Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 09: Διαδικασία Έκτακτης Αναθεώρησης των Στόχων

1. Οι επιχειρησιακοί και οι ατομικοί στόχοι αναθεωρούνται εκτάκτως και κατά περίπτωση στις εξής περιπτώσεις:
(α) εφόσον μεταβληθούν οι πολιτικές προτεραιότητες και οι συναφείς στρατηγικοί στόχοι του Υπουργείου ή φορέα,
(β) εφόσον μεταβληθούν οι συνθήκες και τα δεδομένα που αφορούν στην καθημερινή λειτουργία των οικείων υπηρεσιών και, ιδίως, στην εσωτερική οργάνωση ή στη στελέχωσή τους,
(γ) εφόσον υπάρξει μεταβολή στην προσωπική ή υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου, ανεξάρτητα από την κατεχόμενη θέση.

2. Στις υπό στοιχεία (α) και (β) περιπτώσεις, η αναθεώρηση πραγματοποιείται οποτεδήποτε σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 3 έως 5 του άρθρου 7 του παρόντος διατάγματος.

3. Στην περίπτωση (γ), της παραγράφου 1, του παρόντος άρθρου, ο υπάλληλος υποβάλλει αίτημα στον άμεσο προϊστάμενό του, ο οποίος αποφαίνεται εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την υποβολή του.

4. Οι έκτακτες αναθεωρήσεις που αφορούν τους οριζόντιους στρατηγικούς στόχους, οι οποίοι έχουν τεθεί από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Οικονομικών, κοινοποιούνται στους Υπουργούς που προΐστανται των εν λόγω Υπουργείων.

  • 12 Απριλίου 2012, 13:38 | Βάντα Κωστοπούλου

    Αναφορικά με τα άρθρα 7-9: ωραία, ορίστηκαν οι στόχοι, υπάρχει σύστημα αξιολόγησης κλπ κλπ. Πάντα προκύπτουν επιπλέον θέματα, θα γίνεται αναθεώρηση ή τα «εμβόλιμα» θέματα θα «ξεχνιούνται» και η σχετική εργασία δεν θα συνυπολογίζεται στην απόδοση του υπαλλήλου;

  • 12 Απριλίου 2012, 12:15 | Panos Liverakos

    Περιέχει σημεία που δεν είναι δυνατόν να βαθμολογηθούν από τους ίδιους τους δημοσίους υπαλλήλους. Αν για παράδειγμα τα στοιχεία που περιέχονται στο κριτήριο 9 βαθμολογηθούν από τους ίδιους τους αξιολογούμενους, τότε τίθεται θέμα σύγκρουσης συμφερόντων και δίνεται η δυνατότητα εύλογης αμφισβήτησης των αποτελεσμάτων από οποιοδήποτε. Κατά τη γνώμη μας, θα πρέπει σε μια τέτοια περίπτωση η διαδικασία της αξιολόγησης να διενεργείται από ανεξάρτητο εξωτερικό φορέα που θα προσλαμβάνεται για το συγκεκριμένο έργο κάθε φορά.

  • 12 Απριλίου 2012, 12:54 | Panos Liverakos

    Οι διατάξεις που περιέχονται στο άρθρο 9 ανατρέπουν τη σταθερότητα του συστήματος με την αιτιολογία ότι υπάρχει η πιθανότητα να μεταβληθούν οι πολιτικές προτεραιότητες. Η μεταβολή των πολιτικών προτεραιοτήτων μπορεί να θεωρηθεί ως βέβαια, ιδιαίτερα όταν αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση ένα άλλο κόμμα. Κατά τη γνώμη μας, ενώ θεωρούμε ότι η αλλαγή πολιτικών προτεραιοτήτων είναι απόλυτα θεμιτή, δεν θεωρούμε ότι αυτή η αλλαγή πρέπει να επηρεάζει την επιχειρησιακή λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών. Αν η επιχειρησιακή λειτουργία των υπηρεσιών επάνω στην οποία βασίζεται το σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων εξαρτάται από τις εκάστοτε πολιτικές προτεραιότητες, τότε το σύστημα είναι εξαιρετικά ευάλωτο σε τροποποιήσεις και αλλαγές που το καθιστούν μη αξιόπιστο. Το περιεχόμενο του άρθρου 9 προσδίδει υπερβολική ελαστικότητα στο σύστημα με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος ακύρωσης του σε μεγάλο βαθμό από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Με αυτό τον τρόπο βέβαια αποτρέπεται η συνέχεια που είναι επιθυμητή για να γίνει το σύστημα αξιολόγησης αποδεκτό και σεβαστό από τους αξιολογούμενους. Αν δεν υπάρχει ένας σταθερός κοινός παρονομαστής στην αξιολόγηση των υπαλλήλων, τότε το αποτέλεσμα θα είναι η απαξίωση του συστήματος αξιολόγησης, αφού θα είναι ευάλωτο σε πολιτικές παρεμβάσεις από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία.

  • 6 Απριλίου 2012, 09:17 | ΘΩΜΑΙΣ

    ΣΩΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΛΥΤΟΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠΟΨΗ Η ΑΠΛΑ ΤΙΣ ΛΕΜΕ