Άρθρο 10 – Χώροι Διεξαγωγής Τυχερών και Τεχνικών Παιχνιδιών

Τα παιχνίδια διεξάγονται σε ειδικά καταστήματα που ελέγχονται ως προς την καταλληλότητα των χώρων.
Τα αμιγούς χρήσης για διεξαγωγή τεχνικών και περιορισμένου οφέλους παιχνιδιών καταστήματα λαμβάνουν άδεια από την Ε.Ε.Π. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Προστασίας του Πολίτη, ύστερα από εισήγηση της Ε.Ε.Π., ορίζονται η διαδικασία και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση, την ανανέωση ή επέκταση της άδειας λειτουργίας αμιγούς καταστήματος διεξαγωγής ηλεκτρονικών ψυχαγωγικών τεχνικών παιχνιδιών ή ιδιαίτερων ειδικών αμιγών χώρων διεξαγωγής ηλεκτρονικών ψυχαγωγικών τεχνικών παιχνιδιών σε καταστήματα επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών διαδικτύου, οι προδιαγραφές των καταστημάτων και των χώρων αυτών, ο αριθμός των θέσεων διεξαγωγής των παιχνιδιών σε σχέση με το εμβαδόν του καταστήματος ή του χώρου, η απόσταση των καταστημάτων εγκατάστασης και διεξαγωγής των παιχνιδιών από εκπαιδευτήρια ή άλλους κοινωνικά ευαίσθητα χώρους όπως κατηχητικά ή χώρους θρησκευτικής δραστηριότητας και ρυθμίζεται κάθε σχετικό με την έκδοση της παραπάνω άδειας θέμα.
Για την εγκατάσταση, λειτουργία και διεξαγωγή ηλεκτρονικών ψυχαγωγικών τεχνικών και περιορισμένου οφέλους παιχνιδιών σε μόνιμα αγκυροβολημένα πλοία ή πλωτά ναυπηγήματα ή σε θαλασσοπλοούντα πλοία που εκτελούν πλόες εσωτερικού, η άδεια διενέργειας ψυχαγωγικών ηλεκτρονικών τεχνικών παιχνιδιών χορηγείται από την Ε.Ε.Π. Στους χερσαίους χώρους τοπικής αρμοδιότητας των Οργανισμών Λιμένων και Λιμενικών Ταμείων, η άδεια αυτή χορηγείται μετά από γνώμη των Υπηρεσιών αυτών.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εγκατάσταση, λειτουργία και διεξαγωγή ηλεκτρονικών ψυχαγωγικών τεχνικών και περιορισμένου οφέλους παιχνιδιών σε μόνιμα αγκυροβολημένα πλοία ή πλωτά ναυπηγήματα ή σε θαλασσοπλοούντα πλοία που εκτελούν πλόες εσωτερικού ή σε χώρους τοπικής αρμοδιότητας των Οργανισμών Λιμένων και Λιμενικών Ταμείων, οι κατηγορίες των πλωτών αυτών μέσων στα οποία επιτρέπεται η διενέργεια των παραπάνω παιχνιδιών, η διαμόρφωση των χώρων στους οποίους εγκαθίστανται και διεξάγονται τα παιχνίδια αυτά, ο αριθμός των θέσεων διεξαγωγής των παραπάνω παιχνιδιών καθώς και η διαδικασία και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση, την ανανέωση ή επέκταση της άδειας, ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ύστερα από εισήγηση της Ε.Ε.Π.
Σε περίπτωση εγκατάστασης τερματικών σε καταστήματα μικτής χρήσης υγειονομικού ενδιαφέροντος, π.χ. καφετέριες, ο χώρος που αφορά στα τερματικά δεν μπορεί να υπερβαίνει κάποιο μικρό ποσοστό του χώρου για το κοινό και ο αριθμός των τερματικών θα πρέπει να είναι περιορισμένος.
Στο χώρο διεξαγωγής παιχνιδιών απαγορεύεται η κατανάλωση φαγητού και ποτού.
Ο κάτοχος της άδειας διενέργειας ηλεκτρονικών ψυχαγωγικών τεχνικών και περιορισμένου οφέλους παιχνιδιών ή καταστήματος παροχής υπηρεσιών διαδικτύου, υποχρεούται να λαμβάνει όλα τα τεχνικά εκείνα μέτρα, όπως φίλτρα διευθύνσεων ιστοσελίδων, τα οποία αυτόματα αποτρέπουν την πρόσβαση των χρηστών σε ιστοσελίδες διεξαγωγής τυχερών παιχνιδιών ή ιστοσελίδες που έχουν επιβλαβείς επιπτώσεις σε ανηλίκους ή έχουν περιεχόμενο ξενοφοβίας, ρατσισμού ή πορνογραφίας.

Ερωτήσεις:

  • Πιστεύετε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια πρέπει να υπόκεινται σε πιο χαλαρούς ή στους ίδιους όρους από πλευράς εγκατάστασης όπως τα περιορισμένου οφέλους.
  • Εκτιμάτε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά και τα περιορισμένου οφέλους παιχνίδια πρέπει να διεξάγονται σε αμιγείς χώρους ή και σε χώρους μικτής χρήσης;
  • Σε περίπτωση λειτουργίας τερματικών σε καταστήματα μικτής χρήσης, ποια πρέπει να είναι η μέγιστη αναλογία σε χώρο και ο μέγιστος αριθμός των παιγνιομηχανημάτων;
  • 5 Σεπτεμβρίου 2010, 16:22 | ΑΡΜΕΝΙΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ

    ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΟΠΑΠ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΡΥΒΟΜΑΙ ΟΠΩΣ ΜΕΡΙΚΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΑΙΚΤΕΣ Η ΧΙΛΙΑΔΥΟ………

    Η διαβουλευση εχει σαν στοχο να αναδειξει τα προβληματα που θα προκηψουν σε ενδεχομενη εισαγωγη των τυχερων παιχνιδιων οπως επισης στοχος της ειναι να δει την γνωμη του κοσμου πανω σε ενα σοβαρο ζητημα αρα τα σχολια που κατηγορουν τους πρακτορες οπαπ που αποσκοπουν? Γιατι να κατηγορησεις εναν κλαδο που πληρωνει τους φορους του χωρις να μπορει να αποκρηψει ουτε ενα ευρω η μηπως γνωριζεται πολΛους πρακτορες που ειναι πλουσιοι απενταντιας ολοι σας γνωριζετε οτι τοτε που τα φρουτακια ηταν σε καθε καφενειο (και τωρα συνεχιζουν) ποσοι φρουτεμποροι ανεβαζαν πενταοροφες πολυκατοικιες?

    Εμεις οι πρακτορες δεν θελουμε να στερησουμε το ψωμι απο κανεναν θελουμε ομως οπως εμεις πληρωνουμε τους φορους μας και ειμαστε νομιμοι σε ολα μας και βγαζουμε απλα ενα μεροκαματο τιποτα παραπανω ετσι και οι υπολοιποι να μπορουν να μας ανταγωνιστουν παιζοντας ομως καθαρα και στα ισα.Οσο για την αποψη μας οτι τα τυχερα παιχνιδια πρεπει να μπουν στον οπαπ και στα καζινο δεν βρισκω που ειμαστε λαθος δηλαδη λογικο δεν ειναι οτι στα πρακτορεια οπαπ και στα καζινο δεν υπαρχει περιπτωση να γινουν παρανομιες και ο φορος να αποδιδεται κανονικα στο κρατος αλλα και να μην γεμισει καθε μαγαζακι με φρουτακια?

  • 5 Σεπτεμβρίου 2010, 15:00 | ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΡΑΙΑΝΟΣ.

    ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΕΔΩ ΜΠΗΚΑΝ ΠΟΛΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΛΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΚΑΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΓΕΜΑΤΑ ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΒΟΥΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΕ ΠΙΘΑΝΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ.
    ΕΥΤΙΧΩΣ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΑΤΕΣ ΣΤΟ ΙΔΟ ΕΡΓΟ .
    ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΣΩΣΤΟΥ ΕΛΕΝΧΟΥ ΑΡΑ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΟΠΑΠ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΖΙΝΟ.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2010, 15:02 | Σταυρος Γ.

    Εσυ αυτο καταλαβες πιανεσε απο τις διαφημησεις και χαρακτηρηζεις οπου σε συμφερει τους ανθρωπους με τα γαιδουρια και τους ηρωες με τα παιδια ??
    Αυτα σας ειπαν να λετε στην διαβουλευση για τα πρακτορεια της ΟΠΑΠ με το σκεπτικο οτι θα εχετε τα δικα σας καταστηματα σε λειτουργεια ??
    Σαφως και ειμαι θυμα οταν σαν κοροιδο ειμαι σωστος στην εργασια μου και στην φορολογια μου την στιγμη που στις καφετεριες μεσω του διαδυκτιου και σε οποιο μερος εχει προσβαση στο ιντερνετ γινεται ΟΛΟΙ η παρανομια και εχει και ανηλικα που εθιζονται στον τζογο και ολα αυτα χωρις τον φορο .
    Οχι εχεις μεγαλο λαθος πανω σε αυτο το θεμα και ειλικρινα εγω σε παρακαλω να μας κανεις την χαρη ωστε αυτα που λες να εχουν καποια βασει .

  • 5 Σεπτεμβρίου 2010, 15:01 | Νικος Σερδάρης

    Σε καμία άλλη χώρα τα ψυχαγωγικά τεχνικά παιχνίδια δεν υπόκεινται στους ίδιους όρους από πλευράς εγκατάστασης όπως τα παιχνίδια περιορισμένου οφέλους. Δεν απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Δεν έχουν καν τα ίδια έσοδα. Σ’ όλη την Ευρώπη τα ψυχαγωγικά τεχνικά παίγνια λειτουργούν ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς και ειδικά τέλη. Φορολογούνται μέσω ΦΠΑ και των κερδών των επιχειρήσεων.

    Τα ψυχαγωγικά τεχνικά παίγνια έχουν μια πιθανότητα επιβίωσης ΜΟΝΟ σε μικτά καταστήματα π.χ. καφετέριες, αίθουσες Bowling, Ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα και γενικά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Εάν επιτρέψετε την τοποθέτηση τους μόνο σε αμιγείς χώρους δεν υπάρχει περίπτωση να επιβιώσει οποιαδήποτε επιχείρηση. Η εποχή των σφαιριστηρίων έχει περάσει εδώ και πολλά χρόνια.

    Σε περίπτωση λειτουργίας τερματικών σε καταστήματα μικτής χρήσης, θα πρέπει να διαχωρίσετε τα τεχνικά ψυχαγωγικά από τα τυχερά. Δεν μπορεί να ισχύουν οι ίδιοι περιορισμοί στον αριθμό των παιγνιομηχανημάτων αλλά και στις ηλικίες.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2010, 13:02 | play

    Όλα τα καταστήματα τυχερών παιγνίων, και αυτά του ΟΠΑΠ, να φύγουν μέσα από τις πόλεις και να εγκατασταθούν ΑΥΣΤΗΡΑ έξω από τα όρια της οικιστικής ζώνης. Έτσι δεν θα γίνεται θέατρο τζόγου για τους ανήλικους το κάθε πρακτορείο. Οι παίκτες θα το σκέφτονται διπλά να παίξουν.

    Κύριε Γεωργίου. Μόλις αναγνωρίσατε στον εαυτό σας ότι είστε «ηθικός αυτουργός» του τζόγου των ανηλίκων. Κάνοντας διαφήμιση του τζόγου από τα πρακτορεία σας, τι περιμένετε να κάνουν τα παιδιά; Θέλετε να σας θυμίσω τις διαφημίσεις του ΟΠΑΠ στο στυλ, «θέλεις να γίνεις ο πρώτος παίκτης στη γειτονιά σου;». Ένα παιδί πως θα αντιδρούσε; Εδώ ο ΟΠΑΠ παρουσιάζει του παίκτες σαν γαϊδάρους που πετάνε, θα σκεφτεί τα παιδιά μας; Εσείς ασκείτε τη δραστηριότητα του πράκτορα. Δηλαδή θέλετε να μας πείτε ότι είστε και θύμα τώρα; Κάντε μας τη χάρη σας παρακαλώ.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2010, 13:48 | Ράνια Ντανούλη

    Όλα τα καταστήματα τυχερών παιγνίων, και αυτά του ΟΠΑΠ, να φύγουν μέσα από τις πόλεις και να εγκατασταθούν ΑΥΣΤΗΡΑ έξω από τα όρια της οικιστικής ζώνης. Έτσι δεν θα γίνεται θέατρο τζόγου για τους ανήλικους το κάθε πρακτορείο. Οι παίκτες θα το σκέφτονται διπλά να παίξουν.

    Δηλαδή κ. Στεργίου έχετε πλήρη επίγνωση ότι ο τζόγος είναι καταστροφικός. Εδώ λέτε ότι θα βάλετε φρουτάκια. Δηλαδή στο πρακτορείο απέναντι από το σπίτι μου θα βάλει και φρουτάκια. Έχω τον κάθε τρελό που παίζει και όταν χάνει κοντεύει να μου γκρεμίσει το σπίτι φεύγοντας από τα θεάρεστα πρακτορεία σας. Έχω μάθει όλες τις βρισιές από τα Ελληνικά μέχρι τα Αλβανικά. Να έχω τώρα και τα φρουτάκια; Θυμάστε τον κύριο Τριανταφυλλόπουλο τί έλεγε για τα φρουτάκια μέσα στις πόλεις; Ξέρετε τί ζόρι τράβηξα σαν οικογένεια; Έφυγαν τα φρουτάκια και κόλλησε ο σύζυγος με το στοίχημα στα πρακτορεία σας. Κι εσείς φρουτάδικο θα γίνετε. Όπως διαβάζω εδώ μέσα πολλοί μιλούν για καζίνο. Τα καζίνο είναι έξω από τις πόλεις. Εκεί να πάτε κι εσείς τα πρακτορεία σας. Δεν είστε δα και εκκλησία. Είμαι εναντίων κάθε μορφής τζόγου. Θα μπορούσαν να τα κλείσουν και στο ίντερνετ; Θα είμαι διπλά ευτυχισμένη. Για τον τζόγο μπορώ να πω «Το μη χείρον χείριστον» και όχι «Το μη χείρον, βέλτιστον».

    Δίκιο έχει ο άνθρωπος που το είπε. Βγάλτε τα καταστήματά σας έξω από την πόλη και γεμίστε φρουτάκια ακόμα και το πάρκινγκ. Αλλά όχι μέσα στην πόλη.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2010, 03:35 | Σταυρος Γεωργιου

    Όλα τα καταστήματα τυχερών παιγνίων, και αυτά του ΟΠΑΠ, να φύγουν μέσα από τις πόλεις και να εγκατασταθούν ΑΥΣΤΗΡΑ έξω από τα όρια της οικιστικής ζώνης. Έτσι δεν θα γίνεται θέατρο τζόγου για τους ανήλικους το κάθε πρακτορείο. Οι παίκτες θα το σκέφτονται διπλά να παίξουν.

    Ωραια και οσοι εχουν εισερθει σε ιντερνιτικες εταιρειες ,να γινει αμεσως ελεγχος για τα τελευταια 7 χρονια των στοιχηματων σε ολα τα παιγνια ανα ατομο ,που παρανομος λειτουργουν ,και τα προωθουν συγκεκριμενα ατομα στην Ελλαδα , επισης να κλεισουν επ’ αοριστου ολα τα διαδυκτιακα καζινο που μπορει να μπαινει ο καθε ανηλικος απο 7 χρονων και πανω με μια απλη paysafe καρτα που θα εχει προμηθευτει απο το περιπτερο τις γειτονιας του χωρις ελεγχο και κρυφα απο τους γονεις του , και μπορει να μπει απο οποιονδηποτε υπολογιστη του σπιτιου του σχολειου του φιλου του του net cafe ή ακομα και μεσα απο τα κινητα νεας γενειας …και να υπαρξουν πολλοι αυστηρες ποινες για τους ανευθυνους γονεις που δεν ειναι αξιοι να κανουν ελεγχο στα παιδια τους με χρηματικο προστιμο και ΑΥΣΤΗΡΕΣ ποινες φυλακισης .
    Τοτε θα το σκεφτονται διπλα οι γονεις το τι κανουν με την αδιαφορια τους .

  • 4 Σεπτεμβρίου 2010, 23:26 | Ράνια Ντανούλη

    «Όλα τα καταστήματα τυχερών παιγνίων, και αυτά του ΟΠΑΠ, να φύγουν μέσα από τις πόλεις και να εγκατασταθούν ΑΥΣΤΗΡΑ έξω από τα όρια της οικιστικής ζώνης. Έτσι δεν θα γίνεται θέατρο τζόγου για τους ανήλικους το κάθε πρακτορείο. Οι παίκτες θα το σκέφτονται διπλά να παίξουν.»

    Επιτέλους να μία σοβαρή πρόταση. Συγχαρητήρια. Ας πετάξουν έξω από την πόλη τα πρακτορεία και αν το κάνουν και θα ψηφίζω μία ζωή ΠΑΣΟΚ. Ούτε πρόβλημα με τους ανηλίκους, ούτε με τους χώρους και ας τους κάνουν δώρο να καπνίζουν τα θύματα τους όσο θέλουν. Έξω από τις πόλεις ο τζόγος και τα πρακτορεία τους.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2010, 22:41 | eleftheriow

    ΤΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΕΝΧΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΟΠΑΠ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΖΙΝΟ

  • 4 Σεπτεμβρίου 2010, 07:17 | ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ

    ΟΠΩΣ ΞΕΡΕΤΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΕΙ.ΝΟΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙ,ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΕΤΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ,ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΜΙΓΩΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ,ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΑΛΕΤΕ ΣΗΜΑ.ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΕΝ ΚΑΙΡΟ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΟ INTERNET?ΕΥΧΟΜΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΦΩΤΙΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2010, 07:43 | ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ

    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΑ ΠΑΙΓΝΙΑ ΕΑΝ ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΤΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΠΑΝΤΟΥ.ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΜΙΓΩΣ ΚΑΥΑΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ.ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2010, 00:05 | giorgos

    Οι μονοιχωροι διαγαγωγη τυχερων παιχνιδιων που πληρουν τις προδιαγραφες ωστε να μην ζησουμε τα προβληματα του παρελθοντος (φρουτακια σε καφενεια ) ειναι τα καζινο και τα πρακτορεια οπαπ διοτι δεν μπορουν υπερβουν τον υπαρχον αριθμο συγκεκριμενα οπως και τα πρακτορειο ξερεις οτι αν μπουν εκει τοσα θα ειναι και δεν προκειται καθε μερα να ξεπηδαει και ενα φρουταδικο διπλα σου,διπλα σε σχολειο κλπ κλπ Επισης εκει υπαρχει ελενχος καθως ολα τα πρακτορεια οπαπ ειναι συνδεδεμενα στο μηχανογραφικο στο οποιο ανοιγει και κλεινει συγκεκριμενες
    To κρατος και η καθε κυβερνηση ξερει παρα πολυ καλα πως ο μονος σωστος ελεγχος του τζογου στην Ελλαδα ειναι μονο μεσω της ΟΠΑΠ.
    Ξερουν πολυ καλα την περιοδο που υπηρχαν ελευθερα ποσες ζωες χαθηκαν ποσα σπιτια κλεισαν .
    Δεν τους περνει να κανουν το ιδιο λαθος .
    Υπαρχουν 5.500 πρακτορεια που ελεγχονται καθε μερα και που πληρωνουν καθε χρονο το φορο τους ΝΟΜΙΜΑ .

  • 3 Σεπτεμβρίου 2010, 20:15 | play

    Όλα τα καταστήματα τυχερών παιγνίων, και αυτά του ΟΠΑΠ, να φύγουν μέσα από τις πόλεις και να εγκατασταθούν ΑΥΣΤΗΡΑ έξω από τα όρια της οικιστικής ζώνης. Έτσι δεν θα γίνεται θέατρο τζόγου για τους ανήλικους το κάθε πρακτορείο. Οι παίκτες θα το σκέφτονται διπλά να παίξουν.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2010, 16:33 | ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΡΑΙΑΝΟΣ.

    ΤΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΛΕΝΧΟΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΟΠΑΠ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΖΙΝΟ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2010, 16:28 | ΤΟΝΙΑ ΤΣΙΣΚΑΚΗ

    Να επιτραπεί η νόμιμη διενέργεια των παιχνιδιών περιορισμένου οφέλους σε δημόσιους χώρους συνάθροισης κοινού (ξενοδοχεία, πλοία, αεροδρόμια, σταθμοί τρένων και λεωφορείων, κλπ) και χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος, μεταξύ των οποίων και τα παραδοσιακά καφενεία, λέσχες και αίθουσες ψυχαγωγίας, τα οποία ανέκαθεν αποτελούσαν χώρους κοινωνικής συναναστροφής ψυχαγωγίας και διασκέδασης των ενηλίκων μεσηλίκων και ηλικιωμένων.

    Τόνια Τσισκάκη

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 23:58 | Κώστας

    Μόνο σε αμιγείς χώρους και μόνο μέσα στα πρακτορεία του ΟΠΑΠ. Όλοι οι άλλοι που δεν είναι υπό κρατική διοίκηση δεν μπορούν να εγγυηθούν την σωστή λειτουργία τους και κυρίως την τίμια λειτουργία τους.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 19:32 | katsakioris

    Ειναι η πρωτη και τελευταια ευκαιρια του υπουργειου να ρυθμισει σωστα την αγορα. VLT μονο στα πρακτορεια ΟΠΑΠ .Μονα αυτα μπορουν να εγγυηθουν την σωστη λειτουργεια τους ,μονο αυτα φορολογουνται κανονικα,μονο αυτα λειτουργουν νομιμα(ξερετε εσεις μαναβηδες).

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 18:38 | Β. Δρεμούρας

    Δεν είναι μόνο συμφέρον της Εθνικής οικονομίας που είναι καλύτερα να έχει εκτός από φόρο και μέρισμα από τα κέρδη.

    Δεν είναι μόνο οι αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις της πυκνής διασποράς τερματικών τυχερών παιχνιδιών.

    Δεν είναι μόνο το αμαρτωλό παρελθόν των «φρουτέμπορων».

    Δεν είναι μόνο η αναπόφευκτη…ανάπτυξη του Εθνικού μας σπορ της διαφθοράς των κάθε λογής αρμοδίων οργάνων ελέγχου, που συνεπάγεται μια τέτοια διασπορά.

    Δεν είναι μόνο η αδυναμία, ακόμα και των αδιάφθορων ελεγκτών να εντοπίσουν και να αποτρέψουν συμφωνίες «κυρίων» μεταξύ «φρουτέμπορων» (εν αγνοία του παρόχου) και παικτών.
    Συμφωνίες που θα πολλαπλασιάζουν επί 10 ή επί 100 το εικοσάλεπτο ή τα 10 ευρώ του πονταρίσματος και αντίστοιχα του κέρδους (στην… «απέξω») με πιθανά (εκτός των άλλων) τραγελαφικά ενδεχόμενα στις 3 τα ξημερώματα, όταν ο «μανάβης» καφετζής δε θα έχει να πληρώσει τα «εκτός συστήματος» κέρδη. Και δεν εννοώ σε πίσω δωμάτια. Εννοώ στα μπροστινά. Στους κυρίως «χώρους διεξαγωγής των τυχερών παιχνιδιών» όπου εκτός από παιχνίδια θα σερβίρονται και «άλλα» που θα περιπλέκουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση.

    Δεν είναι μόνο η κοινωνική περιφρούρηση που εξασφαλίζει το εξειδικευμένο δίκτυο των 5.000 πρακτορείων του ΟΠΑΠ σε κανονικές αποστάσεις μεταξύ τους, με 14ωρη καθημερινή λειτουργία, 358 μέρες το χρόνο, 50 συνεχή χρόνια.

    Είναι και κάτι άλλο, πολύ σημαντικό.
    20.000 εργαζόμενοι σε αυτό το δίκτυο, δουλεύουν (συμβατικά υποχρεωμένοι) αμιγώς τυχερά παιχνίδια και ποτέ δε ζήτησαν να πάρουν τους πελάτες του διπλανού καφενείου, ή του απέναντι ιντερνετ-καφέ και του περίπτερου της γωνίας. Γιατί ο κάθε επαγγελματίας δίνει στα παιδιά του να φάνε ένα κομμάτι από συγκεκριμένη «πίτα».
    Άντε λοιπόν, να ζητήσουν και οι πράκτορες να πουλάνε σάντουιτς και καφέδες και μπύρες και τσιγάρα κι εφημερίδες. Όχι μόνο γιατί οι καφετέριες και τα περίπτερα είναι…λίγα, αλλά γιατί…θα κάνουν τη δουλειά καλύτερα από αυτούς!!!

    Τυχερά παιχνίδια μόνο στα πρακτορεία του ΟΠΑΠ.
    Και μόνο όσες μηχανές χωρέσουν εκεί.
    Έκαστος εφ’ ώ ετάχθη.
    Γιατί αλλιώς θα γίνει…μύλος!

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 17:53 | ΛΟΥΛΟΥΡΓΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ :
    Πιστεύετε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια πρέπει να υπόκεινται σε πιο χαλαρούς ή στους ίδιους όρους από πλευράς εγκατάστασης όπως τα περιορισμένου οφέλους
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ : ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ ΣΕ ΠΙΟ ΧΑΛΑΡΟΥΣ ΟΡΟΥΣ . ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΤΟ SEGA-RALLY ΜΕ ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ . ΣΤΟ ΜΕΝ ΠΕΖΕΙΣ ΜΕ 0,50cent ΓΙΑ 20 ΛΕΠΤΑ ΕΝΩ ΣΤΑ ΤΥΧΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΧΤΟ ΠΟΣΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ . ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΜΗΔΕΝΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ . ΑΣ ΜΟΥ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΑΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΙΞΩ ΣΤΟ ΚΙΝΟ 1000 € ΣΕ 20 ΛΕΠΤΑ .ΚΑΙ ΕΑΝ ΘΑ ΜΕ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΤΙ .
    ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ :
    Εκτιμάτε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά και τα περιορισμένου οφέλους παιχνίδια πρέπει να διεξάγονται σε αμιγείς χώρους ή και σε χώρους μικτής χρήσης;
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ : ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ . ΤΙ ΑΜΙΓΕΙΣ ΧΩΡΟΥΣ ? ΔΗΛΑΔΗ ΕΑΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΩ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ 1 PHOTO-PLAY ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΩ ? ΕΙΝΑΙ ΓΕΛΟΙΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ.
    ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ :
    Σε περίπτωση λειτουργίας τερματικών σε καταστήματα μικτής χρήσης, ποια πρέπει να είναι η μέγιστη αναλογία σε χώρο και ο μέγιστος αριθμός των παιγνιομηχανημάτων;
    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΣΕ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΣΟΤΗΤΑ . ΠΑΝΤΑ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ .SEGA RALLY Ή PHOTO PLAY . EINAI ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΧΩΡΟ ΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΟΥ .

    ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ,
    ΛΟΥΛΟΥΡΓΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 16:19 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΧΡΥΣΤΟΓΙΑΝΝΗ

    ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΛΛΑΔΑ Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΤΖΟΓΟΥ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΡΕΣΚΑ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΖΙΝΟ ΣΥΝΑΝΤΟΝΤΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ ΠΟΥ Η ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΤΟΤΕ ΑΝΘΟΥΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΑΝΑΠΟΛΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΤΡΥΒΟΥΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥΣ.

    Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΠΑΙΤΕ ΑΠΟ ΑΥΣΤΗΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΛΕΝΧΟΥ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΥΣΤΗΡΑ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΑ ΚΑΤΑΝΕΙΜΕΝΟ.
    ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΑΥΤΗ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΝ ΟΠΑΠ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΩΣΤΟΣ ΕΛΕΝΧΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΟ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΤΟΥ ΟΠΑΠ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΑ ΚΑΤΑΝΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ 1ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΑΝΑ 2500 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΝΕΙ 50 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 16:58 | alexandros

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΟΠΑΠ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΝΧΟΣ.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 14:35 | Απιδόπουλος Αναστάσιος

    * Πιστεύετε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια πρέπει να υπόκεινται σε πιο χαλαρούς ή στους ίδιους όρους από πλευράς εγκατάστασης όπως τα περιορισμένου οφέλους.

    Τα ψυχαγωγικά παιγνίδια πρέπει να υπόκεινται στους ίδιους (ίσως και αυστηρότερους) όρους με τα τυχερά αφού έχει αποδειχθεί από το παρελθόν ότι πολύ εύκολα μετατρέπονται (παρανόμως) από ψυχαγωγικά σε τυχερά.

    * Εκτιμάτε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά και τα περιορισμένου οφέλους παιχνίδια πρέπει να διεξάγονται σε αμιγείς χώρους ή και σε χώρους μικτής χρήσης;

    Μου είναι αδιανόητο να φανταστώ χώρο που να συνυπάρχουν οι δύο κατηγορίες παιχνιδιών αφού απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικό κοινό.
    Μου είναι αδιανόητο να φανταστώ χώρο όπου θα συνυπάρχει ο ανήλικος που θα παίζει τεχνικό-ψυχαγωγικό παιχνίδι με τον ενήλικο που θα παίζει τεχνικό παιχνίδι περιορισμένου οφέλους.

    Βασικότερος λόγος είναι ότι δεν υπάρχει πρακτικά εφικτός τρόπος να υπάρχει διαχωρισμός. Οι διακριτοί χώροι ή η εποπτεία από υπεύθυνο του καταστήματος που προτείνονται είναι μέτρα ανέφικτα.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 12:10 | ALEKA NIKOLAIDOU

    AN ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΕΡΔΩΝ ΣΤΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΤΗΣ Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.!!! ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΞΤΡΑ ΠΗΓΗ ΕΣΟΔΩΝ. ΙΣΩΣ ΕΤΣΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΚΟΜΒΕΣ ΠΟΥ ΞΕΠΛΕΝΟΥΝ ΒΡΩΜΙΚΑ ΧΡΗΜΑΤΑ!!!

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 11:27 | ΤΗΕΟΣ462

    κανετε κατι ερωτησεις,τι να σας πω. Θελει πολυ σκεψη για να καταλαβετε οτι μονο στα πρακτορεια ΟΠΑΠ πρεπει να τα βαλετε? Εδω δεν μπορειτε να τα ελεγξετε τωρα που ειναι παρανομα, θα το κανετε οταν θα ειναι νομιμα? ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΣΙΓΟΥΡΙΑ, ΠΟΥ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΕΡΓΑ, ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΚΛΠ.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2010, 11:03 | σακης

    παρακαλω πριν κατατεθει το νομοσχεδιο για την ρυθμιση της αγορας παιγνιων ,οι κυριοι του υπουργειου να μπουν στο facebook οπου διοργανωνονται παιχνιδια ποκερ και αλλων παιχνιδιων.10χρονα και 15χρονα να παιζουν ποκερ.ποκερ κυριοι.πρωι,μεσημερι,βραδι.εμεινα αναυδος.μην αφησετε ανεξελεγκτο τον τζογο.αφηστε τα καζινο και τα πρακτορεια οπαπ μονο.ειναι χωροι οι οποιοι μπορουν να ελεγχθουν απο το κρατος.πουθενα αλλου.σας παρακαλω.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 22:40 | ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΚΟΥΛΗΣ

    Διαφωνώ ριζικά και κάθετα με την άποψη να δοθούν άδειες μόνο στα πρακτορεία ΟΠΑΠ μόνο και επειδή εκεί δεν υπάρχει φοροδιαφυγή λόγω της κατάλληλης υποδομής.Δίκτυο για τη λειτουργία ΟΛΩΝ των παιχνιδιών τεχνικά είναι απολύτως εφικτό με τη σημερινή τεχνολογία.Άρα λοιπόν αν πραγματικά θέλουν ΜΠΟΡΟΥΝ να θεσπίσουν ρεαλιστικούς όρους διεξαγωγής.Όσον αφορά για τα τυχερά παιχνίδια του ΟΠΑΠ ας μου απαντήσει κάποιος πότε απαγορεύτηκε η είσοδος σε ανηλίκους ή τι περιορισμούς και κριτήρια υπάρχουν στους παίκτες(ηλικιακά και εισοδιματικά)και μετά να συζητήσουμε και για τα εν δυνάμει σημεία τοποθέτησης των παιχνιδιών(Η/Υ,τεχνικά,τυχερά ή όπως αλλιώς λέγονται)
    ΥΓ.Επειδή ζώ σε περιοχή των 3000 κατοίκων ενδεικτικά αναφέρω:
    1)Για να επιβιώσω σαν επαγελματίας ανοίγω το κατάστημά μου από τις 06:30 24/7/365 και κλείνω αργά το βράδυ και κάνω απ’όλα:καφέ εντός και delivery,ιντερνετ,ασύρματα δίκτυα γιατί η »πίτα»είναι μικρή.
    2)Οι άδειες ΠΡΟ-ΠΟ μόνο στον τόπο που διαμένω είναι 2 άρα 1500/ανα κάτοικο.
    Ευχαριστώ

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 21:25 | nikos tsaoysogloy

    προποτζηδες καλησπερα σας διαβαζω και βγαζω το συμπερασμα οτι διοριστηκατε επισημοι φοροιεισπρακτορες του υπ.οικον βγαλατε μεσες ακρες το πορισμα οτι μονον εσεις πληρωνεται φορους και κανενας αλλος μαθεται λοιπον οτι το 2002πληρωσα μονον για το κεντρικο μου καταστημα στην πατρα για ψυχαγωγικα παιχνιδια 54000 ευρω για μια και μονον χρονια.πως τολματε λοιπον να λετε οτι δεν πληρωναμε εφορια.βεβαιως στην διαθεση σας και τα αναλογα παραβολα τηςτοπικης α.εφοριας πατρων ενταξει εσεις κανετε τζογο με κοινωνικο προσωπο εμεις ειμαστε οι βαρονοι του πακμαν του τετρις του μπουμπλε εσεις χτιζεται το προφιλ του αυριανου τζογαδορου με το σχολικο σακιδιο στο χερι.εμεις εχουμε την αμαρτια.ο δικος σας προσανατολισμος λεει στο καθε θυμα οτι ενδεχεται να γινει ο διασημοτερος παιχτης στην γειτονια του εγω ποτε μου στο μαγαζι μου δεν χαρισα αναλογους τιτλους .αυτα προς το παρον
    πατρα αιθουσα ψυχαγωγιας ΜΙΜΟΖΑ

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 21:08 | ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΚΟΥΛΗΣ

    Διαφωνώ ριζικά και κάθετα με την άποψη να δοθούν άδειες μόνο στα πρακτορεία ΟΠΑΠ μόνο και επειδή εκεί δεν υπάρχει φοροδιαφυγή λόγω της κατάλληλης υποδομής.Δίκτυο για τη λειτουργία ΟΛΩΝ των παιχνιδιών τεχνικά είναι απολύτως εφικτό με τη σημερινή τεχνολογία.Άρα λοιπόν αν πραγματικά θέλουν ΜΠΟΡΟΥΝ να θεσπίσουν ρεαλιστικούς όρους διεξαγωγής.Όσον αφορά για τα τυχερά παιχνίδια ας μου απαντήσει κάποιος πότε απαγορεύτηκε η είσοδος σε ανηλίκους ή τι περιορισμούς και κριτήρια υπάρχουν στους παίκτες(ηλικιακά και εισοδιματικά)και μετά να συζητήσουμε και για τα εν δυνάμει σημεία τοποθέτησης των παιχνιδιών(Η/Υ,τεχνικά,τυχερά ή όπως αλλιώς λέγονται)
    ΥΓ.Επειδή ζώ σε περιοχή των 3000 κατοίκων ενδεικτικά αναφέρω:
    1)Για να επιβιώσω σαν επαγελματίας ανοίγω το κατάστημά μου από τις 06:30 24/7/365 και κλείνω αργά το βράδυ και κάνω απ’όλα:καφέ εντός και delivery,ιντερνετ,ασύρματα δίκτυα γιατί η »πίτα»είναι μικρή.
    2)Οι άδειες ΠΡΟ-ΠΟ μόνο στον τόπο που διαμένω είναι 2 άρα 1500/ανα κάτοικο.
    Ευχαριστώ

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 19:09 | Χρυσικοπουλος

    Έλεος κύριοι.
    Ε όχι και σε χώρους που σερβίρονται ποτά ο τζόγος.
    Δηλαδή έχουμε την πιστωτική κάρτα μαζί μας πίνουμε 2 ποτάκια και κλείνουμε το σπίτι μας γιατί δεν θα μπορούμε να ελέγξουμε το πάθος μας?
    Τζόγος μόνο σε ελεγχόμενα μαγαζιά και χωρίς σερβίρισμα ποτών.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 17:02 | Σταυρος Γ.

    Μην το ψαχνετε παιδια εαν θελετε να μην υπαρχουν κατασχεσεις ακινητων , να μην υπαρχουν ξανα αυτοκτονιες ( απο τα φρουτακια ) αλλα να υπαρχει σωστος ελεγχος πανω στα φρουτακια ΜΟΝΟ μεσα στα πρακτορεια της ΟΠΑΠ
    Ασε που κανεις τοτε δεν πληρωνε την εφορια και παντα το πειραζαν το μηχανημα και διναν τα λεφτα στους εαυτους τους ΜΟΝΟ αυτα στην ΟΠΑΠ ΔΕΝ υπαρχουν .
    Αν θελεις κρατος ΝΟΜΙΜΑ και καθαρα εσοδα μονο στην ΟΠΑΠ .

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 13:00 | Ιωαννα Τσιριτακη

    Η κυβερνηση ξερει πολυ καλα απο παλια οτι η Ελλαδα οταν ηταν τα φρουτακια σε διαφορα στεκια λειτουργουσαν ανεξελεγκτα εις βαρος ολων εκεινων που ειχαν πορωθει με αυτο το ειδος του τζογου.Επιπλεον απο εσοδα φορολογιας ΜΗΔΕΝ.Αφου λοιπον το κρατος αποφασισε οτι πρεπει τα φρουτακια να επανελθουν υπαρχει ελεγχομενο δυκτιο του οπαπ που μπορει και να υπαρχει πληρης ελεγχος παικτων αλλα και το κρατος να εχει τα εσοδα απο την φορολογια τους.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 12:23 | ALEKA NIKOLAIDOU

    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΤΗΣ Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. ΚΑΙ ΜΟΝΟ. ΓΙΑΤΙ ΤΟ 35% ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥ. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΟΣΟ ΧΟΡΗΓΗΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 12:28 | ΓΙΩΡΓΟΣ Π.

    Η διεξαγωγη των παιχνιδιων πρεπει να γινεται σε αμιγεις χωρους.
    Απαραιτητη προυποθεση η κεντρικη διαχειρηση απο μηχανογραφικο κεντρο
    σε συνεργασια με το υπουργειο.Να εξαλειφθει πληρως και η παραμικρη
    πιθανοτητα παρεμβασης ατα μηχανηματα απο τα λαμογια που λυμαινοντε
    ακομη και ΣΗΜΕΡΑ το χωρο.
    Ειτε μας αρεσει ειτε οχι αυτη τη δυνατοτητα την εχει μονον η ΟΠΑΠ
    που εχει επενδυσει εκατομμυρια σ» ευτον τον τομεα.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 11:43 | ΔΑΝΔΟΥΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,
    η παρούσα διαβούλευση πραγματοποιείται για έναν κλάδο της οικονομίας και των επιχειρήσεων που εδώ και δεκαετίες παρουσιάζει μεγάλο νομοθετικό κενό. Οι άξονες στους οποίους κινείται είναι εξίσου το οικονομικό κομμάτι της αγοράς αλλά εξίσου και το θέμα της κοινωνικής ασφάλειας και προστασίας αφού δεν είναι ένας κοινός οικονομικός και επιχειρηματικός κλάδος αλλά ένας κλάδος που έχει άμεσα κοινωνικές επεκτάσεις και επηρεάζει την κοινωνική συνοχή όσο ελάχιστοι κλάδοι της οικονομίας. Θεματοφύλακας αυτού του κλάδου όλες τις προηγούμενες δεκαετίες υπήρξε η ΟΠΑΠ μαζί με το συνεχώς αυξανόμενο και ελεγχόμενο δίκτυο της, καταλήγοντας να γίνει ο κολοσσός που σήμερα όλοι γνωρίζουμε. Δεν χρειάζεται εδώ να αναφέρω την κοινωνική προσφορά της ΟΠΑΠ που ΜΟΝΟ αυτή μπορεί να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο και κανένας ιδιώτη (ας μου αναφέρει κάποιος συγκρίσιμο κοινωνικό έργο όλα αυτά τα χρόνια από ιδιωτικές εταιρείες). Η ΟΠΑΠ μαζί με το δίκτυο της ήταν επίσης ΠΑΝΤΑ ο θεματοφύλακας της κοινωνικής συνοχής μην επιτρέποντας μέσα να δημιουργηθούν στα πρακτορεία εστίες εθισμού και καταστροφής πολιτών. Με τον κοινωνικό έλεγχο που έχει ασκήσει και ασκεί η ΟΠΑΠ με το δίκτυο της, απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια μια εξαιρετική σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες και χαίρει αποδοχής από την κοινωνία. Όλες αυτές τις δεκαετίες όμως ο ΟΠΑΠ χτίσθηκε και ως μια εύρωστη εταιρεία, απέκτησε τεχνογνωσία, επένδυσε σε εξοπλισμούς, το δίκτυο της εξειδικεύτηκε όσο κανένα άλλο (είναι το μεγαλύτερο δίκτυο πωλήσεων της Ευρώπης και με την καλύτερη γεωγραφική και πληθυσμιακή κατανομή) παρέχοντας έτσι και προστιθέμενη αξία στα υφιστάμενα παιχνίδια της ΟΠΑΠ με την άριστη εξειδίκευση των πρακτόρων.

    Σήμερα πλέον έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την θέσπιση κανόνων και όρων λειτουργίας σε αυτήν την αγορά.
    Όλοι κατανοούμε την δυσμενή θέση στην οποία βρίσκετε η χώρα και η ανάγκη ανάπτυξης όλων των οικονομικών κλάδων για την παραγωγή αξιών και την ενίσχυση της οικονομίας.
    Όπως είπα και παραπάνω ο κλάδος των τυχερών παιχνιδιών είναι κλάδος με ιδιαιτερότητες και λεπτές κοινωνικές ισορροπίες. Υπάρχουν δύο ζητήματα, το ένα καθαρά κοινωνικό και το άλλο καθαρά οικονομικό. Ως προς το κοινωνικό θέμα δεν θα αναφέρω τίποτε περισσότερο από αυτά που είπα παραπάνω αφού μόνο η ΟΠΑΠ με την λειτουργία της όλα αυτά τα χρόνια έχει την δυνατότητα να διασφαλίσει τον κοινωνικό έλεγχο (πως θα μπορούσαν να το κάνουν πχ καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στα οποία εκτός ότι συχνάζουν παιδιά και ανήλικοι σερβίρονται και αλκοολούχα ποτά).
    Στο οικονομικό και λειτουργικό κομμάτι τώρα.
    Βάση των προδιαγραφών του νομοσχεδίου (κεντρικό σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης των μηχανημάτων, εγκεκριμένοι χώροι, πωλητές που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις κλπ – θα συμπλήρωνα με την μεγαλύτερη δυνατή γεωγραφική κατανομή αφού ζητάμε συγκεκριμένη σχέση πληθυσμού με τα μηχανήματα, εξειδικευμένη χώροι και όχι μεικτοί στους οποίους οι ανήλικοι ακόμη και εάν δεν έχουν άμεση επαφή η περιέργεια τους θα τους κινεί, αφού θα είναι στον ίδιο χώρο, να έρθουν σε επαφή με τα μηχανήματα τυχερών παιχνιδιών. Εδώ υπάρχει και ο κίνδυνο εξάρτησης των ανηλίκων γιατί μαθημένοι από τα τεχνικά παιχνίδια δεν μπορούν εύκολα να διακρίνουν τον κίνδυνο των μηχανημάτων τυχερών παιχνιδιών) όλες τις προϋποθέσεις τις πληρεί η ΟΠΑΠ μαζί με το δίκτυο της. Για τις φωνές που ακούγονται ότι τα καταστήματα δεν πρέπει να είναι κοντά σε σχολεία, εκκλησίες κλπ έχω να πω ότι τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ είναι χώροι εγκεκριμένοι πλήρως, πληρούν όλες τις προδιαγραφές, λειτουργούν χρόνια χωρίς να έχουν δημιουργήσει το παραμικρό πρόβλημα (μάλιστα στις περισσότερες γειτονιές λειτουργούν και αποτρεπτικά για επικίνδυνες ομάδες του πληθυσμού – ανήλικους, εθισμένους κλπ- αφού έχουν προσωπική σχέση με του περίοικους και μπορούν να ελέγχουν την κατάσταση) οι πράκτορες που τα λειτουργούν έχουν επίσης την έγκριση του ΟΠΑΠ και του κράτους, στην πλειοψηφία τους είναι οικογενειάρχες, σωστοί επαγγελματίες και έντιμοι πολίτες.
    Επίσης οι χώροι των πρακτορείων χαίρουν της αποδοχής της κοινωνίας χωρίς να αποτελούν κοινωνική πρόκληση.
    Τα έσοδα είναι απολύτως ελεγχόμενα και δεν υπάρχει τρόπος φοροδιαφυγής και απόκρυψης εισοδημάτων.
    Η αποδεδειγμένη επιχειρηματικότητα και εξειδίκευση των πρακτόρων συνηγορεί επίσης στην σταθερή ανάπτυξη του κλάδου. Επίσης οι αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου τόσο για την LigaPortugesa όσο και για την Σουηδική Κυβέρνηση δίνουν το δικαίωμα σε κάθε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ελέγχει μονοπωλιακά τον χώρο των τυχερών παιχνιδιών και να απαγορεύει την διαφήμιση εταιρειών εκτός χώρας.
    Στην κρίσιμη αυτή καμπή που περνάει η χώρα λύση δεν είναι η ανεξέλεγκτη καζινοποίηση της για την εισροή κρατικών εσόδων. Όπως πολύ σωστά έχει αναλυθεί ο παράνομος τζόγος στην Ελλάδα εκτιμάται περίπου στα 5,5 δις ευρώ. Εφόσον παταχθεί με αυτό το νομοσχέδιο ο παράνομος τζόγος στην Ελλάδα ΜΟΝΟ η ΟΠΑΠ μπορεί να διασφαλίσει τα έσοδα αυτά για το κράτος και την κοινωνία όχι μόνο ως φορολογητέα αλλά και με την μορφή κοινωνικών παροχών όπως έχει κάνει μέχρι σήμερα.
    Η κοινωνία απαιτεί από το ελληνικό κράτος τον έλεγχο των δημοσίων εσόδων αλλά και την διατήρηση αυτών υπό κρατικό έλεγχο σε μια εποχή που όλοι οι παραγωγικοί κλάδοι στην χώρα έχουν συρρικνωθεί σε απελπιστικό βαθμό.
    Οι δυνατότητες ανάπτυξης της ΟΠΑΠ είναι τεράστιες αλλά χρειάζεται και η νομοθετική θωράκιση του κλάδου για να διασφαλιστεί αυτή η ανάπτυξη. Αυτά τα 5,5 δις του παράνομου τζόγου που μπορεί να διασφαλίσει ο ΟΠΑΠ είναι σχεδόν το ποσό περικοπής των συντάξεων και των μισθών. Τα μεγέθη είναι μεγάλα και τα διασφαλίζει μόνο η ΟΠΑΠ με το δίκτυο της.
    Και μια πρόταση που έχω να κάνω είναι η φορολόγηση στην πηγή για όλα τα παιχνίδια, παλαιά και μη. Έτσι και το κράτος θα έχει άμεσες εισροές αλλά και οι πράκτορες θα μπορούν να καταβάλουν με μεγαλύτερη ευκολία τους φόρους.

    Με τιμή
    Κ. Δανδούλης

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 11:11 | σακης

    πιστευω οτι οι χωροι διεξαγωγης τυχερων και τεχνικων παιχνιδιων πρεπει να ειναι αμιγεις.οι χωροι αυτοι δεν πρεπει να ειναι παρα μονο τα πρακτορεια οπαπ.αυτα ειναι τα μονα τα οποια εγγυουνται οτι η συμμετοχη ανηλικων δεν θα ειναι προσβασιμη σε αυτα.εχουνε συγκεκριμενο ωραριο λειτουργιας και γνωριζουνε τους πελατες εδω και πολλα χρονια και υπαρχει σχεση εμπιστοσυνης μεταξυ τους.η αναλογια μηχανηματων -μαγαζιων θα πρεπει να ειναι μικρη.υπαρχουν 5000 πρακτορεια στην ελλαδα.μια αναλογια 2 προς 1 θα ειναι η καλυτερη.10000 μηχανηματα διασκορπισμενα σε ολη την ελλαδα δεν θα επηρεασουν την ομαλη λειτουργια της κοινωνιας.θα ειναι το καλυτερο και δεν θα εχουμε τα ασχημα επακολουθα του ανεξελεγχτου τζογου παντου.σκεφτειτε τα παιδια σας πρωτα και υστερα τα δικα μας.μην καταντησετε την ελλαδα ενα απεραντο καζινο.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2010, 02:31 | Καρακιζιος Χρηστος

    Οι Χώροι Διεξαγωγής Τυχερών και Τεχνικών Παιχνιδιών ειναι ενα θεμα που πρεπει να αντιμετωπιστει με ιδαιτερη προσοχη και ειδικοτερα για τους χωρους διεξαγωγης των τυχερων παιχνιδιων γιατι εκει διακυβεβευται η αξιοπιστια των τυχερων παιχνιδιων αλλα και το κοινωνικο προσωπο της ελληνικης πολιτειας ωστε να μην αντιμετωπισουμε τα προβληματα του παρελθοντος που ολοι θυμομαστε με γεματα καταστηματα καθε δυο μετρα απο τα λεγομενα φρουτακια αν πραγματικα θελουμε να υπαρχει μια σωστη κατανομη πληθυσμιακα αλλα και να μην υπαρξουν παρανομιες και ταυτοχρονα και το κρατος να εισπρατει τα εσοδα που δικαιουτε τοτε μονο απο το δικτυο του οπαπ μπορει να εξασφαλιστει κατι τετοιο γιατι ειναι γνωστο οτι απο το δικτυο του οπαπ που ελενχεται με κεντρικο μηχανογραφικο δεν μπορουν να γινουν παρανομιες εισαγοντας παρανομα τερματικα οπως επισης τα καταστημα ειναι συγκεκριμενα σε αριθμο και σωστα πληθυσμιακα κατανεμημενα εχοντας 1 πρακτορειο ανα 2500 κατοικους.

  • 31 Αυγούστου 2010, 20:11 | nikos tsaoysogloy

    καλησπερα σας σχετικα με τους χωρους και την ποσοτητα των παιχνιδιων εχω να πω τα εξης επι τσοβολα – γιανοπουλου πριν το2000 εφαρμοστηκε το σημα ανα παιχνιδι τοτε βολευτηκε και το κρατος εισπρακτικα καιπολοι απο τον κλαδο προκειμενου να δουλεψουν σημερα ομως ειναι αδιανοητο με την κριση που υπαρχει τα ψυχαγωγικα να πληρωσουν εξεταστικες επιτροπες συμβουλεια ολα αυτα ειναι φαιδρα δωστε την δυνατοτητα σε ανθρωπους που θελουν να δωσουν δουλεια στο κοσμο να χτυπηθει η ανεργια και αφηστε την καραμελα του τηλεκοντρολ , παραδειγμα τον επιασες τον φρουτεμπορα με τυχερο κλεισε το μαναβικο του οριστικα τα ραλλακια το μς πακμαν το βοομπλε δεν σας φταιει σε τιποτα οσο για τα τυχερα μαθαινω απο τριτους οτι στην γερμανια υπαρχει σωστο συστημα που διασφαλιζει τους παντες αγηστε μας λοιπον κυριοι των μπλογς και βλαλτε στην φορα με ονομα τους βαρονους εγω ως επαγγελματιας σεβαστηκα και την κοινωνια και τους νομους εχω ομως απαιτηση να με σεβαστει και το κρατος αυτη την εμονη μου την πληρωνω πολυ ακριβα για αυτο απαιτω πληρη ελευθερια στα ψυχαγωγικα και φορολογηση λογικη με βαση τι εισπρατει το ψυγαγωγικο και τι το τυχερο και βεβαια ελενχους με σεβασμο στους σωστους και ποινες ουσιαστικες εκει που πρεπει οχι διασυρμο τυπου κιτρινο μακη.ευχαριστω

  • 31 Αυγούστου 2010, 19:36 | Δέσποινα

    Με τα επίπεδα ανεργίας και τον αριθμό των υπερχρεωμένων νοικοκυριών συνεχώς να αυξάνονται,είναι λογικό να υπάρχει παντού ο πειρασμός του εύκολου κέρδους;
    Η λύση για να αυξηθούν τα έσοδα του κράτους είναι να μετατραπεί σε ένα απέραντο καζίνο;Πρέπει να γεμίσουμε κι άλλες στρατιές απελπισμένων;

    Τα πρακτορεία ΟΠΑΠ έχουν τις κατάλληλες υποδομές(κεντρικό μηχανογραφικό σύστημα,πληθυσμιακή κάλυψη,αποστάσεις μεταξύ τους)και μπορούν να διασφαλίσουν τη σωστή λειτουργία των παιχνιδιών από πλευράς κοινωνικού και φορολογικού ελέγχου.

  • 31 Αυγούστου 2010, 15:42 | Σταυρος Γεωργιου

    To κρατος και η καθε κυβερνηση ξερει παρα πολυ καλα πως ο μονος σωστος ελεγχος του τζογου στην Ελλαδα ειναι μονο μεσω της ΟΠΑΠ.
    Ξερουν πολυ καλα την περιοδο που υπηρχαν ελευθερα ποσες ζωες χαθηκαν ποσα σπιτια κλεισαν .
    Δεν τους περνει να κανουν το ιδιο λαθος .
    Υπαρχουν 5.500 πρακτορεια που ελεγχονται καθε μερα και που πληρωνουν καθε χρονο το φορο τους ΝΟΜΙΜΑ .
    Εσεις που τα ζητατε εχετε πληρωσει ποτε την εφορια σας ?
    ΟΧΙ

    Μην ζοριζετε κατι το οποιο θα σας καταπιει .
    Δεν εχετε την δυνατοτητα να το ελεγχετε .

    Αρεσει δεν αρεσει η ΟΠΑΠ εχει την δυνατοτητα τις σωστης λειτουργειας του τζογου στην Ελλαδα .

  • ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
    Δράση Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης ‘Saferinternet.gr’
    Δράση Γραμμής Βοηθείας ‘ΥποΣΤΗΡΙΖΩ 800 11 800 15’

    Επίσημος Εκπρόσωπος του Πανευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Κέντρων Safer Internet (INSAFE)
    Υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του προγράμματος πλαισίου ‘Safer Internet’

    Τα τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια πρέπει να διεξάγονται αυστηρά και μόνο σε χώρους αμιγούς χρήσης τέτοιων παιχνιδιών και σε καμία περίπτωση σε χώρους όπου επιτρέπονται και τυχερά παιχνίδια.

    Μάλιστα, πρέπει να ορίζονται διακριτοί χώροι μόνο για ανήλικους χρήστες με αυστηρή επιτήρηση (τόσο ως προς την χρήση των χώρων αυτών μόνο από τους ανήλικους χρήστες, όσο και ως προς τη χρήση παιχνιδιών από τους ανήλικους που είναι κατάλληλα για την ηλικία τους), μακριά από τους ενήλικους χρήστες που παίζουν τέτοια παιχνίδια.

    Σχετικά με τους όρους χρήσης τους, χαιρετίζουμε την απόφαση να ληφθούν μέτρα για την ύπαρξη τέτοιων χώρων μακριά από τόπους που συχνάζουν παιδιά. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ληφθούν υπόψη οι πρόσφατες προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη σχετικές με τα Ίντερνετ καφέ, και στις οποίες ως Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου συμμετείχαμε ενεργά. Τις παραθέτουμε παρακάτω, όπως έχουν αποσταλεί από τον Συνήγορο του Πολίτη στο Υπουργείο Οικονομικών και Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας – Γενική Γραμματεία Εμπορίου:

    Νομοθετική ρύθμιση σχετικά με την λειτουργία καταστημάτων προσφοράς υπηρεσιών διαδικτύου (internet cafe και internet stations), ιδίως ενόψει της γενικής υπάρχουσας ασάφειας, στην οποία θα προβλέπονται μεταξύ άλλων τα παρακάτω:
    • Επιτρέπεται η είσοδος ανηλίκων που δεν έχουν συμπληρώσει το 14ο έτος ηλικίας τους στα καταστήματα προσφοράς υπηρεσιών διαδικτύου μόνο με τη συναίνεση των ασκούντων την γονική τους μέριμνα, ή τρίτων προσώπων στα οποία έχει ανατεθεί η φροντίδα τους. Η συναίνεση αφορά το κάθε κατάστημα ξεχωριστά, δίνεται με έγγραφο, στο οποίο περιέχονται στοιχεία ταυτότητας και επικοινωνίας του συναινούντα, και παραδίδεται αυτοπροσώπως. Η έγγραφη συναίνεση τηρείται στο κατάστημα και επιδεικνύεται σε περίπτωση ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές. Η είσοδος ανηλίκων άνω των 14 γίνεται με υποχρεωτική επίδειξη της ταυτότητας ή άλλου στοιχείου που αποδεικνύει την ηλικία τους.
    • Δεν επιτρέπεται η παραμονή ανηλίκων κάτω των 16 χρόνων στα καταστήματα αυτά μετά τις 11 μμ, εκτός αν συνοδεύονται από τον ασκούνται την επιμέλειά τους.
    • Προβλέπεται διαδικασία ελέγχου και διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων που αφορούν την αδειοδότηση και λειτουργία των καταστημάτων. Ο έλεγχος της τήρησης των παραπάνω προβλέψεων ανατίθεται στη δημοτική αστυνομία, στο πλαίσιο των γενικότερων καθηκόντων της για έλεγχο της τήρησης των διατάξεων σχετικών με την χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων.
    • Καθιερώνεται διαδικασία πιστοποίησης καταστημάτων προσφοράς υπηρεσιών διαδικτύου «φιλικών στα παιδιά» (πρβλ. σχετική πρωτοβουλία στο http://old.saferinternet.org/ww/en/pub/insafe/news/articles/0209/internet_cafe.htm) μέσω αξιόπιστου φορέα πιστοποίησης και με πρόβλεψη τήρησης αυξημένων εγγυήσεων (π.χ. ύπαρξη διαχωρισμένου χώρου με ηλεκτρονικούς υπολογιστές που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από ανηλίκους, ηλεκτρονικοί υπολογιστές με εγκατεστημένα φίλτρα που αποτρέπουν την πρόσβαση σε ακατάλληλους ιστοχώρους, ανάρτηση οδηγιών για την προστασία των ανηλίκων κατά τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και τοποθέτηση συστήματος περιορισμού της μέγιστης διάρκειας χρήσης από το ίδιο πρόσωπο σε 2 ώρες ημερησίως, απαγόρευση χρήσης αλκοόλ και τσιγάρου, διαρκής παρουσία ενήλικου υπευθύνου για την παρακολούθηση και τήρηση των παραπάνω).
    • Προβλέπεται διαδικασία και όργανα ελέγχου συμμόρφωσης προς τις αυξημένες απαιτήσεις, για τη διατήρηση της πιστοποίησης καταστημάτων ως «φιλικών» για τους ανηλίκους.

  • 31 Αυγούστου 2010, 10:42 | ΑΡΜΕΝΙΑΚΟΣ

    Ισως το ποιο ουσιαστικο κοματι της διαβουλευσης ειναι οι χωροι διεξαγωγης των τυχερων παιχνιδιων ενα θεμα το οποιο πρεπει και αξιζει μεγαλης προσοχης και μεγαλης σοβαροτητας το ευκολο ειναι ο καθενας που εκπροσωπει ενα επαγγελμα να πει τα δικα του επιχειρηματα ωστε να υποστηριξει το προσωπικο του συμφερον και αυτο ειναι και λογικο το θεμα ομως ειναι οτι πρεπει επιτελους να κοιταξουμε και το κοινωνικό αντίκτυπο και τις επιπτώσεις μιας λανθασμενης επιλογης.
    Σε μια κοινωνια που εχει δοκιμαστει και στο παρελθον επιτρεποντας τα λεγομενα φρουτακια να υπαρχουν σε χωρους μικτης χρησης (καφετεριες,καφενεια,Μπαρ κλπ) με τρομακτικες συνεπιες για τον ελληνικο λαο με τον τζογο να υπαρχει σε καθε μαγαζι προσβασιμο ακομα και σε μικρα παιδια που ξεκινουσαν να πανε στο σχολειο και τελικα κατεληγαν σε μαγαζια με τεχνικα παιχνιδια που φυσικα ειχαν και τυχερα παιχνιδια και επαιζαν το χαρτζιλικι τους , Για τον πατερα που πριν παει για δουλεια εκανε μια σταση να πιει τον πρωινο καφε στο καφενεδακι της γειτονιας και τελικα κατεληγε ουτε για δουλεια να παει και να καταθεσει και τα λεφτα που ειχε για τους λογαριασμους της οικογενιας στα φρουτακια που ειχε το καφενεδακι.
    Ολα αυτα ακομα ειναι προσφατα και δεν ξεχνιουντε ας ειμαστε για φορα ρεαλιστες και ας δουμε ξεκαθαρα την κατασταση δεν πρεπει να ζησουμε την ιδια ιστορια για αλλη μια φορα. Τα τυχερα παιχνιδια πρεπει αυστηρα να ειναι σε ελενχομενους χωρους και δεν βλεπω ποιο σωστη λυση απο τα πρακτορεια οπαπ και τα καζινο εκει υπαρχει και ελενχος αλλα και σωστα πληθυσμιακη κατανομη.

  • 30 Αυγούστου 2010, 18:08 | Χρήστος

    Μόνο μέσα στα πρακτορεία του ΟΠΑΠ μπορούμε να είμαστε σίγουροι, σαν κοινωνία, ότι δεν θα επαναληφθούν τα φαινόμενα του παρελθόντος. Χιλιάδες κατεστραμμένες οικογένειες και «ευυπόληπτοι» πολίτες θύματα. Θέλει μεγάλη προσοχή και πολλούς περιορισμούς.

  • 30 Αυγούστου 2010, 15:18 | Sifis

    Στην επικράτεια έχετε παρατηρήσει πόσες καφετέριες υπάρχουν;

    Έχετε παρατηρήσεις πόσες βρίσκονται μία δίπλα στην άλλη;

    Έχετε παρατηρήσει ότι εκτός από καφετέριες, υπάρχουν και Internet Cafe;

    Έχετε παρατηρήσει ότι εκτός από καφετέριες και Internet Cafe, υπάρχουν και καφενεία;

    Διότι, κυρίες και κύριοι, μπορεί να υπάρχουν σωστοί επαγγελματίες ιδιοκτήτες καφετέριας, αλλά δυστυχώς υπάρχουν χιλιάδες άλλα λαμόγια εκεί έξω, πίσω από τον πάγκο και πίσω από τα κουρτινάκια, που αυτή τη στιγμή ακονίζουν τα νύχια τους και ρίχνουν λάσπη κατά των Πρακτορείων ΟΠΑΠ, των μοναδικών 100% ελεγχόμενων καταστημάτων από εφορία και κράτος και με μια διασπορά ενός καταστήματος ανά 2.500 κατοίκους.

    Αναλογιστείτε λοιπόν το κοινωνικό πρόσωπο που θα επιδείξουν όλες αυτές οι καφετέριες που βρίσκονται τοίχο-τοίχο με δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια και πανεπιστήμια.

    Αναλογιστείτε το μπάχαλο που θα επικρατήσει στο ανεξέλεγκτο πλήθος -ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΚΤΥΟ- καφετεριών, αναψυκτηρίων, που πλέον θα φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια ή κάθε τρεις και λίγο θα κάνουν αλλαγή επωνυμίας επιχείρησης ή δεν ξέρω και γω τι άλλο θα βάλει στο νου του ο κάθε επίδοξος καφετζής.

    Τι προτιμάτε λοιπόν;

    Ένα 100% ελεγχόμενο δίκτυο καταστημάτων με άριστη διασπορά

    ή

    ένα 100% ανεξέλεγκτο πλήθος καφετεριών, έρμαιο των λαμόγιων;

    Κοιτάξτε το παιδί σας στα μάτια -και όχι την τσέπη σας- και απαντήστε.

  • 30 Αυγούστου 2010, 13:46 | Νικολακης ΣΤ.

    Οι μονοι χωροι διαγαγωγη τυχερων παιχνιδιων που πληρουν τις προδιαγραφες ωστε να μην ζησουμε τα προβληματα του παρελθοντος (φρουτακια σε καφενεια μεχρι και σε φαρμακεια) ειναι τα καζινο και τα πρακτορεια οπαπ διοτι δεν μπορουν υπερβουν τον υπαρχον αριθμο συγκεκριμενα οπως και τα πρακτορειο ξερεις οτι αν μπουν εκει τοσα θα ειναι και δεν προκειται καθε μερα να ξεπηδαει και ενα φρουταδικο διπλα σου,διπλα σε σχολειο κλπ κλπ Επισης εκει υπαρχει ελενχος καθως ολα τα πρακτορεια οπαπ ειναι συνδεδεμενα στο μηχανογραφικο στο οποιο ανοιγει και κλεινει συγκεκριμενες ωρες δηλαδη δεν θα ειναι ανοιχτα πεντε τα ξημερωματα οπως επισης δεν προκειται να γινει καμια παρανομια καθως τα πρακτορεια οπαπ ειναι ελενχομενα και σε περιπτωση που καποιος πρακτορας προβει σε παρανομες ενεργιες αμεσως ο οπαπ του αφερει την αδεια.

  • 30 Αυγούστου 2010, 12:51 | ΙΣΜΗΝΗ

    θεωρω οτι πρεπει να μπει ενα τελος στα μονοπωλια των καζινο και των πρακτορειων οπαπ. δωστε μια ευκαιρια στους ταλαιπωρημενους μικρομεσαιους επιχειρηματιες να ανακαμψουν. αποκλειστικοι χωροι τυχερων παιχνιδιων και οχι καφενεια ή πρακτορεια-καζινο.

  • 30 Αυγούστου 2010, 12:21 | πολιτης

    Πλακα εχει με τους πρακτορες του Ο.Π.Α.Π. αλλες φορες λενε οτι ισχυει και στην ευρωπη και αλλες φορες εδω ειναι ελλαδα ξεκαθαριστε τι θελετε τα μονοπολεια τελος.Αληθεια με την απεργεια που θα χυθει αιμα τι γινετε.Αρε τι κανει το προσωπικο συμφερον ξεχναμε τα παντα και ολοι διδασκαλοι του εθνους γινομαστε αντε γεια

  • 30 Αυγούστου 2010, 12:51 | ΕΛΕΝΑ ΞΕΝΟΥ

    ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΑΚΟΥΩ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΑΛΛΟΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΛΛΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΙΑΣ

    ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΑΔΑ ΟΥΤΕ ΓΑΛΛΟΙ ΟΥΤΕ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!!!!!!!!!!

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΥΛΟΧΕΡΗΔΕΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΤΟΤΕ ΑΣ ΜΠΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΚΑΖΙΝΟ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΤΟΤΕ ΒΑΛΤΕ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΟΠΑΠ 5000 ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΠΩΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΑΝ ΤΑ ΕΒΑΖΑΝ ΣΕ ΚΑΦΕ ΚΛΠ.

  • 30 Αυγούστου 2010, 12:39 | ΣΤΑΥΡΟΣ

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ..ΕΑΝ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΩΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
    ΤΟΤΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΟΠΑΠ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΑΧΗΣΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥ..
    ΜΟΝΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΕΛΕΝΧΟΝΤΑΙ 100% ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ ΠΟΥ ΗΔΗ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ..

  • 30 Αυγούστου 2010, 10:04 | Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης

    Πλαίσιο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας για Δημόσια Διαβούλευση: «Ρύθμιση της αγοράς παιγνίων»

    Σχόλια και παρατηρήσεις σχετικά με το άρθρο 10 (Χώροι διεξαγωγής Τυχερών και Τεχνικών παιχνιδιών)

    Η επιλογή των χώρων εγκατάστασης των μηχανημάτων διεξαγωγής τυχερών και τεχνικών παιχνιδιών θα πρέπει να γίνει σαφώς με πρώτο κριτήριο την προστασία του πολίτη και ιδιαίτερα των νέων (ανηλίκων). Ως χώροι εγκατάστασης νομίζω πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο χώροι αμιγούς λειτουργίας τέτοιων μηχανημάτων όσο και καταστήματα μικτής χρήσης υγειονομικού ενδιαφέροντος (πχ καφετέριες) αλλά και άλλοι (πχ πρακτορεία ΟΔΙΕ, πρακτορεία ΟΠΑΠ). Βεβαίως ανάλογα με την φύση και την χρήση των χώρων αυτών θα πρέπει να ισχύουν κατά περίπτωση οι ανάλογες προϋποθέσεις.

    «Πιστεύετε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια πρέπει να υπόκεινται σε πιο χαλαρούς ή στους ίδιους όρους από πλευράς εγκατάστασης όπως τα περιορισμένου οφέλους;»

    Η θέση μου είναι πως τα τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια πρέπει να υπόκεινται σε πιο χαλαρούς όρους εγκατάστασης με τα παιχνίδια περιορισμένου οφέλους, εξαιρώντας δηλαδή από τα κριτήρια την γεωγραφική θέση (απόσταση των καταστημάτων από κοινωνικά ευαίσθητους χώρους) και την χρήση των καταστημάτων (να επιτρέπονται ελεύθερα οπουδήποτε αρκεί να πληρούνται όλες οι άλλες τεχνικές και υγειονομικές προϋποθέσεις). Στην εποχή του Διαδικτύου, όπου όλοι οι νέοι έχουν πρόσβαση πλέον σε υπολογιστή ακόμα και από το σπίτι τους ο περιορισμός μηχανημάτων τεχνικών παιχνιδιών σε ειδικούς χώρους και κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες προοιωνίζει την αποτυχία του εγχειρήματος. Βασική προϋπόθεση βεβαίως για αυτή την θέση που διατυπώνω είναι οι χώροι αυτοί να φιλοξενούν αμιγώς τεχνικά παιχνίδια, διαφορετικά σε αντίθετη περίπτωση (αν υπάρχει έστω ένα μηχάνημα τυχερών παιχνιδιών) να ισχύουν οι όροι εγκατάστασης και χρήσης που ισχύουν για τα μηχανήματα των τυχερών παιχνιδιών.

    «Εκτιμάτε ότι τα τεχνικά – ψυχαγωγικά και τα περιορισμένου οφέλους παιχνίδια πρέπει να διεξάγονται σε αμιγείς χώρους ή και σε χώρους μικτής χρήσης;»

    Από την προηγούμενη παράγραφο εξάγεται αβίαστα το συμπέρασμα πως τα τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια μπορούν να διεξάγονται οπουδήποτε, αρκεί να πληρούνται οι προϋποθέσεις χρήσης και εγκατάστασης που θα θέσει η Ε.Ε.Π.. Συνεπώς, αν ένας χώρος φιλοξενεί μηχανήματα παιχνιδιών περιορισμένου οφέλους δεν κατανοώ γιατί να μην μπορεί να διαθέτει και τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια (τα όρια ηλικίας υπάρχουν ως «κάτω φράγμα»…!). Το αντίστροφο προφανώς δεν ισχύει απόλυτα, δηλαδή ένας χώρος που διαθέτει τεχνικά – ψυχαγωγικά παιχνίδια θα πρέπει να διαθέτει συγκεκριμένες προϋποθέσεις προκειμένου να εγκαταστήσει και τυχερά παιχνίδια ενώ πρωτίστως θα πρέπει να απαγορεύεται η είσοδος σε ανήλικους. Είναι προφανές πως χώροι στους οποίους συναθροίζονται νεαροί (και ανήλικοι μεταξύ αυτών) δεν ενδείκνυνται για εγκατάσταση τυχερών παιχνιδιών παρά μόνο τεχνικών – ψυχαγωγικών.
    Συμπερασματικά, η ύπαρξη αμιγών χώρων και χώρων μικτής χρήσης είναι εξίσου συμβατές και το μόνο που πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα είναι οι προϋποθέσεις εγκατάστασης και χρήσης στους χώρους μικτής χρήσης.

    «Σε περίπτωση λειτουργίας τερματικών σε καταστήματα μικτής χρήσης, ποια πρέπει να είναι η μέγιστη αναλογία σε χώρο και ο μέγιστος αριθμός των παιγνιομηχανημάτων;»

    Ως απάντηση σε αυτό το ερώτημα νομίζω πως υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν από κοινού κατά περιπτώσεις:
    1) Σε περιπτώσεις καταστημάτων μικτής χρήσης όπου υπάρχει συγκεκριμένος χώρος εγκατάστασης και χρήσης των παιγνιομηχανημάτων (ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό) μοναδικός περιορισμός για τον αριθμό των μηχανημάτων πρέπει να αποτελεί η επιφάνεια του ειδικού χώρου (εμβαδόν αίθουσας παιγνιομηχανημάτων) χωρίς να χρειάζεται αναλογία σε χώρο, εφόσον στους υπόλοιπους χώρους δεν φιλοξενούνται παιγνιομηχανήματα. Σε περίπτωση που εγκατασταθούν τερματικά και στους υπόλοιπους χώρους, για αυτούς τους επιπλέον χώρους ισχύει η περίπτωση (2)
    2) Σε περιπτώσεις καταστημάτων μικτής χρήσης όπου δεν υπάρχει διαμορφωμένος ειδικός χώρος εγκατάστασης και χρήσης των παιγνιομηχανημάτων και τα τερματικά βρίσκονται σε κοινόχρηστο χώρο των καταστημάτων αυτών, μία αναλογία του 30,00% του συνολικού χώρου τους (εμβαδό) κατά την εκτίμησή μου είναι αποδεκτή. Ευνόητο είναι πως ο μέγιστος αριθμός παιγνιομηχανημάτων (όπως έχω ήδη αναφερθεί με σχόλιο και σε άλλα άρθρα) ορίζεται κυρίως από την ζήτηση και πρέπει να περιορίζεται μόνον από την διαθέσιμη επιφάνεια (εμβαδό διαθέσιμου χώρου για την εγκατάσταση των τερματικών).

    Σεραφείμ Π. Παναγιωτάκης

  • 30 Αυγούστου 2010, 02:18 | ΚΙΜΩΝΑΣ

    ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Ο Ο.Π.Α.Π. ΝΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΕΙ ΚΑΙ ΚΑΦΕ ΜΠΑΡ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ.