Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 32: Έναρξη ισχύος

Η πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος διατάγματος γίνεται για την αξιολόγηση των υπαλλήλων και των οργανικών μονάδων του Κράτους, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού και άλλων φορέων του Δημοσίου Τομέα, που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του, για την περίοδο αξιολόγησης από την 1η Ιανουαρίου έως την 31η Δεκεμβρίου το έτους 2013.
Τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος αναθέτουμε στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

  • 12 Απριλίου 2012, 12:08 | Panos Liverakos

    Επί των παραρτημάτων
    Στο κείμενο του διατάγματος γίνεται αναφορά στα Συμβόλαια Απόδοσης που θα υπογράφονται από τους δημοσίους υπαλλήλους. Θα ήταν άξιο περιέργειας, κατά το ελάχιστο, να περιέχεται δείγμα του Συμβολαίου, ώστε να είναι και αυτό μέρος της διαβούλευσης. Το ίδιο ισχύει και για τα πρότυπα των εντύπων που θα χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση. Τέλος θεωρούμε ότι θα ήταν καλό να περιλαμβάνεται και ένας κατάλογος δεικτών ανά κατηγορία αντικειμένου αξιολόγησης ώστε να τεθούν και αυτοί σε διαβούλευση και να εξεταστεί η συνάφεια τους με το επιδιωκόμενο έργο.

  • 10 Απριλίου 2012, 17:08 | Νίκος

    Aδικο όσον αφορά την βαθμολογική εξέλιξη.
    Για τους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους να ενεργοποιηθεί η προαγωγή σε βαθμούς με το παλαιό σύστημα και αν τουλάχιστον δεν πάρουν τον βασικό μισθό του νέου επόμενου βαθμού να τους χορηγηθεί το ΜΚ του νέου βαθμού μέχρι την επόμενη χρονιά και αν τελικά είναι επιτυχόντες σε προαγωγή το 2014 να τους δοθεί και ο νέος βασικός μισθός του βαθμού προαγωγής.
    Για να μπορέσουμε να έχουμε μια αντικειμενική και ανατροφοδοτούμενη αξιολόγηση θα πρέπει να πάψει να υφίσταται το πελατειακό κράτος και τα παρακλάδια του στη Δημόσια Διοίκηση. Αξιολογητές έξω από την «πολιτική μηχανή» που τελματώνει τα πάντα

  • 9 Απριλίου 2012, 14:54 | MIA

    Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ ΑΚΟΥΓΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΗ ΛΕΞΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
    ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΔΩ.
    Η ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΕΥΘΥΝΩΝ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΓΙΓΑΝΤΩΘΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΙΜΩΡΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΒΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.
    ΕΙΜΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΓΙΑ 12 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟ ΜΕΤΩΠΟ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.
    ΟΜΩΣ, ΟΧΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΟΠΤΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΜΑΣ . ΑΣ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

  • 9 Απριλίου 2012, 09:22 | Θεμιστοκλής

    Η όλη διαδικασία κατά τη γνώμη μου είναι από την αρχή λάθος, αφού κρίνονται οργανικές μονάδες, στη συνέχεια προσωπικό, προχωρεί η κατάργηση υπηρεσιών, ζητούνται στόχοι,θέτονται κριτήρια αξιολόγησης κλπ. χωρίς η ίδια η πολιτική ηγεσία να έχει καθορίσει στόχους και να προσδιορίσει στρατηγικές για την επίτευξη τους.Αν το ζητούμενο είναι η ανάπτυξη όπως όλοι διατείνονται γενικά και αόριστα,ας καθορίσουν τι ποσοστό ανάπτυξης θέλουμε κάθε χρόνο(πχ. 0,5 %),με ποιούς τρόπους θα επέλθει η αύξηση του ΑΕΠ (πχ δημιουργία 100 νέων επιχειρήσεων το χρόνο)και με ποιό τρόπο μπορεί να συμβάλλει η Διοίκηση σ΄αυτό.Τότε μπορούν να τεθούν στόχοι.Τώρα συμβαίνει το αντίστροφο αφού καλείται η Διοίκηση να στοχοθετήσει αυθαίρετα χωρίς να γνωρίζει το γενικότερο σχέδιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να υλοποιηθούν οι μερικότεροι στόχοι.Προϋπόθεση βέβαια είναι να αντικατασταθεί το πολύπλοκο και δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο με ένα άλλο σύγχρονο, απλό και κατανοητό,να απλουστευθούν οι διαδικασίες,να παταχθεί η γραφειοκρατία και να απαγορευτεί με νόμο η εμπλοκή της πολιτικής στη διοίκηση.Φυσικά χρειάζεται άμεση στελέχωση των υπηρεσιών δεδομένου ότι υπάρχουν υπηρεσίες (ειδικά στην επαρχία) που λειτουργούν με έναν ή δυο υπαλλήλους.Τέλος οι στόχοι πρέπει να είνα συγκεκριμένοι, σαφείς, και ποσοτικά μετρήσιμοι.Η ύπαρξη μαθηματικών τύπων με παραμέτρους και σύμβολα καθιστά το όλο εγχείρημα ασαφές και θα είναι τροχοπέδη για την όλη διαδικασία.

  • 8 Απριλίου 2012, 14:54 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΣΚΕΝΔΗΣ

    Το θέμα της αξιολόγησης και της συναφούς μισθολογικής εξέλιξης δεν είναι τόσο απλό ώστε μέσα σε ένα μήνα ,να μπορέσουμε να νομοθετήσουμε με συνέπεια -αξιοπιστία -δικαιοσύνη ,θέτοντας παράλληλα τα θεμέλια και για μια παραγωγική δημόσια διοίκηση.
    Μου δίνεται η αίσθηση ότι εν πρώτοις ακολουθώντας μνημονιακή τακτική κοιτάμε πώς θα περιορίσουμε τις δημόσιες δαπάνες ακολουθώντας πάντα τις περικοπές από τους Δημόσιους υπαλλήλους.
    Πρέπει λοιπόν να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος ώστε όπως ανέφερα προηγουμένως να οικοδομηθεί ένα σωστό σύστημα Δημόσιας Δημόσιας Διοίκησης.
    Αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που έχουμε αντιμετωπίσει οι Δημόσιοι Υπάλληλοι και χρήζει σχετικής απάντησης:
    Μεταξύ δύο υπαλλήλων που έχουν εισαχθεί στο δημόσιο με την ίδια διαδικασία και προσόντα πχ διαγωνισμό ΑΣΕΠ κατηγορίας ΠΕ σε υπηρεσία με συναλλαγή όπως ΙΚΑ-Ποέοδομία -ΔΟΥ κλπ,ο ένας εκ των οποίος είναι σε ιδιαίτερα βαρύ πόστο και από άποψη ευθυνών -συναλλαγής και μελέτης επί του αντικειμένου απασχόλησης.
    Ο δεύτερος λίγο πιο τυχερός είναι σε πιο άνετο πόστο και καθημερινά «ξεκλέβει» λίγο χρόνο για να μελετήσει προκειμένου να αποκτήσει ένα δεύτερο πτυχίο ή μεταπτυχιακό ή πιστοποίηση ξένης γλώσσας κ.ο.κ ,έχοντας συνάμα και μια σχετική ποιότητα ζωής γιατί το απόγευμα δεν μελετά όπως ο πρώτος τις εγκυκλίους της Υπηρεσίας.
    Επίσης ο πρώτος λόγω ιδιαίτερου φόρτου εργασίας είναι και πιο «ευάλωτος» στο να κάνει λάθη ,διότι όποιος δεν δουλεύει τόσο λιγότερα σφάλματα διαπιστώνονται στην δουλειά του.
    Ερωτώ λοιπόν την ώρα της αξιολόγησης βάση τυπικών προσόντων ποιος θα προηγείται????????
    Άρα το θέμα της αξιολόγησης είναι μεγάλο.
    Θέλετε και άλλο παράδειγμα : ένας προϊστάμενος χρεώνει εξίσου αριθμό υποθέσεων σε δύο υπαλλήλους ,αλλά με διαφορά στο αντικείμενο ελέγχου πχ άλλο να ελενχθεί μια ανώνυμη εταιρεία και άλλο μια φορολογική δήλωση ενός Φ.Π.
    Όλα αυτά τα ζητήματα και πολλά άλλα ποιος μπορεί να τα συμπεριλάβει σε ένα γρήγορο νομοθέτημα που βάση ως στόχο την άμεση εξοικονόμηση πόρων;;;;;;
    Υπενθυμίζω ότι ο βασικός στόχος της χώρας μας είναι η αύξηση της παραγωγικότητας που αυτό ποτέ δεν θα επιτευχθεί όταν συνδυάζετε μονομερώς με μείωση των μισθολογικών δαπανών.

  • 7 Απριλίου 2012, 23:16 | ΣΑΡΑΝΤΟΥΛΑ ΒΕΝΤΟΥΡΗ

    Αξιότιμοι κύριοι/ες,
    θεωρώ πως είναι αναγκαία η αξιολόγηση των Δ.Υ,αλλά προβληματίζομαι για την εφαρμογή της διαδικασίας, διότι θα γίνεται από τους εσωτερικούς αξιολογητές που δεν θα έχουν τη κατάρτιση για την εφαρμογή αυτής αλλά και δεν νομίζω ότι θα κατέχονται από το υψηλό αίσθημα ευθύνης, δικαίου και της διαφάνειας στην λήψη των αποφάσεων τους.
    Καθώς,οι διαδικασίες στο Δημόσιο μέχρι και σήμερα είναι νομιμοφανείς πάντα και ποτέ δίκαιες.Τα άτομα με προσόντα παραγκωνίζονται και αντιμετωπίζονται με έχθρα ,ενώ προωθούνται αυτά που βοηθούν τη νομιμοφάνεια της υπηρεσίας τους.
    Προτείνω,οι αξιολογητές να είναι εξωτερικοί ή έστω να προέρχονται από άλλη δημόσια υπηρεσία, ώστε να αποφύγουμε τις αδικίες που δεν μπορεί να καταπολεμήσει ο αξιολογούμενος.
    με εκτίμηση

  • 7 Απριλίου 2012, 09:58 | K.I.X.

    ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΓΚΗ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    Ενώ το παρόν νομοσχέδιο κινείται γενικώς στην σωστή κατεύθυνση, εφαρμόζοντας τα προβλεπόμενα στον τομέα της Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (HRM), λείπουν διατάξεις για την σημερινή ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ πραγματικότητα. Πολλές υπηρεσίες μετά τις αποχωρήσεις και συνταξιοδοτήσεις έχουν μείνει ακέφαλες ή με αναπληρωτές προϊσταμένους που ευρέθησαν σε θέση χωρίς αξιολόγηση και συχνά χωρίς ικανότητες και προσόντα, με αποτέλεσμα να έχουν πρακτικά παραλύσει πολλές υπηρεσίες.
    ΠΡΟΤΑΣΗ:
    Μέχρι έναρξης ισχύος το παρόντος και αμέσως μετά τις εκλογές, ιδίως όπου έχουν ξεκινήσει κρίσεις με τον μεταβατικό νόμο 3839 και σταμάτησαν λόγω εκλογών κλπ, αυτές να ολοκληρωθούν ώστε το διάστημα αυτό (1-1,5 χρόνια) να υπάρχουν αξιοκρατικά κριμένοι προϊστάμενοι και οι Υπηρεσίες να λειτουργούν. Συγκρίνοντας τα κριτήρια του Ν 3839 με τον σημερινό νόμο διαπιστώνεται εύκολα ότι είναι κατά 80% τα ίδια (λείπουν οι εξετάσεις). Η διαδικασία είναι απλή, απόλυτα αδιάβλητη, διαφανής και κυρίως εύκολη.
    Πολύ καλός ο εις βάθος σχεδιασμός του παρόντος νόμου, αλλά στην Ελλάδα χωλαίνουμε στην εφαρμογή και η διοίκηση πρέπει ΑΜΕΣΑ να δουλέψει.

  • 7 Απριλίου 2012, 01:36 | ΙΣΜΗΝΗ

    Απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό για να συμπληρωθούν και μόνο οι Μαθηματικοί Τύποι…
    Επί της ουσίας, ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΊΤΑΙ ΆΡΑΓΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ;
    Η Δημόσια Διοίκηση ως αυτοσκοπός και η γραφειοκρατία μόνο εξυπηρετούνται….

  • 6 Απριλίου 2012, 21:09 | Μαρκησία

    Συμφωνώ με το σχόλιο του Κώστας Τ. 6 Απριλίου 2012, 00:47

    Είναι δυνατόν να περιμένουν οι υπάλληλοι που προσφέρουν την εργασία τους άλλα 2 χρόνια για να προαχθούν;

    Ακόμα και οι υπάλληλοι που δουλεύουν έχουν πλέον απογοητευτεί αφού δεν βλέπουν φως στον ορίζοντα. Η στασιμότητα σκοτώνει κάθε τι προοδευτικό.

    Η μετάθεση της διαδικασίας αξιολόγησης για το έτος 2013 (ουσιαστικά εφαρμοστέα το 2014) αναστέλλει οποιαδήποτε βαθμολογική προαγωγή του υπαλλήλου και κατά συνέπεια και την μισθολογική του εξέλιξη . Οι υπάλληλοι που είναι στο βαθμό ΣΤ΄ τι πρέπει να κάνουν ? Το νέο μισθολόγιο δεν προβλέπει ΜΚ1 στο βαθμό ΣΤ. Θα τους δοθούν αναδρομικά όσα δεν πήραν ? Μη γελιόμαστε !!!

    Κατά την άποψή μου πρέπει να γίνουν οι προαγωγές σύμφωνα με την ήδη υπάρχουσα Νομοθεσία (ο Νόμος 4024/2011 προβλέπει την κατάρτιση πινάκων τον προσεχή Μάιο ) και ας προχωρήσει το Π.Δ από το 2013.

    Δώστε λίγο φως στους υπαλλήλους που προσφέρουν.

  • 6 Απριλίου 2012, 08:34 | ΝΟΤΗΣ ΚΑΡΠΟΥΖΑΣ

    Καλή η αξιολόγηση κι έπρεπε να θεμοθετηθεί νωρίτερα. Με δεδομένο όμως την έλλειψη υπαλλήλων και την απαγόρευση των προσλήψεων, το πλήθος αρμοδιοτήτων που έχουν αναλάβει οι ΟΤΑ, τις διαδικασίες που προβλέπονται πολύ φοβάμαι όμως ότι δημιουργείται ακόμη ένας δυσκίνητος γραφειοκρατικός μηχανισμός. Αντί να εξυπηρετούμε τον Πολίτη θα συμπληρώνουμε στατιστικά στοιχεία θ αθέτουμε στόχους κλπ

  • 6 Απριλίου 2012, 00:46 | Παύλος

    Πραγματικά λυπάμαι πολύ που κι αυτό το νομοθέτημα θα αποτελέσει απλά ακόμη μια προσθήκη στο «βουνό» της χαώδους νομοθετικής παραγωγής αυτής της Χώρας.
    Πότε επιτέλους θα κατανοήσουμε ότι τα προβλήματα δεν λύνονται άνωθεν και μάλιστα χωρίς πρώτα να εμβαθύνουμε στις πραγματικές αιτίες της απίστευτα χαμηλής παραγωγικότητας στο Δημόσιο;
    Αν υπάρχει στην Ελλάδα ένας έστω Δημόσιος υπάλληλος που να γνωρίζει απόλυτα το αντικείμενο της υπηρεσίας του, θέλω να τον γνωρίσω!
    Η πολυνομία, οι αντικρουόμενες διατάξεις, η παγιωμένη πια ανομοιόμορφη αντιμετώπιση ίδιων υπηρεσιακών ζητημάτων από διαφορετικές υπηρεσίες, καθώς και οι σχεδόν καθημερινές τροποποιήσεις, δεν επιτρέπουν σε κανέναν να λειτουργήσει ορθά.
    Ο Έλληνας Πολίτης ακόμη και για τα πιο απλά πράγματα που αιτείται, υποχρεώνεται να ταλαιπωρηθεί και να ξοδευτεί αφάνταστα, λόγω της υφιστάμενης σχεδίασης του όλου νομικού πλαισίου αλλά και της εφαρμοζόμενης πρακτικής, ενώ ταυτόχρονα ταλαιπωρείται και ο δημόσιος υπάλληλος που καλείται να τον εξυπηρετήσει.
    Η διαφορά ενός αποδοτικού υπαλλήλου από κάποιον μη αποδοτικό, μέσα σ’ αυτό το «πάσχον» σύστημα, ΕΛΑΧΙΣΤΑ αποτελέσματα έχει προς όφελος του συναλλασσόμενου. Όμως, η πλήρης εξαφάνιση της γραφειοκρατίας που έχει προκληθεί από τα χιλιάδες νομοθετήματα, θα κάνει ΑΜΕΣΩΣ τη ζωή όλων πολύ καλύτερη.
    Η απάντηση σ’ όλα αυτά είναι αυτονόητη: ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΠΑΝΤΟΥ!
    Όσο για την «αξιολόγηση» των υπαλλήλων, το ΒΕΒΑΙΟ είναι ότι δεν πρόκειται να γίνει με αντικειμενικό τρόπο, όσες «καλές προθέσεις» κι αν στρωθούν στο πέρασμά της, καθώς είναι δεδομένη η υποκειμενικότητα του κάθε αξιολογητή ή εισηγητή, ενώ ταυτόχρονα η κρίση του δεν μπορεί να στηριχθεί σε επαρκή γνώση του συνολικού έργου του αξιολογούμενου, για τον οποίο συνήθως γνωρίζει ελάχιστα πράγματα από «πρώτο χέρι».
    Για να ολοκληρωθεί σωστά μια ιδεώδης αξιολόγηση, απαιτείται υπερβολικά μεγάλος χρόνος σοβαρής ενασχόλησης, διαρκής και καθημερινή «μέτρηση», στατιστική ανάλυση, συγκριτική εκτίμηση προσόντων, αδιάσειστα αποδεδειγμένα γεγονότα, καθολικά αποδεκτά κριτήρια και κλίμακες και πολλά άλλα. Όμως όλα αυτά κατατείνουν στην εξομοίωση του ανθρώπινου δυναμικού με «μηχανήματα» ή εξαρτήματα μηχανής…
    Για παράδειγμα, ένας βαθμός 10 υπαλλήλου μιας Υπηρεσίας, μπορεί κάλλιστα σε μια άλλη όμοια Υπηρεσία να αντιστοιχεί σε 7, λόγω διαφορετικών δεδομένων, κάτι που είναι μεν απαράδεκτο αλλά ταυτόχρονα το πιο πιθανό.
    Τελικά, κι αυτή η διαδικασία αξιολόγησης, είτε θα γίνεται πρόχειρα και αυθαίρετα με εντελώς υποκειμενικά κριτήρια (όπως η ισχύουσα), είτε δεν θα γίνεται καθόλου. Συνεπώς, για ποιό λόγο να προστίθεται κι άλλη «αγγαρεία» και γραφειοκρατία στο Δημόσιο; Μήπως δεν μας φτάνει η ήδη υπάρχουσα;
    Εάν απλουστευτούν όλες οι διαδικασίες, εάν αυτοματοποιηθούν και εκσυγχρονιστούν τα πάντα και εάν ο Πολίτης δεν απαιτείται να συναλλάσσεται με το δημόσιο και να ταλαιπωρείται, αλλά ότι εύλογο κι αν επιθυμεί να γίνεται με άνετο και άμεσο τρόπο (όπως γίνεται σε πολλές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες), ενώ την ίδια στιγμή οι υπάλληλοι να αντιμετωπίζουν την εργασία τους τιμητικά, εφόσον πια δεν θα τους εξαντλεί, τότε ίσως και να μην χρειάζεται καν η αξιολόγηση…
    Το Δημόσιο στην Ελλάδα έτσι κι αλλιώς έχει καταντήσει «αποκρουστικό» ακόμη και γι αυτούς που λαχταρούσαν μια «θεσούλα» σ’ αυτό. Έχει επέλθει πλήρης εξαθλίωση με τις βάρβαρες μισθολογικές περικοπές. Άρα, εφόσον εμφανίζεται ως δεδομένο ότι θα απομακρυνθούν εκατοντάδες χιλιάδες υπάλληλοι και μάλιστα πριν την εφαρμογή του παρόντος νομοσχεδίου, ποια είναι η πραγματική ανάγκη για ακόμη μια νομοθετική πρωτοβουλία αυτού του είδους; Υποτίθεται ότι όλοι οι «κακοί και ανεπαρκείς» υπάλληλοι θα εκδιωχθούν, οπότε οι εναπομείναντες θα είναι όλοι «καλοί»…

  • 6 Απριλίου 2012, 00:47 | Κώστας Τ.

    Η παύση κάθε προαγωγής μέχρι το 2014, είναι μέτρο άδικο και ισοπεδωτικό αφού πλήτονται όσοι υπάλληλοι έχουν συπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια παραμονής. Αν υποθέσουμε π.χ οτι ο Α υπάλληλος έχει 2 χρόνια στον εισαγωγικό βαθμό (ΣΤ) ενώ ο Β προσλήφθηκε αρχές του 2012. Εφόσον Α κριθέι προακτέος, τότε με δεδομένο οτι απο το βαθμό ΣΤ στον Ε προάγεται το 100% των υπαλλήλων, θα πρέπει να προαχθεί εντός του 2012. Λόγω όμως της αναστολής των προαγωγών θα πάει στον επόμενο βαθμό το 2014. Την ίδια χρονιά θα συμπληρώει τα απαιτούμενα χρόνια παραμονής στο βαθμό και ο Β υπάλληλος, ο οποίος αν κριθεί προακτέος θα πάρει το βαθμό Ε μαζί με τον Α.
    Σε κάθε περίπτωση στη διοίκηση πρέπει να υπαρχει συνέχεια και συνέπεια και να μήν ασκείται αποσπασματικά. Επιπλέον πρέπει να συμβάλει στη δημιουργεία σχέσεων αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ διοικητή και διοικούμενου. Δεν γίνεται στο βωμό της δημιουργίας ενός αντικειμενικού τρόπου αξιολόγησης, να «τιμωρείς» τόσους πολλούς ανθρώπους που εργάζονται με συνέπεια και εντιμότητα. Επιπλέον το μέτρο αυτό, απαξιώνει την υπάρχουσα ιεραρχία η οποία περιλαμβάνει πολλά έμπειρα και ικανά στελέχη.
    Τέλος δεν διασφλίζει κανέις οτι ένα νέο ΠΔ που θα έρθει να «βελτιώσει» το σημερινό, δεν θα παρατείνει για περισσότερα χρόνια την πάυση των προαγωγών.

  • 5 Απριλίου 2012, 17:59 | Άννυ Μάλαμα

    Με την αφορμή της παρούσας διαβούλευσης, αναφορικά με τη διαμόρφωση ενός συστήματος αξιολόγησης των υπαλλήλων και των οργανικών μονάδων του Κράτους, ιδέα που με βρίσκει απολύτως σύμφωνη ως προς τις βασικές της αρχές, θεωρώ σκόπιμο να σημειώσω, πως είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να διαμορφωθούν (επιτέλους!)σύγχρονα οργανογράμματα με σαφείς στοχεύσεις, περιγραφές αρμοδιοτήτων και ειδικοτήτων, που θα ανταποκρίνονται στις ουσιαστικές ανάγκες της υπηρεσίας και δεν θα αποβλέπουν απλώς να περιγράψουν/φωτογραφήσουν υπαλλήλους που κρίνονται «απαραίτητοι»/»αναντικατάστατοι» επειδή «έτσι μας βολεύει» κι επειδή τους διορίσαμε όταν μπορούσαμε από το παράθυρο. Υπάρχουν υπηρεσίες που λειτουργούν στον αυτόματο πιλότο, υποθέτω το γνωρίζετε, χωρίς οργανόγραμμα (ή με ασαφή απαρχαιωμένα μορφώματα που παραπέμπουν σε κάποιου τύπου οργανόγραμμα), και που με έναν τρόπο «φλου αρτιστίκ», καμουφλάρουν την απραξία και την προχειρότητα. Αυτό επιβάλλεται να αλλάξει.
    Ευχαριστώ για την προσοχή.

  • 5 Απριλίου 2012, 16:41 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΘΑΝΑΣΟΥΛΙΑΣ

    Η ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΤΟΥ 2014 ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΑΓΩΝΕΙ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ. ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΕΘΟΔΟΥ, Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟΥΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ, ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ, ΝΑ ΠΡΟΑΧΘΟΥΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ.

  • 5 Απριλίου 2012, 14:35 | ΓΚΕΩΡΓΚΙΕΒΑ

    Μου άρεσε. Καιρός ήταν. Μπράβο σας.

  • 4 Απριλίου 2012, 12:54 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Εντελώς άδικο όσον αφορά την βαθμολογική εξέλιξη .
    Τρανταχτό παράδειγμα όχι μόνο δικό μου αλλά και πλήθος συναδέλφων που για λίγο χρονικό διάστημα εγκλωβίστηκαν σε κάποιο χαμηλό βαθμό από αυτόν που είχαν πριν το νέο βαθμολόγιο μισθολόγιο και θα είναι αναγκλασμένοι να παραμείνουν σε αυτόν συνολικά μέχρι και 10 χρόνια (από τη στιγμή έναρξης χρόνου στον βαθμό) χωρίς ούτε καν χορήγηση Μισθολογικού Κλιμακίου γιατί τυγχάνει να είναι στο τελευταίο ΜΚ του βαθμού τους . Σας αναφέρω παράδειγμα

    ΔΕ με το νέο βαθμολόγιο και συνολικά 10 έτη στις 1-11-2011 κατατάσεται στον Ε βαθμό (από Γ που ήταν ) και στο ΜΚ3 (το τελευταίο δηλαδή του βαθμού αυτού )
    Αυτός ο υπάλληλος και δεν θα πάρει άλλο ΜΚ αφού αυτό είναι το τελευταίο του βαθμού του αλλά και η μοναδική ελπίδα που είχε για να πάρει βαθμό δεν θα πραγματοποιηθεί τουλάχιστον πριν τον Μάιο του 2014.

    Εγκλωβίστηκε δηλαδή (άθελά του) σε έναν βαθμό που τουλάχιστον του μείωσε κατά 23% τις αποδοχές που έπερνε πριν το νέο βαθμολόγιο και τώρα με την αξιολόγηση θα πρέπει να περιμένει στον ίδιο χαμηλότατο μισθό μέχρι και το 2014. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ.

    Πέραν των μισθολογικών αδικιών υπάρχει και θέμα χρήσης του βαθμού για υποψηφίους σε σωματεία και επιτροπές (χωρίς πληρωμή) που ενώ υπάρχουν αξιολογότατα στελέχη για τέτοιες θέσεις δεν έχουν το δικαίωμα λόγω χαμηλού πλέον βαθμού .

    Παράδειγμα συναδέλφου που και ήθελε αλλά και τον ήθελαν το σύνολο των υπαλλήλων της υπηρεσίας ως πρόεδρο του Σωματείου εργαζομένων δεν μπορούσε να λάβει μέρος στις εκλογές λόγω του ότι «έπεσε σε βαθμό»

    ΠΡΟΤΑΣΗ

    Για τους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους να ενεργοποιηθεί με το παλαιό σύστημα η προαγωγή σε βαθμούς και αν τουλάχιστον δεν πάρουν τον βασικό μισθό του νέου επόμενου βαθμού να τους χορηγηθεί το ΜΚ του νέου βαθμού μέχρι την επόμενη χρονιά και αν τελικά είναι επιτυχόντες σε προαγωγή το 2014 να τους δοθεί και ο νέος βασικός μισθός του βαθμού προαγωγής .

  • 3 Απριλίου 2012, 22:56 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Στο άρθρο 35 του Ν.4024/2011 παρ. 4 σημειώνεται ότι από 01.01.2012 αρχίζει η αξιολόγηση οργανικών μονάδων και προσωπικού, η οποία ολοκληρώνεται το αργότερο έως 31.12.2012. Βάσει του αποτελέσματος και το αργότερο μέχρι 31.12.2013 αναδιοργανώνονται οι δημόσιες Υπηρεσίες, μετακινούνται υπάλληλοι, συντάσσονται νέα οργανογράμματα κλπ.
    Ερώτημα:Γιατί προσδιορίζεται το έτος 2013 ως περίοδος αξιολόγησης χωρίς πρώτα να έχουν αναδιοργανωθεί οι Υπηρεσίες;
    2.Στο άρθρο 28 του ανωτέρω Νόμου «Μεταβατικές και τελικές διατάξεις..» στη παρ. 6 αναφέρεται ότι μέχρι την πλήρη εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης, οι κρίσεις για την προαγωγή των υπαλλήλων, γίνονται από τα αρμόδια όργανα που προβλέπονται από τις οικίες κατά περίπτωση διατάξεις, που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού βάσει των ποσοστώσεων που προάγονται από βαθμό σε βαθμό.
    Από αυτό συνάγεται ότι αυθαίρετα παγώνει η βαθμολογική εξέλιξη το 2012 και μετατίθεται για το το 2013 (ουσιαστικά τους πρώτους μήνες του 2014 θα συμπληρωθούν τα έντυπα αξιολόγησης.