Άρθρο 05: Διαχειριστικές Αρχές Τομεακών ΕΠ

1. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ», η οποία συστάθηκε με την ΚΥΑ με αριθ. Δ13/Φ5.27/18038 (ΦΕΚ 1502 Β’/2000), όπως ισχύει, μετονομάζεται σε «Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ» και αναλαμβάνει αρμοδιότητες διαχείρισης του οικείου ΕΠ, σύμφωνα με το άρθρο 125 του Κανονισμού επιπροσθέτως των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στο ν.3614/2007.
2. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007−2013», η οποία συστάθηκε με το άρθρο 5, παρ. 5, εδάφιο (α) του ν.3614/2007, μετονομάζεται σε «Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ» και αναλαμβάνει αρμοδιότητες διαχείρισης του οικείου ΕΠ, σύμφωνα με το άρθρο 125 του Κανονισμού επιπροσθέτως των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στο ν.3614/2007.
3. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ «ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ», η οποία συστάθηκε με την ΚΥΑ με αριθ. 118267/14.12.2000 (ΦΕΚ 1595/Β/2000), όπως ισχύει, και η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», η οποία συστάθηκε με την ΚΥΑ με αριθ. 3345/14.12.2000 (ΦΕΚ Β΄/1533/2000), όπως ισχύει, συγχωνεύονται και συνιστούν νέα Ειδική Υπηρεσία με την επωνυμία «Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», η οποία αναλαμβάνει αρμοδιότητες διαχείρισης του οικείου ΕΠ, σύμφωνα με το άρθρο 125 του Κανονισμού. Στη νέα Ειδική Υπηρεσία περιέρχεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στο ν.3614/2007, των θέσεων και του προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών που συγχωνεύονται, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις τους.
4. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», η οποία συστάθηκε με την ΚΥΑ με αριθ. 34576/11/5.1.2001 (ΦΕΚ 35 Β’/2001), όπως ισχύει, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ», η οποία συστάθηκε με την ΚΥΑ ΕΥΔ/ΕΠ-ΟΑΛΑΑ/οικ765/11-02-08 (ΦΕΚ 641Β/2008), όπως ισχύει, και η Ειδική Υπηρεσία Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών που μετονομάστηκε με βάση το άρθρο 5, παρ. 2 εδάφιο (α) του ν.3614/2007, συγχωνεύονται και συνιστούν νέα Ειδική Υπηρεσία με την επωνυμία «Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», η οποία αναλαμβάνει αρμοδιότητες διαχείρισης του οικείου ΕΠ, σύμφωνα με το άρθρο 125 του Κανονισμού. Στη νέα Ειδική Υπηρεσία περιέρχεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στο ν.3614/2007, των θέσεων και του προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών που συγχωνεύονται, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις τους.
5. Η διαχείριση του ΕΠ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ 2014 – 2020, ασκείται από Μονάδα της Ειδικής Υπηρεσίας Στρατηγικής Σχεδιασμού και Αξιολόγησης, η οποία αναλαμβάνει αρμοδιότητες διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 125 του Κανονισμού.
6. Η διαχείριση των ΕΠ που εντάσσονται στο στόχο «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία» ασκείται από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης των ΕΠ του στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία», η οποία συστάθηκε με την ΚΥΑ αριθμ. 175294/ΔΙΟΕ 196/13.6.2002 (ΦΕΚ Β΄730/2002), όπως ισχύει.
7. Οι νέες Ειδικές Υπηρεσίες που μετονομάζονται ή συνιστώνται με τις ανωτέρω παραγράφους 1 έως 4 υπάγονται διοικητικά στον οικείο Ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

  • 2 Δεκεμβρίου 2014, 11:07 | Ε Μ

    Το εγκεκριμένο κείμενο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 στο Κεφάλαιο 2.1.1α αναφέρει «…Στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων – ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δημιουργείται η Εθνική Αρχή Συντονισμού (ΕΑΣ), η οποία είναι αρμόδια για τον συντονισμό του προγραμματισμού και της εφαρμογής των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ και την καθοδήγηση των διαχειριστικών αρχών για την εξασφάλιση της αποτελεσματικότητας και νομιμότητας της διαχείρισης και εφαρμογής των Προγραμμάτων. Η ΕΑΣ περιορίζεται στο ρόλο του συντονιστή και δεν έχει λειτουργίες διαχείρισης, όπως κατά την περίοδο 2007-2013.…»
    Αντίθετα στο Άρθρο 5.5 αναφέρεται ότι «…Η διαχείριση του ΕΠ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ 2014 – 2020, ασκείται από Μονάδα της Ειδικής Υπηρεσίας Στρατηγικής Σχεδιασμού και Αξιολόγησης ….».
    Την Τεχνική Υποστήριξη (τεχνικές μελέτες και εμπειρογνωμοσύνες, μισθοδοσία και λογιστική υποστήριξη σε οριζόντια θέματα, επικοινωνιακή στρατηγική, εκπαίδευση προσωπικού, υλικοτεχνική υποδομή των Δομών κλπ) και τις αρμοδιότητες Διαχείρισης του ΕΠ Τεχνική Βοήθεια, για όλες τις Ειδικές Υπηρεσίες και της ΕΑΣ, θα μπορούσε να την αναλάβει η ΜΟΔ α.ε..

  • 1 Δεκεμβρίου 2014, 17:14 | ΕΥΔ ΕΠΑΕ

    Θετική η ρύθμιση του άρθρου 5 γιατί δίνει την ευχέρεια της άμεσης έναρξης και εφαρμογής των νέων ΕΠ της περιόδου 2014 – 2020.
    Προτείνουμε να μην αναφερθούν οι αρχικές ΚΥΑ σύστασης των ΕΥΔ αλλά η διατύπωση να είναι πχ ως ακολούθως:
    1. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα που συστάθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση του άρθρου 7 του ν2860/2000 και μετονομάστηκε δυνάμει του άρθρου 5 του ν3614/2007, μετονομάζεται σε …
    Το ίδιο και για τις υπηρεσίες των σημείων 3, 4, 6.

    Στο τέλος της παρ 3 και της παρ 4 προτείνουμε να προστεθεί:
    Στη νέα Ειδική Υπηρεσία περιέρχεται … καθώς και η υλικοτεχνική υποδομή, τα αρχεία, τα πληροφοριακά συστήματα κλπ των υπηρεσιών που συγχωνεύονται.

  • 30 Νοεμβρίου 2014, 22:05 | ΠΓ

    Ξεκιναω με τα θετικα σχολια και ακολουθουν παρατηρησεις και προτασεις σε συγκεκριμενα αρθρα.
    Το νεο αυτο σχεδιο νομου ενσωματωνει ως προς τους κανονες διαχειρισης τις απαραιτητες βελτιωσεις απο την προηγουμενη εμπειρια διαχείρισης και αποσαφηνιζει υποχρεωσεις των εμπλεκομενων φορεων ωστε να αποφευχθουν εμπλοκες που καθυστερουν την εξελιξη των εργων εγκλωβιζοντας τα αντιστοιχα κονδυλια.
    Ως προς τη λειτουργια των δομων διαχειρισης και το ρολο της ΜΟΔ επαναφερει τη δημοσια ταυτοτητα με παρεμβασεις διασφαλισης της χρηστης διαχειρισης και διαφανειας. Απαιτουνται επιμερους αποσαφηνισεις στη διαχειριση του προσωπικου και στη διαρθρωση των δομων των ΕΥ.

  • 29 Νοεμβρίου 2014, 16:59 | nikos pakis

    Οι αποσπάσεις υπαλλήλων στις διαχειριστικές αρχές θα πρέπει να γίνονται με μεταφορά της μισθοδοσίας από την υπηρεσία του υπαλλήλου στην διαχειριστική αρχή. Με αυτό τον τρόπο θα μεγαλώσει η δυνατότητα πρόσβασης υπαλλήλων στις διαχειριστικές αρχές κάτι που θα εξυπηρετεί τόσο αυτές όσο και τους φορείς προέλευσης. Έτσι ο φορέας προέλευσης δε θα πληρώνει έναν υπάλληλο που δεν τον έχει (κάτι που εκ των πραγμάτων δυσχεραίνει την απόσπαση του) ενώ η διαχειριστική αρχή θα επιλέγει του καλύτερους από ένα ευρύτατο σώμα υποψηφίων.