Πρόταση της Eταιρείας SingularLogic

Σχετικό κείμενο

  • 26 Μαρτίου 2010, 14:08 | Γιατρός

    Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την κυκλοφορία πλαστών συνταγών και παράνομη χρήση κλεμμένων συνταγολογίων, κυρίως για διάθεση ναρκωτικών ουσιών αλλά και φαρμάκων.
    Ο φαρμακοποιός δέν έχει την δυνατότητα να διαπιστώσει εάν η συνταγή που εκτελεί είναι πλαστή.
    Το σύστημά σας δεν προβλέπει την συμμετοχή του γιατρού κατά την έκδοση της συνταγής, παρ’όλο που η προκήρυξη του Υπουργείου το ζητάει.
    Πώς σκέπτεσθε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα των πλαστών συνταγών;
    Προβληματισμένος γιατρός

  • 24 Μαρτίου 2010, 15:12 | Thanasis Goumatsis

    Σχόλια επί της πρότασης των εταιριών SingularLogic & SingularIntegrator.
    1. Αρχικά η πρόταση είναι αναλυτικότερη αυτής που είχε παρουσιαστεί τον Ιούνιο 2009. Ο κος Βγενόπουλος τότε (επί κυβέρνησης ΝΔ) την έκανε δωρεά στο Ελληνικό Δημόσιο. Σήμερα, ζητάει χρήματα ανά συνταγή (από τα Φαρμακεία) ή αγορά υπηρεσίας (από το Ελληνικό Δημόσιο) ή αυτοχρηματοδότηση. Όσο αφορά την πληρωμή της εταιρίας ανά συνταγή, είναι προβληματική διότι δεν έχει κανένα συμφέρον οι συνταγές να μειώνονται διότι μειώνεται και η πληρωμή της. Όσες περισσότερες συνταγές τόσο υψηλότερες αμοιβές για αυτή. Όσο αφορά την περιβόητη αυτοχρηματοδότηση δε δίνει κανένα στοιχείο παρά μόνο μία υπόσχεση ότι είναι έτοιμη και μπορεί να παρουσιασθεί. Και γιατί δε παρουσιάζεται τώρα στη διαβούλευση;
    2. Τεχνικά η πρόταση φαίνεται να στέκει, με δύο βασικές αδυναμίες : 1η δεν αναφέρεται για την αντιμετώπιση της πραγματικής κατάστασης της επίσκεψης του γιατρού στο σπίτι. Ένας παιδίατρος που πάει στο σπίτι του ασθενούς παιδιού πως θα συνταγογραφήσει στο σύστημα; Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη. 2η. Δεν αναπτύσσεται ούτε μία παράγραφος για την ασφάλεια χρήσης και επεξεργασίας των δεδομένων που θα έχει στο data center της. Δεδομένου ότι οι εταιρίες SingularLogic & SingularIntegrator συνδέονται μετοχικά με MIG, Marfin Bank και ιδιωτικά θεραπευτήρια Υγεία, Μητέρα, Λητώ απαιτείται ιδιαίτερη και ακόμα αυστηρότερη διαδικασία διαχείρισης και ελέγχου των μητρώων των φαρμάκων και των στοιχείων ασθενών, γιατρών, παθήσεων κτλ που αποτελούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και ιατρικό απόρρητο. Αν συνδυαστεί και το γεγονός ότι η Τράπεζα Marfin έχει συνδυαστικά προϊόντα με τα ιδιωτικά νοσοκομεία του Ομίλου MIG, εντείνεται ο προβληματισμός και η ανησυχία περί ουσιαστικού ασυμβίβαστου για την συγκεκριμένη πρόταση.
    3. Η πρόταση βασίζεται σε σκέψεις και σχεδιασμούς της εταιρίας, χωρίς να υπάρχει καμία εμπειρία από εξωτερικό και αντίστοιχα συστήματα ή εμπειρία σε ανάλογα έργα. Ακόμα και το Πληροφοριακό σύστημα του Νοσοκομείου Υγεία (που ανήκει στον ίδιο όμιλο) το διαχειρίζεται άλλη εταιρία σε άλλη πρόταση (Atkosoft στη πρόταση της Unisystems). Συνεπώς δε τεκμαίρεται εμπειρία, τεχνογνωσία και ικανότητα εκτέλεσης του έργου.

  • 22 Μαρτίου 2010, 21:38 | Δημήτρης Κουναλάκης

    Η πρόταση αυτή εμφανίζει ωριμότητα τόσο ως προς την γνώση της υπάρχουσας κατάστασης.

    Πλεονεκτήματα
    α) Προτείνει μια λογική και εφαρμόσιμη μετάβαση σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα συνταγογράφησης με τρόπο που αναμένεται να έχει λιγότερα προβλήματα.
    β) Δίδει άμεσα με την υποχρεωτική χρήση στα φαρμακεία την δυνατότητα να υπάρχουν δεδομένα για την συνταγογράφηση και την έναρξη ελέγχου και παρακολούθηση του κόστους.

    Μειονεκτήματα
    α) Δεν είναι ξεκάθαρη η πρόταση όσον αφορά την έκδοση της ηλεκτρονικής συνταγής και τι δυνατότητες θα έχει ο ιατρός να δει την υπάρχουσα αγωγή που λαμβάνει ο ασθενής ή έχει λάβει στο παρελθόν. Τι γίνεται στις περιπτώσεις που εκδίδεται από κάπου ηλεκτρονική συνταγή και πως ενημερώνονται μονάδες υγείας που χρησιμοποιούν το υπάρχον χάρτινο σύστημα για την ύπαρξη της;
    β) Παρά το ότι αναφέρει ότι υπάρχει η δυνατότητα αποστολής αρχείων αντί της web εφαρμογής φαίνεται ότι στην ανάλυση της πρότασης ξεχνάει την δυνατότητα για χρησιμοποίηση των ήδη υπαρχόντων πληροφοριακών συστημάτων σε φαρμακεία και ιατρεία. Είναι απαραίτητο ένα πρωτόκολλο επικοινωνίας είτε μέσω https είτε με αποστολή και λήψη αρχείων (πχ xml) για την διατήρηση της χρήσης υπαρχόντων λογισμικών σε φαρμακεία/ιατρεία/νοσοκομεία που τα περισσότερα έχουν συμβόλαια συντήρησης.
    γ)Για την ασφάλεια του δημοσίου είναι υποχρεωτικό να δίδεται read-only πρόσβαση στην βάση δεδομένων που τηρείται κεντρικά για το σύστημα καθώς και πλήρη περιγραφή για το πως είναι σχεδιασμένοι οι πίνακες, το περιεχόμενο των πινάκων και οι διασυνδέσεις στην βάση δεδομένων ώστε να είναι εφικτή η αξιοποίηση των δεδομένων που συλλέγονται και από άλλες εφαρμογές/λογισμικά του υπουργείου.

    Φαίνεται λογική και εφαρμόσιμη πρόταση μετά από κατάλληλες τροποποιήσεις αλλά προτείνεται για μια τέτοια πρόταση η χρέωση να είναι εφαπαξ και όχι με χρέωση φαρμακοποιών/μονάδων υγείας. Επίσης, προτείνεται η ενσωμάτωση κωδικοποιήσεων για τα νοσήματα που έχουν ήδη εγκριθεί από ανάλογα προγράμματα του υπουργείου υγείας