Άρθρο 5 Διαδικασία χορήγησης αδειών Φ.Δ.Χ.

1. Για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου οι ενδιαφερόμενες μεταφορικές εταιρείες του άρθρου 3 του παρόντος νόμου υποβάλλουν αίτηση ενώπιον της Επιτροπής του επόμενου άρθρου. Με την αίτηση υποβάλλονται και τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) Καταστατικό σύστασης μεταφορικής εταιρείας με μορφή Α.Ε. ή Ε.Π.Ε.
β) Φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα.
γ) Άδεια Οδικού Μεταφορέα Εμπορευμάτων.
δ) Αντίγραφα Ποινικού Μητρώου των μετόχων ή των εταίρων.
ε) Αντίγραφα συμβολαίων ιδιοκτησίας ή μίσθωσης χώρων για εγκαταστάσεις για την στάθμευση, φύλαξη και συντήρηση των οχημάτων τους.
2. Μετά την κατάθεση των παραπάνω δικαιολογητικών η Επιτροπή του επόμενου άρθρου αποφασίζει για τη χορήγηση ή μη των αιτουμένων αδειών κυκλοφορίας και σε καταφατική περίπτωση εκδίδει έγκριση θέσης σε κυκλοφορία νέου Φ.Δ.Χ. στην οποία, εκτός των άλλων, αναγράφεται η κατηγορία εκπομπών του αυτοκινήτου και ο αριθμός του διπλοτύπου της Δ.Ο.Υ. περί καταβολής της εισφοράς που προβλέπεται στο άρθρο 4 παράγραφος 2 του παρόντος. Η άδεια παραχωρείται για κάθε αυτοκίνητο (ελκυστήρα ή ρυμουλκό) και ισχύει για ένα ρυμουλκούμενο ή επικαθήμενο. Στην περίπτωση αυτή η εισφορά υπολογίζεται για το συνολικό μικτό βάρος του συρμού ανεξάρτητα εάν στο μέλλον αυτά διασπαστούν.
3. Η έγκριση της άδειας Φ.Δ.Χ. ισχύει για έξι (6) μήνες από την έκδοσή της. Σε περίπτωση μη υλοποίησής της αυτή παύει να ισχύει, η δε αιτούσα εταιρεία υποβάλλει εκ νέου πλήρη δικαιολογητικά. Η έγκριση, μαζί με τη βεβαίωση της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. περί καταβολής της εισφοράς που προβλέπεται στο άρθρο 4 παράγραφος 2 του παρόντος νόμου, υποβάλλεται στην κατά τόπο αρμόδια Νομαρχιακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία υποχρεούται να εκδώσει νέα άδεια κυκλοφορίας σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του παρόντος.
4. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του παρόντος άρθρου.

  • Άρθρο 5, 6 και 7 – Γενική παρατήρηση
    Για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας προτείνουμε την κατάργηση στα εν λόγω άρθρα των αναφερομένων περί κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όσον αφορά τις διαδικασίες για την εφαρμογή του Νόμου.

    Άρθρο 5
    Παραγρ.2
    Καταρχήν θεωρούμε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί στο εν λόγω άρθρο συγκεκριμένος χρόνος χορηγήσεως άδειας κυκλοφορίας ΦΔΧ, διαφορετικά θα ακυρωθεί στην πράξη κάθε όφελος από την απλοποίηση συστάσεως εταιρειών και επιχειρήσεων (one stop), την οποία προωθεί το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
    Σημειώνουμε εδώ ότι οι διαδικασίες συστάσεως έχουν ήδη απλοποιηθεί και ως παράδειγμα αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 4 παραγρ.2 περ.α’ του κωδικοποιημένου Ν.2190/1920 περί ΑΕ, η εποπτεύουσα Αρχή δεν ασκεί έλεγχο νομιμότητας στην εταιρεία, εφόσον το μετοχικό κεφάλαιο αυτής δεν υπερβαίνει το ποσό των €3.000.000,00.
    Ουσιαστικά προτείνουμε την άμεση αδειοδότηση των επιχειρήσεων με την προσκόμιση και τον έλεγχο των προβλεπόμενων εγγράφων. Προς επίρρωση των επιχειρημάτων μας, σας τονίζουμε ότι αποθαρρύνονται οι επενδύσεις στη χώρα μας κυρίως λόγω της καθυστέρησης αδειοδότησης και όχι τόσο λόγω της γραφειοκρατίας περί την ίδρυση των επιχειρήσεων.
    Επίσης στο συγκεκριμένο άρθρο θα πρέπει να ορισθούν τα δικαιώματα των υποψηφίων επενδυτών σε περίπτωση απόρριψης της άδειας κυκλοφορίας και ο ταχύτατος χρόνος ‘εκκαθάρισης’ της διαφοράς.
    Επίσης, θα πρέπει να επισημανθεί ότι πουθενά δεν γίνεται μνεία για ανεξάρτητα Ημιρυμουλκούμενα (trailers), τα οποία θα πρέπει να αποδεσμευθούν εντελώς από κάθε τυπική διαδικασία αδειοδοτήσεως, ταξινομήσεως, κλπ. Τούτο θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένο, μεταξύ άλλων, και λόγω της ιδιαίτερης μορφολογίας της χώρας (νησιά, κλπ) αλλά και για την τόνωση της πολύτροπης συνδυασμένης μεταφοράς.

  • 29 Απριλίου 2010, 11:59 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΠΕΤΡΑΚΑΚΙΣ

    1. Για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ. ……..

    προτεινόμενη προσθήκη παραγράφου

    στ) Γνωστοποίηση του διορισμού ενός ή περισσότερων συμβούλων ασφαλείας (ΣΑΜΕΕ) για τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, υπεύθυνους για την αποφυγή κινδύνων εγγενών σε τέτοιες δραστηριότητες όσον αφορά σε άτομα, ιδιοκτησίες και στο περιβάλλον, εφόσον η εταιρεία κατέχει ή αιτείται την χορήγηση άδειας κυκλοφορίας ΦΔΧ ειδικής μεταφοράς επικινδύνων εμπορευμάτων.

  • 28 Απριλίου 2010, 10:03 | Λάμπρος Γ. Χρανιώτης

    Να ληφθεί μέριμνα για την συμπλήρωση των διατάξεων του άρθρου 19 του Ν.3534/2007 και συγκεκριμένα της έννοιας της «Έδρας» των φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, δεδομένου ότι στο ισχύον νομικό πλαίσιο των τρίτροχων φορτηγών οχημάτων δημόσιας χρήσης που αντικατέστησαν,(ν.δ.3334/1955, ν.383/1976, ν.1073/1980 και ν.1959/1991) δεν προσδιοριζόταν με σαφήνεια, με συνέπεια να δημιουργούνται προβλήματα στις αρμόδιες υπηρεσίες όταν καλούνται να εξετάσουν θέματα μεταφοράς της έδρας Φ.Δ.Χ.

  • 27 Απριλίου 2010, 19:46 | Δημήτρης Αποστόλου

    Μια άδεια ΔΧ 40 τόνων στοιχίζει σήμερα 40 000 ευρώ.Με τα δικά σας δεδομένα κύριε υπουργέ η απελευθέρωση για την ίδια άδεια θα στοιχίζει 90 000 ευρω κι ενα φορτηγό euro-4 αξίας 70-80 000 ευρώ θα απαιτούσε αρχικό κεφάλαιο 170 000 ευρώ!!Μήπως με το σκεπτικό αυτό βαφτίζουμε τον επερχόμενο νόμο απελευθέρωση επαγγέλαμτος,ενώ ουσιαστικά κατοχυρώνουμε τα δικιώματα των αδειών ΔΧ στους είδη έχοντες;

  • 27 Απριλίου 2010, 12:52 | ΚΩΣΤΑΣ

    Η σύσταση επιτροπών αυξάνει τους χρόνους έκδοσης, το κόστος έκδοσης των αδειών αλλά και…ανεβάζει το κασέ της μίζας. Επειδή δεν έχουμε εμπιστοσύνη στον «Χ» υπάλληλο βάζουμε επιτροπή ελπίζοντας ότι ένας εξ αυτών δεν θα τα «παίρνει» άρα θα περπατήσει το σύστημα.
    Όχι κε υπουργέ καινοτομήστε.
    Συγκεντρώνει ο ενδιαφερόμενος τα δικαιολογητικά, τα υποβάλλει στο αρμόδιο γραφείο εγκρίνονται από τον υπάλληλο χειριστή αυθημερόν ει δυνατόν και ενημερώνεται ο πολίτης μέσω email για την έγκριση η μή της αίτησης με τους λόγους τυχόν απόρριψης, εντός 2ημέρου από καταθέσεως των δικαιολογητικών. Εφόσον ο πολίτης διαφωνήσει με την εκτίμηση του υπαλλήλου αποστέλλει αιτιολογημένο αίτημα επανεξέτασης στον προιστάμενο του υπαλλήλου που το απέρριψε, καταβάλοντας ένα υψηλό όμως παράβολο (ώστε να αποφευχθούν οι αναιτιολόγητες διαφωνίες)το οποίο σε περίπτωση που δικαιωθεί του επιστρέφεται και καταβάλλεται ως πρόστιμο από τον υπάλληλο που απέριψε το αίτημα αναιτιολόγητα. Αν εν δικαιωθεί καταπίπτει υπέρ του δημοσίου. Αυτό προυποθέτει βέβαια τεχνοκρατικά κριτήρια αξιολόγησης μιάς αίτησης ώστε να αποφεύγεται η προσωπική εκτίμηση- κρίση του υπαλλήλου. Η αίτηση πρέπει να ελέγχεται με βάση την αρχή GO or NO GO.
    ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΥΠΕΥΘΗΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ, και όχι για κάθε υπάλληλο να έχουμε ένα ελγκτή και μιά επιτροπή να ελέγχει τον ελεγκτή κ.ο.κ

  • 27 Απριλίου 2010, 12:41 | ΚΩΣΤΑΣ

    Αυτό ακριβώς φωτογραφίζει το νομοσχέδιο κ. Μητσόπουλε (κατά την άποψή μου πάντα)…Την τυπική απλευθέρωση αλλά ουσιαστική «μή απελευθέρωση» του επαγγέλματος. Εκτός και άν από αύριο σε όλα τα ελέυθερα επαγγελματα κοστολογηθεί ή έκδοση άδειας σε 100.000 ευρώ επίσης.

  • 26 Απριλίου 2010, 14:07 | Μιχάλης Μητσόπουλος

    «Μετά την κατάθεση των παραπάνω δικαιολογητικών η Επιτροπή του επόμενου άρθρου αποφασίζει για τη χορήγηση ή μη των αιτουμένων αδειών κυκλοφορίας και σε καταφατική περίπτωση εκδίδει έγκριση θέσης σε κυκλοφορία νέου Φ.Δ.Χ.»
    Εάν με την εκπλήρωση των τυπικών προσόντων και την καταβολή του (ακριβού) τέλους δεν είναι αυτόματη η χορήγηση της άδειας αλλά ενδέχεται η επιτροπή να αποφασίσει για τη «μη χόρήγηση» της, έχουμε τυπικά απελευθέρωση? Μου φαίνεται πως όχι.

  • 24 Απριλίου 2010, 19:53 | ΣΤΑΜΑΤΟΥΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    Μεγάλη προσοχή στη σύσταση της επιτροπής.