Η προγραμματική περίοδος του ΕΠΑ είναι πενταετούς διάρκειας. Με την απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης που εγκρίνει το ΕΠΑ δύναται να ορίζεται μικρότερη ή μεγαλύτερη διάρκεια της προγραμματικής περιόδου, για λόγους σχετικούς με, ενδεικτικά, τον προγραμματισμό των Διαρθρωτικών Ταμείων της ΕΕ, άλλες δεσμεύσεις της χώρας, τις φάσεις του οικονομικού κύκλου και το ύψος των διαθέσιμων πόρων.
Άρθρο 04 – Διάρκεια Προγραμματικής Περιόδου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Αντικείμενο-Πεδίο εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διάρκεια Προγραμματικής Περιόδου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Πόροι, επιλέξιμες κατηγορίες και προϋπολογισμός του ΕΠΑ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Κατάρτιση του ΕΠΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Παρακολούθηση, Αξιολόγηση και Αναθεώρηση του ΕΠΑ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Τομεακά και Περιφερειακά Προγράμματα ΕΠΑ (ΤΠΑ και ΠΠΑ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Αρχές που διέπουν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των ΤΠΑ και ΠΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Κριτήρια αξιολόγησης ΤΠΑ και ΠΠΑ κατά την υποβολή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Παρακολούθηση, αξιολόγηση και αναθεώρηση των ΤΠΑ και ΠΠΑΆρθρο 11 – Παρακολούθηση, αξιολόγηση και αναθεώρηση των ΤΠΑ και ΠΠΑ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διαχείριση και Έλεγχος των ΤΠΑ και ΠΠΑ και των έργων τους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 – Ειδικά Προγράμματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Υπηρεσία Συντονισμού του ΕΠΑΆρθρο 14 – Υπηρεσία Συντονισμού του ΕΠΑ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Υπηρεσίες Διαχείρισης των ΤΠΑ και ΠΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Υλοποίηση και πληρωμή των Έργων του ΕΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Τεχνική Βοήθεια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Πληροφοριακό Σύστημα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Στελέχωση της Υπηρεσίας Συντονισμού και των Υπηρεσιών Διαχείρισης του ΕΠΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 – Προσωπικό που απασχολείται σε έργα του ΕΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Πληρωμές στους δικαιούχουςΆρθρο 21 – Πληρωμές στους δικαιούχους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Μεταβατική περίοδος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξειςΆρθρο 23 – Καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 24 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
27 Μαρτίου 2019, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Απριλίου 2019, 15:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΕΠΑΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 47 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14302 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Παρατηρήσεις στο Σχέδιο Νόμου “Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης”
(1) Στην παρ. 8 του άρθρου 5 του Σχεδίου Νόμου προτείνεται να διευκρινιστεί ο τρόπος με τον οποίο θα εντάσσονται Πράξεις στα διάφορα Προγράμματα του ΕΠΑ, στις περιπτώσεις όπου τμήμα των δαπανών τους δεν είναι επιλέξιμο από το ΠΔΕ.
(2) Στην παρ. 4 του άρθρου 8 του Σχεδίου Νόμου κρίνεται ότι πρέπει να προστεθεί και η συνάφεια των Περιφερειακών Προγραμμάτων Ανάπτυξης (ΠΠΑ) με τα αντίστοιχα Επιχειρησιακά Προγράμματα που εκπονούν οι ΟΤΑ Α’ Βαθμού (άρθρο 266 Ν. 3852/10).
(3) Στην παρ. Α.1 του άρθρου 12 του Σχεδίου Νόμου πρέπει να προβλεφθεί και η περίπτωση όπου η Υπηρεσία Διαχείρισης υπάγεται απευθείας σε Υπουργό (βλ. τελευταίο εδάφιο παρ. Α.2, άρθρου 12 του Σχεδίου Νόμου).
(4) Στην παρ. Α.1 του άρθρου 12 του Σχεδίου Νόμου πρέπει να προσδιοριστεί τι ακριβώς θα περιλαμβάνει η πρόθεση χρηματοδότησης (για τις περιπτώσεις όπου αυτή προβλέπεται). Ειδικότερα πρέπει να αποσαφηνιστεί αν για την ένταξη των αντίστοιχων έργων στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης γίνεται αξιολόγηση από την αρμόδια Υπηρεσία Διαχείρισης με χρήση κριτηρίων αξιολόγησης.
(5) Η παρ. Γ του άρθρου 12 του Σχεδίου Νόμου προτείνεται να αποχαρακτηριστεί (αφαίρεση “Γ”) και να μεταφερθεί στην αρχή του άρθρου, καθόσον εννοιολογικά αποτελεί τον ορισμό των περιεχομένων του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ).
(6) Στην παρ. 1 του άρθρου 13 του Σχεδίου Νόμου πρέπει να γίνει παραπομπή στον ορισμό των Ειδικών Προγραμμάτων της παρ. 8 του άρθρου 2 του Σχεδίου Νόμου.
(7) Στο τέλος του άρθρου 13 του Σχεδίου Νόμου πρέπει να εισαχθεί νέα παράγραφος, η οποία θα αναφέρει ότι για την υλοποίηση των Ειδικών Προγραμμάτων γίνεται ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν τα Τομεακά Προγράμματα Ανάπτυξης.
Άρθρο 4:
Σε αντίθεση με τον ισχύοντα μονοετή σχεδιασμό του εθνικού ΠΔΕ, η προβλεπόμενη πενταετούς διάρκειας προγραμματική περίοδος του ΕΠΑ, με δυνατότητα επιμήκυνσης ή συρρίκνωσης της, κινείται στο πλαίσιο του ορθολογικότερου προγραμματισμού και της αντικειμενικότερης αξιολόγησης των παραγόμενων αποτελεσμάτων. Κύριο μέλημα πρέπει να αποτελέσει η άρση της ευμεταβλητότητας και η χάραξη μίας συνεκτικής/σταθερής διαχρονικά πορείας που θα οδηγήσει σε απτά οφέλη.
Προτείνεται να εξεταστεί η δυνατότητα η προγραμματική περίοδος να είναι 7ετούς διάρκειας και να ταυτίζεται με τις αντίστοιχες προγραμματικές περιόδους των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.