3. Φάρμακα, ιατρικές υπηρεσίες, αναλώσιμα υλικά / περιορισμός της εισφοροδιαφυγής, εισφοροκλοπής και η διεύρυνση της βάσης εσόδων του συστήματος

α)Φάρμακα, ιατρικές υπηρεσίες, αναλώσιμα υλικά.

Εν προκειμένω οι πολιτικές που έχουμε ασκήσει είναι πολλές και θα αναφέρω μόνο τους τίτλους τους: έναρξη  ηλεκτρονικού ελέγχου  της συνταγογράφησης , αλλαγή του τρόπου διάθεσης ορισμένων πολύ ακριβών φαρμάκων, υποκοστολόγηση υλικών ιατρικών επεμβάσεων,  άμεση επιβολή της κύρωσης  της διακοπής της οποιαδήποτε σχέσης εκείνων που παραβιάζουν το νόμο, με τους Φ.Κ.Α., συμμετοχή  στην κοινή κυβερνητική προσπάθεια για την υποκοστολόγηση των φαρμάκων, συμμετοχή στην κοινή κυβερνητική προσπάθεια για διαμόρφωση λίστας συνταγογράφησης με πρόσημο την τιμή αναφοράς κ.λπ.   Η συνολική σχετική προσπάθεια είναι σε εξέλιξη και σημειώνω τη συνεργασία του Υπουργείου Εργασίας με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για τη δίωξη του οικονομικού εγκλήματος, που σχετίζεται με το συγκεκριμένο τομέα. Είναι φανερό, πως θέλουμε να περιορίσουμε τη σπατάλη και τη διαφθορά κι όχι, βέβαια, την ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη των ασφαλισμένων.

β) Στόχος μας είναι επίσης ο περιορισμός της εισφοροδιαφυγής, εισφοροκλοπής και η διεύρυνση της βάσης εσόδων του συστήματος. Οι παρεμβάσεις μας είναι συνεχείς και εξειδικεύονται στους εντατικούς ελέγχους, από μεικτά συνεργεία ελεγκτών. Η ρύθμιση οφειλών, που ίσως αποδειχτεί σωτήρια κυρίως για τον ΟΑΕΕ, σε συνδυασμό και με τη δανειοδότηση από το ΤΕΜΠΕ για την εξόφληση οφειλών από εισφορές, που προωθεί το Υπουργείο Οικονομίας, η ρύθμιση του πολύ ευαίσθητου θέματος για τις μικρές  προσωπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με πληθυσμό μικρότερο από 2.000 κατοίκους και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης των εισφορών, που άρχισαν να εφαρμόζονται από 15 Μαρτίου και αφορούν τον ΟΑΕΕ, περιμένουμε να συμβάλουν καθοριστικά στην αντιμετώπιση των ταμειακών προβλημάτων των Φ.Κ.Α.

Όπως ήδη έχουμε ενημερώσει τους πολίτες, αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα αποτελέσματα του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου είναι  σχετικώς ενθαρρυντικά (αύξηση των εισφορών, μείωση της αύξησης στην κατανάλωση φαρμάκων κλπ.).

  • 16 Απριλίου 2010, 15:55 | Νικ.Δελ.

    ΜΑΘΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟ Ι.Κ.Α ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΤΙΣ 13/04 ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ? ΧΩΡΙΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ…
    «Εγγυήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις»
    Άρθρο 17 Ρυθμίσεις ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

    «Η υποβολή ΑΠΔ επόμενων, μετά τη βεβαίωση οφειλής, μισθολογικών περιόδων, δεν γίνεται δεκτή μέσω διαδικτύου, εφόσον ο εργοδότης εξακολουθεί να μην καταβάλλει τις αντίστοιχες εισφορές και δεν έχει υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης. Στην περίπτωση αυτή, ο εργοδότης υποχρεούται να προσκομίσει την ΑΠΔ με ψηφιακό-μαγνητικό μέσο στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Η ΑΠΔ που υποβάλλεται με τον τρόπο αυτό, παραλαμβάνεται από το αρμόδιο υποκατάστημα, μόνο αν ο εργοδότης συνυποβάλλει το αναλυτικό-καθολικό ισοζύγιο κινούμενων λογαριασμών του προηγούμενου μήνα, καθώς και την ανάλυση πελατών του ίδιου μήνα. Επιπλέον, ο εργοδότης καλείται να καταθέσει εγγυητική επιστολή τράπεζας με διάρκεια ισχύος ενός έτους από την έκδοση της, ισόποση με το σύνολο των εισφορών των υποβληθεισών ΑΠΔ, για τις οποίες δεν έχουν καταβληθεί εισφορές.»

    ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΟΙΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΣΤΟ ΙΚΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ Α.Π.Δ … ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥΣ ΑΦΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ.
    ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ & ΧΩΡΙΣ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΑΦΟΥ Η Α.Π.Δ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ, ΜΕ ΔΙΑΚΙΟΛΟΓΙΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΔΟΤΗ.
    ΓΥΡΝΑΜΕ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘70 ΟΠΟΥ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΠΕΦΤΕ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, ΚΥΝΗΓΟΝΤΑΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΕΝΣΗΜΑ.
    ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΤΟ ΙΚΑ, ΓΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ. ΑΠΛΑ ΑΙΣΧΟΣ.

  • 16 Απριλίου 2010, 10:24 | aleka

    Ενημερώστε με για ότι προκύπτει στην εργασία δουλεύω 23 χρόνια στο Δήμο ΠΕ είμαι και έχω τρία παιδιά πότε μπορώ να φύγω.

  • 16 Απριλίου 2010, 08:21 | Αριστοτέλης Πολιτης

    Αγαπητε κ. Υπουργε.

    Καταρχην σιδερενιος. Να ξερετε οτι κανεις μας δεν χαρηκε με την περιπετεια σας η οποια ομως ανεδειξε το τεραστιο προβλημα της Δυτικής Ελλαδας. Βεβαια το προβλημα δεν ειναι χτεσινο αλλα για τον απλο πολιτη δεν προκειτε ποτε να χυθει μελανι ενώ ο υπουργός γινεται πρωτοσελιδο ασχετα αν δεν πιστεψα κουβεντα απο οσα διαβασα (βλέπετε εχω μεγαλη εμπειρια απο τον χωρο αυτον).
    Πεστε την αληθεια κ υπουργε θελετε να λυσετε το προβλημα της υγειας, στ’αληθεια????
    Αν ειναι ετσι να μια σειρα απο προτασεις

    1) Ανακαλυψτε τους καρχαριες των Νοσοκομειων ( να θυμαστε παντα οτι το ψαρι βρωμα απο το κεφαλι) και στειλτε τους φυλακη. Αληθινη φυλακη.
    2) Μαζεψτε μια ωραια παρεα νεοπτυχιουχων των οικονομικων (ειναι ευκολο να τους βρείτε και μαλιστα το συστημα δεν θα τους εχει διαβρώσει) κοληστε στην παρεα αυτην εναν ελευθερο επαγγελματια και δυο νοσοκομιακους ιατρους(οχι διευθυντες τμηματων δεν ειναι ποτε μαχιμοι) με εμπειρια στην θεραπεια και στα επειγοντα(και οχι στα τηλεοπτικα παραθυρα οπου συμπεριφερονται σαν λακεδες των δημοσιογραφων) και το πρωτο μεγαλο βημα εγινε.
    3) Δωστε λεφτα να ξεχρεώσουν τους διαφορους προμηθευτες γιατι το κρατος ειναι ο χειροτερος πελατης τους (και εκει πατανε για να κανουν οτι κανουν). Στην συνεχεια οποιος θελει να ξαναπουλησει σε Νοσοκομειο θα πρεπει να πουλησει στο μεσο ορο τον τριων χαμηλοτέρων χωρών στην Ευρώπη (κατι αναλογο με τα φαρμακα).
    4) Θεσπιστε προδιαγραφες για ολα τα υλικα που μπαινουν στα Νοσοκομεια. Ελεγχοι παντου. Ανοιξτε και ενα κουτι γαντια και αν τα τρυπια ειναι πανω απο το 3% του συνολου μην ξαναδεχτειτε ουτε την εταιρια ουτε τον προμηθευτή της (σας φαινεται αυστήρο πολυ?).
    5) Ενα ταμειο ασφαλισης για ολους τους Ελληνες οπου ο καθενας θα απολαμβανει παροχες υγείας και συνταξης αναλογα με την κατηγορια των εισφορων που πληρωνει. Απλο και δικαιο.
    6) Ελεγχος στα φαρμακα που πωλουνται και αφου πιστοποιηθει η δραστικοτητα τους η συνταγογραφηση να γινεται με βαση την ενεργο ουσια. Αν αυτο ειναι πολυ δυσκολο να γινει τοτε κλειστε τον ΕΟΦ ( που μεταξυ μας ειναι πεταμενα λεφτα) και δεχτειτε τις οδηγιες της ευρωπαϊκης επιτροπης φαρμακου και να τελειωνουμε.
    7) Ιατρικο portal οπου ολοι οι συναδελφοι θα μπαινουν με προσωπικο κωδικο και θα βρισκουν πληροφοριες για τους ασθενεις τους, τα φαρμακα και τις τιμες.
    8) Καταργειστε τα ιατρεια του ΙΚΑ και του ΤΕΒΕ. Απελευθερώστε πραγματικα την αγορα και αφηστε τον καθενα να διαλεγει τον ιατρο του στα προτυπα του ΟΠΑΔ. Με αυτον τον τροπο θα γλυτωσετε και τα ρουσφετια.

    Η αληθεια ειναι οτι με ενοχλει που ειμαι απληρωτος απο τον ΟΠΑΔ απο τον Ιουνιο του 2009, αλλα με ενοχλει ακομη περισσοτερο οταν με λενε φοροφυγα. Καποιοι απο εμας πληρωνουμε μεχρι τελευταιας δραχμης οτι μας αναλογει. Αγαπαμε την πατριδα μας περισσοτερο απο οτι μας αγαπα αυτην, προσφερουμε σε αυτην οτι μπορουμε και στον μικροκοσμο μας κανουμε οτι περνα απο το χερι μας, αλλα τιποτε δεν μπορει να ευωδοσει χωρις πολιτικη θεληση και εδω ειναι το μεγαλο μας προβλημα.

    Θα ηθελα να πω οτι συμφωνω και με τον κ Λιαμη και με τον κ Ποσταντσιδη (αν και δεν τους γνωριζω προσωπικα)των οποιων οι προτασεις εχουν αρκετο ενδιαφερον. Αξιζει που και που να διαθεσετε και 20 λεπτα απο την υπουργικη σας ζωη ωστε να ακουτε απο κοντα αυτους που το ζητημα το ζουν στην πλατη τους καθημερινα.
    Ζηταμε ομως και εμεις κατι σε ανταλλαγμα για ολα αυτα. Διωξτε απο κοντα μας και απο κοντα σας ολους εκεινους που μας θυμιζουν το ποσο κορόιδα ειμαστε οταν νομιζουμε οτι ακομη μπορουμε να αλλαξουμε τον κοσμο.

    Αριστοτελης Πολιτης
    Λαρισα

  • 16 Απριλίου 2010, 08:55 | LEONIDAS

    ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ 13/04 ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ……
    «Εγγυήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις»
    Άρθρο 17 Ρυθμίσεις ΙΚΑ-ΕΤΑΜ

    «Η υποβολή ΑΠΔ επόμενων, μετά τη βεβαίωση οφειλής, μισθολογικών περιόδων, δεν γίνεται δεκτή μέσω διαδικτύου, εφόσον ο εργοδότης εξακολουθεί να μην καταβάλλει τις αντίστοιχες εισφορές και δεν έχει υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης. Στην περίπτωση αυτή, ο εργοδότης υποχρεούται να προσκομίσει την ΑΠΔ με ψηφιακό-μαγνητικό μέσο στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Η ΑΠΔ που υποβάλλεται με τον τρόπο αυτό, παραλαμβάνεται από το αρμόδιο υποκατάστημα, μόνο αν ο εργοδότης συνυποβάλλει το αναλυτικό-καθολικό ισοζύγιο κινούμενων λογαριασμών του προηγούμενου μήνα, καθώς και την ανάλυση πελατών του ίδιου μήνα. Επιπλέον, ο εργοδότης καλείται να καταθέσει εγγυητική επιστολή τράπεζας με διάρκεια ισχύος ενός έτους από την έκδοση της, ισόποση με το σύνολο των εισφορών των υποβληθεισών ΑΠΔ, για τις οποίες δεν έχουν καταβληθεί εισφορές.»

    ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΕΝΑ 35-40% ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΣΤΟ ΙΚΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ Α.Π.Δ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ….ΚΑΙ ΘΑ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΕΠΙΤΟΠΟΥ KAI ΣΤΑ ΥΠΟΚ/ΤΑ… ΑΦΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ.
    ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ & ΧΩΡΙΣ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΑΦΟΥ Η ΑΠΔ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ, ΜΕ ΔΙΑΚΙΟΛΟΓΙΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΔΟΤΗ.
    ΓΥΡΝΑΜΕ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘70 ΟΠΟΥ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΠΕΦΤΕ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, ΚΥΝΗΓΟΝΤΑΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΕΝΣΗΜΑ.
    ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΤΟ ΙΚΑ, ΓΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.

  • 16 Απριλίου 2010, 06:55 | Πανος Τ

    Η χώρα μας βρίσκεται στα προθυρα του Δ.Ν.Τ.Έχουμε γίνει περίγελος σε όλο τον κόσμο.Η Ε.Ε συμφωνεί με το πρόγραμμα σταθερότητας αλλά δεν έχει εμπιστοσύνη ότι θα το εφαρμόσουμε.Οι αγορές δεν μας εμπιστεύονται ότι θα εφαρμόσουμε μόνοι μας το απαραίτητο πρόγραμμα για να βγούμε από την κρίση και μας οδηγούν στο Δ.Ν.Τ.ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΟΙ;;Γιατί εξαντλήσατε τόσο γρήγορα την δυναμική της μεγάλης νίκης;Ήταν φανερό ότι εσείς ήσασταν η ΛΥΣΗ για να αντιμετωπίσετε την έκτακτη οικονομική κατάσταση της χώρας, αφού οι προηγούμενοι παρέδωσαν και λιποτάχτισαν.Και εσείς τώρα παραδίδετε στο Δ.Ν.Τ. και ζητάτε να εκπονήσουν οικονομικό πρόγραμμα τριετίας και μετατρέπεστε από πολιτική κυβέρνηση σε εκτελεστικό όργανο του Δ.Ν.Τ. ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΟΙ;;Γιατί κύριοι δεν δείξατε την απαραίτητη αποφασιστικότητα με το μέγεθος του οικονομικού προβλήματος και δεν κάνατε ξεκάθαρες επιλογές για να χτυπήσετε την σπατάλη και την διαφθορά;.Και δεν κάνατε και τις επιλογές σας με ποιούς θα συνεργαστείτε για να πετύχετε.Στον τομέα που συζητάμε και σήμερα είναι η τελευταία μέρα διαβούλευσης.Στις 19/11 γρήγορα σχετικά κάνατε θετικές διακηρύξεις για τα φάρμακα.Ας τα πάρουμε με την σειρά.1)Το νέο δελτίο τιμών με την ανατιμολόγηση των φαρμάκων που θα φέρει πόρους 1 δις τετρακόσια εκατομμύρια, ακόμη δεν ανακοινώθηκε και παρά την απόφαση της Βουλής ακόμη συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις.Με ποιούς διαπραγματεύεστε τόσο πολύ κύριοι;Εσείς δεν διαπιστώσατε από τα στοιχεία του παρατηρητήριου το μεγάλο πάρτι που γινόταν με τις υπερτιμολογήσεις;Τι σκέφτεστε πως θα διατηρήσουν τις θέσεις τους και οι μεταφορείς των παροχών προς τους γιατρούς;;2)Στις 19/11 ανακοινώσατε ότι μέχρι τις 31/12 θα λύσετε το πρόβλημα με τα φάρμακα υψηλού κόστους , δηλαδή με το προβλημα να πληρώνουν τα ασφαλιστικά ταμεία τα ακριβά φάρμακα κατά 30% ακριβότερα στα ιδιωτικά φαρμακεία ,από ότι προβλέπει ο νόμος που δεν εφαρμόζετε.Γιατί ακόμη δεν λύθηκε το θέμα;Γιατί υπολογίζετε το πολιτικό κόστος στους 11.οοο φαρμακοποιούς.Ωραία λοιπόν συνεχίστε να τους πληρώνετε 1000 ευρώ για κάθε κουτάκι, αφού έχετε τόσα πολλά χρήματα στα Ασφαλιστικά Ταμεία.3)Ανακοινώσατε την ηλεκτρονική παρακολούθηση της συνταγογράφησης.Θετικό μέτρο.Αλλά το ερώτημα είναι: η διαβούλευση διήρκησε 40 ημέρες περίπου. Υπήρχε αυτή η πολυτέλεια;4)Ανακοινώσατε προχθές τα νέα κριτήρια για την λίστα των φαρμάκων με τις τιμές αναφοράς.Μετά από έξι μήνες σκέψης περιμέναμε κάτι ποιό αποτελεσματικό από την εφαρμογή ουσιαστικά του νόμου της Ν.Δ.Γιατί δεν ζητάτε επιπλέον εκπτώσεις από τις εταιρείες;Γιατί δεν κατευθύνετε εσεις την συνταγογράφηση ανάλογα με τις εκπτώσεις και τις τιμές των φαρμάκων χωρίς βεβαίως να στερείτε τα αναγκαία φάρμακα απο τους ασθενείς;Ποια είναι η πολιτική σας για την διαπλοκή και την διαφθορά;;Εδώ έπρεπε να φανεί.Έχετε την οικονομική δυνατότητα στα Ταμεία να επιτρέπετε και ουσιαστικά να χρηματοδοτείτε την διαπλοκή και τα υπερκέρδη των φαρμακευτικών εταιρειών;; Τα ανέφερα όλα τα παραπάνω γιατί την σημερινή κρίσιμη και ιστορική ημέρα για την ΕΛΛΑΔΑ όλοι πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας και να αλλάξουμε νοοτροπία και ιδιαίτερα εσείς που πρέπει οποσδήποτε να πετύχετε.Και για να πετύχετε πρέπει να αποφασίσετε και με ποιούς θα συνεργάζεστε και θα διαβουλεύεστε.Γιατί όλοι οι Ελληνες δεν είναι ίδιοι. Υπαρχουν αυτοί που ευθύνονται για την κρίση και αυτοί που πληρώνουν και συνεχίζουν να αγωνίζονται για την ΕΛΛΑΔΑ. Έχετε χρέος να τους βρήτε.Μπορεί να είναι λίγοι αλλά βρίσκονται σε όλους τους χώρους εργασίας και ξεχωρίζουν γιατί βάζουν το συμφέρον του Δημοσίου υπεράνω του ατομικού. Με αυτούς θα κερδίσετε την μάχη .

  • 15 Απριλίου 2010, 20:06 | Χρήστος Βεζυρίδης

    Η τιμολόγηση αναλωσίμων, υλικών χειρουργείου-αρθροπλαστικών κλπ μπορεί να γίνει όπως στα φάρμακα, με βασει τις τιμές στην ευρωζώνη ή όλη την ευρωπαϊκή ένωση. Τα υλικά σε άλλες χώρες κυκλοφορούν με πιστοποίηση και συγκεκριμένο κωδικό, γεγονός που διευκολύνει μια τέτοια ρύθμιση.
    Όσον αφορά ενδεχόμενη υπέρ- και κατάχρηση υλικών προκειμένου να αντισταθμίσουν κάποιοι τη μείωση τιμής, ομοίως μπορούν να αξιοποιηθούν στοιχεία από ευρωπαϊκές χώρες, π.χ. πόσες αρθροπλαστικές ισχίου ή πόσες αγγειοπλαστικές με χρήση πλέγματος (stent) αντιστοιχούν σε δεδομένο πληθυσμό. Κι αν ένα νοσηλευτικό ίδρυμα αποτελεί κέντρο αναφοράς για μια μεγάλη περιφέρεια, πάλι μπορεί εύκολα (π.χ. μέσω TAXIS) να ελεγχθεί η μόνιμη κατοικία των ασθενών.

  • 15 Απριλίου 2010, 18:37 | ΚΑΡ.ΓΕΩΡΓΙΑ

    ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΙΚΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ (ΧΩΡΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ) ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 17 ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟ Ι.Κ.Α.
    ΕΦΟΣΟΝ ΨΗΦΙΣΤΕΙ & ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΣΤΟ ΙΚΑ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ, ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ Α.Π.Δ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΔΟΚΗ ΔΗΛΩΣΗ-ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ) ΟΥΤΕ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΟΥΤΕ ΜΕΣΩΤΩΝ ΥΠΟΚΑΤ/ΤΩΝ ΤΟΥ ΙΚΑ, ΑΦΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ & ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ.
    ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ, ΧΩΡΙΣ ΙΤΑΤΡΟΦΑΡΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ & ΕΝΣΗΜΑ, ΑΦΟΥ Η Α.Π.Δ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ.
    ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ ΜΕΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1970 ΟΠΟΥ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΥΝΗΓΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΛΗΣΟΥΝ ΕΝΣΗΜΑ.
    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚ’ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ & ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ, ΜΑΣ ΓΥΡΝΑΕΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΗΛΩΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

  • 15 Απριλίου 2010, 07:40 | Τριώδας Δημήτριης

    Από τις εφημερίδες μαθαίνω ότι για την τοποθέτηση ενός stend π.χ. αγοράζονται 10 για λόγους λέει ασφαλείας. Μαθαίνω επίσης ότι μια σύριγγα που εγώ την αγοράζω 10-15 λεπτά από το φαρμακείο, τα Νοσοκομεία με διαγωνισμό την πληρώνουν 1-1,5 Ευρώ!!!΄Αρα κάποιοι κλέβουν ασύστολα το σύστημα. Πήγε κανένας φυλακή;΄Οχι. ΄Αρα ό,τι και να κάνετε το σύστημα θα χειροτερεύει. Κρίμα όμως γιατί ο λαός στήριξε πολλές ελπίδες σε σας.

  • 14 Απριλίου 2010, 19:06 | Νάσος Παπαστυλιανού

    Κύριε Υπερουργέ κύριε Υφυπουργέ
    Εκ μέρους της Συντονιστικής των Ελεύθερων Επαγγελματιών των Χωριών της Λήμνου.
    Η εφαρμογή του άρθρ.9 του ν3055/2002 απέδειξε οτι το σκεπτικό του είναι φιλοαναπτυξιακό και σε συνδιασμό με τις επιχορηγήσεις του ΟΑΕΔ σε νέους επιχειρηματίες, αλλά και τα προγράμματα επιμόρφωσης επίσης έδωσαν ποιοτική πνοή απασχόλησης και υπηρεσιών στην επαρχία. Ερχεται όμως η εγκύκλιος 113 του ΟΑΕΕ και βγάζει σχεδόν όλους αυτούς τους επαγγελματίες φοροφυγάδες και εισφοροφυγάδες. Δείξτε λίγη λεπτότητα πιά. Και τους φόρους μας πληρώνουμε, και τον ΦΠΑ αποδίδουμε και τις εισφορές μας καταθέτουμε στον ΟΓΑ.
    Γιατί γιά παράδειγμα εμένα που εξασκώ το επάγγελμα του Ξεναγού Προστατευόμενων Περιοχών (εν προκειμένω της περιοχής NATURA2000 της Λήμνου) να θεωρεί εν δυνάμει οτι αυτό μπορώ να το κάνω και σε ένα αστικό κέντρο? Και γιατί ένας αγγειοπλάστης ή μιά αγιογράφος να μην μπορεί να κάνει πωλήσεις μέσω διαδικύου με τον φόβο του ΟΑΕΕ? Και πως τεκμαίρεται το ηλεκτρονικό εμπόριο? Μα απο τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ.

    Κύριοι δεν γνωρίζω τι γίνεται στις περιοχές που είναι κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά εδώ τα πράματα είναι δύσκολα. Σε λίγο τα αγροτικά εισοδήματα θα μειωθούν και οι υπόλοιπες δουλειές θα μαραζώσουν, άν έχουν μεγάλο λειτουργικό κόστος.

    Προτείνεται λοιπόν να παραμείνει το σκεπτικό του 3055 ως έχει και αν επιμένετε στην διεύρυνση της βάσης του ΟΑΕΕ τότε:
    1. Το πληθυσμιακό κριτήριο για τίς περιοχές Αθηνών , Θεσσαλονίκης κλπ από 1.000 κατοίκους που είναι σήμερα, μειώστε το στους 500. Το δε όριο των 2.000 κατιοίκων για τις λοιπές περιοχές ας πέσει στους 1.000 και επιπλέον να ισχύσει μόνο για τις παραμεθόριες περιοχές ή τα παραμεθόρια νησιά.
    Την απαλλαγή απο τον ΟΑΕΕ να χάνει όποιος δραστηριοποιείται εκτός της παραμεθορίου περιοχής του ή του νησιού του και δεν εξασκεί ηλεκτρονικό εμπόριο.
    2. Το εισοδηματικό κριτήριο απο το 500πλάσιο να ανέβει στο 1.000πλάσιο, έτσι να υπάρχει κίνητρο και να μην στραφούμε γιά μιά ακόμα φορά στην παραπαίουσα οικοδομή και τον μη προβλέψιμο τουρισμό.

    Νομίζω οτι με τα παραπάνω θα ανασάνουν οι πραγματικά μικρές και υποβαθμισμένες περιοχές (όποιος υποστηρίζει οτι δεν υπάρχουν τέτοιες περιοχές ζεί στον Αρη) και ο νέος ασφαλιστικός νόμος θα έχει πράγματι αναπτυξιακό χαρακτήρα.

  • 14 Απριλίου 2010, 09:20 | ΓΙΑΝΝΗΣ Χ

    ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

    3. Φάρμακα, ιατρικές υπηρεσίες, αναλώσιμα υλικά / περιορισμός της εισφοροδιαφυγής, εισφοροκλοπής και η διεύρυνση της βάσης εσόδων του συστήματος

    Βρισκόμαστε 6 μήνες μετά τις εκλογές. Με δεδομένη την απαράδεκτη κατάσταση του συστήματος προμηθειών ιατροφαρμακευτικού – νοσοκομειακού υλικού (πού είναι πανθομολογούμενη),θα περίμενε κανείς
    • πολλές εισαγγελικές έρευνες σε εξέλιξη και ήδη κάποιους υπαίτιους για σκανδαλώδεις προμήθειες –σε πολλαπλάσιο από το φυσιολογικό κόστος- ανακρινόμενους , προφυλακισμένους κλπ
    • ανακοίνωση των πρώτων προμηθειών με ανοιχτούς , πανελλαδικής εμβέλειας διαγωνισμούς , όπου τα υλικά θα αγοράζονταν σε λογικές τιμές (συγκρίσιμες με αυτές άλλων κρατών) και οτι θα είχαμε ανακοίνωση συγκεκριμένων τιμών που επετεύχθησαν σε πρόσφατους διαγωνισμούς προς επιβεβαίωση της επιτυχούς έκβασης της προσπάθειας της κυβέρνησης. (είμαστε ακόμα στο θα…).

    Με δεδομένη την κατάσταση στο θέμα της εισφοροδιαφυγής – εισφοροκλοπής , θα περίμενε κανείς
    • κάποιο πινακάκι με αποτελέσματα (Χ πλήρωσαν τελικά τις οφειλές τους , Ψ αρνήθηκαν και κινήθηκε κάποια διαδικασία (νόμιμη βέβαια αλλά αυστηρή) κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων ή όποια άλλη συνέπεια προβλέπεται από το νόμο.
    • Κάποια αποτελέσματα διεύρυνσης της βάσης εσόδων του συστήματος (δεν είναι μυστικό), ας ανακοινωθούν, αν υπάρχουν.

  • 14 Απριλίου 2010, 04:57 | Πάνος Τ.

    Αγαπητέ κ. Υπουργέ καταρχήν σας εύχομαι υγεία . Από την περιπέτειά σας γυρίσατε στο υπουργείο σίγουρα ποιό σοφός για τα θέματα της Υγείας και ειδικά των Νοσοκομείων. Παρακολουθούμε τον αγώνα που κάνετε ειδικά στο φάρμακο και εκτιμούμε την προσπάθειά σας. Στο όλο εγχείρημα που κάνετε όμως λείπει κάτι πολύ βασικό. Λείπουν οι άνθρωποι που να έχουν κάνει την προσωπική επιλογή τους υπέρ του Δημοσίου που θα στηρίξουν την πολιτική σας καθημερινά σε όλο το σύστημα των Ασφαλιστικών Ταμείων. Συνειδητοποιήσατε πιστεύω όλο αυτό το διάστημα ότι στο σύστημα υγείας δυστυχώς κυριαρχεί η διαφθορά η οποία έχει ρημάξει τα οικονομικά των Ταμείων.Τα στελέχη των Ταμείων έχουν ευθύνες για όλη αυτή την κατάσταση. Μην εμπιστεύεστε στελεχη που διαχειρήστηκαν και συμβιβάστηκαν με την προηγούμενη κατάσταση. Θα βρίσκετε μπροστά σας συνεχώς εμπόδια ακόμη και για απλά θέματα που λύνονται χωρίς κόστος με την απλή λογική. Συζητάμε προτάσεις και μέτρα για την βιωσημότητα του Ασφαλιστικού και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος όλα να πάνε χαμένα εάν δεν ξεκαθαρίσετε τα θέματα υγείας από την διαφθορά και την διαπλοκή. Γι¨αυτό πιστεύω πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας και στην στελέχωση του συστήματος με υπαλλήλους που θα σας βοηθήσουν στην εφαρμογή των πολιτικών σας.

  • Συμπληρωματικό σχόλιο
    Για να λύσετε τυχόν προβλήματα που μπορεί να σκεφτείτε ότι υπάρχουν με την εφαρμογή αυτού που σας προτείνω θέλω συμπληρωματικά να πω τα εξής:
    α)Δημιουργείτε διαδικτυακός κόμβος από το υπουργείο.
    β)Όλοι οι γιατροί αποκτούν κωδικό και email από τον κόμβο
    γ)Όλα τα φαρμακεία αποκτούν κωδικό και email από τον κόμβο
    δ)Όλοι οι ασφαλιζόμενοι υποχρεούνται να έχουν στο βιβλιάριο τον κωδικό του φαρμακείου που επιθυμούν ειδάλλως θα αποστέλλεται η συνταγή σε φαρμακείο κοντά στο σπίτι τους.
    Έτσι μέσω του κόμβου που υποχρεωτικά θα διακινούνται όλες οι συνταγές, μάλιστα με την λίστα είναι εύκολο το κάθε φάρμακο να έχει μοναδικό κωδικό, θα γνωρίζει το υπουργείο ποιοι συνταγογραφούν τι είδους και τι ποσότητες φαρμάκων ώστε να μπορεί να επέμβει έγκαιρα.
    Απλό, εύκολα λειτουργήσιμο και μικρού κόστους. Μάλιστα αν υπάρξει πρόβλεψη για ενσωμάτωση αργότερα ιατρικής φύσεως σχολίων που θα συνοδεύουν την συνταγή θα μπορούσε να λειτουργήσει αργότερα ως οδηγός για τους νέους ιατρούς τους φοιτητές της ιατρικής αλλά και πολύτιμος σύμβουλος για όλους.
    περιμένω λοιπόν από κάποιους που φιλοδοξούν να λύσουν τα προβλήματα του συστήματος και να το εξορθολογίσουν να υιοθετήσουν τέτοιες προτάσεις.

  • Κύριε υπουργέ
    Αν και ο μονόλογος που διεξάγεται είναι «στου κουφού την πόρτα» παρ’ όλα αυτά προσπαθώντας να στηρίξω το θεσμό συνεχίζω, χωρίς βέβαια ελπίδα, να γράφω(Τ’ ακούς Κρόγια!!!)
    Δυστυχώς και εδώ οι διάφοροι «μανδαρίνοι» και κολλητοί που μετεξελίχθηκαν σε «παράγοντες» είναι που κάνουν τις προτάσεις και αυτό μειώνει την πιθανότητα επιτυχίας παρ’ όλα αυτά θα ήθελα να πω τα εξής:
    Προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τροχό όταν υπάρχουν συστήματα που λειτουργούν που μπορούμε να τα αντιγράψουμε, χωρίς κόστος και με λυμένα προβλήματα.
    Αναφέρομαι στο Ολλανδικό σύστημα συνταγογράφησης που είναι απλούστατο και λειτουργικότατο.
    Οι βασικές αρχές είναι οι εξής:
    α)Στην καπιταλιστική Ολλανδία το ιατρικό επάγγελμα αλλά και αυτό του φαρμακοποιού είναι ενταγμένο στο Ε.Σ.Υ της Ολλανδίας. Γιατροί εκτός Ε.Σ.Υ υπάρχουν φαρμακοποιοί όχι.
    β)Ο κάθε ασθενής είναι ενταγμένος σε συγκεκριμένο ιατρικό κέντρο και συγκεκριμένο φαρμακείο κάνοντας το σύστημα πιο λειτουργικό μια και γνωρίζουν οι αρμόδιοι που υπάρχουν και ποιες ανάγκες.
    γ)Μια σειρά απλών σκευασμάτων,αντιβηχικά, αντιπυρετικά κλπ, υπάρχουν στην ελεύθερη αγορά που τα αγοράζει κανείς παντού, Supermarket κλπ, λειτουργώντας έτσι ο ανταγωνισμός.
    δ)τα βασικά φάρμακα δίνονται μόνο με συνταγή ιατρού χωρίς εξαιρέσεις.
    ε)Η συνταγογράφηση γίνεται μέσω e-mail και μόνο προς το φαρμακείο του ασθενή.Ούτε αγορές αναγνωστικών μηχανημάτων ούτε bar-code ούτε τίποτε άλλο που ανεβάζει το κόστος και μεγαλώνει την σύγχυση.
    Όπως βλέπετε κύριε υπουργέ τα πράγματα είναι απλά αρκεί να θέλει κάποιος να τα δει αλλά βλέπετε τα πολλά «μαϊμού» προσόντα των παρατρεχάμενων ειδικών δεν είναι η καλύτερη συνταγή επιτυχίας.

  • 12 Απριλίου 2010, 06:02 | Δ.Λιαμης

    Ένα από τα κύρια προβλήματα του ασφαλιστικού στην χώρα μας είναι η εξοικονόμηση πόρων και εξυγίανση των ασφαλιστικών ταμείων μας. Από την άλλη πλευρά είναι η παροχή σωστής φροντίδας στην υγεία του πολίτη που τελικώς μετατρέπεται ι και αυτή σε κέρδος ή χασούρα των ταμείων σε απόλυτα νούμερα αναλόγως.
    Έχει γίνει πλέον σαφές ότι λόγω των αριθμών (ασφαλισμένων, οικονομικών παραμέτρων, υγειονομικών απαιτήσεων ,νέων τεχνολογιών, προσωπικών δεδομένων, κ.λ.π. )το πρόβλημα έχει μετατραπεί σε σύστημα πολυάριθμων μεταβλητών που δεν επιλύεται χωρίς την βοήθεια ηλεκτρονικών λύσεων . Ήδη φαίνεται ότι οι κυβερνόντες το έχουν εμπεδώσει , μένει να ξεπεραστούν και οι αντιδράσεις των καρεκλοκένταυρων του Δημόσιου τομέα οι οποίοι είτε αδρανούν λόγω κεκτημένης αδράνειας είτε οδηγούνται από τα προσωπικά κίνητρα που τους παρέχονται από ειδικευμένες στην εύκολη αναρρίχηση επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα .
    Άρα συμπέρασμα 1ο πρέπει να ηλεκτρονικοποιηθεί το σύστημα της υγείας και ασφάλισης ώστε να καταστεί δυνατό με το πάτημα ενός πλήκτρου να παρουσιάζονται:
    α… συγκρίσιμα αποτελέσματα και οικονομικά δεδομένα, ώστε να οδηγούμεθα (οι αρμόδιοι)στις σωστές λύσεις
    β… να ωφελείται όλο το κύκλωμα των εμπλεκομένων(ασφαλισμένος ,ιατρός, φαρμακοποιός, ασφαλιστικός φορέας)
    γ…να προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα διότι αυτά τα στοιχεία είναι άκρως ευαίσθητα.
    δ.. και κυριότερο να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή οικονομία για όλο το σύστημα υγείας – ασφάλισης ώστε να καταστεί βιώσιμο και γιατί όχι κερδοφόρο.
    με αυτά τα stadars μελετήσαμε το πρόβλημα και σας παραθέτουμε τα συμπεράσματα αρκετών ετών , τα οποία είναι εκ προοιμίου σίγουρο ότι δεν θα τα διαβάσει κανείς αλλά και αν τα διαβάσει θα τα πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων σαν τουλάχιστον ενοχλητικό σχόλιο κάποιου ενοχλητικού ανόητου ή επιεικώς ονειροπόλου. Το Κάνω όμως για να έχω ήσυχο το πνεύμα μου ότι δεν παρέλειψα κάτι στην πραγματικότητα της χώρας που έτυχε να ζω .
    Η ηλεκτρονική συνταγογράφηση δεν πρόκειται να λύση κανένα από τα προβλήματα που προσδοκά η κυβέρνηση ,το μόνο που θα προσφέρει είναι να ξοδευτούν αρκετά εκατομμύρια Ευρώ από το υστέρημα του Ελληνικού λαού όπως πρόσφατα και από την προηγουμένη κυβέρνηση έγινε .
    Το θέμα Υγεία και Ασφάλεια είναι σύνθετο και αποτελείται από παράγοντες μεταξύ τους απόλυτα συνδεδεμένους δηλ. ο γιατρός συνταγογραφεί με βάσει την διάγνωση και το ιστορικό του ασφαλισμένου ασθενούς, ο φαρμακοποιός εκτελεί με βάση την συνταγή, το διαγνωστικό ή το νοσοκομείο εκτελεί με βάση το παραπεμπτικό εξετάσεις ή νοσηλεία. ο συνδετικός κρίκος όλων είναι ο ασθενής ασφαλισμένος επομένως με κέντρο τον ασφαλισμένο και εργαλείο το ηλεκτρονικό βιβλιάριο υγείας του πρέπει να καταγράφονται όλες οι ιατρικές πράξεις και να ενημερώνονται όλοι οι φορείς που συνθέτουν το σύστημα υγείας και ασφάλισης της χώρας, ο καθένας για ότι τον αφορά , και με τρόπο που να μην θίγονται τα ευαίσθητα ιατρικά δεδομένα .
    Επομένως η απομόνωση ενός συνθετικού του όλου προβλήματος η Συνταγογράφηση, δεν θα προσφέρει την λύση. Τεχνικά το κάθε πρόβλημα λύνεται με διαφορετικό τρόπο και δεν είναι δυνατή η επέκταση και σύνδεση με τους λοιπούς τομείς . όταν στο μέλλον αποδειχθεί η αναγκαιότητα. όπως σήμερα ψάχνει η Σουηδία ,να ενώσει τα συστήματα
    Αποτέλεσμα θα είναι να ξαναπληρωθούν εκατομμύρια ώστε να ολοκληρωθεί το απαιτούμενο σύστημα.
    Για να μην σας κουράζω , στην σελίδα http://www.digilife.gr αναπτύσσεσαι ενα πλήρες σύστημα που πληροί όλα τα ζητούμενα ,απαιτεί μικρό κόστος και παρέχει υπηρεσίες σε κάθε κόμβο του συστήματος Υγείας και Ασφάλισης. αποτελεί ανάπτυξη ελληνικής πατέντας ,ελέγχθηκε , δοκιμάσθηκε, και αξιολογήθηκε από πανεπιστημιακούς φορείς και είναι ολοκληρωμένο και έτοιμο για χρήση.
    ποιό συγκεκριμένα : ο ασφαλισμένος έχει συγκεντρωμένο στο ηλεκτρονικό του βιβλιάριο όλο το ιστορικό του ψηφιακές απεικονίσεις πλάκες, φαρμακευτική αγωγή, αλλεργίες, εμβόλια, κ.λ.π. ενημερώνει έτσι εύκολα γρήγορα και με ακρίβεια τον γιατρό. Με κέρδος για τον ίδιο (ασφαλής διάγνωση και θεραπεία χωρίς ιατρικά λάθη)αλλά και για τον ασφαλιστικό φορέα διότι δεν θα σπαταλούνται χρήματα για περιττές εξετάσεις και νοσηλείες.
    Ο ιατρός θα δουλεύει ποιό εύκολα γνωρίζοντας έγκυρα και έγκαιρα τις ιδιομορφίες κάθε ασθενούς και οι διαγνώσεις θα είναι ακριβείς και γρήγορες. παράλληλα θα μπορεί εύκολα να αποζημιώνεται από τον ασφαλιστικό φορέα του ασθενούς ακόμη και με κατάθεση απευθείας στον τραπεζικό λογαριασμό αφού ο έλεγχος και η εκκαθάριση θα γίνεται αυτόματα από το σύστημα .
    Ο φαρμακοποιός θα εκτελεί με ακρίβεια την συνταγή και θα μπορεί και αυτός να πληρώνεται γρήγορα και χωρίς πολύπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες
    Οι ασφαλιστικοί φορείς θα λύσουν το οικονομικό πρόβλημα τους αφού τα πάντα θα ελέγχονται και θα εκκαθαρίζονται με το πάτημα ενός κουμπιού.
    Όλα αυτά πρέπει να γίνονται χωρίς να προσκρούει το σύστημα στις αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων έχει εξασφαλίστει απόλυτα .

  • 11 Απριλίου 2010, 10:14 | Α.Π.

    Είναι γνωστό ότι ‘κοντά στα ξερά καίγονται και τα χλωρά’. Στην περίπτωση αυτή όμως δεν μπορεί ν’ αποτελέσει δικαιολογία και οφείλετε να φροντίσετε να το αποφύγετε πάση θυσία. Γιατί αν στα πλαίσια κινήτρων μείωσης συνταγογράφησης πανάκριβων φαρμάκων, αφήσετε ασθενείς που περιμένουν να ζήσουν μ’ αυτά τα φάρμακα χωρίς τη χορήγησή τους, θα είναι ένα τεράστιο έγκλημα που θα ακυρώσει την όποια περίθαλψη παρέχει ακόμη αυτή η χώρα. Γιατί εκτός από τους απατεώνες υπάρχουν και οι πραγματικά άρρωστοι που ζουν με φάρμακα μηνιαίας αξίας μεγαλύτερης από τις μηνιαίες αποδοχές τους και χρειάζονται την έγκαιρη και τακτική χορήγησή τους για να μην επιδεινωθεί ραγδαία η κατάστασή τους. Και τυχόν γραφειοκρατική καθυστέρηση χορήγησης φαρμάκου ή μερική χορήγησή του λόγω πλαφόν στη χρηματοδότηση σε καρκινοπαθή για παράδειγμα ή σε πάσχοντα από σκλήρυνση κατά πλάκας, θα τον οδηγήσει σε θάνατο ή σε παράλυση. Οπότε προσοχή στις τελικές αποφάσεις. Να μην είναι προσανατολισμένες στο να δυσκολεύουν τους απατεώνες, γιατί θα σκοτώσουν τους ασθενείς, ενώ οι απατεώνες θα βρουν τον τρόπο τους πάλι. Αντίθετα, να είναι προσανατολισμένες στην ταχύτατη τήρηση προϋποθέσεων, ώστε να παρέχουν άμεσα το φάρμακό τους σ’ αυτούς που το χρειάζονται.

  • Δεν υπάρχει φορέας (Ε.Ο.Φ., Υπουργείο Υγείας, Ασφαλιστκό ταμείο) που να διαθέτει μηχανισμούς ελέγχου τη γνησιότητας των κουπονιών που επικολώνται στις συνταγές, βάσει των οποίων καταβάλεται η αξία των φαρμάκων στους δικαιούχους.
    Πιστεύετε ότι ένας τέτοιος θυσαυρός θα παρέμενε ανεκμετάλευτος από τους Ελληνες ; Ποτέ.
    Τα φάρμακα που παρασκευάζονται στην Ελλάδα ή εισάγονται από άλλες χώρες, φέρουν κουπόνι πριν βγουν από το εργοστάσιο πριν καλά καλά βγουν από το Τελωνείο. Οταν πολλά από αυτά εξάγονται σε άλλες χώρες, αφαιρείται το κουπόνι, δεν καταστρέφεται, αλλά επικολάται σε συνταγές και διπλοπληρώνεται.
    Για να επιβεβαιώσετε τη παραπάνω διαδικασία δεν έχετε παρά να κάνετε δύο απλούς υπολογισμούς :
    Είναι πανεύκολο να συγκεντρώσετε το σύνολο των εισαγομένων φαρμάκων σε αξία, όπως επίσης και το σύνολο των παραγομένων φαρμάκων από την Ελληνική Φαρμακοβιομηχανία σε χρήμα, για την περασμένη χρονιά. Το άθροισμα αυτών των δύο ποσών δεν έχετε παρά να το συγκρίνετε με το άθροισμα της αξίας των φαρμάκων που καταναλώθηκαν στα νοσοκομεία και της αξίας των φαρμάκων που πληρώθηκαν από τα ασφαλιστικά ταμεία της περασμένης χρονιάς.

  • 10 Απριλίου 2010, 18:44 | Χρήστος Γεωργιάδης

    Θα ήθελα να σχολιάσω «τη ρύθμιση του πολύ ευαίσθητου θέματος για τις μικρές προσωπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με πληθυσμό μικρότερο από 2.000 κατοίκους»:

    Η υπάρχουσα κατάσταση είναι σαφώς οξύμωρη, καθώς δεν μπορεί να ασφαλίζονται, λ.χ. στον Ο.Γ.Α., ελεύθεροι επαγγελματίες, αποφεύγοντας την εισφορά στον Ο.Α.Ε.Ε., την ίδια ώρα που επιβαρύνουν ένα άλλο Ταμείο.
    Συνεπώς, στο γενικό πλαίσιο, συμφωνώ στην υποχρεωτική υπαγωγή ΟΛΩΝ των ελεύθερων επαγγελματιών και των εμπόρων στον Ο.Α.Ε.Ε., αρκεί το μέτρο αυτό να συνοδεύεται από συγκεκριμένες επιμέρους ρυθμίσεις:
    1. Να μη λαμβάνεται υπόψη μόνο ο πληθυσμός μιας περιοχής, αλλά και η αγοραστική δύναμή του, όπως αυτή προκύπτει από τα στοιχεία των κατά τόπους εφοριών. Για παράδειγμα, είναι σαφές ότι οι δραστηριοποιούμενοι σε ολιγοπληθείς περιοχές του Διόνυσου Αττικής δεν μπορεί να ταυτίζονται, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι κραυγαλέες διαφορές τους, με τους κατοίκους ισομεγέθων περιοχών της αγροτικής επαρχίας.
    2. Θεωρώ μέγιστο σφάλμα την ταύτιση όσων επαγγελματιών δεν έχουν σταθερή έδρα, με συναδέλφους τους που δραστηριοποιούνται σε πολυπληθείς περιοχές. Η πραγματικότητα ορίζει ότι, με την κρίση που υπάρχει, δεν περισσεύουν οι δουλειές, άρα είναι απειροελάχιστο το ενδεχόμενο να μπορεί να εργαστεί μακριά από την έδρα του ένας επαγγελματίας της επαρχίας.
    3. Να υπάρχει ένα εύλογο χρονικό διάστημα, π.χ. ενός έτους, προκειμένου να μπορεί να εξετάσει ο επαγγελματίας αν μπορεί να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα των αυξημένων εισφορών. Στη διάρκεια του συγκεκριμένου διαστήματος, να έχει μια ευνοϊκή μεταχείριση (π.χ. μειωμένη εισφορά), ώστε να μην «γονατίσει» από τα απαιτητά επιπλέον έξοδα. Μετά την παρέλευση αυτού του διαστήματος, να καλείται για να δηλώσει αν επιθυμεί να συνεχίσει τη δραστηριοποίησή του και να διακανονίσει την εισφορά που θα πληρώνει. (σ.σ. το σύστημα εισφορών του Ο.Α.Ε.Ε. να επιτρέπει τη διαφορετική κλιμάκωση των εισφορών, ανάλογα με την περιοχή)
    4. Να υπολογίζονται τα έξοδα για τις εισφορές ως βασικά έξοδα του πολίτη και να αφαιρούνται (έστω και με ποσοστιαίο συντελεστή) από το δηλωθέν εισόδημα των επαγγελματιών. Με τον τρόπο αυτό, θα υπάρχει μια σχετική ελάφρυνση του οικονομικού βάρους, που θα κληθούν να σηκώσουν.

    Δεν θέλω να κουράσω άλλο. Εκτιμώ τη δυνατότητα που μας παρέχεται, προκειμένου να μπορούμε να εκφέρουμε τις απόψεις μας, σε μια δημόσια διαβούλευση. Πιστεύω ότι δεν είναι για τα μάτια του κόσμου, αλλά οι προτάσεις αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και λαμβάνονται υπόψη.

    Ειδικά το ζήτημα της υποχρεωτικής υπαγωγής στον Ο.Α.Ε.Ε., χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, γιατί ελοχεύει ο κίνδυνος «επιδημίας λουκέτων» στην επαρχία, με όλα τα αρνητικά παρεπόμενα μιας τέτοιας εξέλιξης. Σε πολιτικό επίπεδο, οι παλινωδίες και η επιλεκτική καθυστέρηση εφαρμογής της ρύθμισης του Ιανουαρίου του 2009, έχει μπερδέψει τον κόσμο, που περιμένει μια ξεκάθαρη απόφαση του Υπουργείου, που θα βάλει ένα ΤΕΡΜΑ στα «παιχνιδάκια» των διάφορων Διοικητών των Ταμείων…

  • 10 Απριλίου 2010, 14:24 | ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΟΒΕΔΟΥΡΗΣ

    Κύριε Υπουργέ ,
    Εμείς οι επαγγελματίες τεχνίτες οικοδομής (ξυλουργοί, σιδεράδες, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί ) του Νοτίου Πηλίου θα επιθυμούσαμε να σας εκθέσουμε και να σας κατατοπίσουμε σχετικά με την κατάστασή μας, τις συνθήκες εργασίας μας στο χωριό και να καταθέσουμε τις θέσεις μας εν όψει και του νέου ασφαλιστικού Νόμου. Πιο συγκεκριμένα :

     Η Πολιτεία θέλει να δώσει κίνητρα για να παραμείνουμε στα χωριά μας ή όχι ;
    Διότι υποστηρίζοντας την Διεύθυνση του ΟΑΕΕ έστω και έμμεσα μέχρι σήμερα (εφόσον σιωπά) στις εγκυκλίους και τις ανακοινώσεις του Ταμείου προς τους ασφαλισμένους( νόμιμες ή όχι; ) δεν στηρίζει ουσιαστικά την επιβίωση της Ελληνικής υπαίθρου και την αποκέντρωση. Οι εγκύκλιοι του ΟΑΕΕ που έχουν αφετηρία τα γραφεία στην Αθήνα και κόπτονται ότι θέλουν να υποστηρίξουν τους επαγγελματίες των πόλεων που θίγονται από την προαιρετική ασφάλιση των συναδέλφων τους στην επαρχία ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα και την αλήθεια.
    Όλοι εμείς που έχουμε τα μαγαζιά μας στο χωριό και ταυτόχρονα μένουμε μόνιμα και ζούμε στο χωριό ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΧΩΡΙΟ.

     Τι σημασία έχει άραγε αν έχουμε δυνητικά την δυνατότητα να τοποθετήσουμε ή να πουλήσουμε την δουλειά μας εκτός χωριού ( αυτό αναφέρεται πολύ έντονα στην εγκύκλιο και στις επιμέρους διευκρινίσεις του ΟΑΕΕ σχετικά με τους ξυλουργούς) ; Δηλαδή δεν πρέπει να προσπαθήσουμε να βρούμε πελάτες και να αναπτύξουμε όσο καλύτερα γίνεται την δουλειά μας για να επιβιώσουμε εμείς και άρα το χωριό μας ( γιατί εδώ επιστρέφουν τα χρήματα της όποιας εργασίας μας).
    Ο ΟΑΕΕ πιστεύει ότι ανταγωνιζόμαστε τους επαγγελματίες των πόλεων;
    Μα πως είναι δυνατόν αυτό την στιγμή που για να ασκήσουμε το επάγγελμά μας και να διατηρήσουμε την επιχείρησή μας χρειάζεται να διανύσουμε χιλιόμετρα ( πολλές φορές με αντίξοες καιρικές συνθήκες ) μέχρι το κοντινότερο αστικό κέντρο, για να αγοράσουμε τα υλικά που μας χρειάζονται , για να τηρήσουμε τις υποχρεώσεις μας απέναντι στο κράτος ( Εφορία, λογιστές, κλπ) , για να δούμε κάποιον πελάτη που βρίσκεται μακρύτερα από το χωριό ( που λέει και ο ΟΑΕΕ !!) και όλα αυτά με το αντίστοιχο οικονομικό κόστος ( βενζίνες, χαμένα μεροκάματα). Και τώρα εντείνονται και οι ενέργειες για την άρση της μοναδικής ελάφρυνσης που ήταν η δυνατότητα ασφάλισης στον ΟΓΑ με μικρότερο ασφαλιστικό κόστος από αυτό του ΟΑΕΕ.
    Ε, αυτό παραπάει ! Μήπως οι ιθύνοντες του ΟΑΕΕ θα ήθελαν να μετακομίσουμε εμείς και οι επιχειρήσεις μας στις πόλεις; Τότε δεν θα προκαλούσαμε επαγγελματική συμφόρηση και δεν θα ανταγωνιζόμαστε τους αντίστοιχους επαγγελματίες της πόλης στοχεύοντας πλέον στους ίδιους ακριβώς πελάτες; Ας είμαστε λίγο λογικοί και δίκαιοι. Ή το Κράτος θέλει να κλείσουμε τις επιχειρήσεις μας από τις οποίες εισπράττει χρήματα και να μπούμε στη λίστα των ανέργων;

     Και κάτι τελευταίο και τραγελαφικό . Μερικοί από εμάς είχαν υπαχθεί στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ πριν το 2002 . Όταν ψηφίστηκε ο νόμος 3050/02 θεωρήσαμε εύλογο λόγω του κόστους να διαγραφούμε, όσοι φυσικά τηρούσαμε το εισοδηματικό κριτήριο του νόμου, από τον ΟΑΕΕ παίρνοντας πιστοποιητικό εξαίρεσης και να γραφτούμε στον ΟΓΑ. Σήμερα και χωρίς την αλλαγή με κάποιο άλλο νομοθέτημα μας καλεί ο ΟΑΕΕ να ξαναγραφτούμε σε αυτόν την στιγμή που ο ίδιος μας είχε δώσει εξαίρεση; Τι είμαστε , μπαλάκι του ΟΑΕΕ; Αγανακτισμένοι αναρωτιόμαστε μήπως αυτό είναι τελικά παράνομο; Πως διασφαλίζεται η συνέχεια της ασφάλισης που διακηρύσσει το κράτος; Και μάλιστα σε όσους έχουν έρθει ειδοποιητήρια αναφέρουν ότι υπάγονται στην νέα ρύθμιση αναδρομικά από 1/11/2009. Δηλαδή κάποιος που θα ειδοποιηθεί τον Ιούνιο του 2010 θα χρωστάει αναδρομικά ένα ολόκληρο εξάμηνο στον ΟΑΕΕ ( περίπου 2000€);
    Σχετικά με τα παραπάνω ,δηλαδή με την νομιμότητα της εγκυκλίου 113 και με την αναδρομική της ισχύ έχει εκδοθεί Πόρισμα από τον Συνήγορο του Πολίτη στις 23/3/2010 σύμφωνα με το οποίο ο Συνήγορος ζητά να ανακληθεί η εγκύκλιος.

    Να επισημάνουμε εδώ ότι στην Δημόσια Διαβούλευση για το Νέο Ασφαλιστικό Νόμο η μοναδική αναφορά στο θέμα με την πρόταση :«… η ρύθμιση του πολύ ευαίσθητου θέματος για τις μικρές προσωπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές με πληθυσμό μικρότερο από 2.000 κατοίκους….» δεν μας κατατοπίζει για το τι μέλλει γενέσθαι.

    Εμείς προτείνουμε :
    α.Να ανακληθεί η εγκύκλιος 113 του ΟΑΕΕ.
    β.Να γίνει ρύθμιση στον νέο νόμο οποία θα διασφαλίζει περισσότερο από την εισφοροδιαφυγή : η προαιρετική ασφάλιση στον ΟΑΕΕ να ισχύει για όλους αυτούς που έχουν την έδρα τους σε περιοχές κάτω των 2000 κατοίκων και ταυτόχρονα διαμένουν μόνιμα σε αυτές, άσχετα με το που παρέχουν τις υπηρεσίες τους ή πωλούν τα προιόντα τους ( σε συνδυασμό φυσικά με το υπάρχον εισοδηματικό κριτήριο ).

  • 10 Απριλίου 2010, 12:09 | Μάριος

    Τα νοσοκομεία πρέπει να αποκτήσουν λογική νοικοκυρέματος. Να καθοριστεί ανά κλινική του ΕΣΥ υπεύθυνος περιορισμού της φαρμακευτικής δαπάνης ο εκάστοτε διευθυντής, οι απολαβές του οποίου να τριπλασιάζονται όταν επιτύχει μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης στο τμήμα του.
    Για τα ακριβά φάρμακα οφείλει να υπάρχει ανάγκη επιστημονικής τεκμηρίωσης της χορήγησής τους, η οποία να ελέγχεται (audit) σε τακτική βάση.
    Η ψαλίδα τιμής υπηρεσιών μεταξύ ιδιωτικών θεραπευτηρίων και κρατικών νοσοκομείων πρέπει να μικρύνει άμεσα.
    Οι υπηρεσίες των νοσοκομείων μπορούν να βελτιωθούν σε 1-2 μήνες χωρίς κανέναν διορισμό, αν επιστρέψουν όλοι οι αποσπασμένοι σε πολιτικά γραφεία και άλλεςν δημόσιες υπηρεσίες νοσηλευτές που δεν αντέχουν το ξενύχτι.
    Οι νοσηλευτικές υπηρεσίες μπορούν να γίνουν ακόμη φθηνότερες εάν περιοριστούν οι διοικητικές υπηρεσίες των νοσοκομείων με τους παρακάτω τρόπους: 1) Κλείσιμο νοσοκομείων που εξυπηρετούν λιγότερους από 150000-200000 κατοίκους, 2) Δημιουργία ομίλων νοσοκομείων ανά υγειονομική περιφέρεια με κοινή διοίκηση στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της περιφέρειας και παραμονή μόνο 4-6 διοικητικών υπαλλήλων στα λοιπά νοσοκομεία για διευκόλυνση της εξυπηρέτησης εργαζομένων και νοσηλευομένων, 3)Κατάργηση όλων των περίεργων θέσεων όπως βοηθών μαγείρων, κηπουρών σε κέντρα υγείας και περιορισμό τους στα νοσοκομεία, ωστε οι εργαζόμενοι αυτοί να γίνουν τραυματιοφορείς ή βοηθοί νοσηλευτές. 4) Κλείσιμο των κέντρων υγείας που βρίσκονται κοντά σε νοσοκομεία. 5) Περιορισμό των νοσηλευτών στα κέντρα υγείας που θα απομείνουν.

  • 9 Απριλίου 2010, 19:27 | Γιάννης Κ

    Συμφωνώ με όλες τις βελτιώσεις του συστήματος οι οποίες ήταν αναγκαίες αλλά πρέπει να ληφθεί μέριμνα και για την παρακάτω περίπτωση:
    Ένας φοιτητής είναι έμμεσα ασφαλισμένος από άμμεσα ασφαλισμένο γονέα . Όταν τελειώσει τη σχολή και μέχρι να βρεί κάποια δουλειά
    παραμένει γιαυτό το διάστημα ανασφάλιστος. Για την περίπτωση αυτή
    θα προβλέπεται κάτι…

  • 9 Απριλίου 2010, 19:08 | ΠΑΛΑΙΟΚΩΣΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΥΠΕΡΚΟΣΤΟΛΟΓΙΣΗ ΦΑΡΜΑΚΩΝ
    Με προβληματίζουν οι διαροές απο φαρμακευτικές εταιρείες οτι λόγω της μείωσης στις τιμές των φαρμάκων θα εισαχθούν φάρμακα μειωμένης ποιότητας. Κλασσική κινδυνολογία. Ο καλύτερος τρόπος γιά την αντιμετώπισή της είναι η συνεχής ενημέρωση των πολιτών για ν’ αποτραπεί
    η προπαγάνδα των φαρμακευτικών εταιρειών.

    ΔΙΕΥΡΥΣΝΣΗ ΒΑΣΗΣ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
    Ειναι απαραίτητος ο διαχωρισμός του Συνταξιοδοτικου Προγράμματος απο το Υγειονομικο. Οι εισφορές που θα συγκεντρώνονται απο το υγειονομικό τμήμα της εισφοράς θα πρέπει να κατατίθενται σε «ειδικό λογαριασμό υγείας» και δεν θα μπαίνουν σε ενα μεγάλο γενικό κορβανά της κεντρικής κυβέρνησης.

    Παραδειγμα Εφαρμογής

    Υπόθεση πως όλοι οι έργαζόμενοι ειναι της γενιάς των 700 ευρώ. Το σύνολο των εισφορών (μαζί με τις εργοδοτικές) ειναι περίπου 270 ευρώ. Αν εξ’ αυτών 50 ευρώ/μήνα κατατίθενται γιά τον λογαριασμό υγείας, τότε από 5εκ πολίτες μπορούν να εισπραχτούν 250 εκ μηνιαία ή 3 δις ετησίως. Με αυτό το ποσό υπερκαλύπτεται το ετήσιο χρέος των νοσοκομείων, και το πρόβλημα του ελλείματος στον τομέα υγείας τελειώνει.
    Οσον αφορά τα υπόλοιπα 220 ευρώ, η κατάθεσή τους σε κεφαλαιοποιητικό λογαριασμό στο τέλος μιας 30ετίας μαζί με τιμαριθμικές προσαρμογές και ετήσιες αποδώσεις της τάξης του 3,5%, θα σχηματίσουν ζηλευτές συντάξεις για νέους 40- ετων. Αρκεί να μη βαλει το κράτος χέρι σ’αυτά τα ποσά για να κάνει πελατειακή πολιτική.

    Εννοείται πως το κράτος πρόνοιας λαμβάνει μέριμνα για τους «άτυχους» της ζωής καλύπτοντας τους ιατροφαρμακευτικά. Όσον αφορά την σύνταξη, για όλους τους πολίτες θα πρέπει να υπάρχει η κρατική σύνταξη γήρατος, η οποία θα καθορίζεται απο το τρέχον ΑΕΠ και το ελάχιστο επίπεδο αξιοπρεπους διαβίωσης της εκάστοτε περιόδου.

  • 8 Απριλίου 2010, 12:17 | Πάνος

    Την Τετάρτη είχε ανακοινωθεί ότι θα έβγαινε το νέο δελτίο τιμών των φαρμάκων . Όλοι περιμένουν τις νέες τιμές που αποφάσισε η Κυβέρνηση και η Ελληνική Βουλή και νέες τιμές δεν βλέπουμε. Άρχισαν πάλι οι συζητήσεις στο Υπουργείο οικονομίας;;Οι Έλληνες φαρμακοβιομήχανοι διαμαρτύρονται.Λογικό δεν είναι;Η χώρα μας αναδείχτηκε η τρίτη ακριβότερη παγκοσμίως στα αντίγραφα.Και συνεχίζουν να διαμαρτύρονται.Μην ψάχνετε για αναπτυξιακή λογική στις προτάσεις τους , δηλαδή πως θα αυξηθεί το ποσοστό των αντίγραφων από 13% που είναι σήμερα στο 70% που είναι στις ΗΠΑ και πώς θα αυξηθούν οι παραγωγικές θέσεις εργασίας.Φήμες λένε ότι θα κάνουν ενστάσεις για να μην εφαρμοστεί ο νόμος.Είναι το ευχαριστώ για τις υψηλές τιμές που απολάμβαναν τόσα χρόνια.Τίποτα άλλο δεν έχουν να σκεφτούν για την χώρα τους , τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τα Νοσοκομεία που βουλιάζουν οικονομικά;;Οι φαρμακοποιοί που με απόφαση του συλλόγου τους αποφάσισαν να μην χορηγούν τα φάρμακα υψηλού κόστους στους ασθενείς από 1/4/2010 γιατί τους έχει καλοβολέψει το 35% μικτό κέρδος που τους χάρισε η προηγούμενη κυβέρνηση ,σε φάρμακα που το ένα κουτάκι κάνει έως και 7.000 Ευρώ, δεν έχουν να σκεφτούν κάτι πιό χρησιμο από την αντιπαράθεση με την χρησιμοποίηση των ασθενών;;Περιμένουμε από την κυβέρνηση όπως έδειξε αποφασιστικότητα στην επιβολή φόρων,στην αύξηση του ΦΠΑ,στην μείωση μισθών και συντάξεων ,να δράσει αναλόγως και προς τα συμφέροντα των συντεχνιών που είχαν ρημάξει το Δημόσιο ταμείο τα προηγούμενα χρόνια.Περιμένουμε με όλη την καλή διάθεση, είναι όμως υποχρέωσή σας να εφαρμόσετε άμεσα μέτρα για να μην χρεωκοπήσει η χώρα μας.

  • 8 Απριλίου 2010, 09:11 | ΜΕΡΣΙΝΑ ΝΙΚΑ

    Νομίζω οτι δεν θα ανακαλύψουμε τον τροχό.Συμφωνούμε ολοι οτι το συστημα (με τις υπερσυνταγογραφήσεις την ανευ ελέγχου καταναλωση στα Νοσοκομέια και την ΑΝΑΙΣΧΥΝΤΗ υπερτιμολόγηση φαρμακων και Νοσοκομειακών υλικών πασης φύσεως),νοσει εχει ηδη χρεωκοπήσει. Ας παρουμε συστήματα ελέγχου και δομές που εχουν υλοποιηθεί απο αλλες χώρες και οι οποίες ειναι περισσοτερο οργανωμένες. Οργιζομαι πραγματικά με την αισχροκερδια των ιατρικών εταιρειων και ολων αυτων που εχουν στησει τα γνωστά κυκλώματα.
    Θεωρώ οτι ήδη υπαρχουν σκεψεις στη σωστη κατεύθυνση πχ συνταγογραφηση ανα ουσία και οχι ανα φάρμακο αλλα πέραν τούτου για τα πολύ ακριβά είδη ανω ενος ποσού πχ € 500 θα πρέπει οι προμηθεια να γινεται με βασει κεντροποιημενο συστημα και ίσως οχι απο τους εγχωριους προμηθευτες που τα υπερτιμολογουν έως και 6.000%. Αναρωτιέμαι γιατί στην Κυύπρο (μικρή χώρα , ‘Ελληνες κι αυτοί) τα ιδια υλικά τα προμηθεύονται πολύ φθηνοτερα?? Εμεις γιατί δεν μπορουμε να υλοποιήσουμε μηχανισμους ελεγχου τιμων και προμηθειών.
    Θα πρέπει να τοποθετηθουν Managers εντιμοι επικεφαλής των Νοσοκομειων και οχι ο κάθε μεγαλογιατρος που ειναι μερος του «συστηματος» και που η επιτυχία του επικεφαλης θα στηριζεται σε συγκεκριμενους στοχους βελτιωσης και οχι απλως στην διαχειριση του προσωπικόύ. Και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ας τιμωρηθούν κάποιοι οσοι αποδεχονται και εγκρινουν υπερτιμολογημενα προιοντα και καθορισμος μαυρης λιστας και αποκλεισμου απο προμηθειες Δημοσιου των αντιστοιχων εταιριων προμηθευτων που ενεργουν και πλουτιζουν εις βαρος των ασφαλισμενων των ασφαλιστικών φορεων και του Δημοσιου συμφεροντος. Η κα Ξενογιαννακοπούλου τι λέει θα βαλει το μαχαιρι στο κόκκαλο??? Εχει ακούσει για συνεργειες Υπουργείων και Υπουργών???Γιατι ολα αυτα ειναι αλληλένδετα.

  • 7 Απριλίου 2010, 20:54 | Αθηνά Μ.

    Συμφωνώ απόλυτα με την έναρξη ηλεκτρονικού ελέγχου της συνταγογράφησης , αλλαγή του τρόπου διάθεσης ορισμένων πολύ ακριβών φαρμάκων, υποκοστολόγηση υλικών ιατρικών επεμβάσεων, άμεση επιβολή της κύρωσης της διακοπής της οποιαδήποτε σχέσης εκείνων που παραβιάζουν το νόμο, με τους Φ.Κ.Α., τον περιορισμό της εισφοροδιαφυγής, εισφοροκλοπής και την διεύρυνση της βάσης εσόδων του συστήματος.

  • 7 Απριλίου 2010, 17:30 | Airetikos

    Απαντώ στον Γιώργο-Νίκο: Δεν βλέπεις ποιοι οριστηκαν διοικητές Νοσκοκομείων σε μεγάλο ποσοστό. Γιατροί, Δικηγόροι, Συνταξιούχοι ακόμη και συνταξιούχοι δάσκαλοι ξέρουν αυτοί γιατί χρηματισαν Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων.
    Δείτε τα στοιχεία
    Ιατροί 52 ή 23%
    Δικηγόροι 12 ή 5,3%
    Οικονομολόγοι 25 ή 11%
    Εκπαιδευτικοί 18 ή 8%
    Κοινωνιολόγοι 11 ή 5%
    ΕΜΠ ειδικότητες 26 ή 12%
    Κοινων Λειτουργοί 6 ή 2,5%
    Διοίκ Νοσοκ/Υγείας 22 ή 9,8%
    Δημόσ. Διοίκησης 12 ή 5%
    Συνταξιούχοι 8 ή 3,5%
    Φαρμακοπ/Μαθηματ/Φυσικοί 9 ή 7,5%
    Λοιπές ειδικότητες 23 ή 10%
    ΣΥΝΟΛΟ 224 Διοικητές και Υποδιοικητές
    Ειδικότητες ασχετε με διοίκηση 58% (Ιατροί, δικηγόροι,εκπαιδευτικοί, κοινωνιολόγοι, συνταξιούχοι κλπ) πλήν Οικονομολόγων και διοίκησης σχετικοί.

  • 7 Απριλίου 2010, 17:37 | ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΛΙΔΑΚΙΣ

    Πρέπει να εφαρμοστεί και πάλι η λίστα, χωρίς παραθυράκια.
    Όσοι χρησιμοποιούν φάρμακα εκτός λίστας να πληρώνουν την διαφορά ολόκληρη.

  • 7 Απριλίου 2010, 17:46 | voukelatos nikos

    Είμαι δημόσιος υπάλληλος από 2007 ασφαλισμένος στον ΟΠΑΔ πριν ασφαλισμένος στο ΙΚΑ οπού είχα πάρει και χρησιμοποιώ συσκευή για χρόνιο πρόβλημα στο αναπνευστικό , ζήτησα από τον ΟΠΑΔ για να μου καλύψει κάποιο ανταλλακτικό περίπου 200 € κόστος ,ο ΟΠΑΔ πρότεινε να πάρω νέα συσκευή από αυτόν , την οποία δικαιούμαι μια για κάθε 5 χρονιά με πολλαπλάσιο κόστος.
    Προς κοινό συμφέρον ανάλογα την περίπτωση να μπορεί να αποφύγει παραλογές χρέωσης που σίγουρα θα γίνονται αρκετές χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο.

  • 7 Απριλίου 2010, 09:28 | Χρήστος

    Επικροτώ την ιδέα της αυτασφάλισης για τον ιδιωτικό τομέα για ασφαλισμένους που βρίσκονται κοντά στη σύνταξη π.χ. 30+ έτη ασφάλισης, τόσο στο ΙΚΑ όσο και στον ΟΑΕΕ. Φανταστείτε το δράμα επαγγελματιών και των οικογενειών τους συνάμα, με αυτή την κρίση που ενώ δεν έχουν δουλειά, τα «βγάζουν πέρα» πολύ δύσκολα, είναι και υποχρεωμένοι, να ασφαλίζονται, εμφανιζόμενοι «ενεργοί» στην εφορία, στα επιμελητήρια και ακόμη χειρότερα να νοικιάζουν και επαγγελματική στέγη για να συμπληρώσουν τα υπόλοιπα χρόνια ασφάλισης. Ό,τι χειρότερο δηλαδή. Ποιος ο λόγος να είναι «ενεργός» κάποιος όταν έχει αρκετά χρόνια ασφάλισης και είναι συνεπής στις ασφαλιστικές του εισφορές; Τα χρήματα που πληρώνει για ενοίκια (έτσι κι
    αλλιώς «μπαίνει μέσα» από την εργασία του, δυστυχώς είναι πάρα πολλοί τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο) θα μπορούσαν να τον ελαφρύνουν οικονομικά. Μιλάμε για τα τελευταία χρόνια ασφάλισης πάντα.
    Ένα άλλο θέμα σοβαρό είναι της διαδοχικής ασφάλισης. Ένας ασφαλισμένος με 37 χρόνια ασφάλισης σε οποιοδήποτε ταμείο θα πρέπει να μπορεί να «φεύγει». Τι θα πει «διαφορετικός φορέας», ασφάλιση στην Ελλάδα δεν έγινε.Κι αν υπάρχει διαφορετική ασφαλιστική εισφορά, να μπορεί ο ασφαλισμένος να πληρώνει τη διαφορά, όπως κάνουν και πολύ σωστά οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο και εξαγοράζουν τη διαφορά με τα ένσημα του ΙΚΑ ή και άλλων ταμείων και φυσικά να παίρνει τη σύνταξη ωσάν να ήταν ασφαλισμένος σε 1 ταμείο.
    Δείτε το και ανθρώπινα.
    Τελευταίο αν δεν περιοριστούν οι δαπάνες και τα «περιτά» έξοδα δεν θα γίνει τίποτα παρά μόνο μια τρύπα στο νερό όσο κι αν αυξηθούν οι εισφορές και τα όρια ηλικίας.

  • 7 Απριλίου 2010, 08:42 | Airetikos

    Η κοστολόγηση των φαρμάκων θα πρέπει να γίνεται όχι κατά συσκευασία αλλά κατά μονάδα περιεχομένου σε ότι αφορά τα χάπια.
    Σε ότι αφορά υγρά ή σκόνες οι συσκευασίες θα πρέπει να είναι κατά δόση και η τιμολόγηση να γίνεται με βάση τη δόση.
    Η συσκευασία των φαρμάκων να είναι ίδια τόσο για τα νοσοκομεία όσο και για τα φαρμακεία.
    Αλλά τελικά ότι και να γίνει απαιτείται ολικός ανασχεδιασμός του συστήματος υγείας και της διαχέιρισής του. Διαβάστε την έκθεση του ΟΟΣΑ το λέει ξεκάθαρα οι αιτίες της κακοδαιμονίας του ΕΣΥ και των υπέρογκων δαπανών του σε φάρμακα και προμήθειες είναι η πολυδιασπαή του. Εξάλλου ο λαός το λέει σοφά «Όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι αργεί να ξημερώσει». Νοσοκομεία το ΙΚΑ Νοσοκομεία το ΕΣΥ Νοσοκομεία η ΕΤΕ νοσοκομεία ιατρεία δεν ξέρω και ΄γώ ποια ταμεία έχουν δικό τους σύστημα υγεινομικής περίθαλψης, Άν το ΙΚΑ έχει 4,5 εκ ασφαλισμένους και έχει δικά του ιατρεία και κλινικές άλλα ταμεία έχουν δικάτους ιτρεία και κλινικές/νοσοκομεία πχ Στρατός, ΕΤΕ κλπ τα νοσοκομεία του ΕΣυ ποιούς περιθάλπτουν τις 300 χιλ αγρότες αν είναι και τόσοι οι άνθρωποι;
    Αυτή η e-καρτα υγείας πότε θα καθιερωθεί;
    Μη ξεχνάμε η μεγάλη φαρμακευτική δαπάνη δεν έιναι ασχετη με το σύστημα υγείας.

  • 7 Απριλίου 2010, 07:37 | Ανδρέας

    Λοιπόν καλές οι λίστες φαρμάκων και η μέση τιμή αλλά γιατί να μην συνταγογραφείται μόνο η δραστική ουσία αντί του συγκεκριμένου παρασκευάσματος κάποιας εταιρείας ?

    Οι προμήθειες των αναλώσιμων και των φαρμάκων στα νοσοκομεία να γίνονται κεντρικά όπως προτείνεται αλλά απευθείας από τους κατασκευαστές και όχι μέσω μεσαζόντων που αλλάζουν τις τιμές των προϊόντων με εικονικές εισαγωγές από τρίτες χώρες (π.χ. θυμάστε την ιστορία για τα ορθοπεδικά πρόσθετικά υλικά με υπερτιμολόγηση 6000% ? Τί έγινε άραγε αυτή η υπόθεση ? Πλήρωσε κανένας πέρα του Δημοσίου ?).

    Οι Ιατρικοί Επισκέπτες (αυτοί με τις τσαντούλες και τα μαυρα – γκρίζα κουστούμια) που βλέπουμε να περνούν κατά ορδές από τους προθαλάμους των γραφείων των Δ/ντων Κλινικών – Χειρουργείων των νοσοκομείων, για να τους ενημερώσουν σχετικά με τα νέα επιτευγματα των Εταιρειών που εκπροσωπούν (την ενημέρωση που έτσι και αλλιώς λαμβάνουν με τα σχετικά τακτικά και έκτακτα συνέδρια, δελτία τύπου και ανακοινώσεις στα ιατρικά έντυπα) θα πρέπει να πάψουν να εισέρχονται στα νοσοκομεία και στα ιατρεία του ΙΚΑ και του δημοσίου (Ε!! κ.κ. Ξενογιανακοπούλου και Γενηματά ?).

    Η ρύθμιση οφειλών. Ωραία ακούγεται αλλά συνεχίζεται επί πολλά χρόνια. Γιατι να πληρώσουν τα παληκάρια ? Ρυθμίζουν, δίνουν μία -δύο δόσεις, κανουν τη δουλειά τους (νόμιμα διότι έχουν ρυθμιστεί και καταβάλει τη πρώτη – δεύτερη δόση λέγε με 3%-5% της οφειλής) και μετά περιμένουν την επόμενη ρύθμιση. ΩΡΑΙΑ δεν είναι ?

    Ο ασφαλισμένος όμως (όπως εγώ) καταβάλλω τις εισφορές πριν καν πάρω το μισθό μου και στα 25 χρόνια εργασίας μου δεν υπέπεσα σε καμία ρύθμιση. Το ίδιο και ο εργοδότης μου. Πώς τα καταφέρνουμε άραγε ?

  • 7 Απριλίου 2010, 05:11 | Γιώργος-Νίκος

    Επειδή η μεγαλύτερη σπατάλη γίνεται σε νοσοκομεία, να σταματήσει το καθεστώς οι Ιατροί να γίνονται διευθυντές. Το οτι μπορούν να γιατρεύουν ασθένειες δεν τους νομιμοποιεί να γίνονται οικονομικοί διαχειριστές ή διαχειριστές της εργασίας άλλων. Μπορεί να είναι ικανότατοι να συγκροτήσουν το τμήμα εποπτείας τους, αλλά τίποτε παραπάνω. Απαραίτητα να τοποθετούνται με κριτήρια γνώσεων και επιστημονικης τεκμηρίωσης οι διευθυντές νοσοκομείων! Επίσης να γίνεται ηλεκτρονική καταχώρηση των φαρμάκων του κάθε ασφαλισμένου… καθώς με την υπερσυνταγογράφηση κάποιοι απλά κάνουν αφαίμαξη των εισφορών των υπολοίπων ασφαλισμένων. Τέλος, να γίνουν διαπραγματεύσεις με τις φαρμακοβιομηχανίες για τις προμήθειες και όχι συμφωνίες αδιαφανείς και να επιστρέφουν οι φαρμακοβιομηχανίες τα χρήματα από τις συμφωνίες πίσω στο σύστημα… να μην τα παρακρατούν επωφελούμενες από το αργοκίνητο σύστημα υγείας.