ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 51 Εξουσιοδοτικές διατάξεις

 

1. α) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), δύνανται να καθορίζονται τα κριτήρια ποιότητας του άρθρου 4 στις υπηρεσίες υγείας από συμβεβλημένους με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. παρόχους υγείας, να ορίζονται οι όροι καταγγελίας των συμβάσεων των παρόχων που δεν πληρούν τα εν λόγω κριτήρια και να ρυθμίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 4.
β) Mε κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης Τιμών Αποζημίωσης Υπηρεσιών Υγείας, Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων και Υλικών, δύνανται να καθορίζονται, με βάση τα κριτήρια ποιότητας του άρθρου 4, οι τιμές αποζημίωσης των υπηρεσιών υγείας και των ιατροτεχνολογικών προϊόντων και υλικών, οι οποίες δεν δύνανται να υπερβαίνουν τις ισχύουσες αμοιβές και τιμές του κρατικού τιμολογίου.
2. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δύνανται να ρυθμίζονται τεχνικά ή λεπτομερειακά ζητήματα για την εφαρμογή του άρθρου 11.
3. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Φαρμάκου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δύνανται να καθορίζονται τα φίλτρα που εισάγονται στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης για φάρμακα που έχουν ενταχθεί στον κατάλογο συνταγογραφούμενων φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 3816/2010 (Α’ 6) και, ειδικότερα, για δαπανηρές θεραπείες στις οποίες δεν υπάρχει αναπτυγμένο θεραπευτικό πρωτόκολλο και να ρυθμίζονται τεχνικά ή λεπτομερειακά ζητήματα για την εφαρμογή του άρθρου 12.
4. α) Με απόφαση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., η οποία ισχύει έως τις 31.12.2022, καθορίζονται οι αρμοδιότητες και η διάρθρωση σε Τμήματα της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων της παρ. 3 του άρθρου 22.
β) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.), εξειδικεύεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 22, καθώς και ο αριθμός, ο κλάδος, η ειδικότητα, τα κριτήρια και ο τρόπος επιλογής του προσωπικού της Υπηρεσίας Ελέγχου Δαπανών Υγείας Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΥΠ.Ε.Δ.Υ.Φ.Κ.Α.), που δύναται να αποσπασθεί στην Ε.Α.Δ. για την υποστήριξη και υποβοήθηση του ελεγκτικού έργου της.
γ) Με απόφαση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου της ομάδας εργασίας της παρ. 4 του άρθρου 22 δύναται να παραταθεί για χρονικό διάστημα διάρκειας έως δύο (2) μηνών.
δ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Οικονομικών δύναται να καθορίζεται μηνιαία αποζημίωση για τα μέλη και τον γραμματέα της τριμελούς επιτροπής της παρ. 5 του άρθρου 22.
ε) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., καθορίζεται το πλαίσιο διενέργειας ελέγχων από την Αυτοτελή Διεύθυνση Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων, το ελάχιστο περιεχόμενο και ο τρόπος επίδοσης των πορισμάτων, η προθεσμία και η δυνατότητα υποβολής ενστάσεων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 22.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Υγείας και του κατά περίπτωση, συναρμόδιου Υπουργού καθορίζονται και εξειδικεύονται τα κίνητρα και αντικίνητρα για την εγγραφή του πληθυσμού σε προσωπικό ιατρό και για την τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 28.
6. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.), ορίζονται τα ειδικότερα μέτρα και οι διαδικασίες για την πρόληψη και τον έλεγχο των λοιμώξεων στις δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, οι σχετικές αρμοδιότητες της Επιτροπής Νοσοκομειακών Λοιμώξεων και του Υπεύθυνου Επιτήρησης Λοιμώξεων Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 36.
7. Με την κοινή υπουργική απόφαση του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 4272/2014 (Α’ 145), καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες, οι ειδικότητες των επαγγελματιών υγείας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 42 του παρόντος.
8. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Εσωτερικών και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, ρυθμίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία, η οργάνωση, η στελέχωση, το περιεχόμενο των υπηρεσιών, ο έλεγχος και η εποπτεία, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 44.
9. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Εθνικής Επιτροπής Στοματικής Υγείας, δύνανται να συστήνονται υποεπιτροπές ειδικού σκοπού και έργου με τη συμμετοχή επιστημόνων του κλάδου, λοιπών επαγγελματιών υγείας και άλλων εμπλεκομένων φορέων και οργανώσεων, με έργο την κατάρτιση ολοκληρωμένων προτάσεων για τη στοματική υγεία και την οδοντιατρική φροντίδα, σύμφωνα με το άρθρο 45.
10. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Οικονομικών καθορίζεται η αποζημίωση των υπηρεσιών, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 47.
11. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας ρυθμίζονται τα ζητήματα που αφορούν τη συμμετοχή των ενώσεων ή των συλλόγων ασθενών στα αρμόδια όργανα της Πολιτείας, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 50.

  • 18 Απριλίου 2022, 13:13 | Συντονιστικό Όργανο φορέων Π.Φ.Υ.

    Παρατηρήσεις :

    1) Στην παράγραφο 1 προβλέπεται η δυνατότητα του ΕΟΠΥΥ και του Υπουργού να καταγγέλλουν την σύμβαση ενός εργαστηρίου εάν «δεν πληροί» τα «ποιοτικά κριτήρια» που θα προβλέπει ο ΕΟΠΥΥ.
    Διαδικασίες και όροι καταγγελίας δεν προβλέπονται, προδικάζοντας αυθαιρεσίες.

    2) Στην παράγραφο 5 προβλέπονται (σε συνεργασία με το Υπ Οικονομικών) κίνητρα και αντικίνητρα για την εγγραφή του πληθυσμού στον θεσμό του Προσωπικού ιατρού.
    Είναι ένα εκβιαστικό μέτρο που:
    • Καταργεί την ελεύθερη επιλογή γιατρού
    • Αποκόπτει όλες τις ειδικότητες πλην ορισμένων Γενικών ιατρών και Παθολόγων από την φυσική τους επαφή με τους ασθενείς των.
    • Θέτει εμπόδια στην ελεύθερη πρόσβαση των ασθενών στην δευτεροβάθμια περίθαλψη
    • Προάγει αυθαιρεσίες κατά τις διαδικασίες πρόσβασης στα Δημόσια Νοσοκομεία.
    • Δεν ορίζονται τα κίνητρα και τα αντικίνητρα των πολιτών για να εγγραφούν.

    Προτάσεις :
    Απόσυρση και επαναδιατύπωση των συγκεκριμένων παραγράφων μετά από διαβούλευση με τους υγειονομικούς φορείς.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΚΕ
    Φ.Ν.ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΟΣ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΙΠΥ
    Θ.ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΙΔΙΚ
    Ι.ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΙΔΙ
    Δ. ΦΑΣΙΤΣΑΣ

    Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ
    Α. ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ

  • 17 Απριλίου 2022, 22:46 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗΣ

    Να εισαχθεί και η τροποποίηση του άρθρου 205 του ν. 4820/21 στο πρότερο «έχουν νοσήσει εντός των τελευταίων ενενήντα (180) ημερών» αντί των 90 που ισχύει σήμερα προς εναρμόνιση με τη γενική ρύθμιση, ενώ ταυτόχρονα να γίνει ο εξορθολογισμός της υποχρεωτικότητας αναφορικά με το υπόχρεο προσωπικό (Άρθρο 206 παρ. 1α) περιοριζόμενο μόνο στο ιατρικό-νοσηλευτικό-βοηθητικό υγειονομικό και παραιατρικό προσωπικό των φορέων.
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗΣ
    Νοσηλευτής, υγιεινολόγος MSc
    Πρόεδρος Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας Γ.Ν.Θ.ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
    Εκπρόσωπος ΑΔΕΔΥ στο Συμβούλιο Υγείας και Ασφάλειας
    του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας του ΥΠΕΚΥ

  • 15 Απριλίου 2022, 15:45 | ΚΩΝ-ΝΟΣ ΠΑΡΑΣΧΟΣ

    Σχετικά με την παρ. 4 του άρθρ. 51 σημειώνουμε:
    -Δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για άμεση εφαρμογή και πλάνο υλοποίησης των αόριστων χρονολογικά αναφορών της παρ. 4 (β και ε ειδικότερα).
    -Γιατί η απόφαση του ΔΣ ισχύει μέχρι τις 31/12/2022, Μετά τι γίνεται; Δεν υπάρχει συνέχεια; Τι άλλο αναμένεται; Τι γίνεται μετά τις 31/12/2022 με τη νέα διεύθυνση, Ποιο το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας της; Η καταπολέμηση της απάτης και της διαφθοράς στις δαπάνες του ΕΟΠΥΥ δίνει περιθώρια καθυστερήσεων;
    -Τα κριτήρια για τη μεταφορά των υπαλλήλων της ΥΠΕΔΥΦΚΑ στην ΕΑΔ, δεν έπρεπε να είναι σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4622/19 όπως για τους λοιπούς ενταγμένους φορείς, καθώς η ΕΑΔ θα παραλάβει και θα συνεχίσει να παραλαμβάνει μεγάλο πλήθος υποθέσεων λόγω της κατάργησης της ΥΠΕΔΥΦΚΑ;
    Όλα τα αναφερόμενα θα έπρεπε να έχουν μελετηθεί και η επόμενη μέρα μετά την κατάργηση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ να έχει ήδη σχεδιαστεί με κάθε λεπτομέρεια έτσι ώστε μεταξύ των άλλων αδυναμιών να μην υπάρχουν μεγάλα μακρόσυρτα μεταβατικά χρονικά στάδια όπου το μόνο που θα καταφέρουν είναι να ενθαρρύνουν την παραβατικότητα και αυθαιρεσία των παρόχων πέραν του ότι δημιουργούν και ένα κλίμα έντονης ρευστότητας και αβεβαιότητας στο προσωπικό .
    Για όλα τα παραπάνω και όχι μόνο επιβεβαιώνεται και πάλι ότι θα πρέπει να υπήρχε άλλη ρότα στο σχεδιασμό της υπηρεσίας δηλ. η υπηρεσία να συνεχίσει να λειτουργεί με τις ανάλογες βελτιώσεις και ενισχύσεις σε έμψυχο προσωπικό αλλά και υλικοτεχνική υποδομή και με χρονοστοχο-διαγράμματα και το όποιο επόμενο βήμα γίνει , να γίνει με πολλή προσοχή και μελέτη του πλαισίου λειτουργίας σε όλα τα επίπεδα και πρακτικές λεπτομέρειες της.