Άρθρο 3 Μεταφορικές εταιρείες

1. Μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, είναι δυνατή η σύσταση μεταφορικών εταιρειών με τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας (Α.Ε.) ή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης (Ε.Π.Ε.) με σκοπό την εκτέλεση διεθνών, εθνικών, νομαρχιακών και ειδικών μεταφορών, για μία ή περισσότερες από τις κατηγορίες αυτές, εφαρμοζομένων αντιστοίχως, όπου δεν προβλέπεται ειδική ρύθμιση, του Ν. 2190/1920 και του Ν.3190/1955.

2. Οι εταιρείες της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου συνιστώνται με τους ακόλουθους τρόπους:
α) Με εισφορά της κυριότητας των Φ.Δ.Χ. ιδιοκτησίας των οικείων Ιδιότυπων Μεταφορικών Εταιρειών και των μεμονωμένων οδικών μεταφορέων. Στην περίπτωση αυτή κεφάλαιο της εταιρείας αποτελεί η αξία των εισφερομένων οχημάτων (Φ.Δ.Χ., ρυμουλκουμένων και επικαθημένων) που έχουν ειδική άδεια κυκλοφορίας, καθώς και η τυχόν καταβολή σε χρήμα. Η εκτίμηση της αξίας των οχημάτων γίνεται κατά παρέκκλιση του άρθρου 9 του Ν. 2190/1920, από την Εκτιμητική Επιτροπή του άρθρου 7 του παρόντος νόμου.
β) Με μίσθωση των Φ.Δ.Χ. ιδιοκτησίας των οικείων Ιδιότυπων Μεταφορικών Εταιρειών και των μεμονωμένων οδικών μεταφορέων. Στην περίπτωση αυτή το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας καταβάλλεται σε χρήμα και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο προβλεπόμενο για τις Α.Ε ή τις Ε.Π.Ε.. Η σύμβαση μίσθωσης είναι ορισμένου χρόνου και η διάρκειά της λήγει με τη λήξη ανάθεσης του έργου. Οι συμβαλλόμενοι ιδιοκτήτες που έχουν μισθώσει το όχημά τους υποχρεούνται να διαθέτουν αυτό κατ΄ αποκλειστικότητα στην εταιρεία και για το έργο αυτής έναντι μισθώματος άνευ οδηγού σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 91/1988 (ΦΕΚ 42 Α), όπως ισχύει, ή με τον οδηγό έναντι προκαθορισμένης χιλιομετρικής αποζημίωσης σύμφωνα με το κύκλωμα εργασίας που καθορίζει η συνιστώμενη μεταφορική εταιρεία. Στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του μισθωμένου οχήματος είναι και οδηγός του αυτοκινήτου αυτού, η εταιρεία αποζημιώνει τις υπηρεσίες του ως οδηγού με δελτίο παροχής υπηρεσιών βάσει σχετικής σύμβασης που υπογράφουν μεταξύ τους. Τον ιδιοκτήτη εκμισθωτή βαρύνουν οι δαπάνες μισθοδοσίας και ασφάλισης του οδηγού που αυτός προσλαμβάνει καθώς και η συντήρηση και η φύλαξη του οχήματος. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι βασικοί όροι των συμβάσεων μίσθωσης, οι ελάχιστες υποχρεώσεις των συμβαλλομένων μερών, οι παρεχόμενες υπηρεσίες και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

γ) Με εισφορά της κυριότητας των Φ.Δ.Χ. ιδιοκτησίας των οικείων Ιδιότυπων Μεταφορικών Εταιρειών και των μεμονωμένων οδικών μεταφορέων και μίσθωση αυτών σύμφωνα με τα εδάφια α’ και β’ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
3. Οι μετοχές των εταιρειών του παρόντος άρθρου είναι ονομαστικές μπορούν δε να μεταβιβαστούν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα που πληρούν τις διατάξεις της Οδηγίας του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων 74/561/ΕΟΚ της 12ης Νοεμβρίου 1974 «περί προσβάσεως στο επάγγελμα του μεταφορέα εμπορευμάτων στον τομέα των εσωτερικών και διεθνών οδικών εμπορευματικών μεταφορών» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.

4. Η κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου σύσταση μεταφορικών εταιρειών υπό μορφή Α.Ε. ή Ε.Π.Ε., οι εισφορές των εταίρων ή μετόχων, η μεταβίβαση των φορτηγών αυτοκινήτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων και οι συμβάσεις μίσθωσης των φορτηγών αυτοκινήτων απαλλάσσονται κάθε δικαιώματος υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων και φόρου ή τέλους, εξαιρουμένου μόνο του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου έχουν εφαρμογή και στις περιπτώσεις μετατροπής ή συγχώνευσης μεταφορικών εταιρειών που λειτουργούσαν πριν την ισχύ του παρόντος, εφόσον ολοκληρώσουν τη διαδικασία μετατροπής εντός δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

5. Επιτρέπεται η συγχώνευση μεταφορικών εταιρειών, ανεξαρτήτως εάν αυτές λειτούργησαν πριν ή μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.

6. Οι Α.Ε. ή Ε.Π.Ε. που έχουν συσταθεί πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, καθώς και αυτές που θα συσταθούν ή θα μετατραπούν σύμφωνα με τις διατάξεις αυτού, εντάσσονται στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου για τη δημιουργία ή εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του, την αγορά γηπέδων για τη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων, χώρων στάθμευσης και συνεργείων, εισαγωγή συστημάτων τηλεματικής και επικοινωνιών, τη δημιουργία εγκαταστάσεων εφαρμογών logistics, την προμήθεια μηχανημάτων, ιδίως ανυψωτικών, για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους, καθώς και την αντικατάσταση των οχημάτων τους με οχήματα νέας τεχνολογίας.

  • 4 Μαΐου 2010, 07:51 | Παναναης Δημητρης

    Οι μεταφορεις που ειδη υπαρχουν θα πρεπει να μπουν σε εταιρειες?Ειναι δυνατον?Θα πρεπει δηλαδη να επιλεξουμεμια εταιρεια και να ενταχθουμε?Πρεπει πιστευω ο θεσμος του μεταφορεα να υπαρχει και στο μελλον.Χωρις γραφεια γιατι διαφορετικα ανεβαινει και το κοστος για τονκαταναλωτη.Μα καλα ολα αυτα για το συμφερον του καταναλωτει δεν τα κανετε.Τι κανετε δηλαδη βαζεται επιπελον εξοδα στο επαγγελμα για να αυξηθουν οι μεταφορες?

  • Αρθρο 3 Μεταφορικες εταιρειες

    Το νομοσχεδιο θα πρεπει να τολμησει ρηξικελευτες τομες που θα δωσουν αερα ανθησης στις μεταφορες, οπως :
    1. Θα πρεπει να καθοριστει ένας ελαχιστος αριθμος ιδιοκτητων οχηματων για να συσταθει μια ΕΠΕ η ΑΕ, πχ 5 η 10. Το κρισιμο στοιχειο επιτυχιας της ΑΕ η ΕΠΕ δεν είναι το νομικο της καθεστως από μονο του αλλα το μεγαλο μεγεθος της με τις οικονομιες κλιμακας, συνεργασιες και συνεργιες που υποστηριζει. . Δεν είναι δυνατον να θελουμε τον εκσυγχρονισμο της ελληνικης μεταφορας και να γινει ανταγωνιστικη με αλλων χωρων (Τουρκια, Βαλκανια, Γερμανια, Γαλλια, Ολλανδια, κλπ) που διαθετουν εταιρειες με στολους εκατονταδων οχηματων αν οι ελληνικες εταιρειες εχουν μονο οσα τα δακτυλα μιας χειρος!)

    Θα πρεπει μια ΜΕ απαραιτητα να κατεχει και εισφερομενα οχηματα και όχι μονο μισθωμενα. Για καθε μια αδεια-οχημα που θα εισφερεται η κυριοτητα του, και μεχρι τα πρωτα 10, να δικαιουνται να εχουν και 2 μισθωμενα, για το καθενα από τα επομενα 10 (11-20) να εχουν 3 μισθωμενα, και για πανω από 21 απεριοριστο αριθμο μισθωμενων.
    Η δυνατοτητα συστασης Μεταφορικης εταιρειας μονο με μισθωσεις χωρις να κατεχει και ιδιοκτητο στολο, πρεπει να αποτραπει διοτι ενθαρρυνει την εισοδο στην αγορα ενδιαμεσων μεσολαβητων χωρις κατοχη μεταφορικων μεσων, δεν παρεχει πλαισιο για μακροχρονη εταιρικη στρατηγικη και αποκοιμιζει τους μεταφορεις σε περιθωριακο ρολο μισθωτη της αδειας.
    2. Θα πρεπει να δοθουν κινητρα ευνοικων προβλεψεων μονο για μεγαλες (πχ ανω των 400 ΜΤ τοναζ ιδιοκτητου στολου- 10 οχηματαΧ40ΜΤ ) μετοχικες εταιρειες που θα προελθουν από σημερινους μεταφορεις. όπως για παραδειγμα :
    2.α. Η δυνατοτητα συστασης εταιρειας αποκλειστικα με μισθωση οχηματων και χωρις εισφορα κυριοτητας να είναι δυνατη μονο για οσες ΙΜΕ ΕΠΕ εχουν συσταθει μεχρι 30.04.10 και με προθεσμια υλοποιησης αυτης της δυνατοτητας μεχρι 31.12.10
    2.β. Ευνοικη φορολογηση για τα πρωτα 3 χρονια λειτουργιας
    2.γ. Ενταξη σε αναπτυξιακα προγραμματα
    2.δ. Χορηγηση δωρεαν 1 αδειας για καθε 3 που εισφερθηκαν στην ΑΕ η ΕΠΕ.
    2.ε. Αυξηση του μικτου βαρους, για οσα οχηματα εχουν εισφερθει ως κυριοτητα, οσο είναι και το αντιστοιχο στην Γερμανια (44 ΜΤ) για να μειωθει το κοστος της μεταφορας και να υποστηριχτει η ανταγωνιστικοτητα της ελληνικης οικονομιας.
    2.στ. Ελκυστηρες με αδειες ειδικων μεταφορων (πχ καυσιμα) που εισφερονται ως κυριοτητα σε Μετ Εταιρεια, θα μπορει να ελκει ρυμουλκουμενα αλλων ειδικων μεταφορων η κοινου φορτου, ψυγειων, κλπ, ώστε να δοθει κινητρο σε οσους εισφερουν την αδεια τους. (αρθρο 5.2)
    2.ζ. Οι εταιρειες αυτές θα εχουν την δυνατοτητα να παρεχουν στους πελατες τους και άλλες υπηρεσιες συναφεις με την μεταφορα, όπως :
    – Παραγγελιοληψια και δρομολογηση για λογαριασμο των πελατων τους
    – Αποθηκευση. Συσκευασια, Μεταφορτωση
    – Εκδοση τιμολογιων και εισπραξη για λογαριασμο των πελατων
    – Εκπαιδευση οδηγων
    – Υπηρεσιες διαχειρισης στολου οχηματων και οδηγων τριτων εταιρειων

  • 2 Μαΐου 2010, 19:17 | Δημητρης

    Θεωρώ αδιανόητο να χάνεται το δικαίωμα της ατομικής επιχείρησης.

  • 2 Μαΐου 2010, 16:08 | Λιόντος Νίκος

    Ειμε Αυτοκινητιστης απο το 1983.
    Εμαι Προεδρος του Σωματειου Αυτοκινητιστων Φ.Δ.Χ και Προεδρος του Συνεταιρισμου Αυτ/στων Φ.Δ.Χ με εδρα το Δίστομο
    Στο ΑΡΘΡΟ 3ον στην παραγ.6 του παροντος μαζι με της Α.Ε και της Ε.Π.Ε να υπαχθουν και οι Συνεταιρισμοι Αυτοκινητιστων Φ.Δ.Χ που εχουν συσταθει πριν την ισχυ του παροντος. Διοτι πληρουν και της προυποθεσεις του ΑΡΘΡΟΥ 4 παραγραφος 1-δ του παροντος, δηλαδη διαθετουν και τους καταλληλους χωρους σταθμευσης ολων των οχηματων και της αποθηκευτικες εγκαταστασεις για την συντηρηση των οχηματων και εγκαταστασεις για την συντηρηση των οχηματων και αποθηκες δεξαμενες καυσιμων για τον εφοδιασμο του στολου τους και μονο με καυσιμα

  • 2 Μαΐου 2010, 06:14 | Σπύρος Προβολισιάνος

    Η πρόβλεψη για την επιχορήγηση μεταφορικών εταιρειών είναι προς την θετική κατεύθυνση, καθώς αναγνωρίζεται το πολύτιμο έργο των μεταφορών και η συνεισφορά τους στο ΑΕΠ.
    Παράλληλα, προτείνεται την υπαγωγή των ανωτέρω επιχειρήσεων και σε άλλα αναπτυξιακά προγράμματα, όπως π.χ. το ΕΣΠΑ, με σκοπό την βοήθεια και μικρότερων επιχειρήσεων, οι οποίες θα χρειάζονται επενδύσεις μικρότερης κλίμακας από αυτές που υπάγονται στον Αναπτυξιακό Νόμο.
    Επίσης, προτείνεται να επιχορηγείται εκτός από την αντικατάσταση και η αγορά νέων πρόσθετων οχημάτων. Ειδικώς για τις μεταφορικές εταιρείες, κριτήριο βαθμολόγησης για την υπαγωγή τους σε επιχορηγούμενα προγράμματα θα μπορούσαν να αποτελούν και οι εκπεμπόμενοι ρύποι των υφιστάμενων και μελλοντικών οχημάτων τους.

  • 30 Απριλίου 2010, 07:15 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΠΕΤΡΑΚΑΚΙΣ

    Κρίνεται αναγκαία η πρόβλεψη παροχής εξουσιοδότησης από τον Νόμο στον Υπουργό Υποδομών – Μεταφορών και Δικτύων, για την έκδοση Υπουργικής απόφασης όπου θα εξειδικεύονται οι κυρώσεις – ποινές στους μεμονωμένους μεταφορείς και Μεταφορικές επιχειρήσεις που δεν εκτελούν τις μεταφορές σύμφωνα με τις Διεθνείς Συμβάσεις το Ευρωπαϊκό και Εθνικό Δίκαιο και τις ειδικές διατάξεις περί επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών σε τρίτους.

  • Άρθρο 3
    Παραγρ.2 περίπτ. α’
    Θεωρούμε ότι η εκτίμηση της αξίας των οχημάτων θα πρέπει να γίνεται εναλλακτικά και από Ορκωτούς Ελεγκτές, εκτιμητές ή εμπειρογνώμονες και όχι αποκλειστικά από την Εκτιμητική Επιτροπή του άρθρου 7 του παρόντος Νομοσχεδίου.
    Παραγρ.2 περίπτ. β’
    Θεωρούμε ότι είναι ασαφής η ρύθμιση περί μισθώσεως φορτηγών οχημάτων Δ.Χ. και δε λαμβάνονται υπόψη όσα ορίζονται από την ήδη ισχύουσα νομοθεσία, ήτοι το άρθρο 7 του Ν. 3446/2006 και το Π.Δ. 91/1988.
    Η παρούσα πρόταση νόμου επιτρέπει τη συγχώνευση των μεταφορικών εταιρειών αλλά παραλείπει οποιαδήποτε αναφορά στο Ν.Δ. 1297/1972 και στο Ν. 2166/1993 περί φορολογικών κινήτρων και θεωρούμε ότι θα πρέπει να δοθούν διευκρινίσεις.

  • Αντικατάσταση και απόσυρση από την κυκλοφορία παλαιών ρυπογόνων και ανασφαλών φορτηγών οχημάτων:

    Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός η γήρανση του στόλου φορτηγών οχημάτων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, κυρίως στις εθνικές μεταφορές. Ο γηρασμένος στόλος αυτός περιλαμβάνει οχήματα τα οποία δεν είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και φέρουν παρωχημένους τεχνολογικά κινητήρες, οι οποίοι ρυπαίνουν πολύ περισσότερο, ενώ ταυτόχρονα η συντήρηση του και τα λειτουργικά του κόστη είναι ιδιαίτερα υψηλά. Στο γεγονός αυτό συνέτεινε και καθιερωθείσα άτυπη υπεραξία της άδειας, η οποία απορροφούσε σημαντικούς πόρους που με το νέο καθεστώς (προσδοκάται ότι) θα διατεθούν για αγορά σύγχρονου εξοπλισμού. Αυτονόητα, το εκ νέου προβλεπόμενο υψηλό κόστος απόκτησης της άδειας, καθιστά και πάλι την απόκτηση καινούριου οχήματος απαγορευτική. Πέρα από την ανωτέρων πρότασή μου για θεσμοθέτηση χαμηλότερου κόστους κτήσης αδειών στα πλαίσια του ΣΝ και τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 4, παράγραφος 3, οι οποίες προβλέπουν θετικά μέτρα θέσης στην κυκλοφορία περιβαλλοντικά φιλικότερων φορτηγών οχημάτων, καθώς και την ένταξη των επενδύσεων τροχαίου υλικού προς μεταφορικό σκοπό σε αναπτυξιακό νόμο, θα ήταν χρήσιμο να εξεταστούν και άλλα μέτρα ενθάρρυνσης της αντικατάστασης παλαιών, ρυπογόνων και ανασφαλών φορτηγών με νέα, σύγχρονης τεχνολογίας, με κίνητρα όπως επιδότηση επιτοκίου για την αγορά μεταφορικού εξοπλισμού και διευκόλυνσης μεσοπρόθεσμων δανείων (πέντε έως επτά χρόνων), με χαμηλότερο της αγοράς συντελεστή τοκισμού, για την αγορά και προσαρμογή παλαιών οχημάτων με νέα, σύγχρονων προδιαγραφών. Θα ήταν χρήσιμο, επίσης, να εξεταστεί η εθελούσια απόσυρση από την κυκλοφορία φορτηγών οχημάτων απόσυρση παλαιών οχημάτων άνω των 3,5 τόνων εντός των επόμενων (2-4) ετών με προσφορά κινήτρων από την Πολιτεία. Παρόμοια προγράμματα εφαρμόστηκαν σε άλλες χώρες για τις εθνικές μεταφορές, με αποτέλεσμα την αντικατάσταση ή και ολοσχερή απόσυρση χιλιάδων φορτηγών αυτοκινήτων εντός 2 ετών.

    Ενθάρρυνση συμμετοχής των οδικών, εθνικών και διεθνών μεταφορέων εμπορευμάτων στις Συνδυασμένες μεταφορές, ανάπτυξη σχετικών υποδομών και εξοπλισμού:

    Συμμετοχή των εταιρειών οδικών μεταφορέων στις συνδυασμένες μεταφορές για την συμπλήρωση/ολοκλήρωση μεταφορικών υπηρεσιών με χρήση σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών ασυνόδευτων μοναδοποιημένων φορτίων (ημιρυμουλκουμένων – κινητών αμαξωμάτων – εμπορευματοκιβωτίων), που εναλλάσσουν το μέσο μεταφοράς κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού, από πλοίο σε τρένο ή/και φορτηγό, συνεισφέροντας στην βιώσιμη ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των ελληνικών οδικών μεταφορών και την καλύτερη αξιοποίηση των διατιθέμενων μεταφορικών μέσων. Προτείνεται η άνευ περιορισμού απόκτηση και χρήση ημιρυμουλκουμένων – κινητών αμαξωμάτων – εμπορευματοκιβωτίων σαν ξεχωριστά τμήματα του εξοπλισμού μεταφορών στις εταιρείες οδικών μεταφορών που θα συσταθούν βάσει του νέου Νόμου ή που ήδη λειτουργούν. Επίσης προτείνεται η ενίσχυση των ως άνω εταιρειών για την χρησιμοποίηση, κατασκευή ή και συμμετοχή σε σχήματα υλοποίησης εμπορευματικών κέντρων και τέρμιναλ οδικών μεταφορών, χώρων στάθμευσης και φύλαξης φορτηγών οχημάτων. Ενδεικτικές προτάσεις ενθάρρυνσης των εταιρειών οδικών μεταφορών για την υλοποίηση, συμμετοχή και λειτουργία σε συστήματα συνδυασμένων μεταφορών και logistics είναι οι εξαιρέσεις καταβολής τελών κυκλοφορίας, οι απαλλαγές διοδίων, τα μειωμένα ποσοστά φορολόγησης, καθώς και η επιδότηση κατασκευής τερματικών σταθμών και εμπορευματικών κέντρων συνδυασμένων μεταφορών, είτε άμεσα είτε έμμεσα, στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Νόμου.

  • Εγκαταλείφθηκε εντελώς αναίτια και χωρίς κανένα απολύτως σκεπτικό η προβλεπόμενη εκ του Νόμου 383/1976 Ιδιότυπη Μεταφορική Εταιρεία – Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (Ι.Μ.Ε.-Ε.Π.Ε.). Είναι βέβαιο ότι το πεπαλαιωμένο νομοθετικό πλαίσιο έχει καταστήσει τον συγκεκριμένο εταιρικό τύπο επιχειρησιακό «απολίθωμα» το οποίο δεν μπορεί πλέον να παρακολουθήσει τις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς των χερσαίων οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
    Εντούτοις δεν θα πρέπει να διαφύγει της προσοχής σας ότι:
    1.- Από επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (πρβλ. Πόρισμα Επιτροπής 2002) το 86% των εταιρειών που λειτουργούν σήμερα στις μεταφορές, έχουν την μορφή Ι.Μ.Ε. – Ε.Π.Ε.
    2.- Ο συγκεκριμένος εταιρικός τύπος δημιουργήθηκε μόνο για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και αφού ελήφθησαν υπόψιν οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κλάδου των συγκεκριμένων μεταφορών.
    3.- Δεν υπάρχει καμμία ουσιαστική νομική διαφορά μεταξύ της μισθωτικής Ε.Π.Ε. που προβλέπεται από το παρόν σχέδιο νόμου (παρ. 2β) και της Ι.Μ.Ε.- Ε.Π.Ε. (άρθρο 3 ν. 383/1976). Επεξηγηματικά αναφέρουμε ότι στην μίσθωση ενός Δ.Χ. φορτηγού αυτοκινήτου ο ιδιοκτήτης του Δ.Χ. φορτηγού αυτοκινήτου θα παραχωρεί την χρήση του οχήματος του στην Ε.Π.Ε. δια συμβάσεως μισθώσεως, ενώ στην ΙΜΕ-ΕΠΕ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 παρ. 1 εδ αα΄ του ν. 383/1976 ο ιδιοκτήτης του Δ.Χ. φορτηγού αυτοκινήτου παραχωρεί «την άσκησιν του δικαιώματος εκμεταλλεύσεως του, δι` ούτινος συμμετέχει, φορτηγού αυτοκινήτου, αδιαλείπτως καθ` άπασαν την διάρκειαν της εταιρικής σχέσεως, δυνάμενος να παρακρατή πάντα τα λοιπά επί τούτου δικαιώματα και ιδία την κυριότητα και νομήν» όπως αυτολεξεί αναφέρεται στο σχετικό εδάφιο του Νόμου 383/1976.
    4.- Σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να στερηθούμε της δυνατότητας να επιλέξουμε μεταξύ όλων των υπαρχόντων κεφαλαιουχικών εταιρικών τύπων (Α.Ε. – Ε.Π.Ε. και Ι.Μ.Ε.-Ε.Π.Ε.) χωρίς αποκλεισμούς και σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να εξαναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε διάλυση των επιχειρήσεων (ΙΜΕ-ΕΠΕ) που συντηρούμε με κόπους και θυσίες τόσα χρόνια, προκειμένου να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις.
    Όπως προαναφέραμε είναι αναγκαίο να προβλεφθεί στο σχέδιο νόμου και η σύσταση Ιδιότυπων Μεταφορικών Εταιρειών (ΙΜΕ-ΕΠΕ) οι οποίες θα δύνανται να διενεργούν εθνικές, διεθνείς, νομαρχιακές και ειδικές μεταφορές πετρελαιοειδών προϊόντων, παράλληλα δε θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα των ΙΜΕ-ΕΠΕ να προσφέρουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες με την εισαγωγή τους στον χώρο της αποθήκευσης, διανομής (Logistics), ομαδοποίησης φορτίων και συσκευασίας αυτών, την δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, πρατηρίων καυσίμων για τον εφοδιασμό των οχημάτων της εταιρείας και λοιπές συναφείς υπηρεσίες. Επίσης η φορολόγηση του μεταφορέα θα πρέπει να ολοκληρώνεται εντός των κόλπων της εταιρείας καθώς ο μεταφορέας θα έχει παραδώσει καθ’ ολοκληρία την χρήση και εκμετάλ-λευση του Δ.Χ. φορτηγού αυτοκινήτου του στην εταιρεία.
    Το ανωτέρω προτεινόμενο εταιρικό καθεστώς είναι αποδεδειγμένα απείρως πιο ελκυστικό για τους μεταφορείς από το προτεινόμενο καθεστώς των μισθωτικών Α.Ε. και Ε.Π.Ε. που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου όπου παρουσιάζονται κάποια σημαντικά νομικά κενά και συγκεκριμένα:
    1.- Η σύμβαση μίσθωσης κατά το Π.Δ. 91/88 έχει προκαθορισμένη μέγιστη χρονική διάρκεια (3 ετία). Η σύνδεση της τύχης μιας εταιρείας με μια σύμβαση μίσθωσης με εκ του νόμου ορισμένη διάρκεια ή με συμβάσεις ανάθεσης έργου, θεωρούμε ότι δεν προάγει βιώσιμα, ισχυρά και ανταγωνιστικά εταιρικά σχήματα αλλά προσωρινές, θνησιγενείς και ευκαιριακές ενώσεις. Ποια θα είναι η τύχη των μελών των υπό σύσταση εταιρειών μετά τις λήξεις των συμβάσεων μισθώσεως ή των συμβάσεων ανάθεσης έργου;
    2.- Θα είναι δυνατή η σύσταση εταιρείας ανεξαρτήτως συνολικού μικτού βάρους των εισφερθέντων κατά κυριότητα ή μίσθωση αυτοκινήτων; Θα είναι δυνατή η σύσταση εταιρείας έστω και με ένα Δ.Χ. φορτηγό αυτοκίνητο;
    3.- Προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία η μίσθωση οχήματος με οδηγό; Προβλέπεται η μίσθωση οδηγών ή μήπως είναι ορθότερος ο νομικός χαρακτηρισμός της συγκεκριμένης μίσθωσης ως σύμβαση έργου;
    4.- Ποια θα είναι η φορολογική αντιμετώπιση των μισθώσεων και των συμβάσεων έργου ενόψει της συμμετοχής στις υπό σύσταση μισθωτικές ΕΠΕ και ΑΕ; Με την παρούσα και ισχύουσα φορολογική νομοθεσία είναι αδύνατη – ασύμφορη η σύναψη συμβάσεων μισθώσεως και συμβάσεων έργου για τους μεταφορείς.
    5.- Μήπως όλοι αυτοί οι προβλεπόμενοι τύποι εταιρειών προάγουν την δημιουργία κεφαλαιουχικών εταιρειών από μεγαλοϊδιοκτήτες Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων, οι οποίοι είναι οι μοναδικοί που έχουν την δυνατότητα να συστήσουν κεφαλαιουχικές εταιρείες (ΑΕ και ΕΠΕ) και οι οποίοι στην συνέχεια θα μισθώσουν τα οχήματα των μεμονωμένων αυτοκινητιστών μετατρέποντας τους από ιδιοκτήτες σε οδηγούς – υπαλλήλους;
    6.- Με την προβλεπόμενη δυνατότητα – αρμοδιότητα του Υπουργού Μεταφορών να καθορίσει τους όρους της μίσθωσης και τους όρους παροχής υπηρεσιών (παρ. 2β), για τις υπό σύσταση εταιρείες και με δεδομένη την απουσία του εταιρικού τύπου της ΙΜΕ-ΕΠΕ, εγκαταλείπεται η τύχη των μεμονωμένων αυτοκινητιστών στις «διαθέσεις» του εκάστοτε Υπουργού Μετα-φορών.
    Η δυνατότητα μεταβίβασης των μετοχών των νέων εταιρειών που προβλέπεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 2 ουσιαστικά καθιστά ανενεργή την παράγραφο 4 του άρθρου 4 του σχεδίου νόμου. Μπορεί να απαγορεύεται η μεταβίβαση των εκδοθησομένων αδειών κυκλοφορίας εντός της πενταετίας από την έκδοση τους αλλά αφ’ ής στιγμής επιτρέπεται η μεταβίβαση των ονομαστικών μετοχών ελεύθερα και χωρίς χρονικούς περιορισμούς, αντί μεταβιβάσεως αδειών οι νέοι ιδιοκτήτες θα μεταβιβάζουν μετοχές ή εταιρικά μερίδια.
    Η δυνατότητα ένταξης των μεταφορικών ΑΕ και ΕΠΕ στον ανα-πτυξιακό νόμο υφίσταται και υπό το υφιστάμενο νομοθετικό καθεστώς, συνεπώς με την παράγραφο 6 του άρθρου 3 το παρόν σχέδιο νόμου «κομίζει γλαύκας εις Αθήνας».

  • 24 Απριλίου 2010, 19:34 | ΣΤΑΜΑΤΟΥΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    Η σύσταση μιας εταιρείας με τις ανωτέρω προϋποθέσεις είναι οικονομικά ανέφικτη για τον μεμονωμένο μεταφορέα (Τεράστιο κόστος για την ίδρυση και διατήρηση της)ειδικά σ’αυτήν τη δύσκολη οικονομικά περίοδο.
    Υποχρεώνει χιλιάδες μεταφορείς να κατευθυνθούν στο να ενσωματωθούν (να γίνουν υπάλληλοι) σε κάποια εταιρεία αλλά να φορολογούνται σαν ελεύθεροι επαγγελματίες.
    Για άλλη μια φορά τα μέτρα θα ευνοήσουν τις απρόσωπες μεγαλο- εταιρείες.
    Τα κόμιστρα θα είναι αυξημένα λόγω των μεγάλων πάγιων εξόδων των εταιρειών.
    Αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση του κόστους μεταφοράς και όχι η μείωση (για κάθε ευρωπαίο πολίτη).

    Το νου σας συνάδελφοι, κρατάτε κι όσο πάει!!

    Με εκτίμηση
    Μεμονωμένος μεταφορέας.

  • 23 Απριλίου 2010, 19:41 | Καρασακαλιδης Ομηρος

    ΔΕΝ ΑΝΦΕΡΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΤΟ ΜΙΝΙΜΟΥΜ ΤΟΝΑΖ Η ΑΡΙΘΜΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ!!!

  • 23 Απριλίου 2010, 18:34 | Καρασακαλιδης Ομηρος

    Θάπρεπε να προστεθεί εδώ ότι μεταφορικό έργο να μπορούν να παίρνουν μόνο μέσω μεταφορικών εταιριών.Δηλαδή να μην επιτρέπετε σε ιδιοκτήτη μισού αυτοκινήτου και ενος κινητού στο χέρι να μαζεύει δουλειές πέραν της δυνατότητας του αυτοκινήτου που εχει και να τις δίνει σαν πράκτορας σε άλλους μεταφορείς κρατώντας προμήθεια χωρίς μάλιστα να εκδίδει δελτία παροχής υπηρεσιών.