1. Η άσκηση της εποπτείας χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Για το σκοπό αυτό οι αρμόδιες εποπτεύουσες αρχές και οι ανώτεροι προϊστάμενοι αυτών μεριμνούν για την κατανομή και την εγγραφή πιστώσεων που θα καλύπτουν το κόστος της εποπτείας.
2. Το ύψος του προϋπολογισμού και ο αριθμός θέσεων που κατανέμονται σε συγκεκριμένο ή συγκεκριμένα πεδία εποπτείας, όπως αυτά προσδιορίζονται στο άρθρο 25 του παρόντος, προσδιορίζονται κατόπιν μελέτης η οποία βασίζεται σε ετήσιο ή πολυετές πρόγραμμα εποπτείας για την εποπτευόμενη περιοχή και καταγράφονται τμηματικά και σε ετήσια βάση στον κρατικό προϋπολογισμό .
Αρχική Νόμος Πλαίσιο για την Εποπτεία των Οικονομικών Δραστηριοτήτων και την Εποπτεία αγοράς προϊόντωνΆρθρο 10 – Κατανομή του προϋπολογισμού και του προσωπικού
Άρθρο 10 – Κατανομή του προϋπολογισμού και του προσωπικού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Πεδίο εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αρχές εποπτείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05 – Ενέργειες που συνιστούν Εποπτεία
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Σχεδιασμός και Στόχευση των Ελέγχων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διαχείριση καταγγελιών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Γενικοί κανόνες ελέγχων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Υποστήριξη συμμόρφωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Κατανομή του προϋπολογισμού και του προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Γενικές λειτουργίες εποπτευουσών αρχών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Αξιολόγηση Απόδοσης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Πεδία Εποπτείας και αρμόδιες εποπτεύουσες αρχές
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Υπηρεσίες επιφορτισμένες με την Εποπτεία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Σύσταση Ομάδας Διαχείρισης Έργου για την εποπτεία (Ο.Δ.Ε.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Διεύθυνση Συντονισμού Κανονιστικού Πλαισίου Εποπτείας Οικονομικών Δραστηριοτήτων και Προϊόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Ελέγχου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Μηχανισμός Ανατροφοδότησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Ελεγκτές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Δικαιώματα των ελεγκτώνΆρθρο 20 – Δικαιώματα των ελεγκτών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Καθήκοντα ελεγκτών /ελεγκτικών αρχών-αρχών εποπτείας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Δικαιώματα των εποπτευόμενων οικονομικών φορέων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Καθήκοντα εποπτευόμενων οικονομικών φορέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Προθεσμίες έκδοσης δευτερογενούς νομοθεσίας και συναφών αποφάσεων για την εφαρμογή του παρόντος νόμουΆρθρο 24 – Προθεσμίες έκδοσης δευτερογενούς νομοθεσίας και συναφών αποφάσεων για την εφαρμογή του παρόντος νόμου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Νοεμβρίου 2017, 15:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Νοεμβρίου 2017, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Νόμου ΠλαισίουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 88 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14302 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Στο άρθρο 10 παρ. 10.3.4: Στον τομέα του περιβαλλοντικού ελέγχου, για τη διαχείριση και αξιολόγηση των καταγγελιών, υπάρχει ήδη πρόβλεψη στο άρθρο 20 του ν. 4014/2011, όπου ορίζεται ότι το Σχέδιο Περιβαλλοντικών Επιθεωρήσεων θα περιέχει διαδικασίες για τις έκτακτες επιθεωρήσεις. Επομένως η απαίτηση για έκδοση ΚΥΑ έτσι όπως προτείνεται από την παρ. 10.3.4, σε συνδυασμό μάλιστα και με την παρ. 10.3.2 που προβλέπει ανάπτυξη σχετικών διαδικασιών για την αξιολόγηση των καταγγελιών, είναι υπερβολική και προσθέτει άσκοπα διοικητικά βάρη, ενώ στην περίπτωση των περιβαλλοντικών ελέγχων εάν θεσμοθετηθεί θα αναιρέσει τόσο την υφιστάμενη νομοθεσία όσο και τις διαδικασίες που ήδη έχουν καθορισθεί και εφαρμόζονται. Επομένως προτείνεται να ενοποιηθεί η παράγραφος 10.3.2. και 10.3.4 και να οριστεί ότι οι διαδικασίες αξιολόγησης θα ορίζονται με απόφαση του καθ΄ύλην αρμόδιου Υπουργού (και όχι με ΚΥΑ των συναρμόδιων Υπουργών, έτσι ώστε να μην αναιρούνται οι ήδη θεσμοθετημένες διαδικασίες).
Στο άρθρο 10 θα μπορούσε να εισαχθεί η θεσμοθέτηση και υποχρέωσης υποβολής χρηματικού παραβόλου κατά την κατάθεση της καταγγελίας, το οποίο να είναι ανταποδοτικό ως προς τις δαπάνες διενέργειας ελέγχων.
Με το 10§2, ορίζεται ότι «το ύψος του προϋπολογισμού και ο αριθμός θέσεων που κατανέμονται σε συγκεκριμένο ή συγκεκριμένα πεδία εποπτείας…. προσδιορίζονται κατόπιν μελέτης η οποία βασίζεται σε ετήσιο ή πολυετές πρόγραμμα εποπτείας για την εποπτευόμενη περιοχή και καταγράφονται τμηματικά και σε ετήσια βάση στον κρατικό προϋπολογισμό…».
Πρώτα από όλα, από την διάταξη του άρθρου 10§2, δεν προκύπτει ποιος εκπονεί την μελέτη αυτή, και ποια είναι η μεθοδολογία της. Επιπροσθέτως, ξενίζει η εκπόνηση μίας ακόμα μελέτης, όταν έχουν εκπονηθεί, και μάλιστα με την υπογραφή ή τη συνυπογραφή του Υπουργού Οικονομίας, η κατάταξη κινδύνου, οι διαδικασίες επιβολής μέτρων και κυρώσεων (8.4.10), η μεθοδολογία σχεδιασμού ενεργειών εποπτείας (6§7), τα κριτήρια αξιολόγησης των εποπτευουσών αρχών (12§2), οι αρχές οργάνωσης και εφαρμογής της εποπτείας (13§5), ενώ το υπουργείο συμμετέχει και στην ομάδα διαχείρισης έργου για την εποπτεία (άρθρο 15). Προφανώς, το Υπουργείο Οικονομίας δεσμεύεται από τις πράξεις αυτές και οφείλει να διασφαλίσει την εφαρμογή τους.