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 7α στον ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 9 Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών – Τροποποίηση άρθρου 10 ν. 4662/2020
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 4662/2020
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιφερειακά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 13 ν. 4662/2020
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 15 ν. 4662/2020
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13 Σύσταση και αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 17 ν. 4662/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4662/2020
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 15 Υποστηρικτικές υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού – Αντικατάσταση άρθρου 20 ν. 4662/2020
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 16 Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας – Αντικατάσταση άρθρου 21 ν. 4662/2020
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 17 Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών – Ανάρτηση και γνωστοποίηση των σχεδίων μέσω διαδικτύου – Εκπαίδευση πολιτών και φορέων -Τροποποίηση άρθρου 23 ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 Σκοπός της εκτίμησης επικινδυνότητας – Αντικατάσταση άρθρου 24 ν. 4662/2020
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 19 Μεταφορά Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 20 Μεταφορά Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Εξουσιοδοτική διάταξηΆρθρο 21 Εξουσιοδοτική διάταξη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 91 ν. 4623/2019
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4662/2020 Άρθρο 23 Κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας – Αντικατάσταση άρθρου 25 ν. 4662/2020
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 Έκτακτη ανάγκη πολιτικής προστασίας τοπικής κλίμακας – Προσθήκη άρθρου 25Α στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Έκτακτη ανάγκη πολιτικής προστασίας περιφερειακής ή διαπεριφερειακής κλίμακας – Προσθήκη άρθρου 25Β στον ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Προσωρινά μέτρα ρύθμισης κατάστασης έκτακτης ανάγκης – Προσθήκη άρθρου 25Γ στον ν. 4662/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Μετακινήσεις προσωπικού για την αντιμετώπιση κατάστασης έκτακτης ανάγκης περιφερειακής, διαπεριφερειακής ή εθνικής εμβέλειας – Προσθήκη άρθρου 25Δ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Προληπτικά μέτρα κατά το στάδιο της κατάστασης ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας – Προσθήκη άρθρου 26Α στον ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων – Τροποποίηση παρ. 8 και 9 άρθρου 36 ν. 4662/2020
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4662/2020 Άρθρο 30 Επιτροπή Διενέργειας Ελέγχων – Αντικατάσταση άρθρου 42 ν. 4662/2020
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 31 Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών και καθαρισμοί οικοπεδικών και ακάλυπτων χώρων – Προσθήκη άρθρου 53Α στον ν. 4662/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32 Καθαρισμοί και διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών εντός των ζωνών δουλείας γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 53Β στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Άμεση υλοποίηση νέων έργων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση έκτακτων καιρικών φαινομένων – Προσθήκη άρθρου 53Γ στον ν. 4662/2020
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΙΔΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4662/2020 Άρθρο 34 Τήρηση στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας καταλόγων διαθέσιμων μηχανημάτων έργου και χειριστών και διαδικασία επίταξης – Προσθήκη άρθρου 53Δ στον ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Υποχρέωση κατά προτεραιότητα υποστήριξης του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης «112» και του δικτύου πληττόμενης περιοχής από ιδιώτες τηλεπικοινωνιακούς παρόχους – Προσθήκη άρθρου 53Ε στον ν. 4662/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Υποχρέωση ενημέρωσης και παροχής συνδρομής εκ μέρους παραχωρησιούχων – Προσθήκη άρθρου 53ΣΤ στον ν. 4662/2020Άρθρο 36 Υποχρέωση ενημέρωσης και παροχής συνδρομής εκ μέρους παραχωρησιούχων – Προσθήκη άρθρου 53ΣΤ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Αποστολή εκπροσώπων – συνδέσμων κατά το στάδιο της πολιτικής κινητοποίησης στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων – Προσθήκη άρθρου 53Ζ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 Χρήση μέσων μεταφοράς για διάσωση πολιτών – Προσθήκη άρθρου 53Η στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Μεταφορά πυροσβεστικών δυνάμεων και δυνάμεων πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 53Θ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Επίταξη πλωτών μέσων για κάλυψη αναγκών πολιτικής προστασίας για διάσωση και μεταφορά – Προσθήκη άρθρου 53Ι στον ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 Επίταξη εναέριων μέσων για κάλυψη αναγκών πολιτικής προστασίας για διάσωση και μεταφορά – Προσθήκη άρθρου 53ΙΑ στον ν. 4662/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διενέργεια μισθώσεων για κάλυψη αναγκών πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 53ΙΒ στον ν. 4662/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 Διενέργεια μισθώσεων τουριστικών καταλυμάτων για την κάλυψη των αναγκών της πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 53ΙΓ στον ν. 4662/2020
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 44 Αυστηροποίηση προστίμων για διενέργεια επικίνδυνων εργασιών κατά την αντιπυρική περίοδο – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 167 ν. 4662/2020
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΙΑΚΟΜΙΔΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4989/2022 Άρθρο 45 Σκοπός Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών «Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος» – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 4989/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Αντικείμενο Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών -Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4989/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ορισμοί διάσωσης και αεροδιακομιδής – Τροποποίηση άρθρου 3 ν. 4989/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 48 Λειτουργίες του Μηχανισμού – Εθνικό Σχέδιο Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 4989/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 49 Προδιαγραφές δικτύου εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4989/2022
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 50 Περιφερειακές Βάσεις Ετοιμότητας/Επιφυλακής Πυροσβεστικού Σώματος – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 4989/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51 Προσωπικό, προδιαγραφές και λειτουργία του Εθνικού Σχεδίου Διάσωσης και Αεροδιακομιδών – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4989/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4989/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 53 Μεταβατικές διατάξεις – Αντικατάσταση άρθρου 9 ν. 4989/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 54 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 54 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Νοεμβρίου 2023, 23:35
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Νοεμβρίου 2023, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
7 Σχόλια 355 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 1196 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, κρατική αρωγή και προστασία, στεγαστική συνδρομή
- Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας - Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «Πλαίσιο για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας: Διατάξεις για την πολιτική προστασία και το Πυροσβεστικό Σώμα»
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης: Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος




Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 151 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5), τα μέτρα και οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε οικονομικές δραστηριότητες θα πρέπει να είναι αναλογικά και εύλογα και να στηρίζονται στην αξιολόγηση του κινδύνου που η παράβαση επιφέρει στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος.
Η δυνατότητα επιβολής από τα πυροσβεστικά όργανα διοικητικών προστίμων εισήχθη για πρώτη φορά με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 49 του ν. 4442/2016 (Α΄ 230), κατόπιν πρότασης στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος στα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Ανάπτυξης και της Παγκόσμιας Τράπεζας, με γνώμονα τη συμμόρφωση.
Η αιτιολογική έκθεση για την ως άνω παρ. του νόμου:
«Oµοίως, µε την παράγραφο 4 τροποποιείται το άρθρο 14 του ν. 3511/2006 και θεσπίζεται ειδικότερα η δυνατότητα επιβολής διοικητικών κυρώσεων, τα όρια του προστίµου, τα απαραίτητα διοικητικά µέτρα και η αντιµετώπιση φαινοµένων υποτροπής µε πρόβλεψη για έκδοση απόφασης του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώµατος ή Πυροσβεστικής Διάταξης ……………..Οι ρυθµίσεις αυτές κρίθηκαν απαραίτητες ώστε να εξοπλιστεί το Πυροσβεστικό Σώµα µε τις απαραίτητες διαδικασίες επιβολής κυρώσεων, πέραν των ποινικών κυρώσεων που ήδη προβλέπονται στο θεσµικό πλαίσιο. Με τον τρόπο αυτό αναµένεται να καταστεί αποτελεσµατικότερος ο έλεγχος των παραβάσεων, να αποτραπούν τα φαινόµενα παραβατικότητας και να ενισχυθεί η συµµόρφωση των δραστηριοτήτων».
Η παρ. 167 του ν.4662/2020 (Α΄ 27), δεν τροποποίησε το ύψος του διοικητικού προστίμου, το οποίο και αφορά κυρίως την επιβολή διοικητικών προστίμων για παραβάσεις της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας για επιχειρήσεις – εγκαταστάσεις, οικονομικές δραστηριότητες.
Το ύψος των προστίμων καθορίσθηκε στο ως άνω ποσό λαμβάνοντας υπόψη το κόστος αγοράς και εγκατάστασης των μέτρων και μέσων ενεργητικής πυροπροστασίας σε συνδυασμό με το κόστος εγκατάστασης των ως άνω μέσων μετά την επιβολή του διοικητικού προστίμου και τον διπλασιασμό του προστίμου σε περίπτωση υποτροπής.
Η αύξηση του ύψους του επιβαλλόμενου προστίμου (από 5000 ευρώ σε 50000 ευρώ), όπως προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, θα επιφέρει αναλογικές προσαυξήσεις και στα δύο Παραρτήματα της υπ’ αριθ. 19/2020 Πυροσβεστικής Διάταξης (Β΄ 2757), όπως ισχύει, με αποτέλεσμα να μην πετύχει το σκοπό για τον οποίο θεσμοθετήθηκε.
Ως εκ τούτου, προτείνεται η αύξηση των διοικητικών προστίμων από το υπάρχον 200 έως 5000 σε 200 έως 15.000 ευρώ, καθώς και η επιστροφή 50% των επιβαλλόμενών προστίμων για την κάλυψη των αναγκών και των σχετικών δαπανών για την εποπτεία των Αρχών Εφαρμογής Εποπτείας και Διαχείρισης του Πυροσβεστικού Σώματος, όπως δαπάνες μετακίνησης, διαμονής και ημερήσιας αποζημίωσης των Ελεγκτών, στις περιπτώσεις μετακίνησης των κλιμακίων ελέγχου εκτός της έδρας της υπηρεσίας, δαπάνες για την οργάνωση εξειδικευμένων εκπαιδευτικών σεμιναρίων ελεγκτών, δαπάνες εξοπλισμού κλπ., κατ’ αντιστοιχία της νομοθετικής ρύθμισης του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Τα πρόστιμα πρέπει να τά βεβαιώνουν όλοι οι ανακριτικοί υπάλληλοι Γενική και Ειδική τού Πυροσβεστικού Σώματος, Ελληνικής Αστυνομίας και της Δημοτικής Αστυνομίας. Τα οικόπεδα δεν είναι αρμοδιότητα του Πυροσβεστικού Σώματος. Να στελεχωθούν με προσωπικό τα γραφεία των αντίστοιχων υπηρεσιών – γραφείων ώστε να εφαρμοστούν τα μέτρα. Να περιγράφεται με σαφήνεια και απλές διαδικασίες η επιβολή μέχρι την είσπραξη των διοικητικών προστίμων. Κίνητρα στους ιδιοκτήτες.
Το προτεινόμενο επιβαλόμενο πρόστιμο των από 500€ (200€ σήμερα) έως 50.000€ (5.000€ σήμερα) για τους παραβάτες των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας πυροπροστασίας (δηλ. Πυρ/κή Διάταξη αρ. 19/2020 όπως τροποποιήθηκε ΦΕΚ 2757 τ. Β’) θα προσαυξηθεί και κατά 1,5 έως 4 φορές αναλόγως του δείκτη επικινδυνότητας της Γ.Γ.Π.Π. κατά την αντιπυρική περίοδο και έως 2 φορές για την πυροπροστασία των επιχειρήσεων (συντελεστής βαρύτητας), οπότε θα είναι πολύ υψηλό και τελικά κινδυνεύει να γίνει ανεφάρμοστο. Καλύτερα να αυξηθούν μόνο συγκεκριμένες κρίσιμες παραβάσεις παρά το σύνολο των παραβάσεων.
Το πέντε (5) τοις εκατό (%) κάθε καταβληθέντος ποσού προστίμου να αποδίδεται ως πόρος στον Τομέα Πρόνοιας Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (ΤΠΥΠΣ) του Ταμείου Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΑΠΑΣΑ). Όπως γίνεται με τα πρόστιμα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΜΤΝ). Καθώς με αυτή την νομοθετική πρόβλεψη η Πολιτεία θα ενισχύσει συμβολικά και έμμεσα τα στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος κατά τον κρίσιμο χρόνο της αφυπηρέτησης τους, χωρίς καμία περεταίρω Δημοσιονομική επιβάρυνση.
Το τελευταίο εδάφιο επιβάλλεται να απαλειφθεί. Και τούτο γιατί η αρμοδιότητα επιβολής των συγκεκριμένων διοικητικών μέτρων είναι αρμοδιότητα άλλων καθ΄ ύλη και τοπικά αρμοδίων αρχών και όχι της Πυροσβεστικής. Υπάρχει σύγκρουση αρμοδιοτήτων, πέραν της αμφιβόλου συνταγματικότητας συγκεκριμένης ρύθμισης.-
Κινητοποίηση Ε.Ο. για επίβλεψη και συχνές περιπολίες
Επιτέλους