Άρθρο 01: Αντικείμενο

Αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι η θέσπιση των κανόνων που διέπουν το συντονισμό, τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014 – 2020, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων (ΕΔΕΤ) και της εθνικής συμμετοχής, ο συντονισμός μεταξύ τους καθώς και με τα άλλα μέσα χρηματοοικονομικής τεχνικής της Ένωσης.

  • Δεδομένων των -αρκετών- έργων προετοιμασίας (π.χ. http://pgaval.wordpress.com/2014/05/07/espa_2014_2020_prepworks/), θα περίμενε κανείς κάποια συνοδευτική αιτιολογική έκθεση με αναφορές σε έστω κάποια συγκεντρωτικά συμπεράσματα από τα αντίστοιχα παραδοτέα των μελετών. Η απαίτηση να συνοδεύεται από κάποιο προσχέδιο των υπουργικών αποφάσεων που θα κλήθούν να εξειδικεύσουν το πλαίσιο (π.χ. «Υπουργική Απόφαση Συστήματος Διαχείρισης», ΥΑ σχετικά με διαχειριστική επάρκεια φορέων) θεωρώ ότι θα βοηθούσε στην καλύτερη κατανομή των ρυθμίσεων μεταξύ νόμου-πλαισίου και εφαρμοστικών αποφάσεων.

    Η πρόταση ότι η ο N.3614/2007 και οι τροποποιήσεις του παραμένουν σε ισχύ δημιουργεί την ανάγκη για «ενοποίηση» της σχετικής νομοθεσίας.

    Δυστυχώς, η μικρή διάρκεια της διαβούλευσης σε συνδυασμό με τον αυξημένο φόρτο εργασίας λόγω «αποψίλωσης» της ειδικής υπηρεσίας εφαρμογής στην οποία βρίσκομαι (ΕΥΣΣΕΠ) μιας και η επίσημη ενημέρωση μέχρι την έκδοση του ΣΝ (και στο πλαίσιο της εφαρμογής των νέων οργανογραμμάτων) ήταν το κλείσιμό της (ΦΕΚ 214/02-10-2014), κάτι που είναι αντίθεση με την προβλεπόμενη από το παρόν ΣΝ μετονομασία και ενίσχυσή της, δεν επέτρεψε πιο αναλυτικό σχολιασμό.

    Ευχαριστώ για τη δυνατότητα συμμετοχής.

  • 2 Δεκεμβρίου 2014, 10:18 | N.A

    κάθε υπηρεσία που θέτει τη βι΄ωσιμη ανάπτυξη στον αναπτυξαικό σχεδιασμό, μόνο καλοδεχόυμενη μπορεί να είναι.

  • 2 Δεκεμβρίου 2014, 10:05 | Β. Η.

    Μπράβο! Επιτέλους, το Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας θεσπίζει την «Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Βιώσιμης Ανάπτυξης και Υποδομών ΣΔΙΤ» ως ανεξάρτητη διοικητική μονάδα επιπέδου Διεύθυνσης Υπουργείου και πιστεύω ότι θα βοηθήσει προς την σωστή κατεύθυνση. Λείπει η δημιουργία ενός διοικητικού οργανογράμματος, που θα βοηθήσει στην σχηματοποίηση των αρμοδιοτήτων για να αποκτήσουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τον τρόπο συντονισμού και διαχείρησης του εκάστοτε έργου. Συμφωνούμε ότι η θέσπιση των κανόνων που διέπουν το συντονισμό, τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014 – 2020, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων (ΕΔΕΤ) και της εθνικής συμμετοχής, σε συνδυασμό με τον εσωτερικό συντονισμό, αποτελούσε καιρό τώρα σημαντικό στόχο προς υλοποίηση. Ως εκ τούτου, χαιρετίζουμε την συγκεκριμένη πρωτοβουλία και ελπίσουμε ότι θα αποτελέσει ένα νέο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

  • 2 Δεκεμβρίου 2014, 05:43 | ΤΑΡ

    Στις παρατιθέμενες αρμοδιότητες των επιμέρους υπηρεσιών της δομής του ΕΣΠΑ, πρέπει να συμπεριληφθεί και ο χρόνος ανταπόκρισης των υπηρεσιών αυτών,ιδιαιτέρως όταν αφορά σε δικαιούχους των μέτρων ή σε συνεργάτες των υπηρεσιών π.χ. ενδιάμεσους φορείς

  • 2 Δεκεμβρίου 2014, 05:45 | ΤΑΡ

    ο παρον νόμος αποτελει το σύστημα εταιρικής διακυβέρνησης του ΕΣΠΑ 2014-2020. ΄Ενα σχηματικό οργανόγραμμα της δομής του θα βοηθούσε στην κατανόηση των αρμοδιοτήτων και της διοικητικής αναφοράς των υπηρεσιών που την απαρτίζουν

  • 1 Δεκεμβρίου 2014, 22:45 | Α. Π.

    Μου κάνει εντύπωση οτι η Δημόσια Διαβούλευση επί σχεδίου Υπουργικής Απόφασης «Ρύθμιση λεπτομερειακών και τεχνικών θεμάτων για την περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας μέσω της ανάρτησης στο «Πρόγραμμα Διαύγεια» των δαπανών των επιχορηγούμενων φορέων….» διαρκεί 12 ολόκληρες μέρες (27/11 – 8/12) ενώ η διαβούλευση για το νόμο που θα διέπει το ΕΣΠΑ για τα επόμενα 6-7 χρόνια ξεκίνησε στις 26/11 και διαρκεί μετά βίας 6 μέρες!!! Τι δεν καταλαβαίνετε;