6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.

  • Συμφωνείτε και αν ναι κάτω από ποιες προϋποθέσεις το μέτρο αυτό θα είναι αποδοτικό και δίκαιο;
  • Ο Σύνδεσμος Επενδυτών Διαδικτύου συμμετέχει στο Διάλογο για το φορολογικό σύστημα, όσον αφορά τα μερίσματα και την υπεραξία από χρηματιστηριακές συναλλαγές, επισημαίνοντας όμως με έμφαση τα εξής

    1. Η ενίσχυση του Χρηματιστηριακού Θεσμού, μέσω κατάλληλων κινήτρων μπορεί να αποτελέσει βασικό εργαλείο υγιούς οικονομικής ανάπτυξης της Εθνικής οικονομίας μέσω προσέλκυσης εγχωρίων και ξένων επενδύσεων, αλλά και αύξησης των εσόδων του Ελληνικού Δημοσίου, χωρίς να επιβαρύνει περαιτέρω τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα των συμπολιτών μας.

    2. Ο Σ.Ε.Δ στα πλαίσια της εθνικής προσπάθειας και λόγω των εκτάκτων συνθηκών που αντιμετωπίζει η Εθνική Οικονομία δεν είναι αρνητικός στη φορολόγηση των μερισμάτων και της υπεραξίας των μετοχών, θεωρεί όμως ότι η ενέργεια αυτή θα έχει περιορισμένο δημοσιονομικό όφελος, επειδή μεγάλος όγκος συναλλαγών γίνεται πλέον εκτός Ελληνικού χρηματιστηρίου, και τελικά θα επιβαρύνει μόνο τον ιδιώτη Έλληνα επενδυτή που δεν έχει τη δυνατότητα να προσφύγει σε εξειδικευμένες και νομότυπες μεθόδους φοροαποφυγής.

    3. Ο Σ.Ε.Δ θεωρεί ότι όλοι οι κοινωνικοί εταίροι πρέπει να επιδείξουν αντίστοιχη διάθεση συμμετοχής και προσφοράς στην προσπάθεια ανάταξης της Εθνικής Οικονομίας, ιδιαίτερα οι προνομιούχες ομάδες και εκείνοι που έχουν ωφεληθεί τα μέγιστα από τις πολιτικές που έχουν δημιουργήσει τη δυσάρεστη για τη χώρα σημερινή οικονομική κατάσταση.

    1.Φορολογία υπεραξίας μετοχών.

    Προτείνεται παρακράτηση του φόρου με χαμηλό συντελεστή, ώστε να καθίσταται ασύμφορη η μεταφορά χαρτοφυλακίων στο εξωτερικό.

    Στο τέλος του χρόνου να υπολογίζεται σε ετήσια βάση από το Αποθετήριο το κέρδος ή η ζημιά η οποία θα προκύπτει αλγεβρικά από τη συνάθροιση των κερδοφόρων και των ζημιογόνων πράξεων και να εκδίδεται για κάθε επενδυτική μερίδα μια και μοναδική βεβαίωση, στην οποία θα αναγράφεται το ποσό του φόρου που παρακρατήθηκε και το ετήσιο κέρδος ή ζημιά.

    Ο επενδυτής να έχει το δικαίωμα να συμπεριλάβει τα ποσά αυτά στη φορολογική του δήλωση, οπότε:
    1.1 Στην περίπτωση κέρδους θα φορολογείται με τις γενικές διατάξεις, και θα συμψηφίζεται ο φόρος που παρακρατήθηκε.
    1.2 Στην περίπτωση ζημιάς η ζημιά θα συναθροίζεται με τα υπόλοιπα εισοδήματα, θα προκύπτει το τελικό φορολογητέο ποσό και θα συμψηφίζεται ο καταβληθείς φόρος. Σε περίπτωση αρνητικών ποσών (εισοδήματος ή/και φόρου) αυτά θα μεταφέρονται στα επόμενα έτη για συμψηφισμό ή εάν για λόγους φορολογικής πολιτικής είναι αδύνατος ο συμψηφισμός με όλα τα εισοδήματα του υπόχρεου, η ζημιά να συμψηφίζεται τουλάχιστον με τα εισοδήματα ομοειδών πηγών (όπως τα μερίσματα) και να ακολουθείται η ίδια διαδικασία εκκαθάρισης (σε περίπτωση αρνητικών ποσών εισοδήματος και φόρου, αυτά θα μεταφέρονται στα επόμενα έτη για συμψηφισμό)

    Να δοθεί κίνητρο μακροχρόνιας επένδυσης με έκπτωση ή απαλλαγή φόρου για διακράτηση μετοχών πάνω από ορισμένο χρονικό διάστημα.

    Σύνδεσμος Επενδυτών & Διαδικτύου

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 21:55 | ΑΡΗΣ

    ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ
    Η υπογραφή και μόνο της δήλωσης από τον φορολ/νο, σε πολλές περιπτώσεις δεν δικαιολογεί σύμπραξη οπωσδήποτε με αυτόν που την συντάσσει (Λογιστή) για ανακρίβειες ή αποκρύψεις στοιχείων της, αφού είναι πολυδαίδαλη και δυσνόητη σε αρκετά της σημεία από τον απλό άσχετο φορολ/νο, γι αυτό πρέπει να απλοποιηθεί ή σε περιπτώσεις να μην υπογράφεται για το σύνολό της από τον φορ/νο παρά μόνο από τον Λογιστή υπεύθυνο συντάκτη της. Η υπογραφή από τον φορολογούμενο να αφορά μόνο στοιχεία απλά που τον αφορούν και είναι σε γνώση του αδιαμφισφήτητα.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ
    Στην φορολογική δήλωση εισοδήματος να δηλώνονται υποχρεωτικά όλα τα εισοδήματα ασχέτως της φορολογικής των μεταχείρισης (Αφορολόγητα, Απαλλασσόμενα, με ειδικό τρόπο φορολογηθέντα κλπ) και το τυχόν πλεόνασμα (οικονομίες) της χρήσης (εφόσον το συνολικό πλεόνασμα εγκυμονεί ανασφάλεια και κινδύνους για τους φορολ/νους).
    Επίσης να δηλώνονται και όλα τα μέλη της οικογένειας (τέκνα, εγγόνια, γονείς) ακόμη και όταν κάνουν χωριστές δηλώσεις (πέραν των προστατευομένων) για λόγους τεκμηρίων.
    Όσον αφορά την υποβολή χωριστών φορολογικών δηλώσεων από ανήλικα ή και ενήλικα τέκνα σπουδαστές, όλο ανισότητες, αδικίες και εστίες φοροδιαφυγής δημιουργεί.
    Σπάνε εισοδήματα στα τέκνα, κυρίως από ακίνητα που δήθεν προέρχονται από παππούδες (στην ουσία των γονέων), για να απαλλαγούν ή να φορολογηθούν με χαμηλό συντελεστή, ή να τύχουν απαλλαγών (ΦΜΑΠ πρώτης κατοικίας ή τεκμήριο απόκτησης, άτυπης δωρεάς κλπ).

    ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΕΓΓΑΜΟΥΣ
    Για να καθίστανται δικαιούχοι απαλλαγών, επιδομάτων κλπ , έγγαμοι που ζούν μαζί υποβάλλουν χωριστές δηλώσεις με εικονική διάσταση. Να συμβαίνει με πιο αυστηρά κριτήρια.

    ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ
    Να καταργηθούν όλες οι απαλλαγές τεκμηρίων απόκτησης περιουσιακών στοιχείων όπως, απόκτησης α΄κατοικίας, πάγιου εξοπλισμού επιχειρήσεων, εισφορά κεφαλαίου για την σύσταση επιχειρήσεων κάθε μορφής ή την αύξηση κεφαλαίου, αγορά ομολόγων δημοσίου ή μετοχών εισηγμένων στο ΧΑ κλπ., ούτως ώστε εύκολα και απλά να εφαρμόζεται το πόθεν έσχες.

    ΑΝΑΛΩΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
    Το ελάχιστο ποσό διαβίωσης για κάθε οικογένεια να νομοθετηθεί τουλάχιστον ανάλογα με τα μέλη της και να αγγίζει τα πραγματικά επίπεδα και το ισχύον αφορολόγητο όριο.
    Σήμερα όπως εφαρμόζεται, κάποιος με εισόδημα από 10.000 κάθε χρόνο μπορεί να συγκεντρώσει σε 10 χρόνια 50 ή 60 χιλιάδες πλεονάζον κεφάλαιο για κάλυψη τεκμηπίων .

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 14:42 | Μάνος Τριανταφύλλου (Οικονομολόγος)

    Συμφωνώ με τη φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό φυσικά των ζημιών και προτείνω ο φόρος αυτός να μεταφέρεται προς εκείνα τα ασφαλιστικά ταμεία κοινωνικής ασφάλισης των οποίων τα αποθέματα έγιναν διαχρονικά καπνός από διάφορες κυβερνήσεις, λόγω μη τοκισμού ή πολύ χαμηλού τοκισμού των χρημάτων για πολλά χρόνια και χρήσης για χαμηλότοκο δανεισμό επιχειρήσεων προκειμένου π.χ. να κάνουν επενδύσεις (θαλασσοδάνεια), οι οποίες κάθε άλλο παρά επενδύσεις πραγματοποιήσαν, όπως και λόγω κακής και παράνομης τοποθέτησεις (π.χ. τα γνωστά δομημένα ομόλογα). Καλό θα ήταν παράλληλα να φορολογούνται
    και οι χρηματιστηριακές εταιρείες με αυξημένο συντελεστή για τέτοιες
    συναλλαγές με τον ίδιο σκοπό.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 18:53 | Δημήτρης Μαγκανάρης

    Διαφωνώ για τους εξής λόγους

    1. Είναι ασαφές το τι είναι βραχυχρόνια και τι μακροχρόνια χρηματιστηριακή συναλλαγή. Ακόμα και αν αυτό οριστεί με αυστηρότητα, θα δημιουργήσει στρεβλώσεις γιατί οι επενδυτές θα κάνουν τις κινήσεις τους ώστε να απολαμβάνουν τα φορολογικά ωφέλη. Για παράδειγμα, κάποιος ‘βραχυχρόνιος επενδυτής’ δεν θα πουλήσει μέρος του χαρτοφυλακίου του για να λάβει μέρος στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μιας εταιρείας γιατί έτσι θα αναγκαστεί να πληρώσει φόρο. Αυτό θα μειώσει την ρευστότητα της αγοράς και την εύκολη κίνηση των κεφαλαίων.

    2. Ο ρόλος των βραχυχρόνιων επενδυτών είναι το ίδιο σημαντικός για την υγιή λειτουργία των χρηματιστηρίων όσο και εκείνος των μακροχρόνιων. Προσθέτουν ρευστότητα στο σύστημα και δίνουν τη δυνατότητα αγοραπωλησιών σε οποιαδήποτε στιγμή. Φανταστείτε αν όλοι οι επενδυτές ήταν μακροχρόνιοι και έκαναν διακράτηση των μετοχών τους για 5 χρόνια τουλάχιστον. Το πιθανότερο είναι πως όταν θελήσουν να πουλήσουν δεν θα υπάρχει κανένας που να αγοράζει εκείνη τη στιγμή. Ουσιαστικά τα χρηματιστήρια όπως τα ξέρουμε σήμερα δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν.

    3. Οποιοσδήποτε νόμος εφαρμοστεί θα πρέπει να ισχύει και για τους επενδυτές με βάση το εξωτερικό. Δεν είναι δίκαιο να πληρώνει φόρο υπεραξίας ένας επενδυτής με έδρα την Ελλάδα και να μην πληρώνει ένας επενδυτής με έδρα το εξωτερικό λόγω του ότι αγοράζει μετοχές μέσω λογαριασμού omnibus.

    Κλείνω με 2 παρατηρήσεις και μία προτροπή:
    1. Γενικά: Η φορολόγηση εσόδων επενδυτικής δραστηριότητας θα πρέπει να βασίζεται πάνω στις αρχές της Δικαιοσύνης και της Απλότητας (τόσο κατά την εξαγγελία όσο και κατά την εφαρμογή)
    Για τους λόγους αυτούς οποιαδήποτε φορολόγηση εξαγγελθεί και επιβληθεί θα πρέπει να είναι ακριβώς ίδια για όλους τους επενδυτές (μεγάλους ή μικρούς, Έλληνες ή ξένους, μακροχρόνιους ή βραχυχρόνιους).
    Οποιαδήποτε εξαίρεση και υποπερίπτωση εισάγεται σε κάποιον νόμο δημιουργεί αίσθημα αδικίας, ‘παραθυράκια’, στρεβλώσεις και δυσκολίες τόσο στην εφαρμογή του νόμου όσο και στην αστυνόμευσή του.

    2. Αρκετοί επενδυτές πιθανόν να ενεργήσουν ώστε να βρουν λύσεις αποφυγής της οποιαδήποτε φορολόγησης αν αισθάνονται ότι είναι άδικη ή εξαιρεί κάποιους. Έτσι ενώ η κυβέρνηση υποθέτει π.χ. ότι τα έσοδα από τη φορολόγηση των μερισμάτων θα είναι κάποιο συγκεκριμένο ποσόν (με βάση τα μερίσματα που πληρώθηκαν πέρυσι από τις εισηγμένες) ενδεχομένως να βρεθεί προ εκπλήξεως αν του χρόνου τα μερίσματα που θα πληρωθούν από τις εισηγμένες είναι πολύ μικρότερα, γιατί οι εταιρείες αποφάσισαν να αμείψουν τους μετόχους τους με άλλους τρόπους. Πολύ απλά λοιπόν, αν η επιβολή ενός νόμου θεωρηθεί άδικη, οι οικονομικές μονάδες ενδεχομένως να αλλάξουν ριζικά τη συμπεριφορά τους ώστε να τον αποφύγουν.

    Προτροπή: ελπίζω να ξέρετε τι κάνετε όταν αλλάζετε τους νόμους που διέπουν το ΧΑΑ. Ίσως το καλύτερο από όλα είναι, αν δεν είστε απόλυτα σίγουροι (από εμπειρία) για την επιτυχία των μέτρων που προτείνετε, να αφήσετε τα πράγματα όπως είναι τώρα και την αγορά να λειτουργήσει. Η συνεχής αλλαγή της νομοθεσίας σταματά την λειτουργία των αγορών. Θα λαμβάνατε μέρος σε έναν ποδοσφαιρικό αγώνα αν κάθε 15 λεπτά ο διαιτητής άλλαζε τους κανόνες;

    Ειλικρινά
    Δημήτρης Μαγκανάρης

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 12:58 | Κώστας Παναγιωτόπουλος

    Ενιαία φορολογία, στη κλίμακα και πόθεν έσχες στις αγορές.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 21:43 | ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑ ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ Η ΖΗΜΙΑ ΜΕ ΑΛΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΤΑ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ Η ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΑΝ Η ΖΗΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΟΥ ΥΠΕΡΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ Η ΖΗΜΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΑΠΟΣΒΕΣΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 18:37 | Μαίρη Πιπεράκη

    Συμφωνώ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 09:41 | ΑΝΝΑ

    ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ, ΟΤΑΝ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΝΑ ΣΤΡΑΦΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΛΛΟΝ, ΟΤΑΝ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΚΡΙΣΗ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΓΟΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥ ΑΠΑΛΛΑΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΑΠΑΝΗ, ΑΠΕΝΑΝΤΙΑΣ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Η ΔΑΠΑΝΗ ΑΥΤΗ ΤΕΚΜΗΡΙΟ; ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΚΑΦΟΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ;

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:18 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Συμφωνώ. Η καθαρή υπεραξία να προστίθεται στο συνολικό εισόδημα και να φορολογείται με την ενιαία κλίμακα φορολόγησης.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 20:44 | Στελλιος

    τα κερδη απο τις μετοχες φυσικα πρεπει να ειναι αφορολογητα πρεπει οι επενδυτες να εχουν μεγαλο κινητρο για να βαζουν τα λεφτα τους σε παραγωγικες εταρειες που ειναι η δυναμη της χωρας αναλαμβανοντας κινδυνους αφηνοντας την σιγουρια της τραπεζικης καταθεσης.Υπαρχει και ο μεγαλος κινδυνος να φυγουν ολοι οι ελληνες επενδυτες απο την αγορα και να μεινουν μονο οι ξενοι που ηδη εχουν το 50% των μετοχων-φυσικα ουτε σκεψη για φορο στα ξενα κεφαλαια-αναγκαζοντας ετσι τα ελληνικα λεφτα να φυγουν στο εξωτερικο και να ερχονται για επενδυσεις εδω και αυτα με ξενο προσωπο.Το συντομοτερο δυνατο να αποριψετε τετοιες σκεψεις και να καθυσηχασετε την αγορα πριν δουμε παλι μαζικη φυγη χρηματων.Μου κανει μεγαλη εντυπωση που μιλαμε για τετοια πραματα,αυτα ειναι του νηπιαγωγειου!

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 15:17 | SPYROS

    Εγώ πιστεύω ότι για να χτίσουμε ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα πρέπει να ξεκινήσουμε τον σχεδιασμό του από ΛΕΥΚΟ χαρτί. Στην περίπτωση που μπούμε στη διαδικασία να διορθώσουμε το παλαιό είναι μαθηματικώς βέβαιον ότι θα διατηρήσουμε λάθη και παθογένειες του παρελθόντος…
    Ένας καθηγητής μαθηματικών στο γυμνάσιο μας είχε πει: «΄Οταν λύσετε μια άσκηση λάθος μη προσπαθήσετε να το βρείτε ξαναβλέποντας την λύση διότι το μάτι παρασύρεται και δεν εντοπίζει το λάθος σημείο…Λύστε την άσκηση από την αρχή!»
    ΓΙΑ ΤΟ ΛΌΓΟ ΑΥΤΌ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΣΤΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΜΕ ΑΠΛΟΤΗΤΑ, ΣΑΦΗΝΙΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΘΑΛΑΣΣΟΠΝΙΓΟΜΑΣΤΕ ΣΤΙΣ ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΤΕΡΙΣΚΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΑΣΤΕΙ!

    ΞΕΚΙΝΑΩ ΛΟΙΠΟΝ ΕΝΤΟΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΙΦΥΣΤΑΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΤΕΛΕΙΩΣ:
    Η λογική του φορολογικού αλλά και του γενικότερου εισπρακτικού μηχανισμού του κράτους μας, στην οποία οφείλεται τόσο η ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ του, όσο και η ΑΔΙΚΙΑ του βασίζεται σε 2 πυλώνες:
    1) Φορολόγηση των προσώπων βάση του αποτελέσματος των εσόδων τους (πχ σπίτια αυτοκίνητα κλπ) και όχι βάση της ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ χρηματοροής-εσόδων του καθενός από εμάς!
    2) Είσπραξη μέσω «νταβατζίδων» (πχ για να μη σου κόψω το ρεύμα πλήρωσε Δήμο και ΕΡΤ, με το έτσι θέλω!!!)
    Το «στήσιμο» του φοροεισπρακτικού και γενικότερου εισπρακτικού μηχανισμού που βασίζεται στους παραπάνω κανόνες οφείλεται και πάλι σε 2 βαθύτερα φαινόμενα:
    1) Στα προπολεμικά κόμπλεξ της ελληνικής κοινωνίας του τύπου: «έχεις 4άρι, άρα είσαι πλούσιος, γιατί αν δεν ήσουν θα είχες δυάρι» ή «έχεις δεύτερο αυτοκίνητο, άρα είσαι πλούσιος γιατί αν δεν ήσουν θα είχες βέσπα» σε συνδυασμό με την τελείως ηλίθια ερμαφρόδιτη αριστερίζουσα κουλτούρα που θεωρεί τον «πλούσιο» εχθρό του λαού και δυνάστη! Δηλαδή σε αυτό το κράτος πρέπει να είσαι ή πλούσιος Ωνάσης ή ρακένδυτος εργάτης ορυχείου…Ρωτάω λοιπόν εγώ ο βλάκας: το να είσαι ένα παραγωγικό κύτταρο, που δουλεύει σαν σκυλί, παράγει προϊόν και μεγαλώνει οικογένεια δεν παίζει σαν σενάριο???????????? Δηλαδή επειδή αυτό το σκυλί έχει δεύτερο αυτοκίνητο (το οποίο πλήρωσε με αίμα) για να μπορεί η γυναίκα του να πάει με άνεση και ασφάλεια τα παιδιά στο γιατρό (τον οποίον πληρώνει) στο φροντιστήριο (το οποίο πληρώνει), και στον παιδότοπο (τον οποίον) πληρώνει, είναι πολυτέλεια που τον καθιστά αυτομάτως εχθρό του λαού που πρέπει να πληρώσει αδρά για να τον συντηρήσει?
    2) Στην παντελή ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού να συλλέξει, διασταυρώσει και αξιολογήσει τα πραγματικά στοιχεία βάση των οποίων πρέπει να φορολογεί…..βεβαίως η ανικανότητα αυτή οφείλεται και σε τεχνικούς αλλά κυρίως ανθρώπινους παράγοντες όπως πχ, τεμπελιά, γνωσιολογική ανεπάρκεια, διαφθορά κλπ κλπ!!!!

    Προφανώς σκοπός μου δεν είναι να αναλύσω αυτή την κουλτούρα αλλά να πώ την τεχνική μου άποψη επί του θέματος της φορολόγησης, γι’ αυτό και δεν αναλύω περισσότερο το τελευταίο σχόλιο περί κουλτούρα του λαού και του κράτους (που φυσικά αποτελείται από τον λαό!).

    ΓΙΑΤΊ Η ΛΟΓΙΚΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ??
    Η φορολόγηση με βάση το αποτέλεσμα των εισοδημάτων, δηλαδή βάση αντικειμενικών κριτηρίων, είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ λάνθασμένη διότι, καταρχήν, δεν αντικατοπτρίζει τον πραγματικό πλούτο (πχ, όταν κάποιος έχει μια βίλα 200 τετραγωνικών στο Λαγονήσι ανήκει σε πολύ μεγαλύτερη εισοδηματική κλίμακα από αυτόν που έχει ένα διαμέρισμα 200 τετραγωνικών στην Καλλιθέα και ένα ημιπαράνομο εξοχικό 55 τετραγωνικών στην Σαλαμίνα, παρόλο που ο δεύτερος διαθέτει περισσότερα τετραγωνικά ακίνητης περιουσίας….το γιατί συμβαίνει αυτό το αντιλαμβάνεστε αν απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις οι οποίες είναι λίγες εκ των χιλιάδων που μπορούμε να καταγράψουμε:
    1) Ποια η πραγματική συνολική αξία των 2 παραπάνω ακίνητων περιουσιών?
    2) Ποιό είναι το κόστος συντήρησης των παραπάνω ακίνητων περιουσιών
    3) Ποιο είναι η επαγγελματική ιδιότητα και το επαγγελματικό status των ιδιοκτητών των 2 αυτών περιουσιών?
    4) γιατί ο Α προτίμησε να αγοράσει 200 τετραγωνικά στο Λαγονήσι και όχι στην Καλλιθέα?
    5) Γιατί ο Β αγόρασε στη Καλλιθέα και όχι στο Λαγονήσι?
    6) Ποιο το κόστος διαβίωσης στη Καλλιθέα και ποιο στο Λαγονίσι?
    7) ποιο το κόστος μετακίνησης του Α και Β από και προς τις οικίες τους?
    Κλκ, κλπ κλπ
    Βέβαια θα μου πείτε ότι για τον λόγο αυτόν μπαίνουν οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων βάση των οποίων και προκύπτει ο φόρος…Ναι, αλλά αν κανείς φορολογείται ΜΟΝΟ με βάση το αποτέλεσμα των εσόδων του, όπως για παράδειγμα την αξία της ακίνητης και κινητής περιουσίας του τότε αυτό ΔΕΝ διασφαλίζει την Φορολόγηση ΟΛΩΝ των εσόδων του (όπως προκύπτει και από τις ερωτήσεις) ενώ υπάρχει και η περίπτωση να αποφασίσει να ενοικιάσει μια βίλα αντί να την αγοράσει, και τα χρήματα που του μένουν να τα βγάλει στην Ελβετία για να μη πληρώσει ούτε καν φόρο!!!! Για να μην πούμε και το ακόμα πιο extreme: Να έχει κάποιος τόσα πολλά χρήματα που η φανερή ακίνητη και κινητή περιουσία του, όσο μεγάλη και αν φαντάζει, να αποτελεί μόνο ένα ελάχιστο μέρος των εισοδημάτων του, ώστε ακόμα και όταν είναι καθόλα νόμιμος με τις φορολογικές του υποχρεώσεις, τελικά να πληρώνει πολύ λιγότερα από αυτά που πραγματικά θα έπρεπε να αποδίδει στο κράτος!!! Και σε τελευταία ανάλυση, άντε να δεχθώ ότι για όσο καιρό την έχτιζε όλα του τα εισοδήματα τα έριχνε στην οικοδομή, άρα αν τον φορολογήσεις σύμφωνα με την ακίνητη περιουσία πιάνεις μέσες άκρες όλα του τα εισοδήματα…μετά όμως τι??? Τα εισοδήματα που συνεχίζει να έχει που πάνε? Μήπως φεύγει στην Ελβετία (σε σαλέ ή σε τράπεζα είναι αδιάφορο προφανώς!) ? Ή μήπως αντικαθίστανται με διαμάντια και χρυσό?

    Θα μου πεις βέβαια τώρα κράτος ότι θα εφαρμόσεις «πόθεν έσχες» και μάλιστα πολύ αυστηρά και με διαφάνεια!!!!…ΟΚ…. ας πούμε ότι το εφαρμόζεις και αυστηρά και με διαφάνεια (για το δεύτερο πολύ αμφιβάλω αλλά δέχομαι ότι το κάνεις)…Λες λοιπόν σε κάποιον: για να συντηρήσεις μια βίλα 200 τετραγωνικών στο Λαγονίσι, με βάση όλες τις ερωτήσεις – προβληματισμούς – υπολογισμούς που κάνω (βλέπε παραπάνω) υπολογίζω ότι πρέπει να έχεις εισόδημα τουλάχιστον 100000 ευρώ το χρόνο….ΟΚ αφεντικό! Λέει ο ιδιοκτήτης της βίλας…πόσα λες ότι βγάζω? 100000 ευρώ? Μάλιστα! Τόσα βγάζω, σου απαντά, έχεις δίκιο! 100000 ευρώ! Πάρε και τις αποδείξεις! Πάρε και τον φόρο = 40000 ευρώ
    Και ρωτάω εγώ που είμαι χαζός:
    1) Ρε έρημο και δυστυχισμένο κράτος, που ξέρεις ότι αυτός ο τύπος εισέπραξε ΜΟΝΟ 100000 ευρώ? Που ξέρεις ότι δεν εισπράττει 1000000 ευρώ το χρόνο και τα 900000 τα έχει κάπου αλλού?
    2) Πάμε και αντίστροφα τώρα, γιατί είπαμε ότι πρέπει να απαλλαγούμε από τις ηλίθιες κουλτούρες: που ξέρεις ρε κράτος ότι αυτός ο άνθρωπος μπορεί να έχει μεν ένα σπίτι 200 τετραγωνικών στο Λαγονίσι, αλλά είναι κληρονομιά από τον προπάππου του και ότι έχει έλθει στα χέρια του μετά από 4 γενιές και ισα ισα που το συντηρεί για να ζει αξιοπρεπώς και με πολύ μεγάλη οικονομία με 80000 ευρώ το χρόνο!

    Άρα ρε κράτος, όταν φορολογείς με βάση το αποτέλεσμα, οι πιθανότητες να είσαι ΔΙΚΑΙΟ, είναι ελάχιστες!!! Στη μια περίπτωση χάνεις πολλά χρήματα στερώντας τα από τους πολλούς και στην άλλη αδικείς ένα παραγωγικό κύτταρο της κοινωνίας σου το οποίο δουλεύει σκληρά για να διατηρήσει ένα επίπεδο στη ζωή του!

    Θα μου πεις τώρα βέβαια, αν δεν μπορεί να διατήρηση μια μονοκατοικία στο Λαγονήσι και τα φέρνει δύσκολα ας πάει στην Καλλιθέα…. Και εγώ ρωτάω και πάλι ρε κράτος:
    Γιατί είσαι τόσο ξεφτιλισμένο που «θες να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα» όπως έλεγε και ο Αείμνηστος Χριστόδουλος….Γιατί θές να δείς τον άλλον να υποβαθμίζεται αντί με δικαιοσύνη να τον βοηθήσεις να βελτιωθεί για να σου προσφέρει ακόμη περισσότερα? Γιατί ρε κράτος μας βλέπεις όλους μέσα από αυτή τη μίζερη προπολεμική κουλτούρα που είναι γεμάτη κόμπλεξ?

    ΑΡΑ, ΚΡΑΤΟΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΕΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ…
    ΜΕ ΡΩΤΑΣ ΠΩΣ?
    ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ? Ή ΜΗΠΩΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ Ή ΚΑΤΙ ΠΡΩΤΑΚΟΥΣΤΟ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ?
    1) Τεμπέληδες Δημόσιοι υπάλληλοι? ΕΞΩ! (και όταν λέμε έξω εννοούμε ΕΞΩ! ΤΕΛΕΙΩΣ! Όχι πρόωρη συνταξιοδότηση με εφάπαξ κλπ… ΧΩΡΙΣ ΤΙΠΟΤΑ…Άντε το πολύ πολύ με επίδομα απορείας για να μη χαρακτηριστείς και απάνθρωπο!!!)
    2) Ανίκανοι Δημόσιοι Υπάλληλοι? ΕΞΩ! (και όταν λέμε έξω εννοούμε ΕΞΩ! ΤΕΛΕΙΩΣ! Όχι πρόωρη συνταξιοδότηση με εφάπαξ κλπ… ΧΩΡΙΣ ΤΙΠΟΤΑ…Άντε το πολύ πολύ με επίδομα απορείας για να μη χαρακτηριστείς και απάνθρωπο!!!)
    3) Διεφθαρμένοι δημόσιοι υπάλληλοι που τα παίρνουν? ΕΞΩ! (και όταν λέμε έξω εννοούμε ΕΞΩ! ΤΕΛΕΙΩΣ! Όχι πρόωρη συνταξιοδότηση με εφάπαξ κλπ… ΧΩΡΙΣ ΤΙΠΟΤΑ…Άντε το πολύ πολύ με επίδομα απορείας για να μη χαρακτηριστείς και απάνθρωπο!!!)
    4) Περιττοί δημόσιοι υπάλληλοι? ΕΞΩ! (και όταν λέμε έξω εννοούμε ΕΞΩ! ΤΕΛΕΙΩΣ! Όχι πρόωρη συνταξιοδότηση με εφάπαξ κλπ… ΧΩΡΙΣ ΤΙΠΟΤΑ…Άντε το πολύ πολύ με επίδομα απορείας για να μη χαρακτηριστείς και απάνθρωπο!!!).
    5) Δεν υπάρχει μηχανογραφικό σύστημα? ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΕΙΨΕΙ ΟΤΑΝ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΟΝΔΙΛΙΩΝ…ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ!!!
    6) Αρνούνται για παράδειγμα οι ταξιτζήδες να κόψουν απόδειξη? ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΟΝ ΛΑΟ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΟΙ ΣΟΦΕΡ ΤΟΥ ΝΑ ΚΟΒΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΣΗ…ΝΑ ΔΩ ΜΕΤΑ ΠΟΙΟΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗΣ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΝΑ ΚΟΥΝΙΘΕΙ ΠΡΟΚΥΡΙΣΟΝΤΑΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ!!!

    ΤΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ? ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑΑΑΑΑΑΑΑ? ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΚΡΆΤΟΣ ΔΕΝ ΓΊΝΟΝΤΑΙ?
    ΤΙΙΙΙΙΙ ΕΙΠΕΣ?? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ?
    ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΊ ΡΕ ΕΛΛΑΔΑ? Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΗ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΙΚΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΦΑΡΜΑΚΑ ΓΙΑΤΙ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΠΙΟΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΙΜΙΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΣ ΟΧΙ?

    ΔΕΝ ΘΕΣ! ΟΧΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ!

    ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΤΟ ΠΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ!!!

    Αυτά τα ολίγα ως προς τον πρώτο κανόνα είσπραξης φόρων…ΜΕ ΤΟΝ ΔΕΎΤΕΡΟ ΔΕΝ ΘΑ ΣΧΟΛΗΘΩ ΚΑΘΟΛΟΥ…ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΕΜΦΑΝΗΣ Η ΑΔΙΚΙΑ!!!

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 14:24 | Nikos a

    φορολογια για ολους απο 2000 ευρο .το αφορολογιτο δεν υπαρχει αλου.τουλαχιστον με αποδιξεις.
    για ολο το εισοδιμα.να εισπραχθη ο φπα επιτελους.Αδικη η φορολογια στου μεταναστες.χριαζεται ιδια μεταχιριση.τα μερισματα εως ενα ποσο να μινει ως εχει. κερδη απο μετοχες το παρον ειναι πρακτικο.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 16:56 | ΚΟΣΤΑΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

    H πρόταση είναι εξώφθαλμα ελαττωματική!
    Είναι λυπηρό και αποκαρδιωτικό, να διατυπώνονται προτάσεις τόσο πρόδηλα ελαττωματικές και αποκαλυπτικές προκαταλήψεων,δια της πολιτικής ηγεσίας και των εκπροσώπων της.
    Η πρόταση δεν θα είχε ελάττωμα αν έλειπε ο όρος «βραχυπρόθεσμα».Η ύπαρξη του ,πέρα από την δυσκολία που εισάγει με τον τεχνικά αναγκαστικά αυθαίρετο ορισμό της έννοιας βραχυπρόθεσμα, καταμαρτυρά τις προκαταλήψεις του προτείνοντος και την προδιάθεσή του να αδικήσει κάνοντας διάκριση μεταξύ βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων κερδών και δηλώνοντας εμμέσως οτι μόνο τα βραχυπρόθεσμα είναι θεμιτό να φορολογηθούν. Η εργασία κατά την οποία κάποιο νομικό ή φυσικό πρόσωπο αγοράζει και πουλάει μετοχές και άλλα αξιόγραφα ,ουσιαστικά δεν διαφέρει από οποιαδήποτε αγοραπωλησία. Κάθε πρόσωπο που κάνει τέτοιες αγοραπωλησίες κατ’ουσία κάνει ότι κάνει και ένα μπακάλικο μικρό ή μεγάλο. Εχει έξοδα κεφαλαίου κίνησης,έξοδα φύλαξης,έξοδα διάθεσης έξοδα λειτουργίας,όπως ακριβώς ένα μπακάλικο και ενδέχεται να έχει τελικά κέρδη ή και ζημίες όπως ένα μπακάλικο.Αλήθεια τα κέρδη των μπακάλικων από τις πωλήσεις φρέσκου γάλακτος και φρούτων-λαχανικών τα οποία είναι εκ φύσεως βραχυπρόθεσμα φορολογούνται με διαφορετικό τρόπο από τα υπόλοιπα κέρδη?
    Για ποιό λόγο ο φιλόδοξος νομοθέτης προκαταβάλει με την πρότασή του το κοινό? Δεν θα ήταν ορθότερο να πούμε ότι όλα τα κέρδη πρέπει να φορολογούνται ισότιμα, όπως σε κάθε άλλη εμπορική δραστηριότητα και οι ζημίες να μεταφέρονται στις επόμενες χρήσεις όπως σε κάθε άλλη εμπορική δραστηριότητα ?
    Συμπερασματικά, οι προδιαθέσεις της πολιτικής ηγεσίας όπως απεικονίζεται στην πρόταση, με απογοητεύουν και με προιδεάζουν για επερχόμενη άδικη και άνιση μεταχείριση.
    Στα πλαίσια των αρχών της ισότητας και της αναλογικότητας προτείνω:
    α)Πανομοιότυπη φορολογική μεταχείριση μεταξύ των Α.Ε.Ε.Χ, ναυτιλιακών, Α.Ε.Ε.Α.Π.και των μικρών επαγγελματιών ή άλλων νομικών προσώπων, που θα επιλέξουν να δηλώσουν έναρξη όμοιας αρμοδιότητας στις Δ.Ο.Υ,ανεξαρτήτως των απασχολούμενων κεφαλαίων για την εργασία.(Γιατί οι μεγάλοι να εχουν πιο ευνοική φορολογική μεταχείριση?).
    β)Πανομοιότυπη φορολογική μεταχείριση μεταξύ όλων των συναφών εμπορικών δραστηριοτήτων και πάλι ανεξαρτήτως κεφαλαίου (δηλ. να μπορούν φυσικά και νομικά πρόσωπα κάθε μορφής να δηλώσουν έναρξη επενδυτικής δραστηριότητας στις αρμόδιες ΔΟΥ).
    γ)Πανομοιότυπη φορολογική μεταχείριση μεταξύ ντόπιων και ξένων προσώπων.
    δ)Πανομοιότυπη φορολογική μεταχείριση όλων των αξιόγραφων.(Γιατί δηλαδή τα κέρδη σε τίτλους σταθερού εισοδήματος -ομόλογα και άλλα να φορολογούνται με ειδικό τρόπο?).
    ε)Φορολόγηση των κερδών και οχι μόνο των εσόδων (δηλ. όχι μόνο της
    υπεραξίας).
    ζ)Φορολόγηση των καθαρών κερδών και όχι του τζίρου (δηλ. κατάργηση του 0,15% επί των χρηματιστηριακών συναλλαγών)
    Κλείνοντας θα ηθελα να υπενθυμίσω ότι ο σύγχρονος πολίτης ποτέ δεν θα αρνηθεί μια δίκαιη, ισότιμη και αναλογική φορολόγηση. Θα είναι πάντα σύμμαχος και συμπαραστάτης ενός κράτους δικαίου, όμως σε καμμία περίπτωση δεν θα δεχθεί να στηρίξει φορολογικά ένα σύστημα δημόσιων λειτουργών το οποίο νομοθετεί αυθαίρετα, αλλάζει συχνά νομοθετικό πλαίσιο και την φορολογική νομοθεσία, φορολογεί υπέρμετρα, φορολογεί τζίρους και όχι καθαρά κέρδη, κατασπαταλά τα δημόσια έσοδα.
    Η προσπάθεια σχεδιασμού φορολογικής νομοθεσίας δίκαιης,ισότιμης,αναλογικής,αποτελεσματικής,μόνιμης,διαχρονικής,ανταγωνιστικής,εύκολα κατανοητής,χωρίς εξαιρέσεις,ευέλικτης,παραγωγικής, ρεαλιστικής,και σύγχρονης είναι δύσκολο έργο και απαιτεί σύμπνοια και αποδοχή από όλα τα μεγάλα κόμματα,τους επαγγελματίες μικρούς και μεγάλους,τους πολίτες ακόμα και η γνώμη των αλλοδαπών οι οποίοι επιθυμούν μελλοντικά να επενδύσουν στη χώρα μας πρέπει να ληφθεί υπόψιν.
    Ισως ξενίζει αυτό το τελευταίο, αλλά πρέπει να γίνει αντιληπτό, ότι η φορολογική νομοθεσία της χώρας, δεν αφορά μόνο τους κατοίκους της Ελλάδας, αλλά απευθύνεται σε όλο τον πλανήτη και κρίνεται από όλο τον πλανήτη.

    Εχοντας πεί αυτά, διαπιστώνω οτι ούτε πολύ περίπλοκο είναι το θέμα, ούτε καν δύσκολο εφόσον αντιμετωπιστεί σε ένα αυτονόητο για μιά δυτική χώρα πλαίσιο αρχών. Η πλειοψηφία των κυβερνητικών στελεχών, των πρόσφατων Ελληνικών κυβερνήσεων, σπούδασε και έζησε σε αναπτυγμένες δυτικές δημοκρατίες, συνεπώς είναι ενήμερη για το πως δημιουργείται και λειτουργεί αποτελεσματικά μια σύγχρονη πολιτεία από πρώτο χέρι.
    Με αλλα λόγια και σε δεύτερο πληθυντικό: Κύριοι ξέρετε τι πρέπει να πράξετε, αλλά με τις ελαττωματικές προτάσεις που κάνετε, εμμέσως μου δηλώνετε οτι δεν έχετε διάθεση να το πράξετε. Σας παρακαλώ σταματήστε να τσαλαπατάτε την αξιοπρέπεια μου. Οταν με φέρνετε προ εκπλήξεων, με εξαναγκάζετε να σας φέρω και εγώ με την σειρά μου προ ιδίων εκπλήξεων.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 14:47 | Πετρος

    Ναι πρέπει να επιβληθεί φόρος, να σταματήσει η κερδοσκοπία να κινηθεί ομαλά η χρηματιστηριακή αγορά και να εξευρεθούν τα αναγκαία κεφάλαια για την ανάπτυξη των ελληνικών εταιρειών.
    Ο φόρος πρέπει να καταβάλλεται αμέσως, η πιθανή ζημία που θα προκύψει
    να εκκαθαρίζεται σε ετήσια βάση.

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 13:27 | ΜΠΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΞΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΗΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΤΟ ΙΣΧΥΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ .

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 12:57 | Δημήτρης A.

    H επιβολή capital gains tax στις χρηματιστηριακές συναλλαγές προφανώς θα υποβαθμίσει το ήδη υποβαθμισμένο Ελληνικό χρηματιστήριο και θα την πληρώσουν οι συνήθεις ύποπτοι, νομοταγείς μισθωτοί, αφού οι φοροφυγάδες που δηλώνουν λιγότερα εισοδήματα (εφόσων μπει στην κλίμακα), μεγάλοι παίκτες που θα επενδύουν από το εξωτερικό και οι ξένοι (που ελέγχουν το %50 της κεφαλαιοποίησης) με τις συμφωνίες αποφυγής φορολογίας δεν θα τον υποστούν. Επιπλέον θα έχει και κάποιες τεχνικές δυσκολίες εφαρμογής.

    Αξίζει να δείτε απόψεις ειδικών από άλλες χώρες με πολύχρονη εμπειρία στο θέμα, όπως ο Καναδάς, που αμφισβητούν την χρησιμότητα του φόρου και καταλήγουν ότι μπορεί να κάνει περισσότερο κακό από καλό:

    http://fraser.stg.devlin.ca/Commerce.Web/product_files/Why%20there%20should%20be%20no%20Capital%20Gains%20Tax-grubel_paper_2.pdf

  • Αυτή η παράγραφος θέλει πολλή μεγάλη προσοχή, γιατί μπορεί, κατά λάθος, να τινάξετε το Ελληνικό Χρηματιστήριο και τις προσδοκώμενες ξένες επενδύσεις στον αέρα. Κατά την άποψή μου, πρέπει να δείτε τι ισχύει στην Γαλλία στο χρηματιστήριο του Παρισιού (όπου υπάρχει φορολόγηση χρηματιστηριακών συναλλαγών) και να φέρετε όλο το νομικό και φορολογικό πλέγμα στην Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση όμως, μην αλλάξετε τον σημερινό τρόπο φορολόγησης χρηματιστηριακών συναλλαγών με αυτό το νομοσχέδιο τώρα, αλλά να φέρετε τον γαλλικό νόμο, να τον βάλετε σε δημόσια διαβούλευση και μετά να πάρετε τις αποφάσεις σας γι αυτό.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 18:56 | Κώστας Καρλής

    Οι χρηματιστηριακές συναλλαγές κατά κανόνα θεωρούνται επένδυση. Οι βραχυχρόνιες συναλλαγές θα μπορούσαν και με το σημερινό καθεστώς να θεωρηθούν ως εμπορική δραστηριότητα και το τυχόν κέρδος να φορολογηθεί. Τα τελευταία 40 έτη οι ζημίες από χρηματιστηριακές συναλλαγές δεν αναγνωρίζονται και παράλληλα δεν φορολογούνται τα κέρδη είτε πρόκειται για βραχυχρόνιες είτε για μακροχρόνιες. Υπό προϋποθέσεις ο συμψηφισμός αυτός ισχύει κέρδη και ζημίες εταιρειών που τηρούν βιβλία Γ’ κατηγορίας. Ήδη έχει θεσπισθεί διάταξη για αυτοτελή φορολόγηση του κέρδους με συμψηφισμό ζημιών χωρίς διάκριση σε βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες συναλλαγές και εκκαθάριση και παρακράτηση του φόρου από το Κεντρικό Αποθετήριο Τίτλων, αλλά η εφαρμογή της έχει ήδη ανασταλεί δύο φορές για μελλοντικό χρονικό σημείο. Δύσκολος είναι επίσης και ο προσδιορισμός της έννοιας του όρου «βραχυχρόνιες συναλλαγές» (πχ αγορά και πώληση σε διάστημα μικρότερο των 6 μηνών; Σε περίπτωση αγοράς τίτλων σε διαφορετικά χρονικά σημεία και πώλησης τους επίσης σε διαφορετικά χρονικά σημεία η μέθοδος προσδιορισμού του «βραχυχρονίου» θα είναι η FIFO ,η LIFO ,ή ο σταθμικός μέσος όρος; κλπ). Με την σημερινή διεθνή οικονομική συγκυρία η επιλογή της φορολόγησης τέτοιων συναλλαγών μάλλον είναι πρόσφορος και αποδεκτός τρόπος περιορισμού «παιχνιδιών», αλλά χωρίς εμπεριστατωμένη μελέτη οι λεπτομέρειες και τεχνικές δυσκολίες ίσως είναι αποτρεπτικές.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 10:28 | Θεόδωρος

    συμφωνώ με τις παραγράφους 3,4,5 και 6 του παρόντος άρθρου

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 19:57 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ

    ΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΑΡΚΕΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΝΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙ ΜΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΟΥ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 17:45 | Κωνσταντίνος

    Το χρηματιστήριο αφήστε το προς το παρόν ως έχει.Χρειάζεται υποδομή που δεν υπάρχει και κάθε τέτοιου είδους επέμβαση ,εκτός του ότι είναι πολύ δύσκολη ,στη παρούσα φάση της οικονομίας,μάλλον πολύ αρνητικές συνέπειες θα έχει, έχοντας υπόψη και τα όσα έχουν προηγηθεί.Οι περισσότεροι έχουν χάσει πάρα πολλά χρήματα.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 13:25 | ΑΓΓΕΛΟΣ

    Τα αφορολόγητα όρια πρέπει με κάποιο τρόπο να συνδέονται με το οικογενειακό εισόδημα.Γιατί είναι άδικο για οικογένεια που έχει ένα εργαζόμενο να έχει υψηλότερες κατά πολύ κρατήσεις,από μια οικόγένεια που έχει δύο εργαζόμενους και ως προς τα αφορολόγητα όρια και ως προς το ποσό του μισθού που υφίσταται κρατήσεις με τη μέγιστη φορολογική κλίμακα.Τουλάχιστον να ληφθεί μέριμνα για κάποιο ποσό που να ελαφρύνει τις οικογένειες με ένα εργαζόμενο.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 23:14 | ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Α. ΙΩΑΝΝΗΣ

    Ναι και όχι μόνο στις βραχυχρόνιες αλλά και στις μακροχρόνιες παρακρατήσεις τίτλων και η φορολόγησή τους να ανάγεται αναδρομικά σε όσα έτη τους παρακράτησαν.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 18:28 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

    ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΦΟΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ(ΕΙΔΙΚΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2008)
    ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΖΗΤΗΘΕΙ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΜΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΝΤΟΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ(ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ) ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΘΑ ΠΡΟΞΕΝΟΥΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΖΗΜΙΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΟΦΕΛΟΣ ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 14:56 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ (ΟΠΩΣ ΣΤΑ ΚΕΡΔΗ ΑΠΟ ΛΑΧΕΙΑ, ΠΡΟΠΟ κλπ).

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 13:14 | ΓΕΩΡΓΙΤΣΕΑΣ-ΚΑΡΑΠΕΤΣΑΣ

    Λόγω της παγκοσμιοποίησης της κεφαλαιαγοράς η φορολόγηση ή μη της υπεραξίας θα πρέπει να εναρμονιστεί με ότι ισχύει στα κράτη μέλη της ΕΕ.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 13:12 | Λαγογιάννης Γιώργος

    Δύσκολη η εφαρμογή του μέτρου για αποτίμηση και συμψηφισμό των ζημιών ιδιαίτερα στην περίπτωση που κάποιος εχει αγοράσει πολύ ψηλά, αρκετά χρόνια πρίν, εχει εγγράψει μεγάλες ζημιές στο παρελθόν και προσπαθεί με διαδοχικές αγοραπωλησίες τα επόμενα χρόνια να καλύψει την μεγάλη αρχική ζημιά του.
    Πως θα συμψηφισθούν κέρδη και ζημιές του παρελθόντος?
    Αν το μέτρο ισχύσει για νέες αγορές μόνο, πως θα διαχωριστούν οι μετοχές που εχουν προέλθει απο παλαιότερες και απο νεώτερες αγορές?
    Επίσης πως θα αντιμετωπισθεί η ισονομία μεταξύ ξένων και Ελλήνων επενδυτών.
    Νομίζω οτι το χρηματιστήριο δεν ειναι χώρος για ερασιτεχνικούς πειραματισμούς.
    Με εκτίμηση
    Γ. Λαγογιάννης

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 11:16 | Ιωάννης Κωτσιόπουλος

    Το μέτρο θα είναι δίκαιο μόνο εάν υπάρξει αυτοτελές αφορολόγητο όχι κατώτερο από 10000 ευρώ ετησίως και βέβαια εάν υπάρχει αποπληθωρισμός των θεωρουμένων κερδών (αυτό εξαρτάται από τον ορισμό του «βραχυχρόνιος»).
    Μην ξεχνάμε όμως ότι έχουμε τη ρετσινιά του διώκτη των επενδύσεων.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 09:57 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΣ

    Το μέτρο φαίνεται δίκαιο αλλά απαιτεί υψηλότατου επιπέδου υπολογιστική υποδομή για την ύπαξη της οπίας αμφιβάλλω.Επιπλέον θα πρέπει να αφαιρείται από την υπεραξία το κόστος των συναλλαγών.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 01:04 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Γ. ΣΟΥΡΓΙΑΣ

    Πως σκέφτεται η κυβέρνηση να μαζέψει φόρους από το ΄΄μαύρο΄΄ χρήμα, των ιδιαιτερατζήδων Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης, οι οποίοι ούτως ή άλλως διαπράττουν παρανομία (κάτι αντίστοιχο με την μίζα ή το φακελλάκι), φαινόμενο με ανεξέλεγκτες διαστάσεις ιδίως στην επαρχία ;
    Η γνώμη μου είναι πως αυτό μπορεί να γίνει με έλεγχο του επιπέδου διαβίωσης(αυτοκίνητα,σκάφη,σπίτια,συχνότητα ταξιδίων στο εξωτερικό κ.α.), αν και το ορθότερο θα ήταν η, επί ποινή (διαθεσιμότητα,απόλυση), αυστηρή απαγόρευση της ιδιαίτερης διδασκαλίας από Δημόσιους Λειτουργούς, με ευθύνη και των Διευθυντών των Σχολείων,πολλώ δε μάλλον καθώς είναι σε ισχύ ο θεσμός της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, υποβαθμισμένος όμως για ευνόητους λόγους.
    Συνακόλουθα γεννάται το ερώτημα: Πως οι φορολογούμενοι θα αιτιολογήσουν δαπάνες άνω των 500 Ευρώ μηνιαίως στα ιδιαίτερα, όπου πολλές φορές εκβιαστικά οδηγούνται από τους ίδιους τους καθηγητές των παιδιών τους στα Δημόσια Σχολεία;
    Κύριοι βγείτε λίγο έξω να δείτε τι γίνεται. Στην Δημόσια Δωρεάν Παιδεία οι γονείς αναστενάζουν κάτω από τον βραχνά των ιδιαίτερων μαθημάτων, τα παιδιά δε συνθλίβονται από τις φιλοδοξίες των γονέων και την παθογένεια ενός συστήματος Εκπαίδευσης (αντί ΠΑΙΔΕΙΑΣ), το οποίο βολεύει πολλούς.Ας ελπίσουμε η ομάδα Μπαμπινιώτη να αλλάξει τελείως την κατάσταση.
    Με τιμή

    Ενας γονέας

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 00:25 | banis

    ΣΩΣΤΟ ΑΠΛΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΤΕ ΤΟΔΕΙΚΤΗ ΑΠΟ 1-1-2010 ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΟΙ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΑΥΞΩΜΕΙΩΣΕΙΣ.ΟΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΙ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΤΑ ΑΠΟΤΟΜΑ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ ΑΧΙΣΑΝ ΝΑ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 23:26 | Χαράλαμπος Ναβροζίδης

    ΘΕΜΑ: Φορολογία Εισοδήματος.

    Αναφέρομαι στον τρόπο είσπραξης των φόρων που αντιστοιχούν στις συνταξιοδοτικές αποδοχές.
    Συγκεκριμένα:
    • Η κύρια σύνταξη φορολογείται με την ισχύουσα φορολογική κλίμακα και έχει καλώς.
    • Το μέρισμα επικουρικού ταμείου εφόσον είναι άνω των 500 ευρώ μηνιαίως φορολογείται με 10%
    • Το μέρισμα επικουρικού ταμείου εφόσον είναι κάτω των 500 ευρώ μηνιαίως φορολογείται με 6%

    Με παραπάνω φορολόγηση των μερισμάτων παρακρατείται ελάχιστο ποσό φόρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης, όπου αθροίζονται τα ποσά της κύριας σύνταξης με εκείνα των επικουρικών ταμείων ως τελικό εισόδημα, να προκύπτει χρεωστικό υπόλοιπο, πολλές φορές, αρκετά μεγάλο ποσό για συνταξιούχο. Το ποσό αυτό φέρνει σε πολύ δύσκολη τον συνταξιούχο, γιατί καλείται να το πληρώσει σε σύντομο χρονικό διάστημα (τρεις μηνιαίες δόσεις) το επόμενο έτος.

    Προτείνω να γίνει ρύθμιση έτσι ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στο επικουρικό ασφαλιστικό ταμείο που χορηγεί το μέρισμα να κάνει κράτηση φόρου με τον ανώτερο φορολογικό συντελεστή της κύριας σύνταξης. Αυτό μπορεί να γίνει με εφάπαξ προαιρετική δήλωση του μερισματούχου, προς το οικείο ταμείο, υποβάλλοντας προς τούτο αντίγραφο του ενημερωτικού σημειώματος της μηνιαίας σύνταξης που εκδίδει κάθε τρίμηνο το υπουργείο οικονομικών ή άλλος φορέας κύριας συνταξιοδότησης. Ο συντελεστής αυτός δεν έχει, συνήθως, συχνή μεταβλητότητα. Σε περίπτωση μη υποβολής η κράτηση του φόρου θα γίνεται όπως μέχρι τώρα.

    Εκτιμώ ότι η εφαρμογή αυτή είναι εύκολη για τα ταμεία και δεν θα προκαλέσει κόστος σε αυτά αφενός και αφετέρου θα διευκολύνει τους συνταξιούχους, και το κυριότερο το δημόσιο θα εισπράττει τους φόρους του ένα έτος νωρίτερα.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 23:16 | Χαράλαμπος Ναβροζίδης

    ΘΕΜΑ: Φορολογία Εισοδήματος.

    Κύριοι,

    Μετά την παρότρυνση της κυβέρνησης για κατάθεση κάθε ιδέας, από τους πολίτες, σχετικά με τη λειτουργία του κράτους, σας γνωρίζω τα παρακάτω που έχουν σχέση με την φορολόγηση εισοδήματος.
    Αναφέρομαι στην περίπτωση της μείωσης του φορολογητέου ποσού από τις δαπάνες εκείνες που ποσοστό τους (πχ δεξίωση γάμου, βάπτισης κπλ) εκπίπτουν από το φορολογητέο ποσό. Για παράδειγμα τιμολόγιο, κέντρου διασκέδασης που έγινε δεξίωση γάμου ποσού 6.000 ευρώ, θα επιφέρει σύμφωνα με τα ισχύοντα, μείωση του φορολογητέου ποσού κατά 40% δηλαδή 2.400 ευρώ. Αν ο πληρωτής του τιμολογίου έχει εισόδημα 30.000 ευρώ θα έχει μείωση φόρου 2400 χ 25% = 600 ευρώ. Αν όμως ο πληρωτής του τιμολογίου έχει εισόδημα 76.000 ευρώ θα έχει μείωση φόρου 2400 χ 40% = 960 ευρώ.
    Παρατηρούμε δηλαδή ότι ενώ και οι δύο φορολογούμενοι έκαναν την ίδια δαπάνη και ενώ έχουν την ίδια φορολογική μεταχείριση, έχουν διαφορετικό όφελος από την υποβολή τιμολογίου ίδιου ποσού με την ίδια αιτιολογία. Εν τέλει δηλαδή ο πλουσιότερος κερδίζει 360 ευρώ περισσότερο από τον φτωχότερο ενώ και οι δύο έπραξαν την ίδια υποχρέωση προς την πολιτεία, ζητώντας τιμολόγιο.
    Προτείνω για άρση της καταφανούς αδικίας και για ίση μεταχείριση, οι δαπάνες αυτές και οι παρόμοιες τους, να μη αφαιρούνται και να μειώνουν το φορολογητέο ποσό αλλά να υπολογίζονται ως αφορολόγητο ποσό στη συνέχεια του αρχικού αφορολογήτου ποσού που ισχύει σε κάθε κλίμακα. Με τη ρύθμιση αυτή οι δύο φορολογούμενοι του παραπάνω παραδείγματος θα έχουν την ίδια ακριβώς ωφέλεια των 600 ευρώ.
    Η πρόταση αυτή είναι λογική και επιφέρει απόλυτη δικαιοσύνη αφενός και αφετέρου ο έχων πληρώνει τον φόρο που του αναλογείστη ανώτερη κλιμακα.
    Εκτιμώ ότι η πρόταση αυτή πρέπει να εξετασθεί στο πλαίσιο του νέου φορολογικού νομοσχεδίου.

    Με τιμή

    Χαράλαμπος Ναβροζίδης

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 20:17 | ΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΕΧΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΙΣ ΕΞΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:

    1.Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ.ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΦΟΡΟ ΣΤΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΑΦΗΣΤΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΙΣ 4000 ΜΟΝΑΔΕΣ(ΣΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΥΤΑ ΕΧΕΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΕΝΑΣ ΜΕΣΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ) ΚΑΙ ΒΑΛΤΕ ΦΟΡΟ ΥΠΕΡΑΞΙΑΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ.ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΜΕ ΥΨΗΛΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥΣ ΣΟΡΤΑΚΗΔΕΣ.
    2.ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΛΗ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΤΟΥΝ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΖΗΜΙΑ ΠΑΡΑ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ.ΕΞΑΛΟΥ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 12:16 | Ηλίας Παπαγεωργίου

    Εξαιρετικά δύσκολη η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου.
    Δίκαιη φορολόγηση επιβάλλει την ρευστοποίηση των τίτλων και την «μετάφρασή» τους σε πραγματοποιηθέντα έσοδα. Δεν θα πρέπει όμως οι υπεραξίες αυτές να συγκριθούν με μία ελάχιστη απόδοση? Δηλαδή εάν κάποιος επενδυτής ρευστοποιήσει τίτλους και πραγματοποιήσει μία απόδοση της τάξης του 5%, Θα φορολογηθεί επάνω στο σύνολο της υπεραξίας και με τι συντελεστή όταν οι τραπεζικές καταθέσεις που θεωρητικά είναι επενδύσεις μηδενικού κινδύνου φορολογούνται με συντελεστή 15%? Ο πληθωρισμός δεν θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό των κερδών? Δεν πρέπει οι επενδυτές να αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη εύνοια όταν αναλαμβάνουν επενδύσεις υψηλού κινδύνου όπως είναι οι μετοχές?
    Ένα κρίσιμο ερώτημα επίσης είναι ποιος είναι ο χρονικός ορίζοντας του βραχυχρόνιου? ένας μήνας, τρεις μήνες, ένας χρόνος? Με τι βάση θα υπολογιστεί το κέρδος?
    Ένας επενδυτής που αγοράζει μετοχές μίας εταιρείας και ρευστοποιεί ένα τμήμα των μετοχών αυτών πραγματοποιώντας υπεραξία και αμέσως τοποθετεί το συνολικό ποσό της ρευστοποίησης σε μετοχές άλλης εταιρείας θα πρέπει να φορολογηθεί για αυτή την πράξη?
    Νομίζω ότι τα ερωτήματα που τίθενται είναι κρίσιμα και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν μία σειρά από τεχνικά ζητήματα τα οποία καθιστούν το μέτρο αυτό εξαιρετικά δύσκολο σε μία δίκαιη εφαρμογή.
    Συμφωνώ απολύτως σε μία λογική φορολόγησης «κερδοσκόπων» που ουσιαστικά «τζογάρουν» στο χρηματιστήριο. Δεν μπορώ όμως να δω πως θα διαφοροποιηθούν αυτοί από τους πραγματικούς επενδυτές.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 10:17 | ΔΡΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΟΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΑΠΑΛΑΣΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΠΑ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΚΟΜΑΤΙ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΚΛΑΣΙΚΟ ΧΟΡΟ ΣΑΝ ΤΕΧΝΗ. ΟΛΕΣ ΟΜΩΣ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΑΠΟ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΛΑΤΙΝ, ΠΙΛΑΤΕΣ, ΧΙΠΧΟΠ,ΜΠΡΕΙΚ ΝΤΑΝΣ ΚΛΠ. ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΠΑ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΦΠΑ ΠΟΤΕ. ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΠΙΛΗΦΘΟΥΝ ΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΕΛΕΓΚΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ;

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 15:31 | Δημήτρης Παπάς

    ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΘΕΙΤΕ ΜΕ ΌΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΚΡΑΤΗ!!!! ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ!!!!

  • 6 Ιανουαρίου 2010, 00:05 | Νικόλαος Μπινιάρης

    Αυτή τη χρονική και οικονομική συγκυρία το μέτρο δεν θα βοηθήσειτο χρηματιστήριο και την οικονομία. μετά από την ανάκαμψη της οικονομίας και την αξυγίανση των δημοσίων οικονομικών ναι. Υπάρχει αντίστοιχο σύστημα στις ΗΠΑ.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 23:11 | Φλωριάς Ευάγγελος

    Συμφωνώ στη φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών αρκεί ο σχεδιασμός του να ειναι ρυθμιστικός, με στόχο την καλή λειτουργία της αγοράς και οχι εισπρακτικός.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 22:52 | Κοτζάκη Ειρήνη

    Συμφωνώ απολύτως

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 19:56 | AN. PAPA

    1)αναφορικά με τη φορολόγηση φυσικών προσώπων και την επιβολή ΦΠΑ. Κάποια επαγγέλματα είναι εντελώς ελαστικά στην έκδοση Δ.Α.Π.Υ. Δεν έχει να κερδίσει κανείς κάτι ζητώντας από τον επαγγελματία την έκδοση απόδειξης. Αντίθετα, επιβαρύνεται με τον ΦΠΑ και επομένως δεν τη ζητά Βλέπε κτηματομεσίτες. Τι θα λέγατε, αν, με την προσκόμηση απόδειξης, οι συμβαλλόμενοι είχαν μιά μικρή έκπτωση από το φόρο μεταβίβασης; Πολλά λεφτά.
    2)Μιά παραγραφή γιά τα πιστοποιητικά κληρονομιών και γονικών παροχών θα γλύτωνε από μιά άσκοπη γραφειοκρατία.Απαιτούνται τέτοια πιστοποιητικά από 1.1.1990!!!! Ελεος
    3)Με τον ισχύοντα νόμο, προκειμένου να υποβάλει κάποιος δήλωση Φ.Κληρονομίας, πρέπει να ξέρει τις αντικειμενικές τιμές ή να βρει συγκριτικά στοιχεία, που ίσχυαν το χρόνο θανάτου, μπορεί δηλαδή να πηγαίνουμε και 20 χρόνια πίσω. Σαδιστικό.
    4)Πολύ σωστη η τροποποίηση γιά την πρώτη κατοικία. Επιτέλους!
    5)Αφού τα αγροτεμάχια έχουν όλα την ίδια Α.Β.Α (όσα δεν έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, παραθαλάσσια κλπ),γιάτί πρέπει να συμπληρώνουμε ένα έντυπο γιά το καθένα; Λυπηθείται τον Αμαζόνιο. Είναι εντελώς ΑΝΤΙ-ΠΡΑΣΙΝΟ

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 12:50 | Ηλίας

    Συμφωνώ με τη φορολόγηση της υπεραξίας των βραχυπρόθεσμων συναλλαγών με συμψηφισμό των ζημιών και δεν θεωρώ ότι θα αποθαρήνει τους σοβαρούς επενδυτές. Αντίθετα το κράτος θα έχει όφελως απ’ αυτούς που κάνουν αρπαχτές. Επίσης, μήπως θα ήταν σκόπιμο να «επιβραβεύονται» όσοι επενδύουν σε μετοχές σε μακροπρόθεσμη βάση με μείωση του ποσοστού φορολόγησης στο 7-8%

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 12:13 | Δημοσθενης Δημος

    Εχοντας ζησει στη Γερμανια σε ενα περιβαλον οπου εφαρμοζεται ο «φορος κερδοσκοπιας» τοσο σε μετοχες (6 μηνες) οσο και σε ακινητα (10 ετη) αναγνωριζω τη χρησιμοτητα του στην επιδιωξη ενος πιο σταθερου οικονομικου περιβαλοντος αλλα κρατω καποιες επιφυλαξεις.

    1. Η φορολογηση των παραγωγων.
    2. Οι αρνητικες συνεπειες που ισως προκυψουν στην αγορα απο την αναποφευκτη μειωση της ρευστοτητος.
    3. Η φορολογηση των ξενων κεφαλαιων και το ηθικο/πραγματικο προβλημα (ισονομια/ αθεμιτος ανταγωνισμος) που προκυπτει αν ο φορος επιβαλεται μονο σε ελληνικα κεφαλαια.

    Παρα τους οποιους ενδιασμους μου, αποδεχομαι τη λογικη του μετρου αρκει ο σχεδιασμος του να ειναι ρυθμιστικος, με στοχο την καλη λειτουργεια της αγορας και οχι εισπρακτικος. Διαφορετικα ειναι δυνατο να προξενηθει οικονομικη ζημια πολυ μεγαλυτερη απο το οποιο προσδοκωμενο οφελος.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 11:32 | Dionisis Vasilopoulos

    Για να υπάρχει φορολόγηση κερδών θα πρέπει κάτι να γίνει και με τις ζημιές. Άρα 2 τρόποι υπάρχουν για να χειριστούμε τις μετοχές:

    Α)Όταν έχουμε κέρδη προστίθενται στο εισόδημα και φορολογούνται. Όταν έχουμε ζημιές αφαιρούνται όλες οι ζημιές από το εισόδημα.

    Β)Τα κέρδη και οι ζημιές συμψηφίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. εξάμηνα). π.χ.
    Κέρδη 1000 ευρώ το Α Εξάμηνο. Κανονική φορολόγηση.
    Ζημιές 500 ευρώ το Β Εξάμηνο. Τα κρατάμε υπόψη.
    Κέρδη 1000 ευρώ το Γ Εξάμηνο. Τότε αφαιρούμε τα 500 από το Β, και φορολογούμε τα 500. κλπ

    Μερικές γενικές σκέψεις:
    Η γενική αρχή είναι όταν όλα πάνε καλά δεν υπάρχει πρόβλημα να πάρεις κάτι από τα πολλά κέρδη κάποιου (π.χ. το 1999). Όταν κάποιος κερδίζει πάρα πολλά δεν έχει πρόβλημα να δώσει κάτι. Όταν όμως (όπως τώρα) η αγορά είναι νεκρή, δεν χρειάζεται να έχει σπουδάσει κανείς οικονομικά για να καταλάβει ότι απλώς η αγορά θα πεθάνει με επιπλέον φορολόγηση.

    Επίσης θα πρέπει να υπάρχει φορολόγηση ενιαία τόσο για ξένους όσο και για Έλληνες.

    Όλα αυτά με την προυπόθεση ότι θα μπει φορολόγηση. Φυσικά κάτι τέτοιο πιστεύω ότι είναι εντελώς λάθος, και θα οδηγήσει το ΧΑΑ σε πλήρη απαξίωση.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 22:27 | ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ

    Νομίζω ότι καμμία παρέμβαση φορολογικού τύπου δεν πρέπει να γίνει στις συναλλαγές με το χρηματιστήριο. Ειναι άλλωστε φτωχό και όποια φορολογική διάταξη να βγεί θα το ζημιώσει και θα δημιουργήσει κλίμα αρνητικό με αποτέλεσμα μηδέν.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 21:46 | ΓΡΗΓΟΡΗΣ

    ΕΧΩ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΖΗΓΟ ΜΟΥ.ΕΧΩ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΗΛΩΝΩ ΕΙΣΟΔΗΜΑ 20.000-26.000Ε.ΠΛΗΡΩΝΩ ΚΑΘΑΡΟ ΦΟΡΟ ΑΠΟ 1200-2500Ε.
    ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟ ΜΗΔΕΝ (0,000)ΕΥΡΩ.ΑΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΚΑΙ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ 6000 Ε ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΔΑΝΕΙΟ
    3500 Ε ΣΕ ΤΕΒΕ ΚΑΙ 2000 Ε ΣΕ ΔΕΗ ΟΤΕ ΝΕΡΟ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΒΡΩ 10500 Ε
    ΣΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ.ΘΑ ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΕΤΑΙ ΦΟΡΟ 4000-6000 Ε ΣΕ ΦΟΡΟΥΣ?
    ΚΥΡΙΟΙ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΠΟΥ ΖΕΙΤΕ ΣΕ ΚΥΚΛΟΥΣ ΜΕ ΧΡΗΜΑ ΕΝΩ ΘΕΛΕΤΑΙ ΝΑ ΠΙΑΣΕΤΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ
    ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΣΤΕΥΣΕΤΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 200.000 ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ
    ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ 10.000-25000 Ε.
    ΛΥΠΑΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΑΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΜΟΥ .
    ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΩ
    ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΟΚΕΙΨΩ

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 13:17 | Καθηγητής Κωνσταντίνος Ν. Σπέντζας

    1) Πιστεύω στην βασική αρχή ότι το χρηματιστήριο είναι ο χώρος στον οποίο μία οικονομικώς υγειής εταιρεία τοποθετεί τις μετοχές της για να αναζητήσει συνεταίρους, να αντλήσει κεφάλαια και να επεκταθεί.
    2) Όσοι αγοράζουν μετοχές όχι για να τις διατηρήσουν, αλλά για να τις πωλήσουν αμέσως μόλις αυξηθεί η τιμή τους και να κερδοσκοπήσουν, λεηλατούν τα κεφάλαια τα οποία είναι αναγκαία στις ελληνικές εταιρείες γαι να αναπτυχθούν. Τούτο ισχύει ιδιαιτέρως για τους ξένους επενδυτές οι οποίοι εξάγουν τα κέρδη τους απο την προαναφερόμενη κερδοσκοπία εκτός Ελλάδος.
    3) Αποτελεσματικός τρόπος για την πάταξη της κερδοσκοπίας στο χρηματιστήριο είναι η εισαγωγή φόρου στην υπεραξία κατά την πώληση των μετοχών (δηλαδή στην διαφορά μεταξύ τιμής πωλήσεως και τιμής αγοράς της μετοχής) ο οποιος να είναι αντιστρόφως ανάλογος με τον αριθμό των διατηρήσεως των ημερών. Ο φόρος αυτός θα πρέπει να είναι καταβλητέος αμέσως την στιγμή ρευστοποιήσεως των μετοχών. Θα πρέπει να είναι 99% επί της πραγματοποιούμενης υπεραξίας για διατήρηση των μετοχών μία ημέρα και αν μειούται προοδευτικά μέχρι το 40% για διατήρηση των μετοχών 365 ημέρες και άνω. Το 40% είναι ο ίδιος συντελεστής με το οποίο φορολογούνται τα μεγάλα εισοδήματα και προσωπικώς τον θεωρώ εύλογο για την πάταξη της κερδοσκοπίας.
    4) Η ΕΕ θα πρέπει να πιεστεί να δεχθεί ένα αντίστοιχο φόρο στα χρηματιστήριά της, ώστε να παύσει η διαρροή ευρωπαϊκών κεφαλάιων προς τος ΗΠΑ.
    5) Η ενδεχόμενη ζημία από μετοχές θα πρέπει να εκκαθαρίζεται σε ετήσια βάση και ενδεχομένως να επιστρέφεται μέρος του καταβληθέντος φόρου.

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 22:52 | ΘΑΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ–ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

    ΠΛΗΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ:

    1.ΑΜΕΣΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΚΡΙΤΙΡΙΩΝ ΣΕ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΧΡΟΝΟ, ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ.ΘΕΣΠΙΣΤΕ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΑΝΑ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ(ΠΤΑΙΣΜΑ,ΠΛΗΜΕΛΛΗΜΑ,ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ,ΑΠΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ,ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΑΜΟΙΒΗ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ,ΕΠΙΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΤΟΥ Φ.Π.Α.ΣΤΟ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ).ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ,ΤΑ ΤΕΡΑΓ.ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ή ΤΡΙΤΗ & ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ ΣΕ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ.ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ EXTRA ΑΜΟΙΒΩΝ(ΦΑΚΕΛΛΑΚΙ)ΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑ 20% ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.

    2.ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ Φ.Π.Α.ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΣΚΟΥΝΤΕΣ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΟΧΙ ΜΑΙΜΟΥ.

    3.ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΜΟΡΦΗΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ.Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ- ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΕΝΤΕ(5)ΚΛΙΜΑΚΙΑ-ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΜΟΝΟ ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΦΟΡΟΜΠΗΧΤΙΚΟ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΣΣΑΙΟΥΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΕΣ.ΝΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ 8000 ΑΦΟΡ.ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝ/ΧΟΥΣ ΣΥΝ 4000 ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ,ΣΥΝΟΛΟ 12000,ΚΑΙ 2000 ΣΥΝ 6000 ΣΥΝΟΛΟ 8000 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗ, ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΣΕ ΕΙΔΟΣ ΠΟΥ ΔΙΔΟΥΝ ΣΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥΣ,ΑΝΤΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ (πχ Παροχή και εξοδα αυτ/του,πληρωμή ενοικίου,διάθεση πιστωτικής κάρτας για αγορές,ταξείδια και αλλες παροχές)

    4.ΣΤΑ ΠΟΣΑ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΑΓΟΡΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤ/ΤΑ,ΣΚΑΦΗ,ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ,ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ,ΝΟΣΗΛΕΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ,ΤΑΞΕΙΔΙΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ,ΕΞΟΔΑ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΓΝΙΔΙΩΝ,ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΔΕΚΟ,ΕΞΟΔΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ,ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΞΟΔΑ,ΔΙΔΑΚΤΡΩΝ ΙΔ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ,ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ και ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΕΝΙΚΑ ΧΩΡΙΣ SERVICE.

    5.ΕΠΙΒΟΛΗ ΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΜΕ ΚΛΙΜΑΚΩΤΗ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ.ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΑΛΛΑ,ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΜΕ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΚΑΤΑ 50%ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ ΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΜΕΣΩ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ.

    6.ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Νόμου ΠΕΡΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΩΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΦΟΡΕΑ.ΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΘΑ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ-ΑΝΑΓΡΑΦΟΥΝ -ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ- ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟ ή ΑΝΤΙΚΛΗΤΟ ή ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ ή ΜΕΣΙΤΗ με το ποσοστο αμοβης του(ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ)ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ.ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΚΡΙΨΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΠΟΙΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ.

    7.ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΑΜΕΣΑ ΚΑΤ΄ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ.ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΑΧΙΣΤΑ ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΕΣΟΔΑ.(ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ,ΤΑΧΙ.ΦΟΡΤΗΓΑ,ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ ΚΛΠ)

    8.ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 15% ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ.Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΑΘΕΡΟ 3/1000 ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΕΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.

    9.ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 5000 ΕΥΡΩ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ.

    10.ΑΜΕΣΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕ OFFSΗORE ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΚΑΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ.

    11.ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Κ.Φ.Σ., ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΠΩΣ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΣΗ ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΧΡΟΝΙΚΟΥ ΟΡΙΟΥ ΔΥΟ (2) ΕΤΩΝ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΠΕΡΑΙΩΣΗ ΤΡΕΧΟΥΣΑΣ ΧΡΗΣΕΩΣ.ΕΤΣΙ ΟΙΚΟΔΟΜΕΙΤΑΙ ΣΧΕΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΠΟΝΗΡΑ «ΟΤΙ ΚΑΠΟΤΕ ΘΑ ΣΟΥ ΤΑ ΠΑΡΩ ,ΔΗΛΩΝΕ ΤΩΡΑ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙΣ».ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑ ΝΟΥ ΚΑΙ ΠΡΑΤΕΙ ΑΝΑΛΟΓΑ .

    12.ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΝΩ ΤΗΡΟΥΝ ΒΙΒΛΙΑ ΔΕΝ ΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ Φ.Π.Α.,ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙΑΣ ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ.ΚΑΝΟΥΝ ΑΓΟΡΕΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΑΛΛΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ ΠΟΛ/ΣΙΑ(11,5%)
    ΕΠΙΣΗΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ ΑΓΡΟΤΩΝ,ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΓΡΟΤΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ, ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΘΟΛΟ.

    13.ΑΜΕΣΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ, ΤΗΡΗΣΗ ΔΙΠΛΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΩΝ Α.Ε.ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΚΠΕΜΠΕΙ S.O.S.

    14.ΑΜΕΣΗ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΑ 180 ΕΝΣΗΜΑ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ.

    15.ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΣΤΙΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ:
    –ΣΤΑ ΕΞΩΤ.ΙΑΤΡΕΙΑ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 10 ΕΥΡΩ
    –ΣΤΑ ΕΚΤΑΚΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 20 ΕΥΡΩ
    –ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 50 ΕΥΡΩ ΑΠΑΞ