Άρθρο 2 Απλούστευση ίδρυσης και λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης

Μετά από το άρθρο 120 του ν. 4442/2016 (Α΄ 230) προστίθεται Κεφάλαιο Κ΄ ως εξής:
«ΚΕΦΑΛΑΙΟ Κ΄
ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.ΙΕΚ), ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Άρθρο 121
Πεδίο εφαρμογής

Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου εμπίπτουν τα κολλέγια, τα Ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΙΕΚ), τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ), τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, με κωδικούς NACE 85.41 και 85.59.
Φυσικά ή νομικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, μπορούν να ασκούν δραστηριότητα κολλεγίων, ιδιωτικών ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης, κέντρων δια βίου μάθησης, φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών.

Άρθρο 122
Αρμόδια αρχή

Αρμόδια αρχή για την εφαρμογή του παρόντος είναι:
(α) Η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας για τα κολλέγια, τα ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης και τα κέντρα δια βίου μάθησης,
(β) ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) για τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.

Άρθρο 123
Έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης

1. Τα κολλέγια και τα ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης υπάγονται για την ίδρυση και λειτουργία τους σε καθεστώς έγκρισης του άρθρου 7.
Ομοίως σε καθεστώς έγκρισης υπάγονται τα κέντρα δια βίου μάθησης, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, των οποίων ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα και ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτίριο ή όροφος σε πολυώροφο κτίριο) υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά δύο και μισό (21/2) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα ή τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευομένων.
2. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας εκδίδεται από την αρμόδια αρχή, έπειτα από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Ειδικά για την έγκριση κολλεγίου και ιδιωτικού ινστιτούτου επαγγελματικής κατάρτισης απαιτείται η διατύπωση γνώμης του ΕΟΠΠΕΠ για τη συνδρομή των νόμιμων κτιριολογικών προϋποθέσεων, σύμφωνα με τη διαδικασία της περ. 13 της υποπαρ. Θ3 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222). Εντός τεσσάρων (4) μηνών από την προσήκουσα υποβολή της αίτησης έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας και των δικαιολογητικών η αρμόδια αρχή εξετάζει τα υποβληθέντα στοιχεία και, εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, εκδίδει την έγκριση για την ίδρυση και λειτουργία της δραστηριότητας ή απορρίπτει την αίτηση αιτιολογημένα. Πριν από τη χορήγηση της έγκρισης και εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας, η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργήσει αυτοψία στις εγκαταστάσεις της δραστηριότητας, για τη διαπίστωση της τήρησης της σχετικής νομοθεσίας. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία για την έκδοση της έγκρισης, τεκμαίρεται ότι η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας έχει χορηγηθεί, σύμφωνα με το άρθρο 8, και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει από την αρμόδια αρχή τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης. Η αίτηση χορήγησης έγκρισης κατατίθεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή είτε απευθείας στην αρμόδια αρχή είτε σε οποιοδήποτε φυσικό ή ηλεκτρονικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ). Μετά από την έναρξη λειτουργίας του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14, κατά το μέρος που αφορά στην έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας των δραστηριοτήτων της παρ. 1, η διαδικασία έγκρισης ίδρυσης και λειτουργίας αυτών διεκπεραιώνεται αποκλειστικά μέσω του συστήματος αυτού. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας έχει αόριστη διάρκεια.
3. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας τροποποιείται μετά από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας. Για την τροποποίηση της έγκρισης τηρείται η διαδικασία χορήγησης της έγκρισης. Ο φορέας της δραστηριότητας, επί ποινή ανάκλησης της έγκρισης, υποχρεούται να ενημερώνει την αρμόδια αρχή για κάθε μεταβολή των προϋποθέσεων χορήγησης της έγκρισης και για τη συνδρομή ασυμβίβαστων ιδιοτήτων.
4. Η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας μεταβιβάζεται, εφόσον οι κατά νόμο προϋποθέσεις χορήγησης της έγκρισης συντρέχουν στο πρόσωπο του νέου φορέα. Η μεταβίβαση εγκρίνεται από την αρμόδια αρχή που χορηγεί την έγκριση μετά από σχετική αίτηση, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
5. Για την έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας, για την έγκριση της τροποποίησής της, καθώς και για την έγκριση της μεταβίβασής της απαιτείται η καταβολή παραβόλου, σύμφωνα με το άρθρο 11 και την κοινή απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 128.
6. Η αρμόδια αρχή υποχρεούται να κοινοποιεί αμελλητί τις εγκρίσεις και τις τροποποιήσεις τους στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες.
7. Η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργεί ελέγχους και να προβαίνει σε ενέργειες εποπτείας, σύμφωνα με τα άρθρα 127-157 του ν. 4512/2018 (Α’ 5) και τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή του ν. 4512/2018 η αρμόδια αρχή διενεργεί τους εκ των υστέρων ελέγχους βάσει κριτηρίων κινδύνου.

 

Άρθρο 124
Γνωστοποίηση λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης

1. Τα κέντρα δια βίου μάθησης, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, των οποίων ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα και ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτίριο ή όροφος σε πολυώροφο κτίριο) δεν υπερβαίνει την αναλογία ενός (1) ατόμου ανά δύο και μισό (21/2) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευομένων, υπάγονται στο καθεστώς γνωστοποίησης του άρθρου 6.
2. Η γνωστοποίηση υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) του άρθρου 14. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ΟΠΣ-ΑΔΕ κατά το μέρος που αφορά στη γνωστοποίηση των δραστηριοτήτων της παρ. 1, η γνωστοποίηση κατατίθεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή είτε απευθείας στην αρμόδια αρχή είτε σε οποιοδήποτε φυσικό ή ηλεκτρονικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ).
3. Η αρμόδια αρχή παραλαμβάνει τη γνωστοποίηση, η οποία υποβάλλεται από τον φορέα της δραστηριότητας με ευθύνη του για τα περιλαμβανόμενα σε αυτήν στοιχεία, και εκδίδει αποδεικτικό υποβολής. Μετά από την υποβολή της γνωστοποίησης ο φορέας μπορεί να ξεκινήσει τη λειτουργία της δραστηριότητας.
4. Αν πρόκειται να μεταβληθούν για οποιονδήποτε λόγο τα στοιχεία της γνωστοποίησης, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται σε προηγούμενη γνωστοποίηση της επιδιωκόμενης μεταβολής. Σε περίπτωση αλλαγής του φορέα της δραστηριότητας εφαρμόζεται το άρθρο 9. Τα δικαιολογητικά που συνδέονται με το πρόσωπο του φορέα της δραστηριότητας εκδίδονται στο πρόσωπο του νέου φορέα. Ο φορέας της δραστηριότητας, επί ποινή διακοπής της λειτουργίας, οφείλει να ενημερώνει την αρμόδια αρχή για κάθε μεταβολή σχετική με τις νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας της δραστηριότητας ή για τη συνδρομή ασυμβίβαστων ιδιοτήτων.
5. Πριν από την υποβολή της αρχικής γνωστοποίησης, ή της γνωστοποίησης μεταβολής, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται να διαθέτει όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά, τα οποία δεν συνυποβάλλονται με τη γνωστοποίηση, αλλά τηρούνται μαζί με το αποδεικτικό υποβολής της στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας.
6. Για την υποβολή της γνωστοποίησης λειτουργίας των δραστηριοτήτων του παρόντος κεφαλαίου απαιτείται η καταβολή παραβόλου, σύμφωνα με το άρθρο 11 και την κοινή απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 128.
7. Η αρμόδια αρχή υποχρεούται να κοινοποιεί αμελλητί, τόσο την αρχική γνωστοποίηση, όσο και τις μεταβολές της στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες.
8. Μετά από την υποβολή της γνωστοποίησης, ή από τον χρόνο κατά τον οποίο υπήρχε η υποχρέωση για την υποβολή της, η αρμόδια αρχή δύναται να διενεργεί ελέγχους και να προβαίνει σε ενέργειες εποπτείας, σύμφωνα με τα άρθρα 127-157 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5) και τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού. Μέχρι την πλήρη εφαρμογή του ν. 4512/2018 η αρμόδια αρχή διενεργεί τους εκ των υστέρων ελέγχους βάσει κριτηρίων κινδύνου.

Άρθρο 125
Προϋποθέσεις λειτουργίας σχετιζόμενες με το πρόσωπο του φορέα

1. Φυσικό πρόσωπο μπορεί να ασκεί τις δραστηριότητες του άρθρου 121, εφόσον:
(α) έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του,
(β) έχει μόνιμη εγκατάσταση σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.),
(γ) δεν έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, υπαλλήλου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου και, καθώς επίσης και την ιδιότητα του κληρικού.
(δ) δεν έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης και δεν έχει καταθέσει αίτηση για κήρυξη του σε κατάσταση πτώχευσης,
(ε) δεν έχει καταδικαστεί σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26),
(στ) δεν του έχει επιβληθεί η διοικητική κύρωση της ανάκλησης αδείας ή διακοπής λειτουργίας για ίδιο ή άλλο ιδιωτικό φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης την τελευταία δεκαετία.
2. Νομικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, μπορεί να ασκεί τις δραστηριότητες του άρθρου 120, εφόσον:
(α) η καταστατική έδρα του βρίσκεται σε χώρα κράτος – μέλος της Ε.Ε.• από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται αλλοδαπά μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα εκπαιδευτικού χαρακτήρα, σχολεία των οποίων έχουν αδειοδοτηθεί βάσει του άρθρου 5 του ν. 4862/1931 (Α΄ 2).
(β) ο σκοπός του, σύμφωνα με το καταστατικό του, αφορά και στην παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης,
(γ) είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερο,
δ) δεν έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης και δεν έχει καταθέσει αίτηση για κήρυξή του σε κατάσταση πτώχευσης,
(ε) δεν του έχει επιβληθεί η διοικητική κύρωση της ανάκλησης της αδείας ή της διακοπής λειτουργίας για ίδιο ή άλλο ιδιωτικό φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης την τελευταία δεκαετία,
(στ) ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου, εξαιρουμένων των εκπροσώπων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, πληροί τις προϋποθέσεις των περ. (γ), (δ), (ε) και (στ) της παρ. 1.
3. Τα νομικά πρόσωπα, εκτός των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των νομικών προσώπων των οποίων τα μέλη ή μέρος των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ή της Διοικήσεώς τους ορίζονται ως εκ της ιδιότητας τους (ex officio), μπορούν να ασκούν τις δραστηριότητες του άρθρου 121, εφόσον οι μέτοχοι ή οι εταίροι τους ή τα μέλη των διοικήσεών τους, δεν έχουν την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, υπαλλήλου οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου.

Άρθρο 126
Προϋποθέσεις λειτουργίας σχετιζόμενες με την κτιριολογική υποδομή του φορέα

Για την κτιριολογική υποδομή των δραστηριοτήτων του άρθρου 121 ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή τμήμα κτηρίου ή οριζόντια ιδιοκτησία σε πολυώροφο κτήριο), απαιτείται:
(α) νόμιμο αυτοτελές κτίριο ή τμήμα κτιρίου ή οριζόντια ιδιοκτησία ή βεβαίωση υπαγωγής αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων στον ν. 4495/2017 (Α’ 167) ή σε άλλες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας,
(β) τήρηση της νομοθεσίας περί πυροπροστασίας,
(γ) επαρκής και άμεσος φυσικός φωτισμός και αερισμός,
(δ) επαρκής και ομοιόμορφος τεχνητός φωτισμός και εξαερισμός στις περιπτώσεις υπόγειων χώρων που χρησιμοποιούνται ως βοηθητικοί χώροι, καθώς και χώροι εργαστηρίων και βιβλιοθηκών,
(ε) ελάχιστο εμβαδόν αίθουσας διδασκαλίας δεκαπέντε (15) τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) για τις δραστηριότητες της παρ. 1 του άρθρου 123 και δώδεκα (12) τ.μ. για τις δραστηριότητες της παρ. 1 του άρθρου 124,
(στ) ενάμιση (1,5) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στις αίθουσες διδασκαλίας,
(ζ) δύο (2) τ.μ. ανά εκπαιδευόμενο στους αύλειους χώρους ή χώρους εκτόνωσης.
Στον αύλειο χώρο συνυπολογίζονται τα υπόστεγα και οι ανοιχτοί διάδρομοι,
(η) δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον σε μία κτιριολογική μονάδα (κτίριο ή όροφο) ανά περιφέρεια,
(θ) ένα (1) WC ανά τριάντα (30) εκπαιδευόμενους.

Άρθρο 127
Κυρώσεις

1. Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς γνωστοποίησης, η παράλειψη υποβολής αρχικής γνωστοποίησης, ή η παράλειψη υποβολής γνωστοποίησης μεταβολής, ή η γνωστοποίηση αναληθών στοιχείων, επισύρει την επιβολή των κυρώσεων της παρ. 1 του άρθρου 15 σε βάρος του φορέα της δραστηριότητας. Αρμόδιο όργανο για την επιβολή των κυρώσεων είναι η αρμόδια αρχή του άρθρου 122, ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας.
Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς γνωστοποίησης, όπου προβλέπεται ως κύρωση η ανάκληση της αδείας, από την έναρξη ισχύος του παρόντος κεφαλαίου νοείται η προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας.
2. Για τις δραστηριότητες του παρόντος κεφαλαίου που υπάγονται σε καθεστώς έγκρισης η λειτουργία της δραστηριότητας χωρίς αυτή να έχει λάβει έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας, επισύρει την επιβολή των κυρώσεων της παρ. 2 του άρθρου 15. Αρμόδιο όργανο για την επιβολή των ανωτέρω κυρώσεων είναι η αρμόδια αρχή του άρθρου 122, ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας.
3. Σε περίπτωση παραβίασης επιμέρους όρων και προϋποθέσεων κατά τη λειτουργία των δραστηριοτήτων του παρόντος κεφαλαίου εφαρμόζονται οι κυρώσεις της κείμενης νομοθεσίας από τα αρμόδια όργανα που ορίζονται σε αυτή.

Άρθρο 128
Εξουσιοδοτικές διατάξεις

1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται το περιεχόμενο, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και η διαδικασία της έγκρισης, της τροποποίησης και της μεταβίβασης αυτής, οι αρχές στις οποίες κοινοποιούνται οι εγκρίσεις και οι τροποποιήσεις τους, προκειμένου αυτές να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την έγκριση, την τροποποίηση και τη μεταβίβασή της, σύμφωνα με τα άρθρα 7 και 8.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται το περιεχόμενο και η διαδικασία της γνωστοποίησης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που τηρούνται στην έδρα της δραστηριότητας, ο τρόπος γνωστοποίησης των στοιχείων σε περίπτωση επικείμενης μεταβολής τους, οι αρχές στις οποίες κοινοποιείται η γνωστοποίηση, προκειμένου να ασκήσουν τις ελεγκτικές τους αρμοδιότητες και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη γνωστοποίηση, σύμφωνα με τα άρθρα 5 και 6.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται το ύψος των παραβόλων της παρ. 5 του άρθρου 123, αναφορικά με την έγκριση, και της παρ. 6 του άρθρου 124, αναφορικά με τη γνωστοποίηση, ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής τους, ο τρόπος μεταφοράς των πιστώσεων στα αρμόδια όργανα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, σύμφωνα με το άρθρο 11.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθορίζονται το εύρος του πλαισίου των επιβαλλόμενων κυρώσεων του άρθρου 127, η κλιμάκωση και τα κριτήρια επιμέτρησης αυτών εντός των ορίων της παρ. 1 του άρθρου 15, για τις δραστηριότητες που υπόκεινται σε γνωστοποίηση, και της παρ. 2 του άρθρου 15, για τις δραστηριότητες που υπόκεινται σε έγκριση, η διαδικασία επιβολής τους, οι περιπτώσεις διακοπής λειτουργίας των δραστηριοτήτων σε περίπτωση έλλειψης έγκρισης, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.

Άρθρο 129
Μεταβατικές διατάξεις

1. Οι δραστηριότητες της παρ. 1 των άρθρων 123 και 124 που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν ήδη λάβει άδεια εξακολουθούν να διέπονται ως προς τη λειτουργία τους από τις διατάξεις βάσει των οποίων εκδόθηκε η σχετική άδεια. Αν μεσολαβήσει μεταβολή στοιχείου, ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 123 υποχρεούται σε υποβολή αίτησης έγκρισης, σύμφωνα με το άρθρο 123, και ο φορέας της οικονομικής δραστηριότητας της παρ. 1 του άρθρου 124 υποχρεούται σε γνωστοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 124. Μετά από τη χορήγηση της έγκρισης ή την υποβολή της γνωστοποίησης η λειτουργία της δραστηριότητας διέπεται από τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου.
2. Όπου στη νομοθεσία γίνεται αναφορά σε άδεια δραστηριοτήτων της παρ. 1 του άρθρου 123 νοείται η έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας του παρόντος κεφαλαίου. Όπου γίνεται αναφορά σε άδεια δραστηριοτήτων της παρ. 1 του άρθρου 124, νοείται η γνωστοποίηση λειτουργίας του παρόντος κεφαλαίου.

Άρθρο 130
Μη εφαρμοζόμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος όλων των προβλεπόμενων στο παρόν κεφάλαιο κανονιστικών πράξεων δεν εφαρμόζονται, ως προς τις δραστηριότητες του άρθρου 121, η περ. 1, η υποπερ. α της περ. 2, το πρώτο εδάφιο της περ. 3, οι περ. 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15 και 18 της υποπαρ. Θ3 και οι περ. 1, 2, 4 και 6 της υποπαρ. Θ5 της παρ. Θ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222).».

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 14:24 | Φωκιανού Μαρία

    Καλημέρα. Είμαι ιδιοκτήτρια ΚΞΓ στην επαρχία, δυναμικότητας κάτω των 75 ατόμων. Η υποχρέωση για πρόσβαση σε ΑΜΕΑ, θα μας οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο, διότι στην επαρχία , και όχι μόνο, τα υφιστάμενα κτίρια δεν διαθέτουν τέτοια δυνατότητα και το κόστος συμμόρφωσης με τις κτιριακές προδιαγραφές για ΑΜΕΑ, είναι δυσβάσταχτο. Επίσης, με αυτήν την απόφασή σας, ενισχύετε τα «ιδιαίτερα» και «μαύρα » μαθήματα, με ότι αυτό συνεπάγεται για την παραοικονομία. Επίσης , από τη μία πλευρά κλείνετε το μάτι στα ΚΔΑΠ, τα οποία λειτουργούν και σαν φροντιστήρια Ξένω Γλωσσών με την ανοχή σας διότι διδάσκουν κανονικά Ξένες Γλώσσες, και από την άλλη οθείτε τα νόμιμα ΚΞΓ στο κλείσιμο και τους εργαζόμενους καθηγητές στην ανεργία.Για όλους τους παραπάνω λόγους “Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις»

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 14:21 | Αγγελική Φραδελακη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 14:41 | Κουτσικουρή Χριστίνα

    Παρακαλούμε να μελετηθεί η αλλαγή που αφορά την προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ (σχέδιο νόμου, άρθρο 126). Στον υφιστάμενο νόμο, Ν. 4093/2012, υπήρχε διαφοροποίηση: δεν προβλεπόταν η υποχρεωτικότητα για πρόσβαση των ΑΜΕΑ σε μικρές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. με δυναμικότητα μικρότερης των 75 μαθητών ανά ώρα. Επιβαλλόταν να υπάρχει πρόσβαση για ΑΜΕΑ μόνο σε εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. που έχουν δυναμικότητα άνω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα.
    Η διαφοροποίηση πρέπει να διατηρηθεί, διότι:
    1)οι μικρές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις Κ.Ξ.Γ. είναι συνήθως εγκατεστημένες σε χώρους, που δεν επιτρέπεται από πλευράς στατικής να γίνουν κτιριολογικές μετατροπές, επίσης δεν υπάρχουν στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα κατάλληλα τετραγωνικά που απαιτούνται για κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, αφού τα κέντρα με δυναμικότητα άνω των 75 ατόμων υποχρεούνται να έχουν πρόσβαση, υπάρχει η δυνατότητα τα άτομα με αναπηρία να εξυπηρετούνται σε αυτά και να μην αποκλείονται σαφώς απο την εκπαιδευτική διαδικασία.
    2)η ανάγκη εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ είναι μεν υπαρκτή και επιβεβλημένη, αλλά δεν υπάρχει Ευρωπαϊκός Κανονισμός, παρά μόνον Ευρωπαϊκή Οδηγία,
    3)στον Ν. 4759/2020, άρθρο 119, νομοθετήθηκε ότι τα κτήρια που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις δεν καθίστανται αυθαίρετα, επειδή δεν έχουν προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ, και μπορούν να χρησιμοποιούνται,
    4)οι επιχειρήσεις αυτές αδυνατούν οικονομικώς να προβούν στις απαραίτητες κτιριολογικές μετατροπές, ώστε να εξυπηρετείται η προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ, καθώς και η οικονομική συγκυρία εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού τις έχει πλήξει.

    Ζητούμε την εξαίρεση των Κ.Ξ.Γ. με δυναμικότητα μικρότερη των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα από την υποχρέωση να είναι εγκατεστημένα σε κτίρια που έχουν προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ.

    Με εκτίμηση

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:54 | ΚΑΝΑΤΗ ΚΥΡΙΑΚΉ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:45 | Μαρία Καρτσιωτη

    Παρακαλώ να αναθεωρήσετε σχετικά με την ράμπα ΑΜΕΑ, πολλά κτήρια δεν έχουν χώρο για να πραγματοποιηθεί, πολλά είναι σε όροφο παλιάς οικοδομής.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:31 | Ειρηνη Θεοδοσιου

    “Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις”

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:17 | ΣΙΜΙΑΚΑΚΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

    Παρακαλώ να αναθεωρήσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
    Ευχαριστώ.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:58 | Μπεζα παρασκευη

    Παρακαλώ όπως επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρησεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:57 | ΞΕΝΙΤΕΛΛΗ ΣΟΥΛΤΑΝΑ

    Κύριε, Υπουργέ,
    Ζητούμε την εξαίρεση των Κ.Ξ.Γ. με δυναμικότητα μικρότερη των 75
    εκπαιδευομένων ανά ώρα από την υποχρέωση να είναι εγκατεστημένα σε κτίρια που έχουν
    προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ.
    Είμαστε βέβαιοι ότι θα λύσετε το πρόβλημα του Κλάδου μας.
    Με κάθε εκτίμηση,
    ΚΈΝΤΡΟ ΞΈΝΩΝ ΓΛΩΣΣΏΝ ROOTS
    ΑΣΚΛΗΠΙΟΎ 25, ΜΥΤΙΛΉΝΗ
    Τηλ.2251100354
    Κιν.6976180401

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:40 | Μαρια Τσουκαλα

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:39 | ΕΥΔΟΚΙΑ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΡΑΜΜΕΝΟΥ

    Ο νόμος για την πρόσβαση ΑΜΕΑ να ισχύει για τις επιχειρήσεις που θα δημιουργηθούν μετά την έναρξη ισχύος του και όχι για επιχειρήσεις που ήδη υφίστανται και λειτουργούν.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:50 | Χατίπ Σερκάν

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:18 | ΓΚΟΝΗ ΜΑΡΙΑ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στα ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ κάτω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα. Δεδομένων των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ανήκει η πλειοψηφία των κέντρων, ο κλάδος μας θα οδηγηθεί σε αφανισμό, καθώς η μετατροπή των κτιρίων απαιτεί υπέρογκα ποσά που δεν δύνανται οι επιχειρήσεις να καταβάλουν. Η μετατροπή αυτή δε θα κάνει ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ, αφού είναι ελεύθερη αγορά και κάθε μαθητής έχει την ελευθερία να επιλέξει σε ποιο κέντρο και με τι κτιριακές δομές θα διδαχθεί.
    Με εκτίμηση,
    Γκόνη Μαρία

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:38 | Αθανάσιος

    Aγαπητοί κύριοι,
    Σχετικά με το άρθρο 126 του σχεδίου νόμου και συγκεκριμένα την υποχρέωση κέντρων ξένων γλωσσών και ΚΔΒΜ 1 να παρέχουν πρόσβαση σε ΑΜΕΑ: Υπάρχουν περιπτώσεις εκπαιδευτικών φορέων όπως και του δικού μου που από τεχνικής απόψεως αδυνατούν να πληρούν την συγκεκριμένη πρόταση. Το κέντρο μου είναι στον Α όροφο. Οι μαθητές μου ανεβαίνουν και κατεβαίνουν σκάλα για να εισέλθουν ή να εξέλθουν του κέντρου μου. Μίλησα με τρεις ειδικούς (2 εξ αυτών μηχανολόγοι) που με διαβεβαιώνουν ότι δεν μπορεί να τοποθετηθεί κάθισμα που οδηγεί τους ΑΜΕΑ από την είσοδο του κέντρου μου στον Α όροφο. Εάν αυτό γινόταν θα υπήρχαν τα εξής προβλήματα:
    1. Η κεντρική πόρτα δεν θα μπορούσε να ανοιγοκλείσει
    2. Όταν το κάθισμα θα ήταν ανοικτό δεν θα μπορούσε κάποιος να χρησιμοποιήσει την σκάλα.
    3. Στην περίπτωση που το κάθισμα θα ήταν διπλωμένο θα έκλεινε μόνιμο περίπου τον μισό μου διάδρομο, κάτι που θα έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των ατόμων εντός του κέντρου μου.
    Συμπερασματικά η ενδεχόμενη υποχρεωτικότητα του συγκεκριμένου νόμου θα με υποχρέωνε να κλίσω την επιχείρηση μου που υπάρχει στο χώρο από το 1969. Λόφω των δύσκολων οικονομικά καιρών θα ήταν επίσης αδύνατο να μετακομίσω και μάλιστα μακριά από τον ζωτικό μου χώρο λόγω του ότι στην κοντινή περιοχή δεν υπάρχει κτίριο που να πληροί τις προϋποθέσεις.

    Θεωρώ ότι υπάρχουν αρκετοί συνάδελφοι όπως εγώ που απειλούνται με την απόλυτη καταστροφή σε περίπτωση που ο συγκεκριμένος νόμος έχει οριζόντια ισχύ και δεν λάβει υπόψη του π.χ. την πολύχρονη παρουσία μιας επιχείρησης στο ίδιο κτίριο, την παλαιότητα του κτιρίου (πότε εκδόθηκε η οικοδομική του άδεια). Η δική μου οικοδομική άδεια εκδόθηκε το 1971.

    Προτείνω να δοθεί η δυνατότητα ορισμένοι ιδιοκτήτες που έχουν παρόμοιο πρόβλημα να μπορούν να εξαιρεθούν προσκομίζοντας βεβαίωση από μηχανικό ή μηχανολόγο που να πιστοποιεί ότι υπάρχει τεχνική αδυναμία του κτιρίου να προσαρμοστεί στο νέο νόμο.

    Ελπίζω στην κατανόηση σας.

    Με εκτίμηση
    Αθανάσιος Χρυσός

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:16 | Εύα Σαββίδου

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:39 | Μαριγιάννα Σιύνη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις” για να αλλάξουμε μαζί το σχέδιο νόμου.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:13 | Σοφία Βλαχοπουλου

    Επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΖΗΤΆΤΕ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. Έχετε βάλει σκοπό να μας κλείσετε όλους.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:56 | Χαρα Μπαντεκα

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:34 | Παρθένα Παναγιωτίδου

    Ειμαστε ευέλικτοι αλλά δεν είμαστε μάγοι .Δεν μπορούμε να προσθέσουμε τετραγωνικά στις υποδομές μας εν μία νυκτί.ΕΛΕΟΣ!!!!Αφήστε μας να δουλέψουμε !!!Μόνο κερδισμένο θα βγει το ελληνικό δημόσιο.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:01 | Τσαντάλου

    Παρακαλώ να αναθεωρήσετε σχετικά με την υποχρέωση να φτιάξουμε τουαλέτες και ράμπα για ΑΜΕΑ στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών κάτω των 75 μαθητών!! Στα Κέντρα μας δεν έχουν χώρο για αυτές τις δομες, και το οικονομικό κοστος θα ήταν δυσβάσταχτο, ειδικά σε μια περίοδο που παλεύουμε να κρατήσουμε τους μαθητές μας μόνο με Τηλεκπαιδευση!!!
    Με εκτίμηση
    Τσαντάλου Αικ.
    Θεσσαλονίκη

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:00 | Ζωή Πολυχρονίδου

    ΠAPAKAΛΩ EΠANEΞETAΣTE TOYΣ OPOYΣ ΓIA AMEA ΣTIΣ YΦIΣTAMENEΣ EΠIXEIPHΣEIΣ

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:22 | Τσαμούρη Ελένη

    Θέλω και εγώ να διαμαρτυρηθώ .Σκεφτείτε σας παρακαλώ τους μικρούς επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους του χώρου που οδηγούνται σε αφανισμό.Με εκτίμηση Τσαμούρη Ελένη

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:20 | ΑΝΑΣΤΑΣΊΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΎΛΟΥ

    Παρακαλώ όπως επανεξετάσετε το νόμο αυτό ώστε μαζί με εμάς τους ενδιαφερόμενους να σχεδιάσουμε το νόμο.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:51 | Ραγατσινη Γεώργιος

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:35 | Σύλλογος Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Αιτωλοακαρνανίας

    Διαμαρτυρόμαστε έντονα για το νέο νομοσχέδιο σε σχέση με την πρόσβαση ΑΜΕΑ στα κ.ξ.γ. το οποίο καταδικάζει τον κλάδο μας σε αφανισμό. Έναν κλάδο που συμβάλλει στην ξενόγλωσση εκπαίδευση και όχι μόνο.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:31 | Μαρία Κιουλλη

    Παρακαλώ να επανεξετάσετε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • Παρακαλώ,επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις Πρόκειται για νομοσχέδιο το οποίο μας υποχρεώνει να προβούμε σε αλλαγές στα κτίρια που στεγάζουν τα κέντρα μας με κόστος αρκετά μεγάλο για τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.
    Ταυτόχρονα, βασική προϋπόθεση για να γίνουν τέτοιου είδους μετατροπές είναι η κατασκευή πεζοδρομίων που βαραίνει το δημόσιο και σχετικά έργα που θα έπρεπε να έχουν γίνει σχετικά με την πρόσβαση ΑΜΕΑ στους χώρους μας. Επομένως, πρώτα χρειάζεται η μέριμνα σε αυτό το θέμα από τους δήμους και τις κοινότητες κι έπειτα να ζητείται από εμάς να κατασκευάσουμε ειδικές ράμπες. Μιλάμε πια για αυτονόητες δυσκολίες που δεν επιλύονται με τη δική μας υποχρεωτική κατασκευαστική και τροποποιητική παρέμβαση στα κέντρα μας για να εξυπηρετηθούν οι σπουδαστές με ειδικές ανάγκες.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:02 | ΓΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ

    Σύμφωνα με σχέδιο νόμου για την αδειοδότηση κέντρου ξένων γλωσσών, ακόμα κι αν η δυναμικότητά του είναι έως 75 άτομα την ώρα, υποχρεούται σε δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία. Επειδή όλοι εμείς, ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι στα ΚΞΓ, θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο θα είναι εξοντωτικό για εμάς σε περίπτωση που εφαρμοστεί στις ήδη υπάρχουσες δομές, απαιτούμε να αποσυρθεί το σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:27 | Τσαντάλου

    “Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις”

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:26 | Χρυσάνθη Σαιτακη

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:18 | Τσαμούρη Ελένη

    Στην πλειονότητα μας τα κέντρα ξένων γλωσσών με δυναμικότητα μέχρι 75 εκπαιδευομένων στεγάζονται σε χώρους ενοικιαζόμενους που πρακτικά είναι αδύνατο να τροποποιηθούν για ΑΜΕΑ και δεν θα είναι δυνατή και η συμφωνία του ιδιοκτήτη για τις τροποποιήσεις που χρειάζονται.Σκεφτειτε σας παρακαλώ τους μικρούς επιχειρηματίες και αυτοαπασχολούμενους του χώρου που θα αφανιστούν με αυτά τα δεδομένα.Ευχαριστώ.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:56 | Σιδέρη Ουρανία

    Θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μην ισχύσει ο παραπάνω νόμος για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών κάτω των 75 μαθητών. Η συγκεκριμένη κατηγορία Κέντρων Ξένων Γλωσσών έχει λιγότερα τετραγωνικά μέτρα στη διάθεσή της για να γίνουν οποιαδήποτε αλλαγές στον χώρο της. Αυτο σημαίνει οτι θα μας οδηγήσετε άμεσα σε αφανισμό γιατί εμείς οι ιδιοκτήτες δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε σε κτηριακές αλλαγές αλλα ούτε και σε μετεγκατάσταση του Κέντρου Ξένων Γλωσσών σε αλλο κτήριο δεδομένου οτι θα πρέπει να πληρεί προυποθέσεις εκπαιδευτηρίου. Σας ζητάω λοιπόν,την εξαίρεση των Κέντρων Ξένων Γλωσσών κάτω των 75 μαθητών από τον νόμο για τα ΑΜΕΑ. Ειδικά για εμάς που έχουμε τις επιχειρήσεις μας σε απομακρυσμένες περιοχές όπως είναι η Γλώσσα Σκοπέλου που δεν υπάρχει δυνατότητα εύρεσης κατάλληλου κτηρίου λόγω του ότι είναι ένα πολύ μικρό χωριό σε ένα εξίσου μικρό νησί που δεν προσφέρει τέτοιου είδους δυνατότητες.
    Με εκτίμηση,
    Σιδέρη Ουρανία
    Ιδιοκτήτρια Κέντρου Ξένων Γλωσσών

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:48 | ΛΑΛΟΥΔΑΚΗ ΕΥΔΟΚΙΑ

    Παρακαλούμε να επανεξεταστει το νομοσχέδιο που αφορά την πρόσβαση ΑΜΕΑ για φροντιστήρια δυναμικοτητας κάτω των 75 ατομων.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:51 | Αθανάσιος Μερμιγγης

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:35 | Κατερίνα Τσιλιμπαρη

    Παρακαλώ να επανεξετάσετε τον συγκεκριμένο νομοσχέδιο

  • Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:58 | Γιουλα Φεκκα

    Διαμαρτύρομαι για το άρθρο 126.Εμείς τα ΚΞΓ κάτω των 75 ατόμων οδηγούμαστε σε αφανισμό παίρνοντας τη σκυτάλη τα ιδιαίτερα. Διαψεύστε με .Καλή σας μέρα .

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:49 | Τουλουμακος Γιώργος

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:45 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις!!!

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:35 | Μαρία Μπαρδαβίλια

    Αγαπητοί κύριοι,

    Παρακαλώ όπως επανεξετάσετε τους όρους για πρόσβαση σε ΑμΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις Κέντρα Ξένων Γλωσσών δυναμικότητας κάτω των 75 ατόμων, δεδομένου του ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν έδρα σε κτήρια που δεν δύναται να πραγματοποιηθούν οι αλλαγές αυτές.Επίσης το πιθανό κόστος είναι απαγορευτικό για πολλούς συναδέλφους, οι οποίοι διατηρούν τα Κέντρα τους σε μικρές επαρχιακές πόλεις.
    Ευελπιστώ να λάβετε υπόψιν σας τις διαμαρτυρίες όλων των θιγομένων μελών.

    Με εκτίμηση,
    Μαρία Μπαρδαβίλια

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:41 | ΒΙΚΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΑΣΙΚΑ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις άρθρο 126.

  • Δεν είστε με τα καλά σας δεν έχετε να ασχοληθείτε με τίποτα άλλο θα μας κλείσετε όλους.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:37 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΜΠΑΚΑΣ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:44 | ΓρηγορηςΤσίρας

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:40 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΟΥΣΙΟΥ

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:15 | ΛΑΛΟΥΔΑΚΗ ΕΥΔΟΚΙΑ

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους που αφορούν την πρόσβαση για ΑΜΕΑ, καθώς το κόστος των αλλαγών είναι απαγορευτικό για μικρές επιχειρήσεις όπως τα Κ. Ξ. Γ, ιδιαίτερα όταν το δυναμικό τους είναι πλέον κατά πολύ μικρότερο των 75 μαθητών!!

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:48 | Χριστίνα Ιωάννου

    “Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις”

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:49 | Παναγιώτα Παπαγεωργίου

    Παρακαλώ επανεξετάστε τους όρους για ΑΜΕΑ στις υφιστάμενες επιχειρήσεις (<75 ατόμων ανα ώρα.)
    Η κατάσταση είναι άκρως κρίσιμη για τις επιχειρήσεις μας και παλεύουμε καθημερινά για την επιβίωση μας!
    Κάτι τέτοιο θα ήταν απλώς η ταφόπλακα!

    Ρόλος του κράτους είναι να μας βοηθάει να επιβιώσουμε, όχι να προσπαθεί να μας αφανίσει…διότι αυτό ακριβώς γίνεται.

    Ελπίζω πάντα στην αντίληψη σας!

    Με εκτίμηση
    Παπαγεωργίου Παναγιώτα

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:07 | ΑΘΑΝΑΣΑΚΗ ΒΕΚΗ

    κυριοι,
    λειτουργω το κξγ μου απο τον Σεπτεμβριο 1989 και ουδεποτε ειχα μαθητη ΑμΕΑ. το ιδιο μπορω να βεβαιωσω για ολους τους συναδελφους της περιφ. ενοτητας Αρτας. ειναι υπερβολη η απαιτηση προσβσιμοτητας ΑμΕΑ για ολα τα κξγ. Αν ειναι υποχρεωτικο σαν Ευρωπαϊκη οδηγια, ας ισχυσει το μετρο για τα κξγ ανω των 75 συμμετεχοντων ανα ωρα ή για τα κξγ που ανοιγουν τωρα. θεωρω οτι ουτε τα κτιρια μας μπορουν να δεχθουν τετοιες αλλαγες, ουτε οι ιδιοκτητες θα επιτρεψουν παρεμβασεις στην διαρρυθμιση,ουτε οικονομικα μπορουμε να ανταπεξελθουμε. σε περιπτωση που προκυψει μαθητης ΑμΕΑ, να ειστε σιγουροι οτι ολοι μας θα εξυπηρετησουμε κατα τον καλυτερο και ασφαλεστερο τροπο. μην μας οδηγειτε εξω απο το επαγγελμα, προσφερουμε θεσεις εργασιας, ασφαλιστικες εισφορες και φορους για τη λειτουργια του κρατους.
    Βεκη Αθανασακη

  • 25 Ιανουαρίου 2021, 13:42 | ΣΤΟΓΙΑ ΑΡΓΥΡΩ

    Παρακαλώ επανεξεταστε τους όρους για ΑΜΕΑ στα υφιστάμενα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και στις μικρές επιχειρήσεις.