ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

 

Σκοπός του παρόντος νόμου είναι ο εκσυγχρονισμός και η κωδικοποίηση της νομοθεσίας, που αφορά στους Φαρμακευτικούς Συλλόγους και τη λειτουργία τους, συμπεριλαμβανόμενου και του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (Π.Φ.Σ.), δεδομένου ότι το ισχύον σήμερα θεσμικό πλαίσιο θεσπίζεται στον ν. 3601/1928 (Α΄ 119), όπως αυτός ισχύει ενενήντα τέσσερα (94) έτη μετά την ψήφισή του.

  • 29 Μαρτίου 2023, 01:21 | Minas

    Ok.

  • ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΠΔΔ
    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΠΟΨΕΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ

    Το Διοικητικό Συμβούλιου του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, στην από 28.03.2023 συνεδρίασή του, αποφάσισε ομόφωνα την κατάθεση των παρακάτω προτάσεων και απόψεων:

    Το Σ/Ν για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετήματος που αφορά τη λειτουργία των ΦΣ αποτελεί θετική εξέλιξη και έχει προσανατολιστεί προς τη σωστή κατεύθυνση. Η παροχή πληρέστερης περιουσιακής και διοικητικής αυτοτέλειας αποτελούν αρχή της λειτουργίας των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και συντελεί στην επίτευξη του σκοπού που τους έχει ανατεθεί από τον νομοθέτη. Εντούτοις, απαιτείται και η θεσμοθέτηση πλήρους διοικητικής αυτοτέλειας, η οποία, όπως παρακάτω θα αναλυθεί, θίγεται από προβλέψεις του υπό διαβούλευση Σ/Ν, παράλληλα με την τροποποίηση κι άλλων άρθρων. Συγκεκριμένα:

    Αναφορικά με τα μέλη των Φαρμακευτικών Συλλόγων και το δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, θα πρέπει να γίνει ρητή αναφορά ότι επιτρέπεται μόνο σε διπλωματούχους φαρμακοποιούς και όχι απλώς σε κατόχους άδειας ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου, κατ’ αναλογία με το παλιό άρθρο 4 του ν. 3601/1928. Τα ΝΠΔΔ σωματειακής μορφής με σκοπό την οργάνωση ενός επαγγέλματος και τη ρύθμιση και παρακολούθηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των προσώπων που το ασκούν, δεν γίνεται να έχουν μέλη είτε του συλλόγου είτε της διοίκησής τους μη διπλωματούχους. Έτσι στο άρθρο 23 πρέπει να γίνει ρητή αναφορά στην ιδιότητα του διπλωματούχου φαρμακοποιού μέλους του ΦΣ για τη δυνατότητα συμμετοχής σε αρχαιρεσίες.

    Αναφορικά με τις προβλέψεις των άρθρων 53 και 55, σε αντιπαραβολή με τα παλαιότερα υπό κατάργηση άρθρα του Ν. 3601/1928, προκύπτει ζήτημα για το εύρος και την ένταση της διενέργειας συμβουλευτικού/διοικητικού/διαχειριστικού ελέγχου. Αποτελεί αντίθετη πρόβλεψη με την εκ του νόμου διοικητική αυτοτέλεια των ΝΠΔΔ και την εκ του υπό διαβούλευση ιδρυτικού νόμου προβλεπόμενη πλήρη αυτοτέλεια των Φ.Σ.. Διαφορετική έννοια είναι η εποπτεία (αρ. 53 παρ. β) και διαφορετική ο συμβουλευτικός/διοικητικός/διαχειριστικός έλεγχος (αρ. 55 περ. δ). Σε αντίθεση με το άρθρο 55, στο άρθρο 53 παρ. 3, αν δεν διευκρινιστεί εξαντλητικά πώς νοηματοδοτείται ο «έλεγχος» του άρθρου 55 περ. δ., ενδεχομένως να προκύψουν διαφορές στο μέλλον μεταξύ πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιου Επίσης, γίνεται ξεκάθαρη διάκριση μεταξύ πανελλαδικού ενδιαφέροντος θεμάτων και τοπικών. Ειδικότερα, στον ΠΦΣ προβλέπεται να ανήκουν αποκλειστικά τα πανελλαδικού ενδιαφέροντος θέματα και στους τοπικούς ΦΣ μόνο τα τοπικά και σε συνδυασμό με την απαλοιφή της πρόβλεψης για απευθείας επικοινωνία των ΦΣ με αρχές και ιδιώτες του παλιού αρ. 9 και του νέου αρ. 10, η οποία σημειωτέον οφείλει να επανέλθει, δημιουργεί περιορισμένες δυνατότητες στους τοπικού ΦΣ σε σχέση με τον ΠΦΣ, μερικές από τις οποίες θα υπόκεινται σε έγκριση. Επιπλέον, από το άρθρο 55 πρέπει να διαγραφεί από την περίπτωση α’ η αίρεση οικονομικής ενίσχυσης σε σχέση την επάρκεια εσόδων του τοπικού ΦΣ και να διαγραφεί ολικά η περίπτωση δ του άρθρου 55, η οποία καλύπτεται, στο σκέλος της εποπτείας από άλλες διατάξεις, ενισχύοντας τη διοικητική αυτοτέλεια των τοπικών ΦΣ.

    Τέλος, αναφορικά με τη λειτουργία των περιφερειακών πειθαρχικών συμβουλίων, προτείνουμε τη δυνατότητα διενέργειας των συνεδριάσεών τους και με τηλεδιάσκεψη, με δεδομένο ότι τα μέλη τους, πλην των Αθηνών και του Πειραιά, είναι κάτοικοι διαφορετικών περιφερειακών ενοτήτων. Αντίστοιχα προτείνουμε τη δημιουργία ενός ενός ή δύο Περιφερειακού/ών Πειθαρχικού/ών Συμβουλίου/ων Αττικής αλλά με μέλη που θα είναι και από τους δύο συλλόγους της Π.Ε. Αττικής, για μεγαλύτερη αμεροληψία. Τέλος, το ΑΦΠΣ, οφείλει να αποτελείται από αντιπροσώπους των ΦΣ που θα προέρχονται ένας από την Αττική, ένας από τον Πειραιά, ένας από τη Θεσσαλονίκη και οι υπόλοιποι από τους αντιπροσώπους άλλων τοπικών ΦΣ.

    Επί των άρθρων συνολικά, για την εξυπηρέτηση των σκοπών του νομοθετήματος, στο άρθρο 14 παρ. 2 πρέπει να διαγραφούν οι λέξεις «για λόγους ανωτέρας βίας», ώστε να υπάρχει η δυνατότητα διενέργειας ΓΣ με τηλεδιάσκεψη, σε οποιονδήποτε χρόνο. Στο άρθρο 24 παρ. 1 πρέπει να επιτραπεί σε όλους τους ΦΣ, ασχέτως αριθμού μελών, η εκλογή μελών ΔΣ, ΠΣ και αντιπροσώπων στον ΠΦΣ και ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως. Στο άρθρο 24 παρ. 4, η αναφορά του αριθμού των υποψηφίων συμβούλων προσαυξημένος με τρεις θέσεις θα πρέπει να αφορά περιοριστικά περιπτώσεις ενιαίων εκλογικών ψηφοδελτίων στις αρχαιρεσίες και όχι αρχαιρεσίες που πραγματοποιούνται με το σύστημα των συνδυασμών, στις οποίες ο αριθμός των υποψηφίων πρέπει να παραμείνει ίσος με των μελών του ΔΣ. Στο άρθρο 29 παρ. 3 πρέπει να γίνει ρητή αναφορά ότι αυτή η διάταξη αφορά την επαναληπτική συνεδρίαση της ΓΣ, όπου απαιτείται ψηφοφορία από το 50% +1 των μελών. Στο άρθρο 36 παρ. 4, δεν πρέπει να αντικαθίσταται το μέλος του ΔΣ μέχρι την αμετάκλητη απόφαση επί οποιασδήποτε πειθαρχικής δίωξης.

    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Φ.Σ.Θ.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΟΣΕΣ

  • 29 Μαρτίου 2023, 01:26 | ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΠΔΔ

    ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΠΔΔ
    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΠΟΨΕΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ

    Το Διοικητικό Συμβούλιου του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, στην από 28.03.2023 συνεδρίασή του, αποφάσισε ομόφωνα την κατάθεση των παρακάτω προτάσεων και απόψεων:

    Το Σ/Ν για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετήματος που αφορά τη λειτουργία των ΦΣ αποτελεί θετική εξέλιξη και έχει προσανατολιστεί προς τη σωστή κατεύθυνση. Η παροχή πληρέστερης περιουσιακής και διοικητικής αυτοτέλειας αποτελούν αρχή της λειτουργίας των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και συντελεί στην επίτευξη του σκοπού που τους έχει ανατεθεί από τον νομοθέτη. Εντούτοις, απαιτείται και η θεσμοθέτηση πλήρους διοικητικής αυτοτέλειας, η οποία, όπως παρακάτω θα αναλυθεί, θίγεται από προβλέψεις του υπό διαβούλευση Σ/Ν, παράλληλα με την τροποποίηση κι άλλων άρθρων. Συγκεκριμένα:

    Αναφορικά με τα μέλη των Φαρμακευτικών Συλλόγων και το δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, θα πρέπει να γίνει ρητή αναφορά ότι επιτρέπεται μόνο σε διπλωματούχους φαρμακοποιούς και όχι απλώς σε κατόχους άδειας ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου, κατ’ αναλογία με το παλιό άρθρο 4 του ν. 3601/1928. Τα ΝΠΔΔ σωματειακής μορφής με σκοπό την οργάνωση ενός επαγγέλματος και τη ρύθμιση και παρακολούθηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των προσώπων που το ασκούν, δεν γίνεται να έχουν μέλη είτε του συλλόγου είτε της διοίκησής τους μη διπλωματούχους. Έτσι στο άρθρο 23 πρέπει να γίνει ρητή αναφορά στην ιδιότητα του διπλωματούχου φαρμακοποιού μέλους του ΦΣ για τη δυνατότητα συμμετοχής σε αρχαιρεσίες.

    Αναφορικά με τις προβλέψεις των άρθρων 53 και 55, σε αντιπαραβολή με τα παλαιότερα υπό κατάργηση άρθρα του Ν. 3601/1928, προκύπτει ζήτημα για το εύρος και την ένταση της διενέργειας συμβουλευτικού/διοικητικού/διαχειριστικού ελέγχου. Αποτελεί αντίθετη πρόβλεψη με την εκ του νόμου διοικητική αυτοτέλεια των ΝΠΔΔ και την εκ του υπό διαβούλευση ιδρυτικού νόμου προβλεπόμενη πλήρη αυτοτέλεια των Φ.Σ.. Διαφορετική έννοια είναι η εποπτεία (αρ. 53 παρ. β) και διαφορετική ο συμβουλευτικός/διοικητικός/διαχειριστικός έλεγχος (αρ. 55 περ. δ). Σε αντίθεση με το άρθρο 55, στο άρθρο 53 παρ. 3, αν δεν διευκρινιστεί εξαντλητικά πώς νοηματοδοτείται ο «έλεγχος» του άρθρου 55 περ. δ., ενδεχομένως να προκύψουν διαφορές στο μέλλον μεταξύ πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιου Επίσης, γίνεται ξεκάθαρη διάκριση μεταξύ πανελλαδικού ενδιαφέροντος θεμάτων και τοπικών. Ειδικότερα, στον ΠΦΣ προβλέπεται να ανήκουν αποκλειστικά τα πανελλαδικού ενδιαφέροντος θέματα και στους τοπικούς ΦΣ μόνο τα τοπικά και σε συνδυασμό με την απαλοιφή της πρόβλεψης για απευθείας επικοινωνία των ΦΣ με αρχές και ιδιώτες του παλιού αρ. 9 και του νέου αρ. 10, η οποία σημειωτέον οφείλει να επανέλθει, δημιουργεί περιορισμένες δυνατότητες στους τοπικού ΦΣ σε σχέση με τον ΠΦΣ, μερικές από τις οποίες θα υπόκεινται σε έγκριση. Επιπλέον, από το άρθρο 55 πρέπει να διαγραφεί από την περίπτωση α’ η αίρεση οικονομικής ενίσχυσης σε σχέση την επάρκεια εσόδων του τοπικού ΦΣ και να διαγραφεί ολικά η περίπτωση δ του άρθρου 55, η οποία καλύπτεται, στο σκέλος της εποπτείας από άλλες διατάξεις, ενισχύοντας τη διοικητική αυτοτέλεια των τοπικών ΦΣ.

    Τέλος, αναφορικά με τη λειτουργία των περιφερειακών πειθαρχικών συμβουλίων, προτείνουμε τη δυνατότητα διενέργειας των συνεδριάσεών τους και με τηλεδιάσκεψη, με δεδομένο ότι τα μέλη τους, πλην των Αθηνών και του Πειραιά, είναι κάτοικοι διαφορετικών περιφερειακών ενοτήτων. Αντίστοιχα προτείνουμε τη δημιουργία ενός ενός ή δύο Περιφερειακού/ών Πειθαρχικού/ών Συμβουλίου/ων Αττικής αλλά με μέλη που θα είναι και από τους δύο συλλόγους της Π.Ε. Αττικής, για μεγαλύτερη αμεροληψία. Τέλος, το ΑΦΠΣ, οφείλει να αποτελείται από αντιπροσώπους των ΦΣ που θα προέρχονται ένας από την Αττική, ένας από τον Πειραιά, ένας από τη Θεσσαλονίκη και οι υπόλοιποι από τους αντιπροσώπους άλλων τοπικών ΦΣ.

    Επί των άρθρων συνολικά, για την εξυπηρέτηση των σκοπών του νομοθετήματος, στο άρθρο 14 παρ. 2 πρέπει να διαγραφούν οι λέξεις «για λόγους ανωτέρας βίας», ώστε να υπάρχει η δυνατότητα διενέργειας ΓΣ με τηλεδιάσκεψη, σε οποιονδήποτε χρόνο. Στο άρθρο 24 παρ. 1 πρέπει να επιτραπεί σε όλους τους ΦΣ, ασχέτως αριθμού μελών, η εκλογή μελών ΔΣ, ΠΣ και αντιπροσώπων στον ΠΦΣ και ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως. Στο άρθρο 24 παρ. 4, η αναφορά του αριθμού των υποψηφίων συμβούλων προσαυξημένος με τρεις θέσεις θα πρέπει να αφορά περιοριστικά περιπτώσεις ενιαίων εκλογικών ψηφοδελτίων στις αρχαιρεσίες και όχι αρχαιρεσίες που πραγματοποιούνται με το σύστημα των συνδυασμών, στις οποίες ο αριθμός των υποψηφίων πρέπει να παραμείνει ίσος με των μελών του ΔΣ. Στο άρθρο 29 παρ. 3 πρέπει να γίνει ρητή αναφορά ότι αυτή η διάταξη αφορά την επαναληπτική συνεδρίαση της ΓΣ, όπου απαιτείται ψηφοφορία από το 50% +1 των μελών. Στο άρθρο 36 παρ. 4, δεν πρέπει να αντικαθίσταται το μέλος του ΔΣ μέχρι την αμετάκλητη απόφαση επί οποιασδήποτε πειθαρχικής δίωξης.

    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Φ.Σ.Θ.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΟΣΕΣ

  • 29 Μαρτίου 2023, 01:19 | ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΠΔΔ
    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΠΟΨΕΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ

    Το Διοικητικό Συμβούλιου του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, στην από 28.03.2023 συνεδρίασή του, αποφάσισε ομόφωνα την κατάθεση των παρακάτω προτάσεων και απόψεων:

    Το Σ/Ν για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετήματος που αφορά τη λειτουργία των ΦΣ αποτελεί θετική εξέλιξη και έχει προσανατολιστεί προς τη σωστή κατεύθυνση. Η παροχή πληρέστερης περιουσιακής και διοικητικής αυτοτέλειας αποτελούν αρχή της λειτουργίας των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και συντελεί στην επίτευξη του σκοπού που τους έχει ανατεθεί από τον νομοθέτη. Εντούτοις, απαιτείται και η θεσμοθέτηση πλήρους διοικητικής αυτοτέλειας, η οποία, όπως παρακάτω θα αναλυθεί, θίγεται από προβλέψεις του υπό διαβούλευση Σ/Ν, παράλληλα με την τροποποίηση κι άλλων άρθρων. Συγκεκριμένα:

    Αναφορικά με τα μέλη των Φαρμακευτικών Συλλόγων και το δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, θα πρέπει να γίνει ρητή αναφορά ότι επιτρέπεται μόνο σε διπλωματούχους φαρμακοποιούς και όχι απλώς σε κατόχους άδειας ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου, κατ’ αναλογία με το παλιό άρθρο 4 του ν. 3601/1928. Τα ΝΠΔΔ σωματειακής μορφής με σκοπό την οργάνωση ενός επαγγέλματος και τη ρύθμιση και παρακολούθηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των προσώπων που το ασκούν, δεν γίνεται να έχουν μέλη είτε του συλλόγου είτε της διοίκησής τους μη διπλωματούχους. Έτσι στο άρθρο 23 πρέπει να γίνει ρητή αναφορά στην ιδιότητα του διπλωματούχου φαρμακοποιού μέλους του ΦΣ για τη δυνατότητα συμμετοχής σε αρχαιρεσίες.

    Αναφορικά με τις προβλέψεις των άρθρων 53 και 55, σε αντιπαραβολή με τα παλαιότερα υπό κατάργηση άρθρα του Ν. 3601/1928, προκύπτει ζήτημα για το εύρος και την ένταση της διενέργειας συμβουλευτικού/διοικητικού/διαχειριστικού ελέγχου. Αποτελεί αντίθετη πρόβλεψη με την εκ του νόμου διοικητική αυτοτέλεια των ΝΠΔΔ και την εκ του υπό διαβούλευση ιδρυτικού νόμου προβλεπόμενη πλήρη αυτοτέλεια των Φ.Σ.. Διαφορετική έννοια είναι η εποπτεία (αρ. 53 παρ. β) και διαφορετική ο συμβουλευτικός/διοικητικός/διαχειριστικός έλεγχος (αρ. 55 περ. δ). Σε αντίθεση με το άρθρο 55, στο άρθρο 53 παρ. 3, αν δεν διευκρινιστεί εξαντλητικά πώς νοηματοδοτείται ο «έλεγχος» του άρθρου 55 περ. δ., ενδεχομένως να προκύψουν διαφορές στο μέλλον μεταξύ πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιου Επίσης, γίνεται ξεκάθαρη διάκριση μεταξύ πανελλαδικού ενδιαφέροντος θεμάτων και τοπικών. Ειδικότερα, στον ΠΦΣ προβλέπεται να ανήκουν αποκλειστικά τα πανελλαδικού ενδιαφέροντος θέματα και στους τοπικούς ΦΣ μόνο τα τοπικά και σε συνδυασμό με την απαλοιφή της πρόβλεψης για απευθείας επικοινωνία των ΦΣ με αρχές και ιδιώτες του παλιού αρ. 9 και του νέου αρ. 10, η οποία σημειωτέον οφείλει να επανέλθει, δημιουργεί περιορισμένες δυνατότητες στους τοπικού ΦΣ σε σχέση με τον ΠΦΣ, μερικές από τις οποίες θα υπόκεινται σε έγκριση. Επιπλέον, από το άρθρο 55 πρέπει να διαγραφεί από την περίπτωση α’ η αίρεση οικονομικής ενίσχυσης σε σχέση την επάρκεια εσόδων του τοπικού ΦΣ και να διαγραφεί ολικά η περίπτωση δ του άρθρου 55, η οποία καλύπτεται, στο σκέλος της εποπτείας από άλλες διατάξεις, ενισχύοντας τη διοικητική αυτοτέλεια των τοπικών ΦΣ.

    Τέλος, αναφορικά με τη λειτουργία των περιφερειακών πειθαρχικών συμβουλίων, προτείνουμε τη δυνατότητα διενέργειας των συνεδριάσεών τους και με τηλεδιάσκεψη, με δεδομένο ότι τα μέλη τους, πλην των Αθηνών και του Πειραιά, είναι κάτοικοι διαφορετικών περιφερειακών ενοτήτων. Αντίστοιχα προτείνουμε τη δημιουργία ενός ενός ή δύο Περιφερειακού/ών Πειθαρχικού/ών Συμβουλίου/ων Αττικής αλλά με μέλη που θα είναι και από τους δύο συλλόγους της Π.Ε. Αττικής, για μεγαλύτερη αμεροληψία. Τέλος, το ΑΦΠΣ, οφείλει να αποτελείται από αντιπροσώπους των ΦΣ που θα προέρχονται ένας από την Αττική, ένας από τον Πειραιά, ένας από τη Θεσσαλονίκη και οι υπόλοιποι από τους αντιπροσώπους άλλων τοπικών ΦΣ.

    Επί των άρθρων συνολικά, για την εξυπηρέτηση των σκοπών του νομοθετήματος, στο άρθρο 14 παρ. 2 πρέπει να διαγραφούν οι λέξεις «για λόγους ανωτέρας βίας», ώστε να υπάρχει η δυνατότητα διενέργειας ΓΣ με τηλεδιάσκεψη, σε οποιονδήποτε χρόνο. Στο άρθρο 24 παρ. 1 πρέπει να επιτραπεί σε όλους τους ΦΣ, ασχέτως αριθμού μελών, η εκλογή μελών ΔΣ, ΠΣ και αντιπροσώπων στον ΠΦΣ και ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως. Στο άρθρο 24 παρ. 4, η αναφορά του αριθμού των υποψηφίων συμβούλων προσαυξημένος με τρεις θέσεις θα πρέπει να αφορά περιοριστικά περιπτώσεις ενιαίων εκλογικών ψηφοδελτίων στις αρχαιρεσίες και όχι αρχαιρεσίες που πραγματοποιούνται με το σύστημα των συνδυασμών, στις οποίες ο αριθμός των υποψηφίων πρέπει να παραμείνει ίσος με των μελών του ΔΣ. Στο άρθρο 29 παρ. 3 πρέπει να γίνει ρητή αναφορά ότι αυτή η διάταξη αφορά την επαναληπτική συνεδρίαση της ΓΣ, όπου απαιτείται ψηφοφορία από το 50% +1 των μελών. Στο άρθρο 36 παρ. 4, δεν πρέπει να αντικαθίσταται το μέλος του ΔΣ μέχρι την αμετάκλητη απόφαση επί οποιασδήποτε πειθαρχικής δίωξης.

    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Φ.Σ.Θ.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΟΣΕΣ

  • ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
    επί του σχεδίου νόμου: ««ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ» »
    Ι.
    Εισαγωγικά
    Το προς διαβούλευση Σ/Ν με τίτλο κινείται σε γενικές γραμμές προς τη σωστή κατεύθυνση εκσυγχρονίζοντας γλωσσικά τις διατάξεις του ν. 3601/1928 (Α’ 119) και συγκεντρώνοντας σκόρπιες διατάξεις που ξεκαθαρίζουν οριστικώς το ζήτημα της πλήρους οικονομικής αυτοτέλειας των φαρμακευτικών Συλλόγων ως νπδδ σωματειακού χαρακτήρα που δεν χρηματοδοτούνται/επιδοτούνται από κρατικούς πόρους.
    Ωστόσο, το Σ/Ν διατηρεί ή δημιουργεί ορισμένες στρεβλώσεις που επιβάλλουν το συνταγματικό έλεγχο κάποιων διατάξεών του. Στο πλαίσιο αυτό, το Σ/Ν προωθεί, όλως αναιτιολόγητα, ένα συγκεντρωτισμό αρμοδιοτήτων στον ΠΦΣ επί φαρμακοποιών-μελών των επιμέρους τοπικών συλλόγων, μολονότι ο ΠΦΣ έχει μέλη Συλλόγους και όχι φαρμακοποιούς.
    Εν ολίγοις, ο ΠΦΣ αποκτά υπερ-αρμοδιότητες, απομειώνοντας, αντίστοιχα, κεκτημένες αρμοδιότητες των τοπικών Συλλόγων.
    Για το λόγο αυτό απαιτείται, κατά τη γνώμη μας, η συμπλήρωση ή διόρθωση ορισμένων άρθρων του ΣΝ.
    ΙΙ.
    Αντισυνταγματικότητα της διάταξης του άρθ. 54 του Σ/Ν:
    Άρθ. 54:
    Κατά τη γνώμη μας πρόδηλη παρίσταται η αντισυνταγματικότητα του προτεινόμενου άρθρου 54 περί του τρόπου εκλογής αντιπροσώπων των Φαρμακευτικών Συλλόγων στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο.
    Η πρόταση μας είναι ανά 50 μέλη συλλόγου, 1 εκλέκτορας. Προτείνουμε να εκλέγεται ένας αντιπρόσωπος για κάθε πενηντάδα μελών ή κλάσμα της τελευταίας. Δηλαδή : έως 50 μέλη έναν εκλέκτορα. Από 50 έως 100, έναν επιπλέον εκλέκτορα κ.ο.κ.

    Με την προτεινόμενη διάταξη του Σ/Ν (άρθ. 54) προβλέπεται ότι:

    «1. Αντιπρόσωποι στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο (Π.Φ.Σ.) είναι όσοι αναδεικνύονται μετά από εκλογές από κάθε Φαρμακευτικό Σύλλογο προς τον σκοπό αυτό από τα μέλη του οικείου Φαρμακευτικού Συλλόγου, οι οποίοι και αποτελούν τη Γενική Συνέλευση του Π.Φ.Σ.
    2. Οι αντιπρόσωποι κάθε Φαρμακευτικού Συλλόγου εκλέγονται με καθολική μυστική
    ψηφοφορία των μελών του και ορίζονται ως ακολούθως:
    α) Σύλλογοι που αριθμούν μέχρι είκοσι πέντε (25) μέλη εκλέγουν έναν (1) αντιπρόσωπο,
    β) σύλλογοι που αριθμούν από είκοσι έξι (26) μέχρι εκατό (100) μέλη εκλέγουν δύο (2)
    αντιπροσώπους,
    γ) σύλλογοι που αριθμούν από εκατόν ένα (101) μέχρι χίλια (1.000) μέλη εκλέγουν, επιπλέον των δύο (2) αντιπροσώπων που ορίζονται στην περ. β), έναν αντιπρόσωπο για κάθε εκατοντάδα μελών ή κλάσμα της τελευταίας,
    δ) σύλλογοι που αριθμούν περισσότερα από χίλια ένα (1.001) μέλη εκλέγουν επιπλέον των
    έντεκα (11) αντιπροσώπων που προβλέπονται στις περ. β) και γ), έναν για κάθε διακόσια
    συμπληρωμένα μέλη.»

    Στην αιτιολογική έκθεση (σελ. 2/38) για το άρθ. 54 διαλαμβάνονται τα ακόλουθα:
    «Με την προτεινόμενη διάταξη … ….ρυθμίζεται λεπτομερώς ο τρόπος της εκλογής τους και της διεξαγωγής των σχετικών αρχαιρεσιών, έτσι ώστε να καθίσταται ο Π.Φ.Σ. πραγματικά αντιπροσωπευτικός και εκφραστής των επαγγελματικών διεκδικήσεων του συνόλου των φαρμακοποιών της επικράτειας.»

    Ήτοι η αιτιολογική έκθεση αναφέρεται, γενικώς και αορίστως, σε «πραγματική αντιπροσωπευτικότητα», ενώ δι’ αυτής της εκθέσεως δεν αιτιολογείται, ως ώφειλε, με ποιες ειδικές σκέψεις ο νομοθέτης επέλεξε αυτό το σύστημα και ειδικώτερα σε τί εξυπηρετεί η παράκαμψη της απλής αναλογικής που εφαρμόζεται πανελλαδικώς απαρεγκλίτως στις λοιπές αρχαιρεσίες αντιπροσωπευτικών οργάνων του κλάδου (διοικητικών και πειθαρχικών συμβουλίων). Δηλαδή για ποιο λόγο ο νομοθέτης εισάγει τον συγκεκριμένο κλιμακωτό τρόπο επιλογής εκπροσώπων στο β΄ βάθμιο όργανο και ποιος είναι ο σκοπός υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος που μπορεί να αιτιολογήσει την σοβαρή αυτή απόκλιση από την πραγματική αντιπροσωπευτικότητα.

    Έτσι μολονότι σε όλες τις άλλες εκλογικές διαδικασίες εφαρμόζεται η απλή αναλογική, ειδικώς για την εκπροσώπηση των μελών των τοπικών Φαρμακευτικών Συλλόγων στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο δεν ακολουθείται το μέτρο αυτό, αλλά προτείνεται η διάταξη του άρθ. 54 που καταστρώνεται με τρόπο μη διάφανο και πρωτίστως μη αναλογικό με αποτέλεσμα να νοθεύεται η δημοκρατική αρχή και η βούληση της πλειοψηφίας, σε αντίθεση με ό,τι όφειλε να ισχύει σε ένα κράτος δικαίου.

    Ειδικώτερα, ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής αριθμεί 3.450 μέλη και αποτελεί το 1/3 του συνόλου των ελληνικών φαρμακείων που ανέρχονται σε περ. 10.500.
    Με βάση τη δύναμη του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, οι εκλέκτορες-αντιπρόσωποί του στη Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου θα έπρεπε κατ’ εφαρμογή της απλής αναλογικής να ανέρχονται στο 33% του συνολικού αριθμού των εκλεκτόρων, δηλαδή σε 60 εκ του συνόλου των 180 αντιπροσώπων.
    Με την προτεινόμενη διάταξη η εκπροσώπηση του μεγαλύτερου φαρμακευτικού Συλλόγου της Χώρας περιορίζεται σε μόλις 23 αντιπροσώπους στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο, κατά παράβαση της αρχής της ισότητας και της αρχής της Αναλογικότητας και κατά παράβαση όσων ισχύουν σε άλλους επιστημονικούς συλλόγους όπως είναι το ΤΕΕ.

    ΙΙΙ
    Λοιπές διατάξεις που χρήζουν συμπλήρωσης-διόρθωσης:

    Στο άρθ. 7 του καταργούμενου ν. 3601/28, προβλεπόταν εκτός των άλλων ότι «Οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι δικαιούνται εντός του κύκλου της νομίμου δράσεως αυτών να ποιώνται προτάσεις εις τας κρατικάς αρχάς, η δε γνώμη αυτών δύναται να ζητή υπό των τελευταίων προκειμένου περί ρυθμίσεως ζητήμάτων αφορώντων το φαρμακευτικόν εν γένει επάγγελμα… ….»
    Επίσης, στο άρθ. 9 του αυτού νόμου προβλεπόταν ότι : «Οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι αλληλογραφούσιν απ’ ευθείας προς όλας τας αρχάς και προς ιδιώτας… …..»

    Τέλος, με το άρθ. 52 του ν. 3601/28 προβλεπόταν ότι «ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος …Ιδία δε σκοπεί: …. ….Προς τον σκοπόν τούτον κοινοποιεί τας προτάσεις εις τους Συλλόγους, επί τη βάσει δε των μετά ταύτα υποβαλλομένων εις αυτόν περιλήψεων των συζητήσεων, ως και των αποφάσεων, προβαίνει εις την οριστικήν της προτάσεως επεξεργασίαν, υπό την έννοιαν της εγκρίσεως ή απορρίψεως αυτής εκ μέρους της πλειονότητας των Συλλόγων.»

    Στο Σ/Ν οι παραπάνω με έντονη γραφή επισημασμένες διατάξεις που υπηρετούν την δημοκρατία, την πολυφωνία και την ενεργό συμμετοχή των Φαρμακευτικών Συλλόγων, όχι μόνο δεν συμπεριλαμβάνονται αλλά αντιθέτως καταργούνται ρητώς με το άρθ. 80.
    Σύμφωνα με αυτό:

    «Άρθρο 80
    Καταργούμενες διατάξεις
    Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται: α) ο ν. 3601/1928 (Α’ 119), περί συστάσεως φαρμακευτικών συλλόγων, β) τα άρθρα 1 έως και 5 του ν. 328/1976 (Α΄ 128), περί τροποποιήσεως διατάξεων τινών της φαρμακευτικής νομοθεσίας, γ) το άρθρο 3 του ν.δ. 3626/1956 (Α΄ 277), περί αντικαταστάσεως του άρθρου 13 του ν.δ/τος 171/1946 περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων περί φαρμακευτικών συλλόγων και φαρμακείων και δ) κάθε άλλη αντίθετη με τον παρόντα διάταξη».

    Οι άνω κρίσιμες διατάξεις καταργούνται μολονότι δεν είναι παρωχημένες, δεν συγκρούονται με άλλες, δεν αλληλεπικαλύπτονται ούτε και έχουν καταργηθεί, εκ παραλλήλου δε εξυπηρετούν την καλύτερη δυνατή λειτουργία των Φαρμακευτικών Συλλόγων. Εν ολίγοις, οι παραπάνω δημοκρατικές διαδικασίες του ν. 3601/28 καταργούνται χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος που να συνάδει με τον διακηρυττόμενο σκοπό του Σ/Ν, ενώ το δικαίωμα της απ’ευθείας επικοινωνίας με τις Αρχές επιφυλλάσσεται, χωρίς ειδική αιτιολογία, μόνο για τον ΠΦΣ ο οποίος αποκτά, αντίστοιχα, υπερεξουσίες. (άρθ. 53)

    Είναι προφανές ότι η κατάργηση των άνω διατάξεων και η παράλειψη συναφών διατάξεων στο ΣΝ παρίσταται όχι μόνο αντισυνταγματική (δικαίωμα του αναφέρεσθαι στις αρχές) και παράνομη, αλλά εν τέλει και αντίθετη στην κοινή λογική.
    Θα πρέπει, ως εκ τούτου, να παρέμβετε ώστε να διορθωθεί η αβλεψία αυτή.

    Άρθ. 16,
    παρ1: να μπεί η λέξη ΕΩΣ 10 ημερών.

    παρ. 2
    Η αποστολή πρόσκλησης με sms λόγω της αδυναμίας τήρησης των αποδεικτικών αποστολής τους αντιφάσκει με την αποστολή συστημένων επιστολών της αυτής παραγράφου.
    παρ. 3
    Η κλήτευση με δημοσίευση σε εφημερίδες ευρείας κυκλοφορίας πανελλαδικής εμβέλειας εξυπηρετεί καλύτερα από τις συστημένες επιστολές.

    Να φύγει η φράση με κλήτευση με συστημένες επιστολές. Να γίνει «η κλήτευση με ταυτόχρονη αποστολή ΣΜΣ, email, ΤΥΠΟ και ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Συλλόγου ή συστημένη επιστολή»

    Άρθ. 23
    Στις προϋποθέσεις εκλογιμότητας να προστεθεί:
    «είναι φαρμακοποιός»

    Άρθ. 36
    Προτείνεται η διαγραφή του εδ. β΄ της παρ. 2 και της παρ. 4, γιατί η «αντικατάσταση» αυτή μπορεί να χρησιμοποιείται ευχερώς ως συγκαλυμμένο μέσο συνδικαλιστικών διώξεων και αποκλεισμού πολιτικών αντιπάλων σε περιπτώσεις επικειμένων εκλογών. Το τεκμήριο αθωότητας επιβάλλει την αντικατάσταση επί αμετάκλητης και μόνο καταδίκης.

    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Φ.Σ.Α.
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΡΑΝΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

  • 17 Μαρτίου 2023, 11:36 | Basiliy

    Ok