23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.

Τι θα προτείνατε για την εξειδίκευση αυτών των μέτρων;

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 23:11 | Θοδωρής

    Βεβαίως και να αυξηθεί η χρήση του διαδικτύου, όσο το δυνατόν περισσότερο. Θα περιμένω να είστε πρωτοπόροι και καινοτόμοι σε αυτό.

    Αυτό όμως δεν πρέπει να σημαίνει ότι οι υπάλληλοι θα κατοχυρώσουν δικαίωμα αυξημένων διακοπών. Είναι ώρα, οι υψηλόμισθοι του Υπ. Οικ. να δουλέψουν αλλά και να τιμωρούνται όταν δεν ο κάνουν.
    Επίσης, να εφαρμοστεί το κριτήριο της εντοπιότητας, αλλά και να γίνονται μεταθέσεις ανά μερικά χρόνια ώστε να εκλείψουν τα φαινόμενα των «γνωστών».
    Η δωροδοκία και η συνέργια σε φοροδιαφυγή να γίνει κακούργημα και να προβλεφτεί η ποινή της απόλυσης. Σε κάποιες χώρες, εκτός από φυλάκιση, προβλέπετε και η κατάσχεση τη περιουσίας.
    Τέλος, να ελέγχετε το πόθεν – έσχες (και αναδρομικά!).

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 20:53 | Iάσονας Χατζηθεοδώρου

    1. Άλλα σημεία εξυπηρέτησης θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν μονάχα όσο αναφορά την κατάθεση στοιχείων και εξόφληση διπλότυπων είσπραξης, με την προϋπόθεση πως οι διαδικασίες θα είναι ταχύρυθμες και τυπικές ως προς την παρουσία του φορολογούμενου.

    2. Σύνδεση ταμειακών μηχανών και λογιστηριών διαφόρων κλάδων (εφικτό σε ξενοδοχεία, πρατήρια καυσίμων και πετρελαιοειδών, κλπ) με τις εκάστοτε ΔΟΥ για on-line παρακουλούθηση και άμεση πίστωση και χρέωση ΦΠΑ. Με αυτό τον τρόπο, η ΠΔΦΠΑ θα γίνεται αυτόματα, ενώ βεβαίως σε συνδιασμό με το αφορολόγητο των πολιτών η σχετική τους δήλωση θα συμπληρώνεται αυτόματα.

    3. Κωδικοί TAXIS τόσο για πιστοποιημένα λογιστικά γραφεία όσο και για πολίτες (οι οποίοι φυσικά θα φέρουν ευθύνη για το τι συμπληρώνουν…).

    4. Δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών και έκδοση ηλεκτρονικών βεβαιώσεων και αποδείξεων είσπραξης.

    5. Διασφάλιση απορρήτου και ασφάλειας δεδομένων με συστήματα αντίστοιχα των υπαρχόντων των ημεδαπών τραπεζών. Ενιαίο login και για τις υπόλοιπες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δημοσίου εν οίδη ηλεκτρονικής ταυτότητας.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 19:06 | Δημήτριος Ιωάννου

    Α) Πλήρης καταχώρησις των δεδομένων του συστήματος Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων, λ.χ. χάρτες, και λειτουργία της με την μορφή Βάσεως Δεδομένων – π.χ. βάσει της μορφής που παλαιότερα είχε επιχειρήσει το Τ.Ε.Ε. στην ιστοσελίδα του.
    Β) Εκσυγχρονισμός και επικαιροποίησις του Κώδικος Διοικητικής Διαδικασίας, αναφορικά με τις προθεσμίες απαντήσεως στα αιτήματα των πολιτών.
    Γ) Υποχρεωτικώς έγγραφες απαντήσεις στα συμβουλευτκού χαρακτήρος έγγραφα ερωτήματα των πολιτών. (ηλεκτρονικώς ή εγχάρτως).
    Δ) Επαναφορά των διαδικασιών που προϋπήρχαν του 2004, εκτελουμένων μέσω τηλεομοιοτυπίας.
    Ε) Προαιρετική πιστοποίησις της διευθύνσεως ηλεκτρονικής αλληλογραφίας των πολιτών, ώστε να υποβάλλουν και λαμβάνουν απαντήσεις σε αιτήματα και ερωτήσεις ηλεκτρονικώς.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 19:45 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    ΔΩΣΤΕ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΤΑ ΚΕΠ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΑΛΛΗ ΠΝΟΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ)ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΠΡΑΞΗ ΤΟ ΚΕΠ ΠΑΝΤΟΥ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 21:29 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ .ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ , Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ 800.000 ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ.ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΙΚΙΛΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΟΠΩΣ Η ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ή Η ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ , Η ΜΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ Η ΜΕΓΑΛΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΗΥΨΗΛΗ ΑΝΕΡΓΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΜΗ ΥΠΑΡΞΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΚΝΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ.ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ 1/3 ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΘΑ ΒΓΕΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ.ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ .ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΕΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ (ΣΗΜΕΡΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΕΧΠΕΡ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ)Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ 2/3 ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ.ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΥΤΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ Η (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ) ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΣΤΟΝ ΞΕΝΟ ΤΥΠΟ ΠΕΡΙ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ .ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ Η ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ.ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ 300.000.000 ΕΥΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ 120% ΤΟΥ ΑΕΠ ΤΗΣ (ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟ ΕΝΧΩΡΙΟ ΠΡΟΙΟΝ) ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΟ 12,7% , ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΝΑΛΥΤΗΣ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΡΟΧΕΙΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΓΓΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 40% ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ (ΙΣΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΜΕ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ) .ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟΤΕ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΕΠ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ 40% ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ 80% ΑΝΤΙ ΤΟΥ 120% ΤΟΥ ΑΕΠ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 18:41 | Μαίρη Πιπεράκη

    Συμφωνώ. Επίσης να γίνεται μεταφορά χρημάτων ηλεκτρονικά ώστε να αποφεύγονται οι ουρές για να πληρώσεις. Γνωρίζετε ότι για να πληρώσεις περιμένεις σε δύο ουρές? Η μία για να βγάλεις παράβολο(!) και η άλλη στο ταμείο. Γιατί δεν μπορεί ο ίδιος υπάλληλος να τα κάνει και τα δύο?

    Τα καλλίτερα σημεία είναι τα σουπερ μάρκετ γιατί έχουν πάρκινγκ. Τα ΚΕΠ δεν έχουν, ούτε οι ΔΟΥ. Γνωρίζετε τι κυκλοφοριακό κομφούζιο γίνεται γύρω από ΔΟΥ, ταχυδρομεία και ΚΕΠ? Γνωρίζετε πόσο ταλαιπωρείται ο πολίτης για να πάει να ΠΛΗΡΩΣΕΙ στις ΔΟΥ?

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 12:17 | Νεκταρία Παπανικολάου

    Ναι στη χρήση του διαδικτύου, αρκεί να διασφαλίζεται το απόρρητο των πράξεων, και ναι σε οποιοδήποτε μέτρο θα συμβάλλει στην πάταξη της διαφθοράς των εφοριακών. Όσο το δυνατόν λιγότερες συναλλαγές με τους πολίτες και απόλυση για όσους αποδεδειγμένα χρηματίζονται.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 01:54 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΟΒΑΣ

    Να γίνεται υποβολή δήλωσης για όλα (εισόδημα, ακίνητα, αυτοκίνητα)ταυτόχρονα ώστε να αποφεύγονται τα πολλά έντυπα και οι συνεχείς επισκέψεις πολιτών στις εφορίες.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 01:56 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΟΒΑΣ

    Στόχος πρέπει να είναι η αποδέσμευση των υπαλλήλων της ΔΟΥ από διοικητικά καθήκοντα και η αφοσίωση τους στους φορολογικούς ελέγχους.
    Γι’ αυτό προτείνω:

    1. Πληρωμή των τελών κυκλοφορίας από το ίντερνετ (μέσω τραπεζικού λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας). ¨Ετσι θα αποφευχθούν οι τεράστιες ουρές στο τέλος κάθε χρόνου. Σκεφτείτε πόσες μετακινήσεις αποφεύγονται (άρα καλύτερο περιβάλλον) και πόσες παραγωγικές ώρες πολιτών και εφοριακών κερδίζονται.

    2. Υποχρεωτική online σύνδεση όλων των επιχειρήσεων που εκδίδουν αποδείξεις με την εφορία. Ο πελάτης να δίνει το ΑΦΜ του και τα στοιχεία της απόδειξης (ΑΦΜ επιχείρησης, πελάτη και ποσό) να μεταφέρονται αυτόματα στη βάση δεδομένων του ΥΠ.ΟΙΚ. Στο τέλος κάθε τριμήνου να γίνεται αυτόματη επιστροφή φόρου στους τραπεζικούς λογαριασμούς των πελατών ανάλογα με το ποσό των αποδείξεων που έχουν καταχωρηθεί στη βάση. Έτσι όλοι θα ζητάνε αποδείξεις, η γραφειοκρατία μηδενίζεται και τα έσοδα του ΦΠΑ διασφαλίζονται.

    3. Λειτουργία σελίδας για ανώνυμες καταγγελίες πολιτών για περιπτώσεις φοροδιαφυγής καθώς και χρηματισμού εφοριακών. Όλες οι στοιχειοθετημένες καταγγελίες να διερευνώνται και να ανακοινώνονται πόσες ποινές επιβλήθησαν.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 00:51 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΟΥΦΟΥΛΑΣ

    Πιστεύω ότι οι συναλλαγές στο κύριο κορμό τους πρέπει να γίνονται μέσω διαδικτύου θα έχουμε γρήγορες συναλλαγές , λιγότερο άγχος,περισσότερο χρόνο εργασίας ,λιγότερο νέφος ,καλύτερη ζωή, και θα περισσεύουν υπάλληλοι να κάνουν άλλες εργασίες ,και αφού συνταξιοδοτηθούν να μην προσλάβουμε άλλους για να πάθουμε τα ίδια ,όχι μόνο στις ΔΟΥ αλλά και παντού. Σας ευχαριστώ.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:54 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Θετικό το μέτρο. Προϋποθέτει πολύ καλή διοργάνωση και ύπαρξη τραπεζικού λογαριασμού του πολίτη, μέσω του οποίου θα γίνεται η όποια συναλλαγή με την Εφορία. Το σημαντικότερο όμως, προϋποθέτει ισχυρότατους κανόνες ασφάλειας, ώστε να διασφαλίζεται η εμπιστευτικότητα και η μη εμπλοκή χάκερς.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 22:46 | ΣΠΥΡΟΣ M.

    Ο λόγος που δεν θα δείτε την ηλεκτρονική μου δήλωση όσο υπάρχει και η δυνατότητα της αυτοπροσώπως κατάθεσης, είναι ότι δεν εμπιστεύομαι τους υπαλλήλους σας για το τι θα κάνουν με τα χαρτιά που τους υποβάλλω αν δεν είμαι μπροστά. Έχοντας προ ετών πικρή εμπειρία από τόκους στεγαστικού δανείου που δεν μου αναγνωρίζονταν λόγω ανικανότητάς τους να παρακολουθήσουν τη συνεχώς μεταβαλλόμενη νομοθεσία, προτιμώ να είμαι παρών για την περίπτωση που χρειαστεί και πάλι να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας.

    Κατά τα άλλα, αν απλοποιηθούν ουσιαστικά οι διαδικασίες και τα πιστοποιητικά που καταθέτει ο φορολογούμενος, το ιδανικό θα ήταν να γίνεται ηλεκτρονικά η κατάθεση των δηλώσεων, αλλά και όσο γίνεται περισσότερες συναλλαγές.