Άρθρο 45 Μισθολογική προώθηση κατόχων του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 9 ν. 4354/2015

1. Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), περί μισθολογικών κλιμακίων και κατάταξης των υπαλλήλων επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) προστίθεται περ. αα), β) στην περ. δ), οι λέξεις «των περιπτώσεων α΄ και γ΄» αντικαθίστανται από τις λέξεις «των περ. α), αα) και γ)» και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: «3. α) Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ.αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ..β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο.Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής.Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.γ) Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης εξελίσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας που ανήκουν με εισαγωγικό το Μ.Κ. 6. Στην περίπτωση αυτών που αποφοίτησαν με άριστα αναγνωρίζεται ένα (1) επιπλέον έτος για τη μισθολογική τους εξέλιξη.δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), αα) και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών.».

  1. Από την έναρξη ισχύος της παρ. 1 δεν εφαρμόζεται η παρ. 4 του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141) για το προσωπικό που εμπίπτει στο Κεφάλαιο Β’ του ν. 4354/2015.
  • 18 Οκτωβρίου 2025, 18:51 | Κωστακάκης γεωργιος

    Η παρούσα τοποθέτηση αφορά την ανάγκη κατοχύρωσης της πλήρους και ουσιαστικής ισοτιμίας των πτυχίων που απονεμήθηκαν από τα πρώην Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) με εκείνα των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ), σύμφωνα με τις αρχές της ισότητας, της ακαδημαϊκής συνέχειας και της ορθής εφαρμογής του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης.

    1. Θεσμική και νομική πραγματικότητα

    Από τη δεκαετία του 2000 και μετά, τα ΤΕΙ λειτουργούσαν ως ανώτατα ιδρύματα (Ν. 2916/2001), με σαφή πανεπιστημιακή δομή, τετραετή διάρκεια σπουδών και πλήρη ενσωμάτωση στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων (ECTS).
    Τα προγράμματα σπουδών τους αντιστοιχούσαν σε 240 ECTS, δηλαδή το ίδιο επίπεδο με τα προγράμματα πρώτου κύκλου των Πανεπιστημίων.
    Επομένως, ήδη θεσμικά και εκπαιδευτικά, οι σπουδές στα ΤΕΙ ήταν ισότιμες ως προς το επίπεδο, τη διάρκεια και τη βαρύτητα των μαθημάτων.

    2. Ενιαίος χώρος ανώτατης εκπαίδευσης

    Η κατάργηση των ΤΕΙ και η απορρόφησή τους από τα Πανεπιστήμια (Ν. 4521/2018 και επόμενοι νόμοι) κατέστησαν σαφές ότι το ελληνικό κράτος αναγνωρίζει ενιαίο χώρο ανώτατης εκπαίδευσης, χωρίς διάκριση ανάμεσα σε «τεχνολογικά» και «πανεπιστημιακά» ιδρύματα.
    Ωστόσο, ενώ τα νέα τμήματα που προέκυψαν από συγχωνεύσεις λειτουργούν πλέον ως πανεπιστημιακά, οι απόφοιτοι των πρώην ΤΕΙ παραμένουν νομικά “ενδιάμεσοι”, χωρίς πλήρη αναγνώριση της ισοτιμίας τους.
    Αυτό δημιουργεί ανισότητα σε σχέση με αποφοίτους νέων πανεπιστημιακών τμημάτων που έχουν ακριβώς το ίδιο γνωστικό αντικείμενο και συχνά το ίδιο πρόγραμμα σπουδών.

    3. Ευρωπαϊκή διάσταση

    Στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF), τα πτυχία ΤΕΙ και Πανεπιστημίων κατατάσσονται στο ίδιο επίπεδο 6, που αντιστοιχεί σε πτυχίο πρώτου κύκλου.
    Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν κάνει διάκριση μεταξύ «τεχνολογικής» και «θεωρητικής» ανώτατης εκπαίδευσης, αλλά μόνο ως προς το επίπεδο σπουδών και τις αποκτηθείσες δεξιότητες.
    Επομένως, η διατήρηση διοικητικών ή επαγγελματικών διακρίσεων εντός Ελλάδας αντίκειται στις ευρωπαϊκές αρχές ισοτιμίας προσόντων.

    4. Επαγγελματικά και κοινωνικά ζητήματα

    Η μη πλήρης ισοτιμία δημιουργεί πρακτικά εμπόδια:

    Διαφορετική μεταχείριση σε προκηρύξεις και αξιολογήσεις θέσεων του Δημοσίου.

    Περιορισμούς στην ακαδημαϊκή εξέλιξη (π.χ. συμμετοχή σε διδακτορικά ή προκηρύξεις ΔΕΠ).

    Υποβάθμιση επαγγελματικών δικαιωμάτων, παρότι η εκπαίδευση και οι γνώσεις είναι αντίστοιχες.

    Η κατάσταση αυτή δεν συνάδει με την αρχή της ίσης μεταχείρισης και απαξιώνει χιλιάδες αποφοίτους που υπηρέτησαν επί δεκαετίες με επάρκεια την ελληνική οικονομία και κοινωνία.

    5. Πρόταση

    Ζητείται:

    Θεσμοθέτηση πλήρους ισοτιμίας πτυχίων ΤΕΙ και ΑΕΙ για όλους τους αποφοίτους, ανεξαρτήτως έτους αποφοίτησης.

    Αναδρομική αντιστοίχιση τίτλων σπουδών των ΤΕΙ με τα σημερινά πανεπιστημιακά τμήματα που τα διαδέχθηκαν.

    Ενιαία αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων, σύμφωνα με το Επίπεδο 6 του EQF.

    Διασφάλιση ίσων ευκαιριών για συμμετοχή σε μεταπτυχιακά, διδακτορικά και διαδικασίες επιλογής προσωπικού.

    6. Συμπέρασμα

    Η εξίσωση των πτυχίων ΤΕΙ και ΑΕΙ δεν αποτελεί προνόμιο, αλλά αποκατάσταση δικαιοσύνης.
    Η Πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει ότι οι απόφοιτοι των ΤΕΙ υπηρέτησαν ισότιμα την ανώτατη εκπαίδευση, με αντίστοιχες απαιτήσεις, διάρκεια σπουδών και επιστημονική επάρκεια.
    Η κατοχύρωση της πλήρους ισοτιμίας τους θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή, θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη προς το εκπαιδευτικό σύστημα και θα εναρμονίσει τη χώρα με τα ευρωπαϊκά δεδομένων.

  • 18 Οκτωβρίου 2025, 17:48 | Δημήτρης

    Δεν γίνεται να κλείνουμε τα μάτια σε δύο κραυγαλέες αδικίες: (α) οι απόφοιτοι ΤΕΙ παραμένουν για δεκαετίες σε καθεστώς «δεύτερης κατηγορίας», χωρίς καθολική θεσμική/μισθολογική αποκατάσταση και με ανοιχτά επαγγελματικά ζητήματα· (β) όσοι έχουν πτυχίο 5ετούς φοίτησης και διακριτό μεταπτυχιακό δεν πρέπει να «συμψηφίζονται»—η αναγνώριση πρέπει να είναι αθροιστική. Δίκαιη λύση: άμεση αποκατάσταση των ΤΕΙ (ισοτιμήσεις/επαγγελματικά δικαιώματα/μισθολογική ένταξη) και ξεκάθαρος κανόνας ότι το integrated master δίνει +2 ΜΚ επιπλέον των +2 ΜΚ για κάθε συναφές μεταπτυχιακό (με ανώτατο πλαφόν αν απαιτείται). Μόνο έτσι υπηρετούνται ισονομία, αναλογικότητα και πραγματικά κίνητρα για σπουδές και δημόσια υπηρεσία.

  • 18 Οκτωβρίου 2025, 17:27 | Βασιλική

    Μιλάμε για παραλογισμό, την ιδιά ώρα όπου απόφοιτοι ΤΕΙ εδώ και 40 χρόνια, με την Συνθήκη της Μπολόνια, το Εθνικό Πλαίσιο προσόντων και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων είναι ισότιμοι με του αποφοίτους Πανεπιστήμιου, να αντιμετωπίζονται σαν απόφοιτοι 2ης κατηγορίας, ενώ οι απόφοιτοι 1ου πτυχίου ( πτυχίου Bachelor) στης κατηγορίας 6 του ΕΠΕΠ που έχουν 5ετη κύκλο σπουδών να ανεβαίνουν αυθαίρετα στην κατηγορία 7 (κάτοχοι μεταπτυχιακού).

  • 18 Οκτωβρίου 2025, 16:49 | Γ.Γ.

    Η αναγνώριση των πτυχίων ΑΕΙ για όσους υπηρετούμε στα Σώματα Ασφαλείας και μοχθήσαμε να τα αποκτήσουμε αποτελεί πάγιο και δίκαιο αίτημα.
    Πολλοί συνάδελφοι έχουν προτείνει τρόπους για την νομοθετική αποτύπωση της αναγνώρισης. Ενδεικτικά αναφέρω και υποστηρίζω την αναγνώριση με την μετάβαση των κατόχων προπτυχιακού στο επόμενο μισθολογικό κλιμακιο, την απόδοση ενός ακόμα μισθολογικού κλιμακίου στους κατόχους μεταπτυχιακού και, τέλος, την απόδοση ενός επιπλέον μισθολογικού κλιμακίου στους κατόχους διδακτορικού. Εν ολίγοις, την εξομοίωση μας με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα, με τρόπο που αυξάνει τις απολαβές μας ώστε να συμβαδίζουν με τους κόπους και τα προσόντα μας και, παράλληλα, δεν θίγει την υπηρεσιακή ιεραρχία αφού δεν συνδέεται με το βαθμολόγιο.
    Το ζήτημα της συνάφειας είναι ιδιαιτέρως ακανθώδη και δύσκολο ως προς την προσέγγισή του, σε βαθμό που πολλές φορές πυροδοτεί διαφωνίες ακόμα και μεταξύ ακαδημαϊκών, επομένως οποιαδήποτε αναφορά του θα δημιουργήσει δυσεπιλυτα προβλήματα και θα υπονομεύσει το δίκαιο αίτημα της αναγνώρισης των πανεπιστημιακων τίτλων στο σύνολό τους.
    Κλείνοντας, θα ήθελα να απευθύνω έκκληση στο σύνολό των συναδέλφων να περιοριστούν σε θετικές προτάσεις και να μην επιχειρούν να υπονομεύουν τα αιτήματα άλλων, που άλλωστε αντιπροσωπεύουν όχι μόνο τους εαυτούς τους αλλά ευρύτερες και συχνά πολυάριθμες ομάδες εργαζομένων που διατυπώνουν εύλογα αιτήματα.
    Με εκτίμηση προς όλους.

  • 18 Οκτωβρίου 2025, 13:09 | Χρήστος

    Ορθώς αναγνωρίζεται μισθολογικά το integrated master, έπρεπε να ισχύει εδώ και χρόνια. Πρέπει να ισχύσει αναδρομικά από την ημερομηνία που αναγνωρίστηκε και ως master. Από την στιγμή που για όλους ένα δεύτερο μεταπτυχιακό δεν αναγνωρίζεται έξτρα μισθολογικά, κακώς διαμαρτύρονται κάποιοι. Μια καλή ιδέα είναι να δημιουργηθεί νέο μισθολογικό κλιμάκιο σαν τους ΥΕ,ΔΕ,ΤΕ,ΠΕ για όσους είναι διπλωματούχοι ή πενταετούς φοίτησης για να υπάρχει κίνητρο στους μηχανικούς να πάνε στο δημόσιο και να υπάρχει μεγαλύτερη αξιοκρατία.

  • Το άρθρο 45 φέρνει την μισθολογική αναγνώριση των αποφοίτων πενταετούς κύκλου σπουδών (integrated master). Μιλάμε για παραλογισμό, την ιδιά ώρα όπου απόφοιτοι ΤΕΙ εδώ και 40 χρόνια, με την Συνθήκη της Μπολόνια, το Εθνικό Πλαίσιο προσόντων και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων είναι ισότιμοι με του αποφοίτους Πανεπιστήμιου, να αντιμετωπίζονται σαν απόφοιτοι 2ης κατηγορίας, ενώ οι απόφοιτοι 1ου πτυχίου ( πτυχίου Bachelor) στης κατηγορίας 6 του ΕΠΕΠ που έχουν 5ετη κύκλο σπουδών να ανεβαίνουν αυθαίρετα στην κατηγορία 7 (κάτοχοι μεταπτυχιακού).
    Ας μην γελιόμαστε, αυτά είναι αντίδωρο στις συνδικαλιστικές ενώσεις και τα επιμελητήρια των αποφοίτων 5ους κύκλου (πχ ΤΕΕ) σαν αντιστάθμισμα για την ανοχή τους στην αντισυνταγματική λειτουργεία των ιδιωτικών κολεγίων και πανεπιστήμιων.

  • 18 Οκτωβρίου 2025, 10:51 | Μαρία

    Δύο κλιμάκια για Integrated Master λόγω 5ετών σπουδών, αλλά κανένα για όσους έχουν κάνει μεταπτυχιακό μετά τα 5 χρόνια;

    Δηλαδή, 5 χρόνια = +2 κλιμάκια, αλλά 6-7 χρόνια = τίποτα;

    Η κυβέρνηση αντί να διορθώσει τις ανισότητες στο μισθολόγιο των επιστημόνων του Δημοσίου, δημιουργεί νέες. Και οι μηχανικοί, με τεράστιες ευθύνες, συνεχίζουν να αμείβονται με ψίχουλα. Αυτό δεν είναι πολιτική αναγνώρισης, είναι εμπαιγμός.

    Επίσης το 2ο μεταπτυχιακό ενώ προσμετράται στον ΑΣΕΠ δε δίνει κανενα μισθολογικό κλιμάκιο κατά το διαφορισμό.

    Δίκαιη πρόταση θα ήταν:
    Πτυχίο 5ετους φοίτησης: +2 κλιμάκια
    Μεταπτυχιακό: +2 κλιμάκια
    2ο μεταπτυχιακό: + 1 κλιμάκιο (όπως μοριοδοτείται και στον ΑΣΕΠ κατά το ήμισυ).
    Ολα τα υπόλοιπα αποτελούν ημίμετρα και εμπαιγμό ως προς το πρόσωπο μας.

  • 18 Οκτωβρίου 2025, 10:22 | Μαρία

    Είμαι μηχανικός 5ετούς φοίτησης με integrated master, δύο μεταπτυχιακά και 22 έτη εμπειρίας (με μπλοκάκι φυσικά που συμφέρει τους εργοδότες) και πρόσφατα διορίστηκα σε δήμο. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει σε τι θα διαφέρω μισθολογικά από κάποιον που πήρε χθες το πτυχίο του και μόλις διορίστηκε; Πώς επιτέλους τα χρήματα και ο χρόνος που έχω επενδύσει θα αναγνωριστούν από τον νέο μου εργοδότη; Μπράβο σας, μου δώσατε ένα κίνητρο ακόμη να παραιτηθώ και να αναζητήσω μια εργασία που αναγνωρίζει τα προσόντα μου, στο εξωτερικό…

  • 18 Οκτωβρίου 2025, 09:32 | Κατερίνα π

    Ως υπάλληλος Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, θεωρώ άδικο το ότι η νέα ρύθμιση δεν αναγνωρίζει αθροιστικά το Integrated Master και το μεταπτυχιακό (Μ.Δ.Ε.). Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών, σύμφωνα με τους ν. 4485/2017 και 4957/2022, αναγνωρίζεται ως τίτλος μεταπτυχιακού επιπέδου και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πρόσθετο προσόν. Η μη αθροιστική αναγνώριση παραβιάζει την αρχή της ισότητας και υποτιμά την πενταετή φοίτηση. Προτείνεται η ρητή αθροιστική μισθολογική αναγνώριση (+2 Μ.Κ. για κάθε τίτλο) ώστε να διασφαλιστεί η δίκαιη και αναλογική μεταχείριση όλων των υπαλλήλων.

  • 18 Οκτωβρίου 2025, 09:30 | ΣΟΦΙΑ

    Είναι κατάφωρη αδικία για όσους επέλεξαν να κάνουν μεταπτυχιακό μετά τη λήψη του διπλώματος 5ετούς φοίτησης. Για λόγους ισότητας και ισονομίας πρέπει να αποδοθούν τα 2 ΜΚ σε όλους τους κατόχους integrated master, ανεξάρτητα από το εάν μετά απέκτησαν και άλλο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 23:27 | ΑΝΝΑ ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ

    Ορθώς αναγνωρίζεται το integrated master για τη μισθολογική προώθηση των υπαλλήλων που το κατέχουν. Ωστόσο, είναι αυτονόητο πως πρέπει να αναγνωριστεί σε όλους ανεξαιρέτως τους κατόχους πτυχίου πενταετούς φοίτησης στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης και ισονομίας, ανεξαρτήτως αν διαθέτουν επιπλέον μεταπτυχιακούς τίτλους ή όχι. Σε διαφορετική περίπτωση, αδικούνται κατάφορα όσοι επένδυσαν σε μεταπτυχιακές σπουδές, καθώς εξισώνονται αυτομάτως με όσους κατέχουν απλώς το integrated master. Εξισώνονται οι μεταπτυχιακές σπουδές ενός και δύο ετών με την πενταετή φοίτηση, γεγονός εγκληματικό και αποθαρρυντικό για την προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη των υπαλλήλων.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 18:43 | Άννα

    Το δίκαιο και το ισότιμο θα είναι να πραγματοποιηθεί μισθολογική αναβάθμιση:
    a) κατά 2 ΜΚ σε όλους τους κατόχους πτυχίων 5ετής φοίτησης και άνω, ανεξαρτήτως των υπόλοιπων αποκτηθέντων μεταπτυχιακών τίτλων σχετικών με τη θέση εργασίας.
    β) επιπλέον του (α), κατά 2 ΜΚ για κάθε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών σχετικό με τη θέση εργασίας.
    γ) επιπλέον των (α) και (β), κατά 1 ΜΚ για κάθε επιπλέον προπτυχιακό πτυχίο πέραν του βασικού τίτλου σπουδών, εφόσον το επιπλέον πτυχίο σχετίζεται με τη θέση εργασίας.
    δ) επιπλέον των (α), (β) και (γ), κατά 1 ΜΚ για κάθε χρόνο προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα μέχρι την ημερομηνία πρόσληψης στον δημόσιο τομέα, εφόσον η προϋπηρεσία σχετίζεται με τη θέση εργασίας του δημοσίου τομέα.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 16:47 | Τοπογράφος Μηχανικός MSc

    Οι περισσότεροι μηχανικοί ΠΕ του δημοσίου που έχουμε μεταπτυχιακό είναι σε συναφές αντικείμενο με την υποστήριξη του φορέα στον οποίο εργαζόμαστε. Έχουμε δώσει χρόνο από τον χρόνο που δεν έχουμε για να στηρίξουμε με δυνατά εφόδια τις υπηρεσίες μας. Είναι κατάφωρη αδικία να πάρουν δύο μισθολογικά κλιμάκια συνάδελφοι που είναι απλά μεγαλύτεροι σε ηλικία ή να ανελιχθούν στην ιεραρχία συναδελφοι χωρίς να έχουν την εξειδίκευση και το βάρος που τόσα χρόνια έχουμε επωμιστείστις πλάτες μας γιατί » εμείς ξέραμε ..» και οι άλλοι ενιπταν τας χείρας τους. Η διάταξη πρέπει να φέρει σε ισορροπία και τις δύο πλευρές.
    Για ποιο λόγο τότε στις προσλήψεις μας μοριοδοτηθηκαμε για το μεταπτυχιακό;
    Υπάρχει ένα οξύμωρο σχήμα εδώ το οποίο πρέπει να απορριφθεί κατ αρχήν και να να συνταχθεί εκ νέου

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 15:30 | ΣΤΑΥΡΟΣ

    Είναι κατάφωρη αδικία για όσους επέλεξαν να κάνουν μεταπτυχιακό μετά τη λήψη του διπλώματος 5ετούς φοίτησης. Για λόγους ισότητας και ισονομίας πρέπει να αποδοθούν τα 2 ΜΚ σε όλους τους κατόχους integrated master, ανεξάρτητα από το εάν μετά απέκτησαν και άλλο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 14:21 | Σπυρίδων

    Η ένταξη των κατόχων των intergrated master σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο θα διασφαλίσει την αρχή της ίσης μεταχείρισης, θα ευθυγραμμίσει το εθνικό δίκαιο με το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων (EQF Επίπεδό 7) και θα ενισχύσει τη διοικητική αποτελεσματικότητα και την προσέλκυση υψηλής επιστημονικής επάρκειας στελεχών στο δημόσιο. Η εν λόγω ρύθμιση δεν επιφέρει δυσανάλογη δημοσιονομική επιβάρυνση ενώ παράλληλα συνιστά διορθωτική και δίκαιη μεταρρύθμιση που αποκαθιστά την αξιοκρατική αντιστοίχιση των ακαδημαϊκών προσόντων με την μισθολογική εξέλιξη.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 14:18 | Νικος

    Συμφωνω με το παρακάτω σχόλιο:

    Είναι απαράδεκτη η μισθολογική εξίσωση των υπαλλήλων που κατέχουν μόνο Integrated Master με αυτών που κατέχουν Integrated Master και διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο και αντιβαίνει τις αρχές της ισότητας και ισονομίας. Θα πρέπει να αλλάξει η διάταξη και να αναγνωρίζεται η μισθολογική αναβάθμιση κατά 2 ΜΚ σε όλους τους κατόχους Integrated Master και να αναγνωρίζεται ξεχωριστά η μισθολογική αναβάθμιση κατά 2 ΜΚ σε όλους τους κατόχους διακριτού μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σχετικού με τη θέση εργασίας.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 14:47 | Μαρία

    Το Integrated master αποτελει υποχρεωτικό κομματι του βασικoύ τίτλου σπουδών. Θα πρεπέι λοιπόν ορθώς να αναγνωρίζεται ως μεταπτυχιακό +2ΜΚ, αλλα παράλληλα το πρώτο μεταπτυχιακό που αποκτά κάποιος μετα το πέρας του βασικού τίτλου σπουδων να αναγνωρίζεται επιπλέον άλλα 2 ΜΚ

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 13:52 | Μάνος Γ.

    Η μισθολογική αναγνώριση του ενσωματωμένου μεταπτυχιακού (integrated master) είναι σωστή, εάν και εφόσον η θέση την οποία κατέχει ένας υπάλληλος είναι συναφούς περιεχομένου και ενασχόλησης. Αλλά, η μη ξεχωριστή μισθολογική του αναγνώριση, από τη στιγμή που ένας υπάλληλος κατέχει και ενσωματωμένο μεταπτυχιακό τίτλο και ξεχωριστό, επιπλέον, τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών, είναι εσφαλμένη και αδικεί πολλούς οι οποίοι αφιέρωσαν πολύτιμο προσωπικό χρόνο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αλλού, παραβιάζοντας κατάφωρα το κράτος δικαίου. Για παράδειγμα, εγώ, ως Ιχθυολόγος Π.Ε., που έχω τελειώσει το Τμήμα Γεωπονίας, Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, έκανα υποχρεωτική πρακτική άσκηση και υποχρεωτική πτυχιακή εργασία (που σε άλλες σχολές δεν είναι υποχρεωτικές) και σπούδασα πέντε χρόνια αντί τεσσάρων (λόγω του ότι το τμήμα είναι Γεωπονικής προέλευσης) και αφιέρωσα, αναγκαστικά, και άλλα δύο χρόνια σε ξεχωριστό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, διότι μέχρι και σήμερα το integrated master δεν αναγνωρίζεται ως μεταπτυχιακό. Σχόλια όπως: https://www.opengov.gr/minfin/?c=43236 , το οποίο ισοπεδώνει καταφανώς την προσπάθεια που έχουν αφιερώσει και άλλοι συνάνθρωποί μας και κανείς μας δεν εξέφρασε την επιθυμία να αναγνωριστεί επιπρόσθετος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών πέραν του ενός και συναφούς, ξεχωριστά, όμως, από το integrated master, το οποίο πρέπει να αναγνωριστεί και αυτό μισθολογικά και https://www.opengov.gr/minfin/?c=43217 , το οποίο παραβλέπει πλήρως το ότι πρώτον, υπάρχει ήδη η μεταπτυχιακή εξειδίκευση, λόγω του integrated master, δεύτερον, αν δεν απαιτείται από την εκάστοτε θέση συγκεκριμένη εξειδίκευση, γιατί να υποχρεωθεί κάποιος να αφιερώσει χρόνο τον οποίο δεν έχει και τρίτον, τουναντίον, με την μισθολογική αναγνώριση και του integrated master και του επιπρόσθετου ξεχωριστού μεταπτυχιακού τίτλου θα δοθεί κίνητρο ώστε περισσότεροι να θέλουν τον επιπλέον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. Διαφωνώ με το σχόλιο https://www.opengov.gr/minfin/?c=43204 , αφού ο δεύτερος προπτυχιακός τίτλος και δεν παρέχει περαιτέρω εξειδίκευση και είναι σαν να έχει κάποιος και δεύτερο ξεχωριστό τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών, πέραν του πρώτου ξεχωριστό τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών, ανεξαρτήτως integrated master, και τίθεται και θέμα συνάφειας.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 13:06 | Βενετία Σ.

    Η προτεινόμενη ρύθμιση, η οποία εξισώνει όλους τους αποφοίτους πενταετών προγραμμάτων σπουδών (Integrated Master), ανεξάρτητα από το αν διαθέτουν ή όχι επιπλέον μεταπτυχιακό τίτλο, είναι αντίθετη με τις αρχές της ίσης μεταχείρισης.
    Αντί η Πολιτεία να καταργεί τις διαφορές, οφείλει να τις αποτυπώνει δίκαια και αντικειμενικά στο μισθολόγιο, αναγνωρίζοντας την πραγματική ιεραρχία των προσόντων.
    Επομένως, το πιο αξιοκρατικό είναι η μισθολογική αναβάθμιση των αποφοίτων πενταετών προγραμμάτων σπουδών (Integrated Master) κατά δύο (2) κλιμάκια, με ταυτόχρονη διατήρηση της προσαύξησης για επιπλέον μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο, ώστε να διασφαλίζεται η αξιοκρατική και αναλογική αναγνώριση όλων των επιπέδων σπουδών.
    Με αυτόν τον τρόπο θα αποτυπωθεί δίκαια η πραγματική αξία και διαβάθμιση των προσόντων και όχι να εξισώνονται όλοι προς τα κάτω.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 13:56 | Αγγελική Α.

    Ορθώς αναγνωρίστηκε το integrated master (που είναι ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και ορίζεται εντός του πενταετούς πρόγραμματος σπουδών σε ελληνικά πανεπιστήμια). Θα πρέπει όμως αυτό να μην σχετίζεται με την αναγνώριση πρόσθετου Master που τυχόν έχουν οι συνάδελφοι, καθώς έτσι ακυρώνεται η ουσία της αναγνώρισης της πενταετούς φοίτησης.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 13:52 | Ιάσωνας Χ.

    Τα κλιμάκια λόγω Integrated Μaster πρέπει να προσμετρούνται προσθετικά σε τυχόν άλλα συναφή και αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα. Η εν λόγω ρύθμιση τα αντιμετωπίζει ως μεταπτυχιακά κατά την έννοια του άρθρου 9 του ν.4354/2015, το οποίο ορίζει ότι σε περίπτωση πολλαπλών τίτλων αναγνωρίζεται μόνον εκείνος που αποφέρει το μεγαλύτερο μισθολογικό όφελος. Ο συμψηφισμός τους με τα υφιστάμενα μεταπτυχιακά και διδακτορικά οδηγεί την πλειοψηφία των συναδέλφων, που ήδη έχει αξιοποιήσει τα πρόσθετα κλιμάκια σε μηδενικό αποτέλεσμα! Ήδη βαθμολογικά και μοριοδοτικά (για κρίσεις και πρόσληψη) τα Ιntegrated Μaster λειτουργούν προσθετικά στα υφιστάμενα.

    Η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου συνδέεται άρρηκτα με την 5ετή διάρκεια των σπουδών (η οποία αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011), συνεπώς θα πρέπει και πάλι να αναγνωρίζεται επιπρόσθετα και ως εκ τούτου να οδηγεί σε πρόσθετη μισθολογική προώθηση επιπλέον δύο (2) Μ.Κ. από τη μισθολογική προώθηση που προκύπτει λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού τίτλου ή λόγω αποφοίτησης της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.

    Η πρότασή μου είναι να αφαιρεθεί από το σχετικό σημείο η φράση «οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», ώστε να διαμορφωθεί ως εξής:

    «αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν.4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ.»,

    ώστε να συμπεριληφθούν όλοι οι κάτοχοι Ιntegrated Μaster, ανεξάρτητα από τυχόν άλλο μεταπτυχιακό.

    Επιπλέον οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), είναι εξ΄ ορισμού συναφείς με το αντικείμενο του υπαλλήλου καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πτυχίου των σπουδών :
    i)το οποίο αποτελούσε απαραίτητο προσόν διορισμού σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση της,
    ii) το οποίο αποτελεί τη βάση του άσκησης των καθηκόντων που ανατίθενται

    και ως εκ τούτου οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου είναι εξ’ ορισμού απόλυτα συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να υπόκεινται στη κρίση συνάφειας του αρμοδίου οργάνου, προσθέτοντας επιπλέον διοικητικά βάρη και καθυστερήσεις.

    Η πρότασή μου είναι να διαμορφωθούν τα σχετικά σημεία ως εξής:

    «β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης (α), εξαιρουμένης της περίπτωσης (αα), πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο. Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.»

    «δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών. Σε περίπτωση κατοχής τίτλου της περ. αα) οι υπάλληλοι προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών των περ. α) και γ) , κατά δύο (2) Μ.Κ. »

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 13:01 | Χρήστος Μ.

    Τα κλιμάκια λόγω Integrated Μaster πρέπει να προσμετρούνται προσθετικά σε τυχόν άλλα συναφή και αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα. Η εν λόγω ρύθμιση τα αντιμετωπίζει ως μεταπτυχιακά κατά την έννοια του άρθρου 9 του ν.4354/2015, το οποίο ορίζει ότι σε περίπτωση πολλαπλών τίτλων αναγνωρίζεται μόνον εκείνος που αποφέρει το μεγαλύτερο μισθολογικό όφελος. Ο συμψηφισμός τους με τα υφιστάμενα μεταπτυχιακά και διδακτορικά οδηγεί την πλειοψηφία των συναδέλφων, που ήδη έχει αξιοποιήσει τα πρόσθετα κλιμάκια σε μηδενικό αποτέλεσμα! Ήδη βαθμολογικά και μοριοδοτικά (για κρίσεις και πρόσληψη) τα Ιntegrated Μaster λειτουργούν προσθετικά στα υφιστάμενα.

    Η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου συνδέεται άρρηκτα με την 5ετή διάρκεια των σπουδών (η οποία αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011), συνεπώς θα πρέπει και πάλι να αναγνωρίζεται επιπρόσθετα και εκ τούτου να οδηγεί σε πρόσθετη μισθολογική προώθηση επιπλέον δύο (2) Μ.Κ. από τη μισθολογική προώθηση που προκύπτει λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού τίτλου ή λόγω αποφοίτησης της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.

    Η πρότασή μου είναι να αφαιρεθεί από το σχετικό σημείο η φράση «οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», ώστε να διαμορφωθεί ως εξής:

    «αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν.4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ.»,

    ώστε να συμπεριληφθούν όλοι οι κάτοχοι Ιntegrated Μaster, ανεξάρτητα από τυχόν άλλο μεταπτυχιακό.

    Επιπλέον οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), είναι εξ΄ ορισμού συναφείς με το αντικείμενο του υπαλλήλου καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πτυχίου των σπουδών :
    i)το οποίο αποτελούσε απαραίτητο προσόν διορισμού σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση της,
    ii) το οποίο αποτελεί τη βάση του άσκησης των καθηκόντων που ανατίθενται

    και ως εκ τούτου οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου είναι εξ’ ορισμού απόλυτα συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να υπόκεινται στη κρίση συνάφειας του αρμοδίου οργάνου, προσθέτοντας επιπλέον διοικητικά βάρη και καθυστερήσεις.

    Η πρότασή μου είναι να διαμορφωθούν τα σχετικά σημεία ως εξής:

    «β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης (α), εξαιρουμένης της περίπτωσης (αα), πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο. Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.»

    «δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών. Σε περίπτωση κατοχής τίτλου της περ. αα) οι υπάλληλοι προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών των περ. α) και γ) , κατά δύο (2) Μ.Κ. »

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 13:16 | Γεώργιος Μ.

    Τα κλιμάκια λόγω Integrated Μaster πρέπει να προσμετρούνται προσθετικά σε τυχόν άλλα συναφή και αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα. Η εν λόγω ρύθμιση τα αντιμετωπίζει ως μεταπτυχιακά κατά την έννοια του άρθρου 9 του ν.4354/2015, το οποίο ορίζει ότι σε περίπτωση πολλαπλών τίτλων αναγνωρίζεται μόνον εκείνος που αποφέρει το μεγαλύτερο μισθολογικό όφελος. Ο συμψηφισμός τους με τα υφιστάμενα μεταπτυχιακά και διδακτορικά οδηγεί την πλειοψηφία των συναδέλφων, που ήδη έχει αξιοποιήσει τα πρόσθετα κλιμάκια σε μηδενικό αποτέλεσμα! Ήδη βαθμολογικά και μοριοδοτικά (για κρίσεις και πρόσληψη) τα Ιntegrated Μaster λειτουργούν προσθετικά στα υφιστάμενα.

    Η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου συνδέεται άρρηκτα με την 5ετή διάρκεια των σπουδών (η οποία αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011), συνεπώς θα πρέπει και πάλι να αναγνωρίζεται επιπρόσθετα και ως εκ τούτου να οδηγεί σε πρόσθετη μισθολογική προώθηση επιπλέον δύο (2) Μ.Κ. από τη μισθολογική προώθηση που προκύπτει λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού τίτλου ή λόγω αποφοίτησης της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.

    Η πρότασή μου είναι να αφαιρεθεί από το σχετικό σημείο η φράση «οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», ώστε να διαμορφωθεί ως εξής:

    «αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν.4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ.»,

    ώστε να συμπεριληφθούν όλοι οι κάτοχοι Ιntegrated Μaster, ανεξάρτητα από τυχόν άλλο μεταπτυχιακό.

    Επιπλέον οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), είναι εξ΄ ορισμού συναφείς με το αντικείμενο του υπαλλήλου καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πτυχίου των σπουδών :
    i)το οποίο αποτελούσε απαραίτητο προσόν διορισμού σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση της,
    ii) το οποίο αποτελεί τη βάση του άσκησης των καθηκόντων που ανατίθενται

    και ως εκ τούτου οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου είναι εξ’ ορισμού απόλυτα συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να υπόκεινται στη κρίση συνάφειας του αρμοδίου οργάνου, προσθέτοντας επιπλέον διοικητικά βάρη και καθυστερήσεις.

    Η πρότασή μου είναι να διαμορφωθούν τα σχετικά σημεία ως εξής:

    «β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης (α), εξαιρουμένης της περίπτωσης (αα), πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο. Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.»

    «δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών. Σε περίπτωση κατοχής τίτλου της περ. αα) οι υπάλληλοι προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών των περ. α) και γ) , κατά δύο (2) Μ.Κ. »

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 13:02 | Nassa

    Η διατύπωση για να είναι δίκαιη και ισότιμη πρέπει να προβλέπει μισθολογική αναγνώριση και για τους κατόχους τίτλου integrated master
    αλλά και για τους κατόχους κάθε αυτοτελούς μεταπτυχιακού ή διδακτορικού.
    Δηλ.για κάθε μεταπτυχιακό και κάθε διδακτορικό να υπάρχει και μισθολογική αναγνώριση.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 13:01 | Γιώργος Μ.

    Τα κλιμάκια λόγω Integrated Μaster πρέπει να προσμετρούνται προσθετικά σε τυχόν άλλα συναφή και αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα. Η εν λόγω ρύθμιση τα αντιμετωπίζει ως μεταπτυχιακά κατά την έννοια του άρθρου 9 του ν.4354/2015, το οποίο ορίζει ότι σε περίπτωση πολλαπλών τίτλων αναγνωρίζεται μόνον εκείνος που αποφέρει το μεγαλύτερο μισθολογικό όφελος. Ο συμψηφισμός τους με τα υφιστάμενα μεταπτυχιακά και διδακτορικά οδηγεί την πλειοψηφία των συναδέλφων, που ήδη έχει αξιοποιήσει τα πρόσθετα κλιμάκια σε μηδενικό αποτέλεσμα! Ήδη βαθμολογικά και μοριοδοτικά (για κρίσεις και πρόσληψη) τα Ιntegrated Μaster λειτουργούν προσθετικά στα υφιστάμενα.

    Η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου συνδέεται άρρηκτα με την 5ετή διάρκεια των σπουδών (η οποία αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011), συνεπώς θα πρέπει και πάλι να αναγνωρίζεται επιπρόσθετα και ως εκ τούτου να οδηγεί σε πρόσθετη μισθολογική προώθηση επιπλέον δύο (2) Μ.Κ. από τη μισθολογική προώθηση που προκύπτει λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού τίτλου ή λόγω αποφοίτησης της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.

    Η πρότασή μου είναι να αφαιρεθεί από το σχετικό σημείο η φράση «οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», ώστε να διαμορφωθεί ως εξής:

    «αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν.4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ.»,

    ώστε να συμπεριληφθούν όλοι οι κάτοχοι Ιntegrated Μaster, ανεξάρτητα από τυχόν άλλο μεταπτυχιακό.

    Επιπλέον οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), είναι εξ΄ ορισμού συναφείς με το αντικείμενο του υπαλλήλου καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πτυχίου των σπουδών :
    i)το οποίο αποτελούσε απαραίτητο προσόν διορισμού σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση της,
    ii) το οποίο αποτελεί τη βάση του άσκησης των καθηκόντων που ανατίθενται

    και ως εκ τούτου οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου είναι εξ’ ορισμού απόλυτα συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να υπόκεινται στη κρίση συνάφειας του αρμοδίου οργάνου, προσθέτοντας επιπλέον διοικητικά βάρη και καθυστερήσεις.

    Η πρότασή μου είναι να διαμορφωθούν τα σχετικά σημεία ως εξής:

    «β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης (α), εξαιρουμένης της περίπτωσης (αα), πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο. Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.»

    «δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών. Σε περίπτωση κατοχής τίτλου της περ. αα) οι υπάλληλοι προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών των περ. α) και γ) , κατά δύο (2) Μ.Κ. »

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 13:26 | Γιώργος Μάλλιος

    Τα κλιμάκια λόγω Integrated Μaster πρέπει να προσμετρούνται προσθετικά σε τυχόν άλλα συναφή και αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα. Η εν λόγω ρύθμιση τα αντιμετωπίζει ως μεταπτυχιακά κατά την έννοια του άρθρου 9 του ν.4354/2015, το οποίο ορίζει ότι σε περίπτωση πολλαπλών τίτλων αναγνωρίζεται μόνον εκείνος που αποφέρει το μεγαλύτερο μισθολογικό όφελος. Ο συμψηφισμός τους με τα υφιστάμενα μεταπτυχιακά και διδακτορικά οδηγεί την πλειοψηφία των συναδέλφων, που ήδη έχει αξιοποιήσει τα πρόσθετα κλιμάκια, σε μηδενικό αποτέλεσμα! Ήδη βαθμολογικά και μοριοδοτικά (για κρίσεις και πρόσληψη) τα Ιntegrated Μaster λειτουργούν προσθετικά στα υφιστάμενα.

    Η κατοχή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου συνδέεται άρρηκτα με την 5ετή διάρκεια των σπουδών (η οποία αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011), συνεπώς θα πρέπει και πάλι να αναγνωρίζεται επιπρόσθετα και ως εκ τούτου να οδηγεί σε πρόσθετη μισθολογική προώθηση επιπλέον δύο (2) Μ.Κ. από τη μισθολογική προώθηση που προκύπτει λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού τίτλου ή λόγω αποφοίτησης της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.

    Η πρότασή μου είναι να αφαιρεθεί από το σχετικό σημείο η φράση «οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», ώστε να διαμορφωθεί ως εξής:

    «αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν.4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ.»,

    ώστε να συμπεριληφθούν όλοι οι κάτοχοι Ιntegrated Μaster, ανεξάρτητα από τυχόν άλλο μεταπτυχιακό.

    Επιπλέον οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν.4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), είναι εξ΄ ορισμού συναφείς με το αντικείμενο του υπαλλήλου καθώς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του πτυχίου των σπουδών :
    i)το οποίο αποτελούσε απαραίτητο προσόν διορισμού σύμφωνα με την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση της,
    ii) το οποίο αποτελεί τη βάση του άσκησης των καθηκόντων που ανατίθενται

    και ως εκ τούτου οι ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου είναι εξ’ ορισμού απόλυτα συναφείς με το αντικείμενο απασχόλησης. Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να υπόκεινται στη κρίση συνάφειας του αρμοδίου οργάνου, προσθέτοντας επιπλέον διοικητικά βάρη και καθυστερήσεις.

    Η πρότασή μου είναι να διαμορφωθούν τα σχετικά σημεία ως εξής:

    «β) Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης (α), εξαιρουμένης της περίπτωσης (αα), πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο. Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.»

    «δ) Σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περ. α), και γ) οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών. Σε περίπτωση κατοχής τίτλου της περ. αα) οι υπάλληλοι προωθούνται επιπλέον των Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών των περ. α) και γ) , κατά δύο (2) Μ.Κ. »

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 12:28 | Κωνσταντινος

    Η ρύθμιση του άρθρου 45 είναι χωρίς αντίκρυσμα για το μεγαλύτερο ποσοστό των Μηχανικών του Δημοσίου, δεδομένου ότι η κατοχή μεταπτυχιακού/διδακτορικού τίτλου σπουδών ήταν ουσιαστικά προαπαιτούμενο για να καταφέρουν να διοριστούν.
    Επομένως, πρέπει να αντικατασταθεί η φράση «οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», με την αντίστοιχη «…. ανεξάρτητα από το εάν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» ώστε να υπάρχει κίνητρο για διορισμό/παραμονή των Μηχανικών στο Δημόσιο.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 12:18 | Νίκος Μ

    Το Integrated Master (Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου) αφορά σπουδές εμβάθυνσης σε μια επιστήμη και είναι μέρος του βασικού κύκλου σπουδών. Η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων αυτών των τίτλων είναι εισακτέοι από τις πανελλήνιες εξετάσεις του Λυκείου, και φοιτούν δωρεάν.

    Τα ΜΔΕ (Μεταπυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης) αφορούν σπουδές εξειδίκευσης σε συγκεκριμένα κομμάτια μιας επιστημονικής κατεύθυνσης που θεραπεύονται από μία ή παραπάνω (στην περίπτωση των διατμηματικών ΜΔΕ) επιστήμες, και προϋποθέτουν για την εισαγωγή στα αντίστοιχα προγράμματα, σίγουρα τη λήψη βασικού τίτλου σπουδών, και επιπλέον λαμβάνονται υπόψη κατά περίπτωση η βαθμολογία του βασικού τίτλου σπουδών, το βιογραφικό του υποψηφίου, ακόμα και εισαγωγικές εξετάσεις. Επιπλέον, στην πλειοψηφία τους έχουν δίδακτρα.

    Πρόκειται για δύο σαφώς διαφορετικές και διακριτές περιπτώσεις, και επιστημονικά και οικονομικά. Τα Integrated Master είναι προπτυχιακοί τίτλοι σπουδών εμβάθυνσης, χωρίς δίδακτρα. Τα ΜΔΕ είναι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών εξειδίκευσης, με δίδακτρα.

    Η προτεινόμενη διάταξη κακώς εξισώνει μισθολογικά τις δύο αυτές διαφορετικές περιπτώσεις. Η εξίσωση αυτή αδικεί τους κατόχους ΜΔΕ που έχουν επενδύσει χρόνο και χρήμα για να εξειδικευτούν επιστημονικά στα αντικείμενά τους.

    Επιπλέον, η αδικία αυτή επιβαρύνεται από το γεγονός ότι οι κάτοχοι ΜΔΕ πρέπει να αναγνωρίσουν (μέσω Υπηρεσιακού Συμβουλίου) και το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τους τίτλων ως συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης τους, κάτι που δεν ισχύει για τα Integrated Master όπως είναι γραμμένη η διάταξη.

    Εφόσον η διοίκηση επιθυμεί να αναγνωρίσει μισθολογικά τα Integrated Master, το σωστό, ηθικό, αναλογικό, αλλά και ελκυστικό για απασχόληση στη δημόσια διοίκηση είναι ότι αυτό πρέπει να γίνει διακριτά και ξεχωριστά από άλλους καθαρά μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών. Τυχόν κάτοχοι και των δύο τίτλων (και Integrated Master και ΜΔΕ) πρέπει να λαμβάνουν αθροιστικά τυχόν μισθολογικές προωθήσεις.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 10:42 | Αριστείδης Μπάκας

    Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία μισθολογικής αναγνώρισης του intergrated master, ιδίως στον κλάδο των διπλωματούχων μηχανικών. Που με το αναγνωρισμένο επιστημονικό τους υπόβαθρο μπορούν να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου και τον εκσυγχρονισμό του κράτους μέσω της ενασχόλησής τους διαγωνισμούς έργων, μελετών και της αξιοποίησης Ευρωπαϊκών κονδυλίων. Βλέπε χαμηλοί ρυθμοί απορρόφησης Ταμείου Ανάκαμψης.

    Όχι στην παράδοση αρμοδιοτήτων στους ιδιώτες!

    Αξιοπρεπείς μισθοί τώρα! Οριζόντια απόδοση 2 κλιμακίων στο intergrated master ανεξαρτήτως πρόσθετων τίτλων!

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 10:30 | Μελπομένη Γ.

    Σε συνέχεια της προτεινόμενης ρύθμισης του άρθρου 45, με την οποία προβλέπεται η εξίσωση όλων των αποφοίτων πενταετών προγραμμάτων σπουδών (ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου – Integrated Master), ανεξαρτήτως του αν κατέχουν επιπλέον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, θα ήθελα να διατυπώσω τις εξής παρατηρήσεις.

    Η ρύθμιση αυτή, όπως διατυπώνεται, παραγνωρίζει την πρόσθετη επιστημονική και επαγγελματική αξία που συνεπάγεται η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών πέραν του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου. Η εξίσωση όλων των αποφοίτων πενταετών προγραμμάτων σπουδών με όσους έχουν ολοκληρώσει επιπλέον μεταπτυχιακές σπουδές:

    1. παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας, καθώς δεν αποτυπώνει την πραγματική διαφορά στο επίπεδο εξειδίκευσης, το χρόνο φοίτησης και την επιστημονική επένδυση των κατόχων πρόσθετων τίτλων·

    2. αντίκειται στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, αφού εξισώνει ανομοιογενείς κατηγορίες υπαλλήλων με διαφορετικά προσόντα·

    3. δημιουργεί αντικίνητρο για τη συνέχιση της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου.

    Για τους λόγους αυτούς, θεωρούμε ότι όσοι κάτοχοι ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών διαθέτουν και επιπλέον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, θα πρέπει να τύχουν αντίστοιχης πρόσθετης μισθολογικής προώθησης, όπως ισχύει ήδη για τους λοιπούς κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων.

    Η αναγνώριση της πρόσθετης μεταπτυχιακής εκπαίδευσης, πέραν του ενιαίου τίτλου, είναι ζήτημα δικαιοσύνης, επιστημονικής συνέπειας και θεσμικής ισοτιμίας.

    Με εκτίμηση,

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 10:47 | Αριστείδης

    Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία μισθολογικής αναγνώρισης του intergrated master, ιδίως στον κλάδο των διπλωματούχων μηχανικών. Που με το αναγνωρισμένο επιστημονικό τους υπόβαθρο μπορούν να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου και τον εκσυγχρονισμό του κράτους μέσω της ενασχόλησής τους διαγωνισμούς έργων, μελετών και της αξιοποίησης Ευρωπαϊκών κονδυλίων. Βλέπε χαμηλοί ρυθμοί απορρόφησης Ταμείου Ανάκαμψης.

    Όχι στην παράδοση αρμοδιοτήτων στους ιδιώτες!

    Αξιοπρεπείς μισθοί τώρα! Οριζόντια απόδοση 2 κλιμακίων στο intergrated master ανεξαρτήτως πρόσθετων τίτλων!

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 10:59 | Σοφία Χαχάμη

    Η προτεινόμενη ρύθμιση, η οποία εξισώνει όλους τους αποφοίτους πενταετών προγραμμάτων σπουδών (Integrated Master), ανεξάρτητα από το αν διαθέτουν ή όχι επιπλέον μεταπτυχιακό τίτλο, είναι άδικη, αντιεπιστημονική και αντίθετη με τις αρχές της αναλογικότητας και της ίσης μεταχείρισης.
    Αναγνωρίζοντας ορθά ότι η πενταετής φοίτηση αντιστοιχεί σε τίτλο επιπέδου 7 του Ευρωπαϊκού και Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Integrated Master), το σχέδιο νόμου αναιρεί ταυτόχρονα την πρόσθετη αξία του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (Master), καθώς καταργεί τη μισθολογική διαφοροποίηση μεταξύ κατόχων μόνο Integrated Master και εκείνων που έχουν ολοκληρώσει μεταπτυχιακές ή και διδακτορικές σπουδές.
    Με αυτή τη λογική, εξισώνονται προς τα κάτω τίτλοι διαφορετικής διάρκειας, δυσκολίας και επιστημονικού βάθους, παραγνωρίζοντας και υποβαθμίζοντας την επιπλέον προσπάθεια και εξειδίκευση που απαιτούν οι ανώτερες σπουδές.
    Αντί η Πολιτεία να καταργεί τις διαφορές, οφείλει να τις αποτυπώνει δίκαια και αντικειμενικά στο μισθολόγιο, αναγνωρίζοντας την πραγματική ιεραρχία των προσόντων.
    Επομένως, το πιο αξιοκρατικό και κοινωνικά αποδεκτό είναι η μισθολογική αναβάθμιση των αποφοίτων πενταετών προγραμμάτων σπουδών (Integrated Master) κατά δύο (2) κλιμάκια, με ταυτόχρονη διατήρηση της προσαύξησης για επιπλέον μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο, ώστε να διασφαλίζεται η αξιοκρατική και αναλογική αναγνώριση όλων των επιπέδων σπουδών.
    Με αυτόν τον τρόπο θα αποτυπωθεί δίκαια η πραγματική αξία και διαβάθμιση των προσόντων, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο, αξιοκρατικό και επιστημονικά τεκμηριωμένο μισθολόγιο. Η προσπάθεια, η διάρκεια φοίτησης και ο βαθμός εξειδίκευσης πρέπει να προσμετρώνται και όχι να εξισώνονται προς τα κάτω.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 10:58 | Χρήστος Ρ.

    Η ρύθμιση αυτή αντιβαίνει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης. Οι υπάλληλοι που απέκτησαν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο πέραν του ενιαίου πενταετούς προγράμματος σπουδών επένδυσαν χρόνο και κόστος, και είναι άδικο αυτή η προσπάθεια να μη λαμβάνει καμία επιπλέον αναγνώριση.
    Η πρόταση είναι να αφαιρεθεί η φράση «οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», ώστε να διαμορφωθεί τελικά ως εξής: «αα) Οι κάτοχοι του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου του άρθρου 46 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και του άρθρου 78 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ.».

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 09:00 | SOSO Sophie

    Ορθώς αναγνωρίστηκε το integrate master (που είναι ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και ορίζεται εντός του πενταετούς πρόγραμματος σπουδών σε ελληνικά πανεπιστήμια, και οδηγεί απευθείας στην απονομή τίτλου που αντιστοιχεί σε μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης Master και οι φοιτητές ολοκληρώνουν ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών διάρκειας πέντε ετών, αντί για ένα ξεχωριστό προπτυχιακό και στη συνέχεια μεταπτυχιακό κύκλο) το επίπεδο της μόρφωσης που αποκτάται στις πενταετούς φοίτησης σχολές και ορθώς προωθούνται κατά δύο μισθολογικά κλιμάκια. Για τους συναδέλφους όμως που έχουν και Μαστερ επιπρόσθετα μονοετές ή δυετές συναφές με το αντικείμενο και το απέκτησαν μετά την λήψη του πενταετούς τίτλου θα έπρεπε και αυτό να αναγνωρίζεται με μισθολογικά κλιμάκιο επιπλέον.

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 08:16 | K.P.

    Η συνάφεια σε σχέση με το integrated master δεν πρέπει να ληφθεί υπόψη καθώς δεν έχει καμία λογική καθώς σε περίπτωση «μη συνάφειας» θα πρέπει να τίθεται υπό κρίση και ο ίδιος ο τίτλος σπουδών του υπαλλήλου

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 06:21 | Ελένη Εσθήρ Παπαδοπούλου

    Η αξιοκρατία, η ισονομία, η ίση μεταχείριση και η κοινωνική δικαιοσύνη επιβάλλουν για τους κατόχους πτυχίων ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών να προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ του ήδη αναγνωρισμένου συναφούς μεταπτυχιακού, δηλαδή τέσσερα (4) Μ.Κ. για κάποιον που κατέχει και integrated master και επιπλέον συναφές Μεταπτυχιακό. Είναι κατάφωρη αδικία να μηδενίζεται ένα από τα δύο και να μην αναγνωρίζεται ο επιπλέον χρόνος σπουδών, ο κόπος και το κόστος που καταβάλλονται. Το δίκαιο είναι η αναγνώριση δύο (2) Μ.Κ. για integrated master και δύο (2) Μ.Κ. για συναφές Μεταπτυχιακό. Άλλωστε, σε κάθε άλλη περίπτωση, ουδείς δημόσιος υπάλληλος, κάτοχος integrated master, θα ενδιαφέρεται να κάνει Μεταπτυχιακό και να αναβαθμίσει τις γνώσεις και τη θέση του…

  • 17 Οκτωβρίου 2025, 00:30 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΒΒΑΣ

    Κύριοι υπουργοί,
    Είμαι κατόχος αναγνωρισμένου ισότιμου και αντίστοιχου διπλώματος Αρχιτέκτονα Μηχανικού Μ. Βρεττανίας, πενταετούς φοίτησης μέλος του ΤΕΕ από το 2008. Από το 2017 μετά την ψήφηση του νόμου 4485 υπόκειμαι στις υποτιμητικές συνέπειες της νομοθετικής ρύθμησης αυτής η οποία έγινε κατόπιν παγίου αιτήματος του ΤΕΕ και μάλιστα με αναδρομική ισχύ σύμφωνα με την 25-9-18 ανακοίνωσή του τεε και τα αναγραφόμενα στη σχετική νομοθετική ρύθμιση. Όμως Κύριοι Υπουργοί στην νομοθετική ρύθμιση που θεσμοθετήσατε παραλέιποντας να συμεριλάβετε τους ισότιμους και αντίστοιχους διπλωματούχους του εξωτερικού δημιουργήσατε ένα πραγματικό προβλήμα. Διότι το προσόν που νομοθετήσατε αναδρομικά ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ κατά τον χρόνο τής ισοτίμησής μας. Επιπλέον ούτε στα πρό της έκδοσης του νόμου διπλώματα της ημεδαπής απονέμονταν το προσόν που θεσμοθετήσατε. Με τη ρύθμιση αυτή καταστρατηγήθηκε η ρητή επιταγή του συντάγματος για την ίση μεταχείρηση των πολιτών απέναντι στον νόμο. Η μη προβλέψιμη ρύθμιση αυτή αφορά μόνο χρονικό προσδιορισμό χωρίς κάποιο επιπλέον αξιολογικό κριτίριο. Δηλαδή η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας υπήρχε κατά την ισοτίμηση ενώ η έννοια του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου δεν μπορεί να εισάγεται ως επιπλέον αξιολογικό κριτήριο που έγγειται στην ποιότητα των σπούδων διότι πλέον η υπαρξή του, εφόσον έχει διαπιστωθεί με διαπιστωτικές πράξεις από τα ιδρύματα της ημεδαπής και για πρίν το 2017 έχει σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί να διαχωριστεί από το ήδη ισότιμο και αντίστοιχο δίπλωμα αλλά ουτε και από τη χρονιά κατά την οποία θεσμοθέτηθηκε (2017) διότι αφορά ήδη υλοποιημένο πρόγραμμα σπουδών. Χαλάσατε τις ισοτιμίες μας οι οποίες είναι απόφαση μετά από κρίση ανεξάρτητής αρχής. Έκτοτε ταλαιπωρούμεθα διότι δεν μας απονεμήθηκε ανάλογη βαθμολογική προαγωγή, αποκλειστείκαμε από κρίσεις προισταμένων και υπολειπόμεθα των συναδέλφων μας. Είναι ανήκουστο να τροποποιείται πρόγραμμα σπουδών ημεδαπής για ήδη απονεμηθέν δίπλωμα πχ το 2007 με νόμο του 2017. Απαιτήση μου είναι να σταματήσετε νομοθετικά αυτή την αδικία. Αν προτείθεστε να αναβαθμίσετε μισθολόγικα το int. Masters θα πρέπει να το κάνετε και για τους ισότιμους και αντίστοιχους διότι η συνεχιζόμενη άνιση μεταχείρηση επισύρει την ευθύνη της χώρας στα Εθνικά και Ευρωπαίκα Δίκαστηρια.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 23:17 | 4rd MSc

    Αν θίγονται κάποιοι για το intergrated και ξεσηκώνονται κατά συναδέλφων επειδή πήραν και μεταπτυχιακό και έκαναν και 5 έτη φοίτησης με ξεπερνάει!! Τότε κι εγώ με 4 μεταπτυχιακά πρέπει να πάρω 8κλιμακια κύριοι αλλιώς παραβενεται η αρχή της ισότητας όπως λέτε.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 21:47 | Manos

    Με τις πρόσφατες εξαγγελίες για τη μισθολογική αναγνώριση των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, προβλέπεται η χορήγηση μόνο δύο μισθολογικών κλιμακίων, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μεταπτυχιακών τίτλων που κατέχει ένας υπάλληλος.

    Η ρύθμιση αυτή συνιστά σαφή μορφή άνισης μεταχείρισης εις βάρος όσων έχουν αποκτήσει δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο, επενδύοντας επιπλέον χρόνια σπουδών, προσπάθειας και οικονομικών πόρων. Η εξίσωση της μισθολογικής μεταχείρισης ενός κατόχου ενός μεταπτυχιακού τίτλου με εκείνον που έχει δύο ή περισσότερους τίτλους αναιρεί κάθε έννοια αξιοκρατίας και αποδυναμώνει την αξία της ακαδημαϊκής εξέλιξης.
    Η Πολιτεία θα έπρεπε να ενθαρρύνει και να ανταμείβει την επιστημονική και επαγγελματική πρόοδο των υπαλλήλων της, όχι να την αποθαρρύνει. Η εκπαίδευση και η συνεχιζόμενη επιμόρφωση δεν είναι πολυτέλεια ,είναι επένδυση στη βελτίωση της Δημόσιας Διοίκησης και στην ποιότητα των υπηρεσιών προς τον πολίτη.
    Η μη αναγνώριση του δεύτερου μεταπτυχιακού τίτλου ως πρόσθετου κριτηρίου μισθολογικής εξέλιξης αποτελεί οπισθοδρόμηση και παραβιάζει την αρχή της αναλογικής ανταμοιβής. Ζητείται η επανεξέταση της ρύθμισης, ώστε να αποκατασταθεί η ισονομία και να αναγνωριστεί έμπρακτα η αξία της προσπάθειας, της γνώσης και της συνεχούς εκπαίδευσης.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 19:43 | ΜΑΚΗΣ

    ΣΩΣΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΑΡΓΗΣΕ 7 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΟΣΤΕΙ.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΜΩΣ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ
    1)ΟΣΟΥΣ ΚΑΤΕΧΟΥΝ 2 Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ (2 ΠΤΥΧΙΑ 8-10 ΕΤΗ ΣΠΟΥΔΩΝ)
    2)ΟΣΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΠΡΟΤΟΥ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΚΑΤΕΧΟΥΝ.
    ΑΥΤΕΣ ΟΙ 2 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΑΔΙΚΗΘΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ .
    ΚΑΛΑ ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΑΛΛΑ Κ ΑΥΤΟΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ!

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 19:50 | Νίκος Κουκούλας

    Είναι απαράδεκτη η μισθολογική εξίσωση των υπαλλήλων που κατέχουν μόνο Integrated Master με αυτών που κατέχουν Integrated Master και διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο και αντιβαίνει τις αρχές της ισότητας και ισονομίας. Θα πρέπει να αλλάξει η διάταξη και να αναγνωρίζεται η μισθολογική αναβάθμιση κατά 2 ΜΚ σε όλους τους κατόχους Integrated Master και να αναγνωρίζεται ξεχωριστά η μισθολογική αναβάθμιση κατά 2 ΜΚ σε όλους τους κατόχους διακριτού μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σχετικού με τη θέση εργασίας. Για τους κατόχους διδακτορικού να παραμείνει η μισθολογική αναβάθμιση των 6 ΜΚ. Επίσης, για κάθε επιπλέον βασικό τίτλο σπουδών ή μεταπτυχιακό ή διδακτορικό να αναγνωρίζεται μισθολογικά κατά 4 ΜΚ, 2 ΜΚ και 4 ΜΚ αντίστοιχα.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 18:43 | Παναγιωτης

    Στην περίπτωση που ένας δημόσιος υπάλληλος βρίσκεται σε διεύθυνση που δεν είναι σχετική με το πτυχίο του και είναι 5ετους φοίτησης γιατί να έχει αύξηση 2 ΜΚ εφόσον το πτυχίο του δεν είναι συναφές με την θέση που βρισκεται; Η συνάφεια και μη δεν θα έπρεπε να ισχύει και σε αυτους;

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 17:19 | Ελευθεριος

    ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΙΤΛΩΝ 5ΕΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ INTEGRATED MASTER ,ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕ 2 Μ.Κ. ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΧΕΤΕ ΑΔΙΚΗΣΕΙ ΚΑΤΑΦΟΡΑ.
    ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΛΛΗ ΑΔΙΚΙΑ ΕΓΚΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ ΕΤΕΡΟ ΣΥΝΑΦΕΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 17:45 | Όλγα Μουτοπούλου

    Δίνεται κίνητρο να μην αποκτούν οι υπάλληλοι μεταπτυχιακή εξειδίκευση! Ενδιαφέρον…

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 17:37 | Κατερίνα

    Προώθηση μισθολογικών κλιμακιων ανεξάρτητα από την κατοχή ήδη αλλου μεταπτυχιακού τίτλου.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 15:36 | Κ.Σ.

    Είμαι γεωπόνος Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και πλέον του αρχικού inetrgrated master, ήδη αναγνωρισμένο με ΦΕΚ, έχω 3 συναφή MSc από το 1. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, 2. Πανεπιστήμιο Πειραιώς και 3. Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
    Εργαζόμουν σε Δήμο και τώρα εργάζομαι σε περιφερειακή ενότητα.
    Στο παρελθόν όσοι ήταν κάτοχοι πτυχίου πενταετούς φοίτησης δηλ. είχαν intergrated master προωθούνταν κατά δύο μισθολογικά κλιμάκια.
    Στην συνέχεια αυτό άδικα καταργήθηκε και λαμβάναμε όλοι οι ΠΕ με τα ιδια υπόλοιπα κριτήρια τα ίδια χρήματα. Δηλαδή δεν αναγνωριζόταν η επιπλέον προσπάθεια, κόπος, έξοδα, ικανότητες, δεξιότητες και γνώσεις καθώς και η συγγραφή μελέτης.
    Με δεδομένη την κατάργηση των επιπλέον κλιμακίων με κόπο, χρήμα και χρόνο έλαβα masters ώστε να βελτιώσω τη θέση μου.
    Το νομοσχέδιο αυτό θα έρθει να ακυρώσει αυτήν μου την προσπάθεια και θα με εξισώσει μισθολογικά με συναδέλφους οι οποίοι δεν έχουν ξεχωριστό MSc , δηλαδή μου εξαιρεί από την μισθολογική αναγνωριση τις γνώσεις που έχω και αποκτήσει από τα υπολοιπα μεταπτυχιακά μου και τις χρησιμοποιώ στη δουλειά μου. Τα MSc από τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια θα είναι σα να μην τα έκανα ποτέ.
    Είναι κατάφωρη αδικία και έναντια στις αρχές της της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης, της προσπάθειας αυτοβελτίωσης και δια βίου μάθησης, της αριστείας και της παροχής ίδιων και ίσων κινήτρων, έχοντας επίπτωση μελλοντικά και στην σύνταξη μου.
    Πρέπει να αναγνωριστεί το λάθος και να προωθηθούν μισθολογικά κατά δύο κλιμάκια (επιπλέον)όλοι όσοι έχουν integrated master ανεξάρτητα από το αν έχουν και τον αριθμό των επιπλέον master καθώς επίσης και η προώθηση κατά ένα τουλάχιστον ΜΚ για κάθε επιπλέον των δύο masters.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 15:18 | Ειρήνη

    Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, όσοι εργαζόμενοι έγιναν κάτοχοι μεταπτυχιακού το διάστημα από 01.01.2016 έως 31.05.2022, αντιμετωπίζονται άνισα, καθώς έλαβαν τα 2 ΜΚ με ισόποση μείωση της προσωπικής διαφοράς (σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους που απέκτησαν μεταπτυχιακό είτε πριν είτε μετά το διάστημα αυτό). Με την παρούσα ρύθμιση θα έχουμε το προστιθέμενο στην όλη αδικία παράδοξο, ένας εργαζόμενος χωρίς πρόσθετο μεταπτυχιακό να αμείβεται περισσότερο από όσους απόκτησαν μεταπτυχιακό το επίμαχο χρονικό διάστημα (είτε 4ετούς είτε 5ετούς φοίτησης). Θα πρέπει η αδικία αυτή να διορθωθεί, με επαναφορά της προσωπικής διαφοράς που χάθηκε για αυτή την κατηγορία εργαζομένων και να συμπεριληφθεί σχετική διάταξη στο παρόν νομοσχέδιο.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 15:56 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Π

    ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΠΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΒΡΗΚΕ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΕΙ:
    1. ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
    2. ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
    3. ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ
    4. ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΛΙΜΑΚΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΠΕΝΤΑΕΤΩΝ ΚΥΚΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΛΕΟΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΕΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΩΣ ΙΣΟΤΙΜΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΜΕ ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΙΤΛΟ ΕΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ.
    Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΜΩΣ ΕΝΩ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΟΥ ΥΦΟΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΞΕΣΠΑΣΕ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ 749/30-3-2025 ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΝΕΤΑΞΕ ΤΑ ΑΝΩΤΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ‘’ΠΟΔΙ’’, ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ (Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ) ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΠΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΣΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ (ΟΠΩΣ Η ΜΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΕ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΟΠΩΣ ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΙΣΟΤΙΜΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ, ΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ ΣΕ ΠΕ-ΤΕ). ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΘΕΣΜΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ-ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΟΙ ΑΔΙΚΙΕΣ. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΕ ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΡΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΟΠΩΣ:
    • ΜΕ ΤΟ Ν. 1865/1989, ΠΡΟΒΛΕΦΘΗΚΕ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ΣΕ Τ.Ε.Ι..
    • Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ Α.Σ.Ο.Ε.Ε. (ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ), ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΓΕΩΠΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ, ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ Α.Β.Σ.Π. (ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ), ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΤΟ Π.Δ. 377/1989 ΠΡΟΕΒΛΕΨΕ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΣ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΠΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
    • ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΕΑΣΑ) ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΩΣ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΟΒΛΕΦΘΗΚΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΠΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (Τ.Ε.Φ.Α.Α.), ΔΥΝΑΜΕΙ ΤΗΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. Β1/421/1986 (ΦΕΚ 344 Β’) ΠΟΥ ΚΥΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 7 ΤΟΥ Ν. 1674/1986.
    ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ. ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΥΤΗ Η ΟΠΟΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΚΛΕΙΣΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΜΕ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΔΕΚΑ ΣΕΙΡΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΝΟΜΟ?
    Ή ΥΠΟΚΥΠΤΕΙ ΣΤΑ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ?
    Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΕΤΩΝ ΗΤΑΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΠΟΛΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ. ΟΙ 400.000 ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΘΑ ΛΑΒΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ ΟΤΑΝ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΣΚΕΜΕΝΗ Ή ΜΗ ΟΛΙΓΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 15:05 | Αλεξάνδρα

    Ορθώς αναγνωρίστηκε με το integrate master το επίπεδο της μόρφωσης που αποκτάται στις πενταετούς φοίτησης σχολές και ορθώς προωθούνται κατά δύο μισθολογικά κλιμάκια. ΟΜΩΣ πρέπει στο πνεύμα τις ισονομίας να χορηγηθεί σε όλους ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τους του κατόχους ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ (5ετης φοίτηση).Οποιαδήποτε ΔΙΑΚΡΙΣΗ των διπλωματούχων είναι κατάφορη ΑΔΙΚΙΑ και ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ. Αποτελεί ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ η ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ της αναγνώρισης και κατοχής του Ιntegrte master (που αφορά στην αναγνώριση του επιπέδου των πενταετών σχολών) με την ΑΠΟΚΤΗΣΗ σε προσωπικό μεταγενέστερο και επιπλέον χρόνο (1-2 έτη) του ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ (ΜΤΕ), που αφορά εξειδικευμένες επιπρόσθετες επιστημονικές σπουδές. Σημειώνεται οτι στους 5ετους φοίτησης επιστήμονες η πλειονότητα των Μεταπτυχιακών τίτλων ειδίκευσης που έχουν αποκτήσει και καταθέσει στις υπηρεσίες τους είναι ΗΔΗ αναγνωρισμένοι μισθολογικά. Επιπλέον το ίδιο το Δημόσιο αναγνωρίζοντας την ανάγκη για εξειδικευμένη γνώση αφενώς διευκολύνει με χορήγησή εκπαιδευτικής άδεις την απόκτηση μεταπτυχιακών τίτλων σε υπαλλήλους του και αφετέρου σε πολλές περιπτώσεις οι ΜΤΕ (τα προσθετά προσόντα) αποτελέσαν προϋπόθεση για διορισμό. Η αναγνώριση του integrate master και τα 2ΜΚ ήρθαν να διορθώσουν μια ΑΔΙΚΙΑ ΧΡΟΝΩΝ (μεταξύ 4ετους και 5ετους σπουδών) και ΔΕΝ θα πρέπει η αδικία αυτή να ΜΕΤΑΚΥΛΥΛΗΘΕΙ με το να εξισώνονται οι 5ετοις σπουδές (με τον ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΟ integrate master) με τις 5ετης σπουδές ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ δηλαδή με τα 6-7 έτη σπουδών. Με αυτή την άστοχη διευκρίνηση του άρθρου άρθρου 45 ΔΕΝ αναγνωρίζεται στους έχοντες Διακριτό Μεταπτυχιακό τίτλο το ex officio Integrate master τους και η χορήγηση των 2 μισθολογικών κλιμακίων που το συνοδεύουν. ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΣΤΕ να μην δημιουργήσετε νέα αδικία και να σβηστεί η ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΗ φράση «….οι οποίοι δεν κατέχουν διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης…» και να προστεθούν σε όλους ανεξαιρέτως, σε κατέχοντες ή μη μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης τα δύο μισθολογικά κλιμάκια που αφορούν στο integrate master των 5ετών σπουδών τους. Σε μια εποχή που το δημόσιο δεν αποτελεί επιλογή για τους νέους επιστήμονες με τις πολλές εξειδικεύσεις, είναι ΑΔΙΚΟ αν όχι εγκληματικό να μην αναγνωρίζονται και οι επιπλέον σπουδές τους στα επιστημονικά στελέχη του Δημοσίου οι οποίοι κατέχουν επιπλέον-πρόσθετα στις 5ετη σπουδές τους και διακριτό μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης. Τέλος η ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ χορήγηση των 2ΜΚ ή στο intrate master ή στο Μεταπτυχιακό τίτλο, ισοδυναμεί με κατάργηση των επιπλέων δύο κλιμακίων που ορθώς δίνονταν στους κατέχοντες ΜΤΕ. Γεγονός μετά βεβαιότητας θα αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα στα υπηρετούντα στελέχη του Δημοσίου να επιλέξουν την χρονοβόρα και κοστοβόρα διαδικασία απόκτησης διακριτού μεταπτυχιακού τίτλου και δυστυχώς θα στερήσει το ίδιο το Δημόσιο από εξειδικευμένα στελέχη.

  • 16 Οκτωβρίου 2025, 14:14 | ΜΑΚΗΣ

    ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΔΩΘΟΥΝ 2 ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΕΞΤΡΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΔΕΥΤΈΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ.ΣΕΒΟΜΕΝΟΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗΣ.ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ 4 ΕΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΙΤΛΟ 1 ΕΤΟΥΣ