16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.

Πως κρίνετε την αποτελεσματικότητα του μέτρου αυτού; Ποια προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν. Εφόσον κρίνετε θετικά το μέτρο ποιες προϋποθέσεις θα βελτίωναν την εφαρμογή του;

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 23:49 | Κωνσταντίνος Κούτσιος

    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ, ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΜΗΛΟ (300 €). ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΘΕΙ ΤΟ E-BANKING, ΣΕ 2-3 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ Ο ΑΦΜ ΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ (ΟΧΙ ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΛΩΣ ΠΕΛΑΤΗΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ΧΩΡΙΣ ΛΟΙΠΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ).

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 23:06 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    ΝΑΙ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 23:58 | Βαγγέλης Λ.

    Όποια μέτρα παρθούν θα πρέπει να κινούνται με γνώμωνα τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας (ηλεκτρονική καταγραφή συναλλαγών με χρήση ηλεκτρονικών καρτών ΑΦΜ, συναλλαγές αποκλειστικά μέσω εμπορικών τραπεζικών λογαριασμών, αυτόματη αποστολή δεδομένων αντί για σύνταξη πολύπλοκων δηλώσεων, ΚΒΣ κλπ.) Έτσι επιτυγχάνονται:
    Διαφάνεια στις συναλλαγές.
    Αποφυγή φαινομένων πλαστών τιμολογίων.
    Ευκολία στη διασταύρωση στοιχείων και στη συλλογή παραστατικών.
    Απλούστευση της διαδικασίας υποβολής δηλώσεων.
    Μείωση της γραφειοκρατίας και της εξάρτησης από φοροτεχνικούς.
    Αυτοματοποίηση στη διεξαγωγή ελέγχων ώστε ούτε και ο εφοριακός να μην μπορεί να «συνδιαλλαχτεί» με τον επιχειρηματία.

    Η μόνη λύση είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ. Και μάλιστα μέσω τραπεζικών λογαριασμών. Σε συνδυασμό με πλήρη καταγραφή των περουσιακών στοιχείων, οι διακυμάνσεις στα επίπεδα των καταθέσεων συν την απόκτηση περουσιακών στοιχείων συν πραγματοποιηθέντα έξοδα πρέπει να είναι ίσα ή μικρότερα του δηλωθέντος εισοδήματος προ φοροελαφρύνσεων.
    Με τη σημερινή διαθέσιμη τεχνολογία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ. Οι περισσότεροι από εμάς στο forum δεν είμαστε ειδικοί για να περιγράψουμε όλες τις πτυχές ενός τέτοιου συστήματος, αλλά είναι βέβαιο ότι όλοι συμφωνούμε στις βασικές αρχές.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 22:15 | Karantinos

    Όλες οι συναλλαγές πάνω από 15000 ευρω να γίνονται είτε με επίσημη κατάθεση ή δίγραμμη επιταγή που κατατίθεται υποχρεωτικά στο λογαριασμό της εταιρίας (όχι σε οποιονδήποτε, σε έναν συγκεκριμένο.
    Να συνδιαστεί με τον έλεγχο που θα έπρεπε να κάνουν οι τραπεζες για τις συναλλαγές πάνω από 15000 (βρώμικο χρήμα).

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 20:26 | Γ. Κουνέλης

    1.Θα πρότεινα την έκδοση μίας χρεωστικής πλαστικής κάρτας ανα ΑΦΜ με chip+PIN (στα πρότυπα της Ολλανδίας) για όλες τις συναλλαγές εντός της Ελληνικής επικράτειας. Αυτή η κάρτα θα χρησιμοποιείται σαν ηλεκτρονικό πορτοφόλι το οποίο θα γεμίζει αυτόματα απο τα ΑΤΜ. Με τα αντίστοιχα τερματικά σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματιών και την κατάργηση του χάρτινου χρήματος θα περιοριστεί δραματικά το η φοροδιαφυγή αλλά και τα πάσης φύσεως οικονομικά εγκλήματα.
    2.Με την προυπόθεση εφαρμογής του ανωτέρου μέτρου θα μπορούσαμε σαν κοινωνία να εισάγουμε και μία καινοτόμο ιδέα η όποία δεν γνωρίζω αν εφαρμόζεται αλλού:
    – Πλήρης κατάργηση του φόρου εισοδήματος και αντικατάσταση του με φόρο κατανάλωσης διαφοροποιημένο ανά προιόν και υπηρεσία (κάτι ανάλογο του ΦΠΑ με περισσότερες βαθμίδες). Αυτό σημαίνει ότι όποιος καταναλώνει πληρώνει φόρο ο οποίος είναι ανάλογος με το είδος. π.χ. Γαλακτοκομικά προιόντα : είδος βασικής ανάγκης με 1-5%, πισίνες:είδος πολυτελείας με 40-60%. Απαραίτητη η αντικειμενική κατηγοριοποίηση όλων των προιόντων/υπηρεσιών με ανάλογους συντελεστές, και η φορολόγηση της αποταμίευσης.
    Το κράτος θα έχει πλέον το μέγιστο όφελος στο να περιφρουρεί και να βελτιώνει το επίπεδο της οικονομικής δραστηριότητας, με όλα τα θετικά παρελκόμενα για τους πολίτες (αύξηση βιοτικού επιπέδου, εξορθολογισμός δημοσίων υπηρεσιών, επένδυση στην καινοτομία και την παιδεία).

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 18:01 | Δημήτριος Ιωάννου

    Είναι θετικώτατο μέτρο, δεδομένης και της διαδόσεως των τεχνολογιών internet baknking, debit cards, κ.α. Θα πρέπει να εκπονηθούν ίσως κάποια κίνητρα, και να εξασφαλισθή η μή επιβάρυνσις των συναλλασσομένων από τις Τράπεζες.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 13:56 | 053222022 ΑΦΜ

    Τελευταια μερα της διαβουλευσης θα ηθελα να σχολιασω εμμεσως σημεια του σημερινου αρθρου της ημερησίας

    Εφορία: Mε point system οι έλεγχοι
    Προβλέπεται η ενοποίηση των μηχανισμών συλλογής φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης
    «Η» 15/1
    Νέο σύστημα για τη διενέργεια των φορολογικών ελέγχων ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο θα στηρίζεται στα εξής μέτρα:
    Ενοποίηση των μηχανισμών συλλογής φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
    Δημιουργία και χρήση ενός πληροφορικού συστήματος διαχείρισης ελέγχων το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2010.
    Έλεγχοι για την αποκάλυψη πολύπλοκων μορφών οικονομικού εγκλήματος.
    Συλλογή δεδομένων από τις εταιρείες κοινής ωφελείας (ηλεκτρικό ρεύμα, τηλέφωνο, νερό) και χρήση τους για τη διεξαγωγή ελέγχων διασταύρωσης.
    Ηλεκτρονική υποβολή (μέσω Internet ή κινητού τηλεφώνου) λεπτομερών πληροφοριών για όλες τις εκδιδόμενες αποδείξεις. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό σε πραγματικό χρόνο πλαστών τιμολογίων και εγκαταστάσεων που δεν εκδίδουν αποδείξεις.

    Αντι ονοματος χρησιμοποιω το ΑΦΜ και θα γινει αντιληπτο το γιατι. Το ακαθαριστο οικογενειακο μου εισοδημα (ιδιου και συζυγου μου, τα τρια ανηλικα παιδια μου δεν εχουν) για τα οικονομικα ετη 2008 και 2009 ηταν 122.892,97 ευρω, απο τα οποια τα 19.110,00 (15,55%) εισοδηματα ακινητων (πληρωνω στεγαστικο δανειο δευτερης κατοικιας 30.000,00) και τα 103.782,57 (84,45%) ακαθαριστες αποδοχες μισθωτων. Πληρωσα για ασφαλιστικες εισφορες και φορο εισοδηματος 32.065,17 ευρω (26,09%) εχοντας σημαντικες φοροαπαλλαγες και μειωσεις φορου απο ιδιωτικη ασφαλεια, παραμεθοριου, αποδειξεις κ.α. (ηλικια δικη μου 43, συζυγος 36).
    Εδω και αρκετα χρονια χρησιμοποιω πιστωτικη καρτα και τις δυο τελευταιες χρονιες υπεβαλα ηλεκτρονικα φορολογικη δηλωση. Χρησιμοποιω την καρτα σε ολα τα μαγαζια που διαθετουν συστημα πληρωμης με πιστωτικη.
    Στις 6-1-2010, 18,24,40 πληρωσα με την πιστωτικη καρτα αριθ. 527########17, για βενζινη 40,00 ευρω στην εταιρεια
    ΕΡΜΗΣ ΕΜΕΕ
    SHELL
    4,5 χλ οδου λαγκαδα
    θεσ/νικη
    οπως αναφερεται στην αποδειξη της πιστωτικης και οταν ζητησα αποδειξη απο την ταμειακη μηχανη, με ειρωνεια απαντησε «για να την βαλεις στην εφορια» και τελικα δεν μου εδωσε αποδειξη.
    Αν δεν κανω λαθος, στην τιμη βενζινης, εκτος απο ΦΠΑ 19% πληρωνουμε και φορους καταναλωσης, που η κυβερνηση καλως ή κακως μαλλον θα τους αυξησει.
    Ευχαριστω πολυ που μου δωσατε την δυνατοτητα να συμμετεχω στην ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 23:41 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    Δεδομένου της εκρηκτικής ανάπτυξης του internet τα τελευταία χρόνια και κατ΄επέκταση των αγορών μέσω πιστωτικών καρτών απο τρίτες χώρες και φυσικά μέ κυρίαρχη την Κίνα έχει αναλογιστεί κανείς τα έσοδα που χάνονται απο Φ.Π.Α.και τους νόμιμους Δασμούς που έχουν θεσπιστεί για κάθε εισαγωγή που λαμβάνει χώρα τόσο απο ιδιώτες όσο και απο επαγγελματίες χρησιμοποίωντας μόνο την προσωπική του κάρτα.
    Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία και πιο συγκεκριμένα οι Ταχυμεταφορές του ΕΛΤΑ ( EMS )που είναι οι κύριοι πάροχοι των περισσοτέρων Κινεζικών Οίκων αδυνατούν να ελέγξουν τον τεράστιο όγκο δεμάτων που εισάγονται απο την Κίνα
    Κατ΄ομολογία των υπευθύνων στα ΕΛΤΑ αναγκάζονται να πραγματοποίουν μόνο κάποιον δειγματοληπτικό έλεγχο με αποτέλεσμα την ελεύθερη διακίνηση του κύριου όγκου εισαγωγών απο όλες τις Τρίτες Χώρες . Αλλά και εκεί οι Κινεζικοί Οίκοι έχουν βρεί την λύση : τις Υποτιμολόγησεις ( Εκμεταλευόμενοι το παράθυρο της σχετικής Νομοθεσίας για ελεύθερη εισαγωγή για αγαθά που έχουν αξία έως 40 – 50 δολλαρίων.Και όταν η αξία τους είναι καταφανός μεγαλύτερη τότε τα χαρακτηρίζουν » Δείγματα «.Είναι αυτονόητο ότι κανείς Νόμιμος εισάγωγέας δεν μπορεί να αποφύγει την απόδοση Φ.Π.Α και τους νόμιμους Δασμούς σε κάθε του εισαγωγή .Αλλά αυτό δεν μπορεί να τον κρατήσει ανταγωνιστικό όταν έχει να αντιμετωπίσει απεναντί του αυτή την παράνομη διακίνηση.
    Έχοντας την Εμπορική ιδιότητα τα τελευταία 23 χρόνια και βλέποντας την αλματώδη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου χωρίς περιορισμούς και έσοδα για το δημόσιο προβλέπω χωρις αμφιβολία την γενική συρίκνωση της εμπορικής δραστηριότητας της αγοράς και των εσόδων του δημοσίου κατ΄επέκταση.Για αυτόν τον λόγο θα πρότεινα την θέσπιση ενός νέου ελεγκτικού φορέα ειδικά για το Ηλεκτρονικό εμπόριο με παράλληλη υποστήριξη – συμμετοχή την άμεση μεσολάβηση των Τραπεζών.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 16:51 | Γιάννης Αλεξάκης, Μηχ Η/Υ

    Ένας τρόπος για να χτυπήσουμε τη διαφθορά στο σημείο
    που έχουμε φτάσει σα χώρα, είναι όσο τον δυνατόν να
    αυτοματοποιήσουμε διαδικασίες ελέγχου συναλλαγών
    ηλεκτρονικά ώστε να γίνεται ευκολότερα ο εντοπισμός
    της φοροδιαφυγής. Η λύση για τη φοροδιαφυγή
    δεν είναι να τοποθετήσουμε
    περισσότερα στάδια ελέγχου από ‘αδιάφθορους’ υπαλλήλους
    και να βασιζόμαστε στο προσωπικό φιλότιμο και την ηθική
    εκείνου που διενεργεί τον έλεγχο. Αντιθέτως
    όσον το δυνατόν η διεκπεραίωση των συναλλαγών
    πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά ώστε ο έλεγχος
    από την εφορία να μπορεί να γίνει
    με συγκεντρωτικό, διαφανή και αυτοματοποιημένο τρόπο.
    Πολύ σωστή πρόταση και εγώ θα είμουν γενικά υπέρ στην γενίκευση
    της αποκλειστικής χρήσης ηλεκτρονικών συναλλαγών
    (μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας – χωρίς μετρητά)
    και για τις συναλλαγές ορισμένων επιχειρήσεων με τους πελάτες ή
    τους προμηθευτές τους. Παραδείγματος χάριν θα μπορούσαν
    να δοθούν κίνητρα (φοροαπαλαγές ή άλλα) για επιχειρήσεις
    που έχουν ως αποκλειστικό τον ηλεκτρονικό τρόπο συναλλαγών,
    καταργήσουν τα μετρητά στις συναλλαγές τους και συνδέσουν
    τα συστήματα τους online με την εφορία.
    Η πολυπλοκότητα της υλοποίησης ενός τέτοιου συστήματος
    δεν είναι μεγάλη και τα οφέλη θα μπορούσαν να είναι
    εξαιρετικά -αφού και η εφορία θα έχει άμεση πρόσβαση
    στις συναλλαγές της επιχείρησης ηλεκτρονικά
    και αφού από την επιχείρηση θα απαιτείται ελάχιστος
    χρόνος για να δηλώσει στην εφορία τις συναλλαγές της.
    Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστηματων από όσο γνωρίζω
    έχει τη γνώση και τις υποδομές να υποστηρίξει ένα τέτοιο σύστημα.
    Επιπλέον και το σημαντικότερο χτίζεται μακροχρόνια αμοιβαία
    σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και της εφορίας.
    Σε γενικές γραμμές η παραπάνω πρόταση είναι στο σωστό δρόμο
    αλλά σαν ένα πρώτο βήμα που πολλά μπορούν να γίνουν προς
    αυτή την κατεύθυνση στο μέλλον.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 14:59 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΑΓΚΡΗΣ

    ΚΡΙΣΗ ΜΑΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΗΣ.

    Συμφωνώ κατ’αρχήν με την χρήση επαγγελματικών λογαριασμών όψεως όχι όμως με χρέωση και πίστωση μετρητών και μόνο.
    Το χονδρεμπόριο δεκαετίες τώρα δουλεύει μέσω επιταγών, για τούτο ένας λογαριασμός να είναι όψεως με διακίνηση μετρητών αλλά και επιταγών με δυνατότητα πρόσβασης των φορολογικών αρχών.
    Αν δεν επιτραπεί η επιταγή τότε θα οδηγήσετε κατ’ευθείαν τις συναλλαγές στην πραγματική οικονομία με συναλλαγές της μετροιτίς και αυτό έπειτα από 40 χρόνια πωλήσεων επί πιστώσει είναι σίγουρο οτι η αγορά θα καθήσει ολοσχερώς και αυτομάτως.
    Αυτό γιατί το χονδρεμπόριο θα πάψει να κάνει πωλήσεις με βάρκα την ελπίδα, οτι κάποτε θα του καταθέσει ο πελάτης τα χρήματα στον λογαριασμό.