8. Το προτεινόμενο νέο πλαίσιο για τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις μπορεί να συμβάλει στην αντικειμενικότητα, τη διαφάνεια και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και των υπηρεσιών;

  • 3 Μαΐου 2011, 12:45 | giannis

    Να δημοσιεύονται ανώνυμα για κάθε περιοχή τα μόρια των ατόμων που την δήλωσαν. (θα μπορούσε να γίνει μόνο για τις 3 ή 4 πρώτες επιλογές των υποψηφίων μόνο).

    Πχ Α’ Αθήνας ΠΕ02 : 110, 109.4 , 50 ,33 ,20 ,10

    Αυτό θα βοηθήσει -σε κάποιο βαθμό (αν και το υπουργείο δείχνει να έχει άλλο σκοπό)- στο να έχει μια ιδέα ο εκπαιδευτικός τι προοπτικές έχει.

  • 2 Μαΐου 2011, 23:59 | ΜΑΡΙΑ

    Μόνο αν υπάρχει απόλυτη διαφάνεια σε όλες τις αποφάσεις και σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας. Πρέπει να επανεξεταστούν πολλά θέματα και να συμπληρωθούν κάποια άλλα αλλά γενικά η πρόταση είναι ένα βήμα προς τα μπροστά. Δε μας παίρνει όμως για μικρά βήματα. Χρειάζεται τόλμη για να ξεριζώσουμε όλα τα λάθη και τις νοοτροπίες τού παρελθόντος.

  • 2 Μαΐου 2011, 22:56 | Βασίλειος Παπαδόπουλος

    στο σημείο 3.1β προτείνεται «δεύτερο πτυχίο σχετικό με τη διοίκηση ή τη νομική ή άλλη επιστήμη». Έχω τη γνώμη ότι:
    1.πρέπει να διαγραφεί η φράση «ή άλλη επιστήμη» ως μη συνάδουσα με το σκοπό της ρύθμισης (εξειδικευμένη γνώση ζητημάτων διοίκησης)
    2.πρέπει να διαγραφεί η λέξη «δεύτερο», όσον αφορά το πτυχίο γιατί μια τέτοια ρύθμιση
    α. αγνοεί, ως μη όφειλε, τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που πτυχίο ένα εκ των προαναφερομένων, αποτέλεσε τυπικό προσόν διορισμού τους και ένταξής τους σε κλάδο (κλάδος ΠΕ13)
    β. προκαλεί αμφισβήτηση για την έννοια του όρου «δεύτερο» : είναι το πτυχίο που αποκτήθηκε χρονολογικά μετά από κάποιο άλλο ή εκείνο που δεν αποτέλεσε τυπικό προσόν διορισμού;
    γ. σε κάθε περίπτωση, πλήττει τη συνταγματική αρχή της ισότητας (που επιβάλλει ίση μεταχείριση ομοίων περιπτώσεων), προκαλώντας αδικαιολόγητη διάκριση μεταξύ «ομοίων περιπτώσεων» και μάλιστα ερειζόμενη σε κριτήρια απολύτως «συμπτωματικά και τυχαία» (χρονολογικά δεύτερο πτυχίο ή μη αξιοποίηση του πτυχίου ως τυπικού προσόντος διορισμού)
    με τιμή
    Βασίλης Γεωρ. Παπαδόπουλος, νομικός

  • 2 Μαΐου 2011, 22:56 | Ισμήνη Σακελλαριάδη

    Σαφώς το προτεινόμενο νέο πλαίσιο μπορεί να συμβάλει στην αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια, και περιμένουμε και περισσότερα βήματα προς την ίδια κατεύθυνση.
    Αναφέρω ενδεικτικά:
    Η ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ σε θέματα μεταθέσεων και αποσπάσεων είναι σήμερα ευκολότερη από ποτέ (αν υπάρχει η βούληση) με τη χρήση του διαδικτύου. Οι διάφορες προκηρύξεις (π.χ. για μεταθέσεις σε σχολεία αυξημένων προσόντων) θα μπορούσαν να δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, αφού έχει παρατηρηθεί ότι συχνά δεν φτάνουν στα σχολεία. ΚΑΜΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗ Η ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΥΡΗ ΑΝ Η ΣΧΕΤΙΚΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΕΙ –ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΗ- ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΩΡΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ. (Προτείνω: την ιστοσελίδα του υπουργείου ΚΑΙ την ιστοσελίδα της ΟΛΜΕ). Να υπάρξει μέριμνα και για τις συνεχείς ‘Ανακοινοποιήσεις στο ορθό’, που έχουν σαν αποτέλεσμα ενδιαφερόμενοι που θεωρούν ότι ενημερώθηκαν τελικά να μην έχουν ενημερωθεί για κενά που ανακοινώθηκαν με τις ανακοινοποιήσεις. Προτείνω οι ανακοινοποιήσεις να μην είναι νόμιμες, ή η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων να μην ισχύει στην περίπτωση που έχει γίνει ανακοινοποίηση κενών θέσεων.
    Παρόμοια ρύθμιση θα μπορούσε να γίνει και για τις μεταθέσεις / αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ: οι κενές θέσεις να δημοσιεύονται στο διαδίκτυο από τα κατά τόπους Γραφεία / Διευθύνσεις κτλ. Το ίδιο να ισχύει και για τα λειτουργικά κενά, ΜΟΛΙΣ αυτά προκύπτουν. (Γιατί έχει παρατηρηθεί να τοποθετούνται αποσπασμένοι –ή να απορρίπτονται οι αιτήσεις απόσπασής τους λόγω έλλειψης κενών- και στη συνέχεια να προσλαμβάνονται αναπληρωτές ή να αποσπώνται νεοδιόριστοι σε κενά που διαπιστώθηκαν αργότερα (Οκτώβριο), είχαν όμως προκύψει από τον Μάϊο (π.χ. με τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ).
    Έχει επίσης διαπιστωθεί ότι συχνά υπάρχουν κενά που ποτέ δεν καλύπτονται γιατί ποτέ δεν ανακοινώνται (π.χ. στους κλάδους των Καλλιτεχνικών και της Μουσικής).
    Παρόμοια ρύθμιση, τέλος, μπορεί να γίνει και με τη δημοσίευση της μοριοδότησης των υποψηφίων για διάφορες θέσεις (μετάθεσης, απόσπασης κτλ.).

    Όσο για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, αυτή δεν εξασφαλίζεται μόνο με την παρουσία μόνιμου προσωπικού αλλά και με την εξασφάλιση των συνθηκών που θα τους επιτρέψουν να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό (βλ. και σχόλιά μου στις άλλες ενότητες, και κυρίως στην ενότητα 3).

  • 2 Μαΐου 2011, 22:51 | Ταμ.Τ.

    Αν θέλουμε αντικειμενικότητα, κάθε εκπαιδευτικός να εργάζεται στο σχολείο του. Όσοι εργάζονται σε γραφεία ή έχουν άδεια, να παίρνουν λιγότερα μόρια καθορισμένα όμως εκ των προτέρων απ’το υπουργείο.

  • 2 Μαΐου 2011, 22:24 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ-Κ Λειτουργος Μ.Ε.Κλ.Καλλιτεχνικων

    Ειναι φανερο οτι το πλαισιο βασιζεται στο υπαρχον καθεστως ,(οπου υπαρχει ελλειψη ισονομιας)δεν λαμβανει υπ’οψιν τον ‘Καλλικρατη’και διαφαινεται οτι η συντακτικη ομαδα μαλλον ειναι καιρο εκτος ενεργου δρασης στις συνθηκες τις καθημερινης ζωης ενος εκπαιδευτικου και στερειται μιας ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ οπτικης ποσο μαλλον μιας ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗΣ η οποια συνδεεται με την Αξιολογηση και τον νεο τροπο ζωης μας που διαμορφωνεται απο την οικονομικη κριση και το οραμα μιας φιλοσοφιας που θα εμπνεει τις πρακτικες μας.
    Θεωρω οτι η παραταση της διαβουλευσης ειναι απαραιτητη.
    Θα ηταν ωραιο στην διαβουλευση να βλεπαμε τον αντιλογο του Υπουργειου σε οσα προτεινονται .( Διαφανεια επιχειρηματων ;)
    Τελος ,δεν ειναι θεμιτο να γνωριζουμε τα μελη της επιτροπης που ‘κοσκι-
    νιζει’ τις αποψεις μας και μεταφερει οποια θεωρει αυτη συμαντικες στην Υπουργο;
    Ευχαριστω.

  • 2 Μαΐου 2011, 14:10 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΑΣΟΣ

    Άν παραμείνει η τελευταία περίπτωση στις ΣΜΕΑΕ, τα διαπολ. και τα μουσικά, καλλιτεχνικά τότε ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ.

    ΕΠΙΣΗΣ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ (π.χ. ΚΑΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ).

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 2 Μαΐου 2011, 12:46 | Νίκος

    Πρώτα να ξεκαθαρίσω πως θα είμαι ο πρώτος που θα προσφύγω, ως γονέας, στη δικαιοσύνη για τη σχεδιαζόμενη μοριοδότηση της άδειας ανατροφής τέκνου με 1 μόνο μόριο.

    Θέλω να ρωτήσω την ομάδα εργασίας,
    α. τί θα ισχύσει για την επαπειλούμενη άδεια;
    β. τί θα ισχύσει με την άδεια κύησης και λοχείας;
    γ. ένας εκπ/κος ο οποίος ζει στην επαρχία σε μέρος όπου δίνει 8 μόρια πχ και με την άδεια ανατροφής συνεχίζει και διαμένει στο ίδιο μέρος, πλέον θα μοριοδοτείτε μόνο με 1 μόριο;
    δ. ο εκπ/κος που είναι αποσπασμένος σε γραφεία & διευθύνσεις λαμβάνει επιπλέον 2 μόρια χωρίς να προσφέρει κανένα παιδαγωγικό έργο, ενώ ο εκπ/κος που έχει άδεια ανατροφής τέκνου και προσφέρει κυρίως παιδαγωγικό έργο, ενώ συμβάλλει παράλληλα στην αύξηση του πληθυσμού της χώρας λαμβάνει μόνο ένα μόριο;

    Επιπλέον θεωρώ επιβεβλημένη την κατάργηση της υποχρεωτικής 3ετίας για τους νεοδιόριστους εκπ/κους και θέσπιση κριτηρίων για όλους τους εκπ/κους, νεοδιόριστους και από μετάθεση, για παραμονή στις ίδιες σχολικές μονάδες με επιπλέον πριμοδότηση μορίων του 2ου, 3ου κ.ο.κ, χρόνου.

    Ευχαριστώ

  • 2 Μαΐου 2011, 00:55 | ΙΑΝΟΣ

    Νομίζω ότι ένα κρίσιμο κομμάτι του εκπαιδευτικού πληθυσμού κατηγοριοποιείται σταδιακά,απομονώνεται,καταδικάζεται να ζήσει μακριά από το σπίτι του και αναγκάζεται να αναθεωρήσει την ιδιότητα της μονιμότητας μετέχοντας σε διαγωνισμούς ετήσιας ανανέωσης της πρόσληψης του,με συνυπολογισμό κριτηρίων,που αμφιβάλλω κατά πόσο αναδεικνύουν,το αντικειμενικό πρόβλημα του καθενός.Να συμμετέχω σε διαγωνισμό την ίδια στιγμή που κανείς άλλος μόνιμος του Δημοσίου δεν αντιμετωπίζει παρόμοιο πρόβλημα,για να μαι με τους δικούς μου(η συνυπηρέτηση κατοχυρώνεται σε άλλες κατηγορίες όχι μεταξύ εκπαιδευτικών ως βασικό κριτήριο), κοντά στην οικογένεια μου, στο σπίτι μου;Οι μεταθέσεις μετρημένες,και τότε ποιός ο λόγος να με κρατούν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή υπεράριθμο,την ίδια στιγμή που θα μπορούσα να αξιοποιηθώ ανάλογα στην περιοχή μόνιμης κατοικίας μου.Και τι σημαίνει μεταπτυχιακό στη διοίκηση για να κρατά κάποιος το πρωτόκολλο ή να εκδίδει άδειες.Και κάτι άλλο.Το ΚΥΣΔΕ που ήτα υπεύθυνο και ερμήνευε τους λόγους που χε ο καθένας αποτελείται από εκλεγμένους πανελλήνια συναδέλφους και Διευθυντές Εκπαίδευσης.Χρειαζόταν και την υπογραφή του υπουργού για να αποσπάσει κάποιον.Τώρα διαπιστώσαμε το ρουσφέτι μέσα στο μηχανισμό;Και θέσαμε ως αντίποδα δικαίου την αναπηρία 67% ή το μεταπτυχιακό στη διοίκηση.Εκδικητικά για τους υπολοίπους μήπως;

  • 2 Μαΐου 2011, 00:32 | Χριστόφορος Δεληπέτρος

    Η εντοπιότητα
    ως κριτήριο μετάθεσης των εκπαιδευτικών

    (α) Η εντοπιότητα ως κριτήριο μεταθέσεων των εκπαιδευτικών εμφανίζεται για πρώτη φορά με το Π.Δ. 102/83, που αφορούσε τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της δημοτικής εκπαίδευσης, [«Οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση σε ΠΥΣΔ(δημοτικής)Ε ή Νομαρχιακό Διαμέρισμα σε Δήμο ή Κοινότητα του οποίου είναι Δημότες παίρνουν δύο (2) μονάδες μετάθεσης. Δύο (2) μονάδες παίρνουν κι αν ζητούν μετάθεση στο Δήμο ή Κοινότητα που είναι δημότες, εφόσον ο πληθυσμός τους είναι μικρότερος από 5.000 κατοίκους» (Π.Δ. 102/83, αρθ. 2, παρ 5)]. Από τις σχετικές ρυθμίσεις προκύπτει ότι η εντοπιότητα ως κριτήριο εφαρμοζόταν γενικά για τη μετάθεση των δασκάλων από νομό σε νομό (ΠΥΣΔΕ) ενώ για τη μετάθεση σε σχολικές μονάδες εφαρμοζόταν μόνο σε περιπτώσεις σχολικών μονάδων μικρών χωριών και κωμοπόλεων, με πληθυσμό μέχρι 5000 κατοίκους. Με το ΠΔ 115/89, το οποίο για πρώτη φορά ρύθμισε ενιαία τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η εντοπιότητα (άρθ. 16, παρ. 9) ως κριτήριο μετάθεσης ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης [«Μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και της Δ/θμιας εκπαίδευσης όταν ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη περιοχή, εφόσον είναι δημότες δήμου ή κοινότητας της περιοχής αυτής από διετίας τουλάχιστον μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μετάθεσης. Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται και όταν οι εκπαιδευτικοί ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση μέσα στην ίδια περιοχή, εφόσον είναι δημότες του δήμου ή της κοινότητας όπου λειτουργούν τα σχολεία, στα οποία επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν, εκτός αν ο δήμος ή η κοινότητα είναι πρωτεύουσα νομού ή ανήκει σε περιοχές της τέως διοίκησης πρωτευούσης (ΤΔΠ) ή του τέως Δήμου Θεσσαλονίκης (ΔΘ)»]. Από τη σχετική διατύπωση προκύπτει ότι για την εφαρμογή του κριτηρίου της εντοπιότητας καθιερώνεται ως επιπλέον προϋπόθεση ότι η ιδιότητα του δημότη πρέπει να έχει αποκτηθεί τουλάχιστο από διετίας («από διετίας τουλάχιστον»). Επιπρόσθετα, μόρια μετάθεσης για εντοπιότητα αποδίδονται μόνο εάν κάποιος ζητά μετάθεση όχι για το νομό / νομαρχιακό διαμέρισμα αλλά για την περιοχή μετάθεσης όπου ανήκει ο δήμος ή η κοινότητα του οποίου είναι δημότης. Τέλος, στην περίπτωση των μεταθέσεων και τοποθετήσεων σε σχολικές μονάδες διατηρείται (με διαφορετική διατύπωση και ρύθμιση) ο περιορισμός για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις μόνο σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν εκτός μεγάλων αστικών κέντρων, δηλαδή δεν ισχύει στην περίπτωση αυτών που λειτουργούν στις πρωτεύουσες νομών ή στις περιοχές της τέως Διοίκησης Πρωτευούσης ή του τέως δήμου Θεσσαλονίκης. Με το Π.Δ. 50/96, που ισχύει μέχρι σήμερα για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων, οι ρυθμίσεις για την εντοπιότητα ως κριτήριο μετάθεσης είναι ουσιαστικά οι ίδιες με αυτές που καθιερώθηκαν με το ΠΔ 115/89, με μόνη διαφορά ότι έχει απαλειφθεί κάθε πληθυσμιακός περιορισμός για την εφαρμογή του κριτηρίου στην περίπτωση των μεταθέσεων και τοποθετήσεων σε σχολικές μονάδες της ίδιας περιοχής [«Μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης όταν ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη περιοχή, εφόσον είναι δημότες Δήμου ή Κοινότητας της περιοχής αυτής από διετίας τουλάχιστον μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μετάθεσης. Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται και όταν οι εκπαιδευτικοί ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση μέσα στην ίδια περιοχή, εφόσον είναι δημότες του Δήμου ή της Κοινότητας όπου λειτουργούν τα σχολεία, στα οποία επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν» (ΠΔ 50/96, άρθ. 16, παρ. 9)]

    (β) Η συζήτηση που έχει ξεκινήσει για την εντοπιότητα ως κριτήριο τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών αποδεικνύει την προβληματικότητα του κριτηρίου αυτού. Η συζήτηση αυτή θα μπορούσε να επεκταθεί ακόμα και στο εάν θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται ένα τέτοιο κριτήριο στο σύστημα μεταθέσεων των εκπαιδευτικών σήμερα, δηλαδή σε μια εποχή παγκοσμιοποίησης και γενικότερης ενθάρρυνσης της κινητικότητας των εργαζομένων. Εν πάση περιπτώσει, στο σχόλιο μας αυτό θα περιορισθούμε στην τεχνική διάσταση του θέματος.
    Όπως έχει ήδη σημειωθεί, με βάση την ισχύουσα σήμερα ρύθμιση του Π.Δ. 50/96, μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνει κάθε εκπαιδευτικός που επιδιώκει τη μετάθεση του σε περιοχή μετάθεσης όπου ανήκει ο δήμος του οποίου ο εκπαιδευτικός είναι δημότης τουλάχιστο για τα δύο τελευταία χρόνια ή επιδιώκει μετάθεση ή τοποθέτηση σε σχολική μονάδα του δήμου αυτού. Με δεδομένο δε ότι για την απόκτηση της ιδιότητας του δημότη, κάποιος / κάποια θα πρέπει να έχει μόνιμη κατοικία στο αντίστοιχο δήμο τουλάχιστο για δύο χρόνια [παρ. 7 του άρθρου 15 του Ν. 3463/2006 / του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων: «Ο ενήλικος ή ο έγγαμος μπορεί με αίτησή του μετά από μία διετία να γίνει δημότης σε κάποιο Δήμο ή Κοινότητα, όταν αποκτά εκεί μόνιμη κατοικία»], προκύπτει ότι με την ισχύουσα μέχρι σήμερα νομοθεσία, μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνει ένας / μία εκπαιδευτικός εφόσον έχει τουλάχιστον για τέσσερα χρόνια μόνιμη κατοικία στο δήμο προς τον οποίο επιδιώκει να μετακινηθεί [δηλαδή δύο χρόνια μόνιμης κατοικίας πριν την απόκτηση της ιδιότητας του δημότη και δύο χρόνια μόνιμης κατοικίας μετά την απόκτησή της ιδιότητας του δημότη].
    Στην τελική πρόταση της επιτροπής η οποία έχει τεθεί σε διαβούλευση, προβλέπεται (Β.1) ότι «μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση σε σχολεία που λειτουργούν στην περιοχή του δήμου της έδρας τους. Έδρα του εκπαιδευτικού αποτελεί ο δήμος όπου υπάγεται η μόνιμη κατοικία του. Αλλαγή έδρας γίνεται με γραπτή δήλωση του εκπαιδευτικού μέχρι το τέλος Μαρτίου κάθε έτους και ισχύει από το μεθεπόμενο σχολικό έτος. Η δήλωση συνοδεύεται από αποδεικτικά στοιχεία». Από την πολύπλοκη και καινοφανή αυτή διατύπωση και ρύθμιση, εκείνο το οποίο ουσιαστικά συνάγεται είναι ότι κάποιος για να αποκτήσει δικαίωμα να λάβει μονάδες μετάθεσης από το κριτήριο της εντοπιότητας πρέπει να έχει στην πράξη δύο χρόνια περίπου μόνιμης κατοικίας σε κάποιο δήμο. Για την απόδειξη και πιστοποίηση του τόπου μόνιμης κατοικίας του, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να καταθέτει ‘αποδεικτικά στοιχεία’ [που δεν προσδιορίζονται στην πρόταση ούτε ως προς το είδος ούτε ως προς την αποδεικτική τους ισχύ] στις αντίστοιχες περιφερειακές υπηρεσίες διοίκησης της σχολικής εκπαίδευσης όπου υποβάλλει αίτηση μετάθεσης και είναι αυτονόητο ότι σε περιπτώσεις αμφισβήτησης του τόπου μόνιμης κατοικίας αυτές οι αμφισβητήσεις πρέπει να επιλύονται με αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων και των διοικητικών υπηρεσιών της εκπαίδευσης σε τοπικό, περιφερειακό ή κεντρικό επίπεδο. Εκείνο το οποίο διαπιστώνει και μπορεί να επισημάνει κάποιος είναι ότι στην πράξη η προτεινόμενη ρύθμιση: (α) Εισάγει και καθιερώνει σύντμηση του προαπαιτούμενου χρόνου μόνιμης κατοικίας σε ένα δήμο, ώστε να δικαιούται κάποιος μονάδες μετάθεσης από το κριτήριο της εντοπιότητας σε δύο χρόνια περίπου [με βάση της διατύπωση της πρότασης της επιτροπής: «Αλλαγή έδρας γίνεται με γραπτή δήλωση του εκπαιδευτικού μέχρι το τέλος Μαρτίου κάθε έτους και ισχύει από το μεθεπόμενο σχολικό έτος»] από τα τέσσερα χρόνια τουλάχιστο, που όπως έχει ήδη αναλυθεί, απαιτείται στην πράξη από τη μέχρι σήμερα ισχύουσα νομοθεσία. (β) αναθέτει [σιωπηλά] στις τοπικές, περιφερειακές και κεντρικές διοικητικές υπηρεσίες της σχολικής εκπαίδευσης και τα αντίστοιχα υπηρεσιακά συμβούλια να αποφαίνονται και να κρίνουν για οποιεσδήποτε αμφισβητήσεις ήθελαν εγερθούν ως προς την μόνιμη κατοικία κάποιου εκπαιδευτικού, αμφισβητήσεις οι οποίες ενδεχομένως να φθάσουν τελικά και ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων. Διερωτάται καθένας εάν τα μέλη της Ομάδας Εργασίας, που ουσιαστικά προτείνουν την ανάθεση της αρμοδιότητας για βεβαίωση και πιστοποίηση του τόπου μόνιμης κατοικίας ενός / μιας εκπαιδευτικού στις υπηρεσίες διοίκησης της σχολικής εκπαίδευσης έχουν συναίσθηση του όγκου της εργασίας που μεταθέτουν στις διοικητικές υπηρεσίες της εκπαίδευσης και των δυσεπίλυτων προβλημάτων που αυτές θα κληθούν να αντιμετωπίσουν και να επιλύσουν. Το τι συνιστά μόνιμη κατοικία και πως αποδεικνύεται ο τόπος της μόνιμης κατοικίας είναι ένα πολύπλοκο και ακανθώδες νομικό και πραγματικό ζήτημα, το οποίο έχει δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα στη δημόσια διοίκηση τα τελευταία χρόνια, τα οποία περιγράφονται αναλυτικά σε μία πλήρως τεκμηριωμένη και εμπεριστατωμένη Ειδική Έκθεση της Βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη κ. Καλλιόπης Σπανού, καθηγήτριας διοικητικής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών [«Το κριτήριο της εντοπιότητας και η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας», Ειδική Έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, Αθήνα, Ιούλιος 2009, διαθέσιμο στο διαδίκτυο http://www.synigoros.gr]. Το γεγονός ότι η προτεινόμενη από την Ομάδα Εργασίας διατύπωση έχει ήδη αποκηρυχθεί και από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι και άλλοι συμμερίζονται τις ανησυχίες μας ως προς τα προβλήματα που θα δημιουργήσει στην πρακτική της εφαρμογή η προτεινόμενη από την Ομάδα Εργασίας διατύπωση / ρύθμιση.
    Με δεδομένο ότι οι διοικητικές υπηρεσίες και τα υπηρεσιακά συμβούλια της σχολικής εκπαίδευσης έχουν πολύ περισσότερα και πολύ σημαντικότερα προβλήματα με τα οποία πρέπει να ασχοληθούν και να επιλύσουν, σε σχέση με την απόδειξη και πιστοποίηση του τόπου της μόνιμης κατοικίας ενός εκπαιδευτικού, και με δεδομένου ότι μετά από διετή μόνιμη κατοικία σε κάποιο δήμο, καθένας δικαιούται, με βάση τον ισχύοντα Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, να αποκτήσει την ιδιότητα του δημότη, ορθότερο και πρακτικότερο είναι να προβλεφθεί απλά και μόνο ότι μονάδες μετάθεσης με βάση το κριτήριο της εντοπιότητας δικαιούται να λαμβάνει ένας εκπαιδευτικός από τη στιγμή που αποκτά την ιδιότητα του δημότη ενός δήμου και επιθυμεί τη μετακίνησή του πλησιέστερα προς το δήμο αυτό. Με αυτό τον τρόπο οι όποιες αμφισβητήσεις και τα όποια προβλήματα αναφορικά με την πιστοποίηση και απόδειξη του τόπου της μόνιμης κατοικίας κάποιου θα επιλύονται μακράν και εκτός των διοικητικών υπηρεσιών της σχολικής εκπαίδευσης, δηλαδή σε επίπεδο δήμου όπου υπάρχει η σχετική εμπειρία και όπου υπάρχουν μηχανισμοί ακόμα και για επιτόπιες αυτοψίες. Ταυτόχρονα επιτυγχάνεται ουσιαστικά ο στόχος της σύντμησης του χρόνου μόνιμης κατοικίας από τέσσερα έτη, που ισχύει σήμερα, σε δύο έτη, που φαίνεται ότι αποτελεί τη βούληση και προτείνεται ουσιαστικά από την Ομάδα Εργασίας για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις, ως προϋπόθεση για την απόδοση των μονάδων μετάθεσης με βάση το κριτήριο της εντοπιότητας. Άλλωστε ανάλογη διατύπωση περιλαμβανόταν ως εναλλακτική διατύπωση και στο ‘κείμενο εργασίας’ που είχε δοθεί στην ομάδα εργασίας και είχε διαρρεύσει στο διαδίκτυο [www.alfavita.gr/artro.php?id=19194] και στον τύπο στην αρχή του τρέχοντος έτους και το οποίο περιελάμβανε κάποιες κατευθυντήριες αρχές για την αναμόρφωση του συστήματος των μεταθέσεων [«Σε κάθε περίπτωση μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση σε σχολεία που λειτουργούν στην περιοχή του δήμου όπου είναι δημότες»]. Επιπρόσθετα, όπως έχει ήδη σημειωθεί εισαγωγικά, ανάλογη διατύπωση υπήρχε στο ΠΔ 102/83 (άρθ. 2, παρ. 5), με το οποίο για πρώτη φορά καθιερώθηκε η εντοπιότητα ως κριτήριο μετάθεσης για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η προτεινομένη στο σημείωμά μας αυτό διατύπωση είναι ουσιαστικά ισοδύναμη με την προτεινόμενη από την Ομάδα Εργασίας ρύθμιση, χωρίς όμως τα προβλήματα και τις δυσκολίες που εκείνη θα δημιουργήσει.

    (γ) Ένα άμεσα συναφές ζήτημα το οποίο τίθεται αναφορικά με την απόδοση των μορίων εντοπιότητας είναι σε ποιες περιπτώσεις και υπό ποιες προϋποθέσεις πρέπει να αποδίδονται μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα. Το ζήτημα αυτό έχει ανάλογη εφαρμογή και στην περίπτωση των μονάδων συνυπηρέτησης, για το λόγο αυτό το σκεπτικό που αναπτύσσεται στην προκειμένη περίπτωση είναι κοινό. Το πρώτο σημείο είναι εάν οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα καθώς επίσης και για συνυπηρέτηση πρέπει να αποδίδονται αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που κάποιος ζητά μετάθεση για την περιοχή μετάθεσης όπου ανήκει ο δήμος του οποίου είναι δημότης ή όπου είναι η έδρα της εργασίας του / της συζύγου ή, αντίθετα, πρέπει να αποδίδονται μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα και συνυπηρέτηση για μετάθεση σε οποιοδήποτε σημείο του νομού ή της περιφέρειας του ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ όπου ανήκει ο αντίστοιχος δήμος. Με δεδομένο ότι η καθιέρωση της εντοπιότητας και της συνυπηρέτησης ως κριτηρίων μετάθεσης για τους εκπαιδευτικούς έχει γίνει με σκοπό τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών που εμπίπτουν στις συγκεκριμένες κατηγορίες να επιτύχουν να προσεγγίσουν στον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους ή στον τόπο όπου εργάζεται ο / η σύζυγος τους και με δεδομένο ότι η προσέγγιση αυτή στις περισσότερες των περιπτώσεων, εάν όχι πάντοτε, μπορεί να επιτευχθεί ουσιαστικά και εξίσου αποτελεσματικά όχι μόνο με τη μετάθεση αποκλειστικά και μόνο στην περιοχή μετάθεσης όπου ανήκει ο συγκεκριμένος δήμος αλλά και σε άλλη (γειτονική) περιοχή μετάθεσης του ίδιου νομού / της ίδιας περιφέρεις ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ, είναι επιβεβλημένο να επανεξετασθεί η ισχύουσα ρύθμιση και να καθιερωθεί ότι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα και συνυπηρέτηση θα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση για οποιαδήποτε περιοχή μετάθεσης του νομού ή της περιφέρειας του ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ όπου ανήκει ο αντίστοιχος δήμος στον οποίο θεμελιώνονται τα σχετικά δικαιώματα. Σε τελευταία ανάλυση καθένας δικαιούται να μη δηλώσει όλες τις περιοχές μετάθεσης ενός νομού / μιας περιφέρειας ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ. Το θέμα έχει ήδη τεθεί και από αρκετούς εκπαιδευτικούς που έχουν λάβει μέρος στη δημόσια διαβούλευση για την αναμόρφωση του συστήματος μεταθέσεων και αποσπάσεων. Σημειώνεται εν προκειμένω ότι η σχετική ρύθμιση του Π.Δ. 102/83 (αρθ. 2, παρ 5) με την οποία για πρώτη φορά καθιερώθηκε η εντοπιότητα ως κριτήριο μετάθεσης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθιέρωνε την απόδοση των μορίων μετάθεσης για τη μετάθεση γενικά στο νομό ή το νομαρχιακό διαμέρισμα ενώ και σήμερα στις περιπτώσεις όπου νομοί ή περιφέρειες ΠΥΣΔΕ δεν είναι χωρισμένες σε περιοχές μετάθεσης (Α’ Αθήνας, Λευκάδας κλπ), η απόδοση των μορίων μετάθεσης για εντοπιότητα και συνυπηρέτηση γίνεται για μετάθεση σε ολόκληρη την περιφέρεια του αντιστοίχου ΠΥΣΔΕ. Με μια τέτοια ρύθμιση που θα προβλέπει την απόδοση μορίων μετάθεσης για εντοπιότητα και συνυπηρέτηση σε όλες τις περιοχές μετάθεσης του νομού ή της περιφέρειας του ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ όπου ανήκει ο δήμος στον οποίο θεμελιώνονται τα αντίστοιχα δικαιώματα επιτυγχάνεται πληρέστερα και αποτελεσματικότερα ο σκοπός της καθιέρωσης των συγκεκριμένων κριτηρίων μετάθεσης για τους εκπαιδευτικούς. Το δεύτερο σημείο σχετίζεται με το εάν έχει πλέον νόημα η εφαρμογή των δύο αυτών κριτηρίων μετάθεσης (εντοπιότητας και συνυπηρέτησης) και για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις σε σχολικές μονάδες των δήμων της ίδιας περιοχής μετάθεσης ή μήπως θα πρέπει οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα και συνυπηρέτηση να υπολογίζονται αποκλειστικά και μόνο για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή, οι οποίες διενεργούνται από το Υπουργείο Παιδείας. Όπως έχει ήδη σημειωθεί εισαγωγικά, εφαρμογή του κριτηρίου της εντοπιότητας για μεταθέσεις και τοποθετήσεις σε σχολικές μονάδες της ίδιας σχολικής περιοχής καθιερώθηκε αρχικά μόνο για σχολικές μονάδες μικρών χωριών ή κωμοπόλεων (ΠΔ 102/83), ανάλογος περιορισμός καθιερώθηκε στη συνέχεια με το ΠΔ 115/89 ενώ καταργήθηκε κάθε περιορισμός με το ΠΔ 50/96. Είναι προφανές ότι ή αρχική θεσμοθέτηση της εντοπιότητας ως κριτηρίου μετάθεσης απέβλεπε στην ενίσχυση των ημιαστικών και αγροτικών περιοχών της χώρας, με διευκόλυνση όσων εκπαιδευτικών ήθελαν να μετακινηθούν προς αυτές, κάτι το οποίο δεν ισχύει με τη σημερινή μορφή της ρύθμισης αυτής. Με δεδομένη την ομαδοποίηση και συνένωση των περισσοτέρων δήμων της χώρας μέσα στο πλαίσιο της πρόσφατης ανασυγκρότησης της τοπικής αυτοδιοίκησης (πρόγραμμα «Καλλικράτης») δεν έχει πλέον ουσιαστικά νόημα η εφαρμογή των κριτηρίων της εντοπιότητας και της συνυπηρέτησης για τις τοποθετήσεις και μεταθέσεις στις σχολικές μονάδες συγκεκριμένων δήμων της ίδιας περιοχής. Άλλωστε, ανάλογη ρύθμιση θεσπίσθηκε πέρυσι και για τις μεταθέσεις των πολυτέκνων εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τη ρύθμιση αυτή (Ν. 3848/2010, άρθ. 30, παρ. 3) το κριτήριο της πολυτεκνίας για θεμελίωση του δικαιώματος της κατά προτεραιότητα μετάθεσης ισχύει πλέον μόνο για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή και όχι για τις μεταθέσεις και τις τοποθετήσεις σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες. Με την προτεινόμενη στο σημείωμα μας αυτό εφαρμογή των κριτηρίων μετάθεσης της εντοπιότητας και της συνυπηρέτησης αποκλειστικά και μόνο στις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή απλουστεύεται παράλληλα η όλη διαδικασία των μεταθέσεων και τοποθετήσεων σε τοπικό επίπεδο ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ.

    (δ) Ένα άλλο (έμμεσα) σχετικό ζήτημα είναι το θέμα της διατήρησης ή μη των περιοχών μετάθεσης και της μετάθεσης ή μη των εκπαιδευτικών απευθείας σε σχολικές μονάδες ή σε επίπεδο νομού. Η διατήρηση του θεσμού των περιοχών μετάθεσης και η διενέργεια των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών αρχικά σε περιοχές μετάθεσης είναι αναγκαίες και επιβεβλημένες για καθαρά υπηρεσιακούς λόγους. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται μεγαλύτερη ευελιξία των υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης κατά τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και το όλο σύστημα δεν καθίσταται δύσκαμπτο και δυσλειτουργικό. Επιπρόσθετα, ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια αλλά και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατά το μέρος που αναφερόμαστε στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, ο θεσμός των περιοχών μετάθεσης καθιστά εφικτό τον υπολογισμό των κενών και των πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικούς κατά τρόπο περισσότερο ρεαλιστικό, αφού επιτρέπει τον συμψηφισμό των μερικών πλεονασμάτων και των κενών των επί μέρους σχολικών μονάδων σε ένα δεύτερο ενδιάμεσο επίπεδο που βρίσκεται ανάμεσα στις σχολικές μονάδες και στην περιφέρεια του ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ. Παράλληλα, το σύστημα των περιοχών μετάθεσης επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να επιδιώξουν τη μετάθεσή τους σε συγκεκριμένες περιοχές για τις οποίες ενδιαφέρονται άμεσα και να αποφύγουν κάποιες περιοχές μετάθεσης ενός νομού στις οποίες δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν.
    Εκείνο το οποίο πρέπει να αλλάξει στην περίπτωση των περιοχών μετάθεσης είναι η ‘λογική’ με την οποία χαράσσονται και διαμορφώνονται τα όρια των περιοχών μετάθεσης. Ούτως ή άλλως οι περιοχές μετάθεσης πρέπει να τροποποιηθούν στο άμεσο μέλλον ώστε να προσαρμοσθούν στα δεδομένα που διαμορφώθηκαν με την πρόσφατη ανασυγκρότηση της τοπικής αυτοδιοίκησης (πρόγραμμα «Καλλικράτης») ώστε τα σχολεία ενός δήμου να ανήκουν όλα σε μία περιοχή μετάθεσης και αυτό αποτελεί μία ευκαιρία επανεξέτασης και αναδιάρθρωσης όλων των περιοχών μετάθεσης. Μέχρι σήμερα, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι περιοχές μετάθεσης στους επαρχιακούς νομούς της χώρας διαμορφώνονταν με βάση τη ‘λογική των ομόκεντρων κύκλων / δακτυλίων’. Ειδικότερα, η κεντρική περιοχή, όπου ήταν η έδρα του ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ αποτελούσε την Α’ περιοχή και τα σχολεία της είχαν τα λιγότερα συνήθως μόρια δυσμενών συνθηκών (πχ 1-2), ένας δεύτερος κύκλος / δακτύλιος αποτελούσε την Β’ περιοχή μετάθεσης και περιλάμβανε τα σχολεία που βρίσκονταν σε μικρή ακτίνα έξω από την έδρα του ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ και είχαν σχετικά λίγα μόρια δυσμενών συνθηκών (πχ 3-5), ένας τρίτος κύκλος / δακτύλιος περιλάμβανε τα σχολεία που βρίσκονταν σε μεγαλύτερη ακτίνα από την έδρα και συνήθως είχαν περισσότερα μόρια (πχ 5-8) και, τέλος, ένας τελευταίος κύκλος / δακτύλιος είχε τα περισσότερο απομακρυσμένα σχολεία με 9 και πλέον μόρια δυσμενών συνθηκών. Αποτέλεσμα της διαμόρφωσης των περιοχών μετάθεσης με αυτόν τον τρόπο ήταν οι περιοχές μετάθεσης που αντιστοιχούν στους εξωτερικούς κύκλους / δακτυλίους ενός νομού να περιλαμβάνουν σχολεία τα οποία δεν είχαν καθόλου ή, εν πάση περιπτώσει, εύκολη οδική / συγκοινωνιακή σύνδεση μεταξύ τους. Εκείνο που πρέπει να γίνει μελλοντικά είναι κάθε νομός / περιφέρεια ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ να χωρίζεται σε περιοχές μετάθεσης, με εξαίρεση τους πολύ μικρούς νομούς (πχ Λευκάδα). Η έδρα του νομού και η ευρύτερη περιοχή της να αποτελούν ένα βασικό κύκλο και να συγκροτούν την Α’ περιοχή μετάθεσης. Σε κάποιους σχετικά μικρούς νομούς, και μόνο σε αυτούς, το υπόλοιπο του νομού, που με μορφή δακτυλίου περιβάλλει την κεντρική περιοχή μετάθεσης, θα μπορούσε να αποτελέσει μία ακόμα δεύτερη περιοχή μετάθεσης. Σε κάθε άλλη περίπτωση μεσαίου ή μεγάλου νομού / μεγάλης περιφέρειας ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ επιβάλλεται να διαμορφώνονται οι υπόλοιπες περιοχές μετάθεσης με βάση τη ‘λογική της γεωγραφικής ενότητας και της οδικής σύνδεσης’, δηλαδή με βάση οδικούς άξονες που καθιστούν δυνατή την επικοινωνία και σύνδεση των σχολικών μονάδων μιας γεωγραφικής περιοχής μεταξύ τους. Ειδικά για τους νομούς που αποτελούνται από πολλά νησιά ή έχουν και νησιώτικα συμπλέγματα, τα επί μέρους νησιώτικα συμπλέγματα πρέπει να αποτελούν χωριστές περιοχές μετάθεσης. Μια τέτοια οριοθέτηση των περιοχών μετάθεσης, με κριτήρια γεωγραφικής ενότητας και οδικής / συγκοινωνιακής σύνδεσης, (1) καθίσταται αναπόφευκτη λόγω και της πρόσφατης συνένωσης των δήμων σε μεγαλύτερους δήμους (2) είναι περισσότερο λειτουργική για τις υπηρεσίες διοίκησης της σχολικής εκπαίδευσης και τη στελέχωση των σχολικών μονάδων, όχι μόνο ως προς τα πλήρη οργανικά κενά θέσεων εκπαιδευτικών αλλά και ως προς τα λειτουργικά και τα μερικά κενά που εμφανίζονται και (3) καθιστά ουσιαστικά χωρίς νόημα την εφαρμογή των κριτηρίων μετάθεσης της εντοπιότητας και της συνυπηρέτησης για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις σε σχολικές μονάδες της ίδιας περιοχής, θέμα για το οποίο έχει ήδη γίνει λόγος στην προηγούμενη ενότητα. Οι περιοχές μετάθεσης είναι δυνατό και επιβάλλεται να είναι κοινές τόσο για την πρωτοβάθμια όσο και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    Χριστόφορος Δεληπέτρος
    Καθηγητής Δ/θμιας Εκπ/σης

  • 1 Μαΐου 2011, 19:09 | Ε. Σ.

    Θα ήθελα να επισημάνω την εξόφθαλμη πριμοδότηση της συνηπηρέτησης. Η μέχρι πρότινος ισχύουσα μοριοδότηση κάλυπτε σε λογικά πλαίσια τη συνυπηρέτηση, δίνοντας της τις ίδιες μονάδες με το γάμο. Τα οικογενειακά και άλλα κοινωνικά κριτήρια καλώς υπάρχουν, αλλα δεν είναι δυνατο να πριμοδοτούνται σε τέτοιο βαθμό, ευνοόντας συγκεκριμένες κατηγορίες συναδέλφων. Άλλωστε τα αντικειμενικά κριτήρια που αφορούν την υπηρεσία είναι τα χρόνια υπηρεσίας και οι μονάδες συνθηκών διαβίωσης.

  • 1 Μαΐου 2011, 18:53 | Ευφημία

    Είναι άδικη και ατυχής η πρόταση να μοριοδοτείται με 1 μόριο η άδεια ανατροφής.Είναι δυνατόν να τιμωρείται η απόκτηση παιδιού με αυτόν τον τρόπο;Απ΄τη μια πριμοδοτούμε τη θεραπεία εξωσωματικής-συγχαρητήρια στο υπουργείο για την πρόταση αυτή-και απ΄την άλλη αφαιρούμε μόρια από την άδεια ανατροφής;Αυτές που θα υποστούν τις συνέπειες αυτής της διάταξης -αν τελικά συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο-θα είναιιδιαίτερα οι γυναίκες οι οποίες τελείως άδικα και άνισα έναντι των άλλων συναδέλφων πιθανώς θα χάνουν μετάθεση ή άλλη υπηρεσιακή μεταβολή επειδή θα προτιμήσουν να περιποιηθούν (πχ θηλασμός)το βρέφος των τεσσάρων ή πέντε μηνών.Άλλωστε η άδεια αυτή χορηγείται στον ευρύτερο δημόσιο άλλα και ιδιωτικό τομέα δίχως επίπτωση στη υπηρεσιακή μεταβολή του υπαλλήλου.

  • 1 Μαΐου 2011, 15:45 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ Κ.

    ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΑ ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ.
    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ !!!
    ΣΤΗ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΠΑΙΡΝΕΙΣ 2,5 ΜΟΡΙΑ ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ 1!!!
    ΕΤΣΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ(ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10-12-13),ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΜΕΓΑΛΗ ΗΛΙΚΙΑ(40-45)ΚΑΙ ΑΡΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΣΥΣΩΡΕΥΜΕΝΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΤΕΘΗΚΕ ΑΚΟΜΗ ΕΞΙΣΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΛΙΓΑ ΕΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΙ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΑΛΛΑ ΙΣΩΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΑΥΞΗΣΟΥΝ ΤΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ.
    ΠΧ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ 9 ΕΤΗ-ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΙ 1 ΠΑΙΔΙ
    ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΧΩ 2 ΠΑΙΔΙΑ-12 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑΦΟΥ Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΕΚΤΟΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΚΙ ΕΓΩ ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ!!!
    ΤΡΟΜΕΡΑ ΑΔΙΚΟ!!!

  • 1 Μαΐου 2011, 14:56 | Akis

    Μιας και αναφέρεστε στη εύρυθμη λειτουργία αρμόζει να σας γράψω το εξής ενδεικτικό της κρατούσας κατάστασης αλλά και του πώς εφαρμόζετε το ‘πρώτα ο μαθητής’. Στο παλαιό μου σχολείο της ορεινής Ευρυτανίας εμφανίστηκε οικονομολόγος τον Ιανουάριο, ενώ σε πεδινό όμορο νομό έδιναν μάχη οι συνάδελφοι για το ποιος θα πρωτοπάρει απόσπαση εκτός αίθουσας. Πείτε μας λοιπόν πώς αισθάνεστε που υποχρεώνετε τους εν λόγω μαθητές της Γ΄Λυκείου να δώσουν πανελλήνιες στα δύο μαθήματα ΑΟΘ και ΑΟΔΕ σε ύλη και θέματα κοινά με όλους τους άλλους ;

  • 1 Μαΐου 2011, 08:43 | Βίκυ

    Σχόλιο για το μέρος Β. 4.
    Θεωρώ ότι από τη στιγμή που έχουν δοθεί 2 επιπρόσθετα μόρια σε όσους υπηρετούν σε γραφεία με απόσπαση (δηλαδή σε μη εκπαιδευτική-διδακτική αλλά καθαρά διοικητική θέση) η πρόταση ότι οι άδειες λόγω λοχείας δε θα μοριοδοτούνται παρά μόνο με 1 μόριο φαίνεται αρκετά παράλογη. Όσες δεν έχουν θέση σε περιοχές πόλεων όπου έτσι κι αλλιώς τα σχολεία μοριοδοτούνται με 1 μόριο -και συνήθως οι νεαρότερες γυναίκες-εκπαιδευτικοί είναι τοποθετημένες σε σχολεία της περιφέρειας – απλώς »τιμωρούνται» επειδή επέλεξαν να αποκτήσουν παιδί και έτσι απομακρύνεται το ενδεχόμενο να μετατεθούν σε σχολείο πιο κοντά στην πόλη όπου ζουν και στην οικογένειά τους (πόσο μάλλον μέσα στην πόλη όπου κατοικούν). Σίγουρα η παλιότερη μοριοδότηση δεν ήταν δίκαιη, αλλά και η παρούσα πρόταση κρίνω ότι είναι πολύ αυστηρή και απόλυτη για μια χώρα γερόντων και ενώ στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες η μητρότητα προστατεύεται με πολλούς τρόπους.

  • 1 Μαΐου 2011, 03:50 | BM

    Χρειάζεται βελτίωση και δεν φτάνει μόνο αυτό. Για την αντικειμενικότητα πρέπει να ξεκινήσετε από τα ΔΕΔΟΜΕΝΑ των ζωών μας σε αποστάσεις και αντίξοες συνθήκες και με μόρφωση που δεν αναγνωρίζει κανείς. Για τη διαφάνεια ξεκινήστε από την +2? (μόλις πρόσφατα) μοριοδότηση των ανθρώπων των γραφείων σας. Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και των υπηρεσιών ξεκινήστε πρώτα από τον άνθρωπο. Πρώτα η ανθρώπινη (σωματική+ψυχική) υγεία.

  • 29 Απριλίου 2011, 16:14 | Μιχάλης Χ.

    Κυρία Υπουργέ,

    Το αποθαρρυντικότερο γεγονός όλων είναι ότι γίνετε άλλη μία προσπάθεια ώστε να «βελτιωθεί» ένας ήδη, κατά βάση, καταστρατηγημένος νόμος που σαν σκοπός είναι να γίνει «λιγότερο καταστρατηγημένος».

    Είναι πραγματικότητα ότι πολλές φορές η λύση είναι απλή ΑΛΛΑ επειδή δεν θα μας βολεύει ψάχνουμε και βρίσκουμε βολικές λύσεις.
    Πιστεύω πως η αξιοκρατικότερη αρχή στην διαδικασία Αποσπάσεων-Μεταθέσεων είναι να καταρτιθεί στο διαδίκτυο ένας Ενιαίος Πίνακας Μορίων όπου για όλους τους εκπαιδευτικούς θα είναι φανερό πόσα μόρια έχουν, πότε τα απέκτησαν, που υπηρετούσαν πραγματικά, που ήταν αποσπασμένοι «βυσματικά» και πόσα μόρια έχουν συνολικά. Με λίγα λόγια ένα προφίλ τους. Έτσι ίσως αρχίσουν να καμφτονται οι ισχυροί «καλωδιακοί μηχανισμοί».

    Και εάν θέλουμε να πούμε πραγματικά «ΝΕΑ ΚΟΥΛΠΑ» ΠΡΕΠΕΙ να ξεκινήσουμε από την παραδοχή των επί ετών λαθών που έχουν γίνει, έτσι θα γίνει φανερό ποίοι ξεκίνησαν από την αφετηρία και ποίοι «τοποθετήθηκαν» στον αγώνα μετά από κάμποσες στροφές στην κούρσα των μορίων.

    Προσωπικά πιστεύω πως είναι απαράδεκτο:

    Α) Να δημιουργούνται εκπαιδευτικοί ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ με την αλλαγή στην άδεια ανατροφής τέκνου. Δηλαδή όσοι πρόλαβαν, πρόλαβαν. Είναι πολύ σοβαρό για να αντιμετωπίζετε με τέτοια ελαφρότητα. Είναι πολύ πιθανό π.χ. εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα να διεκδικήσουν την ίδια θέση και αυτός που έχει ΠΡΟΛΑΒΕΙ να κάνει παιδί να την πάρει, και άλλος……!!! Ή θα ισχύσει για όλους ή για κανέναν για όσα τέκνα και αν έχουν κάνει ΔΥΣΤΗΧΩΣ αναδρομικά για να τηρηθεί έτσι μερικώς η ισονομία.

    Β) Να μπορεί με το πρόσχημα των υπεράριθμων να γίνονται συνεχώς και κατ’ εξαίρεση ή κατά προτεραιότητα αποσπάσεις και να συνεχίζουν να λαμβάνουν μόρια της τοποθέτησης και όχι της απόσπασης τους.
    Εκεί όπου υπηρετείς λαμβάνεις και τα αντίστοιχα μόρια. Μάλλον τώρα έχετε αρχίσει να αναρωτιέστε γιατί κάποιοι συνάδελφοι έχουν αρχίσει να αποφεύγουν τα «γραφεία Π.Ε, Δ.Ε» ;
    Οι Μεταθέσεις θα πρέπει να είναι ο ΚΑΝΟΝΑΣ και οι αποσπάσεις η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ.

    Γ) Να μη διευκρινίζετε η ΙΒ κατηγορία σχολείων.

    Δ) Να γίνετε η συνυπηρέτηση ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ μεταξύ Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, διότι και οι δύο είναι υπάλληλοι.

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

  • 29 Απριλίου 2011, 15:39 | Μαρια

    Το εδάφιο που λέει ότι ο εκπαιδευτικός ο οποίος κάνει χρήση την άδεια ανατροφής θα παίρνει ένα μόριο (όσο παίρνει και ένας σε άδεια άνευ αποδοχών) δεν το έχει σχολιάσει κανείς;
    Οι κυρίες υπουργοί και υφυπουργοί οι οποίες είναι γυναίκες τιμωρούν τη μητρότητα.
    Άρα να μην κάνουμε παιδιά για να μην χάνουμε τα μόρια για τις μεταθέσεις;
    ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑΤΙ ΘΙΓΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ Η ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ.
    Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΦΥΛΩΝ ΝΑ ΠΙΕΣΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ.

    Ελλάς το μεγαλείο σου.

  • ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

    Συμμετέχοντας στη δημόσια διαβούλευση περί αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών υποβάλλουμε τις παρακάτω προτάσεις;

    ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ

    1) Να μην ισχύει η τριετία παραμονής στην θέση διορισμού, για τρίτεκνους και πολύτεκνους εκπαιδευτικούς να παραμείνει σε ισχύ ο παλιός νόμος που προέβλεπε ένα έτος.

    2) οι Τρίτεκνοι και πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που πριν τον διορισμό τους είχαν υπηρετήσει τουλάχιστον για δυο (2) διδακτικά έτη ως αναπληρωτές σε παραμεθόριες περιοχές να έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης για μετάθεση χωρίς υποχρέωση υπηρέτησης της θέσης διορισμού.

    3) ο χρόνος υπηρέτησης της δεύτερης (μετά την μετάθεση) θέσης να μειωθεί για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους από δυο σε ένα έτος.

    4) Να αυξηθεί αισθητά η μοριοδότηση των παιδιών και της συνυπηρέτησης ,σε επίπεδο νομού και όχι μόνο Δήμου

    ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ

    Για Τρίτεκνους και πολύτεκνους, να παραμείνει σε ισχύ το παλαιό καθεστώς χωρίς περιορισμούς.

    Οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί δεν ζητούν μεταθέσεις και αποσπάσεις απλώς για να παραμείνουν στο σπίτι τους αλλά γιατί δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά, λόγω αυξημένων υποχρεώσεων.

    Στο νόμο περί μνημονίου η εκπαίδευση εξαιρείται από έκτακτα μέτρα , γιατί η Κυβέρνηση δεν τηρεί όσα η ίδια ενoμοθέτησε;

    Εξάντλησε η κυβέρνηση όλα τα άλλα μέτρα (πάταξη φοροδιαφυγής) ή πατάσσει τους ασθενέστερους;
    Ελπίζουμε να μην είναι και αυτή η διαβούλευση για το “θεαθήναι”

    ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  • 29 Απριλίου 2011, 00:03 | θανασης

    ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ .ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΕΚΛΕΙΨΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΩΣ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ .
    ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΕ ΔΙΟΡΙΖΕΙ Ή ΣΕ ΜΕΤΑΘΕΤΕΙ ΚΑΠΟΥ ΠΟΥ ΕΣΥ ΕΠΕΛΕΞΕΣ ,ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΕΧΕΙΣ »ΔΙΚΑΙΩΜΑ» ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ; ΑΝ ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΜΗΝ ΠΗΓΑΙΝΕΙΣ . ΜΕΙΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ .

    ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΝΕΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΝΟΝΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ , ΤΗΝ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ .
    ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ,ΠΤΥΧΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.

    ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ , ΓΑΜΟΥ , ΤΕΚΝΩΝ , ΕΤΩΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ;ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ ;ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ;
    ΓΙΑΤΙ Η ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΕ ΜΕ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ;
    ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ, ΤΑΧΑ ΠΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ , ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ , ΤΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ;
    ΟΧΙ ΚΥΡΙΟΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΤΕ ΟΤΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΕΙΝΑI ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΩΣΤΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΛΟΓΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ : ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΑΣ .

  • 28 Απριλίου 2011, 21:05 | ΣΠΥΡΟΣ

    Νομίζω ότι θα πρέπει να αλλάξει το πλαίσιο που αφορά τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης.
    Πιο συγκεκριμένα, είναι αδιανόητο το παιδί σου να χαροπαλεύει ευρισκώμενο σε υπογλυκαιμικό κώμα εξαιτίας ινσουλινοεξαρτώμενου σακχαρώδους διαβήτη ( τύπου 1 ) κι εσύ να βρίσκεσαι ανήμπορος σε κάποιο νησί μίλια μακριά.
    Είναι απαράδεκτο το παιδί σου να έχει καρκίνο κι εσύ να μπορείς να βρεθείς κοντά του όταν ο καρκίνος θα βρίσκεται σε μεταστατικό στάδιο. Δηλαδή, και συγνώμη για την ωμότητα, να βρεθείς δίπλα του για να του κλείσεις τα μάτια λίγο πριν πεθάνει; Και όλες εκείνες τις ημέρες και τις ατέλειωτες νύχτες από την στιγμή της διάγνωσης και μετά, να παλεύει μόνο του;
    Για ποιό κοινωνικό ή μάλλον πολιτισμένο κράτος μιλάμε; Θα πρέπει επιτέλους η πολιτεία να δείξει την ευαισθησία της για τα άτομα εκείνα, που δυστυχώς η ζωή τους επέλεξε να δίνουν καθημερινά, άνισες μάχες.
    Γι΄ αυτό θα πρέπει να επανεξεταστούν οι ειδικές κατηγορίες μετάθεσης και να συμπληρωθούν με σωστό τρόπο, έτσι ώστε ν΄ ανακουφιστούν όσοι έχουν πραγματική ανάγκη.
    Σας ευχαριστώ.

  • 28 Απριλίου 2011, 13:23 | Mar D

    1. Θα πρέπει να θεσμοθετηθούν κριτήρια και για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται ως υπεράριθμοι κατά τις διατάξεις του άρ. 31 παρ. 3 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α’).
    2. Για τις αποσπάσεις στις διοικητικές υπηρεσίες θα πρέπει, επίσης, να προβλέπεται μοριοδότηση. Επίσης, οι ενλόγω αποσπάσεις δε θα πρέπει να γίνονται από τα υπηρεσιακά συμβούλια της εκπαίδευσης(ΚΥΣΠΕ/ΚΥΔΕ-ΑΚΥΣΠΕ/ΑΠΥΣΔΕ), αλλά από τα αντίστοιχα της διοίκησης(ΚΥΣΔΙΠ, ΠΥΣΔΙΠ), καθώς αυτά είναι αρμόδια για τη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών και γνωρίζουν καλύτερα τις ανάγκες που έχουν.

  • 28 Απριλίου 2011, 09:07 | Γ.Μ.

    Καταρχάς διαφωνώ κι εγώ με μοριοδότηση ανατροφής τέκνου με 1 μόριο, για όλους τους λόγους που ανέφεραν οι προηγούμενοι από μένα. Ένα τέτοιο μέτρο θα οδηγήσει σε περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνει.

    Επιπλέον, θα ήθελα να αναφερθώ και σε ένα άλλο θέμα. Δυστυχώς συνεχίζεται και εντείνεται η αδικία που υπήρχε σχετικά με τη συνυπηρέτηση. Οι εκπαιδευτικοί δεν δημιουργούν οικογένειες μόνο με υπαλλήλους του δημοσίου τομέα, στρατιωτικούς, δικαστικούς, δημοτικούς συμβούλους κλπ. Ως επί το πλείστον τις κάνουν με υπαλλήλους ιδιωτικού τομέα. Κι αφού η περιοχή που αυτοί εργάζονται αποδεικνύεται με επίσημη βεβαίωση από το ΙΚΑ κι όχι υπεύθυνη δήλωση, δεν καταλαβαίνω γιατί αντιμετωπίζονται ως κατώτερες αυτές οι οικογένειες. Γιατί ο δημόσιος υπάλληλος «δίνει» συνυπηρέτηση από την πρώτη μέρα ενώ ο ιδιωτικός πρέπει να συμπληρώσει 2 χρόνια εργασίας στην ίδια περιοχή;

    Αν πραγματικά το Υπουργείο θέλει να δείξει το κοινωνικό του πρόσωπο ενισχύοντας την οικογένεια, θα πρέπει να διορθώσει αυτές τις δύο διατάξεις, ώστε και να στηρίξει την ανατροφή ενός νεογέννητου, αλλά και να αντιμετωπίζει με ισότητα όλους τους υπαλλήλους, όπως άλλωστε ορίζει το Σύνταγμα.

  • 27 Απριλίου 2011, 15:52 | ΑΝΤΩΝΙΑ Ν.

    Προς Στελέχη Υπουργείου Παιδείας

    Σχετικά με τις αποσπάσεις σε διοικητικές θέσεις συμφωνώ ότι η επιστημονική κατάρτιση θα πρέπει να αποτελεί το σημαντικότερο κριτήριο. Στο κείμενο που έχει τεθεί για δημόσια διαβούλευση γίνεται αναφορά για μεταπτυχιακές σπουδές, επιμόρφωση, ξένες γλώσσες κτλ που πρέπει να κατέχει ο υποψήφιος εκπαιδευτικός για αντίστοιχες θέσεις. Ωστόσο αυτή η πρόθεση του Υπουργείου έρχεται σε αντίθεση με πρόσφατη δημοσίευση ΦΕΚ που αφορά στη μετάταξη υπαλλήλων ΔΕ και ΥΕ σε θέσεις διοικητικές στο Υπουργείο Παιδείας και σε φορείς του υπουργείου καθώς και σε γραφεία Διευθύνσεων από αλλούς φορείς που δεν έχουν καμία σχέση με το χώρο της παιδείας όπως οι ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θεωρώ ότι ένας χώρος τόσο ευαίσθητος, με τόσα προβλήματα, όπως ο χώρος της παιδείας αλλά και απαιτήσεις από τους εκπαιδευτικούς δεν μπορεί να οργανωθεί και να λειτουργήσει σωστά όταν δεν τοποθετούνται οι κατάλληλα καταρτισμένοι ανθρώποι στην κατάλληλη θέση. Είμαι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εργάζομαι σε τάξη, με δεύτερο πτυχίο επίσης στον κλάδο της εκπαίδευσης, μεταπτυχιακό στις ΤΠΕ, σε λίγους μήνες ολοκληρώνω και το δεύτερο μεταπτυχιακό στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης καθώς και επιμορφώσεις και ξένες γλώσσες. Συμπληρώνω 13 χρόνια σπουδών στο αντικείμενο της εκπαίδευσης και θεωρώ αδιανόητο, και νομίζω εκφράζω και την πλειοψηφία συναδέλφων μου, να ασκούν διοικητικό έργο στο χώρο της παιδείας απόφοιτοι ΔΕ και ΥΕ- αναρωτιέμαι σε αυτήν την περίπτωση ξεχνάμε την αξιολόγηση; Πολλοί εκπαιδευτικοί αφιερώνουμε από τον προσωπικό μας χρόνο καθώς και χρήματα για επιμόρφωση και αισθανόμαστε ότι αυτή η προσπάθεια δυστυχώς δεν αξιολογείται και δεν εκτιμάται όπως θα έπρεπε.
    Σας παρακαλώ να ληφθούν σοβαρά υπόψη όσα αναφέρθηκαν ώστε αυτή η γενικότερη προσπάθεια αναμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας να είναι ουσιαστική και εποικοδομητική και αυτό θα επιτευχθεί μόνο με αξιοκρατία.

  • 26 Απριλίου 2011, 23:55 | ANASTASIS

    ΣΙΓΟΥΡΑ…………ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Ο ΜΥΘΟΣ
    ΑΦΟΥ ΟΛΟΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΒΟΛΕΥΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ Ή ΟΧΙ

  • 26 Απριλίου 2011, 11:09 | Παναγιώτης Κοσμόπουλος

    Για τη διασφάλιση της αμεροληψίας και αντικειμενικότητας των αποφάσεων των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, θα πρέπει η εκλογή τους να είναι ακομμάτιστη, εκτός παρατάξεων και πολιτικών φορέων. Γιατί με την κομματική ταυτότητα των μελών αίρεται από την εκλογή τους το τεκμήριο αμεροληψίας και αντικειμενικότητας. Ας προτείνονται από τους Συλλόγους Διδασκόντων οι άριστοι και ικανοί γι’ αυτές τις θέσεις.

  • 26 Απριλίου 2011, 09:50 | Νίκος Γράψας

    Μουσικά Σχολεία.
    1.είναι απαραίτητο να τηρείται το περί ‘αποδεδειγμένης σχέσης με τις τέχνες’ για τις μεταθέσεις, αποσπάσεις των συναδέλφων γενικής παιδείας.
    το καταλληλότερο όργανο για τον έλεγχο και την αξιολόγηση τέτοιων αποδείξεων είναι η καλλιτεχνική επιτροπή του υπουργείου, μάλλον, κι όχι τα ΠΥΣΔΕ.αλλιώς ποιος ο ρόλος της;
    2. πολύ καλά, για τις μεταθέσεις στο μάθημα της παραδοσιακής το δίπλωμα βυζαντινής μοριοδοτείται με 6 και το πτυχίο καθόλου.
    Μου προξενεί μεγάλη απορία το ότι για τις μεταθέσεις ειδικοτήτων ευρωπαϊκών οργάνων μοριοδοτείται με 6 και το δίπλωμα και το πτυχίο! γνωρίζουν οι συντάξαντες την πρόταση, τη διαφορά μεταξύ πτυχίου και διπλώματος; πρόκειται για 2, τουλάχιστον, χρόνια σπουδών επιπλέον.ήδη υπάρχει ένα θέμα με την επάρκεια των συναδέλφων που έρχονται στα μουσικά μόνο με πτυχίο κιόχι με δίπλωμα. ποια είναι η γνώμη της καλλιτεχνικής επιτροπής; αν συμφωνεί θα ήθελα να το γνωρίζω.
    Την ίδια απορία προξενεί και η μοριοδότηση για την ειδικότητα των Θεωρητικών της Ευρωπαϊκής Μουσικής: 6 μόρια για αντίστιξη ή φούγκα ή σύνθεση. επιεικώς απαράδεκτο! τι εξυπηρετεί αυτή η ισοπέδωση των σπουδών, αν όχι τον υποβιβασμό των παρεχόμενων σπουδών;από την αντίστιξη στη σύνθεση απαιτούνται 6, τουλάχιστον χρόνια σπουδών!!!
    αυτή είναι πρόταση της καλλιτεχνικής επιτροπής; θα ήθελα μια δημόσια απάντηση.
    Πρόταση: επειδή η αντίστιξη είναι δίπλωμα θα πρέπει να μοριοδοτηθεί με 6. τότε η φούγκα ως μεταπτυχιακό(2χρόνια) θα πρέπει να μοριοδοτείται με +6 και η σύνθεση(4 χρόνια!)ως διδακτορικό με +8
    ευχαριστώ για τη φιλοξενία.