Άρθρο 11: Περιορισμός αριθμού εγκρίσεων λειτουργίας

1. Σε συγκεκριμένες οικονομικές δραστηριότητες για την άσκηση των οποίων προϋποτίθεται η χορήγηση της έγκρισης λειτουργίας, ο αριθμός των επιχειρήσεων που θα λάβουν έγκριση μπορεί να περιορισθεί είτε συνολικά για ολόκληρη την επικράτεια είτε και για συγκεκριμένα γεωγραφικά διαμερίσματα εφόσον τούτο επιβάλλεται από λόγους αντικειμενικούς που αφορούν την συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα και το δημόσιο συμφέρον το οποίο εξυπηρετείται. Τούτο ισχυει ιδιαίτερα αν η άσκηση της συγκεκριμένης οικονομικής δραστηριότητας προϋποθέτει είτε την χρήση σπάνιου πόρου, ο οποίος δεν επαρκεί για αόριστο αριθμό επιχειρήσεων ή την χρήση άλλου πόρου του δημοσίου.

2. Με το προεδρικό διάταγμα του άρθρου 7 παρα. 2 του παρόντος νόμου, με το οποίο τίθενται οι όροι και προϋποθέσεις άσκησης συγκεκριμένης οικονομικής δραστηριότητας σε καθεστώς προηγούμενης έγκρισης λειτουργίας καθορίζονται και οι όροι υπό τους οποίους μπορεί να περιορισθεί ο αριθμός των επιχειρήσεων που θα λάβουν έγκριση να ασκούν την συγκεκριμένη δραστηριότητα, ο τρόπος με τον οποίο θα καθορισθεί ο αριθμός των επιχειρήσεων αυτών και η διαγωνιστική διαδικασία με την οποία θα χορηγηθούν οι συγκεκριμένες εγκρίσεις λειτουργίας και η οποία σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνεται με βάση τις αρχές τις διαφάνειας, της ισότιμης μεταχείρισης, της αναλογικότητας και της προστασίας του ανταγωνισμού και σύμφωνα με τις λοιπές αρχές του άρθρου 1 του παρόντος νόμου. Ο περιορισμός του αριθμού των επιχειρήσεων που ασκούν μια οικονομική δραστηριότητα μπορεί να αφορά και ένα μόνο επίπεδο δραστηριοποίησης μιας επιχείρησης σε συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα.

3. Σε περίπτωση που το προεδρικό διάταγμα του άρθρου 7 παρα.2 κατά τα ανωτέρω ορίζει οτι για συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα είναι πιθανός ο περιορισμός του αριθμού των εγκρίσεων λειτουργίας, η αρμόδια κατά περίπτωση Περιφέρεια μόλις λάβει αίτημα για την άσκηση αυτής της οικονομικής δραστηριότητας, κοινοποιεί αυτό εντός επτα ημερών από την υποβολή του, στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και τον κατα περίπτωση αρμόδιο Υπουργό οι οποίοι εξετάζουν άν συντρέχει κατά τα ανωτέρω λόγος περιορισμού του αριθμού των εγκρίσεων λειτουργίας. Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και ο κατα περίπτωση αρμόδιος Υπουργους αποφαινονται με αντικειμενικά αιτιολογημένη απόφαση τους εντός εικοσι ημερών από την αίτηση, αν υφισταται λόγος περιορισμού του αριθμού των εγκριεσων λειτουργίας και αν αυτός αφορά το σύνολο της ελληνικής επκράτειας ή μέρος αυτής. Αν δεν υφίσταται λόγος περιορισμού η διαδικασία χορήγησης της έγκρισης λειτουργίας συνεχίζει κατά την διαδικασία που περιγράφεται στο παρόν άρθρο για χορήγση έγκρισης έγκρισης λειτουργίας χωρίς περιορισμό αριθμού, από την κατά περίπτωση αρμόδια Περιφέρεια. Αν υφίσταται λόγος περιορισμού με την ίδια απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και του κατα περίπτωση αρμόδιου Υπουργου ορίζεται ο αριθμός των εγκρίσεων λειτουργίας που θα χορηγηθούν και κάθε άλλη απαραίτητη λεπτομέρεια για τον διαγωνισμό με τον οποίο θα χορηγηθούν οι εγκρίσεις λειτουργίας σύμφωνα και με το προσεδρικό διάταγμα του άρθρου 7 παρα.2. Το στάδιο αυτό δεν ακολουθείται αν έχει ήδη υπάρξει προηγούμενο αίτημα και έχει ορισθεί ο αριθμός των εγκρίσεων λειτουργίας για την συγκεκριμένη δραστηριότητα. Η απόφαση με την οποία καθορίζεται ο αριθμός των εγκρίσεων λειτουργίας για συγκεκριμενη δραστηριότητα σύμφωνα με το παρόν άρθρο επανεξετάζεται υποχρεωτικά κάθε πενταετία και στην περίπτωση αυτή δεν μπορεί να μειωθεί ο αριθμός των εγκρισεων λειτουργίας κάτω από τον αριθμό των εγκρίσεων λειτουργίας που έχουν χορηγηθεί και δεν έχουν ανακληθεί ή λήξει μέχρι την συμπλήρωση της πενταετίας από την έκδοση της απόφασης με την οποία περιορίσθηκε ο αριθμός των εγκρίσεων λειτουργίας και ορίσθηκε ο αριθμός αυτών.

4. Η πρόσκληση για συμμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τριάντα ημέρες και η δημοσίευση γίνεται τουλάχιστο στην Κεντρική Διαδικτυακή Πύλη Οικονομικής Δραστηριότητας. Ο διαγωνισμός διεξάγεται και οι εγκρίσεις λειτουργίας χορηγούνται στην περίπτωση αυτή από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και τον συναρμόδιο κατά περίπτωση Υπουργό.

5. Η διάρκεια εξέτασης ενός αιτήματος για έγκριση λειτουργίας υπό καθεστώς περιορισμένου αριθμού, περιλαμβανομένης και της διαγωνσιτικής διαδικασίας, δεν μπορεί να υπερβαίνει τις εκατό ημέρες από την υποβολή της αίτησης για την έκδοση της συγκεκριμένης έγκρισης λειτουργίας. Τουλάχιστο δεκαπέντε ημέρες πριν την συμπλήρωση των εκατό ημερών, η κατά περίπτωση αρμόδια αρχή οφείλει να ενημερώσει εγγράφως την επιχείρηση που υπέβαλε την αίτηση και κάθε άλλη επιχείρηση, η οποία συμμετέχει στη διαδικασία σχετικά με την πιθανή καθυστέρηση, τους λόγους στους οποίους αυτή οφείλεται και την πιθανή διάρκειά της, η οποία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει τις τριάντα ημέρες επιπλέον της αρχικής προθεσμίας των εκατό ημερών.

6. Με τροποποίηση του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 7 παρα. 2 του παρόντος νόμου είναι δυνατόν να αίρεται ο περιορισμός του αριθμού τους, όταν αυτό είναι αναγκαίο σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.

7. Κάθε επιχείρηση στην οποία χορηγείται έγκριση λειτουργίας σε συνθήκες περιορισμένου αριθμού αυτών, υποχρεούται να προβεί σε πραγματική άσκηση της αντίστοιχης οικονομικής δραστηριότητας εντός ενός έτους από την χορήγηση της. Με την πράξη χορήγησης της συγκεκριμένης έγκρισης λειτουργίας για μια συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα σε συγκεκριμένη επιχείρηση προσδιορίζεται το περιεχόμενο της ελάχιστης αναγκαίας εκμετάλλευσης. Στο προεδρικό διάταγμα του άρθρου 7 παρα. 2 τίθεται με τρόπο ειδικό και σαφή το πλαίσιο στο οποίο η εκάστοτε αρμόδια αρχή υποχρεούται να προσδιορίσει εφαρμόζοντας τις αρχές του άρθρου 1 του παρόντος νόμου, την ελάχιστη εκμετάλλευση κάθε προηγούμενης έγκρισης λειτουργίας που δίνεται με περιορισμό του αριθμού τους.

8. Σε περίπτωση που επιχείρηση η οποία κατέχει δεσπόζουσα θέση σύμφωνα με το ν.3959/2011, προβεί σε κατάχρηση αυτής, εφόσον αυτό είναι αντικειμενικά δικαιολογημένο, ο Υπουργός Ανάπτυξης με την σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού προβαίνει σε ανάκληση έγκρισης λειτουργίας η οποία χορηγήθηκε σε συνθήκες περιορισμού του αριθμού τους ή επιβάλει όρους και προϋποθέσεις στην άκηση της συγκεκριμένης οιοκονομικής δραστηριότητας από την συγκεκριμένη επιχείρηση εφόσον αυτοί αρκούν για την άρση της κατάχρησης. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης μετά από εισήγση της Επιτροπής Ανταγωνσιμού καθορίζεται κάθε αναγκαία λπτομέρεια για την εφαρογή της παρούσας διάταξης. Κατά της αποφάσεως του Υπουργού Ανάπτυξης είναι δυνατή η υποβολή προσφυγής ενωπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών εφαρμοζιμένων αναλογικά των διατάξεων του άρθρου 30επ. του ν.3959/2011.

  • Άρθρο 11: Περί περιορισμού αριθμού εγκρίσεων λειτουργίας. Κατά την άποψη μας ο περιορισμός αυτός μπορεί να εφαρμοσθεί μόνο για λόγους που αφορούν την χρήση σπάνιου πόρου ή την χρήση άλλου πόρου του δημοσίου. Ο περιορισμός των αδειών λειτουργίας με την φράση «εφ’ όσον τούτο επιβάλλεται από λόγους αντικειμενικούς που αφορούν την συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα και το δημόσιο συμφέρον το οποίο εξυπηρετείται» δημιουργεί επισφαλές και αόριστο νομικό περιβάλλον που δυνατόν να καταλήξει σε ολιγοπώλια. Εξ’ άλλου η ελεύθερη οικονομική δραστηριότητα προστατεύεται από το Σύνταγμα μας και τις Διεθνείς Συμβάσεις. Προτείνουμε να απαλείφει η πιο πάνω, εντός εισαγωγικών, πρόταση.
    ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

  • 20 Φεβρουαρίου 2014, 21:07 | ΘΩΜΑΣ

    ΝΑ ΜΗΝ ΤΕΘΕΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ , ΑΝΤΙΚΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5 ΠΑΡ 1 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ , ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΣΕ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ. ΜΗΝ ΝΟΜΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΓΡΟΥΟΜΕΝΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ , ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ .

    ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
    ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
    ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 32
    2 Μαρτίου 2011
    ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3919
    Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδι−
    καιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκη−
    ση επαγγελμάτων.
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
    Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
    ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
    Άρθρο 1
    Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας
    1. Για την πρόσβαση σε επαγγέλματα και την άσκησή
    τους ισχύει η αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας (άρθρο
    5 παρ. 1 του Συντάγματος).
    2. Οι διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας που αφορούν
    στην πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτων επιβάλ−
    λεται να ερμηνεύονται σε αρμονία προς την αρχή της
    επαγγελματικής ελευθερίας και της προστασίας του αντα−
    γωνισμού. Διατάξεις που προβλέπουν περιορισμούς στην
    πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτων είναι στενώς
    ερμηνευτέες.
    Άρθρο 2
    Κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών
    στην πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτων
    1. Οι προβλεπόμενοι στην ισχύουσα νομοθεσία περιορι−
    σμοί που αφορούν στην πρόσβαση και την άσκηση επαγ−
    γελμάτων, πέραν εκείνων των επαγγελμάτων για τα οποία
    διαλαμβάνεται ρύθμιση στο κεφάλαιο Β΄ του παρόντος,
    καταργούνται μετά την πάροδο τεσσάρων (4) μηνών από
    τη δημοσίευση του παρόντος.
    2. Ως περιορισμοί, κατά την έννοια της προηγούμενης
    παραγράφου, νοούνται οι εξής:
    α) Η ύπαρξη, δυνάμει προβλέψεως νόμου, περιορισμένου
    αριθμού προσώπων τα οποία δικαιούνται να ασκήσουν το
    επάγγελμα σε όλη την επικράτεια ή σε ορισμένο γεωγρα−
    φικό διαμέρισμα, είτε ο αριθμός αυτός ορίζεται ευθέως
    είτε προσδιορίζεται εμμέσως βάσει πληθυσμιακών ή άλ−
    λων κριτηρίων και χορήγηση διοικητικής αδείας για την
    άσκηση του επαγγέλματος μόνο προς συμπλήρωση του
    αριθμού τούτου.
    β) Η εξάρτηση της χορηγήσεως διοικητικής αδείας για την
    άσκηση επαγγέλματος από την εκτίμηση της διοικητικής
    αρχής ως προς την ύπαρξη πραγματικής ανάγκης προς τού−
    το, που θεωρείται συντρέχουσα όταν η προσφορά υπηρεσι−
    ών εκ μέρους των προσώπων που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί
    για την άσκηση του επαγγέλματος δεν είναι ικανοποιητική
    για το κοινωνικό σύνολο, είτε καθ’ όλη την επικράτεια είτε
    σε ορισμένο γεωγραφικό διαμέρισμα, εν όψει αφ’ ενός του
    αριθμού των προσώπων που ασκούν το επάγγελμα και αφ’
    ετέρου των προς ικανοποίηση αναγκών του κοινωνικού
    συνόλου, ως αποδέκτη των υπηρεσιών αυτών.
    γ) Η απαγόρευση για ένα πρόσωπο της ασκήσεως επαγ−
    γέλματος έξω από ορισμένο γεωγραφικό διαμέρισμα, εντός
    του οποίου και μόνο είναι αυτή επιτρεπτή.
    δ) Η επιβολή της υπάρξεως ελάχιστων αποστάσεων
    μεταξύ των εγκαταστάσεων προσώπων που ασκούν το
    επάγγελμα.
    ε) Η απαγόρευση για ένα πρόσωπο της δημιουργίας πε−
    ρισσότερων εγκαταστάσεων ή επαγγελματικής δραστη−
    ριοποιήσεως σε περισσότερες εγκαταστάσεις, σε ένα ή
    περισσότερα γεωγραφικά διαμερίσματα.
    στ) Η πρόβλεψη αποκλειστικής δυνατότητας ή απαγό−
    ρευσης διάθεσης είδους αγαθών από ορισμένη κατηγορία
    επαγγελματικών εγκαταστάσεων.
    ζ) Η επιβολή της ασκήσεως επαγγέλματος ή η απαγόρευση
    της ασκήσεώς του υπό ορισμένη ή ορισμένες εταιρικές μορ−
    φές ή ο αποκλεισμός της ασκήσεώς του υπό εταιρική μορφή,
    επιτρεπομένης μόνο της ατομικής ασκήσεως αυτού.
    η) Η επιβολή περιορισμών σχετιζομένων με τη συμμε−
    τοχή στη σύνθεση του μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου,
    συναπτομένων προς την ύπαρξη ή την έλλειψη ορισμένης
    επαγγελματικής ιδιότητας.
    θ) Η επιβολή υποχρεωτικών κατώτατων τιμών ή αμοιβών
    για τη διάθεση αγαθών ή την προσφορά υπηρεσιών, είτε
    αυτές ορίζονται ευθέως είτε προσδιορίζονται εμμέσως με
    την εφαρμογή συντελεστή κέρδους ή με άλλο ποσοστιαίο
    υπολογισμό.
    ι) Η επιβολή υποχρέωσης στον ασκούντα το επάγγελμα
    να προσφέρει μαζί με τη δική του υπηρεσία, άλλες συγκε−
    κριμένες υπηρεσίες.
    3. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση
    του Υπουργικού Συμβουλίου εντός τεσσάρων (4) μηνών από
    την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, μπορεί να αρθούν
    και άλλοι περιορισμοί πέραν εκείνων που ορίζονται στην
    προηγούμενη παράγραφο.
    4. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του
    καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Οικονο−
    μικών εντός τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος
    του παρόντος νόμου, είναι δυνατή η θέσπιση εξαιρέσεως
    σε σχέση προς ορισμένο επάγγελμα από τη ρύθμιση της

  • 20 Φεβρουαρίου 2014, 21:31 | ΘΩΜΑΣ

    ΝΑ ΜΗΝ ΤΕΘΕΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ , ΑΝΤΙΚΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5 ΠΑΡ 1 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ , ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ ΣΕ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ. ΜΗΝ ΝΟΜΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΓΡΟΥΟΜΕΝΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ

    ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
    ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
    ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 32
    2 Μαρτίου 2011
    ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3919
    Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδι−
    καιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκη−
    ση επαγγελμάτων.
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
    Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
    ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
    Άρθρο 1
    Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας
    1. Για την πρόσβαση σε επαγγέλματα και την άσκησή
    τους ισχύει η αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας (άρθρο
    5 παρ. 1 του Συντάγματος).
    2. Οι διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας που αφορούν
    στην πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτων επιβάλ−
    λεται να ερμηνεύονται σε αρμονία προς την αρχή της
    επαγγελματικής ελευθερίας και της προστασίας του αντα−
    γωνισμού. Διατάξεις που προβλέπουν περιορισμούς στην
    πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτων είναι στενώς
    ερμηνευτέες.
    Άρθρο 2
    Κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών
    στην πρόσβαση και την άσκηση επαγγελμάτων
    1. Οι προβλεπόμενοι στην ισχύουσα νομοθεσία περιορι−
    σμοί που αφορούν στην πρόσβαση και την άσκηση επαγ−
    γελμάτων, πέραν εκείνων των επαγγελμάτων για τα οποία
    διαλαμβάνεται ρύθμιση στο κεφάλαιο Β΄ του παρόντος,
    καταργούνται μετά την πάροδο τεσσάρων (4) μηνών από
    τη δημοσίευση του παρόντος.
    2. Ως περιορισμοί, κατά την έννοια της προηγούμενης
    παραγράφου, νοούνται οι εξής:
    α) Η ύπαρξη, δυνάμει προβλέψεως νόμου, περιορισμένου
    αριθμού προσώπων τα οποία δικαιούνται να ασκήσουν το
    επάγγελμα σε όλη την επικράτεια ή σε ορισμένο γεωγρα−
    φικό διαμέρισμα, είτε ο αριθμός αυτός ορίζεται ευθέως
    είτε προσδιορίζεται εμμέσως βάσει πληθυσμιακών ή άλ−
    λων κριτηρίων και χορήγηση διοικητικής αδείας για την
    άσκηση του επαγγέλματος μόνο προς συμπλήρωση του
    αριθμού τούτου.
    β) Η εξάρτηση της χορηγήσεως διοικητικής αδείας για την
    άσκηση επαγγέλματος από την εκτίμηση της διοικητικής
    αρχής ως προς την ύπαρξη πραγματικής ανάγκης προς τού−
    το, που θεωρείται συντρέχουσα όταν η προσφορά υπηρεσι−
    ών εκ μέρους των προσώπων που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί
    για την άσκηση του επαγγέλματος δεν είναι ικανοποιητική
    για το κοινωνικό σύνολο, είτε καθ’ όλη την επικράτεια είτε
    σε ορισμένο γεωγραφικό διαμέρισμα, εν όψει αφ’ ενός του
    αριθμού των προσώπων που ασκούν το επάγγελμα και αφ’
    ετέρου των προς ικανοποίηση αναγκών του κοινωνικού
    συνόλου, ως αποδέκτη των υπηρεσιών αυτών.
    γ) Η απαγόρευση για ένα πρόσωπο της ασκήσεως επαγ−
    γέλματος έξω από ορισμένο γεωγραφικό διαμέρισμα, εντός
    του οποίου και μόνο είναι αυτή επιτρεπτή.
    δ) Η επιβολή της υπάρξεως ελάχιστων αποστάσεων
    μεταξύ των εγκαταστάσεων προσώπων που ασκούν το
    επάγγελμα.
    ε) Η απαγόρευση για ένα πρόσωπο της δημιουργίας πε−
    ρισσότερων εγκαταστάσεων ή επαγγελματικής δραστη−
    ριοποιήσεως σε περισσότερες εγκαταστάσεις, σε ένα ή
    περισσότερα γεωγραφικά διαμερίσματα.
    στ) Η πρόβλεψη αποκλειστικής δυνατότητας ή απαγό−
    ρευσης διάθεσης είδους αγαθών από ορισμένη κατηγορία
    επαγγελματικών εγκαταστάσεων.
    ζ) Η επιβολή της ασκήσεως επαγγέλματος ή η απαγόρευση
    της ασκήσεώς του υπό ορισμένη ή ορισμένες εταιρικές μορ−
    φές ή ο αποκλεισμός της ασκήσεώς του υπό εταιρική μορφή,
    επιτρεπομένης μόνο της ατομικής ασκήσεως αυτού.
    η) Η επιβολή περιορισμών σχετιζομένων με τη συμμε−
    τοχή στη σύνθεση του μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου,
    συναπτομένων προς την ύπαρξη ή την έλλειψη ορισμένης
    επαγγελματικής ιδιότητας.
    θ) Η επιβολή υποχρεωτικών κατώτατων τιμών ή αμοιβών
    για τη διάθεση αγαθών ή την προσφορά υπηρεσιών, είτε
    αυτές ορίζονται ευθέως είτε προσδιορίζονται εμμέσως με
    την εφαρμογή συντελεστή κέρδους ή με άλλο ποσοστιαίο
    υπολογισμό.
    ι) Η επιβολή υποχρέωσης στον ασκούντα το επάγγελμα
    να προσφέρει μαζί με τη δική του υπηρεσία, άλλες συγκε−
    κριμένες υπηρεσίες.
    3. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση
    του Υπουργικού Συμβουλίου εντός τεσσάρων (4) μηνών από
    την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, μπορεί να αρθούν
    και άλλοι περιορισμοί πέραν εκείνων που ορίζονται στην
    προηγούμενη παράγραφο.
    4. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του
    καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Οικονο−
    μικών εντός τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος
    του παρόντος νόμου, είναι δυνατή η θέσπιση εξαιρέσεως
    σε σχέση προς ορισμένο επάγγελμα από τη ρύθμιση της

  • 20 Φεβρουαρίου 2014, 21:48 | ΘΩΜΑΣ

    επι τελους , θα ισχυσει ποτε αυτη η απελευθερωση των επαγγελμάτων στην Ελλαδα . ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΟΘΕΤΕΙΤΕ ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΡΟΥΟΜΕΝΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΕΘΕΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ . Αντικειται στο Συνταγμα
    Στα καθεστωτα με ελευθερη οικονομια , δεν μπορει να ισχυσει περιορισμος στην εργασια . ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ Κ υπουργε. ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΤΕ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΗΝ ΦΙΛΕΥΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ . Υπέρ των λίγων ειστε , και υπέρ της συρρικνωσης της ανάπτυξης .
    ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ . ειναι ντροπη για τη δημοκρατια και την ελευθερη οικονομία .