Άρθρο 10 Εποπτεία και κυρώσεις

  1. Στο πλαίσιο των καθηκόντων του, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α’ 213), ο κοινωνικός σύμβουλος ελέγχει τους Φορείς Παιδικής Προστασίας ως προς τη συμμόρφωσή τους προς τις υποχρεώσεις των άρθρων 2, 3, 4, 5 και 7 του παρόντος. Αν διαπιστωθούν, μετά από έρευνα του κοινωνικού συμβούλου, παραβάσεις, συντάσσεται σχετική έκθεση, η οποία κοινοποιείται άμεσα στο αρμόδιο για την επιβολή κυρώσεων όργανο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
  2. Οι επιβαλλόμενες κυρώσεις είναι οι εξής:α) Αν διαπιστωθεί ότι Υπεύθυνος Προστασίας Ανηλίκων παρέλειψε να προβεί αμελλητί στην γνωστοποίηση της παρ. 2 του άρθρου 2, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τους Φορείς Παιδικής Προστασίας που συστήνονται και λειτουργούν από δήμους ή νομικά πρόσωπα αυτών, επιβάλλεται πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ σε βάρος του Φορέα Παιδικής Προστασίας, ο οποίος με την ίδια απόφαση υποχρεώνεται σε αντικατάσταση του Υπευθύνου Προστασίας Ανηλίκων. Σε περίπτωση υποτροπής, ως τέτοια νοείται δε η εντός τριετίας από την πρώτη διαπιστωθείσα παράβαση εκ νέου συντέλεσή της, το επιβαλλόμενο πρόστιμο διπλασιάζεται.

    β) Αν διαπιστωθεί ότι παραβιάστηκε η υποχρέωση των παρ. 1 και 2 του άρθρου 3, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τους Φορείς Παιδικής Προστασίας που συστήνονται και λειτουργούν από δήμους ή νομικά πρόσωπα αυτών, επιβάλλεται πρόστιμο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ σε βάρος του Φορέα Παιδικής Προστασίας. Σε περίπτωση υποτροπής, ως τέτοια νοείται δε η εντός τριετίας από την πρώτη διαπιστωθείσα παράβαση εκ νέου συντέλεσή της, το επιβαλλόμενο πρόστιμο διπλασιάζεται.

    γ) Σε περίπτωση παραβίασης του πρώτου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 3, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τους Φορείς Παιδικής Προστασίας που συστήνονται και λειτουργούν από δήμους ή νομικά πρόσωπα αυτών, επιβάλλεται πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ σε βάρος του Φορέα Παιδικής Προστασίας.

    δ) Αν διαπιστωθεί παραβίαση του πρώτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 3, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τους Φορείς Παιδικής Προστασίας που συστήνονται και λειτουργούν από δήμους ή νομικά πρόσωπα αυτών, επιβάλλεται πρόστιμο δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ σε βάρος του Φορέα Παιδικής Προστασίας.

    ε) Αν δεν τηρηθεί εμπροθέσμως η υποχρέωση του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 4, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τους Φορείς Παιδικής Προστασίας που συστήνονται και λειτουργούν από δήμους ή νομικά πρόσωπα αυτών, επιβάλλεται πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ σε βάρος του Φορέα Παιδικής Προστασίας. Όμοιο πρόστιμο επιβάλλεται για κάθε μήνα καθυστέρησης συμμόρφωσης προς την ίδια υποχρέωση.

    στ) Σε περίπτωση παραβίασης της υποχρέωσης του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 4, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, επιβάλλεται πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ σε βάρος του Φορέα Παιδικής Προστασίας. Όμοιο πρόστιμο επιβάλλεται για κάθε περίπτωση υποτροπής, αδιακρίτως του χρόνου συντέλεσής της. Η παρούσα περίπτωση δεν εφαρμόζεται στους Φορείς Παιδικής Προστασίας που συστήνονται και λειτουργούν από δήμους ή νομικά πρόσωπα αυτών.

    ζ) Αν διαπιστωθεί παραβίαση της υποχρέωσης του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 5, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων επιβάλλεται πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ σε βάρος του Φορέα Παιδικής Προστασίας.

    η) Η παραβίαση της υποχρέωσης του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 5 επιφέρει πρόστιμο τριών χιλιάδων (2.000) ευρώ, το οποίο επιβάλλεται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τους Φορείς Παιδικής Προστασίας που συστήνονται και λειτουργούν από νομικά πρόσωπα δήμων.

    θ) Για την παράλειψη καταχώρησης εκ μέρους του Υπευθύνου Προστασίας Ανηλίκων στο Εθνικό Σύστημα Καταγραφής και Παρακολούθησης Αναφορών του άρθρου 7, επιβάλλεται στον Φορέα Παιδικής Προστασίας με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για τους Φορείς Παιδικής Προστασίας που συστήνονται και λειτουργούν από δήμους ή νομικά πρόσωπα αυτών, πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ.

  3. Σε περίπτωση υποτροπής ως προς τις παραβάσεις της παρ. 2, ως τέτοια νοείται δε η εντός τριετίας από την πρώτη διαπιστωθείσα παράβαση εκ νέου συντέλεσή της, με την απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων περί επιβολής προστίμου ανακαλείται η πιστοποίηση του άρθρου 5 του ν. 2646/1998 (Α’ 236), αν ο Φορέας είναι πιστοποιημένος. Μετά την ανάκληση της πιστοποίησης σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, ο Φορέας Παιδικής Προστασίας δεν δύναται να λάβει αντίστοιχη πιστοποίηση πριν την παρέλευση έξι (6) μηνών από την ανάκληση του προηγούμενου εδαφίου. Η παρούσα περίπτωση δεν εφαρμόζεται στους Φορείς Παιδικής Προστασίας που συστήνονται και λειτουργούν από δήμους ή νομικά πρόσωπα αυτών.
  • 2 Σεπτεμβρίου 2021, 13:50 | ΒΑΣΩ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

    Τα χρηματικά πρόστιμα προκειμένου για προστασία παιιδών είναι ατελέσφορα. Ειδικά αν είναι τόσο ασήμαντα, όσο αυτά που προτείνονται. Θα πρέπει να προβλεφθούν ποινές που να έχουν σχέση με τη λειτουργία της δομής, ορίζοντας ένα φάσμα ποινολογίου και κάθε περίπτωση να εξετάζεται εξατομικευμένα

  • 1 Σεπτεμβρίου 2021, 20:18 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΓΓΕΛΟΥ

    Τα πρόστιμα που αναφέρονται προβλέπονται (για την περίπτωση ΝΠΔΔ)να δίνονται από τους προϋπολογισμούς των δημοσίων ιδρυμάτων; Χωρίς να χρεώνεται το ποσό ο υπάλληλος που αμελεί;;;

  • 1 Σεπτεμβρίου 2021, 20:41 | ΧΡΥΣΑ Κ

    Οι ποινές που ορίζετε για οποιαδήποτε παραβίαση του νόμου σε ότι αφορά το ποινικό μητρώο των απασχολούμενων και την αναφορά κακοποιήσεων είναι ελάχιστες, σχεδόν προσχηματικές, και δεν αποτελούν αποτρεπτικό μέτρο κατά της κακοποίησης των παιδιών.