Άρθρο 04: Δικαιολογητικά αναγνώρισης εταιρίας ως εκκαθαρίστριας

Για την αναγνώριση εταιρίας ως εκκαθαρίστριας υποβάλλεται αίτηση της εταιρίας υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπό της. Στην αίτηση θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρίας και εφόσον είναι ξένη εταιρία αναγνωρισμένη από αλλοδαπή αρμόδια αρχή, του νομίμου αντιπροσώπου της στην Ελλάδα. Η αίτηση συνοδεύεται με:
1. Επικυρωμένο αντίγραφο δημοσιευθέντος και σε ισχύ καταστατικού και πιστοποιητικού εταιρικών μεταβολών από τις αρμόδιες αρχές.
2. Αντίγραφο ποινικού μητρώου καθώς και Πιστοποιητικό περί μη διώξεως και μη καταδίκης του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρίας επί αδικημάτων που αναφέρονται στο ως άνω άρθρο 3 παρ. 3β.
3. Πιστοποιητικά από τις αρμόδιες αρχές περί μη θέσεως της εταιρίας στις καταστάσεις που αναφέρονται στο ως άνω άρθρο 3 παρ. 3α.
4. Ισχύουσα φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα της εταιρίας.
5. Εγγυητική επιστολή από τράπεζα, ύψους ………….…. € ή ασφαλιστήριο συμβόλαιο κάλυψης ευθυνών που σχετίζονται με δραστηριότητες λογιστικής τακτοποίησης λογαριασμών της κινητής ναυτικής και κινητής ναυτικής δορυφορικής υπηρεσίας ελληνικών εμπορικών πλοίων,
μέχρι του ποσού ……………… €
6. Παράβολο υπέρ του δημοσίου (ΚΑΕ 3741 – παράβολα από κάθε αιτία) αξίας εκατό ευρώ (100 €).
7. Εφόσον είναι ξένη εταιρία αναγνωρισμένη από αλλοδαπή αρμόδια αρχή, ισχύουσα βεβαίωση αναγνώρισης από την αλλοδαπή αρμόδια αρχή συμπεριλαμβανομένου και του κωδικού αναγνώρισης AAIC.

  • 12 Σεπτεμβρίου 2013, 14:09 | Σοφία Βαρώνη

    Με κάλυψαν απόλυτα οι προγράψαντες καί προσέγγισαν πολύ σωστά κατ’ εμέ το θέμα. Οπότε αναφέρω καί εγώ από την μεριά μου τα:

    Προτείνουμε διαγραφή της παραγράφου 5 που αναφέρεται στις εγγυήσεις για τους ακολούθους λόγους:

    α) Όπως προκύπτει από την παράγραφο 5 του άρθρου 5 του υπό συζήτηση σχεδίου Π.Δ. ουδεμία οικονομική υποχρέωση από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου προκύπτει σε περίπτωση αθέτησης οποιασδήποτε πληρωμής από την Εκκαθαρίστρια Εταιρεία.

    β) Από τις σχετικές διατάξεις της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU) αλλά και από την αντίστοιχη διαδικασία αναγνώρισης εκκαθαριστριών Εταιρειών που τηρείται από τις άλλες χώρες δεν έχει προκύψει διαδικασία καταβολής εγγυητικής επιστολής.

    γ) Από την πρακτική λειτουργίας των εκκαθαριστριών Εταιρειών η μη τήρηση των οικονομικών υποχρεώσεών της προς παράκτιους και δορυφορικούς Σταθμούς έχει άμεση επίπτωση στην ομαλή λειτουργία της Εταιρείας δεδομένου ότι από τους σταθμούς αυτούς σε περίπτωση χρεών διακόπτεται πλήρως η δυνατότητα επικοινωνίας στο σύνολο των πλοίων που καλύπτονται από την Εταιρεία.

    δ) Όπως είναι γνωστό η σημερινή νομική μορφή των Εταιρειών Α.Ε. – Ο.Ε. έχει ακριβώς προβλεφθεί για λόγους οικονομικής εξασφάλισης των συναλλαγών της Εταιρείας προς Τρίτους.

    ε) Από τις υποχρεώσεις των Εκκαθαριστριών που αναφέρονται στο άρθρο 6 του υπό συζήτηση σχεδίου (παράγραφος 5) εξασφαλίζεται από τις αρχές ο ετήσιος έλεγχος φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας των εταιρειών.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2013, 14:23 | GEORGE TSANIS

    3. Άρθρο 4 παράγραφος 5.
    Προτείνουμε διαγραφή της παραγράφου 5 που αναφέρεται στις εγγυήσεις για τους κάτωθι λόγους:
    α) Όπως προκύπτει από την παράγραφο 5 του άρθρου 5 του υπό συζήτηση σχεδίου Π.Δ. ουδεμία οικονομική υποχρέωση από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου προκύπτει σε περίπτωση αθέτησης οποιασδήποτε πληρωμής από την Εκκαθαρίστρια Εταιρεία.

    β) Από τις σχετικές διατάξεις της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU) αλλά και από την αντίστοιχη διαδικασία αναγνώρισης εκκαθαριστριών Εταιρειών που τηρείται από τις άλλες χώρες δεν έχει προκύψει διαδικασία καταβολής εγγυητικής επιστολής.

    γ) Όπως είναι γνωστό η σημερινή νομική μορφή των Εταιρειών Α.Ε. – Ο.Ε. έχει ακριβώς προβλεφθεί για λόγους οικονομικής εξασφάλισης των συναλλαγών της Εταιρείας προς Τρίτους.

    δ) Από τις υποχρεώσεις των Εκκαθαριστριών που αναφέρονται στο άρθρο 6 του υπό συζήτηση σχεδίου (παράγραφος 5) εξασφαλίζεται από τις αρχές ο ετήσιος έλεγχος φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας των εταιρειών.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2013, 13:04 | Πιταούλης Φίλιππος

    Προτείνουμε διαγραφή της παραγράφου 5 που αναφέρεται στις εγγυήσεις για τους ακολούθους λόγους:

    α) Όπως προκύπτει από την παράγραφο 5 του άρθρου 5 του υπό συζήτηση σχεδίου Π.Δ. ουδεμία οικονομική υποχρέωση από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου προκύπτει σε περίπτωση αθέτησης οποιασδήποτε πληρωμής από την Εκκαθαρίστρια Εταιρεία.

    β) Από τις σχετικές διατάξεις της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU) αλλά και από την αντίστοιχη διαδικασία αναγνώρισης εκκαθαριστριών Εταιρειών που τηρείται από τις άλλες χώρες δεν έχει προκύψει διαδικασία καταβολής εγγυητικής επιστολής.

    γ) Από την πρακτική λειτουργίας των εκκαθαριστριών Εταιρειών η μη τήρηση των οικονομικών υποχρεώσεών της προς παράκτιους και δορυφορικούς Σταθμούς έχει άμεση επίπτωση στην ομαλή λειτουργία της Εταιρείας δεδομένου ότι από τους σταθμούς αυτούς σε περίπτωση χρεών διακόπτεται πλήρως η δυνατότητα επικοινωνίας στο σύνολο των πλοίων που καλύπτονται από την Εταιρεία.

    δ) Όπως είναι γνωστό η σημερινή νομική μορφή των Εταιρειών Α.Ε. – Ο.Ε. έχει ακριβώς προβλεφθεί για λόγους οικονομικής εξασφάλισης των συναλλαγών της Εταιρείας προς Τρίτους.

    ε) Από τις υποχρεώσεις των Εκκαθαριστριών που αναφέρονται στο άρθρο 6 του υπό συζήτηση σχεδίου (παράγραφος 5) εξασφαλίζεται από τις αρχές ο ετήσιος έλεγχος φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας των εταιρειών.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2013, 12:20 | Σαλονικίδης Σαλόνικος

    Στην παράγραφο 5 αναφέρεται η κατάθεση εγγυητικής επιστολής , προφανώς για οικονομική εξασφάλιση της Πολιτείας σε περίπτωση χρεών παρά το γεγονός ότι στην παράγραφο 5 του άρθρου 5 Ρητά αναφέρεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει οποιαδήποτε οικονομική Υποχρέωση σε περίπτωση αθέτησης οποιασδήποτε πληρωμής από την εκκαθαρίστρια.