Άρθρο 07: Έγκριση λειτουργίας

1. Εξαιρετικά και ειδικά για την άσκηση των οικονομικών δραστηριοτήτων, οι οποίες με τρόπο περιοριστικό περιγράφονται στο προσαρτώμενο στον παρόντα νόμο Παράρτημα Β, προϋποτίθεται προηγούμενη έγκριση λειτουργίας η οποία συνιστά ατομική εκτελεστή διοικητική πράξη. Οι περιλαμβανόμενες στο Παράρτημα Β οικονομικές δραστηριότητες προϋποθέτουν προηγούμενη έγκριση λειτουργίας επειδή αυτό είναι αναγκαίο για την εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος από τους κινδύνους που συνεπάγεται η άσκηση της συγκεκριμένης οικονομικής δραστηριότητας.

2. Οι όροι και προϋποθέσεις άσκησης συγκεκριμένης οικονομικής δραστηριότητας για την οποία απαιτείται έγκριση λειτουργίας σύμφωνα με το Παράρτημα Β, εισάγονται με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο εκδίδεται με πρωτοβουλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και του κατά περίπτωση συναρμοδίου Υπουργού, μετά από γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με βάση τις αρχές του άρθρου 1 του παρόντος. Το προεδρικό διάταγμα εκδίδεται, εντός προθεσμίας εξήντα ημερών από την έκδοση της γνωμοδότησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Το προεδρικό διάταγμα περιλαμβάνει κατά τρόπο περιοριστικό το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων για την έγκριση λειτουργίας και την άσκηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας ή δέσμης ομοειδών οικονομικών δραστηριοτήτων και οι οποίοι πρέπει να τηρούνται από όλα τα πρόσωπα που επιθυμούν να παρέχουν την συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ή την δέσμη ομοειδών οικονομικώνδραστηριοτήτων.

3. Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και ο κατά περίπτωση συναρμόδιος Υπουργός εκκινούν διαδικασία διαβούλευσης σχετικά με τους όρους και προϋποθέσεις έγκρισης λειτουργίας για συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ή δέσμη ομοειδών δραστηριοτήτων εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα ημερών από την θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου. Η διαβούλευση γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 4048/2012, όπως εκάστοτε ισχύει. Επιπλέον της δημοσιότητας που προβλέπεται στο άρθρο 6 του ν. 4048/2012 κάθε σχετική πράξη που αφορά τη διαβούλευση, περιλαμβανομένης και της έκθεσης του Γραφείου Νομοθετικής Πρωτοβουλίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και του κατά περίπτωση συναρμοδίου Υπουργείου, δημοσιεύεται και όπως προβλέπεται στο κεφάλαιο Ζ’ του παρόντος. Οι απόψεις όλων όσων επιθυμούν να συμμετάσχουν στην δημόσια διαβούλευση δημοσιεύονται όπως κατατίθενται, εκτός και αν χαρακτηρίζονται από αυτούς εμπιστευτικές συνολικά ή μερικώς, οπότε και εμφανίζεται σχετική αναφορά ότι ο ενδιαφερόμενος ζήτησε να μη δημοσιευθούν οι απόψεις του. Απόψεις οι οποίες δεν υποβάλλονται σύμφωνα με το παρόν δεν λαμβάνονται υπ’όψιν στην διαδικασία καθορισμού των γενικών όρων άσκησης οικονομικής δραστηριότητας. Σύντμηση ή επιμήκυνση του χρόνου της διαδικασίας διαβούλευσης επιτρέπεται μόνο μία φορά με πρωτοβουλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και του κατά περίπτωση συναρμοδίου Υπουργού, για αντικειμενικά σπουδαίο λόγο, που ανακοινώνεται τουλάχιστο πέντε ημέρες πριν την σύντμηση ή επιμήκυνση του χρόνου διαβούλευσης. Η σύντμηση του χρόνου διαβούλευσης δεν μπορεί να είναι για περισσότερο από το μισό της προβλεπόμενης κατά τη έναρξη της διαβούλευσης διάρκεια. Η επιμήκυνση του χρόνου διαβούλευσης δεν υπερβαίνει τις δεκαπέντε ημέρες.

4. Η ανάλυση των συνεπειών ρυθμίσεων του άρθρου 7 του ν. 4048/2012 είναι αναγκαία στην περίπτωση των όρων και προϋποθέσεων έγκρισης λειτουργίας.

5. Μετά την λήξη της διαβούλευσης, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και ο κατά περίπτωση συναρμόδιος Υπουργός κοινοποιούν το σχέδιο προεδρικού διατάγματος στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, εντός τριάντα ημερών από την ολοκλήρωση της ανάλυσης των συνεπειών ρύθμισης του άρθρου 7 του ν. 4048/2012. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού οφείλει να γνωμοδοτήσει επί αυτού εντός τριάντα ημερών. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού δημοσιεύεται σύμφωνα με τον παρόντα.

6. Τροποποίηση των όρων και προϋποθέσεων έγκρισης λειτουργίας για μια συγκεκριμένη δραστηριότητα ή για δέσμη ομοειδών οικονομικών δραστηριοτήτων επιτρέπεται:
(i) σε περίπτωση που αυτό καταστεί αναγκαίο μετά από απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, ή
(ii) από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και τον κατά περίπτωση συναρμόδιο Υπουργό, μετά την πάροδο πενταετίας από την υιοθέτησή τους ή την τροποποίηση.
Σε κάθε περίπτωση για την τροποποίηση των όρων και προϋποθέσεων έγκρισης λειτουργίας ακολουθείται η διαδικασία υιοθέτησης όρων και προϋποθέσεων έγκρισης λειτουργίας για συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ή για σύνολο οικονομικών δραστηριοτήτων, όπως περιγράφεται στην παρούσα. Η έναρξη της διαβούλευσης για την τροποποίηση ή κατάργηση εκκινεί εντός τριάντα ημερών από την έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.

7. Η Αρχή που είναι αρμόδια για τη χορήγηση της έγκρισης λειτουργίας δύναται να επιβάλει και ειδικούς πρόσθετους όρους και προϋποθέσεις για τη χορήγηση συγκεκριμένης έγκρισης λειτουργίας, εξαιρετικά και μόνο σε αντικειμενικά δικαιολογημένες περιπτώσεις οι οποίες δικαιολογούν υπό τις αρχές του άρθρου 1 την ανάγκη κάμψης της αρχής της ισότιμης μεταχείρισης των επιχειρήσεων που ασκούν την ίδια οικονομική δραστηριότητα για εξασφαλισθεί το δημόσιο συμφέρον από τους κινδύνους που συνεπάγεται η άσκηση της συγκεκριμένης οικονομικής δραστηριότητας. Στο προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 2 ορίζονται και οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες η παρέχουσα την έγκριση λειτουργίας Αρχή ασκεί τη διακριτική ευχέρεια της παρούσας παραγράφου.

  • Άρθρο 7: Στο παράρτημα Β (βλέπετε και ως άνω υπό 1) περιγράφονται περιοριστικά οι δραστηριότητες για τις οποίες «προϋποτίθεται προηγούμενη» έγκριση λειτουργίας η οποία χορηγείται από την Περιφέρεια (βλέπετε και άρθρο 9 παρ. 2). Γιατί αποκλείστηκαν τα κατά τόπους Επιμελητήρια και τo ΤΕΕ που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί με τον Ν. 3982/11. ΠροτείνοΥμε οι εγκρίσεις λειτουργίας να χορηγούνται και από τα κατά τόπους Επιμελητήρια και το ΤΕΕ αφού πιστοποιηθούν και σύμφωνα με τον εν ισχύει Ν. 3982/11.

  • Άρθρο 7: Στο παράρτημα Β (βλέπετε και ως άνω υπό 1) περιγράφονται περιοριστικά οι δραστηριότητες για τις οποίες «προϋποτίθεται προηγούμενη» έγκριση λειτουργίας η οποία χορηγείται από την Περιφέρεια (βλέπετε και άρθρο 9 παρ. 2). Γιατί αποκλείστηκαν τα κατά τόπους Επιμελητήρια και τo ΤΕΕ που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί με τον Ν. 3982/11. Προτείνουμε οι εγκρίσεις λειτουργίας να χορηγούνται και από τα κατά τόπους Επιμελητήρια και το ΤΕΕ αφού πιστοποιηθούν και σύμφωνα με τον εν ισχύει Ν. 3982/11.

    ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ