1. Θεωρείτε αναγκαία τη θέσπιση κριτηρίων για τις αποσπάσεις (κοινωνικών κυρίως) και την αποτίμησή τους με συγκεκριμένο αριθμό μονάδων; Αν ναι, συμφωνείτε με την αριθμητική αποτίμηση των προτεινόμενων κριτηρίων απόσπασης;

  • 21 Απριλίου 2011, 08:11 | Konstantinos

    Για όσους θεωρούν απαράδεκτη ή κατακριτέα την προνομιακή μεταχείριση των συζύγων στρατιωτικών, ως στρατιωτικός και σύζυγος εκπαιδευτικού θα ήθελα να τους ενημερώσω για τα παρακάτω.

    Όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι μετακινούνται μόνο κατόπιν αιτήσεώς τους.

    Οι στρατιωτικοί είναι η μόνη κατηγορία εργαζομένων οι οποία υφίσταται υποχρεωτική εσωτερική μετανάστευση κάθε 2 έως 3 χρόνια. Κατά συνέπεια εάν δεν υπήρχε η εν λόγω ρύθμιση θα ήταν πρακτικώς αδύνατο η συνυπηρέτηση των συζύγων.

    Εάν υποχρεωθεί το Υπουργείο Άμυνας να μην μεταθέτει τους στρατιωτικούς οι οποίοι είναι σύζυγοι εκπαιδευτικών ή εάν υποχρεωθεί να τους αποσπά στην περιοχή την οποία υπηρετεί η εκπαιδευτικός τότε σαφώς και δεν θα υπάρχει θέμα για προτεραιότητα στις αποσπάσεις.

  • 21 Απριλίου 2011, 07:58 | ΟΔΥΣΣΕΑΣ

    Από τη στιγμή που η δυνατότητα μετάθεσης στον τόπο κατοικίας της οικογένειάς μας μειώνεται δραματικά λόγω των οργανικών θέσεων που μειώνονται, πρέπει να μοριοδοτείται η συνυπηρέτηση όλων των εργαζομένων. Με την τεράστια ανεργία που υπάρχει, πόσο εφικτό είναι ο/η σύζυγος να εγκαταλείψει τη δουλειά του/της για να ακολουθήσει τη΄»διαδρομή» ενός/μιας εκπαιδευτικού; Όσοι και όσες έχουμε συζύγους στον Ιδιωτικό τομέα είμαστε καταδικασμένοι/ες να βρισκόμαστε μόνιμα μακριά από την οικογένειά μας; Δεν καταλαβαίνω τέτοιου είδους κοινωνικά κριτήρια.

    Να αποσπώνται ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ (μετά από όσους/όσες αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, αναπηρίες κλπ) σε άλλο νομό όλοι/ες όσοι/ες οι σύζυγοι τους εργάζονται σε άλλο νομό στο Δημόσιο ή Ιδιωτικό τομέα ανεξαρτήτως επαγγέλματος συζύγου. (Όχι μόνο οι σύζυγοι στρατιωτικών και εκπαιδευτικών) και φυσικά λαμβάνοντας απαραίτητα υπόψην και τη χιλιομετρική διαφορά του τόπου κατοικίας με την οργανική θέση.

  • 21 Απριλίου 2011, 07:35 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Αμοιβαία Μετάθεση- Απόσπαση
    Θα πρέπει να γίνεται αμοιβαία μετάθεση σε άτομα την ίδιας ειδικότητας ακόμη και στην περίπτωση που τα δύο άτομα είναι στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ.

    Πρέπει να θεσπιστεί και η αμοιβαία απόσπαση. Είναι παράλογο να θέλουν δύο άτομα της ίδιας ειδικότητας να αλλάξουν θέση έστω και προσωρινά και να μην μπορούν.

  • 21 Απριλίου 2011, 03:22 | ΕΛΕΝΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΚΟΛΕΤΣΑ

    Συμφωνώ να αναθεωρηθεί ο τρόπος μετάθεσης – απόσπασης. Να συμπεριληφθεί και η περίπτωση που θα πρέπει να βρισκόμαστε κοντά στους υπερήλικες γονείς οι οποίοι εξαρτώνται από μας λόγω προβλημάτων υγείας. Βρέθηκα στη θέση να πρέπει να «αποδείξω» σε συναδέλφους, αφού είχα υποβάλει δικαιολογητικά από Υγειονομική Επιτροπή στο ΠΥΣΠΕ, τους λόγους απόσπασης και να υποστώ βίαιη λεκτική συμπεριφορά επειδή επικαλέστηκα το προσωπικό απόρρητο.
    Βέβαια έχουν σημειωθεί και άλλου είδους παρατυπίες: να παρουσιαστεί συνάδελφος με χαρτί καρδιολόγου (για βατιά καρδιακή νόσο) και να αποκαλυφθεί από μέλος του ΠΥΣΠΕ της περιοχής ότι γυμναζόντουσαν στο ίδιο γυμναστήριο.

  • 21 Απριλίου 2011, 02:25 | Γεώργιος Καραμαρούδης

    Συμφωνώ απόλυτα με τα κριτήρια για τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις στις ΚΥ γιατί ο αποσπασμένος ή ο μετατεθήμενος πρέπει να έχει αποδεδειγμένα τυπικά προσόντα.

  • 21 Απριλίου 2011, 00:36 | Κλεάνθης Ππαδόπυλος

    Η απουσία μοριοδότησης για εκπαιδευτικούς που ζητούν απόσπαση και είναι σύζυγοι εκπαιδευτικών αποτελεί μεγάλη παράλειψη και θα έπρεπε να προστεθεί.

  • 21 Απριλίου 2011, 00:31 | roula

    Σας παρακαλώ θεωρώ σημαντικό εφόσον κρατάτε ακόμα τις κατηγορίες για συζύγους δικαστικών- στρατιωτικών να επανεξετάσσεται το θέμα των συζύγων μελών ΔΕΠ.

  • 20 Απριλίου 2011, 23:45 | Eλένη Γ.Κ.

    Σαφέστατα πρέπει να υπάρχουν κριτήρια και στις αποσπάσεις γιατί ως τώρα η κατάσταση ήταν τραγική. Τα κριτήρια που τίθενται σε γενικές γραμμές είναι σωστά. Όμως:
    1)Η προτεραιότητα για συζύγους δικαστικών και στρατιωτικών είναι αχαρακτήριστη. Προνομιούχες κατηγορίες υπαλλήλων, όπως οι παραπάνω, πρέπει να απολαμβάνουν και επιπλέον προνόμια; Έλεος πια. Ή να ισχύσει για όλους (δημόσιο-ιδιωτικό) ή για κανέναν.Αν πράγματι σας ενδιαφέρουν τα κοινωνικά κριτήρια πάρτε υπόψη σας τουλάχιστον τις φορολογικές τους δηλώσεις και όχι το γόητρο και το κύρος της θέσης.
    2)Η μοριοδότηση, ή μάλλον η μη μοριοδότηση για την άδεια μητρότητας επίσης είναι άδικη.Αφενός υπάρχει ανισότητα ανάμεσα σε γυναίκες και άνδρες εκπαιδευτικούς που διεκδικούν ίδιες θέσεις και με τις ίδιες περίπου προυποθέσεις και αφετέρου ωθεί τις μητέρες να μην παίρνουν την άδεια αν επιδιώκουν μια μετάθεση ή απόσπαση και χρειάζονται τα μόρια.
    3) η μοριοδότηση που αφορά κατηγορίες εκπαιδευτικών που έχουν ανήλικο παιδί ή παιδί που σπουδάζει είναι σωστή. Μήπως όμως πρέπει να διευρυνθεί;Γιατί να μην μοριοδοτείται ο εκπ/κός όταν έχει παιδιά ,αποδεδειγμένα, άνεργα;Δεν αρκεί το ότι τους κόβεται η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη;
    4)Η προτεραιότητα των συνδικαλιστών…απλώς ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΉ

  • 20 Απριλίου 2011, 23:16 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΕ ΑΛΛΟ ΑΝΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΛΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ,ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΣΕ ΦΟΡΕΙΣ;

  • 20 Απριλίου 2011, 23:14 | Θεολόγος

    Σίγουρα είναι απαραίτητη η θέσπιση αξιόπιστων και μετρήσιμων κριτηρίων για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. Πρέπει να ληφθεί όμως υπόψη ότι εκτός από τους λόγους υγείας η οικογένεια είναι ο κυριότερος λόγος που κάποιος αιτείται μετάθεση ή απόσπαση. Και πρέπει να είναι αυτονόητο σε όποια πολιτεία ότι οι οικογένειες πρέπει να παραμένουν ενωμένες οπότε και να διευκολύνονται τα μέλη τους τουλάχιστον με αποσπάσεις. Ανεξάρτητα από την εργασιακή σχέση των συζύγων και τον εργοδότη τους. ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΛΟΙΠΟΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
    Επίσης, στο κριτήριο 3.1 γ. είναι ασαφές πως και από ποιόν θα ορίζεται η τεκμηριωμένη γνώση του αντικειμένου της θέσης που πρόκειται να καλυφθεί.
    Τέλος, ίσως θα πρέπει κάποια στιγμή οι θέσεις στα διοικητικά όργανα να καλυφθούν από μόνιμους υπαλλήλους με σπουδές στην ανώτερη σχολή δημόσιας διοίκησης ή εκπαιδευτικούς με ανάλογες σπουδές που θα επιλέξουν το διοικητικό από το εκπαιδευτικό έργο οριστικά.

  • 20 Απριλίου 2011, 23:10 | ΤΑΝΤΑΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΜΕΤΡΟ.1)Η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ(ΕΦΟΣΟΝ ΓΙΝΕΙ) ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΕΤΗ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΑΔΙΚΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ. 2)Η ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ(ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ).ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΟΤΑΝ ΜΕΝΕΙΣ(Η ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Ο/Η ΣΥΖΥΓΟΣ) ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ,ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ,ΟΤΑΝ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΥΣΑΙ ΑΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΝΕΙΣ(ΔΟΥΛΕΥΕΙ Ο/Η ΣΥΖΥΓΟΣ) 30 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟ ΔΗΜΟ.

  • 20 Απριλίου 2011, 23:03 | Μαρίνα

    Θέσπιση κριτηρίων :ναι
    Αριθμητική αποτίμηση των προτεινόμενων κριτηρίων απόσπασης :ναι

    Τα κοινωνικά όμως κριτήρια θα έπρεπε να περνούν σε δεύτερη μοίρα, σε σχέση με όσα προέρχονται από υπηρεσία σε δυσμενείς περιοχές ή από συνολική προυπηρεσία.
    Υπάρχουν εκπαιδευτικοι που υπηρετησαν ελάχιστα ή και καθόλου ,λόγω αδειων κυησης και ανατροφής τέκνων επί σειρά ετών.
    θα έπρεπε να προηγούνται έναντι κάποιου που υππηρετησε 3 χρόνια σε νγσι της άγονης γραμμής αλλά είναι άγαμος;

  • Η θέσπιση μετρήσιμων κριτηρίων είναι όχι μονό απολύτως αναγκαία αλλά και επιτακτική.
    Είναι μια ενέργεια που έπρεπε να υλοποιηθεί εδώ και πολύ καιρό, αλλά ποτέ δεν είναι αργά και έτσι κάθε καλό που παρουσιάζεται πρέπει να το επικροτούμαι και να συμβάλουμε στην όσο το δυνατόν καλύτερη αρχική μορφοποίηση του.

    Πιο αναλυτικά τώρα…

    3. Κριτήρια για τις αποσπάσεις

    3.1
    α. Το κριτήριο να αναφέρει μεταπτυχιακές σπουδές η μεταπτυχιακός φοιτητής-τρία χωρίς να εξειδικεύει δημόσια διοίκηση και διοίκηση εκπαίδευσης.
    Λέτε κάποιος με μεταπτυχιακό να μη μπορεί να πρωτοκολλήσει ένα έγγραφο και να πρέπει να έχει μεταπτυχιακό στη δ.δ. η στην δ.ε ;

    β. Κρίνω απορριπτέο το κριτήριο του δεύτερο πτυχίο που είναι σχετικό με τη διοίκηση, τη νομική η άλλη επιστήμη.

    γ. Σωστό αν και ήδη οι αποσπασμένοι προηγουμένων ετών θα ισχυριστούν ότι το έχουν ήδη αποκτήσει και ίσως αυτό στη πραγματικότητα να μην ισχύει.

    δ. Ορθότατο, αλλά με ένα σημαντικότατο λάθος. το διαζευκτικό «η» στην πιστοποίηση α΄ επιπέδου πρέπει να γίνει «ΚΑΙ»
    Δηλαδή καμιά αίτηση για διοικητική απόσπαση να μη γίνεται δεκτή αν ο εκπαιδευτικός δεν έχει πιστοποίηση α΄ επιπέδου τουλάχιστον, αλλιώς κυρίες και κύριοι αυτο-κοροιδευόμαστε.

    ε. Ιδιες παρατηρήσεις με το γ.

    στ. Σωστό, αν και εδώ πρέπει να απαιτηθεί για τους «ξενόγλωσσους» εκπαιδευτικούς (αγγλικών κλπ ) πιστοποίηση δεύτερης ξένης γλώσσας προκειμένου να ευνοηθούν αυτού του κριτηρίου.

    3.2.1 β, γ, δ. Η αφρόκρεμα έχει προτεραιότητα και στον κλάδο μας, ενώ εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε καμιά προτεραιότητα μέσα στο δικό μας κλάδο.
    Σε αυτή τη παράγραφο-κριτήριο είναι πολύ αυτονόητο και λογικό να έλεγε ότι οι εκπαιδευτικοί που είναι σύζυγοι εκπαιδευτικών αποσπώνται συγκρινόμενοι μονό μεταξύ τους, αλλά το λογικό δεν είναι και πραγματικό…

    3.2.2 Πλήρως λανθασμένο, προκλητικό και εκτός χωροχρόνου.
    Εδώ γλύφετε τους συνδικαλιστές η οι ίδιοι απαίτησαν και το έβαλαν αυτό;
    Ποιος ο λόγος να υπάρχει αυτό; Δεν έχουν μειωμένο ωράριο;
    Και για να βγώ λιγάκι και εκτός θέματος δεν παίρνουν ετήσια συνδρομή για μετακινήσεις κλπ περίπου…
    30€ x 60.000 εκπαιδευτικοί δ.ε.==1.800.000€ ετήσια!!!!!

    3.2.3
    α)
    i) Σωστό,
    ii) Σωστό,
    iii) Η εντοπιότητα πρέπει να παίρνει 10 μόρια, είναι σημαντική και διαφανέστατη.
    iv) Όλα σωστά

    β)
    i) Σωστό
    ii) Υπό διερεύνηση, πρέπει να συσχετιστεί αν είναι εν ζωή και οι δυο γονείς καθώς και η περιουσιακή κατάσταση του εν ζωή γονέα.
    iii) Υπό διερεύνηση όπως το (ii) (ανήλικα αδέλφια κλπ) .

    γ)
    Υπό διερεύνηση η θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση, ναι εφόσον το ζευγάρι είναι άτεκνο, η περιοχή όπου υπηρετεί ο εκπαιδευτικός δεν έχει κέντρο εξωσωματικής γονιμοποίησης και να ισχύει για γυναίκες εκπαιδευτικούς.

    δ) Σωστότατο, αρκεί να διασαφηνίζεται ότι η περιοχή που ζητάει να αποσπαστεί είναι η περιοχή του πανεπιστημίου στο οποίο είναι φοιτητής—τρια, αλλιώς δεν έχει κανένα νόημα.
    Οι μονάδες εδώ πρέπει να είναι 5.

    3.2.3 Εδώ έγινε ένα λαθάκι στο κέιμενό σας στο pdf, είναι το 3.2.4, οκ λοιπόν…
    3.2.4 Απόλυτα σωστότατο, 10 με τόνο, αρκεί τα ονόματα να δημοσιεύονται και να υπάρχει «διαύγεια»

    4.
    α. Σωστό
    β. Σωστό
    γ. Σωστό

    5.
    5.1, 5.2, Κανένα σχόλιο.
    5.3 Το υπουργείο να ανακοινώνει πότε ακριβώς θα δημοσιεύσει τις αποσπάσεις και όταν λέω πότε ακριβώς για παράδειγμα να ενημερώνει το Υπουργείο ότι οι αποσπάσεις θα δημοσιευτούν την ….-….- 2011 , ώρα 15:00. και επιπλέον
    να αναφέρει τα ονόματα των επιτροπών
    και δίπλα στα ονόματα των αποσπασθέντων να υπάρχουν στήλες με τα κριτήρια διαφάνειας.
    Θέλουμε αξιοπρέπεια, διψάμε για διαφάνεια.

    Θέματα μεταθέσεων

    1. Η εντοπιότητα να έχει μεγάλο συντελεστή.
    2. Κατηγορίες σχολείων. Εδώ οι αρμόδιοι του υπουργείου πρέπει να προσέξουν αν θέλουν να πουν ότι έχουν κάνει σωστή δουλειά.
    Υπάρχουν σχολεία χιλιομετρικά γειτονικά (απόσταση 1-2 km) που όμως απέχουν έτη φωτός οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών. Για παράδειγμα άλλοι συνάδελφοι έχουν ατομικά γραφεία και αίθουσες διδασκαλίας πολυτελείς και άλλοι δίπλα κάνουν το χειμώνα μάθημα τις πρώτες ώρες σε προκάτ με θερμοκρασίες 1-2 βαθμούς Κελσίου και δεν έχουν κάθισμα μέσα στην αίθουσα να καθίσουν.
    3. 4. Κανένα σχόλιο
    5. 6. 7. 8, 9 Κανένα σχόλιο.

    Σας ευχαριστώ.

  • 20 Απριλίου 2011, 22:21 | Τάσος

    Θεωρώ αναγκαία την ΠΛΗΡΗ και για όποιο λόγο ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ των αποσπάσεων.
    Είναι αδύνατον να εξασφαλιστεί η διαφάνεια, η δικαιοσύνη και η μη σύναψη πελατειακών σχέσεων.
    Μόρια, κριτήρια, ειδικές κατηγορίες, έκτακτες ανάγκες, οικογενειακά ή οικονομικά ή προσωπικά προβλήματα, μία απο τα ίδια.

  • Υπόμνημα – Ανοιχτή Επιστολή: «Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία» : Κριτική επί του νομοσχεδίου – Παιδαγωγική κριτική.
    Υπόμνημα – Ανοιχτή Επιστολή
    Προς
    Κύριο Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου
    Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας
    Κυρία Φώφη Γεννηματά, Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
    κ. Γιάννη Πανάρετο, κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό Παιδείας
    Κοινοποίηση: κ.κ. Βουλευτές, Πρυτάνεις Πανεπιστημίων και Καθηγητές Παιδαγωγικών Τμημάτων, Διευθυντές Πειραματικών, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ, Εκπαιδευτικούς, Μ.Μ.Ε.
    Κοινοποίηση: Εισηγήτρια: κ. Όλγα Νικολάου Ρενταρή – Τέντε
    «Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία» :
    Κριτική επί του νομοσχεδίου – Παιδαγωγική κριτική.
    Επιστημονική συμβολή στην εποικοδομητική κριτική του νέου κατατεθειμένου και ψηφισθέντος ‘επί της αρχής’ Νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, για το «Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων». Παρατηρήσεις, Κριτική, Συμπεράσματα, Προτάσεις.

    Γενικά: Έχει βελτιωθεί σημαντικά το νομοσχέδιο, σε σχέση με το προσχέδιο, αλλά, παρότι ότι έχει ψηφιστεί επί της αρχής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, χρειάζονται μερικές βασικές τροποποιήσεις, για να είναι εύχρηστο, λειτουργικό, επιστημονικό και αποδεκτό από όλους! !
    Αν η κ. Υπουργός ήθελε να δείξει την νέα ψηφιακή εποχή των νέων σχολείων, θα μπορούσε να τα ονομάσει Πειραματικά Ψηφιακά ή Πρότυπα Ψηφιακά σχολεία. Ποτέ, όμως, δεν μπορεί να τα ονομάσει Πρότυπα Πειραματικά (και με τους δύο αντικρουόμενους επιστημονικά όρους ταυτόχρονα).
    Πιθανά, η Υπουργός είναι θύμα κάποιων Συμβούλων, που της «τραβάνε το χαλί κάτω από τα πόδια της» και όταν «φύγει», θα αναγνωρίσουν οι ίδιοι ότι είναι «άλλο Πρότυπα άλλο Πειραματικά σχολεία», ενώ το Προτεινόμενο «Πρότυπο –Πειραματικό» δεν υπάρχει σε καμιά χώρα και το γνωρίζουν!! Οι ίδιοι οι Υπουργοί μαζεύουν δικούς τους Συμβούλους και «ψευτο-Πανεπιστημιακούς», χωρίς πραγματικά προσόντα, τους δίνουν θέσεις σε Πανεπιστήμια και μετά ζητάνε από τους «αγράμματους Πανεπιστημιακούς» συμβουλές! Ποιος να συμβουλεύσει ποιον!
    Έτσι αναπαράγεται ο «φαύλος κύκλος των αγραμμάτων» Συμβούλων Πανεπιστημιακών, μη σοβαρών συμβουλών προς Υπουργούς και νομοσχέδιων – εκτρωμάτων, όπως το παρόν! Για όλα αυτά, φταίει. Δήθεν, ο έντιμος εκπαιδευτικός του Πειραματικού, που έκανε καλά την δουλειά του και πάνε να τον «ξεσπιτώσουν», για να φέρουν πάλι τους «αγράμματους – φίλους», ακόμα και από τα ιδιωτικά, και να ξαναμπούμε στον «φαύλο κύκλο της αμάθειας και ακυβερνησίας»!
    Θα πρέπει πρώτα να «καθαρίσει το Πανεπιστήμιο» από τους ανίκανους, την οικογενειοκρατία και τον νεποτισμό και μετά να μιλήσουμε για αξιοκρατία στην Μέση Εκπαίδευση. Θα πρέπει να προστεθεί στο νομοσχέδιο διάταξη ότι για την ανύψωση των νέων σχολείων, χρειάζεται πρώτα ανύψωση του επιπέδου των ΑΕΙ και ΤΕΙ και του επιστημονικού – μορφωτικού επιπέδου των μελών ΔΕΠ. Εισάγεται ρύθμιση «για τις κρίσεις μελών ΔΕΠ», ότι «ουδείς μπορεί να κριθεί ως Καθηγητής Α’ Βαθμίδας ΑΕΙ και ΤΕΙ αν δεν έχει διεθνή παρουσία, εκπαίδευση και
    συνεργασία, τουλάχιστον δύο ετών, όπως Μεταπτυχιακό Τίτλο, Διδακτορικό τίτλο, μετα-διδακτορικό τίτλο, δημοσιεύσεις σε Διεθνή επιστημονικά περιοδικά κλπ. Έχει γεμίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμια από «ψευτο-Καθηγητές», που ποτέ δεν πέρασαν τα Ελληνικά σύνορα και ζουν « ως αγράμματοι και απομονωμένοι» από την Ευρωπαϊκή και Διεθνή επιστημονική Κοινότητα!

    Περίληψη
    Τα πειραματικά και τα Πρότυπα είναι δύο αντίθετα σχολεία που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Τα πρώτα Πειραματικά είναι τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, δηλ, είναι κτήμα – μέρος των πανεπιστημίων και υπάρχει Επόπτης Καθηγητής που ορίζει το Πανεπιστήμιο. Τα υπόλοιπα Πειραματικά «συνδέονται» με το Πανεπιστήμιο, και δεν είναι κτήμα – μέρος των Πανεπιστημίων και σε αυτά δεν υπάρχει Επόπτης Καθηγητής του Πανεπιστημίου. Η εισαγωγή γίνεται με κλήρωση.
    Τα πρότυπα σχολεία είναι τα σχολεία της «Αριστείας». Έχουν δηλαδή στόχο την εκπαίδευση αρίστων μαθητών που να αποτελούν πρότυπο για την κοινωνία και τους άλλους μαθητές, με αμφίβολα αποτελέσματα. Στα πρότυπα σχολεία (όπως παλιά στο Βαρβάκειο, Ζωσιμαία, στην Ιωνίδειο κλπ…) η επιλογή μαθητών φυσικό είναι να γίνεται με εξετάσεις αφού στόχος τους είναι η εκπαίδευση των δήθεν αρίστων, όπως επίσης και διακοπή της φοίτησης όσων δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθμούς τους. Είναι τα σχολεία της συντήρησης, της «ψευτο ελίτ». Η
    εισαγωγή γίνεται με εξετάσεις.
    Τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία μπορούν να διακριθούν σε:
    a. – Τα Πειραματικά του Παν/μιου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις).
    b. – Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας κλπ… Η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις).
    c. – Τα πειραματικά που «συνδέονται» με τα Π.Ε.Κ. (αλλά δεν είναι του πανεπιστημίου) και σε αυτά εντάχτηκαν με το νόμο του 1985 τα ιστορικά τα τότε «πρότυπα» Βαρβάκειο κλπ.. που μετονομάστηκαν το 1985 σε «πειραματικά» και τα λοιπά Πειραματικά των Νομών και συνδέονται με τα Π.Ε.Κ. Η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις). , και
    d. – Τα νέα Πρότυπα σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης (που θα ιδρυθούν με τον νέο νόμο. Αν στα σχολεία αυτά υπάρχουν εξετάσεις τότε η λέξη «πειραματικά» δεν ισχύει και προστίθεται για να δημιουργεί σύγχυση)

    Παρατήρηση. Επιβάλλεται να υπάρχει ένας ορισμένο αριθμός «Πειραματικών των Πανεπιστημίων» (Α.Ε.Ι), γιατί δεν εννοούνται Πανεπιστήμια χωρίς Πειραματικά Σχολεία, στα οποία η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Παραμένει η ίδια δομή του εξαετούς ενιαίου Γυμνασίου – Λυκείου και παραμένει ο Επόπτης Καθηγητής Επιστημών Αγωγής.
    Οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών των ΑΕΙ έχουν υψηλά προσόντα και εξ’ορισμού παραμένουν στην οργανική θέση τους για να μην διαλυθούν και αυτά που υπάρχουν! Να ιδρυθούν Πειραματικά των ΑΕΙ εκεί που δεν υπάρχουν.

    Επιβάλλεται επίσης να υπάρχει ένας ορισμένος αριθμός Πειραματικών που «συνδέονται με τα Πανεπιστήμια» και Τ.Ε.Ι., (πέραν των Πειραματικών των Α.Ε.Ι.), για την σωστή εφαρμογή των ερευνών, των διδακτικών ασκήσεων, της επιμόρφωσης των νέων εκπαιδευτικών κλπ. Η ΑΣΠΑΙΤΕ οφείλει να πρωτοπορήσει και σε αυτόν το τομέα ιδρύοντας τα πρώτα Πειραματικά της ΑΣΠΑΙΤΕ στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Θράκη.

    Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο και με Υπουργική Απόφαση θα πρέπει να καθορίζεται:
    α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
    β) Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά που ορίζονται από τον νόμο του 1985.
    γ) Πρότυπο Σχολείο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις). Αυτά απλά θα μπορούν με τον νέο νόμο, να «συνεργάζονται» με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
    Σε κανένα σχολείο δεν πρέπει να υπάρχουν ταυτόχρονα και οι δύο όροι π.χ. Πρότυπο-Πειραματικό. Με Υπουργική Απόφαση δίδεται ο τίτλος στο κάθε σχολείο ανάλογα αν οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση = Πειραματικό ή οι μαθητές εισάγονται με εξετάσεις = Πρότυπο. Στο νομοσχέδιο φαίνεται ότι σε όλα τα Λύκεια θα εισάγονται οι μαθητές με εξετάσεις, πράγμα που δεν είναι σωστό και καλό είναι, η ρύθμιση αυτή να γίνεται με Υπουργική Απόφαση!
    Τα Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων, που ίδρυσε ο Γεώργιος Παπανδρέου, ο Αλέξανδρος Δελμούζος, ο Ανδρέας Παπανδρέου κινδυνεύουν να αφανιστούν από το νέο νομοσχέδιο! Η Υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου, πιθανά, να είχε αγαθές προθέσεις και να ήθελε να δημιουργήσει νέα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», και νέα Πειραματικά που «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια (στη θέση αυτών που συνδεόντουσαν από τον νόμο 1566/1985 με τα Π.Ε.Κ.), αλλά η εισαγωγή του όρου «Πρότυπο» και οι «κρίσεις εκπαιδευτικών ανά πενταετία» και ο τρόπος
    παρουσίασης των «αλλαγών», περιέπλεξε τα πράγματα. Η κ. Άννα Διαμαντοπούλου φέρεται να επαναφέρει τα Πρότυπα, τα σχολεία της Χούντας και της Συντήρησης! Τρίζουν τα κόκκαλα των αγωνιστών της δημοκρατίας!
    Πειραματικό και Πρότυπο δύο διαφορετικές και αντίθετες έννοιες… που οι δήθεν ειδικοί δεν αντιλαμβάνονται! Επίσης, άλλο Πειραματικό Σχολείο «του» Πανεπιστημίου και άλλο «Πειραματικό» Σχολείο (του Νομού λειτουργίας, που εντάσσεται στα Π.Ε.Κ. από τον νόμο 1566/1985) και άλλο Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο!
    1. Πειραματικό Σχολείο «του» Πανεπιστημίου : Είναι ειδική κατηγορία και οφείλει να εξαιρεθεί από τον νέο νόμο. Ανήκει στο πανεπιστήμιο, η Σύγκλητος ασχολείται με τα βασικά θέματα λειτουργίας του, έχει πανεπιστημιακό άσυλο, έχει Επόπτη Πανεπιστημιακό Καθηγητή των Επιστημών Αγωγής. Το ΠΣΠΑ, το καλύτερο σχολείο σε όλη την Ελλάδα, αποτελείται από εξατάξιο δημοτικό και εξατάξιο Γυμνάσιο Λύκειο και κρατάει ακόμα και σήμερα αυτή την δομή. Η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις).
    2. Πειραματικά Σχολεία: η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις).
    3. Πρότυπα Σχολεία: η εισαγωγή γίνεται μόνο με εξετάσεις (Σχολεία της Συντήρησης και της Χούντας). Η εισαγωγή γίνεται με εξετάσεις.
    4. Πρότυπα-Πειραματικά: Δεν υπάρχουν και αν η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με εξετάσεις, τότε θα είναι Πρότυπα και δίπλα ό όρος «Πειραματικά θα υπάρχει για να δημιουργεί σκόπιμη σύγχυση»!
    5. Πειραματικό Σχολείο που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο: Δεν ανήκει στο Πανεπιστήμιο. Δεν έχει επόπτη Καθηγητή Πανεπιστημιακό, απλά συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο.
    Συμπαραστεκόμαστε στο δύσκολο έργο της εργατικότατης κ. Άννας Διαμαντοπούλου και του Υπουργείου και για το λόγο αυτό κάνουμε την παρούσα εποικοδομητική κριτική και γράφουμε την αληθινή σκληρή πραγματικότητα, για να διαφυλάξουμε και την ίδια και το Υπουργείο και το «αύριο» της παιδείας!
    Στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Θεσσαλονίκης ιδρύθηκαν και λειτουργούν, από το έτος 1930, τα πρώτα δύο (2) Πειραματικά Σχολεία των ΑΕΙ, αποτελούμενα από σχολικές μονάδες και των δύο βαθμίδων της γενικής εκπαίδευσης (Ν. 4376/29 και Ν. 4600/30).
    Στη συνέχεια ιδρύθηκε και λειτουργεί και το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πάτρας, βάσει της αρ. 80852/14.8.72 Απόφασης τους ΥΠΕΠΘ.
    Τέλος τα υπαγόμενα στις πρώην Παιδαγωγικές Ακαδημίες και τις Σχολές Νηπιαγωγών Πρότυπα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία, μετονομάστηκαν με την παρ. 2 του άρθρου 91, του Ν. 1566/85 Πειραματικά Σχολεία και με αυτή τη μορφή εξακολουθούν να λειτουργούν, σύμφωνα και με την παρ. 1, του άρθρου 111, του Ν. 1892/90 (ΦΕΚ 101Α΄). Τα Πειραματικά Σχολεία των Παιδαγωγικών Τμημάτων εποπτεύονται επιστημονικώς από το Εποπτικό Συμβούλιο (Ε.Σ.) που αποτελείται από τον Επόπτη και δύο αναπληρωτές επόπτες μέλη ΔΕΠ. Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικότητας των
    Επιστημών της Αγωγής που ορίζονται με τους αναπληρωτές τους από την Γενική Συνέλευση του οικείου Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου, η οποία συγκαλείται για το λόγο αυτό από τον Πρόεδρο του Τμήματος.
    Τα πειραµατικά και τα πρότυπα είναι δύο αντίθετα σχολεία που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Η υπουργός Παιδείας φέρεται να δηλώνει ότι µε τα πειραµατικά σχολεία θα επανέλθει η µίµηση προς την «Αριστεία».
    Το Πειραµατικό σχολείο είναι ταυτόσηµο µε πειραµατική διδασκαλία, δηλαδή δοκιµασία νέων παιδαγωγικών και διδακτικών µεθόδων, τη σύνδεση µε το πανεπιστήµιο. ∆εν έχει να κάνει µε την «Αριστεία» αλλά µε τον πειραµατισµό σε νέες παιδαγωγικές µεθόδους (χωρίς να αποκλείεται και η άριστη επίδοση των µαθητών). Τα πειραµατικά σχολεία ποτέ δεν καταργήθηκαν, άλλαξε απλά ο τρόπος εισαγωγής µαθητών σε αυτά (µε κλήρωση), κάτι εντελώς συµβατό µε τον τίτλο τους. Η σύνδεση µε το πανεπιστήµιο είναι απαραίτητη, γιατί δεν δοκιµάζεις
    παιδαγωγικές και διδακτι κές µεθόδους µόνο σε µαθητές που είναι ήδη άριστοι ή έχουν έναν πολύ υψηλό δείκτη γνώσεων, για να βγάλεις αντικειµενικά συµπεράσµατα. Εποµένως αν στα υπάρχοντα Πειραµατικά σχολεία του Πανεπιστηµίου βάλουµε «εξετάσεις εισαγωγής», τότε οποιαδήποτε πανεπιστηµιακή έρευνα ή διδασκαλία δεν θα είναι πλέον αντικειµενική και επιστηµονική!
    Τα Πρότυπα σχολεία είναι τα σχολεία της «Αριστείας». Έχουν δηλαδή στόχο την εκπαίδευση άριστων µαθητών που να αποτελούν πρότυπο για την κοινωνία και τους άλλους µαθητές, µε αµφίβολα αποτελέσµατα. Στα Πρότυπα σχολεία η επιλογή µαθητών, φυσικό είναι να γίνεται µε εξετάσεις, αφού στόχος τους είναι η εκπαίδευση των αρίστων, όπως επίσης και διακοπή της φοίτησης, όσων δεν µπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθµούς τους.
    Η αποσαφήνιση του σκοπού των δύο αντίθετων τύπων σχολείων, του Πειραµατικού και του Προτύπου, που για επιστηµονικούς λόγους δεν ταυτίζονται, είναι απαραίτητη προκειµένου να οργανωθούν και να λειτουργήσουν σωστά, αλλά και να βοηθήσουν γονείς και µαθητές να επιλέξουν τον έναν ή τον άλλο ή τον απλό τύπο σχολείου. Εποµένως εάν η υπουργός ιδρύσει πρότυπα – πειραµατικά σχολεία απλά όλα θα είναι «πρότυπα», αφού ο πειραµατισµός σε αυτά εξ ορισµού δεν µπορεί να υπάρξει γιατί το «δείγµα του µαθητικού πληθυσµού» είναι µη ασφαλές
    επιστηµονικά, αφού η εισαγωγή σε αυτά θα είναι µε εξετάσεις!
    Είναι αναγκαίο η υπουργός να κρατήσει έναν ορισµένο αριθµό Πειραµατικών που θα συνδέονται µε τα Πανεπιστήµια (η εισαγωγή θα γίνεται με κλήρωση) και τα υπόλοιπα να τα κάνει Πρότυπα που θα συνεργάζονται με τα πανεπιστήμια.(η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις. Ιδιαίτερη κατηγορία είναι τα Πειραματικά των ΑΕΙ, που θα πρέπει να εξακολουθήσουν να λειτουργούν ως έχουν! Η θέση για πρότυπα – πειραµατικά είναι αντιεπιστηµονική. Τα πρότυπα -πειραµατικά δεν υπάρχουν. Θα είναι µια αντιεπιστηµονική πρωτοτυπία! Αν η Υπουργός ήθελε να
    δείξει την νέα ψηφιακή εποχή των νέων σχολείων θα μπορούσε να τα ονομάσει Πειραματικά Ψηφιακά ή Πρότυπα Ψηφιακά σχολεία.
    Οι πιο σημαντικές παρατηρήσεις:
    1. Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο και με Υπουργική Απόφαση θα πρέπει να καθορίζεται:
    α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
    β) Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά που ορίζονται από τον νόμο του 1985.
    γ) Πρότυπο Σχολείο που θα «συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις).
    2. Αν η κ. Υπουργός ήθελε να δείξει την νέα ψηφιακή εποχή των νέων σχολείων, θα μπορούσε να τα ονομάσει Πειραματικά Ψηφιακά ή Πρότυπα Ψηφιακά σχολεία. Επίσης, θα μπορούσε να τα ονομάσει Νέα Πειραματικά ή Νέα Πρότυπα σχολεία. Ποτέ, όμως, δεν μπορεί να τα ονομάσει Πρότυπα Πειραματικά (και με τους δύο αντικρουόμενους επιστημονικά όρους ταυτόχρονα).
    3. Οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών των ΑΕΙ (όπως το ΠΣΠΑ οδός Σκουφά, που πέρυσι είχε την μεγαλύτερη επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις) έχουν υψηλά προσόντα και εξ’ορισμού παραμένουν στην οργανική θέση τους για να μην διαλυθούν και αυτά που υπάρχουν! Να ιδρυθούν Πειραματικά των ΑΕΙ εκεί που δεν υπάρχουν, γιατί είναι τα καλύτερα σχολεία..
    4. Η «κρίσεις ανά (5) πενταετία» είναι εξωπραγματικές, ανεδαφικές, αντιεπιστημονικές και καταρρακώνουν το κύρος του εκπαιδευτικού και δηλητηριάζουν τον χώρο της παιδείας. Δεν μπορεί να υπάρξει «κρίση» χωρίς μετεξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα. Πιθανά πολλοί εκπαιδευτικοί με προσόντα δεν θα θελήσουν να μπουν σε αυτή την 5ετή κρίση και ανασφάλεια και να μείνουν σε ένα απλό σχολείο! Αν δεχτούμε ότι μετά από δύο κρίσεις 5+ 5 = 10 ο εκπαιδευτικός θα εκδιωχτεί από το σχολείο αυτό για να πάει σε απλά σχολεία είναι αντιφατικό. Η ίδια ρύθμιση
    πρέπει τότε να ισχύσει για αποσπασμένους Συμβούλους Υπουργών, Βουλευτών, για Σχολικούς Συμβούλους, για Καθηγητές Πανεπιστημίων κλπ…
    5. Προσοχή, στο νέο νομοσχέδιο άρθρο 44 παράγραφος 5 πρέπει να προστεθεί η εισαγωγή στα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» (ΠΣΠΑ), πρέπει να συνεχίζεται να γίνεται με κλήρωση και για το Δημοτικό και για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο.
    6. Επίσης, στο νέο νομοσχέδιο άρθρο 44 παράγραφος 5 για τα μη Πειραματικά των ΑΕΙ, το προτεινόμενο άρθρο αυτό να τροποποιηθεί « Η εισαγωγή στο Πειραματικό ή Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο» μπορεί να γίνεται με κλήρωση ή με εξετάσεις ανάλογα τον τύπο του Σχολείου (πειραματικό = κλήρωση, πρότυπο= με εξετάσεις) και την πρόταση του ΕΠ.ΕΣ, με Υπουργική Απόφαση. Μόνο σε μερικά νέα Πρότυπα Λύκεια θα υπάρχουν εξετάσεις και θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση.
    7. Στο άρθρο 51 και 52 του νέου νόμου, και στις Μεταβατικές διατάξεις, προστίθεται η διάταξη: « Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας, Αλεξανδρούπολης, οφείλουν να λειτουργούν με το υπάρχον νομικό καθεστώς, που ορίζει τη δομή λειτουργία, μεταθέσεις κλπ.. (Νόμος4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 και 1985 εδάφιο 10 του Ν.1566/1985 άρθρο 31. Μάλιστα στην παράγραφο 10 του νόμου Ν.1566/1985,
    γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ των «Πειραματικών των Πανεπιστημίων», που συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν!
    8. Στα άρθρα 50 και 51 καλύτερα οι ημερομηνίες να διαγραφούν και να οριστούν οι αλλαγές με Υπουργικές Αποφάσεις μετά την ψήφιση του Νομοσχεδίου, για να γίνει πιο ευέλικτο! Ας αρχίσουν οι αλλαγές με λίγα σχολεία που θα λειτουργήσουν πιλοτικά.
    9. Η εφαρμογή των «αλλαγών» να γίνει σταδιακά, σε βάθος χρόνου και με επίβλεψη επιστημονικής επιτροπής από σοβαρούς ειδικούς και εκπαιδευτικούς.

    Τελικές Παρατηρήσεις Συμπεράσματα Προτάσεις.
    Έχει βελτιωθεί σημαντικά το νομοσχέδιο σε σχέση με το προσχέδιο
    10. Τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία μπορούν να διακριθούν σε
    a. – Τα Πειραματικά του Παν/μιου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Αυτά τα σχολεία πρέπει να εξαιρεθούν από τον νέο νόμο! Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων να παραμείνουν ως έχουν.
    b. – Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας, Αλεξανδρούπολης κλπ.. η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Αυτά τα σχολεία πρέπει να εξαιρεθούν από τον νέο νόμο!
    c. – Τα Πειραματικά που «συνδέονται» με τα Π.Ε.Κ. (αλλά δεν είναι του πανεπιστημίου) και σε αυτά εντάχτηκαν με το νόμο του 1985 τα ιστορικά τα τότε «πρότυπα» Βαρβάκειο κλπ.. που μετονομάστηκαν το 1985 σε «πειραματικά» και τα λοιπά Πειραματικά των Νομών και συνδέονται με τα Π.Ε.Κ. , η εισαγωγή γίνεται με κλήρωση. Μερικά από αυτά μπορεί να μετατραπούν σε «Πρότυπα» και η εισαγωγή να γίνεται με εξετάσεις.
    d. – Τα νέα Πρότυπα σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης, στα οποία ο όρος Πειραματικά δίπλα δεν πρέπει να υπάρχει( η εισαγωγή να γίνεται με εξετάσεις). Η εισαγωγή είναι με εξετάσεις.

    e. Οπότε στο άρθρο 36 πρέπει να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ Προτύπων και Πειραματικών και τα σχολεία θα είναι ή Πρότυπα ή Πειραματικά ή Πειραματικά των ΑΕΙ (τα οποία θα πρέπει να συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν), ποτέ όμως και με τους δύο τίτλους π.χ. Πρότυπα-Πειραματικά!

    11. Επιβάλλεται να υπάρχει ένας ορισμένο αριθμός «Πειραματικών των Πανεπιστημίων» (Α.Ε.Ι), γιατί δεν εννοούνται Πανεπιστήμια χωρίς Πειραματικά Σχολεία, στα οποία η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Παραμένει η ίδια δομή του εξαετούς ενιαίου Γυμνασίου – Λυκείου και παραμένει ο Επόπτης Καθηγητής Επιστημών Αγωγής. Αυτό το καθορίζει ως ένα σημείο το νέο νομοσχέδιο αλλά πρέπει να γίνει πιο σαφές, ειδικά στην εισαγωγή στο Λύκειο που πρέπει να γίνεται με κλήρωση.
    12. Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο και με Υπουργική Απόφαση θα πρέπει να καθορίζεται:
    α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
    β) Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά που ορίζονται από τον νόμο του 1985.
    γ) Πρότυπο Σχολείο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις).
    Σε κανένα σχολείο δεν πρέπει να υπάρχουν ταυτόχρονα και οι δύο όροι π.χ. Πρότυπο-Πειραματικό.

    13. Επιβάλλεται επίσης να υπάρχει ένας ορισμένος αριθμός Πειραματικών που «συνδέονται με τα Πανεπιστήμια» και Τ.Ε.Ι., (πέραν των Πειραματικών των Α.Ε.Ι.), για την σωστή εφαρμογή των ερευνών, των διδακτικών ασκήσεων, της επιμόρφωσης των νέων εκπαιδευτικών κλπ… Η ΑΣΠΑΙΤΕ οφείλει να πρωτοπορήσει και σε αυτόν το τομέα ιδρύοντας τα πρώτα Πειραματική της ΑΣΠΑΙΤΕ στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Θράκη.
    14. Είναι αναγκαίο η Υπουργός κ. Διαμαντοπούλου:
    α) να κρατήσει ως έχουν τα υπάρχοντα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας, Αλεξανδρούπολης κλπ..)
    β) να δημιουργήσει νέα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» και Τ.Ε.Ι. εκεί που δεν υπάρχουν (Θράκη. Θεσσαλία, Ήπειρος, ) στα Παιδαγωγικά Τμήματα κλπ..
    γ) να δημιουργήσει ένα αριθμό «Πειραματικών» που θα «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. (πέραν των Πειραματικών των Α.Ε.Ι και
    δ) μερικά – αν θέλει – να τα κάνει «Πρότυπα» (που θα «απλά θα συνεργάζονται» με τα Π.Ε.Κ. και τα Τ.Ε.Ι. και τα Πανεπιστήμια και μόνο σε αυτά θα υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής ).

    15. Από τα υπόλοιπα σχολεία – αν θέλει η Υπουργός – να πάρει έναν μικρό αριθμό και να τα κάνει Πρότυπα, αλλά χι να κάνει όλα τα σχολεία Πρότυπα!. Πειραματικά – Πρότυπα δεν υπάρχουν!!! Θα είναι μια αντιεπιστημονική πρωτοτυπία! Από τα Πρότυπα θα ξεπηδήσουν οι αυριανοί νέο-φασίστες!
    16. Η επιλογή των νέων Προτύπων, πρέπει να γίνει με κάποια κριτήρια από τα λεγόμενα «ιστορικά» Πειραματικά Σχολεία, όπως το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που ιδρύθηκαν και λειτουργούν με το νόμο του Γεωργίου Παπανδρέου (Γέρου της Δημοκρατίας) και έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο.
    17. Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων, όπως το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΑΠΘ, που ιδρύθηκαν και λειτουργούν με το νόμο 4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 του Γεωργίου Παπανδρέου (Γέρου της Δημοκρατίας) εξαιρούνται του νέου νόμου και συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν!
    18. Δεν πρέπει να διαταραχτούν οι «οργανικές θέσεις» των ήδη διδασκόντων στα Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων (ΠΣΠΑ και ΑΠΘ) και να προωθηθεί ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός τους.
    19. Όσον αφορά νέους τους εκπαιδευτικούς που θα εργάζονται σε Πειραματικά σχολεία προτείνουμε να επιλέγονται με βάση τυπικά και ουσιαστικά προσόντα από το ΚΥΣΔΕ. Τυπικά προσόντα θεωρούνται εκτός του βασικού πτυχίου, μεταπτυχιακοί τίτλοι συναφείς με το αντικείμενο διδασκαλίας. Η εισαγωγή της «συνέντευξης» θα επιφέρει κακά και δεν θα είναι «αντικειμενική».
    20. Εκτός από τους «Ομίλους Αριστείας», πρέπει να υπάρχουν και «Όμιλοι υποβοήθησης ασθενέστερων μαθητών» ή «μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες». Οι διδακτική των μαθημάτων πρέπει να γίνεται εξατομικευμένη σε κάθε μαθητή που έχει ανάλογες ανάγκες. Δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών, αλλά η εισαγωγή να γίνεται με «κλήρωση».
    21. «Δικαίωμα σε όλους στη δημόσια δωρεάν Παιδεία»! «Σωστή η κατάργηση της η «ταξικής» βάσης του 10 για τα Πανεπιστήμια! «Μαθητοκεντρική παιδεία»!. «Τέλος η οικογενειοκρατία και η ρουσφετολογία στα σχολεία και ΑΕΙ και ΤΕΙ» ! Να σταματήσει η πίεση των Αποφοίτων και Συλλόγου γονέων στην διοίκηση του σχολείου, γιατί τα κίνητρά τους δεν είναι αθώα, ουδέτερα ή επιστημονικά. Συχνά παρεμβαίνουν στις διοικήσεις των σχολείων και συμπεριφέρονται ως υπερ-διευθυντές «κοτζαμπάσηδες».
    22. Θετικό κρίνεται το πολυνομοσχέδιο, σε γενικές γραμμές, για την εκπαίδευση. Χρειάζονται κάποιες βελτιώσεις, προσθήκες και διευκρινήσεις, αλλά προσοχή στα «κεκτημένα του υπάρχοντος διδακτικού προσωπικού», που στην πλειοψηφία του είναι «δημοκρατικό».!
    23. Με το νομοσχέδιο, η σχέση του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση επαναπροσδιορίζεται υπηρετώντας την αρχή ‘’Πρώτα ο Μαθητής’’. Στόχος είναι η ανάδειξη του εκπαιδευτικού σε πρωταγωνιστή των αλλαγών για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης για αυτό και προωθείται μια σειρά καινοτόμων πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν το σύνολο της εργασιακής διαδρομής των εκπαιδευτικών.
    24. Το νομοσχέδιο οφείλει να εμπνέει στους μαθητές, φοιτητές, γονείς, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, αξιοκρατία, κοινωνική δικαιοσύνη, αναγνώριση της «προσπάθειας» και ανάπτυξη της «κριτικής σκέψης».
    25. Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών είναι θετικότατη, αλλά με «μέτρο» για να μη διαταραχτεί η ψυχική ισορροπία των μαθητών. Τέλος, τα επιστημονικά επιτεύγματα και συμπεράσματα της σύγχρονης ψυχολογίας, παιδαγωγικής και των επιστημών της αγωγής, μπορούν να συνεισφέρουν ένα σοβαρό επιστημονικό υπόβαθρο με πανελλήνια, ευρωπαϊκή και διεθνή εμβέλεια και αποδοχή! Σωστή η εισαγωγή Ψυχολόγων στα σχολεία και θα μπορούσαν να μπουν και ειδικοί Παιδαγωγοί. Αν κάποιο από τα υπάρχοντα «Πειραματικά» δεν μπορεί να ενταχθεί στον νέο Νόμο
    λόγω των κριτηρίων συνεχίζει να λειτουργεί ως Πειραματικό σχολείο, που «απλά συνεργάζεται» με το Πανεπιστήμιο. Στο άρθρο 36 πρέπει να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ των Προτύπων και Πειραματικών! ! Αν η Υπουργός ήθελε να δείξει την νέα ψηφιακή εποχή των νέων σχολείων θα μπορούσε να τα ονομάσει Πειραματικά Ψηφιακά ή Πρότυπα Ψηφιακά σχολεία. Τα Πειραματικά των ΑΕΙ είναι ιδιαίτερη κατηγορία και συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν.
    26. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ανά 5ετία με σκοπό το αν παραμείνουν στο Σχολείο είναι ανεδαφική και θα περιπλέξει την λειτουργία των Σχολείων, αφού θα είναι έρμαιο εξωθεσμικών παρεμβάσεων (μέσον, «ρουφιανιά», η μίζα, η σκόπιμη σπίλωση συναδέλφων, ο παραγοντισμός κλπ)… Κανείς εκπαιδευτικός δεν θα δεχτεί την « νέα κρίση», αν δεν υπάρχει ταυτόχρονη μετεξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα! Αυτή η διάταξη μπορεί να προκαλέσει απροθυμία εκπαιδευτικών να υπηρετήσουν τα νέα σχολεία. Επιτρέπεται μετά από διετή διδασκαλία η απόσπαση του
    εκπαιδευτικού (χωρίς το ειδικό επιμίσθιο θέσης).
    27. Πριν καν ψηφιστεί ο νέος Νόμος κυκλοφορούν ήδη ονόματα Διευθυντών, μελών Επιστημονικών Επιτροπών, κλπ… Πανεπιστημιακών, που θα στελεχώσουν την νέα δομή! Άραγε που είναι η αξιοκρατία, η αδιαβλητότητα του νέου συστήματος;
    28. Με το νέο νόμο να υπάρξει «ρύθμιση των ορίων» των δραστηριοτήτων των «Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων» και «συλλόγων Αποφοίτων», γιατί η κατάσταση ‘έχει ξεφύγει’ και πολλές φορές παρεμβαίνουν απροκάλυπτα στην λειτουργία και διοίκηση του σχολείου. Επίσης στην επιλογή του Διευθυντών και Σχολικών Συμβούλου να έχουν λόγο και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων.
    29. Να σταματήσει η υποχώρηση του Υπουργείου, στην πίεση των «Συλλόγων Αποφοίτων» και των «Συλλόγων Γονέων» στην διοίκηση και λειτουργία του σχολείου, γιατί τα κίνητρά τους δεν είναι αθώα, ουδέτερα ή επιστημονικά, αλλά κατάφωρα ιδιοτελή.
    30. Καλό είναι να κρατηθούν χαμηλοί τόνοι στα περί «μεγάλης μεταρρύθμισης» γιατί αναστατώνεται, χωρίς λόγο, η εκπαιδευτική Κοινότητα και να υιοθετηθεί ο όρος «αλλαγή». Δεν μπορούμε να κάνουμε ποιοτικότερη την Εκπαίδευση με λιγότερη χρηματοδότηση!
    31. Θα πρέπει πρώτα να «καθαρίσει το Πανεπιστήμιο» από τους ανίκανους, την οικογενειοκρατία και τον νεποτισμό και μετά να μιλήσουμε για αξιοκρατία στην Μέση Εκπαίδευση. Θα πρέπει να προστεθεί στον νόμο «για κρίσεις μελών ΔΕΠ», ότι, «ουδείς μπορεί να κριθεί ως Καθηγητής Α’ Βαθμίδας ΑΕΙ και ΤΕΙ αν δεν έχει διεθνή παρουσία, εκπαίδευση και συνεργασία, τουλάχιστον δύο ετών, όπως Μεταπτυχιακό Τίτλο, Διδακτορικό τίτλο, μετα-διδακτορικό τίτλο, δημοσιεύσεις σε Διεθνή επιστημονικά περιοδικά κλπ. Έχει γεμίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμια
    από «ψευτο-Καθηγητές», που ποτέ δεν πέρασαν τα Ελληνικά σύνορα και ζουν « ως αγράμματοι και απομονωμένοι» από την Ευρωπαϊκή και Διεθνή επιστημονική Κοινότητα!
    32. Να προσέχουν οι Υπουργοί τους «Συμβούλους» και «καλοθελητές», γιατί και οι ίδιοι «συμβούλευαν», πριν λίγα χρόνια την κ. Μαριέττα Γιαννάκου με τα γνωστά αποτελέσματα.
    33. Δεν μπορεί να καταργηθούν ούτε να τροποποιηθούν τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης ΑΠΘ και αν το κάνει είναι παράνομο και αντισυνταγματικό, διότι υπάγονται απευθείας στα Πανεπιστήμια! Και αυτά τα σχολεία έχουν άριστες επιδόσεις χωρίς να υπηρετούν μόνο την ολιγαρχία, αλλά όλους τους πολίτες! Οι εκπαιδευτικοί αυτών των Σχολείων πρέπει να παραμείνουν ως έχουν.
    34. Δεν μπορεί να τεθούν σε νέα «κρίση» οι οργανικές θέσεις των διδασκόντων τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης και αν το κάνει είναι παράνομο και αντισυνταγματικό, διότι υπάγονται απευθείας στα Πανεπιστήμια, γιατί με την ίδια λογική θα πρέπει να κρίνει πάλι από την αρχή όλο το Πανεπιστημιακό προσωπικό όλων των βαθμίδων (ενώ οι καταγγελίες, για αναξιοκρατία στα Πανεπιστήμια δεν ερευνώνται)!.
    35. Στο νεοσυσταθέν όργανο Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών) άρθρο 40, να μην υπάρχουν ως μέλη της Δ.Ε.Π.Π.Σ. δύο άτομα «προσωπικότητες κατά προτίμηση απόφοιτοι των Προτύπων Σχολειών»! Έτσι οι ανεπάγγελτοι νέο-φασίστες βρήκαν και δουλειά και μισθό και ισχύ να διοικούν την παιδεία, από το «πουθενά», που ήταν πριν λίγο και κανείς δεν διαμαρτύρεται για αυτήν την έκνομη, αντισυνταγματική, ρατσιστική, αντι-επιστημονική, αντι-δημοκρατική διάταξη!
    36. Καλούμε την Υπουργό να αποσύρει ατή την «φωτογραφική διάταξη» (άρθρο 40, ε) κατά προτίμηση «απόφοιτοι των Προτύπων Σχολειών» και να την αντικαταστήσει με «δύο διδάκτορες επιστημών αγωγής – εκπαιδευτικούς, έναν Πρωτοβάθμιας και έναν Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» ή δύο αιρετοί. Δεν μπορούν να συμμετέχουν άτομα της ιδιωτικής εκπαίδευση!
    37. Στο νεοσυσταθέν όργανο Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών) άρθρο 40, να αλλάξει η φράση « το Δ.Ε.Π.Π.Σ. αποφασίζει» με τη φράση « το Δ.Ε.Π.Π.Σ. γνωμοδοτεί» στο ΚΥΣΔΕ ή στον Υπουργό. Δηλαδή η λειτουργία του Δ.Ε.Π.Π.Σ. να είναι μόνο «γνωμοδοτική, συμβουλευτική, αλλά όχι «δεσμευτική». Δεν μπορεί το Δ.Ε.Π.Π.Σ. να αποφασίζει για Διευθυντές, Συμβούλους, Εκπαιδευτικούς, χωρίς την τελική απόφαση του ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ.
    38. Οι όροι στο νέο νόμο (άρθρο 37) «Πρότυπο Πειραματικό» να αντικατασταθούν με τους όρους «Πρότυπο ή/και Πειραματικό» με το «ή» διαζευκτικό στην μέση ή κτο «και», που σημαίνει ότι ένα σχολείο είτε θα είναι Πρότυπο ή θα είναι Πειραματικό. Την τελική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. θα έχει το ΚΥΣΔΕ ή ΚΥΣΠΕ ανάλογα και μετά ο Υπουργός.
    39. Το πιο σημαντικό είναι εκτός από τους «Ομίλους Αριστείας», πρέπει να υπάρχουν και «Όμιλοι υποβοήθησης ασθενέστερων μαθητών» ή «μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες». Οι διδακτική των μαθημάτων πρέπει να γίνεται εξατομικευμένη σε κάθε μαθητή που έχει ανάλογες ανάγκες. Δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών, αλλά η εισαγωγή να γίνεται με «κλήρωση», όπως γίνεται και να είναι αδιάβλητη.
    40. Προσοχή, στο νέο νομοσχέδιο άρθρο 44 παράγραφος 5 πρέπει να προστεθεί η εισαγωγή στα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» (ΠΣΠΑ), πρέπει να συνεχίζεται να γίνεται με κλήρωση και για το Δημοτικό και για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο. Η εισαγωγή στα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» (ΠΣΠΑ), πρέπει να συνεχίζεται να γίνεται με κλήρωση.
    41. Επίσης, στο νέο νομοσχέδιο άρθρο 44 παράγραφος 5, για τα μη Πειραματικά των ΑΕΙ, το προτεινόμενο άρθρο αυτό να τροποποιηθεί « Η εισαγωγή στο Πειραματικό ή Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο» μπορεί να γίνεται με κλήρωση ή με εξετάσεις ανάλογα τον τύπο του Σχολείου (πειραματικό = κλήρωση, πρότυπο= με εξετάσεις) και την πρόταση του ΕΠ.ΕΣ, με Υπουργική Απόφαση. Μόνο σε μερικά νέα Πρότυπα Λύκεια θα υπάρχουν εξετάσεις και θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση.
    42. Το προτεινόμενο άρθρο 44 παράγραφος 5, να τροποποιηθεί « Η εισαγωγή στο Πειραματικό ή Πρότυπο Λύκειο» μπορεί να γίνεται με κλήρωση ή με εξετάσεις ανάλογα τον τύπο του Σχολείου (πειραματικό = κλήρωση, πρότυπο= με εξετάσεις) και την πρόταση του ΕΠ.ΕΣ, με Υπουργική Απόφαση. Μόνο σε μερικά νέα Πρότυπα Λύκεια θα υπάρχουν εξετάσεις και θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση.
    43. Στα παλαιά Πρότυπα Σχολεία, αυτά υπάρχει μια μειοψηφία αποφοίτων που δημιουργούν «συλλόγους», με σκοπό τον συντηρητικό – φασιστικό έλεγχο της εκπαίδευσης και θέλουν μέσω του νέου νόμου να μπουν και στα Δ.Ε.Π.Π.Σ..(άρθρο 40). Επομένως τα νέα όργανα δεν πρέπει να έχουν ΚΑΝΕΝΑΝ εκ των προτέρων, απόφοιτο των Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων. Στο νέο νόμο άρθρο 46 του νέου νόμου πρέπει να προστεθεί « Τα υπάρχοντα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης Μακεδονίας συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν, τόσο
    στην δομή, όσο και στο εκπαιδευτικό προσωπικό τους
    44. Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»: α) το Δ.Ε.Π.Π.Σ. (μόνο εισηγείται στο ΚΥΔΣΕ για Διευθυντές, σχολικούς Συμβούλους, εκπαιδευτικούς, β) η τελική απόφαση είναι του ΚΥΣΔΕ, όπου μπορεί να προσφύγει όποιος αδικήθηκε.
    45. Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»: Δεν διαταράσσεται η οργανική θέση για τους ήδη υπηρετούντες στα Πειραματικό του Πανεπιστημίου και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
    46. Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»: Για τους νέους εκπαιδευτικούς που μετατίθενται μετά από πρόταση του Δ.Ε.Π.Π.Σ.. και τελική γνωμοδότηση του ΚΥΣΔΕ μετατίθενται νέοι εκπαιδευτικοί κάτοχοι διδακτορικών τουλάχιστον με πενταετή προϋπηρεσία και χωρίς «συνέντευξη». Το σύνολο των μορίων να είναι 50 πενήντα και προέρχεται από την επιστημονική 20 μονάδες, παιδαγωγική επάρκεια, προϋπηρεσία, 20 μονάδες από δημοσιεύσεις, βιβλία κλπ., 10 μονάδες, σύνολο 50 μονάδες. Να διαγραφεί η «συνέντευξη».
    47. Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»: Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν και συμπλήρωσαν επιτυχώς, (2) διετή διδακτική υπηρεσία σε Πειραματικό σχολείο, αυτόματα εντάσσονται στην σχολική μονάδα, και διατηρούν την θέση αυτή χωρίς νεότερη «κρίση». Η «κρίσεις ανά (5) πενταετία» είναι εξωπραγματικές, ανεδαφικές, αντιεπιστημονικές και καταρρακώνουν το κύρος του εκπαιδευτικού και δηλητηριάζουν τον χώρο της παιδείας. Δεν μπορεί να υπάρξει «κρίση» χωρίς μετεξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα. Πιθανά πολλοί
    εκπαιδευτικοί με προσόντα δεν θα θελήσουν να μπουν σε αυτή την 5ετή κρίση και ανασφάλεια και να μείνουν σε ένα απλό σχολείο! Αν δεχτούμε ότι μετά από δύο κρίσεις 5+ 5 = 10, ο εκπαιδευτικός θα εκδιωχτεί από το σχολείο αυτό για να πάει σε απλά σχολεία είναι αντιφατικό. Η ίδια ρύθμιση πρέπει τότε να ισχύσει για αποσπασμένους Συμβούλους Υπουργών, Βουλευτών, για Σχολικούς Συμβούλους , για Καθηγητές Πανεπιστημίων κλπ..
    48. Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο θα πρέπει να καθορίζεται:
    α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας, Αλεξανδρούπολης κλπ..
    β) Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά του νόμου του 1985.
    γ) Πρότυπο Σχολείο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις).
    49. Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας., θα συνεχίσουν να έχουν Επόπτη Καθηγητή, είναι εξατάξια (ενιαίο Γυμνάσιο Λύκειο) ανεξάρτητα του νέου νόμου και θα συνεχίσουν να λειτουργούν, ως έχουν.
    50. Στο άρθρο 50 και 51 του νέου νόμου, προστίθεται η διάταξη: « Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας, λειτουργούν με το υπάρχον νομικό καθεστώς, που ορίζει τη δομή λειτουργία, μεταθέσεις κλπ.. (Νόμος4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 και 1985 εδάφιο 10 του Ν.1566/1985 άρθρο 31. Μάλιστα στην παράγραφο 10 του νόμου αυτού γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ των «Πειραματικών των
    Πανεπιστημίων», που συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν, και των «Πειραματικών», που απλά «συνδέονται με τα Π.Ε.Κ.».).
    51. Η Υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου καλό είναι να δημιουργήσει και νέα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», στα Πανεπιστήμια που δεν υπάρχουν, όπως στην Θράκη, στα Ιωάννινα, στο Αιγαίο, στη Θεσσαλία κλπ.. και να λειτουργούν όπως τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).
    52. Επίσης, κ. Άννα Διαμαντοπούλου, θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα αριθμό «πειραματικών» (χωρίς τον όρο πρότυπο»), που θα «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια (στη θέση αυτών πο

  • 20 Απριλίου 2011, 22:10 | ΧΡΗΣΤΟΣ Τ.

    -ΝΑΙ ΣΤΑ ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΗ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ!
    -ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ,ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΙ,ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ,ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ,ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ!!! ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΜΕΤΡΙΣΙΜΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ.ΠΟΙΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΟΣ ΑΝΥΠΑΝΤΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΔΥΟ ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΕ 3 ΑΝΗΛΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ;
    -ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΥΖΥΓΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΗ!!
    -ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΑΤΗΣΕΣ ΤΟ ΠΟΔΙ ΣΟΥ!!!
    -ΝΑ ΜΠΕΙ ΦΡΑΓΜΟΣ ΣΤΑ ΠΑΖΑΡΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΦΕΡΝΩ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΦΕΡΝΕΙΣ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΣΟΥ. ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ!!!

  • 20 Απριλίου 2011, 21:49 | P. Antonakakis

    Ναι αρκεί τα κριτήρια να είναι σαφή, στο πνεύμα του Ν1566/85 που προβλέπει αποσπάσεις ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ και να αρθούν οι αδικίες ώστε να εξασφαλίζεται ισονομία για όλους.
    ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ
    Να αποσπώνται ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ σε άλλο νομό όλοι όσοι οι σύζυγοι τους εργάζονται σε άλλο νομό στο Δημόσιο ή Ιδιωτικό τομέα ανεξαρτήτως επαγγέλματος συζύγου. (Όχι μόνο οι σύζυγοι στρατιωτικών).
    Να ακολουθούν οι ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ και τα άτομα με ειδικές ανάγκες
    Μετά όλοι οι υπόλοιποι με βάση τα μόρια δυσμενών συνθηκών και υπηρεσίας και μόνο εφ όσον είναι υπεράριθμοι στα σχολεία τους.
    Από την άλλη να προσληφθούν Διοικητικοί Υπάλληλοι στις ΔΔΕ και Περιφερειακές Δνσεις για να καλυφθούν τα κενά τους και να μη διοριστούν αντίστοιχα νέοι εκπαιδευτικοί. Οι Διοικητικοί υπάλληλοι κοστίζουν ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (-επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης) και καλύπτουν μόνιμα για τουλάχιστον 35 έτη τις διοικητικές ανάγκες των υπηρεσιών (ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΡΑΤΟΥΣ

  • 20 Απριλίου 2011, 21:43 | πανος

    Η θέσπιση κριτηρίων για τις αποσπάσεις με μοριοδότηση κινείται στη σωστή κατεύθυνση.θα έπρεπε όμως να μοριοδοτούνται πολύ περισσότερο τα έτη υπηρεσίας και να πριμοδοτείται η συνυπηρέτηση των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι η δυνατότητα μετάθεσης σε κάποιες περιοχές είναι σχεδόν αδύνατη . Το χειρότερο είναι ότι το προτεινόμενο σχέδιο καταδικάζει τις οικογένειες που έχουν ένα παιδί ή κανένα να μην μπορούν να είναι μαζί , αφού η απόσπαση θα είναι ανέφικτη.

  • 20 Απριλίου 2011, 21:41 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    Πιστεύω ότι η θέσπιση μετρήσιμων και αντικειμενικών κριτηρίων είναι απαραίτητη και προς την σωστή κατεύθυνση.
    Με το τρόπο αυτό σταματούν κάποιοι να το «παίζουν» παράγοντες και μεσολαβητές για εξυπηρετήσεις
    Για τους πολύτεκνους προτείνω η πλυτεκνική ιδιότητα να χρησιμοποιείται μία μόνο φορά-δηλαδή κατα τον διορισμό ή για τις μεταθέσεις
    Στη συνέχεια να λαμβάνουν μόρια τέκνων και γάμου όπως οι υπόλοιποι,’οπως και για την κατάληψη οργανικής θέσης να γίνεται αφού συμπληρώσουν τον απαραίτητο αριθμό μορίων
    Σε εξαιιρετικές περιπτώσεις που αποδεικνύονται να δίνονται κατ εξαίρεση αποσπάσεις

  • 20 Απριλίου 2011, 21:18 | Θερσίτης

    Ναι, ανυπερθέτως ναι. Επιβάλλεται να υπάρχουν κριτήρια κυρίως για τις αποσπάσεις που πρέπει να απαγορευτούν.
    1) Οι αποσπάσεις για τις ανάγκες της υπηρεσίας, αυτό το φαύλο καθεστώς, κατά το παρελθόν έγινε αντικείμενο και οικονομικής συναλλαγής. ΟΙ παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν.
    2) Ποτέ ξανά αποσπασμένος δεν πρέπει να παίρνει μόρια διαφορετικά από του τόπου στον οποίο υπηρετεί.
    3) Ποτέ ξανά κομματικές αποσπάσεις. Παράδειγμα υπαρκτό συνιστά ο εκπαιδευτικός που αποσπάται για την υποστήριξη της μηχανοργάνωσης αλλά αγνοεί πώς ανοίγει ο υπολογιστής. Το δηλώνει και ησυχάζει. Αυτός που τον απέσπασε δεν νοιάζεται. Το ρουσφέτι του το έκανε.

  • 20 Απριλίου 2011, 21:01 | Αλέξανδρος

    Είναι άδικο να μη λαμβάνεται μέριμνα για το θέμα της τριετίας.
    Το δικαίωμα των αποσπάσεων θα πρέπει να δοθεί και στους νεοδιόριστους, εφόσον έχουν κάποιες σπουδές να τελειώσουν ή επιθυμούν να αποσπαστούν σε παραμεθώριο όπου υπάρχουν πολλές ανάγκες.
    Είναι πλέον αντισυνταγματικό να μας αφαιρούνται υπαλληλικά δικαιώματα!!! Οι εκαπιδευτικοί δηλαδή που διορίστηκαν με την τριετία, δεν έχουν κανένα δικαίωμα;;;;;

  • 20 Απριλίου 2011, 21:00 | ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    Διάβασα τις προτάσεισ και συμφωνώ και επικροτώ την προσπάθεια.
    Είναι καλό να υπάρχουν μετρήσιμα μόρια και για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, όχι μόνο για τις μεταθέσεις, καθώς η εμπειρία μου τα τελευταία δέκα χρόνια σαν συνδικαλιστή μου έδειξε ότι το αδιαφανές συστημα που υπάρχει, δίνει τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται οι ημέτεροι της κάθε κυβέρνησης και οι γνωστοί των συνδικαλιστών.
    Έχω υπηρετήσει σε δυσπρόσιτα νησιά πλήρωσα με απομόνωση και χρήμα την εκεί παραμονή μου και θεωρώ ότι αδικήθηκα όπως και πολλοί που υπηρέτησαν σε παρόμοιες θέσεις, απο αυτούς που ήταν αποσπασμένοι στο υπουργείο και στις διευθύνσεις και πήραν τα μόρια χωρίς να τα δικαιούνται.
    Πιστεύω πως το μέτρο θα συμβάλλει στην αλλαγή νοοτροπίας του κλάδου. Θα σταματήσουν οι συνάδελφοι να ψάχνουν πολιτικό, διοικητικό ή συνδικαλιστή για να πετύχουν την απόσπαση και οι συνδικάλιστές θα έχουν λόγο να αρνηθούν τυχόν εξυπηρετήσεις.
    Οι όποιες αδυναμίες των μέτρων θα φανούν στην πράξη.
    ΠΡΟΤΑΣΗ
    Στα θέματα απσπάσεων 2στ)το υψόμετρο κατά την αποψή μου δεν θα έπρεπε να τεθεί καθώς σημαντικό είναι το 2ε) οι συγκινωνιακές συνθήκες , όπως και στα ακριτικά νησιά. Το υψόμετρο μπορεί να δώσει μόρια και Σχολεία δίπλα στην Αθήνα.

  • 20 Απριλίου 2011, 20:37 | Σταυρος

    συνυπηρέτηση συζυγων εκπαιδευτικών πρεπει να γίνεται κατα προτεραιοτητα.
    ειναι απαράδεκτο το ελληνικό κράτος να διαλύει τις οικογένειες των εκπαιδευτικών. Εαν ο σύζηγος εκπαιδευτικού είναι δημόσιος υπάλληλος, η συνηπήρέτηση θα πρέπει να γίνεται άμεσα, με μια απλη αιτήση του ΔΥ προς την υπηρεσία του και απαραίτητα θέσπιση χρονικού ορίου 2 μηνών από την αίτηση του για να ολοκλήρωθεί η απόσπαση.

  • ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΑ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝ ΚΑΙ ΑΡΓΗΣΑΝ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΔΕΟΝΤΟΣ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΙ.
    ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ…

    3. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ

    3.1
    α. ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ή ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ-ΤΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
    ΛΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΕΙ ΕΝΑ ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΗ Δ.Δ. Η ΣΤΗΝ Δ.Ε ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ?

    β. ΚΡΙΝΩ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΟ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΤΗ ΝΟΜΙΚΗ Η ΑΛΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.

    γ. ΣΩΣΤΟ ΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ ΛΟΓΩ ΒΥΣΜΑΤΟΣ ΘΑ ΙΣΧΥΡΙΣΤΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΕΙ.

    δ. ΟΡΘΟΤΑΤΟ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΟ ΛΑΘΟΣ. ΤΟ ΔΙΑΖΕΥΚΤΙΚΟ «ή» ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Α΄, Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ «ΚΑΙ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Α΄ΕΠΙΠΕΔΟΥ.
    ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΜΜΙΑ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΕΚΤΗ ΑΝ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Α ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, ΑΛΛΙΩΣ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΡΑΚΟΡΟΙΔΕΥΟΜΑΣΤΕ.

    ε. ΙΔΙΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ γ.

    στ. ΣΩΣΤΟ, ΑΝ ΚΑΙ ΕΔΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΥΣ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ (ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΚΛΠ ) ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΥΝΟΗΘΟΥΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ.

    3.2.1 β, γ, δ. Η ΑΦΡΟΚΡΕΜΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΜΑΣ, ΕΝΩ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΛΑΔΟ.
    ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΖΥΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟΣΠΩΝΤΑΙ ΣΥΓΚΡΙΝΟΜΕΝΟΙ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ…

    3.2.2 ΠΛΗΡΩΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΧΩΡΟΧΡΟΝΟΥ.
    ΕΔΩ ΓΛΥΦΕΤΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ή ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΒΑΛΑΝ ΑΥΤΟ;
    ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟ; ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ;
    ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΒΕΒΑΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΙΣΕΙΣ ΚΛΠ ΠΕΡΙΠΟΥ
    30€ x 60.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Δ.Ε.==1.800.000€ ΕΤΗΣΙΑ!!!!!

    3.2.3
    α)
    i) ΣΩΣΤΟ,
    ii) ΣΩΣΤΟ,
    iii) Η ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ 10 ΜΟΡΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΣΤΑΤΗ.
    iv) ΟΛΑ ΣΩΣΤΑ

    β)
    i) ΣΩΣΤΟ
    ii) ΥΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΣΧΕΤΙΣΤΕΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΖΩΗ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΝ ΖΩΗ ΓΟΝΕΑ.
    iii) ΥΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΟΠΩΣ ΤΟ (ii) ( ΑΝΗΛΙΚΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΚΛΠ) .

    γ)
    ΥΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΕΞΩΣΩΜΑΤΙΚΗ ΓΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ, ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΑΤΕΚΝΟ, Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΟΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΕΝΤΡΟ ΕΞΩΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΓΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.

    δ) ΣΩΣΤΟΤΑΤΟ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΔΙΑΣΑΦΗΝΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΤΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΦΟΙΤΗΤΗΣ—ΡΙΑ, ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ.
    ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΔΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 5.

    3.2.3 ΕΔΩ ΕΓΙΝΕ ΕΝΑ ΛΑΘΑΚΙ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ 3.2.4, ΟΚ ΛΟΙΠΟΝ…
    3.2.4 ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΩΣΤΟΤΑΤΟ, 10 ΜΕ ΤΟΝΟ, ΑΡΚΕΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΤΟ «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»

    4.
    α. ΣΩΣΤΟ
    β. ΣΩΣΤΟ
    γ. ΣΩΣΤΟ

    5.
    5.1, 5.2, ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ.
    5.3 ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ ΠΟΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΟΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ.
    ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΝΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΟΥΝ ΤΗΝ ….-….- 2011 , ΩΡΑ 15:00.
    ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΘΕΝΤΩΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΛΕΣ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.
    ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ.

    Β΄ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ

    1. ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ.
    2. ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
    ΕΔΩ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΣΩΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΑ ΓΕΙΤΟΝΙΚΑ (ΑΠΟΣΤΑΣΗ 1-2 Km) ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΑΠΕΧΟΥΝ ΕΤΗ ΦΩΤΟΣ OI ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
    ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΛΛΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΣ ΜΕ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ 42ΑΡΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΔΙΠΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΩΡΕΣ ΣΕ ΠΡΟΚΑΤ ΜΕ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ 1-2 ΚΕΛΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΙΣΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΝΑ ΚΑΘΙΣΟΥΝ.
    3. 4. ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ
    5. 6. 7. 8, 9 ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ.

  • Είναι άδικο, για συζύγους συναδέλφους, που υπηρετούν σε διαφορετικούς τόπους, να μην θεωρείται δεδομένη η συνυπηρέτησή τους στον ένα από τους δυο τόπους τοποθέτησης… Είναι άδικο, να αφήνεται μια οικογένεια σε διάλυση, λόγω γραφειοκρατικών ζητημάτων, όταν μάλιστα, όλα αυτά τα γραφειοκρατικά εμπόδια αίρονται, για δυο συγκεκριμένες κατηγορίες συναδέλφων δημοσίων υπαλλήλων, τους στρατιωτικούς και τους δικαστικούς.
    Αναφέρω το οικογενειακό μας πρόβλημα, ως ενδεικτικό παράδειγμα:
    Ο σύζυγος, κάτοικος Δράμας, εκπ/κός κλ. ΠΕ05, έχει από 4ετίας προσωρινή τοποθέτηση στην Α’ Ξάνθης. Η προ διετίας νεοδιορισθείσα σύζυγος, εκπ/κός κλ. ΠΕ01, καλύπτει λειτουργικό κενό στη Β’ Δωδεκανήσου (Κως). Η οικογένεια είναι 4μελής. Με δεδομένη την τεράστια δυσκολία που παρουσιάζουν οι συγκεκριμένες ειδικότητες σε οργανικότητα αλλά συχνά και σε οποιαδήποτε μορφή κάλυψης λειτουργικού κενού, η πιθανότητα να χωρίσει η οικογένεια σε Ξάνθη και Δωδεκάνησα είναι ορατή…
    Στο δια ταύτα και για να μην μακρυγορώ υποβάλλω την εξής πρόταση: Στις αποσπάσεις για συνυπηρέτηση συναδέλφων συζύγων, ανεξαρτήτως μοριοδότησης, να διασφαλίζεται η κοινή τους υπηρεσία, είτε στη μια περιοχή μετάθεσης, είτε στην άλλη έτσι ώστε να μην διαλύεται η οικογένεια. Είναι απλή λογική, που στο «κακό» και «διαβλητό» προηγούμενο σύστημα, ήταν διασφαλισμένη και δεδομένη κατάσταση.

  • 20 Απριλίου 2011, 19:56 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    νΝΑ ΕΚΛΕΙΨΟΥΝ ΤΑ ΒΥΣΜΑΤΑ!!!!!!!!ΑΥΤΟ ΑΡΚΕΙ!!!!ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ…

  • 20 Απριλίου 2011, 19:50 | Ράνια

    Η μοριοδότηση των αποσπάσεων κρίνεται αναγκαία, αλλά θεωρώ ότι τα κριτήρια δεν πρέπει να περιορίζονται μόνο σε αυτά που αφορούν την οικογένεια (συνυπηρέτηση, αριθμός παιδιών, κλπ), αλλά να περιλαμβάνουν και τα μόρια του εκπαιδευτικού, τα έτη υπηρεσίας εκτός του τόπου καταγωγής του, κλπ.

  • 20 Απριλίου 2011, 19:45 | Giorgos

    Τα κοινωνικά κριτήρια θα πρέπει να συσχετιστούν με τα οικονομικά.
    Για παράδειγμα το κοινωνικό κριτήριο της πολυμελούς οικογένειας (πολύτεκνη, τρίτεκνη) σε συνδυασμό με πολύ υψηλό ετήσιο οικογεναιακό εισόδημα δημιουργεί ανισότητες.
    Μην ξεχνάτε ότι οι εκπαιδευτικοί παρά τις επανειλημένες διακηρύξεις υπουργών και καλλιεργούμενες προσδοκίες περί ΕΝΙΑΙΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ αποτελούν την πολυπληθέστερη και από τις χειρότερα αμοιβόμενες ομάδες δημοσίων υπαλλήλων.

  • 20 Απριλίου 2011, 19:12 | ΑΝΔΡΕΑΣ

    Θα πρέπει να καλυφθεί κατά προτεραιότητα η συνυπηρέτηση συζύγων εκπαιδευτικών. Είναι δυνατόν να εργάζονται οι σύζυγοι στον ίδιο φορέα και ο φορέας αυτός (Υπουργείο Παιδείας) να μη μεριμνεί για την οικογενειακή τους γαλήνη; Πώς μπορεί να αποδώσει ένας κακοπληρωμένος εκπαιδευτικός (όπως υποστηρίζεται και από πληθώρα υπουργών της κυβέρνησης, βλ. δηλώσεις υπουργών Παιδείας, Οικονομικών κλπ) όταν πρέπει να συντηρούνται δύο νοικοκυριά και ο ένας από τους δύο γονείς – εκπαιδευτικούς θα πρέπει να αποχωρίζεται την οικογένειά του και τα παιδιά του;

    Τα λάθη του παρελθόντος οδήγησαν σε πολλές στρεβλώσεις το σύστημα των μεταθέσεων. Για παράδειγμα οι διορισμοί χωρίς ποσόστωση και οι τοποθετήσεις (της συμπαθούς και άξιας) τάξης των πολυτέκνων τα προηγούμενα 7 χρόνια κατεδάφισαν το σύστημα των μεταθέσεων ειδικά σε ειδικότητες ολιγάριθμες όπως για παράδειγμα των Οικονομολόγων.

    Τώρα αν και άλλαξε ο νόμος, παρόλα αυτά το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί και θα το επωμιστούν οι συνάδελφοι που δεν βλέπουν μετάθεση στον ορίζοντα, χωρίς να είναι αυτοί οι υπαίτιοι του προβλήματος.

    Τουλάχιστον ας τους δοθεί η δυνατότητα μέσω της απόσπασης να είναι κοντά στην οικογένειά τους και στα παιδιά τους. Το Υπουργείο θα πρέπει να σταθεί κοντά στις δυσκολίες αυτές που βιώνουν οι οικογένειες εκπαιδευτικών και να δώσει προτεραιότητα στις αποσπάσεις συζύγων εκπαιδευτικών. Ας μας απαντήσουν οι τεχνοκράτες που προτείνουν τη μοριοδότηση, πώς μπορεί άραγε ένα 10 (η ποσόστωση που αναλογεί) να καλύψει τη θέση ενός πατέρα ή μιας μάνας στην καρδιά ενός παιδιού;

  • 20 Απριλίου 2011, 19:05 | alex

    Ναι είναι αναγκαία, αλλά πιστεύω ότι προηγούνται τα οικογενειακά κριτήρια. Παιδιά ανήλικα, και ο άλλος σύζυγος να εργάζεται πρέπει να προηγείται, ενώ θα πρέπει να παίζει ρόλο και η ηλικία των παιδιών άλλο 5-11 και άλλο 14-17 τα πρώτα για οποιαδήποτε δραστηριότητα χρήζουν βοήθειας για τη μεταφορά τους τα άλλα μπορούν να πάνε μόνα τους. Ομοίως τα μικρότερα παιδιά δε μπορούν να μένουν μόνα σπίτι.Μπορεί να πάθουν οτιδήποτε μέχρι να βάλλουν τα ίδια φωτιά στο σπίτι!!!

  • 20 Απριλίου 2011, 18:41 | Στέργιος

    Η κ.Διαμαντοπουλου δεσμευτηκε το 2010 οτι η συνυπηρετηση συζυγων εκπαιδευτικων θα γινεται αυτοματα αρκει να μην προκαλει προβλημα στη δ/νση του εκπαιδευτικου που φευγει.Τωρα βλεπω εκπληκτος οτι δινει 10 μορια σε ολους,ανεξαρτητα αν ειναι εκπαιδευτικοι η οχι και ανεξαρτητα αν ανηκουν στον ιδιωτικο η στο δημοσιο τομεα.Δηλαδη τα δινει σε ολους.

  • 20 Απριλίου 2011, 18:29 | ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ

    Είτε αποσπάσεις είτε πρώτος διορισμός σε σχολείο,θα πρέπει να υπάρχει πλήρης αξιοκρατία ,να πηγαίνουν στην επαρχία πρώτα οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ,να τους «τρώει» το χωριό,η θάλασσα και το βουνό όπως υπηρετούσαν οι πατεράδες μας και ήταν με ΚΕΦΑΛΑΙΑ γράμματα ΔΑΣΚΑΛΟΙ και ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ.
    Τώρα όποιος έχει μέσο,έρχεται όχι μόνο στη πόλη που ζει αλλά ακόμα και στη γειτονιά που κατοικεί.
    Γνωρίζω άτομα που τελείωσαν τις σπουδές τους και διορίστηκαν στο Παγκράτι ή στο Μαρούσι .
    Αυτό είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ όπως επίσης είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ στην πλειοψηφία τους οι νέοι καθηγητές και δάσκαλοι που εις το όνομα της ψυχολογικής καταπίεσης των σκατό(παιδων)μήπως και πάθουν ψυχολογικά ,φέρονται εντελώς ακατάλληλα και στις τάξεις και έξω από αυτές.

  • 20 Απριλίου 2011, 18:18 | Μπαλταδούρος Σεραφείμ

    Το αποτέλεσμα το δεχόμαστε όταν το παιχνίδι είναι δίκαιο και καθαρό. Κριτήρια κοινωνικά κριτήρια προσόντων και αντίστοιχη φανερή μοριοδότηση για το καθένα πρέπει να υπάρχει. Αυτά δεν θα πρέπει να εξαρτώνται απ΄τη κάθε κυβέρνηση κάθε φορά αλλά το κράτος θα πρέπει να λειτουργεί ανεξάρτητα. Απορώ γιατί το συζητάμε τώρα λες και τόσα χρόνια μας κυβερνούσαν άλλοι και όχι εσείς και τα ρουσφέτια τα κάναν άλλοι και όχι οι εκάστοτε κυβερνώντες.

  • 20 Απριλίου 2011, 17:44 | maria

    Συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρχουν κριτήρια

  • 20 Απριλίου 2011, 16:43 | Τάσος

    Ναι στα κριτήρια, είναι σημαντικό να υπάρχει ο «μπούσουλας». Είναι πιστεύω αρνητική η αφαίρεση της πολυτεκνίας από τις συνθήκες που επιβάλλουν ειδική μεταχείριση. Οι πολύτεκνοι πρέπει να ενισχύονται με κάθε τρόπο γιατί προσφέρουν αυξημένες υπηρεσίες στη χώρα καθώς περισσότερα παιδιά σημαίνει περισσότεροι εργαζόμενοι, καλύτερη κατανομή του βάρους των δημοσίων χρεών κ.λπ. Η θέση της Υπουργού είναι σαφής κατά των δικαιωμάτων των πολυτέκνων, και ίσως χρειάζεται το προηγούμενο καθεστώς έναν εξορθολογισμό, αλλά η γενική εγκατάλειψη αυτού του κριτηρίου δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.

  • 20 Απριλίου 2011, 16:30 | Δημήτρης

    Ναι, πρέπει να υπάρχουν κριτήρια (κυρίως κοινωνικά) , με συγκεκριμμένες μονάδες το καθένα.

  • 20 Απριλίου 2011, 15:36 | Παμπουχίδου Αναστασία

    Σαφώς! Αρκεί να εφαρμοστεί αντικειμενικά σε όλες τις περιπτώσεις!
    Είναι κάτι που έπρεπε να γίνει από χρόνια! Τουλάχιστον έτσι θα ξέρεις πως ακόμα κι αν δεν πάρεις απόσπαση την πήρε κάποιος που είχε μεγαλύτερη ανάγκη από εσένα!
    Επίσης και με την αριθμητική αποτίμηση συμφωνώ! Πρέπει να υπάρχουν μετρήσιμα κριτήρια!

  • 20 Απριλίου 2011, 14:01 | ΕΛΕΝΗ ΠΟΥΓΑΡΙΔΟΥ

    ΣΩΣΤΟΣ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΟΡΙΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ-ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΑΝΑ ΕΤΟΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΓΓΑΜΟΥΣ.

  • 20 Απριλίου 2011, 13:34 | Κώστας

    Ναι πρέπει να υπάρχουν κριτήρια για τις αποσπάσεις γιατί ως τώρα ήταν κυρίως βησματικές. ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ κάποιος που αποσπάται με αίτηση του ΔΕΝ πρέπει να παίρνει τα μόρια μετάθεσης του μέρους απ’ όπου έφυγε αλλά του μέρους που πήγε. Αυτό δεν ισχύει για τις αποσπάσεις με το ζόρι. Εκεί είναι άδικο να χάνει κάποιος τα μόρια επειδή τον πήρε η υπηρεσία με το έτσι θέλω, πρέπει όμως να διασφαλιστεί κάπως το «εικονικό» έτσι θέλω. Δηλαδή δε κάνω αίτηση αλλά η δευτεροβάθμια (όπου έχω γνωστό) με τραβάει.
    Τέλος για την άδεια μητρότητας ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να μη δίνονται τα μόρια μετάθεσης. Τιμωρείται έτσι η μητρότητα, η οικογένεια τα πάντα. Θα αναγκάσετε τις γυναίκες να καθυστερούν την εγκυμοσύνη με ότι κινδύνους συνεπάγεται αυτό και για την υγεία μητέρας και μωρού. Θα στερήσετε μητέρες απ΄τα μικρά παιδιά τους σε κρίσιμες ηλικίες (αν απαρνηθούν την άδεια) ή τον πατέρα αντίστοιχα αν η μητέρα επιλέξει να μη χάσει τα μόρια άρα ξενιτευτεί μαζί με το παιδί.. και φυσικά κινδυνεύουν να διαλύσουν οικογένειες γιατί χάνοντας τα μόρια η μητέρα βλέπει και τη μετάθεση της να απομακρύνεται.

  • 20 Απριλίου 2011, 13:12 | Δημήτρης Κ

    1. H κατ’ εξαίρεση απόσπαση για συνυπηρέτηση πρέπει να επεκταθεί σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους που μετατίθενται υποχρεωτικώς-και όχι μόνο για δικαστικούς-στρατιωτικούς.
    2. Η έννοια της «συνυπηρέτησης» πρέπει να καλύπτει τον ιδιωτικό και τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα αλλιώς τίθεται θέμα ισότητας των πολιτών.
    3. Η μονογονεΪκή οικογένεια είναι μονογονεϊκή ανεξάρτητα από την αιτία-διαζύγιο, χηρεία, παιδί εκτός γάμου. Προς τι η διάκριση; Επιπλέον δεν προστατεύεται γιατί δεν της δίνονται τόσα μόρια ώστε να εξισώνεται με την περίπτωση της συνυπηρέτησης. ‘Αρα κακώς κατάντησε μονογονεϊκή.
    4.Η επιμέλεια γονιού ή αδελφού πρέπει να μοριοδοτείται εφόσον η οικογενειακή κατάσταση του γονιού ή αδελφού με ικανή αναπηρία είναι τέτοια που να καθιστά αναγκαία την παρουσία του εκπαιδευτικού δίπλα του. Αλλιώς ανοίγουμε…μπαλκονόπορτα.
    5. Αυτό πάλι με την κατά προτεραιότητα εντός ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ απόσπαση των πάσης φύσεως αιρετών συνδικαλιστικών εκπροσώπων τι είναι; Τι τον εμποδίζει να ασκεί τα καθήκοντά του, που μόνος του επέλεξε να ασκεί, αν το σχολείο του είναι π.χ. είκοσι χμ από την πόλη; Κάποιος κακόβουλος ενδέχεται να το σχολιάσει άσχημα…

  • 20 Απριλίου 2011, 13:05 | Κωνσταντινίδης Σωτήρης

    Στην παράγραφο 3.2.1 (αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) αναφέρεται ως κριτήριο προτεραιότητας η ένταξη σε «ειδική κατηγορία μετάθεσης».
    Καμιά όμως αναφορά δεν γίνεται για το ποιοι ανήκουν σε κάποια ειδική κατηγορία μετάθεσης – ούτε αναφορά σε κάποιο υπάρχοντα νόμο όπως στις επόμενες κατηγορίες (σύζυγοι στρατιωτικών κλπ.).
    Είναι κοινωνικά επιβεβλημένο, άτομα με σοβαρές ασθένειες (όπως αναφέρονται παρακάτω στο κείμενο), πολύτεκνοι (που περιέργως δεν αναφέρονται πουθενά) και μονογονεικες οικογένειες με παιδιά να ενταχθούν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης.
    Επίσης στην 3.2.3 (αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ & εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) καμιά αναφορά δεν γίνεται στην μοριοδότηση «οικογενειακών λόγων» για παραπάνω από τρία παιδιά (πολύτεκνοι), εκτός αν σωστά μεν θεωρείται ειδική κατηγορία μετάθεσης (οι πολύτεκνες οικογένειες) αλλά και για αυτό όμως δεν γίνεται πάλι σχετική αναφορά – αφήνοντας το ακαθόριστο.

  • 20 Απριλίου 2011, 11:23 | Ανώνυμος

    Για τις αποσπάσεις σε φορείς του Υπουργείου Παιδείας, διαπίστωσα ότι υπάρχει μια αοριστία ως προς τον αριθμό μονάδων κάθε κριτηρίου και δεν αναφέρονται η συγκεκριμένες μονάδες για κάθε κριτήριο. Επίσης επειδή πρόκειται για διοικητικές θέσεις θεωρώ ότι θα πρέπει να μοριοδοτηθεί με αντίστοιχες μονάδες και το Δίπλωμα του ΙΕΚ, γιατί αποκτάται μετά από σπουδές 2 χρόνων και με Πανελλήνιες εξετάσεις.

  • 20 Απριλίου 2011, 10:54 | ΑΡΓΥΡΗΣ

    Βάση νόμου οι σύζυγοι στρατιωτικών και δικαστικών λειτουργών αποσπώνται κατά προτεραιότητα.
    Για τους εκπαιδευτικούς δεν ισχύει ανάλογος νόμος αλλά προτείνεται να δίνονται 10 μόρια για συνυπηρέτηση.
    Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να ισχύουν τα ίδια κριτήρια για όλους , δηλαδή ή να καλυφθεί νομικά η συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών ή να ισχύουν τα 10 μόρια και για στρατιωτικούς και δικαστικούς.

  • 20 Απριλίου 2011, 10:52 | Δημήτρης Γεωργακόπουλος

    Δεν πρέπει να γίνεται διάκριση στη συνυπηρέτηση. Δηλαδή οι οικογένειες συζύγων ιδιωτικών υπαλλήλων είναι τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού; Ή οι σύζυγοι που εργάζονται αλλά δεν συμπλήρωσαν διετία δεν θεωρείται συνυπηρέτηση; Δηλαδή θα πρέπει να αφήσει τη δουλειά που με κόπο βρήκε μία σύζυγος για να ακολουθήσει τον σύζυγο στον τόπο οργανικής του επειδή δε συμπλήρωσε διετία; Τιμωρούμε λοιπόν όσους/όσες ήταν πρόσφατα άνεργοι/ες; Πρέπει να καταργηθεί η διάταξη περί συμπλήρωσης διετίας σε μία θέση εργασίας προκειμένου να μοριοδοτηθεί η συνυπηρέτηση. Εφ’ όσον εργάζονται και οι δύο σύζυγοι, έχουν το δικαίωμα της συνυπηρέτησης.

  • 20 Απριλίου 2011, 10:01 | Άννα

    Σχετικά με το πρώτο κριτήριο για απόσπαση στην ΚΥ του Υπουργείου ή σε Φορείς θα πρέπει σαφώς να μοριοδοτούνται γενικότερα οι μεταπτυχιακές σπουδές στη διοίκηση και όχι στενά στη δημόσια διοίκηση ή τη διοίκηση της εκπαίδευσης. Για παράδειγμα το μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων που περιλαμβάνει τα αντικείμενα της «ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού» , της «εκπαίδευσης και κατάρτισης», της «αξιολόγησης»,της «στρατηγικής ανάπτυξης οργανισμών» κτλ δεν είναι χρήσιμο για την κεντρική διοίκηση του Υπουργείου ή τους εποπτευόμενους φορείς;

  • 20 Απριλίου 2011, 09:56 | polysot

    Θεωρώ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να δώθούν επιπλέον κίνητρα σε ανθρώπους που προσπαθούν να κάνουν ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ!!! Αν και γνωρίζω ότι πρόκειται για θεσμό ο οποίος αντίκειται στα συμφέροντα της παρούσας τάξης και άρα δύσκολα θα ληφθεί υπόψη εγώ το καταθέτω :
    Μοριοδοτήσεις σε αποσπάσεις και μεταθέσεις για :
    1. Αριθμό παιδιών
    2. κανονική μοριοδότηση για έγγυες μητέρες και για
    3. μητέρες με άδεια ανατροφής, αφού είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι το παιδί χρειάζεται τη μητέρα του το πρώτο έτος της ζωής του. Πρέπει να την βοήθησουμε!
    4. Επίσης θεωρώ απαράδεκτο να έχουν κάποιες ομάδες δημοσίων λειτουργών – υπαλλήλων διαφορετικό χειρισμό από όσους είναι εκπαιδευτικοί. Γιατί οι στρατιωτικοί, δικαστικοί λειτουργοί κλπ να έχουν ιδιαίτερη διαχείριση ως προς το θέμα και να συγκρίνονται μόνο μεταξύ τους; Είναι καλύτερης κάστας αυτοί; Ή μήπως έχουν μεγαλύτερες ανάγκες οι οικογένειές τους; Ή έστω περισσότερα προσόντα; Να προηγούνται μόνο στις αποσπάσεις το βλέπω λογικό(αφού έχουν αλλαγές στις τοποθετήσεις των συζύγων τους συχνά), αλλά ΟΧΙ στις μεταθέσεις.

  • 20 Απριλίου 2011, 09:03 | ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Συμφωνώ απόλυτα με τη μοριοδότηση των αποσπάσεων. Η απορία μου όμως είναι,γιατί πριμοδοτείται τόσο πολύ η συνυπηρέτηση συζύγων, ενώ όταν ο ένας σύζυγος είναι άνεργος δεν υπάρχει καμία μοριοδότηση(γνώμη μου η μοριοδότηση θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη από των συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών). Δηλαδή είναι πιο εύκολο για τον μονόμισθο να συντηρεί δύο σπίτια και να είναι μακριά από την οικογενειά του από αυτούς που έχουν δύο μισθούς;

  • 20 Απριλίου 2011, 08:38 | ΝΙΚΟΣ ΜΑΛΙΟΥΦΑΣ

    Σωστά θέτονται κριτήρια αλλά για ποιούς αφορά; Απο ότι καταλαβαίνω εαν δεν είσαι εκλεγμένος καπου, αν δεν είσαι σύζυγος ενόπλων δυνάμεων, αν δεν είσαι ειδική κατηγορία ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΤΕΙΣ!!!!. Κριτήρια για κάποιον που θέλει να αποσπαστεί σε λειτουργικό κενό, να διδάξει σε σχολείο και όχι να περιφέρεται ασκόπως σε γραφεία, είναι οικογενειάρχης με παιδιά, ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ , ΜΠΟΡΕΙ ΑΡΑΓΕ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΤΕΙ; ΤΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΟ; ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΩ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ «ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ» ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΠΙΖΩ; ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΞΑΝΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ

  • 19 Απριλίου 2011, 23:07 | Ανώνυμος

    Είναι θετική η θέσπιση κριτηρίων για τις αποσπάσεις (κοινωνικών κυρίως) και η αποτίμησή τους με συγκεκριμένο αριθμό μονάδων. Θα ήταν καλό όμως να πριμοδοτηθεί η συνυπηρέτηση συζύγων εκπαιδευτικών.

  • 19 Απριλίου 2011, 22:17 | Παναγιώτης Ψώμος

    Πιστεύω πως και για την περίπτωση αποσπάσεων σε φορείς πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη αριθμητική μοριοδότηση για κάθε προσόν και όχι απλή παράθεση των κριτηρίων.