Άρθρο 6. Ορισμός συνδίκου -Προστασία κύριας κατοικίας

1. Ο σύνδικος ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 63 Πτωχευτικού Κώδικα για τις περιπτώσεις που υπάρχει ρευστοποιήσιμη περιουσία, η εκποίηση της οποίας κρίνεται απαραίτητη για την ικανοποίηση των πιστωτών, ή το κρίνει σκόπιμο το δικαστήριο για την παρακολούθηση, εκτέλεση και τήρηση των όρων και υποχρεώσεων που τίθενται σύμφωνα με το προηγούμενο άρθρο για απαλλαγή του οφειλέτη από χρέη ή την εξασφάλιση των συμφερόντων των πιστωτών. Ως σύνδικος μπορεί να ορίζεται και πρόσωπο από τον κατάλογο των πραγματογνωμόνων του άρθρου 371 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.

2. Πιστωτές των οποίων η απαίτηση διασφαλίζεται με εμπράγματη ασφάλεια, ικανοποιούνται προνομιακά από την πώληση του πράγματος.

3. Ο οφειλέτης μπορεί με το σχέδιο εκκαθάρισης να ζητήσει την εξαίρεση της ρευστοποίησης ή εκπλειστηριασμού ακινήτου που χρησιμεύει ως κύρια κατοικία του εφόσον δεν υπερβαίνει σε έκταση το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις όριο αφορολόγητης απόκτησης πρώτης κατοικίας, προσαυξανόμενο κατά είκοσι επί τοις εκατό. Στην περίπτωση αυτή το δικαστήριο ρυθμίζει την ικανοποίηση απαιτήσεων των πιστωτών, πέραν αυτών που αναφέρονται στην παράγραφο 3 του προηγούμενου άρθρου, μέχρι συνολικό ποσόν που ανέρχεται στο ογδόντα πέντε επί τοις εκατό της εμπορικής αξίας του ακίνητου, όπως αυτή αποτιμάται κατά την κρίση του δικαστηρίου. Η ρύθμιση μπορεί να προβλέπει περίοδο χάριτος για όσο διαρκεί η αποπληρωμή του υπολοίπου των οφειλών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του προηγούμενου άρθρου. Η εξυπηρέτηση της οφειλής γίνεται με επιτόκιο που δεν υπερβαίνει αυτό της ενήμερης οφειλής ή το μέσο επιτόκιο στεγαστικού δανείου με κυμαινόμενο επιτόκιο που ίσχυε σύμφωνα με το στατιστικό δελτίο της Τράπεζας της Ελλάδος κατά τον τελευταίο μήνα για τον οποίο υφίσταται μέτρηση, αναπροσαρμοζόμενο με επιτόκιο αναφοράς αυτό των Πράξεων Κύριας Αναχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Για τον προσδιορισμό της περιόδου τοκοχρεολυτικής εξόφλησης της κατά τα παραπάνω οριζόμενης συνολικής οφειλής συνυπολογίζεται η διάρκεια των συμβάσεων δυνάμει των οποίων χορηγήθηκε η πίστωση, σε κάθε δε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα είκοσι έτη. Οι απαιτήσεις εντάσσονται στην παραπάνω ρύθμιση και ικανοποιούνται κατά τη τάξη εξασφάλισης. Μη τήρηση των υποχρεώσεων της παρούσας παραγράφου επιτρέπει στον πιστωτή την έναρξη διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης.

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 20:17 | Δημοσθένης

    Στο άρθρο 6 (ορισμός συνδίκου – προστασία κύριας κατοικίας) θεωρώ, ότι πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα και να γίνει αναφορά με την προσθήκη παραγράφου 4 για την προστασία της κύριας κατοικίας των εγγυητών, που έχουν υπογράψει σε δανειακές συμβάσεις δανειοληπτών και τραπεζικών – πιστωτικών ιδρυμάτων, ως εγγυητές, και οι οποίοι μετά την νόμιμα, και αποδεδειγμένη αδυναμία των δανειοληπτών για την αποπληρωμή του δανείου που έχουν λάβει και επειδή ευθύνονται στον ίδιο βαθμό με τους δανειολήπτες, ως πρωτοφειλέτες, αφού είναι γνωστή η αντιδεοντολογική τακτική που εφάρμοζαν οι τράπεζες, να απαιτούν δηλαδή από τους εγγυητές να υπογράφουν στις δανειακές συμβάσεις (συνήθως στα ψιλά γράμματα), ότι παραιτούνται του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα ευεργετήματος για τους εγγυητές «ένστασις διζήσεως», πέρα από κάθε έννοια δικαίου, χρηστών και συναλλακτικών ηθών αλλά και σχετικής νομολογίας του Αρείου Πάγου, σύμφωνα με την οποία ο εγγυητής ευθύνεται παρεπομένως προς τον οφειλέτη (ΑΠ 148/1977) και σήμερα λοιπόν να κινδυνεύουν να απωλέσουν, εγγυητές όντες, περιουσιακά των στοιχεία και μάλιστα όταν αυτά περιορίζονται στη κύρια κατοικία των, που μπορεί να αποτελεί σε πολλούς εξ αυτών και το μοναδικό περιουσιακό των στοιχείο.
    Επομένως στην παράγραφο αυτή (4) που προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 6, θα πρέπει να εξαιρεθεί αυτοδίκαια, χωρίς άλλη διαδικασία και χωρίς να απαιτείται να υποβληθεί σχετική αίτηση από τον εγγυητή, η κύρια κατοικία του, από οιαδήποτε διεκδίκηση, κατάσχεση, πλειστηριασμό, κ.λ.π. από τους πιστωτές, εφόσον ο εγγυητής μπορεί να αποδείξει ότι νόμιμα και δικαιολογημένα, ο δανειολήπτης – πρωτοφειλέτης έχει αδυναμία να αποπληρώσει το δάνειο που έχει λάβει ( περίπτωση πτώχευσης,

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 20:08 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Κ.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ Κα ΚΑΤΣΕΛΗ

    Κ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ο λαος σας εμπιστευθηκε και πιστεψε σε εσας βλεποντας στη παραταξη σας αυτο που ισως ελειπε απο τους αλλους …..ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΟΡΑΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ με τα προβληματα του λαου . ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ. Μη το παραμελητε και κοιταξτε καταματα το προβλημα του καθε πολιτη .

    Πρεπει παση θυσια η πρωτη κατοικια να προστατευθει και να απαλλαγη απο πλειστηριασμους !!!!! Ενα σπιτι εχουμε το οποιο ειναι απο κληρονομια αν χασουμε και αυτο τοτε τι θα γινει.

    Αν φθασαμε εδω (εξαιροντας καποιους που επερναν δανεια για διακοπες ) ειναι επειδη ειχαμε αναγκη να ζησουμε και μιας και οι οικονομια και γενικα η κατασταση αυτης της χωρας πηγαινε απο το κακο στο χειροτερο αναγκαζομασταν να χρεωνομασταν με καθε τροπο στις τραπεζες.

    Ειναι καιρος οι τραπεζες να κανουν υποχωρησεις σε μεγαλο βαθμο . Ολα αυτα τα χρονια πινουν το αιμα του κοσμακη με το να του δινουν καρτες δανεια με επιτοκια που η δοση η οποια ονομαζουν «ελαχιστη καταβολη»(ανοιχτα δανεια ) ειναι ισα ισα για να πληρωνετε ο τοκος .

    Καποιος δηλαδη που εχει μια καρτα την εχει πληρωσει σιγουρα 3 φορες το χρεος και βλεπει το κεφαλαιο να μενει σχεδον ιδιο .

    Τα 28 Δις που πηραν που πηγαν ? Αυτα τα χρηματα επρεπε να ειχαν μοιραστει στο λαο με μορφη τετοια που να του ξεχρεωναν κατευθειαν στις τραπεζες μερικα απο τα χρωστουμενα .Ετσι οι τραπεζες θα επερναν τα λεφτα τους και ο κοσμος δε θα ειχε χρεη.

    Ολοι πιστεψαμε οτι κατι θα γινει με αυτο το πακετο …… Εγγυηθηκαν λεει τις καταθεσεις μας ….. Ποιες καταθεσεις .Εδω ο κοσμος δεν εχει να φαει οι καταθεσεις μας μαραναν .

    Ποσοι απο εμας πραγματικα εχουν πλεον καταθεσεις Κ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ?Πειτε μου αν πραγματικα εχω αδικο σε αυτο .

    Δεν εχει ερθει πιστευω κανενας τραπεζιτης η ακομα καλυτερα βουλευτης ἠ υπουργος , σε θεση να ψαχνει ακομα και τα παλτα τα οποια ειναι κρεμασμενα στη ντουλαπα για να βει ισως και 1 ευρω ξεχασμενο σε καποια τσεπη , για να παρει γαλα στα παιδια του την επομενη μερα .

    Σε αυτο το σημειο εχουμε φθασει κα Υπουργε .

    Σιγουρα το να σβηστουν χρεοι ειναι καπως παρατολμο το οποιο εγω δεν εχω τις σχετικες γνωσεις για να πω αν ειναι εφικτο η οχι .

    Το σιγουρο ειναι οτι αν γινει κατι τετοιο εστω και σε μικρο βαθμο ο λαος θα σας ευγνωμωνει για πολλα χρονια και ο καθε Ελληνας θα βρει ξανα το μεγαλυτερο αγαθο ….. τη ψυχικη του ηρεμια και παραληλα ειμαι σιγουρος οτι θα ανακτησει την αγοραστικη του ικανοτητα ωστε να ξαναπαρει τα πανω της η αγορα .

    Γι᾽αυτο ΒΟΗΘΗΣΤΕ το κοσμο με αποφασεις ΑΜΕΣΕΣ , ΑΠΛΕΣ και ΓΡΗΓΟΡΕΣ.

    Παγωστε τις δοσεις μεχρι να μπει το νερο στο αυλακι .
    Καντε τα λογια πραξεις επιτελους σε μια χωρα που καταντησε τους πολιτες της ΖΗΤΙΑΝΟΥΣ με φοβο για το τη ξημερωνει την επομενη μερα .

    Ειμαι ανεργος εγω και οι γυναικα μου με 2 παιδια 2 ετων που για να επιβιωσουμε εχουμε αναγκαστει και ζουμε με τους γονεις και επιβιωνουμε ολοι απο τη συνταξη του πατερα . Μια συνταξη της ταξης των 650 ευρω !!!!!

    Τηλεφωνα πλεον δε σηκωνω και τα χρεη μου που ειναι σε καθηστερηση τα πληρωνω οπως μπορω και με οτι μπορω . (Δανεικα ,καρτες, βοηθεια απο φιλους )

    Ελπιζω οι κραυγες απελπισιας του καθε πολιτη που γραφει εδω μεσα, να ακουστουν και να καταφερουν να περασουν αυτη τη φορα τους τοιχους του Μεγαρου Μαξιμου και του καθε υπουργικου γραφειου .

    Ειστε η πραγματικη και τελευταια ελπιδα του καθε Ελληνα και τις καθε Ελληνιδας .

    ΣΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΜΕ ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ !!!!

    ΔΕ ΣΑΣ ΖΗΤΑΩ ΝΑ ΕΡΘΕΤΕ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑ ΓΙΑΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΗ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΜΕΙΝΕΤΕ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥ .

    ΜΗ ΜΑΣ ΞΕΧΑΣΕΤΕ ……

    Με εκτιμηση

    Γιωργος

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 19:20 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 5 Ο ΠΤ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
    5ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
    Κ. ΠΑΛΑΜΑ 6 – 50 100 ΚΟΖΑΝΗ – ΤΗΛ.2461-27783 ΤΗΛ./FAX 37462, http://www.oee-dm.gr e-mail : oee5pt@oe-e.gr.

    Οικονομικό Επιμελητήριο
    5Ο Περιφερειακό Τμήμα (Δυτικής Μακεδονίας)

    Προτάσεις – Διαπιστώσεις σχετικά με το σχέδιο Νόμου για τη ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων καταναλωτών.

    Στην προσπάθεια να συμβάλλουμε στην βελτίωση του σχεδίου Νόμου που πρόκειται να υποβληθεί για ψήφιση στη Βουλή , σας παραθέτουμε τα εξής:
    • Θεωρούμε ότι η διαδικασία όπως περιγράφεται είναι επίπονη και δαιδαλώδης και με μεγάλο βαθμό δυσκολίας επίτευξης του στόχου. Δεν πιστεύουμε ότι διασφαλίζεται η ομαλή πορεία προς τον διακανονισμό – συμφωνία μεταξύ οφειλέτη και τραπεζικού φορέα.
    • Στο άρθρο 1 παρ. 2 αναφέρεται ο όρος “μη δόλια μόνιμη αδυναμία”. Πώς τεκμαίρεται ο όρος; Από τις ληξιπρόθεσμες οφειλές; Πώς διαχωρίζεται ο οφειλέτης ο οποίος αδυνατεί να αποπληρώσει , παρά τις αγνές του προθέσεις από τον οφειλέτη ο οποίος αδιαφορεί για την αποπληρωμή των υποχρεώσεών του;
    • Η κατάσταση όπως διαμορφώθηκε δεν είναι αποτέλεσμα μόνο της άκριτης και ανεύθυνης συμπεριφοράς των τραπεζών. Η ουσία βρίσκεται κάπου στη μέση. Οι τραπεζικοί φορείς θα πρέπει να αναλογιστούν τις ευθύνες τους και να πιεστούν στο να διευκολύνουν εξωδικαστικούς συμβιβασμούς. Συμβιβασμοί οι οποίοι δεν θίγουν της αξιοπρέπεια του οφειλέτη. Θεωρούμε ότι δεν θα πρέπει να γίνεται καν λόγος για χρεώσεις , υψηλά επιτόκια κλπ. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές μαζί με το υπολοιπόμενο κεφάλαιο να αναχρηματοδοτούνται σε μακροχρόνια βάση αποπληρωμής.
    • Αναλύοντας τα άρθρα του σχεδίου , και με την πιθανότητα να κάνουμε λάθος γιατί το κείμενο είναι νομικής φύσης , αντιλαμβανόμαστε ότι κατ’ ουσίαν δεν προστατεύεται η πρώτη κατοικία. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Άρθρο 6 παρ 2, Άρθρο 6 παρ 3 στο οποίο αναφέρεται ότι για να μην εκπλειστηριαστεί το ακίνητο που αφορά την πρώτη κατοικία θα πρέπει ο οφειλέτης να αναλάβει την υποχρέωση μέχρι του ποσού που αντιστοιχεί στο 85% της εμπορικής αξίας του ακινήτου σε βάση αποπληρωμής μαχ 20 ετών. Στην εν λόγω παράγραφο προστείθεται και αυτή του Άρθρου 5 παρ 3 που αναφέρει την αποπληρωμή του 10% του συνόλου των οφειλών εντός 3 με 5 ετών. Δηλαδή συνολικά την αποπληρωμή ενός πολύ μεγάλου μέρους του δανεισμού. Τι μας κάνει να πιστεύουμε ότι ένας οφειλέτης που δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί μέχρι σήμερα ,θα μπορέσει να ανταποκριθεί στο μέλλον; Kαι μάλιστα σε περίπτωση αδυναμίας εκ νέου αποπληρωμής , η πρώτη κατοικία εκπλειστηριάζεται προς ικανοποίηση των πιστωτών.
    • Τέλος , θα θέλαμε να επισημάνουμε κατι ακόμη. Τι μέλλει γενέσθαι στην περίπτωση που οι επισφάλειες των τραπεζών είναι πολύ μεγάλες; Ποιος θα πληρώσει το τίμημα; Τι θα συμβεί με το rating των τραπεζών; Ποιοι οι όροι και ποιες οι δυνατότητες δανεισμού τους στην διατραπεζική αγορά; Και ας μην ξεχνάμε ότι μέσω των Ελληνικών τραπεζών πολλές φορές το Ελληνικό Δημόσιο δανείστηκε χρήματα για να χρηματοδοτήσει τις δικές του ελλείψεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι τράπεζες πρέπει να πιεστούν να βρούν λύσεις προς όφελος του καταναλωτή.

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
    ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 19:48 | αλεξανδροσ

    ενα σπιτι εχω με 4 παιδια βοηθεια

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 19:16 | Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών Νομού Κοζάνης

    Αναφορικά με το άρθρο 6§3: Το 85% να υπολογίζεται επί της αντικειμενικής αξίας της πρώτης κατοικίας του υπερχρεωμένου καταναλωτή, ενόψει αφενός μεν της σχετικά πρόσφατης αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών, αφετέρου δε της μεγάλης αβεβαιότητας που θα επικρατήσει εάν ισχύσει ως μέτρο η εμπορική αξία και το τελικό αίσθημα αδικίας που θα νοιώσουν οι καταναλωτές, εάν τις κατοικίες της ίδιας περιοχής και της ίδιας παλαιότητας, διαφορετικοί δικαστές τις εκτιμήσουν με εντελώς διαφορετικό τρόπο.

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 19:20 | ΡΙΣΣΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

    Κα Κατσέλη , σε συνέχεια προηγούμενου σχολίου μου θα ήθελα να επισημάνω και κάτι ακόμη . Όλο αυτό το διάστημα που τόσο εγώ όσο και ο σύζυγος μου έχουμε την ατυχία να χρωστάμε χρήματα στις Τράπεζες και απειλούμεθα με κατάσχεση της κατοικίας μας , αντιμετωπίζουμε και την αισχρή συμπεριφορά των εισπρακτικών εταιρειών οι οποίες απλά μετονομάσθηκαν χωρίς όμως να αλλάξει τίποτε στο περιεχόμενο της επικοινωνίας τους με τους οφειλέτες . Εκατομμύρια τηλεφωνήματα τις πιο απίθανες ώρες τόσο σε εμάς όσο και στους συγγενείς μας , όπου οι ύβρεις και οι απειλές ξεπερνούν κάθε φαντασία και που είτε σε οδηγούν σε αυτοκτονία ή αν δεν κατέβεις πολλά επίπεδα και δεν γνωρίζεις πεζοδρομιακή διάλεκτο ( πράγμα που δεν είναι ούτε στις συνήθειές μας ούτε στον χαρακτήρα μας ) είναι αδύνατον να αντιμετωπίσεις μια τέτοια συμπεριφορά . Πέραν των ύβρεων όμως έρχεται και η δημόσια διαπόμπευση . Ένας δικαστικός επιμελητής επειδή δεν μας βρήκε στο σπίτι μας , θυροκολλεί ένα δικόγραφο όπου αναφέρονται λεπτομερέστατα όλα τα προσωπικά μας δεδομένα κατά τρόπο ώστε οι πάντες να πληροφορηθούν για εμάς και τις οφειλές μας . Τίθενται όμως τα ερωτήματα . Κάποιος που χρωστάει χρήματα κάθεται στο σπίτι του περιμένοντας κάποιον δικαστικό επιμελητή ή βγαίνει έξω να δουλέψει ώστε να πληρώσει τα χρέη του ? Σε τι χρησιμεύει στον γείτονα μου η πληροφορία ότι εγώ οφείλω την τάδε πιστωτική κάρτα ή δάνειο και μάλιστα να πληροφορηθεί με κάθε λεπτομέρεια όλα τα προσωπικά μου δεδομένα ? Αν τηλεφωνικά ή ακόμη και προσωπικά εμείς οι ίδιοι οφειλέτες ζητούσαμε τέτοιες λεπτομέρειες από κάποια Τράπεζα , θα μας τις έδινε αβασάνιστα ή θα ζητούσε αποδεικτικά στοιχεία ότι είμαστε όντως κάτοχοι του προϊόντος για το οποίο ζητάμε πληροφορίες ? Το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής μας γιατί θα πρέπει να ενημερώνεται με αυτά τα έγγραφα ? Ακόμη και τους αποδεδειγμένα εγκληματίες , όταν τους δείχνουν στην τηλεόραση , τους καλύπτουν το πρόσωπο με ένα φίλτρο ώστε να μη αναγνωρίζονται και τους αποκαλούν « ο φερόμενος ως δράστης » . Εμείς οι οφειλέτες σε πια κατηγορία εγκληματιών έχουμε καταταχθεί ώστε να αξίζουμε αυτή την μεταχείριση ? Η απάντηση που δίνουν οι Τράπεζες είναι ξερή « Αυτή την διαδικασία ορίζει ο νόμος » . Ξαφνικά όλη η Ελλάδα αποφάσισε να μη πληρώσει τα χρέη της ? Ξαφνικά όλοι γίναμε απατεώνες και πρέπει να μας αντιμετωπίζουν έτσι ?

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 18:22 | Σταυρος

    Γεια σας

    Θα ηθελα να σας πω για κατι που εγινε χθες με μια τηλ. συνομιλια με τραπεζα στην οποια εχω 3μηνη καθυστερηση,αφου του ανελυσα το προβλημα που εχω και δεν μπορω να πληρωσω τα 380 δοση που εχω μου προτεινε να παω να βρω το στεγαστικο συμβουλο της τραπ.και να βαλω υποθηκη το ιδιο υποθηκευμενο σπιτι μου σε αλλη τραπεζα και να πεσει το επιτοκιο στο μισο και η δοση το ιδιο και μου ειπε οτι και να κανω αλλο, δεν υπαρχει περιπτωση να γλυτωσω με το νεο νομοσχεδιο.
    Δεν ξερω τι να κανω ειμαι σε απογνωση αν δεν γινει κατι συντομα νομιζω πως θα ειναι και το τελευταιο κτυπημα.
    ΒΟΗΘΕΙΑ…..ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΤΩΡΑ

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 18:31 | Ιωάννης Β. Μητρέλης

    Γιά την παράγραφο 1.
    Με ποιά κριτήρια θα καθορίζεται η ρευστοποιήσιμη περιουσία. Μπορεί κάποιος γιά οφειλή καταναλωτικού δανείου π.χ. 6.000€ να υποχρεωθεί σε πλειστηριασμό ακινήτου αξίας 200.000€. Πρέπει να προβλεφθή ποσόστωσις της σχέσεως οφειλής/αξίας αναγκαστικής εκτελέσεως δεδομένου ότι το περιουσιακό στοιχείο εφ’ όσον δηλούται δύναται να αποτελέσει και εμπράγματη ασφάλεια.

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 18:47 | ΠΕΤΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

    ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΠΑΡΡΗΣΙΑ
    ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΕΜΑΤΟ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ

  • Προστασία της πρώτης κατοικίας

    Θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό να προστατευθεί υπό προυποθέσεις η πρώτη κατοικία, ώστε να διατηρήσει ο οφειλέτης και η οικογένειά του το δικαίωμα στην οικογενειακή στέγη, τηρώντας ένα εκτενέστερο πλάνο πληρωμής.

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 14:46 | Ματθαίου Αλέξανδρος

    Χαίρετε,

    Θα ήθελα να κάνω μερικές ερωτήσεις:

    (α) Αν κάποιος έχει περιουσιακά στοιχεία πέραν της πρώτης κατοικίας, και αυτά είναι με συνιδιοκτησία με άλλους ή προσημειωμένα, τότε πρέπει να τα ρευστοπιήσει;

    (β) Αν κάποιο δάνειο έχει εγγυητή μέσα και έχει περιουσιακά στοιχεία ο εγγυητής, αλλά ο δανειολήπτης δεν έχει, τότε με τι προβλέπεται, με ποιες προϋποθέσεις γίνεται;

    (γ) Αν έχω μόνο πρώτη κατοικία προσημειωμένη, τότε πως υπολογίζεται το 85% της αξίας; (Αφού και αυτό το δάνειο θα καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της εμπορικής αξίας, πιθανότατα ίσα ή και πάνω από το 85%).

    ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:
    Επειδή εργάζομαι ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος πάνω στις ρυθμίσεις τραπεζικών οφειλών εδώ και 5 έτη, η εμπειρία έχει δείξει, ότι αν η ρύθμιση γίνεται με επιτόκιο πάνω από 7,5% τελικό, τότε ο δανειολήπτης είναι πολύ πιθανόν να περιέλθει στην ίδια κατάσταση που να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στη δόση του.

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 13:03 | Πέτρος

    Άρθρο 6
    3. Κρίνεται απαραίτητο να αποφύγουμε την εμπορική αξία του ακινήτου – θα λειτουργήσει σαν μέρος συναλλαγής- και να βάλουμε μια προσαύξηση επί της αντικειμενικής αξίας.
    Όταν υπάρχει σε ασφάλεια προσημείωση-υποθήκη ποσοστό επί οικοπέδου ή του ακινήτου πως θα γίνει η ρευστοποίηση και ειδικά όταν για τους μη οφειλέτες είναι και πρώτη κατοικία.
    Ευχαριστούμε που για πρώτη φορά δώσατε το δικαίωμα στον πολίτη να εκφράσει την άποψη του και να συμβάλει με την πείρα του και τις γνώσεις του στην επίλυση του μεγάλου οικονομικού και κοινωνικού προβλήματος.

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 12:21 | ΜΗΚΩΝΙΑΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

    ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΜΕ ΜΙΚΡΑ ΑΝΗΛΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 12:53 | ΜΗΚΩΝΙΑΤΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

    ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΜΕ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΚΑΤΟΚΙΑ

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 11:49 | Γιώργος Γ.

    Κάτι που πρέπει να διευκρινιστεί είναι τι γίνεται σε περιπτώσεις όπου υπάρχει Α κατοικία η οποία είναι αγορασμένη με στεγαστικό δάνειο από την Χ τράπεζα αλλά υπάρχουν και άλλα χρέη στην ίδια τράπεζα από άλλα δάνεια.Τι θα γίνει σε αυτήν την περίπτωση;Θα υπάρχει ρευστοποίηση η όχι;Εάν πληρώνεται το στεγαστικό δάνειο κανονικά ,θα απογορεύεται οποιαδήποτε ενέργεια εναντίον της Α κατοικίας του οφειλέτη;

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 05:20 | Παναγιώτης Βαρλάγκας

    @Νατάσσα Σ.

    Και εσύ αλλά και πάρα πολλοί έχετε θέσει το θέμα των εγγυητών, για το οποίο δεν γίνεται ρητή μνεία, και αν γινόταν θα γινόταν όχι εδώ, αλλά στο άρθρο 5, στην Ρύθμιση και Απαλλαγή των Χρεών…

    Ξέρεις τι λέει η § 301 («Συνέπειες της Ρύθμισης και Απαλλαγής από Χρέη») παράγραφος (2) του Γερμανικού νόμου;

    «Τα δικαιώματα των πτωχευτικών πιστωτών έναντι των συνοφειλετών και των των εγγυητών του οφειλέτη, καθώς επίσης και τα δικαιώματα εκείνων των πιστωτών από προσημείωση καταχωρισμένη σε ασφάλειά τους ή από δικαίωμα, το οποίο στην πτωχευτική διαδικασία έχει δικαίωμα αποχωρισμού, *δεν* επηρεάζονται από την ρύθμιση και απαλλαγή από χρέη. Ο οφειλέτης απαλλάσσεται έναντι του συνοφειλέτη, του εγγυητή ή άλλων συναφών δικαιούχων με τον ίδιο τρόπο όπως και έναντι των πτωχευτικών πιστωτών»

    Άρα, αν ήταν να μπει ρητή ρύθμιση για τους εγγυητές, πιθανότατα θα ήταν αυτή, που είναι και σχεδόν αυτονόητη… Όταν συνάπτει κανείς ενοχική σχέση με τον πιστωτή, όταν αναλαμβάνει κανείς μια υποχρέωση, όταν «βάζει την υπογραφή του» πρέπει και να την τηρεί… Άρα, υπέρ των οφειλετών είναι που δεν έχει μπει κάτι τέτοιο στο νομοσχέδιο, γιατί τουλάχιστον αφήνει μια minimum ασάφεια… Δεν το λέει και ρητά…

    ————————-

    Σχετικά με το άρθρο 6 (το παρόν):

    Ο νόμος εδώ είναι αρκετά «φιλικός προς τον οφειλέτη» στο σημείο της 1ης κατοικίας ειδικά. Η παράγραφος 3 μοιάζει πρωτότυπη, δηλ. ελληνική «πατέντα» – δεν βρήκα στο γερμανικό κείμενο διάταξη που να δίνει δικαίωμα στον οφειλέτη να μπλοκάρει τον εκπλειστηριασμό της 1ης κατοικίας του. Και όλα αυτά με αντικειμενικές αξίες κ.λπ. «φωνάζουν» ότι είναι εντελώς πρωτότυπη ελληνική η διάταξη αυτή, δεδομένης και της κουλτούρας του Έλληνα για ιδιόκτητο σπίτι. Μπορεί να σας εκπλήσσει που το λέω αυτό, αλλά μέχρι και διατάξεις (§ 295) που απαιτούν ο οφειλέτης κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα (εκεί της 6ετίας «να εργάζεται ή να αναζητεί εργασία και να μην αποκλείει οποιαδήποτε εύλογη δραστηριότητα». Εδώ έχουμε πολλές «τρύπες» στο νόμο – μέχρι και αέργους θα διασώσουμε! Δεν φαντάζομαι να είναι αυτή η ratio του νόμου. Ο σκοπός του νόμου είναι η διάσωση των ΕΝΤΙΜΩΝ οφειλετών – έτσι είναι και στη Γερμανία (redliche Schuldner) και στις ΗΠΑ και σε όλο τον («πεπολιτισμένο») κόσμο.

    —————————-

    Επειδή πάντως έχω διαβάσει τα απίστευτα εδώ μέσα, ειδικά σ’ αυτήν εδώ τη διαβούλευση θα πω το εξής: το κόμμα που πήρε 43,92% στις εκλογές λεγότανε ΠΑΣΟΚ όχι «Χαρίζω Οικόπεδα, Χαρίζω Χρέη – Τζαλατζίδης». Κάποιοι έχουν μαξιμαλιστικές προσδοκίες από την ελληνική κυβέρνηση (ή για να το πω απλά: περιμένουν «λαγούς με πετραχήλια») – αλλά με 10+% του ΑΕΠ έλλειμμα και 100+% του ΑΕΠ χρέος αυτά δεν γίνονται. Δείτε τι κάνουν και οι άλλες, σοβαρές, χώρες, Αγγλία, Ελβετία, Γερμανία, Αυστρία, Σουηδία κ.λπ. που είναι σε πιο εύρωστη κατάσταση από εμάς. Εδώ μέσα μέχρι και για σεισάχθεια (!) γράφτηκε. Είτε ΠΑΣΟΚ, είτε ΝΔ, «Χαρίζω Οικόπεδα, Χαρίζω Χρέη» ΔΕΝ είναι δυνατόν να υπάρξει, και όποιος το περιμένει θα απογοητευθεί οικτρά. Και είναι άδικο για οποιοδήποτε κόμμα εξουσίας να του ζητείται κάτι τέτοιο.

  • 4 Νοεμβρίου 2009, 02:20 | Πέτρος

    3. Κρίνεται απαραίτητο να αποφύγουμε την εμπορική αξία του ακινήτου – θα λειτουργήσει σαν μέρος συναλλαγής- και να βάλουμε μια προσαύξηση επί της αντικειμενικής αξίας.
    Όταν υπάρχει σε ασφάλεια προσημείωση-υποθήκη ποσοστό επί οικοπέδου ή του ακινήτου πως θα γίνει η ρευστοποίηση και ειδικά όταν για τους μη οφειλέτες είναι και πρώτη κατοικία.
    Ευχαριστούμε που για πρώτη φορά δώσατε το δικαίωμα στον πολίτη να εκφράσει την άποψη του και να συμβάλει με την πείρα του και τις γνώσεις του στην επίλυση του μεγάλου οικονομικού και κοινωνικού προβλήματος.

  • 3 Νοεμβρίου 2009, 23:56 | A.PSIMIDIS

    ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΗΜΕΙΩΜΕΝΑ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΖΗΤΗΘΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΥΤΟΥ,Ο ΣΥΝΔΙΚΟΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΚΠΟΙΗΣΕΙ;ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΤΗΣ ΕΚΠΟΙΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΖΗΤΗΘΕΙ Η ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ Η ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΗΜΕΙΩΣΗ ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΝΑ ΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.

  • 3 Νοεμβρίου 2009, 21:06 | niki

    αυριο τελειωνει η δημοσια διαβουλευση.ελπιζω κ.κατσελη και κ.παναρετε να λαβετε σοβαρα υποψιν τα σχολια μας,μεχρι στιγμης 1207 .μην μας απογοητευσετε ουτε αντεχουμε να περιμενουμε 3.4,5 μηνες.μερικοι δεν εχουμε τα απαραιτητα πρεπει να σωσουμε τα σπιτια μας.μην μας εγκαταλειπετε οπως η προηγουμενη κυβερνηση,εσεις δειχνετε να σας ενδιαφερει ο λαος.κ,παπανδρεου αν και 18 χρονια ψηφιζα δεξια ,ειναι η πρωτη φορα που ψηφισα πασοκ.γιατι ???γιατι δειχνει οτι εχετε ηθος,και θελετε να σωσετε μια ελλαδα που βουλιαζει και εμας τους απελπισμενους ελληνες που οι μονες ωρες που περναμε καλα ειναι οι ωρες που κοιμομαστε,οσες κοιμομαστε.γιατι μονο τοτε δεν σκεφτομαστε οτι ειμαστε στο χειλος της καταστροφης.δωστε μας πισω την ζωη μας σας παρακαλω.σωστη ρυθμιση!!!

  • 3 Νοεμβρίου 2009, 20:30 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ S.O.S.

    ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑ ΘΑ ΟΦΕΛΕΙΣΗ ΤΟΥΣ ΜΠΑΤΑΧΤΣΙΔΕΣ ΣΑΣ….

    Άρθρο 6. Ορισμός συνδίκου -Προστασία κύριας κατοικίας
    Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2009
    1. Ο σύνδικος ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 63 Πτωχευτικού Κώδικα για τις περιπτώσεις που υπάρχει ρευστοποιήσιμη περιουσία, η εκποίηση της οποίας κρίνεται απαραίτητη για την ικανοποίηση των πιστωτών, ή το κρίνει σκόπιμο το δικαστήριο για την παρακολούθηση, εκτέλεση και τήρηση των όρων και υποχρεώσεων που τίθενται σύμφωνα με το προηγούμενο άρθρο για απαλλαγή του οφειλέτη από χρέη ή την εξασφάλιση των συμφερόντων των πιστωτών. Ως σύνδικος μπορεί να ορίζεται και πρόσωπο από τον κατάλογο των πραγματογνωμόνων του άρθρου 371 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
    (Τι θα μου προσφέρει ο συνδικος αν τα πάρει απο αλλού; άρα τον συμφέρει να πουλησει να πάρει ή θα στηρίξει τα συμφαίροντα μου )
    2. Πιστωτές των οποίων η απαίτηση διασφαλίζεται με εμπράγματη ασφάλεια, ικανοποιούνται προνομιακά από την πώληση του πράγματος.
    ( Τι σημαίνει αυτό δεν το καταλαβαίνω η τράπεζα μου πουλά τηνν περιουσία και μένω στο δρόμο (οχι έχω 1 σπίτι) και στα παιδιά .. τι μας νοιάζει εμάς…ΝΤΡΟΠΗ)
    3. Ο οφειλέτης μπορεί με το σχέδιο εκκαθάρισης να ζητήσει την εξαίρεση της ρευστοποίησης ή εκπλειστηριασμού ακινήτου που χρησιμεύει ως κύρια κατοικία του εφόσον δεν υπερβαίνει σε έκταση το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις όριο αφορολόγητης απόκτησης πρώτης κατοικίας, προσαυξανόμενο κατά είκοσι επί τοις εκατό. Στην περίπτωση αυτή το δικαστήριο ρυθμίζει την ικανοποίηση απαιτήσεων των πιστωτών, πέραν αυτών που αναφέρονται στην παράγραφο 3 του προηγούμενου άρθρου, μέχρι συνολικό ποσόν που ανέρχεται στο ογδόντα πέντε επί τοις εκατό της εμπορικής αξίας του ακίνητου, όπως αυτή αποτιμάται κατά την κρίση του δικαστηρίου. Η ρύθμιση μπορεί να προβλέπει περίοδο χάριτος για όσο διαρκεί η αποπληρωμή του υπολοίπου των οφειλών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του προηγούμενου άρθρου. Η εξυπηρέτηση της οφειλής γίνεται με επιτόκιο που δεν υπερβαίνει αυτό της ενήμερης οφειλής ή το μέσο επιτόκιο στεγαστικού δανείου με κυμαινόμενο επιτόκιο που ίσχυε σύμφωνα με το στατιστικό δελτίο της Τράπεζας της Ελλάδος κατά τον τελευταίο μήνα για τον οποίο υφίσταται μέτρηση, αναπροσαρμοζόμενο με επιτόκιο αναφοράς αυτό των Πράξεων Κύριας Αναχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Για τον προσδιορισμό της περιόδου τοκοχρεολυτικής εξόφλησης της κατά τα παραπάνω οριζόμενης συνολικής οφειλής συνυπολογίζεται η διάρκεια των συμβάσεων δυνάμει των οποίων χορηγήθηκε η πίστωση, σε κάθε δε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα είκοσι έτη. Οι απαιτήσεις εντάσσονται στην παραπάνω ρύθμιση και ικανοποιούνται κατά τη τάξη εξασφάλισης. Μη τήρηση των υποχρεώσεων της παρούσας παραγράφου επιτρέπει στον πιστωτή την έναρξη διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης.
    ( Πρέπει να ξεκαθαρισει το νομοσχέδιο αν τα δάνεια είναι μεγάλα ο μισθός δεν φτάνει να ζήσω αλλα μένει κάποιο ποσό που μπορώ να πληρώνω στην τράπεζα μέχρι να ομαλοποιηθεί η αγορά , τότε γιατί να μου πουλησει η τράπεζα την περιουσία … δεν μπορώ να καταλάβω το άρθρο αυτό ….έχω αγροτική περιουσία την οποία απέκτησα με αγορά απο δάνεια και μόνο αλλά και αποπεράτωσα οικοδομή που μου έδωσαν οι γονείς μου ….. .
    ΕΠΕΙΔΗ είναι πολλες περιπτώσεις ο ΝΟΜΟΣ πρέπει να είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟΣ κατι που δεν φαίνεται …

    Επίσης σε κάθε περίπτωση θα πρέπει από τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες να εξαιρεθεί ο εγγυητής και η περιουσία του .
    Δίκαιο είναι να υπάρξει σχετική πρόβλεψη ότι η κάθε τράπεζα που θα έρχεται σε επαφή με οφειλέτη ή το δικαστήριο για τη διεξαγωγή διαπραγματεύσεων να μην μπορεί να βάζει στο τραπέζι ως στοιχείο οικονομικής δυνατότητας του οφειλέτη την περιουσία του εγγυητή.
    Όπως επίσης σε πολλές περιπτώσεις ο ένας σύζυγος έχει μπει εγγυητής για τον άλλο και έχει ενδεχομένως στο όνομά του την κύρια κατοικία που διαμένουν ή ένα αυτοκίνητο που εξυπηρετεί τις ανάγκες της οικογένειας ή έχει αγοράσει περιουσία στο όνομα του κ.λ.π. αυτά πως θα διαχωριστούν…

    ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ και ΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ

    1. ΠΑΓΩΜΑ ΟΦΕΙΛΩΝ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΑΝΕΙΩΝ – ΜΕΙΩΣΗ ΕΠΙΤΟΚΙΩΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΧΑΡΙΤΟΣ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΠΛΑ…

    2. ΤΟ ΝΑ ΜΟΥ ΧΑΡΙΣΕΙΣ ΔΑΝΕΙΑ ΠΟΥ ΠΗΡΑ ΓΙΑ ΒΟΛΤΕΣ Η ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΕΓΩ ΠΟΥ ΠΗΡΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΣΧΕΤΑ ΠΩΣ ΔΕΝ ΜΟΥ ΔΙΔΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΩ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΗΝΠΟΥΛΗΣΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΒΟΗΘΑΣ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΩ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΩ ΑΝΑΣΑ… ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΩ ΜΠΡΟΣΤΑ..ΝΑ ΔΩ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΕ ΟΡΕΞΗ . ΕΔΩ ΧΑΡΙΣΤΙΚΑΝ ΔΙΣ ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΗΜΟΥΣ Κ.Λ.Π. ΚΛΕΦΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΣΠΑΤΑΛΗΘΗΚΑΝ ΔΙΣ ,ΑΥΤΟΙ ΤΙ ΕΓΙΝΑΝ;…. ΣΩΘΗΚΑΝ ….. ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΝΕ…

  • 3 Νοεμβρίου 2009, 19:27 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ S.O.S.

    ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ … ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΑ Η ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ; ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΣΑ Η ΝΟΙΚΙΑΣΑ ΓΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΡΕΣ ΜΕΡΕΣ Η ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΑ ΜΕ ΤΟΣΟ ΚΟΠΟ …ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΟΥΛΗΣΩ ΣΕ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ ΤΩΝ ΤΟΚΩΝ ΟΧΙ…. ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΧΑΡΙΣΜΑ ΔΑΝΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΑΝΕΙΩΝ ΘΕΛΩ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ;

    ΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΟΦΕΛΗΣΕΤΕ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ;

    ΕΓΩ ΛΕΩ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΓΕΡΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ , ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΞΑΝΑ ΓΕΡΕΣ ΒΑΣΕΙΣ , ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΣΕ ΟΛΑ … ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ…

    ΑΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣΟΥΝ ΣΚΕΦΤΗΤΕ ΠΟΣΑ ΔΙΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ.. ΑΦΗΣΤΕ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ .. ΠΑΛΕΨΤΕ ΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ .. ΑΛΛΟΙ ΤΑ ΕΚΛΕΨΑΝ ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ….ΤΟΚΟΙ…ΤΟΚΟΙ.

    ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ ΕΒΛΕΠΑ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΣΙΦΛΙΚΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ ΝΑΤΑ ΕΔΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ ΦΑΝΕΡΑ…

    ΠΩΣ ΘΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΠΟΛΥ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΚΑΙ Α Ν Ο Ι Κ Τ Α ΜΥΑΛΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΝΟΜΟΥΣ ΣΩΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΣ ΑΛΛΑ ΠΟΥ …

    ΕΛΠΙΖΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΖΩΗ…. ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ….ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΠΟΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ – ΤΑ ΓΑΡΦΕΙΑ – ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ Κ.Λ.Π. ΕΚΕΙ ΠΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΨΗ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ….

  • Σε ότι αφορά την προστασία της πρώτης κατοικίας, ζητούμε να συμπεριληφθεί στην παρ. 3 του άρθρου 6 το ακόλουθο εδάφιο: «Απαγορεύεται η ρευστοποίηση ή εκπλειστηριασμός ακινήτου -ανεξαρτήτως εάν υπερβαίνει το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις όριο αφορολόγητης απόκτησης πρώτης κατοικίας – το οποίο αποτελεί την κύρια κατοικία του οφειλέτη που είτε είναι ο ίδιος άτομο με αναπηρία, είτε στην οικογένειά του υπάρχει προστατευόμενο μέλος με αναπηρία. Η ανωτέρω απαγόρευση ισχύει ακόμη και σε περιπτώσεις κατά τις οποίες η πρώτη κατοικία ενοικιάζεται σε άλλο φυσικό πρόσωπο, εφόσον ο οφειλέτης δεν έχει άλλο ακίνητο στο όνομά του και ισχύουν οι ανωτέρω λοιπές προϋποθέσεις».

    Θεωρούμε ότι το ανωτέρω μέτρο αποτελεί το ελάχιστο δυνατό μέτρο για πιο αδύναμους πολίτες αυτής της χώρας.

  • 3 Νοεμβρίου 2009, 14:16 | N. INKA

    ΑΡΘΡΟ 5 (6)
    Σ.σ. Είναι απαραίτητο από κάθε άποψη να καταργηθεί ο ορισμός συνδίκου. Ο καθένας είναι υπεύθυνος για την συμπεριφορά του και δεν μπορεί να ελέγχεται διαρκώς από τον κηδεμόνα σύνδικο που διαχειρίζεται τα πενιχρά του εισοδήματα. Αλλωστε πως θα πληρωθούν επί τόσα έτη οι αμοιβές του συνδίκου ; είναι τεράστιο το κόστος και δεν μπορεί να το αντέξει μια μαστιζόμενη οικογένεια στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Σύνδικοι ορίζονται εκεί που υπάρχει αντικείμενο μεγάλης εταιρικής περιουσίας και όχι πένητες. Τέλος , ο ορισμός συνδίκου επιβαρύνει την κοινωνία με σημαντικό κοινωνικό κόστος δράσης: χάνονται χιλιάδες ώρες διαθέσιμες για πιο δημιουργικά πράγματα.
    1. Ο οφειλέτης μπορεί με αίτησή του προς το Δικαστήριο, ασκούμενη σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις να ζητήσει την εξαίρεση της ρευστοποίησης ή εκπλειστηριασμού ακινήτου που χρησιμεύει ως κύρια κατοικία του, εφόσον δεν υπερβαίνει σε έκταση το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις όριο αφορολόγητης απόκτησης πρώτης κατοικίας, προσαυξανόμενο κατά είκοσι επί τοις εκατό. Στην περίπτωση αυτή το δικαστήριο ρυθμίζει την ικανοποίηση απαιτήσεων των πιστωτών, πέραν αυτών που αναφέρονται στην παράγραφο 3 του προηγούμενου άρθρου, μέχρι συνολικό ποσόν που ανέρχεται στο ογδόντα πέντε επί τοις εκατό της εμπορικής αξίας του ακίνητου, όπως αυτή αποτιμάται κατά την κρίση του δικαστηρίου. Η ρύθμιση μπορεί να προβλέπει περίοδο χάριτος για όσο διαρκεί η αποπληρωμή του υπολοίπου των οφειλών σύμφωνα με την παράγραφο 8 του προηγούμενου άρθρου. Η εξυπηρέτηση της οφειλής γίνεται με επιτόκιο που δεν υπερβαίνει αυτό της ενήμερης οφειλής ή το μέσο επιτόκιο στεγαστικού δανείου με κυμαινόμενο επιτόκιο που ίσχυε σύμφωνα με το στατιστικό δελτίο της Τράπεζας της Ελλάδος κατά τον τελευταίο μήνα για τον οποίο υφίσταται μέτρηση, αναπροσαρμοζόμενο με επιτόκιο αναφοράς αυτό των Πράξεων Κύριας Αναχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Για τον προσδιορισμό της περιόδου τοκοχρεολυτικής εξόφλησης της κατά τα παραπάνω οριζόμενης συνολικής οφειλής συνυπολογίζεται η διάρκεια των συμβάσεων δυνάμει των οποίων χορηγήθηκε η πίστωση, σε κάθε δε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα είκοσι έτη. Οι απαιτήσεις εντάσσονται στην παραπάνω ρύθμιση και ικανοποιούνται κατά τη τάξη εξασφάλισης. Μη τήρηση των υποχρεώσεων της παρούσας παραγράφου επιτρέπει στον πιστωτή την έναρξη διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης.
    2. Με αίτησή του που ασκείται κατά τις ανωτέρω διατάξεις, ο οφειλέτης μπορεί εναλλακτικά να προσφέρει στον πιστωτή τα έσοδα από την εκμετάλλευση ακινήτου του ή προσοδοφόρου πράγματος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα διατηρώντας την κυριότητά του. Το Δικαστήριο κρίνοντας σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις και κατ’ αναλογία των ανωτέρω οριζομένων μπορεί να ορίσει αντί της εκποίησης του περιουσιακού στοιχείου το μέτρο αυτό.
    Σ.σ. Η διάταξη αυτή είναι μια επιπλέον ρύθμιση που προσφέρει την δυνατότητα να παρεμποδιστεί η απώλεια της περιουσίας και η ενθυλάκωσή της από τις τράπεζες. Η προσφορά εσόδων είναι άλλωστε αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει και τις τράπεζες.

  • ΕΛ. Ι. ΔΑ.
    ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ
    Σωματείο αναγνωρισμένο με την υπ’ αριθμ. 1.209/2004 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών
    —————–
    ΔΙΔΟΤΟΥ 37, 3ος ορ. – ΑΘΗΝΑ 106 80
    Τηλ: 210.3819927 – 3801423 Fax: 210.3633676 κιν: 6932.327362
    Website: http://www.anastassakos.gr e-mail: sefis_a@otenet.gr

    Αθήνα, 3η Νοεμβρίου 2009

    Αξιότιμοι κύριοι,
    Ονομάζομαι Πάρις Αναστασάκος είμαι δικηγόρος Αθηνών και νομικός σύμβουλος του ΕΛ.Ι.ΔΑ. [ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ]. Οι δέκα συνεργάτες του γραφείου μου και εγώ ειδικευόμαστε στα θέματα των πανωτοκίων και της προστασίας των δανειοληπτών από τις Τράπεζες.
    Με την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει από την εφαρμογή των προηγούμενων νομοθετικών παρεμβάσεων [άρθρο 30 ν.2789/2000, άρθρο 42 ν.2912/2001 και άρθρο 39 ν.3259/2004], τόσο για την οριστική διαγραφή των παράνομων επιβαρύνσεων, όσο και για το δικαίωμα τμηματικής αποπληρωμής όλων ανεξαιρέτως των παλαιών (ληξιπροθέσμων) οφειλών, έχουμε κωδικοποιήσει κάποιες διαπιστώσεις μας από την επεξεργασία της νέας Πρότασης για Σχέδιο Νόμου για τη Ρύθμιση των Χρεών των Υπερχρεωμένων Καταναλωτών. Ειδικότερα οι διαπιστώσεις μας κατ’ άρθρο έχουν ως εξής:

    Άρθρο 6: [Προστασία κυρίας κατοικίας]

    § 3: Για την εξαίρεση της πρώτης κατοικίας, θα πρέπει να ρυθμιστεί η ικανοποίηση των πιστωτών μέχρι του ποσοστού των 85% της εμπορικής αξίας του ακινήτου.
    Αφενός μεν το ανωτέρω ποσοστό κρίνεται δίχως άλλο ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ και θα πρέπει να περιοριστεί, δεδομένου ότι κανείς δεν μπορεί να καλύψει – έστω και με δόσεις – τέτοιο ποσό, όταν μάλιστα το μοναδικό του ακίνητο προέρχεται από γονική παροχή ή έκ κληρονομιάς.
    Αφετέρου δε παραμένει ασαφές πως θα προσδιοριστεί με δίκαια – αντικειμενικά κριτήρια η εμπορική αξία ενός ακινήτου. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι εμφανίζεται μεγάλη διάσταση μεταξύ των αντιδίκων μερών, όταν πρόκειται να προσδιοριστεί η εμπορική αξία ενός ακινήτου.
    Ίσως να ήταν προτιμότερο να επιλεγεί ένας πιο σταθερός δείκτης αναφοράς που είναι η αντικειμενική αξία του ακινήτου, όπως αυτή αποτιμάται από την Εφορία.

  • 2 Νοεμβρίου 2009, 23:09 | Ιάσονας Χατζηθεοδώρου

    Η ποσοστιαία προσαύξηση επί της αφορολόγητης επιφάνειας πρέπει να είναι τουλάχιστον 25%. Επίσης πρέπει να προβλέπεται και επιπλέον προσαύξηση τουλάχιστον 10% για κάθε προστατευόμενο μέλος που μένει στην πρώτη κατοικία.

    Για μια ακόμη φορά αναρωτιόμαστε γιατί υπάρχουν οι αντικειμενικές αξίες. Η ορθή αξιολόγηση της τρέχουσας εμπορικής αξίας ενός ακινήτου είναι μια χρονοβόρα και διαβλητή διαδικασία η οποία εξυπηρετεί μονάχα γραφειοκρατικούς μηχανισμούς. Χρήση λοιπών των αντικειμενικών αξιών.

    Για την περίοδο χάριτος κατά την οποία εξοφλείται το υπόλοιπο της οφειλής δεν θα πρέπει να εξυπηρετείται η οφειλή από κανένα επιτόκιο. Αντικειμενικός σκοπός της παρούσας πρότασης οφείλει να είναι εξάλειψη των χρεών και όχι η οικονομική εξυπηρέτηση των απαιτήσεων των πιστωτών, ανεξαρτήτως αν είναι δίκαιες ή όχι.

  • 2 Νοεμβρίου 2009, 17:22 | ΜΑΝΟΛΗΣ ΤΣΙΑΚΟΣ

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ,

    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΗ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΤΟΚΙΑ ΠΟΥ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΣΕ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΡΤΕΣ ,ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΑ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε.
    ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΜΕΣΩ ΤΤ Η ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ,ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 15-20ΕΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΗ ΓΙΑ ΟΛΙΚΗ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΚΕΡΔΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ,ΟΧΙ ΣΤΑ 30-40 ΕΤΗ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

  • 2 Νοεμβρίου 2009, 16:44 | αφροδίτη

    ομοίως συμφωνώ με την άποψη ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει από τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες να εξαιρεθεί ο εγγυητής και η περιουσία αυτού γιατί αλλιώς είναι δώρον άδωρον η ρύθμιση αυτή. Δίκαιο είναι να υπάρξει σχετική πρόβλεψη ότι η κάθε τράπεζα που θα έρχεται σε επαφή με οφειλέτη για τη διεξαγωγή διαπραγματεύσεων να μην μπορεί να βάζει στο τραπέζι ως στοιχείο οικονομικής δυνατότητας του οφειλέτη την περιουσία του εγγυητή.
    Ομοίως και το δικαστήριο δεν θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του την περιουσία του εγγυητή αλλά αποκλειστικά την ατομική περιουσία του οφειλέτη.
    Αυτό ισχύει σε πολλές περιπτώσεις που ο ένας σύζυγος έχει μπει εγγυητής για τον άλλο που έλαβε τα επίμαχα δάνεια και έχει ενδεχομένως στο όνομά του την κύρια κατοικία που διαμένουν ή ένα αυτοκίνητο που εξυπηρετεί τις ανάγκες της οικογένειας

  • 2 Νοεμβρίου 2009, 16:41 | αφροδίτη

    Η σχετική διάταξη δεν αναφέρει ακριβώς τι σημαίνει ρευστοποιήσιμη περιουσία και ποια είναι τα κριτήρια που θα χρησιμοποιήσει το δικαστήριο για να θεωρήσει αυτήν ως ρευστοποιήσιμη. Ακόμη, δεν εξειδικεύεται η διαδικασία ρευστοποίησης ή εκπλειστηριασμού. Ειδικά σε περιπτώσεις που υπάρχει ποσοστό εξ αδιαιρέτου στ’ όνομα κάποιου οφειλέτη το οποίο έχει προσπαθήσει να το πουλήσει ο ίδιος αρκετές φορές στο παρελθόν για να αποπληρώσει τις οφειλές του και έχει αποτύχει (πχ ποσοστό 1/4 σε οικόπεδο που δεν είναι αρκετό για να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο) δεν προβλέπεται ρητά η διαδικασία ρευστοποίσης /εκπλειστηριασμού. Τι θα γίνει στην περίπτωση που δεν εμφανίζεται κανένας πλειοδότης και η διαδικασία έχει επαναληφθεί περισσότερο από μία φορά? Θα υφίσταται μια μακροχρόνια κατάσταση και δε θα ρυθμίζεται το χρέος του οφειλέτη από το δικαστήριο? Πώς θα υπολογίζεται η δόση που θα αποπληρώνει ο οφειλέτης? Βάσει των πραγματικών εισοδημάτων του και της λογιστικά προσδιορισθείσης εμπορικής αξίας του ποσοστού εμπραγμάτου δικαιώματος που διαθέτει ασχέτως αν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εκπλειστηριασμού ή βάσει αποκλειστικά των πραγματικών αποδοχών που λαμβάνει ως μισθωτός ή συνταξιούχος?Μήπως θα πρέπει για την αποφυγή δικαστικών εκκρεμοτήτων σε μακροχρόνια βάση και αφού σκοπός του νόμου είναι η επανένταξη του καταναλωτή στην οικονομική και κοινωνική ζωή να υπάρξει ρύθμιση στην οποία να προβλέπεται ότι εφόσον αποδειχθεί εξ υπαρχής η αδυναμία μεταβίβασης περιουσιακού στοιχείου λόγω ελαττωμάτων νομικών και πραγματικών να ρυθμίζει το δικαστήριο άμεσα την οφειλή και να μη διατάζει κατ΄εξαίρεση την διαδικασία ρευστοποίησης ή εκπλειστηριασμού?