2. Ποια είναι για εσάς τα σημαντικότερα κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα επιμόρφωσης;

(π.χ Μοριοδότηση της επιμόρφωσης, Πιστοποίηση της επιμόρφωσης, Οικονομική ενίσχυση του επιμορφωνόμενου, Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις απογευματινές ώρες ώρες ή/και Σάββατο – Κυριακή (εκτός σχολικού ωραρίου), Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις πρωινές ώρες (εντός σχολικού ωραρίου με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας), Διεξαγωγή της επιμόρφωσης πριν από την έναρξη (Σεπτέμβριος) και μετά τη λήξη (Ιούνιος) του σχολικού έτους, Έγκαιρη γνώση περιεχόμενου, στόχων, μεθοδολογίας, Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη, Ικανοποίηση των εκάστοτε επιμορφωτικών τους αναγκών, Ενεργός συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του προγράμματος
Άλλο (σημειώστε).

  • 17 Ιουνίου 2010, 16:29 | Lena Sografou

    Ο έλληνας εκπαιδευτικός που έχει σπουδάσει 4 και 5 χρόνια, που πολλοί από εμάς έχουμε μεταπτυχιακά και διδακτορικά τα οποία απόκτησαμε με κόπο και χρήμα και πληρώνεται 1,70 Ευρώ για την βαθμολόγηση των σοβαρών παναλλαδικών εξετάσεων, περικόπτοντάς του και το 20%, δηλαδή 1,36 για κάθε γραπτό, που στα γλωσσικά μαθήματα χρειάζεται και μια ώρα, πέστε μου, κυρία υπουργέ, για πιο λόγο να θέλει να επιμορφωθεί, πιο είναι το κίνητρό του;
    Ένας εκπαιδευτικός, επιστήμονας που απαξιώνεται με το μισθό του και τέτοιου είδους πρακτικές των 1,36 Ευρώ περίπου την ώρα, γιατί να επιμορφωθεί κι άλλο, αφού το πιο πιθανό είναι να περικοπούν κι αυτά.
    Κύριοι, σχεδιαστές παιδείας δεκαετιών, οι οποίοι ξοδεύετε εκατομμύρια σε κάθε αλλαγή κυβέρνησης για να φτιάξετε δήθεν παιδεία, ζητάτε από τον εκπαιδευτικό των 1,36 Ευρώ την ώρα να θέλει να επιμορφωθεί, ίσως πάλι χωρίς να πληρωθεί, στον ελεύθερο χρόνο του για να κάνετε εσείς επικονωνιακή πολιτική και να απορροφήσετε κάποια ευρωπαϊκά κονδύλια;
    Εσείς αν είσασταν εκπαιδευτικοί θα το κάνατε; Αναρωτηθείτε πρώτα εσείς οι ίδιοι και μετά ρωτήστε και τους εκπαιδευτικούς. Να δείτε ότι θα έχουμε σύγκλιση απόψεων.
    Εσείς για την κάθε επιτροπή σας που είναι μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας πληρώνεσθε αστρονομικά ποσά σε σχέση με το βαλάντιο ενός εκπαιδευτικού.
    Και ξέρετε κάτι, πολλοί από τους εκπαιδευτικούς έχουν επιμορφωθεί μόνοι τους γιατί είναι υπεύθυνοι, θέλουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους και δεν περιμένουν τίποτα από την πολιτεία, δυστυχώς.
    Ποιο κίνητρο τους δίνετε, εκτός από την συνεχή απαξίωση.
    Φοβάμαι πραγματικά ότι πάλι θα σπαταληθούν χρήματα του ελληνικού λαού για να μη γίνει απολύτως τίποτα.
    Καταργείστε τα φροντιστήρια και τότε θα μας πείσετε ότι κάτι θέλετε να αλλάξετε. Τότε να τρέξω πρώτη να επιμορφωθώ. Χωρίς αμοιβή, γιατί αυτή θα είναι η καλύτερη αμοιβή μου. Δεν θα χρειάζεται πια να πληρώνουν οι οικογένειες το χαράτσι των φροντιστηρίων.
    Ευχαριστώ

  • 17 Ιουνίου 2010, 10:44 | τσουκνάκη ελ

    Έγκαιρη γνώση περιεχόμενου, στόχων, μεθοδολογίας, Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη, Ικανοποίηση των εκάστοτε επιμορφωτικών αναγκών, Ενεργός συμμετοχή στη διαμόρφωση του προγράμματοςσε άμεση σχέση με την ειδικότητα. Όσο για κίνητρα, αναρωτιέμαι αν χρειάζεται να δίνονται κίνητρα για τη μόρφωση. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν πρόκειται για άλλο ένα κακοσχεδιασμένο πρόγραμμα.

  • 16 Ιουνίου 2010, 19:35 | Γαλανός Δημήτριος

    Η κατανόηση της χρησιμότητας της επιμόρφωσης αποτελεί κατά τη γνώμη μου και το μεγαλύτερο κίνητρο. Ακριβώς γι αυτό τον λόγο αυτή τη φορά δεν θα πρέπει να έχει θέση ο συγκεντρωτισμός και ο θεωρητισμός στην επιμόρφωση, Συμφωνώ απόλυτα με τους συναδέλφους που γλαφυρά περιέγραψαν την εικόνα του βαριεστημένου εκπαιδευτικού που περιμένει απελπισμένα να τελειώσει ή ώρα του σεμιναρίου, που του επέβαλαν άνωθεν με το ζόρι ή το κάνει «οικειοθελώς» προκειμένου να πάρει το χαρτί, το έπαθλο του υπουργείου, που θα του δώσει κάποια μόρια.
    Επιτέλους πρέπει να σοβαρευτούμε μπροστά σε ένα τόσο σημαντικό θέμα.
    Εργαστείτε ώστε να μας πείσετε ότι αξίζει τον κόπο να χάσουμε λίγο από τον ελεύθερο χρόνο μας, υποσχεθείτε μας ότι θα μάθουμε τι πρέπει να κάνουμε αύριο στην τάξη και ότι θα το κάνετε πρώτοι εσείς για να μας το δείξετε. Κλείστε τα αυτιά σας σε όλους αυτούς που προτείνουν βαρύγδουπα επιμορφωτικά προγράμματα με σκοπό το κέρδος και μόνον και αφουγκραστείτε την αγωνία του μέσου εκπαιδευτικού.
    Πέρα από τα παραπάνω τα οποία θεωρώ κεφαλαιώδους σημασίας θα πρέπει να προσεχθούν θέματα χρόνου, προσβασιμότητας και μετακινήσεων. Οι εκπαιδευτικοί είναι πέρα από αυτό άνθρωποι με προσωπική ζωή, ενδιαφέροντα και υποχρεώσεις. Οι σύγχρονες αντιλήψεις της εκπαίδευσης ενηλίκων επιβάλλουν ευελιξία και σεβασμό στον επιμορφούμενο και στις ανάγκες του. Οι Τ.Π.Ε δίνουν δυνατότητες για την πραγματοποίηση ευέλικτων σχημάτων και λύσεων, που μπορεί να στενοχωρούν το κατεστημένο διαμοιρασμού γνώσης της χώρας μας, αλλά σίγουρα κοστίζουν λιγότερο και αποδίδουν περισσότερο.

  • 16 Ιουνίου 2010, 19:08 | Λία Σ.

    Σύντομες περιοδικές επιμορφώσεις με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό
    Συνδιαμόρφωση του περιεχομένου της επιμόρφωσης από το σύλλογο διδασκόντων ή από ομάδα δασκάλων(ικανοποίηση των επιμορφωτικών τους αναγκών)
    Πραγματοποίηση επιμόρφωσης στην αρχή της χρονιάς, πριν την έναρξη των μαθημάτων και κατά τη διάρκεια της χρονιάς εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας ή μειωμένο διδακτικό ωράριο για τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε αυτά
    Πιστοποίηση και αξιολόγηση της επιμόρφωσης
    Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών κατά την εφαρμογή των όσων έμαθαν στην επιμόρφωση
    Πραγματοποίηση ποιοτικής ερευνας για τα αποτελέσματα της επιμόρφωσης

  • 16 Ιουνίου 2010, 12:13 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΖΕΠΑΤΟΥ

    Μοριοδότηση με βάση επιτυχής πιστοποίηση. Η πιστοποίηση να προκύπτει από σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη και οικονομική ενίσχυση. Ειδικότερα θα ήθελα να προτείνω:

    Α) ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ: Εφόσον η υλοποίηση του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΜΠΕΕ) έχει ειδικότερο προσανατολισμό ως προς τους κλάδους των εκπαιδευτικών (βλ. 3.5.1 Πλαίσιο Διαβουλ.) με τη δημιουργία 10 κατηγοριών τμημάτων ανάλογα με τους κλάδους και τη δημιουργία ειδικών επιστημονικών ομάδων (βλ. 3.5.6.Γ & Ε) ανά γνωστικό αντικείμενο, άρα και η μοριοδότηση θα εκφράζει μια πεπραγμένη εξειδικευμένη επιμόρφωση που θα παίζει ρόλο σε διαδικασίες επαγγελματικής εξέλιξης που αφορούν κάθε κλάδο, π.χ. επιλογή Σχολικών Συμβούλων.
    Επομένως, πρέπει και οι καθηγητές Μουσικής να έχουν ξεχωριστά τμήματα και να τους δίνεται εξίσου δυνατότητα, ως κλάδος, η τυχόν μελλοντική μοριοδότηση του ΜΠΕΕ να έχει νόημα και να συνδέεται με επιμορφωτικό περιεχόμενο ουσιαστικό και σημαντικό για διαδικασίες επιλογής στελεχών που αφορούν τον κλάδο των Μουσικών, π.χ. Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ16.

    Β)ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: Στα έργα επιμόρφωσης στις ΤΠΕ επίπεδου 1 & 2 του Ε.Π. ΚτΠ που έγιναν από το 2001 και μετά, οι εκπ/κοι συμμετείχαν σε πιστοποίηση. Υπήρχε έμμεσο οικονομικό κίνητρο (αγορά Η/Υ στο ΤΠΕ1) και στη συνέχεια μοριοδότηση (πιστοποιημένη γνώση ΤΠΕ επιπέδου 1 & 2 στο Ν. 3848/2010: Αρθ. 13, παρ. 2 ζ) & η) για επιλογή Σχολικών Συμβούλων και αρθ. 15 για επιλογή προϊσταμένων τμημάτων εκπ/κών θεμάτων, υποδιευθυντών κτλ.).
    Στο ΜΠΕΕ θα μπορούσε κάθε επιμορφούμενος να πιστοποιηθεί με βάση ένα παραδοτέο: να επιδείξει εφαρμογή στη σχολική τάξη στοιχείων και γνώσεων που αποκόμισε από το ΜΠΕΕ. Η μορφή του παραδοτέου μπορεί να είναι, π.χ. αναφορά καταγραφής πορείας υλοποίησης κάποιου εκπ/κου σχεδίου, εφαρμογής εναλλακτικής διδακτικής μεθοδολογίας κ.ά.,η δημιουργία/κατασκευή ενός εκπ/κού προϊόντος κτλ.
    Η «έμπρακτή πιστοποίηση» αυτή μπορεί να αποτελέσει έναυσμα και να ενθαρρύνει τον εκπ/κο στο να βελτιώσει το έργο του. Μπορούν να προκύψουν μετρήσιμοι δείκτες για την έπίδραση του ΜΠΕΕ, π.χ. αριθμό και είδος νέων διδακτικών παρεμβάσεων, αριθμό ωφελούμενων μαθητών. Επίσης θα προκύψει σημαντική ανατροφοδότηση για την ποιότητα του ΜΠΕΕ και για το πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η ενσωμάτωση της καινοτομίας στην καθημερινή πραγματικότητα.
    Επίσης, εφόσον προβλέπονται οι ανάλογες επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο του ΜΠΕΕ ή άλλης συναφούς Πράξης, να υπάρχει οικονομική κάλυψη δαπανών για υλικά, κ.ά. ανάλογα με τη φύση και την πολυπλοκότητα του πρότζεκτ που υλοποιείται ως παραδοτέο πιστοποίησης.

  • 15 Ιουνίου 2010, 15:32 | ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΜΠΟΝΙΑΣ

    ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΚΑΘΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΠΛΑ ΔΙΑΒΑΖΑΝ ΕΠΙ 5 ΩΡΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΑΝ ΑΠΟ CD. ΠΕΤΑΜΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ.ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΡΩΤΗΣΑΝ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ Ή ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ.

    ΠΡΟΤΑΣΗ :ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ 5 ΛΕΠΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΣΕ 20ΜΕΛΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ 1566 ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ.Ο ΧΩΡΟΣ Η ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕ 3-4 ΚΥΛΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΙΑ ΠΟΥ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΝ. ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.
    ΟΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΠΑΦΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΟΥΝ ΜΙΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Ή ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΝΟΜΕΝΟΥΣ ΩΣ ΔΑΣΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΩΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.

  • Στο σημείο αυτό θα επαναλάβω την πρότασή μου με την υποσημείωση ότι η όποια επιμόρφωση δεν πρέπει να ξεπερνά το εξάμηνο. Ειδάλλως κουράζει και ξεκόβει τον εκπαιδευτικό από το έργο του.
    Έτσι όπως περιγράφω το πρόγραμμα δεν χρειάζεται πρόσθετη αμοιβή. (Δες την πρόταση).
    Μοριοδότηση και πιστοποίηση θα ήταν καλά κίνητρα. Καθώς και τα:
    « Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη, Ικανοποίηση των εκάστοτε επιμορφωτικών τους αναγκών, Ενεργός συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του προγράμματος»
    Και κάτι πολύ βασικό. Η επιμόρφωση δεν μπορεί να γίνεται τα απογεύματα. Θα κουράσει πολύ γρήγορα και κάποια στιγμή οι συνάδελφοι θα νοιώσουν ότι πρέπει να επιλέξουν την αξιοπρεπή παρουσία τους στην τάξη ή την παρακολούθηση της επιμόρφωσης.
    Πρόταση:
    «Κατά τη γνώμη μου η όποια επιμόρφωση είναι αποδοτική όταν έχει σημείο εφαρμογής.
    Αυτό σημαίνει πρώτα απ’ όλα υλικοτεχνική επάρκεια. Δεν έχει νόημα κάποιος να καταρτίζεται στη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, χρήση υπολογιστών ή διαδραστικού πίνακα, σε ένα σχολείο που δεν διαθέτει τίποτα από τα παραπάνω. Ο εκπαιδευτικός αντιλαμβάνεται ότι όλα γίνονται για το θεαθήναι και πολύ σύντομα χάνει το ενδιαφέρον του.
    Κατά δεύτερον σημαίνει ότι αυτό που μαθαίνει ο εκπαιδευτικός στην επιμόρφωση πρέπει να έχει την δυνατότητα άμεσα να το εφαρμόσει. Έτσι ο εκπαιδευτικός πρέπει να εργάζεται και παράλληλα να επιμορφώνεται. Αυτό μπορεί να συμβεί κάτω από πολύ συγκεκριμένες περιστάσεις. Πρέπει το διδακτικό του ωράριο να μειωθεί στο μισό έτσι ώστε τρείς ημέρες την εβδομάδα να εργάζεται στο σχολείο και τις άλλες δύο να επιμορφώνεται. Να απαλλαγεί άμεσα από εξωδιδακτικές εργασίες και δραστηριότητες ώστε απρόσκοπτα να ακολουθεί το πρόγραμμα επιμόρφωσης αλλά και να προετοιμάζει την εφαρμογή του στην τάξη.
    Αυτό σημαίνει την άμεση τοποθέτηση μονίμων ή πρόσληψη ωρομισθίων που θα συμπληρώνουν το ωράριο και τις άλλες υποχρεώσεις του επιμορφούμενου, ώστε αυτός να μην αντιμετωπίζει την δυσφορία των συναδέλφων του που θα έχουν φορτωθεί και τις δικές του εργασίες.»

  • Δε νομίζω ότι είναι απαραίτητο να δοθούν εξωτερικά κίνητρα. Είμαστε ενήλικες και επιστήμονες και πρέπει ο καθένας από μόνος του να επιδιώκει την επιμόρφωση. Επειδή όμως αυτό μπορεί να συμβαίνει μόνο σε ιδανικές καταστάσεις και επειδή ΠΡΕΠΕΙ να υπάρξει επιμόρφωση για όλους τα κίνητρα πρέπει να δοθούν.
    Να δοθούν όμως με προσοχή ώστε να μην αποτελούν αυτά τον σκοπό της επιμόρφωσης (με όλα τα παρεπόμενα).
    Νομίζω μια πιστοποίηση με εξετάσεις και μοριοδότηση αρκούν. Οικονομικό κίνητρο θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στη διαδικασία (εκτός κι αν η επιμόρφωση γίνει με αυστηρούς όρους – τήρηση ωραρίου, παρουσίες, αξιολόγηση).

  • 14 Ιουνίου 2010, 13:22 | Μαρία

    Σημαντικά κίνητρα είναι το ενδιαφέρον του εκπαιδευτικού για τη δουλειά του και για το μαθητή. Αυτό υπάρχει σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, αλλά για να κινητοποιηθεί περισσότερο χρειάζεται ενδιαφέρουσα παροχή επιμόρφωσης σε σύγχρονα εκπαιδευτικά αντικείμενα παιδείας και πολιτισμού, με σεβασμό στον εκπαιδευτικό στις ικανότητές του αλλά και στο χρόνο του.Βέβαια να μην επιβαρύνεται ο εκπαιδευτικός οικονομικά.
    Το Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ είναι ένα επιτυχημένο πρόγραμμα, γιατί εκτός της γνώσης και του τρόπου μετάδοσή της(επιστημονικά και βιωματικά), απέδωσε την αξία του στον εκπαιδευτικό και τον σεβάστηκε.

  • 12 Ιουνίου 2010, 22:14 | S.n.K.

    Οικονομικό
    Netbook
    Πιστοποίηση
    Μοριοδότηση

  • Τα κίνητρα που πιστεύω οτι πρέπει να δοθούν σε αυτή την φάση στους εκπαιδευτικούς πρέπει να είναι πολλαπλά.Ειδικά για αυτή την φάση και ειδικά επειδή είμαστε εδώ που είμαστε απο πλευρά ποιότητας και αποδοτικότητας.
    Πρέπει να είναι ηθικά και να αφορούν ένα πλέγμα κατάλληλα στοχευμένων δράσεων για να τονώσουν τον εκπαιδευτικό που αισθάνεται και είναι απαξιωμένος, τόσο απο την εκάστοτε συνδικαλιστκή και πολιτική εξουσία, αλλά και απο την ίδια την κοινωνία, την οικογένεια(άρα και τους ίδιους τους μαθητές..) καθώς και απο τα ΜΜΕ που έχουν συνεισφέρει τα μέγιστα για να φτάσουμε στον πάτο του πηγαδιού..
    Πρέπει να είναι επαγγελματικά(αναγνώριση και επαγγελματική αξιοποίηση, πιστωτικές μονάδες-προβλέπονται????), πρέπει να είναι και προσαρμοσμένα στις δικές του ανάγκες(μέσω του μικτού τύπου μάλλον θα προσφέρεται αυτή η δυνατότητα, αν όχι δεν έχει νόημα να χρησιμοποιηθεί..) και τέλος πρέπει να είναι και οικονομικά

  • 12 Ιουνίου 2010, 17:10 | Λιακοπούλου Ευστρατία

    Σαφώς λείπουν εδώ:
    1. το ποιο είναι το περιεχόμενο. Κατά πόσο είναι χρήσιμο και ενδιαφέρον για τη θέση και το έργο του εκπαιδευτικού.
    2. το ποιος είναι ο επιμορφωτής. Πόσο κατάλληλα καταρτισμένος είναι και ποιες τεχνικές χρησιμοποιεί για την επιμόρφωση.

  • 12 Ιουνίου 2010, 10:35 | irene

    Αν η θεωρία και το υλικό δοθεί ψηφιακά ,αν κάποιος έχει διάθεση μπορεί να βρεί χρόνο να ασχοληθεί.Τι θα πεί κίνητρα?Θέλει κίνητρο κάποιος για να βοηθήσει τον εαυτό του?Αν δεν είναι επαρκής μέσα στην τάξη αυτός θα καταλήξει στα ψυχοφάρμακα αργά η γρήγορα μετά από κάποια χρόνια.
    Αν και η πρακτική εφαρμογή γίνει από ομάδες ειδικών στα κατά τόπους σχολεία στην ώρα τών κανονικών μαθημάτων δεν χρειάζονται κίνητρα σε κανέναν.
    Όσο για αυτους που θα μετακινούνται ,ναι εκεί χρειάζονται κίνητρα.
    Αλλά να μην ξεχνάμε οτι οι καιροί είναι οικονομικά δύσκολοι οπότε σίγουρα θα βρεθούν κάποιοι να χάσουν την βολή τους για κάποιους μήνες, έναντι αδράς αμοιβής.

  • 12 Ιουνίου 2010, 00:17 | Β.Μ

    Τι οικονομικά κίνητρα, τι εκπαιδευτικές άδειες, τι απαλλαγή από τα μαθήματα και δεν συμμαζεύεται!
    Η επιμόρφωση είναι υποχρεωτική για όλους!
    ΄Όποιος δεν επιμορφώνεται …ας αλλάξει επάγγελμα. Ξέρετε κανέναν που να σας παρακαλά να γίνεται εκπαιδευτικοί;
    ΓΟΝΕΑΣ

  • 11 Ιουνίου 2010, 17:26 | ΒΑΡΝΑΒΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Τα κίνητρα είναι πρωτίστως η μοριοδότηση και η επαγγελματική εξέλιξη και ακολουθεί το οικονομικό.
    Θα πρέπει το ΥΠΕΠΘ να δείξει ότι υπάρχει μια συνέχεια και μια συνέπεια στην επιμορφωτική πολιτική του. Θα μπορούσε να Αξιοποιήσει τους επιμορφωτές που είχαν λάβει μέρος στις προηγούμενες επιμορφώσεις ( Α΄& Β΄) επιπέδου. Θα πρέπει επίσης να προχωρήσει στην κατάρτηση του Μητρώου των πιστοποιημένων επιμορφωτών του ΥΠΕΘ.

  • 11 Ιουνίου 2010, 16:53 | Μπάμπης

    Αλίμονο να χρειζόμαστε κίνητρα για να γίνουμε καλύτεροι.

  • Το σημαντικότερο κίνητρο για να συμμετάσχει ένας εκπαιδευτικός σε οποιαδήποτε επιμόρφωση είναι να ικανοποιείς τις ανάγκες του (προσωπικές, επαγγελματικές) – τα εσωτερικά κίνητρα είναι πάντοτε πιο ισχυρά σε σχέση με τα εξωτερικά.
    Αυτό σημαίνει πως οι κεντρικά σχεδιασμένες επιμορφώσεις – που δε λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τα αιτήματα των εκπαιδευτικών – είναι καταδικασμένες σε αποτυχία. Στις επιμορφώσεις αυτές πιθανόν να υπάρξει συμμετοχή, λόγω μορίων, οικονομικές απολαβές κλπ. αλλά θα αποτύχει η επιμόρφωση στους στόχους της.
    Άρα το προσφορότερο μοντέλο επιμόρφωσης είναι αυτό της ενδοσχολικής, με θεματολογία που προκύπτει ύστερα από απόφαση των οικείων συλλόγων διδασκόντων, με επιμορφωτές που θα επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί και μικτό μοντέλο παρακολούθησης (διαζώσης και ΕξαΕ).

  • 11 Ιουνίου 2010, 09:07 | Giannis

    Προωθείται μια γενική επιμόρφωση και είμαι σίγουρος ότι θα γίνει πρόταση να είναι εκτός σχολικών ωρών και με σχεδόν μηδενική (ή ασήμαντη) οικονομική αποζημίωση (η αποζημίωση τώρα πια -έπειτα από το πείραμα των πανελληνίων 2010- ανακοινώνεται μετά την τέλεση του έργου).


    Αν είναι τόσο σημαντική η επιμόρφωση ΑΞΙΖΕΙ να χαθούν ώρες μαθημάτων γιατί θα υπάρχει και κάποιο ΚΙΝΗΤΡΟ (για το υπουργείο) για να γίνει ΣΩΣΤΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ γιατί θα υπάρξει και κάποιο πολιτικό κόστος σε περίπτωση αποτυχίας (πχ μπορεί να ακουστεί : «χάθηκαν τόσες ώρες μαθημάτων μετακινήθηκαν τόσοι εκπαιδευτικοί και ήταν αποτυχία το όλο πρόγραμμα…»).

    Η εκτός ωραρίου επιμόρφωση (δεν ξανασχολιάζω το θέμα της αποζημίωσης) σημαίνει ότι το βάρος θα φύγει από την ποιότητα και θα πάει μόνο στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος (που θα διαφημιστεί και σαν επιτυχία μετά).
    Δηλαδή, πάλι ο εκπαιδευτικός θα βγει χαμένος.

  • 10 Ιουνίου 2010, 23:55 | Θέμης Ιωαννίδης

    Καλησπέρα.

    Τα σημαντικότερα κίνητρα στην επιμόρφωση του Δασκάλου, είναι η Αγάπη για τα παιδιά και η Ανάγκη να βάλει ένα μικρό λιθαράκι για να είναι καλύτερη η καθημερινότητα και η ζωή εν γένει.
    Έτσι όμως όπως έχει στηθεί το εκπαιδευτικό σύστημα, δεν είναι δυνατό να αναγνωρίσει ποιοι Δάσκαλοι έχουν τα προηγούμενα. Κάπου θα χαθούν οι κόποι τους σε κάποια επιτροπή ή ότι άλλο σχετικό. Πάντως κόβοντας μισθούς από όλους (που ήδη είναι χαμηλοί για τους ενεργούς), δεν είναι και τόσο καλό σημάδι εκτίμησης της προσφοράς τους.
    Για να σας επιμορφώσω λίγο Κα Υπουργέ και εγώ πάντως (δωρεάν) σε σχέση με το Περιβάλλον, μιας και η καριέρα σας άρχισε σε περιοχή που η Ρύπανση είναι καθημερινότητα, το σημαντικό θέμα είναι η Ρύπανση του Περιβάλλοντος και όχι η Μόλυνση όπως αναφέρεται λανθασμένα. Για να το μάθουν σωστά τα παιδιά, και μερικοί δημοσιογράφοι (που τα ξέρουν όλα, μιας και το Περιβάλλον φοριέται πολύ τώρα τελευταία).

    Αρκετά από τα υπόλοιπα τα ανέφεραν αρκετοί συνομιλητές (προς τιμήν τους) και ελπίζω να εκτιμήσετε το χρόνο τους.

    Μείζων είναι η ΑΝΑΓΚΗ να καλυτερέψουν τα πράγματα.
    Καλό βράδυ.

  • 10 Ιουνίου 2010, 17:56 | Μαρκόπουλος Γιάννης

    Στους χαλεπούς οικονομικά καιρούς που διανύουμε είναι ουτοπικό μάλλον να μιλάμε για οικονομική ενίσχυση του επιμορφούμενου. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν δείξει πολλές φορές τη δίψα τους για μάθηση κι επιμόρφωση χωρίς καμιά υλική αμοιβή.
    Θεωρώ πως θα ήταν θετικό η πιστοποίηση και μοριοδότηση των επιμορφώσεων. Το ουσιαστικό όμως κίνητρο για τον κάθε εκπαιδευτικό για τη συμμετοχή του σε κάποιο επιμορφωτικό πρόγραμμα είναι αν αυτό απαντά σε πραγματικές του ανάγκες της καθημερινής πράξης.
    Αν καταφέρουμε να ξεφύγουμε από την καθ’ έδρας ανάγνωση διαφανειών από τους επιμορφωτές και περάσουμε σε συμμετοχικά κι αλληλεπιδραστικά μοντέλα επιμόρφωσης, θεωρώ βέβαιη τη μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.

  • 10 Ιουνίου 2010, 08:50 | Αλεκος Παρ.

    Πιστοποίηση της επιμόρφωσης,
    Οικονομική ενίσχυση του επιμορφωνόμενου,
    Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις πρωινές ώρες (εντός σχολικού ωραρίου με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας),
    Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη,
    Ενεργός συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του προγράμματος

  • 10 Ιουνίου 2010, 08:47 | Αλεκος Παρ.

    Πιστοποίηση της επιμόρφωσης,
    Οικονομική ενίσχυση του επιμορφωνόμενου,
    Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις πρωινές ώρες (εντός σχολικού ωραρίου με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας),
    Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη,
    Ενεργός συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του προγράμματος

  • 10 Ιουνίου 2010, 08:38 | Αλεκος Παρ.

    Πιστοποίηση της επιμόρφωσης,
    Οικονομική ενίσχυση του επιμορφωνόμενου,
    Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις πρωινές ώρες (εντός σχολικού ωραρίου με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας),
    Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη,
    Ενεργός συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του προγράμματος

  • 9 Ιουνίου 2010, 23:38 | Αποστολία Μπέκα-Νηπιαγωγός

    1.Επιμόρφωση…..πολύ σημαντική λέξη στην οποία έδινε μεγάλη βαρύτητα το κόμμα και ο πρωθυπουργός…(αυτό τουλάχιστον είχα καταλάβει) αλλά τελικά τι έγινε?Κόψατε τις εκπαιδευτικές άδειες…!!!Πώς λοιπόν θέλετε την ανώτατη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών να πραγματοποιείται όταν τους ζητάτε να εργάζονται κανονικά στο ωράριό τους και παράλληλα να ακολουθούν διαρκή επιμόρφωση..???Γιατί αυτό είναι το σημαντικό.Όχι να επιμορφωθούν για μία φορά και μετά τέλος.

    2.Τελείωσα μεταπτυχιακό 2 ετών χωρίς άδεια και φυσικά με πολύ τρέξιμο και άγχος για να τα προλάβω όλα….έχω την εμπειρία αυτή.Δώστε εκπαιδευτικές άδειε στον κόσμο χωρίς έξτρα αμοιβή, κανονικά τον μισθό τους.Ήθελα να προχωρήσω σε διδακτορικό..πώς νομίζετε μπορεί να γίνει αυτό όταν θα δουλεύω κανονικά..???Και η αξιολόγηση από το υπουργείο που κατάφερα και τελείωσα ήταν τα χρήματα στο μισθό μου 30€ – 35€ καθαρά…αυτή είναι η αξία ενός μεταπτυχιακού 2 ετών …όταν έχω ξοδέψει ένα σωρό χρήματα από την τσέπη μου για τις εργασίες μου?
    3.Παρακολούθησα και τη β΄φάση επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και κάνω τώρα επιμορφώσεις σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς.Τώρα έμαθα ότι οι συνάδελφοί μου μοριοδοτούνται για την επιμόρφωση των 96 ωρών που τους παρέχω εγώ με 3 μόρια και δε μοριοδοτούμαι εγώ που επιμορφώθηκα σε πρόγραμμα 350 ωρών? Είμαστε σοβαροί τελικά σε αυτό το κράτος?Δε γίνονται πουθενά αλλού αυτά τα πράγματα.Αυτή τη χάλια νοοτροπία μας πρέπει πρώτα να αλλάξουμε και μετά όλα τα άλλα……να κάνουμε πράγματα του ποδαριού που λέει και ο λαός μας…έλεος πια..!!!Περιμένω ότι ως υπουργείο σοβαρό θα διορθώσετε αυτό το λάθος…!!!
    4. Τέλος, πιστεύω ότι τα σημαντικότερα κίνητρα για μία σοβαρή επιμόρφωση είναι:
    α.Μοριοδότηση της επιμόρφωσης,
    β.Πιστοποίηση της επιμόρφωσης,
    γ.Οικονομική ενίσχυση των επιμορφούμενων,
    δ.Διεξαγωγή της επιμόρφωσης όπως γίνεται και τώρα με τις επιμορφώσεις στις νέες τεχνολογίες .. 2 τρίωρα την εβδομάδα βγαίνουν καλά για τους εκπαιδευτικούς και φυσικά μετά τον Οκτώβρη να έχουν μπει σε μία τάξη τα σχολεία (όχι με την έναρξη και τον πανικό των πρώτων ημερών) και μέχρι τον Μάη γιατί με το κλείσιμο των σχολείων οι εκπαιδευτικοί έχουν πάρα πολλά να κάνουν και δεν έχουν το μυαλό να ασχοληθούν με τίποτα άλλο.
    Ευχαριστώ. Αποστολία Μπέκα.

  • 9 Ιουνίου 2010, 17:04 | Ε. Χατζηδημητριου

    Τα κίνητρα που προαναφέρονται σαφώς είναι ένα σύνολο από όλα όσα θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επιμόρφωση. Δεν νομίζω να τίθεται θέμα να απορρίπτεται κάποια από τις παραπάνω προτάσεις. Ρεαλιστικά θα πρέπει να δράσει αυτή η επιμόρφωση. Υποχρεωτική φυσικά για όλους και όταν είναι έτοιμο το υπουργείο να ξεκινήσει άμεσα.
    Και από την στιγμή που ενδιαφέρουν οι νέες τεχνολογίες ας επιμορφώσει τους ΠΕ19-20, ώστε μετά να επιμορφώσει και τους υπολοίπους.
    Θα πρέπει όμως να δοθεί προσοχή, να μην υπάρξουν κρούσματα τύπου κλίκας και άτομα με ημερήσιες απολαβές 500 ευρώ όπως σε κάποια άλλα σεμινάρια!!!!!Και επιπλέον με γνώσεις άσχετες επί του διδακτικού αντικείμενου!!! Αν είναι να χάνουμε τον χρόνο μας, καλύτερα να κάτσουμε σπίτι μας.

  • 9 Ιουνίου 2010, 16:38 | Μ. Τερζάκη

    Κίνητρα για συμμετοχή είναι:

    η ανταπόκριση του προγράμματος σε πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες (άρα, νομίζω ότι πρέπει να δοθεί βαρύτητα στην διερεύνηση των αναγκών των επιμορφούμενων),
    ο ρεαλιστικός σχεδιασμός της επιμορφωτικής δράσης και ο ρεαλισμός στο περιεχόμενό του (προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα),
    η «ποιότητα» των επιμορφωτών,
    η εξασφάλιση της ενεργητικής συμμετοχής των επιμορφούμενων (εκπαίδευση ενηλίκων),
    η αξιολόγηση της συμμετοχής (εργασίες, εξετάσεις, πιστοποίηση ουσιαστική),
    και η αίσθηση ότι κάτι που σχεδιάζεται θα έχει μια συνέχεια (ομάδα υποστήριξης, εκπαιδευτική πλατφόρμα, ομάδα εποπτείας, επικαιροποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων, ανατροφοδότηση, κλπ).

  •  
    <!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:»Cambria Math»; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:»»; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:»Calibri»,»sans-serif»; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:»Times New Roman»; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} span.single {mso-style-name:single; mso-style-unhide:no;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:»Times New Roman»; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:»Table Normal»;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-priority:99;
    mso-style-qformat:yes;
    mso-style-parent:»»;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin-top:0cm;
    mso-para-margin-right:0cm;
    mso-para-margin-bottom:10.0pt;
    mso-para-margin-left:0cm;
    line-height:115%;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:11.0pt;
    font-family:»Calibri»,»sans-serif»;
    mso-ascii-font-family:Calibri;
    mso-ascii-theme-font:minor-latin;
    mso-hansi-font-family:Calibri;
    mso-hansi-theme-font:minor-latin;
    mso-bidi-font-family:»Times New Roman»;
    mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
    mso-fareast-language:EN-US;}

    Οικονομική ενίσχυση: Είναι σημαντικό θέμα για τον επιμορφούμενο ως κίνητρο συμμετοχής του σε τέτοια προγράμματα (γιατί κακά τα ψέματα αλλά η επιλογή κάποιου να καταθέσει υποψηφιότητα ως Συμβούλου πχ, είναι κατ’ αρχάς οι οικονομικές απολαβές και η συμμετοχή σε επιχορηγούμενα προγράμματα. Το βλέπουμε στην πράξη). Εξάλλου είναι ένας έμμεσος τρόπος να αυξήσει και τα οικονομικά του οφέλη
    Μοριοδότηση: παίζει σημαντικό ρόλο για όσους θέλουν την υπαλληλική τους εξέλιξη. Αυτή όμως να χορηγείται μετά από πιστοποίηση αντικειμενική και όχι όπως τη διαδικασία της πιστοποίησης Α΄ φάσης στις Νέες Τεχνολογίες όπου ΟΛΟΙ έτυχαν «πιστοποίησης»!
    Η πρακτική εφαρμογή στην τάξη αυτών στα οποία επιμορφώνεται κανείς.
    Δυνατότητα συνδιαμόρφωσης του προγράμματος ανάλογα με τα ειδικότερα προβλήματα ή ενδιαφέροντα του επιμορφούμενου. Επομένως το πρόγραμμα θα πρέπει να είναι ελαστικό.
    Δυνατότητα παρακολούθησης του προγράμματος ή μέρος αυτού εξ αποστάσεως. Το «σφικτό» πρόγραμμα με το ελάχιστο των απουσιών δυσκολεύει τη συμμετοχή καθόσον οι επιμορφούμενοι είναι και οικογενειάρχες και έχουν και άλλες υποχρεώσεις.

  • Μοριοδότηση της επιμόρφωσης, Πιστοποίηση της επιμόρφωσης, Οικονομική ενίσχυση του επιμορφωνόμενου,  Διεξαγωγή της επιμόρφωσης πριν από την έναρξη (Σεπτέμβριος) και μετά τη λήξη (Ιούνιος) του σχολικού έτους, Έγκαιρη γνώση περιεχόμενου, στόχων, μεθοδολογίας, Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη, Ικανοποίηση των εκάστοτε επιμορφωτικών αναγκών, Ενεργός συμμετοχή στη διαμόρφωση του προγράμματος

  • 9 Ιουνίου 2010, 16:17 | Νίκος Νίκου

    Τα πράγματα είναι απλά όσον αφορά το οικονομικό-εργασιακό:
    (Ο γράφων έχει συμμετάσχει σε διάφορα σεμινάρια μετακινούμενος με δικά του έξοδα είτε με έξοδα υποτροφιών ενδοϋπηρεσιακών καταρτίσεων σε εσωτερικό και εξωτερικό,πολλά χιλιόμετρα μακριά από την έδρα του)
    Αν η επιμόρφωση διεξάγεται εντός σχολικού ωραρίου: απαλλαγή από άλλα καθήκοντα-άδεια επιμόρφωσης
    Αν η επιμόρφωση διεξάγεται εκτός σχολικού ωραρίου (απογεύματα ή Σαββατοκύριακα, προσωπικά προτείνω Σαββατοκύριακα): οικονομική αποζημίωση επιμορφούμενου-ο τσάμπας πέθανε κύριοι και ο γιος του δε χαρίζει-μιλάτε με επαγγελματίες εκπαιδευτικούς και όχι με ψιλικατζήδες
    Αν η επιμόρφωση διεξάγεται πριν από την έναρξη(Σεπτέμβρης) ή/και μετά τη λήξη του σχολικού έτους(Ιούνης):αυτό κύριοι δε γίνεται διότι μόλις κλείνουν τα σχολεία τον Ιούνη, ο εκπαιδευτικός έχει πάθει burnout από διδακτικά και διοικητικά καθήκοντα. Ούτε γίνεται το Σεπτέμβρη, λίγο πριν την έναρξη του σχολικού έτους διότι έτσι βάζετε σε ρίσκο το σωστό «άνοιγμα» του σχολείου κύριοι. Για τέλη Ιούλη-αρχές Αυγούστου δείτε τι γίνεται στη Φινλανδία…
    Η επιμόρφωση επίσης πρέπει να διεξάγεται στην έδρα του νομού, όχι σε γειτονικό νομό, ούτε σε έδρα περιφέρειας, διότι απ΄ότι ξέρω τα οδοιπορικά τα κόψατε, για να μη μιλήσω καλύτερα για το τι πήγα να πάθω όταν βγήκα έξω από τον καρόδρομο μετακινούμενος για επιμόρφωση της ΓΓΔΒΜ 300χλμ μακριά από την έδρα μου, στο τέλος μιας εξαντλητικής δια ζώσης μια Κυριακάτικη μαύρη νύχτα του χειμώνα …Έξοδα κηδείας σε απώλεια εν ώρα υπηρεσίας καλύπτει το Υπουργεείο Παιδείας…
    Αυτά τα ολίγα για τα οικονομκικά-εργασιακά. Θα επανέλθω και για τα ουσιοδέστερα της υποθέσεως.
    Πάντως απ’ότι βλέπω στις μοριοδοτήσεις θέσεων στελεχών, δε μοριοδοτείτε τις επιμορφώσεις, αλλά τις συνεκτιμάτε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης…
    Κύριοι, ξέρετε πολλούς που παίρνουν το αεροπλάνο και πάνε εξωτερικό για επιμόρφωση ή μετακινούνται χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο στο εσωτερικο της χώρας επειδή γουστάρουν και το χαίρονται;;

    Σοβαρευτείτε κύριοι, μην τα ισοπεδώνετε όλα, γίνετε επαγγελματίες …
    Όπως είπα, θα επανέλθω και για τα ουσιοδέστερα της υποθέσεως και πάλι…
    Νίκος Νίκου
     
     

  • 9 Ιουνίου 2010, 15:40 | παρασκευή

    Τα σημαντικότερα κίνητρα σε σειρά προτεραιότητας μέσα από ρεαλιστική προσέγγιση
    Οικονομική ενίσχυση
    Μοριοδότηση
    Πιστοποίηση
    Χρόνος διεξαγωγής:  Ιούνιος και Σεπτέμβριος
     

  • 9 Ιουνίου 2010, 15:17 | Θάλεια Χατζηγιάννογλου

    Η επιμόρφωση σαφέστατα πρέπει να μοριοδοτείται και να πιστοποιείται από τον αρμόδιο φορέα (όπως η επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες), ώστε να υπάρχει ουσιατικό κίνητρο για την παρακολούθησή της από τους εκπαιδευτικούς αλλά και να έχει αντίκτυπο στην διδακτική πράξη. Προτείνω την απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα κατά την διάρκεια της επιμόρφωσης, ώστε να μην επιβαρύνεται ο εκπαιδευτικός και να μειώνεται η ποιότητα του διδακτικού του έργου.

  • 9 Ιουνίου 2010, 14:53 | Panos iliopoulos

     Η  προαιρετικότητα της επιμόρφωσης είναι θετικό μέτρο αφού δεν θα
    θεωρηθεί αυτή ως μέσο χειραγώγησης. Τα κίνητρα θα πρέπει να μην
    σχετίζονται άμεσα με οικονομικές απολαβές, αλλά να αποσκοπούν στην
    επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών (πιστοποίηση γνώσεων,
    ικανοτήτων) και την αναγνώριση της προσπάθειας τους (μόρια, περαιτέρω
    αξιοποίηση). Ως κίνητρο θα μπορούσε να θεωρηθεί και  η μερική απαλλαγή
    των εκπαιδευτικών από μέρος των καθηκόντων τους,

  • 9 Ιουνίου 2010, 14:50 | Ζωή Γεροστάθη

    Από 1-15 Σεπτέμβρη μπορούν να οριστούν συναντήσεις θεωρητικού περιεχομένου.
    Ίσως Σαββατοκύριακα μετά από συμφωνία με τα κατά τόπους τμήματα να γίνονται και άλλες συναντήσεις.
    Συμμετοχή των επιμορφούμενων με κατάθεση εργασίας ή παρουσίασης ώστε να διασφαλιστεί η ουσιαστική συμμετοχή.
    Όχι στον υποχρεωτικό χαρακτήρα (επιλογή μετά από αίτηση)
    Αποζημίωση και μοριοδότηση των συμμετεχόντων καθώς και πιστοποίηση τους στον αντίστοιχο τομέα ώστε να λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά.
    (Ίσως κάποιες διευκολύνσεις με εκπαιδευτικές άδειες μικρής διάρκειας για την οργάνωση των εργασιών)
    Απαρέκλιτη τήρηση του ωραρίου παρουσιών  και άλλων  λεπτομερειών ώστε να υπάρχει επί της ουσίας αποτέλεσμα.
    Το οργανωτικό μέρος είναι αυτό που δίνει το στίγμα της ποιότητας.
    Η τυπικότητα, οι αυξημένες απαιτήσεις και η τήρηση των κανόνων από όλους είναι βασική προϋπόθεση για να μην εξελιχθεί σε φιάσκο η όλη προσπάθεια και ο καθένας έρχεται και φεύγει όποτε του κάνει κέφι.
     

  • 9 Ιουνίου 2010, 14:38 | Giannis

    Από την στιγμή που το υπουργείο «έκοψε» τις εκπαιδευτικές άδειες -χωρίς προσπάθεια συμβιβασμού (πχ να τις δώσει χωρίς όμως τα πρόσθετα επιδόματα)- σημαίνει ότι ο σκοπός του δεν είναι η σωστή επιμόρφωση.
    Η επιμόρφωση που θα που προσφέρει κάποιος αμφιβόλου επιπέδου (όπως γινόταν μέχρι τώρα) «επιμορφωτής» ΔΕΝ συγκρίνεται με τις γνώσεις που θα αποκτήσει κάποιος εαν κάνει ένα διδακτορικό σε κλάδο που έχει σχέση με το αντικείμενο του.
    Ο περιορισμός του άνω επιπέδου μόρφωσης ενός εκπαιδευτικού ΔΕΝ αντισταθμίζεται από την επιφανειακή/εικονική επιμόρφωση κάποιου άλλου.
    Τα οικονομικα προβλήματα δεν είναι λόγος για να περιορίζεις την μόρφωση κάποιου.
    Η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών σαν μάζα -χωρίς δυνατότητα διαφοροποίησης είναι πολύ άσχημο πράγμα – ειδικά για τους μαθητές…

  • 9 Ιουνίου 2010, 14:05 | Παναγιώτης

    Κανένα κίνητρο,πρέπει να είναι υποχρεωτική για να συμμετέχουν όλοι αλλιώς αν είναι προαιρετική και ένας να μην πάει,ζημιά είναι.
    Κατά την γνώμη μου η επιμόρφωση πρέπει να γίνει κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά να είναι σύντομη (το πολύ 3 εβδομάδες),αποτελεσματική και άμεσα εφαρμόσιμη για την επόμενη σχολική χρονιά.
    Πρέπει επίσης να υπάρχει και δυνατότητα feedback κατά την εφαρμογή της αποκτηθείσας γνώσης κατά την διάρκεια του σχολικού έτους για να αναπροσαρμόζει τις προσπάθειες του ο εκπαιδευτικός…

  • 9 Ιουνίου 2010, 13:38 | PANOS

    ΚΑΝΕΝΑ ΚΙΝΗΤΡΟ.ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΜΟΥ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΘΑ ΠΑΩ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ.ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΟΜΩΣ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

  • Νομίζω πως κανένας δημόσιος υπάλληλος στην Ελλαδα σήμερα, δεν μπορεί να  μην αισθάνεται ανησυχία για το μέλλον του , αισθανόμενος το βάρος της ευθύνης που επωμίζεται για την χρεωκοπία της οικονομίας και το δυσβάσταχτο δημόσιο ελλειμα .
    Κατά συνέπεια, θα απεκλεια παντελώς καθε μορφής οικονομικό κίνητρο, πέραν φυσικά αυτού που προσδιόρισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θόδωρος Πάγκαλος, ότι η μονιμότητα μιας θέσης καταργείται αυτόματα, όταν παύει να υπάρχει !
    Ήδη στην Γαλλία έχουν καταργηθεί χιλιάδες θέσεις εργασίας στο δημόσιο και η επικείμενη απελευθέρωση της ανωτάτης ιδιωτικής παιδείας στην Ελλαδα  , δεν αφήνει κανένα περιθώριο για εφησυχασμούς !
    Θα έλεγα ότι το σημαντικότερο κίνητρο για καθε άνθρωπο που θέλει να αισθάνεται ασφάλεια στην δουλια του , ειναι να μπορεί να την κάνει καλύτερα !
    Έχοντας προτείνει αλλού την κατάρτιση εθνικού προγράμματος εκπαιδευτικής ύλης μέσω υπολογιστή και τον εξοπλισμό των σχολείων με   μηχανές αυτοδιδαχης , θα αποτελούσε ένα σοβαρό κίνητρο για καθε εκπαιδευτικό να ξαναβρεί τον ρόλο του παιδαγωγού βοηθώντας το άτομο να κοινωνικοποιηθεί στην σχολική τάξη   , αλλάζοντας ριζικά το σημερινό στάτους του επαγγέλματος  και φυσικά ανακουφίζοντας  τους απο την επιφόρτιση της αξιολόγησης ,  θα βελτιώσει άμεσα τις σχέσεις τους με τα παιδιά, τους γονείς  και αυτο θα ειναι το καλύτερο δώρο που θα μπορούσαν να περιμένουν .

  • 9 Ιουνίου 2010, 12:52 | Μαριάνθη

    Επιπρόσθετο κίνητρο για τους περισσότερους, αν και δεν συμφωνώ, είναι και η απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα όσο διαρκεί η επιμόρφωση

  • 9 Ιουνίου 2010, 12:36 | Μαριάνθη

    Η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, και προτεραιότητα στις αναθέσεις μαθημάτων για όσους επιμορφωθούν σε αντίστοιχα αντικείμενα.

  • 9 Ιουνίου 2010, 12:18 | Κωνσταντινίδης Λεωνίδας

    Α. Η επιμόρφωση πρέπει να έχει συγκεκριμένο  στόχο. Πχ. Θέλουμε να επιμορφώσουμε τους εκπαιδευτικόυς για να δημιουργήσουν ελευθερους πολίτες. Ή Θέλουμε να επιμορφώσουμε εκπαιδευτικούς για να δημιουργήσουν ικανά στελέχη;  Έτσι ο εκπαιδευτικός θα ξέρει τι περιμένει και γιατί. Θα συμμετέχει συνειδητά και ενεργά στην επιμόρφωση και θα μπορεί να αξιολογήσει την επιμορφωτική διαδικασία!
    Β.Επίσης πρέπει να έχει ΑΞΙΟΛΟΓΟ περιεχόμενο κι όχι να είναι ώρες μόνο και μόνο για να φαίνεται πως γίνεται επιμόρφωση και να γραφονται  πλασματικές στατιστικές που να επιδεικνύουν έργο αμφίβολης αξίας όπως έχουμε δεί στο παρελθόν. Τα χρήματα των φορολογούμενων είναι για να παράγεται έργο! Πώς μπορεί να υπάρξει εγγύηση για αυτό; Αν η επιμόρφωση αποκτήσει σοβαρό περιεχόμενο, τότε οι εκπαιδευτικοί θα τρέξουν να επιμορφωθούν διότι θα νοιώθουν ότι λαμβάνουν βοήθεια για το έργο τους κι όχι ότι γίνονται πιόνια για αμφίβολης αξίας συμφέροντων. Θα νιώθουν έντιμοι κι όχι  υποκριτές.
    Γ. Πρέπει να λαβει υπόψη την γενική κατευθυνση και το συγκεκριμένο ουμανιστικό, παγκόσμιο και εθνικό όραμα της παιδείας. Ίσως να μας στείλουν μαζικά να επιμορφωθούμε στην Φιλανδία ή την Γερμανία για να αντιληφθούμε πως αυτοι πέτυχαν καλής ποιότητας παιδεία; Τι έχει η παιδεία τους που δεν έχει η δική μας;  Ή να μας φέρουν επιμορφωτές από χώρες της Ε.Ε. που η παιδεία τους αξιολογείται ως αποτελεσματική να παράγει ελευθερους και δημιουργικούς πολίτες όπως ζητά το σύνταγμά μας. Αναθωρόντας τον αφαλό μας δεν πάμε μπροστά.
    Δ. Να έχει χαρακτήρα πρακτικό κι οχι θεωρητικό.  Να προέρχεται από μάχιμους παιδαγωγούς κι όχι από άσχετους ακαδημαϊκόυς της εκπαιδευσης που δεν έχουν βαθιά γνώση και εμπεριστατωμένη εμπειρία από την τάξη. Έχουμε βαρεθεί τις αοριστολογίες και τον ανόουσιο λόγο τους.
    Ε. Οι επιμορφωτές να έχουν όραμα για μιά καλυτερη Ελλάδα με αξιοπρεπείς εκπαιδευτικούς και όχι  για καλοπληρωμένες ρουσφετοθεσούλες. Δηλαδή να προσληφθούν με διεθνή διαγωνισμό με τα κατάλληλα κριτίρια. Έχουμε εξαιρετικούς ελληνες στο εξωτερικό  που μπορούν να μας βοηθήσουν αλλά και ελληνομαθείς εμπνευσμένους παιδαγωγούς. Γιά νατους ακούσουμε!
    Στ. Να πληρώνονται οι εκπαιδευτικοί που λαμβάνουν μέρος ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ, διότι το επάγγελμά τους δεν τους δίνει κάμία άλλη διέξοδο οικονομική με αποτέλεσμα οι Μαθηματικοί, φυσικοί και φιλόλογοι να καταφέυγουν στην ντροπιαστική μέθοδο των ιδιαιτέρων μαθημάτων οι δε θεολόγοι κλπ να γίνονται πλασιέ για ταπεράκια. Αυτό πρέπει να σταματήσει όχι με απαγορευτικές μεθόδους αλλά με ουσιαστική, δημιουργική υποστήριξη!
     
    Κωνσταντινίδης Λεωνίδας
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

  • 9 Ιουνίου 2010, 11:39 | ΣΠΥΡΟΣ

     Μοριοδότηση της επιμόρφωσης, Πιστοποίηση της επιμόρφωσης, Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις πρωινές ώρες (εντός σχολικού ωραρίου με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας)ή διεξαγωγή της επιμόρφωσης πριν από την έναρξη (Σεπτέμβριος) και μετά τη λήξη (Ιούνιος) του σχολικού έτους. Έγκαιρη γνώση περιεχόμενου, στόχων, μεθοδολογίας, Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη.

  • 9 Ιουνίου 2010, 11:09 | Μιχάλης

    Οικονομική ενίσχυση του επιμορφoύμενου ! Μοριοδότηση της επιμόρφωσης.

  • 9 Ιουνίου 2010, 11:07 | Γιάννης

    Το κίνητρο είναι όταν γνωρίζεις πως αυτά που θα ακούσεις θα μπορέσεις να τα χρησιμοποιήσεις, πως θα έχεις πολύ καλούς επιμορφωτές, που θα σου ανοίξουν ορίζοντες, πως δεν θα χάσεις τον χρόνο σου.
    Φυσικά θα πρέπει να υπάρξει μείωση του ωραρίου, γιατί είναι παντελώς χαζό να πιστεύουμε πως μετά από τόσες ώρες μάθημα, ο εκπαιδευτικός θα πάει να επιμορφωθεί. Η εμπειρία των ΠΕΚ που γινόντουσαν στην μέση της χρονιάς έχει δείξει πως το μοντελο αυτό δεν έχει επιτυχία.
     
     
     

  • 9 Ιουνίου 2010, 11:05 | ΑΝΝΑ

    Η εκπαιδευτική άδεια θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς που στοχεύουν σε μια ευρύτερη επιμόρφωση, ακόμη κι αν η άδεια αυτή δε συνοδεύεται από επιπλέον οικονομικές απολαβές όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Δυστυχώς η πλήρης στην ουσία κατάργηση τους (θα μπορούσε για παράδειγμα να υπάρχει ένα συγκεκριμένο όριο), αποτελεί ουσιαστικό εμπόδιο στις όποιες προσπάθειες των εκπαιδευτικών για καλύτερη κατάρτισή τους και δεν συνάδει με την εικόνα ενός σχολείου που προωθεί τη δια βίου μάθηση και βοηθά τον εκπαιδευτικό να αναβαθμίσει το ρόλο του.

  • 9 Ιουνίου 2010, 10:10 | Δημήτρης

    Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις πρωινές ώρες (εντός σχολικού ωραρίου με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας),  Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη, Ικανοποίηση των εκάστοτε επιμορφωτικών τους αναγκών

  • 9 Ιουνίου 2010, 10:07 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις πρωινές ώρες (εντός σχολικού ωραρίου με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας).

  • 9 Ιουνίου 2010, 08:46 | Νότα

    Οπωσδήποτε η εκπαιδευτική άδεια. Δεδομένου όμως ότι δεν χορηγούνται από φέτος εκπαιδευτικές άδειες αυτή η πρόταση πέφτει στο κενό (εκτός εαν δοθούν άδειες χωρίς την επιπλέον αμοιβή που προβλέπεται για αυτές).  Άρα σε συνδυασμό με τη μορφή επιμόρφωσης μια ρεαλιστική πρόταση θα ήταν η μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και η ενσωμάτωση των μαθημάτων κατά τις πρωινές ώρες. Το μεγαλύτερο κίνητρο όμως θα ήταν η στήριξη του εκπαιδευτικού και όχι η αντιμέτώπισή του ως μοχλού. Στο «πρώτα ο μαθητής» θα πρέπει να προστεθεί και ο μαχόμενος εκπαιδευτικός, που παραγκωνισμένος και κλεισμένος στη σχολική αίθουσα αλλοτριώνεται, νιώθοντας πως το αντικείμενο της εργασίας του δεν τον αφορά. Ας κάνουμε επιτέλους κάτι και για τον εκπαιδευτικό που τελικά από αυτόν θα περάσει το όποιο εγχείρημα αλλαγής. Αν η επιχειρούμενη αλλάγή δεν γίνει κατανοητή από τα ίδια τα υποκείμενα θα πέσει στο κενό. Και η κατανόηση της αλλάγής γίνεται με επιτευκτικά κίνητρα, αίσθημα ασφάλειας και προοπτικής.

  • 9 Ιουνίου 2010, 08:32 | ΠΗΝΕΛΟΠΗ

    Πιστοποίηση της επιμόρφωσης,οικονομική ενίσχηση του επιμορφούμενου,να διεξάγονται σε απογευματινές ώρες και ίσως Σαβ/κα,έγκαιρη γνώση περιεχομένου,στόχων,μέθοδοι,ικανοποίηση των εκάστοτε επιμορφούμενων τους αναγκών.

  • 9 Ιουνίου 2010, 01:27 | ANTA

    Πιστοποίηση και μοριοδότηση της επιμόρφωσης συνοδευόμενη από οικονομικά κίνητρα. Ο χρόνος και ο τόπος δεν έχει σημασία, εάν και εφόσον εφαρμοστούν οι αρχές της μάθησης ενηλίκων και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

  • 8 Ιουνίου 2010, 15:19 | Νικόλαος Ευσταθίου

    Κατά την ταπεινή μου γνώμη η επιμόρφωση έχει νόημα και αποτελεσματικότητα όταν δε συνοδεύεται και από την καθημερινή εργασία του εκπαιδευτικού. Απλούστατο αυτό, γιατί είναι πτώμα λόγω της έντονης πνευματικής εργασίας του. Χρειάζεται λοιπόν εκπαιδευτική άδεια για να παρακολουθήσει οποιοδήποτε πρόγραμμα επιμόρφωσης. Αν σκεφτούμε όμως ότι κόπηκαν όλες οι εκπαιδευτικές άδειες για τους εκπαιδευτικούς φέτος τότε θα ήθελα να δω πώς και σε ποιο χρόνο θα γίνει η επιμόρφωση αυτή (μείζονα!!!)