Άρθρο 03: Προϋποθέσεις αναγνώρισης εταιρίας ως εκκαθαρίστριας

1. Ο συνολικός αριθμός των εκκαθαριστριών, ελληνικών ή ξένων, που αναγνωρίζονται από την Ελλάδα σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, δεν υπερβαίνει τις είκοσι πέντε (25).
2. Η εκκαθαρίστρια υποχρεούται:
α) να έχει έδρα στην Ελλάδα ή εφόσον είναι ξένη εταιρία αναγνωρισμένη από ξένη αρμόδια αρχή, να έχει νόμιμο αντιπρόσωπο στην Ελλάδα,
β) να έχει την μορφή εταιρίας κερδοσκοπικού χαρακτήρα,
γ) να περιλαμβάνει στο καταστατικό της ως σκοπό, τη λογιστική τακτοποίηση λογαριασμών της κινητής ναυτικής και κινητής ναυτικής δορυφορικής υπηρεσίας εμπορικών πλοίων.
3. Για την αναγνώριση εταιρίας ως εκκαθαρίστριας, πρέπει επίσης να πληρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Η εταιρία να μην έχει κηρυχθεί σε χρεοκοπία, πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση ή να μην εκκρεμεί σχετική αίτηση.
β) Ο νόμιμος εκπρόσωπος της, να μην έχει καταδικαστεί για απάτη, κλοπή, υπεξαίρεση, πλαστογραφία, έκδοση ακάλυπτων επιταγών, να μην έχει τεθεί σε δικαστική συμπαράσταση και να μην έχει κηρυχθεί σε χρεοκοπία ή πτώχευση.
γ) Η εταιρία να είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερη σύμφωνα με το ισχύον δίκαιο.
δ) Να μην έχει συμπληρωθεί ο συνολικός αριθμός είκοσι πέντε (25) των αναγνωρισμένων εκκαθαριστριών εταιριών.
4. Ειδικά για την αναγνώριση ξένων εταιριών, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προηγούμενη χορήγηση Κωδικού Αναγνώρισης Εκκαθαρίστριας (AAIC) από την αρμόδια αρχή της αλλοδαπής, στην οποία βρίσκεται η έδρα της εταιρίας.

  • 12 Σεπτεμβρίου 2013, 14:15 | Σοφία Βαρώνη

    Εδώ στο άρθρο 3, στην υποπαράγραφο 2.Β της 2ης παραγράφου, θα συμφωνήσω πάλι με τους κυρίους στα σχόλιά τους ότι η εκκαθαρίστρια εταιρεία θα πρέπει να υποχρεούται να έχει είτε την μορφή της Ομόρρυθμης Εταιρείας είτε την μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας. Καί αυτό έτσι ώστε στην μέν περίπτωση της Ομόρρυθμης Εταιρείας να είναι κάποιος προσωπικά απεριόριστα υπεύθυνος ενώπιον του κράτους καί των νόμων είτε στην περίπτωση της Ανώνυμης Εταιρείας για να υπάρχει επαρκές μετοχικό κεφάλαιο με ότι συνεπάγεται αυτό. Σε κάθε περίπτωση πάντως για να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερη η εξασφάλιση σε συναλλαγές με την Εκκαθαρίστρια Εταιρεία.

    Στην υποπαράγραφο 3.Δ της 3ης παραγράφου συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση των κυρίων που έχουν σχολιάσει για την προσθήκη των παρακάτω που παραθέτω αυτολεξεί:

    δ) Να υπάρχει σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και γνωμοδότησης (μη δεσμευτικής) του κλαδικού οργάνου εκκαθαριστριών εταιρειών.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2013, 14:10 | GEORGE TSANIS

    Άρθρο 3 παράγραφος 2.β να τροποποιηθεί ως ακολούθως :
    β) Να έχουν την μορφή Ανώνυμης ή Ομόρρυθμης εταιρείας.
    Η αυστηρή νομική μορφή των υποψηφίων εταιρείων για εκκαθαρίστριες εταιρείες προτείνεται τόσο για την ουσιαστική εξασφάλιση των συναλλαγών της Εταιρείας προς τρίτους όσο και για λόγους ισότιμης μεταχείρισης με τις υπάρχουσες εταιρείες, όπως εξάλλου είχε καθορισθεί στο τελικό κείμενο της σχετικής ομάδας εργασίας που συμμετείχαμε και διεξοδικά ασχολήθηκε με το θέμα.
    Πέραν των ανωτέρω ο λόγος για τον οποίο η ITU αποφάσισε πριν από περίπου 30 χρόνια την καθιέρωση εκκαθαριστριών εταιρείων ήταν για να είναι ικανές να εισπράξουν τα bad debts και όχι για να δημιουργήσουν άλλα.Γι’άυτό και αποφάσισαν ο μέγιστος αριθμός των ως άνω εταιρειών να μην ξεπερνά τις 25 για κάθε μία χώρα.

    Να προστεθεί παράγραφος δ) ως ακολούθως:
    δ) Να υπάρχει σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και γνωμοδότησης (μη δεσμευτικής ) του κλαδικού οργάνου εκκαθαριστριών εταιρειών.
    Ο λόγος είναι για να αποφύγουμε όσο το δυνατόν να δανειοδοτηθούν άσχετοι με το ως άνω επάγγελμα.
    Το θέμα αυτό είχε επίσης διεξοδικά συζητηθεί στην αρμόδια Ομάδα Εργασίας.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2013, 13:04 | Πιταούλης Φίλιππος

    Να τροποποιηθεί η παράγραφος (β) ως ακολούθως:
    Να έχουν την μορφή Ανώνυμης ή Ομόρρυθμης εταιρείας.

    Ο καθορισμός της νομικής μορφής των Εταιρειών προτείνεται τόσο για την ουσιαστική εξασφάλιση των συναλλαγών της Εταιρείας προς τρίτους όσο και για λόγους ισότιμης μεταχείρισης με τις υφιστάμενες εταιρείες.
    Εξάλλου ο ακριβής καθορισμός της νομικής μορφής των εταιριών επιβάλλεται και για λόγους άρσης της αοριστίας στην προτεινόμενη διάταξη.

    Επιπλέον να προστεθεί η παράγραφος (δ) ως ακολούθως:

    δ) Να υπάρχει σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας κατόπιν μη δεσμευτικής γνωμοδότησης του κλαδικού οργάνου εκκαθαριστριών εταιρειών.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2013, 12:33 | Σαλονικίδης Σαλόνικος

    Αγαπητοί κύριοι,
    Με αφορμή την δημόσια διαβούλευση του υπο συζήτηση ΠΔ παρακαλώ όπως ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα:

    Στην Παράγραφο 2β όπου καθορίζεται η Νομική Μορφή της Εταιρείας, συμπεραίνεται ότι η μόνη προϋπόθεση για την αναγνώριση Εκκαθαρίστριας Εταιρείας είναι αυτή του κερδοσκοπικού της χαρακτήρα.
    Με βάση τα παραπάνω τεκμαίρεται ότι ακόμη και οι προσωπικές Εταιρείες (ατομικές Εταιρείες) έχουν την δυνατότητα να εγκριθούν αρκεί στο καταστατικό τους να περιλαμβάνεται ως σκοπός η λογιστική τακτοποίηση λογαριασμών της κινητής ναυτικής Υπηρεσίας.
    Δεδομένου του οικονομικού μεγέθους και της οργάνωσης που πρέπει να έχουν οι Εταιρείες αυτές, και του Διεθνούς τους χαρακτήρα, πρόταση μου είναι να διευκρινισθεί με λεπτομέρεια η νομική μορφή τους προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα αξιοπιστίας της Χώρας.

  • 31 Αυγούστου 2013, 06:16 | NTINOS

    ΔΙΟΡΘΩΣΗ: ΠΑΡΕΜΠΙΠΤΟΝΤΩΣ

  • 30 Αυγούστου 2013, 10:55 | NTINOS

    ΚΥΡΙΟΙ, 3 ΘΕΜΑΤΑ:

    1. ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟΝ 25 ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ? ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ? ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ?

    2. ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΟΛΗ ΕΥΘΥΝΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΜΕΔΙ? ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Ή Η ΕΕΤΤ. ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΟΤΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ Η ITU ΘΑ ΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ADMINISTRATION ΤΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, ΟΜΩΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΚΦΕΥΓΕΙ ΤΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕΔΙ ΩΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ.

    3. ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ, ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΗΡΧΑΙΩΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΩΡΑ ΖΗΤΕΙΤΑΙ Η ΕΞΩΘΕΝ ΒΟΗΘΕΙΑ (ΜΕ ΤΟ ΑΖΗΜΙΩΤΟ ΒΕΒΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΔΟΧΟ), ΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΔΥΝΑΤΑΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΑ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ.