Άρθρο 53 Σκοπός του Π.Φ.Σ.

 

1. Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (Π.Φ.Σ.) έχει ως σκοπό την επιμέλεια και διαχείριση των ζητημάτων που αφορούν στο φαρμακευτικό επάγγελμα στην ελληνική επικράτεια.
Ειδικώς, σκοποί του είναι:
α) Η εποπτεία για την πιστή εφαρμογή της φαρμακευτικής νομοθεσίας,
β) η εποπτεία των Φαρμακευτικών Συλλόγων σύμφωνα με το άρθρο 55,
γ) η προεργασία κάθε θέματος που αφορά στο φαρμακευτικό επάγγελμα, το οποίο είτε υποβάλλει προς τον Π.Φ.Σ. η Κυβέρνηση, είτε ο Π.Φ.Σ. προτίθεται να υποβάλει προς την Κυβέρνηση. Ο Π.Φ.Σ. δύναται είτε να διατυπώνει τη γνώμη του απευθείας, είτε να κοινοποιεί το ζήτημα στους Φαρμακευτικούς Συλλόγους προς συζήτηση και λήψη αποφάσεων, τις οποίες υποβάλλει μαζί με τη γνώμη του στον Υπουργό Υγείας,
δ) η προεργασία των υποβαλλόμενων προτάσεων στον Π.Φ.Σ., είτε εκ μέρους των Φαρμακευτικών Συλλόγων, είτε εκ μέρους αντιπροσώπων στον Π.Φ.Σ.,
ε) η μεσολάβηση εντός του κύκλου της αρμοδιότητας των Φαρμακευτικών Συλλόγων, αφενός μεν μεταξύ του Υπουργείου Υγείας και των Φαρμακευτικών Συλλόγων, αφετέρου δε μεταξύ των Φαρμακευτικών Συλλόγων μεταξύ τους,
στ) η κατάρτιση και τροποποίηση του Κώδικα Ελληνικής Φαρμακευτικής Δεοντολογίας,
ζ) η προστασία της δημόσιας υγείας και της υγείας των πολιτών,
η) η έκδοση περιοδικού και η λειτουργία διαδικτυακών ιστοσελίδων με επιστημονικό ή συνδικαλιστικό περιεχόμενο προς πληρέστερη επιστημονική και επαγγελματική ενημέρωση των φαρμακοποιών και επικοινωνία με τους Φαρμακευτικούς Συλλόγους,
θ) η ίδρυση επαγγελματικού ταμείου φαρμακοποιών και η εν γένει οικονομική συνδρομή των φαρμακοποιών και των οικογενειών τους,
ι) η μελέτη υγειονομικών θεμάτων και η οργάνωση επιστημονικών φαρμακευτικών συνεδρίων με επιτροπές εμπειρογνωμόνων, καθώς και η υποβολή προτάσεων, εισηγήσεων και γνωμών που αφορούν στην αποτελεσματικότητα ή τη βελτίωση της υγειονομικής εν γένει νομοθεσίας,
ια) η προαγωγή των οικονομικών συμφερόντων των φαρμακοποιών – μελών των Φαρμακευτικών Συλλόγων με τη δημιουργία και λειτουργία Κεφαλαίου Αποζημίωσης Εξόδου Φαρμακοποιών. Δικαίωμα αποζημίωσης έχουν τα μέλη αυτά που διακόπτουν οριστικά την άσκηση του επαγγέλματός τους ή τη λειτουργία του φαρμακείου τους, για οποιονδήποτε λόγο, και σε περίπτωση θανάτου τους τα μέλη της οικογένειάς τους. Για την εκπλήρωση του πρώτου εδαφίου διατίθεται από την 11η.11.1993 και εφεξής το ογδόντα τοις εκατό (80%) του πόρου του άρθρου 63. Για την παρακολούθηση των εσόδων και των καταβαλλόμενων αποζημιώσεων στους δικαιούχους τηρείται Ειδικός Λογαριασμός υπό την ονομασία «Κεφάλαιο Αποζημιώσεως Εξόδου Φαρμακοποιών».
ιβ) η συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση των φαρμακοποιών.
ιγ) η ευθύνη της διαχείρισης και πιστοποίησης του συστήματος συνεχούς επαγγελματικής επιμόρφωσης των φαρμακοποιών,
ιδ) η έκφραση γνώμης επί νομοσχεδίων, σχεδίων κανονιστικών πράξεων, καθώς και η υποβολή προτάσεων προς την Κυβέρνηση για τη νομοθέτηση θεμάτων σχετικών με το φαρμακευτικό επάγγελμα, τα φαρμακεία, τα φάρμακα και τη δημόσια υγεία,
ιε) η προβολή θέσεων επί θεμάτων που αφορούν στη δημόσια υγεία, το περιβάλλον, την εκπαίδευση, τη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση των φαρμακοποιών και τη φαρμακευτική δεοντολογία,
ιστ) η ίδρυση ινστιτούτων με σκοπό τη μελέτη θεμάτων προαγωγής υγείας και συνεχιζόμενης φαρμακευτικής εκπαίδευσης,
ιζ) η συμμετοχή σε προγράμματα επιδότησης – χρηματοδότησης από κρατικούς και ενωσιακούς πόρους δράσεων ως φορέας υλοποίησης των προγραμμάτων με σκοπό την εκπαίδευση, επιμόρφωση και επαγγελματική κατάρτιση των φαρμακοποιών και των υπαλλήλων φαρμακείου και την προστασία της δημόσιας υγείας,
ιη) η σύναψη συμβάσεων για λογαριασμό μελών του συλλογικά, με την Πολιτεία και με οργανισμούς ή άλλα νομικά πρόσωπα,
ιθ) η εκπροσώπηση και υποστήριξη των θέσεων της φαρμακευτικής κοινότητας σε θέματα φαρμακευτικά και πολιτικής υγείας,
κ) η διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων φαρμακευτικών υπηρεσιών,
κα) η προστασία των εννόμων συμφερόντων όλων των φαρμακοποιών που είναι μέλη των Φαρμακευτικών Συλλόγων, και η παροχή συμβουλών και ενημέρωσης,
κβ) η προαγωγή, μέσω ερευνητικών προγραμμάτων, της έρευνας σε θέματα που αφορούν στις φαρμακευτικές υπηρεσίες και τη δημόσια υγεία, καθώς και η παροχή υποτροφιών σε φαρμακοποιούς,
κγ) η ανάπτυξη κοινωνικών δράσεων και η παροχή οικονομικής συνδρομής σε φαρμακοποιούς, η παροχή οικονομικής ενίσχυσης σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, καθώς και η διενέργεια κοινωνικού έργου, όπως η διάθεση ιατροφαρμακευτικού υλικού και η παροχή δωρεών,
κδ) η οργάνωση της διαδικασίας συλλογής επικίνδυνων αποβλήτων από τα φαρμακεία μέσω των Φαρμακευτικών Συλλόγων,
κε) η εκπροσώπηση των Φαρμακευτικών Συλλόγων και των φαρμακοποιών προς προάσπιση των εννόμων συμφερόντων τους ενώπιον των πολιτικών, ποινικών και διοικητικών δικαστηρίων και κάθε αρχής της χώρας και της αλλοδαπής.
2. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Π.Φ.Σ. είναι δυνατή η διοργάνωση εκπαιδευτικών και μετεκπαιδευτικών σεμιναρίων, διαλέξεων και η έκδοση εντύπων αγωγής υγείας για την πραγματοποίηση των σκοπών αυτών, η δαπάνη των οποίων βαρύνει τον προϋπολογισμό του Π.Φ.Σ..
3. Η αρμοδιότητα του Π.Φ.Σ. δεν περιορίζει την αρμοδιότητα των Φαρμακευτικών Συλλόγων. Ζητήματα, πάντως, πανελλαδικού φαρμακευτικού ενδιαφέροντος αποτελούν αρμοδιότητα αποκλειστικώς του Π.Φ.Σ..
4. Οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι οφείλουν να συμβάλουν στον κύκλο των αρμοδιοτήτων τους στην ευόδωση των σκοπών του Π.Φ.Σ.

  • 26 Μαρτίου 2023, 22:06 | ΜΕΛΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

    ΑΡΘΡΟ 53 ,παράγραφος 3.
    Η αρμοδιότητα του Π.Φ.Σ. δεν περιορίζει την αρμοδιότητα των Φαρμακευτικών Συλλόγων.
    ΟΜΩΣ
    Ζητήματα ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ φαρμακευτικού ενδιαφέροντος αποτελούν αρμοδιότητα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ του Π.Φ.Σ.
    Η ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ!
    Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από τους τοπικούς φαρμακευτικούς συλλόγους ώστε να γνωρίζουν ότι η κάθε σύμβαση είναι επικυρωμένη από τον κάθε σύλλογο για να ισχύει. (Αυτό ας μας είναι πυξίδα όποτε μιλάμε για συμβάσεις)
    Συγκεκριμένα ας ορίσουμε τι δεν είναι αποκλειστικής αρμοδιότητας του ΠΦΣ γιατί οι φαρμακοποιοί είμαστε καταδικασμένοι να κρατήσουμε με νύχια και με δόντια τα φαρμακεία μας και αυτό σημαίνει ότι μόνο η άμεση δημοκρατία μπορεί να μας σώσει, αν μας σώσει.
    Συγκεκριμένα:
    1. Η συλλογική σύμβαση που ΓΙΑ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ (μη δεσμευτικό- επουσιώδες-συντονιστικό εγχείρημα) των απόψεων του κλάδου δύναται να συνάπτει ο ΠΦΣ, δεσμεύει όλους τους συλλόγους ΕΦΟΣΟΝ ΑΥΤΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΕΙ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ.(1446/2001 ΆΡΘΡΟ30 παρ.2)
    ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑΣ Ή ΤΟΠΙΚΩΝ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΩΝ Ή ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ, ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ Φ. ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΣΥΝΑΠΤΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ Ή ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΡΥΘΜΙΣΗ.
    ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΟΜΩΣ,ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΟΤΙ Ο ΚΑΘΕ ΤΟΠΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ Ή ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΧΤΕΙ ΜΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗ.
    ΑΝ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΠΛΕΟΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΦΣ ΤΟΤΕ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ.ΤΟ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥΣ.