Άρθρο 9 Συμπλήρωση ωραρίου και δυνατότητα μειωμένου ωραρίου ιδιωτικών εκπαιδευτικών

 

Η παρ. 4 του άρθρου 27 του ν. 682/1977 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. α) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον επιθυμούν να εργασθούν λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον ιδιοκτήτη της σχολικής μονάδας. Αν ο ιδιοκτήτης αποδεχθεί την αίτηση, τη διαβιβάζει στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, και το διοριστήριο τροποποιείται αντίστοιχα. Ο διορισμός περισσότερων εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας με μειωμένο ωράριο επιτρέπεται.
β) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον δεν συμπληρώνουν το ωράριο του διοριστηρίου τους με βάση το υποχρεωτικό ή το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας στην οποία εργάζονται, απασχολούνται λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, με ανάλογη μείωση των αποδοχών τους.».

  • 14 Ιουλίου 2020, 23:43 | ΔΗΜΟΥ Γ.

    Πρώτα θα πρέπει να συμπληρώνει ο παλαιότερος Εκπαιδευτικός και μετά να προσλαμβάνει νέο Εκπαιδευτικό. Δίνετε τη δυνατότητα στο σχολάρχη να κατανέμει τις ώρες κατά το δοκούν. Είναι δυνατόν ενώ υπάρχουν ώρες να συμπληρώσει το ωράριο του ο Εκπαιδευτικός που έχει τα περισσότερα χρόνια να τις παίρνει ο Ιδιοκτήτης και να τις δίνει σε νεοπροσλαμβανόμενο εκπαιδευτικό; Θα επικρατήσει ζούγκλα μέσα στο Σχολείο. Καταστροφή του συναδελφικού κλίματος. Γιατί το κάνετε αυτό; Μισείτε τους Ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς;

  • 14 Ιουλίου 2020, 23:42 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΩ Γ.

    Οικειοθελή μείωση διδακτικού ωραρίου και κατ’ επέκταση μείωση αποδοχών. (Αλήθεια, υπάρχει ιδιωτικός εκπαιδευτικός που θα προβεί σε αυτήν τη δήλωση «οικειοθελώς»);

  • 14 Ιουλίου 2020, 23:41 | ΤΖΕΝΗ ΚΩΣΤΟΥΣΗ

    Νομιμοποιείται πλήρως η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας των Ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Δίνετε τη δυνατότητα στον Ιδιοκτήτη απειλώντας με απόλυση τον Εκπαιδευτικό να συναινέσει στη μείωση του ωραρίου του. Συνεπώς καταργείτε το διοριστήριο. Είναι δυνατόν ο Εκπαιδευτικός να επιθυμεί λιγότερες ώρες απ΄αυτές του Διοριστηρίου του; Επομένως μικρότερο μισθό; ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ τους Ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς!

  • 14 Ιουλίου 2020, 23:13 | Απόστολος Β.

    Άρθρο 9ο
    Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου, ανοίγουν τον δρόμο για μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων. Μέσα από τις διατάξεις καταργείται η δέσμευση του ιδιοκτήτη ως προς την παλαιότητα των εκπαιδευτικών. Παλαιοί εκπαιδευτικοί του σχολείου, άρα ακριβότερα αμειβόμενοι, κινδυνεύουν να μειωθεί το ωράριό τους τη μία χρονιά και να απολύονται την επόμενη, λαμβάνοντας μηδαμινή αποζημίωση. Η δυνατότητα ύπαρξης στην ίδια σχολική μονάδα πολλών εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας είναι στην κατεύθυνση της φροντιστηριοποίησης του ιδιωτικού σχολείου

  • 14 Ιουλίου 2020, 22:45 | Αριστόκριτος

    Απαράδεκτο άρθρο! Γιατί να θέλει κάποιος να δουλέψει λιγότερο και να τροποποιηθεί το διοριστήριό του; Γιατί να θέλει να υποαπασχολείται;
    Η μείωση ωραρίου οδηγεί σε φοβισμένο εκπαιδευτικό που θα υποκύπτει σε όλες τις πιέσεις του εργοδότη

  • 14 Ιουλίου 2020, 22:43 | ΜΑΡΙΑ

    Υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις, λόγω αλλαγής ωρολογίου προγράμματος, κατάργησης τμημάτων κά, στις οποίες ο εκπαιδευτικός έχει τυπικά πλήρες ωράριο και ουσιαστικά μειωμένο. Πόσους τέτοιους εκπαιδευτικούς μπορεί να αντέξει ένα ιδιωτικό σχολείο;

  • 14 Ιουλίου 2020, 22:15 | ΛΙΑ

    Ο Σοφός Νομοθέτης που προβλέπει τα πάντα ! Συγχαρητήρια για την διατύπωση ικανοποιεί κάθε επιθυμία των σχολαρχών!! Εκβιασμό,βλαπτική μεταβολή, ημιαπασχόληση… 3 σε 1 άρθρο

  • 14 Ιουλίου 2020, 21:40 | Ε.Γ

    Η εφαρμογή του παραπάνω άρθρου διαλύει τις εργασιακές σχέσεις καθώς και τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου . Υπάρχει περίπτωση ο εκπαιδευτικός να επιθυμεί να εργαστεί λιγότερες ώρες απ’ο αυτές του διοριστηρίου του ή μήπως θα υπάρξει πίεση υπό την απειλή ελεύθερης πλέον απόλυσης ;

  • 14 Ιουλίου 2020, 21:22 | Τασος

    Φαίνεται ότι καταστρατηγείται ο ρόλος του διευθυντή.

    Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον επιθυμούν να εργασθούν λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον ιδιοκτήτη της σχολικής μονάδας. Αν ο ιδιοκτήτης αποδεχθεί την αίτηση

    πρέπει να γίνει:

    Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον επιθυμούν να εργασθούν λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον διευθυντή της σχολικής μονάδας. Μετά από εισήγηση του Διευθυντή…

  • 14 Ιουλίου 2020, 21:11 | ΓΒ

    Η πρόταση:

    Ο διορισμός περισσότερων εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας με μειωμένο ωράριο επιτρέπεται

    χρειάζεται συμπλήρωση.

    Ο διορισμός περισσότερων εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας με μειωμένο ωράριο επιτρέπεται, εφόσον δεν επιθυμεί να έχει πλήρες πρόγραμμα ο εκπαιδευτικός με περισσότερα χρόνια υπηρεσίας.

  • 14 Ιουλίου 2020, 18:35 | Πάνος Β

    Το πλαίσιο που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι ανελαστικό και περιορίζει τις δυνατότητες ιδιαίτερα των νέων εκπαιδευτικών που μπορεί να θέλουν να συμπληρώσουν το πρόγραμμά τους εργαζόμενοι σε παραπάνω απο ένα εκπαιδευτικό οργανισμό ή επιθυμούν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και σε άλλους τομείς. Τα σχολεία επενδύουν σε κάθε εκπαιδευτικό με επιμορφωσεις και άλλους τρόπους και μόνο να χάσουν έχουν αν απομακρύνουν ένα αφοσιωμένο και αποτελεσματικό εκπαιδευτικό.

  • 14 Ιουλίου 2020, 11:26 | Βασίλης

    Νομιμοποιείται καθολικά η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας καταργώντας το διοριστήριο μέσω της συναίνεσης των εργαζομένων υπό τις απειλές των εργοδοτών. Είναι άξιο απορίας ποιος/ια εκπαιδευτικός επιθυμεί
    να εργασθεί λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου και μετά από δικό του/της αίτημα….!
    Εάν τελικά δεν βρεθεί κάποιος/ια που να επιθυμεί μείωση του ωραρίου του/της δίνεται η δυνατότητα για μονομερής τροποποίησης (δηλαδή: μείωση)
    χωρίς μάλιστα επιδίωξη όχι μόνο συναίνεσης αλλά ούτε καν εναλλακτικής λύσης. Και αυτό χωρίς καν να τροποποιηθεί το διοριστήριο αλλά μόνο μετά από απόφαση του εργοδότη, ο οποίος με δική του βούληση κατανέμει τις ώρες του προγράμματος κατά το δοκούν. Δηλαδή οι ώρες απασχόλησης, σύμφωνα με είναι περισσότερο «ενδεικτικές» και καθόλου υποχρεωτικές. Είναι κατανοητό πως σε κάθε περίπτωση η μείωση των ωρών εργασίας ή ακόμη και η πιθανή απόλυση των εκπαιδευτικών είναι προς το συμφέρον των ιδιοκτητών.

  • 14 Ιουλίου 2020, 00:15 | Ελευθερία Κ.

    Το άρθρο αυτό αποδυναμώνει το διοριστήριο και αφήνει τη δυνατότητα να μειώνονται οι ώρες κατά το δοκούν. Πώς διασφαλίζεται το ωράριο ενός παλαιότερου συναδέλφου με πλήρες ωράριο έναντι ενός νεοτέρου ( και φθηνοτέρου, βεβαίως, βεβαίως μην ξεχνάμε και το επιχειρηματικό κριτήριο); Δεν έχει καμμία θέση στο ν/σ πέραν της εξυπηρέτησης των « ιδιωτικών φορέων της εκπαίδευσης» .

  • 13 Ιουλίου 2020, 20:22 | ΦΑΝΗΣ

    Είμαι πατέρας παιδιού που φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο. Είμαι τόσο ευχαριστημένος με τη δουλειά που κάνουν, με την ποιότητα του υλικού και την αφοσίωση που προσεγγίζουν το παιδί μου, σε όλες τις βαθμίδες, που δεν μπορώ να φανταστώ αυτοί οι άνθρωποι γιατί να μην αισθάνονται ασφάλεια για το εργασιακό τους περιβάλλον! Δεν θέλω οι καθηγητές του παιδιού μου να αισθάνονται απειλή για το μέλλον τους. Πώς να επενδύσουν χρόνο και με τι κουράγιο! Κι εγώ στον ιδιωτικό χώρο εργάζομαι και μάλιστα άπειρες ώρες, αλλά η διδασκαλία είναι άλλο πράγμα! Θέλει ψυχή και αυτή τη σκοτώνετε…

  • 13 Ιουλίου 2020, 20:10 | Frosyni R.

    Αν, λέμε τώρα, νοιάζεστε για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης, πώς νομίζετε ότι αυτό επιτυγχάνεται με το μειωμένο ωράριο των εκπαιδευτικών; Με την επισφάλεια του εκπαιδευτικού; Όταν θα έχουν μειωμένο ωράριο δεν θα πρέπει να καλύψουν το εισόδημά τους και αλλού; Αυτό δεν θα στερήσει το σχολείο από την αφοσίωση και την προσήλωση που απαιτεί η πλήρης απασχόληση;

  • 13 Ιουλίου 2020, 18:47 | Νατάσσα

    Το νομοσχέδιο εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς και μετατρέπει το ιδιωτικό σχολείο σε φάμπρικα, όπου οι εργαζόμενοι για μισθούς πείνας, με μειωμένο ωράριο κατά το δοκούν του εκάστοτε εργοδότη, θα μοιράζουν αριστεία και επαίνους υπό τον φόβο της απειλής. Υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό έργο και το λειτούργημα του εκπαιδευτικού.
    Αυτό είναι το μεταρρυθμιστικό έργο του εκτρωματικού αυτού νομοθετήματος; Αυτά θα είναι τα σχολεία των «Αρίστων»; Πληρωμένα απολυτήρια κι εξαθλιωμένοι δάσκαλοι;

  • 13 Ιουλίου 2020, 16:47 | Δημήτρης Κ

    Επιτέλους λίγη λογική! Καιρός ήταν να πάψουν οι παραλογισμοί! Τώρα ισχύει το εξής πράδοξο: Τη μία σχολ. χρονιά ένα Δημοτικό Σχολείο είχε πχ 10 τμήματα. Την αμέσως επομένη σχολ. χρονιά, αν για παράδειγμα η Στ’ Τάξη που απολύθηκε είχε δύο τμήματα, αλλά η Α’ Τάξη που ξεκίνησε έχει μόνο ένα τμήμα (δηλ. το Σχολείο από 10 τμήματα έχει πλέον 9) ο δάσκαλος που δεν έχει τμήμα (άρα ούτε αντικέιμενο) πρέπει να πληρώνεται κανονικά! Το ίδιο και οι ώρες των ειδικοτήτων, πρέπει να πληρώνονται (χωρίς να γίνονται…) υπολογισμένες για 10 τμήματα…!!

  • 13 Ιουλίου 2020, 12:47 | Λίζα

    Δεν νομίζω ότι στο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, για το οποίο μιλάει όλος ο πλανήτης, οι εκπαιδευτικοί έχουν ελαστικό ωράριο και δέχονται με χαρά τη μείωση των ωρών ή του μισθού τους.
    Όσο έχουν σχέση με την εκπαίδευση γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι ένας εκπαιδευτικός να νιώθει ασφάλεια στον χώρο εργασίας του, να μπορεί να σχεδιάσει με προσοχή το πρόγραμμά του και την ύλη του.
    Στρατιές υποαμειβόμενων ημιαπασχολούμενων και μόνιμα σε ανασφάλεια εκπαιδευτικών. Μεγάλη απώλεια για ένα σχολείο του μέλλοντος και μόνοι κερδισμένοι οι σχολάρχες που θα πληρώνουν μικρότερους μισθούς.

  • 13 Ιουλίου 2020, 12:38 | Άννα

    Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον επιθυμούν να εργασθούν λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους:
    Υπάρχει πότε περίπτωση να θέλει να εργαστεί κάποιος λιγότερο στις παρούσες συνθήκες; Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που εργάζονται πολλά χρόνια θα είναι ασύμφοροι για τον εργοδότη. Θα ωθούνται υπό την απειλή της απόλυσης σε αποδοχή της μείωσης του ωραρίου τους και στη θέση τους θα προσλαμβάνονται νέα παιδιά με 400 ευρώ.
    Η εμπειρία, οι σπουδές, η αγάπη για το αντικείμενο σε αυτή την χώρα όχι μόνο δεν εκτιμώνται αλλά και τιμωρούνται.

  • 13 Ιουλίου 2020, 10:50 | Σωτήρης

    ΄΄εφόσον επιθυμούν να εργασθούν λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους΄΄

    ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ, ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ , ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ

  • 13 Ιουλίου 2020, 10:10 | Δημήτρης

    Εκτός από πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, δε βλέπει κανείς τον λόγο να ζητήσει ο εκπαιδευτικός μειωμένο ωράριο, που συνεπάγεται αντίστοιχη μείωση σε μισθό, προϋπηρεσία, αποζημίωση απόλυσης κτό. Αντίθετα, δίνεται η δυνατότητα στον ιδιοκτήτη, απειλώντας με απόλυση, να αναγκάσει για λόγους φρονηματισμού τον «απειθαρχο» εκπαιδευτικό να συναινέσει στη μείωση του ωραρίου του. Το έχουμε δει να γίνεται πράξη από αντίστοιχης έμπνευσης νομοσχέδια στο παρελθόν.

  • 12 Ιουλίου 2020, 22:33 | Νίκος

    Απίστευτο άρθρο! Γιατί να θέλει κάποιος να δουλέψει λιγότερο και έτσι να τροποποιηθεί το διοριστήριό του; Γιατί κάποιος να θέλει να υποαπασχολείται; Πως διασφαλίζεται ο εκπαιδευτικός που θέλει να επιστρέψει σε πλήρες πρόγραμμα; Γιατί να επιτρέπονται διορισμοί επιπλέον εκπαιδευτικών στην ίδια ειδικότητα; Σε τι βοηθάει αυτό την εκπαίδευση; Πως δεν θα σφάζονται μεταξύ τους 5 άνθρωποι για 4 θέσεις; Ο άνθρωπος που συνέταξε αυτό το άρθρο θεωρεί πως δεν είναι αρκετά ζούγκλες τα ιδιωτικά σχολεία και επιτέλους πρέπει να γίνουν. Όπου ο νόμος του πιο γλύφτη θα επικρατήσει.

  • 12 Ιουλίου 2020, 22:31 | Νίκη Σπάρταλη

    Η μείωση ωραρίου οδηγεί σε φοβισμένο εκπαιδευτικό που θα υποκύπτει σε όλες τις πιέσεις του εργοδότη. Θα οδηγήσει σε παρεμβάσεις στους βαθμούς υπό την απειλή της απόλυσης ή της μείωσης ωραρίου. Η μείωση του ωραρίου θα πρέπει να συνδέεται αποκλειστικά με τη μείωση των τμημάτων.

  • 12 Ιουλίου 2020, 21:39 | ερρικος

    Συμφωνώ με άνω …………10 Ιουλίου 2020, 16:56 | Panos και γιαννης ………….Ήταν ο κύριος λόγος που έκλεισαν πολλά σχολεία και έχασαν πολλοί εργαζόμενοι την εργασία τους διότι όταν ένα σχολείο είχε μείωση μαθητών δεν μπορούσε να μειώσει το μισθό των καθηγητών που λιγόστευαν οι ώρες διδασκαλίας. Έπρεπε να τους δίνει πλήρη μισθό και ας δούλευαν 8-10 ώρες. Η πλήρη στρέβλωση του νόμου!!!

  • 12 Ιουλίου 2020, 20:54 | anna

    Υπάρχει εκπαιδευτικός που θέλει να δουλεύει με λιγότερες ώρες…μας κοροιδεύουν μου φαίνεται

  • 12 Ιουλίου 2020, 18:37 | Τ.Ρ

    Πουθενά δεν διασφαλίζεται στο ν/σ το αν το μειωμένο ωράριο των εκπαιδευτικών προκύπτει από τη μείωση των ωρών (π.χ. λόγω μείωσης τμημάτων) και όχι λόγω απόφασης του ιδιοκτήτη που είναι και αρμόδιος για την κατανομή των ωρών. Αφήνετε ακάλυπτους τους εκπαιδευτικούς (αν θα είναι αρεστοί ή όχι, ανεξάρτητα από την παιδαγωγική και επαγγελματική τους επάρκεια) και διαλύετε την ιδιωτική εκπαίδευση!

  • 12 Ιουλίου 2020, 16:11 | ΘΩΜΑΣ Μ.

    Είναι ένα νομοσχέδιο κομμένο και ραμμένο στα ¨θέλω¨ των σχολαρχών. Κανείς δεν ρώτησε τους εκπαιδευτικούς αν επιθυμούν μείωση των ήδη ψαλιδισμένων αποδοχών τους.
    Δεν θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα μείωσης του ωραρίου των εκπαιδευτικών με μονομερή ενέργεια του εργοδότη.
    Είναι δυσμενής μεταβολή του ωραρίου και των όρων εργασίας τους. Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν στρατιές εξαθλιωμένων εκπαιδευτικών,
    οι οποίοι θα κάνουν την ίδια επιπλέον δουλειά που έκαναν και πριν , αλλά πλέον δεν θα την πληρώνονται.Και αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια.
    Κρίμα. Με εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς, κάνουμε μόνο βήματα πίσω, ως χώρα.
    Μπορεί βέβαια να πιστεύουν πραγματικά ότι οι εκπαιδευτικοί που έχουν οικογένεια, μπορούν να τη συντηρήσουν, με κάτι ψίχουλα που θα τους χαρίζει η ημιαπασχόληση που θα τους προσφέρει ο εργοδότης.
    Δεν υπάρχει λογική, να θέλεις να οδηγήσεις την Παιδεία σε αυτή την τριτοκοσμική κατάσταση.
    Μόνο να χάσουν έχουν στο Υπουργείο, ως προς το θέμα της ευρύτερης συναίνεσης, αν επιλέξουν ξανά, να μην ακούσουν τους εκπαιδευτικούς.

  • 12 Ιουλίου 2020, 14:43 | Αλέξανδρος

    Έγκλημα της Υπουργού Παιδείας και τιμωρία για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς

  • 12 Ιουλίου 2020, 14:18 | Liana

    Αυτό το άρθρο υποτιμά τη νοημοσύνη μας. Γιατί κάποιος να επιθυμεί μείωση των αποδοχών του;
    Ό,τι βαφτίζεται «ευελιξία» γνωρίζουμε ότι σημαίνει απλά «κατάργηση συλλογικών συμβάσεων»

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:50 | Χρήστος

    Με το πιστόλι της ελεύθερης απόλυσης στο τραπέζι, ο εκβιαζόμενος εκπαιδευτικός αποφασίζει «εθελοντικά» να αποδεχτεί μείωση μισθού…

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:04 | Α.Σ

    Γνωρίζω πολλούς εκπαιδευτικούς που θέλουν μειωμένο ωράριο αλλά … δεν τους το δίνουν! Δεν το επέτρεπε το νομικό καθεστώς! Και τώρα όλοι μαζί πάμε για υποαπασχολούμενους στα σχολεία… να κάνουν δυο τρεις δουλειές για να τα βγάλουν πέρα. Θα αναβαθμίσει και την ποιότητα του έργου τους και την εκπαίδευση γενικότερα.. Ποιον προσπαθείτε να κοροϊδέψετε; Προφανώς μια κοινή γνώμη που κοιμάται τον ύπνο του δικαίου…

  • 12 Ιουλίου 2020, 12:37 | Στέλιος

    πολύ σημαντική διάταξη. Πολλές και διαφορετικές περιπτώσεις διευκολύνονται με αυτή τη διάταξη. Μερικά παραδείγματα. Ξένες γλώσσες σε παράλληλα τμήματα, εκπαιδευτικοί στο ξεκίνημα τους που θα ήθελαν στα πρώτα τους βήματα λιγότερες ώρες, εξειδικευμένους καθηγητές σε λυκειακα μαθήματα κατεύθυνσης που δεν επιθυμούν ή και δεν είναι και κατάλληλοι να διδάξουν μικρότερες τάξεις.

  • 12 Ιουλίου 2020, 10:54 | Αναστασία Σιατραβάνη

    Επιβραβεύετε την ημιαπασχόληση; Δέχεστε την απώλεια ασφαλιστικών εισφορών; Πώς ο εκπαιδευτικός των 400 ευρώ θα προσφέρει λειτούργημα; Πού βρίσκεται η εξίσωση των ιδιωτικών με των δημόσιων εκπαιδευτικών; ΓΙΑΤΙ να υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί μειωμένου ωραρίου; Δεν υπάρχει άλλος λόγος πέρα από τον προφανή: η άσκηση πίεσης στον εργαζόμενο να κάνει ότι θέλει ο ιδιοκτήτης. Και το επιχειρηματικό συμφέρον δεν ταυτίζεται με το συμφέρον των μαθητών. Αυτό δεν είναι εκπαίδευση είναι σούπερ-μάρκετ! Τέτοιους εκπαιδευτικούς και τέτοια εκπαίδευση θέλετε;

  • 12 Ιουλίου 2020, 09:33 | ΟΙΕΛΕ

    Στο άρθρ. 9 ΣχΝ νομιμοποιείται πλήρως η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ de facto το διοριστήριο μέσω της εκβιαζόμενης συναίνεσης. Κι αυτό διότι:

    α) αναφέρεται στην (απίθανη στον πραγματικό κόσμο και δήθεν υποθετική περίπτωση που ο εκπαιδευτικός επιθυμεί (!) να εργασθεί λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου (πόσοι, άραγε, εργαζόμενοι επιθυμούν λιγότερες ώρες, επομένως μικρότερο μισθό;), οπότε, μετά από αίτησή του (!!) στον ιδιοκτήτη και έγκριση της Δ/νσης, το διοριστήριο τροποποιείται. Είναι προφανές ότι η (επαναλαμβάνουμε, απίθανη περίπτωση) να επιλέξει ο εκπαιδευτικός αυτοβούλως την επαγγελματική του αυτοχειρία (αφού η μείωση των ωρών μειώνει και τις αποδοχές, όπως προβλέφθηκε στην περ. β’ του ίδιου άρθρου) δεν είναι τίποτα άλλο παρά νομιμοποίηση της εργοδοτικής πίεσης υπό την απειλή της (ελεύθερης πια) απόλυσης έναντι κάθε απαίτησης του ιδιοκτήτη σε βάρος του εργαζόμενου. Η παροχή εκπαιδευτικού έργου, δυστυχώς, θα καταντήσει εν πολλοίς, εργασία του «μεροκάματου», υποβαθμίζοντας αφάνταστα την ποιότητα των υπηρεσιών, ειδικά στους ιδιοκτήτες που η ποιότητα αυτή έρχεται ως προτεραιότητα μετά το κέρδος.

    β) αν για οποιονδήποτε λόγο δεν συμπληρώνεται το ωράριο, τότε η σύμβαση εργασίας τροποποιείται μονομερώς κατά ένα βασικό της όρο, δηλ. το χρόνο εργασίας, αφού δίνεται η δυνατότητα αλλαγής των όρων της μονομερώς, χωρίς μάλιστα επιδίωξη όχι μόνο συναίνεσης αλλά ούτε καν εναλλακτικής λύσης όπως αυτής που ίσχυε στο προγενέστερο άρθρ. 27 παρ.4. Και αυτό χωρίς καν να τροποποιηθεί το διοριστήριο αλλά μόνο μετά από απόφαση του σχολάρχη, ο οποίος με δική του βούληση κατανέμει τις ώρες του προγράμματος κατά το δοκούν. Με άλλα λόγια, οι ώρες απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρ. 9 ΣχΝ, είναι πλέον «ενδεικτικές» και όχι υποχρεωτικές, ρύθμιση που, με μαθηματική ακρίβεια, θα οδηγήσει σε μείωση αποδοχών!

    γ) Επιπλέον, η ρύθμιση αυτή δίδει τη δυνατότητα στον εργοδότη να μειώσει δια της βίας το ωράριο σε έναν εκπαιδευτικό και την επόμενη χρονιά να τον απολύσει με δραματικά μειωμένη αποζημίωση.

  • 12 Ιουλίου 2020, 09:11 | Γιάννης

    Ευελίξία ονομάζεται η πίεση για αποδοχή μείωσης ωραρίου – μισθού. Στο παρελθόν το έχω αποδεχτεί υπό την πίεση διευθυντή μου και υπό το φόβο της σύγκρουσης. Εφόσον επιτρέπονται απολύσεις προς τι η δυνατότητα αυτή; Μετατρέπει τον περήφανο εκπαιδευτικό – παιδαγωγό σε φοβισμένο – «εκβιάσιμο» – διαθέσιμο – αναλώσιμο. Μην το κάνετε σας παρακαλώ.

  • 12 Ιουλίου 2020, 03:04 | Γεωργία

    Απολύτως απαράδεκτη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και προκλητικα απροκάλυπτη εξυπηρέτηση των συμφερόντων των ιδιοκτητών.Θα μπορούν πλέον με το έτσι θέλω και τη βούλα του νόμου να εκβιάζουν το εκπαιδευτικό προσωπικό με μείωση ωρών/αποδοχών, ώστε να μην τολμάει κανείς να αντιτίθεται σε τυχόν αυθαιρεσίες και θα μοιράζουν λίγες ώρες σε περισσότερο προσωπικό ώστε αυτό να μην μπορεί να κατοχυρώσει δικαιώματα.Δεν περιμέναμε δυστυχώς τίποτα καλύτερο από εσάς!

  • 12 Ιουλίου 2020, 01:35 | Χάρης

    Ένας εύσχημος τρόπος να μην πληρώνει ο εργοδότης τις υπερωρίες, Για την ακρίβεια να μπορεί να μειώνει κατά το δομούν τις ώρες του εκπαιδευτικού και φυσικά μονομερώς. Πραγματικά νομίζω ότι ο νόμος είναι πολύ πετυχημενος.Γιατί ποιος δεν Θα ήθελε να μειώσει το ωράριο του και να έχει τη δυνατότητα να χαλαρώσει λιγάκι και να πληρώνεται με κλάσμα των ωρών του βασικού μισθού; Μα φυσικά μόνο ένας: ο ιδιοκτήτης του σχολείου. Θα έχει από δω και στο εξής τη δυνατότητα να πιέζει τους εκπαιδευτικούς να παραιτούνται από τις ώρες τους και να προσλαμβάνει νεότερους εκπαιδευτικούς που θα κοστίζουν λιγότερο ενώ φυσικά λιτανεία θα τους απολύει με μικρότερη αποζημίωση. Ενώ την ίδια στιγμή η αγγαρεία και η απλήρωτη εργασία θα είναι κανόνας αφού δεν θα ελέγχονται οι αυθαιρεσίες πλέον από το υπουργείο παιδείας. Νομίζω πως άξιζαν τα χρήματα που δαπάνησαν οι σχολάρχες σε δωρεές στο κυβερνών κόμμα. Θα τα κάνουν απόσβεση. Μη σας πω θα τα αυγατίσουνε κιόλας με αυτό το δώρο-νομοσχέδιο.

  • 12 Ιουλίου 2020, 00:25 | ΘΩΜΑΣ Μ.

    Είναι διακριτό, ότι είναι ένα νομοσχέδιο κομμένο και ραμμένο στα ¨θέλω¨ των σχολαρχών. Δεν θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα μείωσης του ωραρίου των εκπαιδευτικών με μονομερή ενέργεια του εργοδότη. Ξεκάθαρα, είναι δυσμενής μεταβολή του ωραρίου και των όρων εργασίας τους. Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν στρατιές εξαθλιωμένων εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα κάνουν την ίδια επιπλέον δουλειά που έκαναν και πριν , αλλά πλέον δεν θα την πληρώνονται. Και αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια. Όσοι έχουν δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα για χρόνια, γνωρίζουν. Κρίμα. Με εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς, κάνουμε μόνο βήματα πίσω, ως χώρα. Μπορεί βέβαια να πιστεύουν πραγματικά ότι οι εκπαιδευτικοί που έχουν οικογένεια, μπορούν να τη συντηρήσουν, με κάτι ψίχουλα που θα τους χαρίζει η ημιαπασχόληση που θα τους προσφέρει ο εργοδότης. Δεν υπάρχει λογική, να θέλεις να οδηγήσεις την Παιδεία σε αυτή την τριτοκοσμική κατάσταση. Είναι ανεξήγητο το μένος του Υπουργείου εναντίον των ανθρώπων που κάθε χρόνο καταθέτουν την ψυχή τους για να καλύπτουν τις τεράστιες και διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες στο σχολείο. Μόνο να χάσουν έχουν στο Υπουργείο, ως προς το θέμα της ευρύτερης συναίνεσης, αν επιλέξουν ξανά, να μην ακούσουν τους εκπαιδευτικούς.

  • 11 Ιουλίου 2020, 21:46 | ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

    ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΑΚΡΑΙΑ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΑΥΤΙΣΗ ΜΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.
    ΤΕΛΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ, ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΜΕΝΟΙ ΠΡΟΩΘΗΤΕΣ ΤΟΥ.
    ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ/ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ ΤΟΥ ΠΩΛΟΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ.
    ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΟΤΙ ΔΙΑΚΥΒΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΟΤΙΜΟ ΤΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

  • 11 Ιουλίου 2020, 19:27 | Σελέκος Δημήτρης

    Υπάρχει απόπειρα παραπλάνησης της κοινής γνώμης με τα περί ευελίξίας. Ποιος εργαζόμενος θέλει να δουλεύει λιγότερο; Ποιος θέλει λιγότερο μισθό; Πρόκειται για την νομιμοποίηση της αυθαιρεσίας υπό τον φόβο απόλυσης. Εξυπηρετεί μόνο τους σχολάρχες που θέλουν να έχουν όλους τους εκπαιδευτικούς «υπό αίρεση» και ανασφαλείς για να μην μιλούν όποτε βλέπουν μπροστά τους να παραβιάζεται η νομιμότητα, για να μην τολμούν να έχουν ανάστημα εκπαιδευτικού που κρίνει αδέκαστα τους μαθητές του, για να είναι ευάλωτος σε πιέσεις, όταν πρόκειται να κάνει τα ¨στραβά μάτια» μπροστά σε ισχυρούς γονείς. Η νομιμοποίηση της βλαπτικής μεταβολής και καταστροφή του εργατικού δικαίου.

  • 11 Ιουλίου 2020, 18:29 | Αννα

    Στα ιδιωτικα σχολεια πανε μαθητες οπως να εχει καλυτερης οικονομικης καταστασης. Οι δασκαλοι ομως που θα διδασκουν αυτα τα παιδια θα παλευουν για εναν βασικο μισθο. Εμπνευστηκατε μηπως απο την αρχαια αθηνα και τους δουλους-παιδαγωγους; η πληρης εξαθλιωση…θλιβερο.

  • 11 Ιουλίου 2020, 17:01 | Χρήστος Μ.

    Ο νομοθέτης πρέπει να προβλέπει όλες τις περιπτώσεις και όχι μόνο τις προφανείς. Πώς διασφαλίζεται ότι η ιδιωτική εκπαιδευτική μονάδα δε θα προσλάβει έναν νέο, άπειρο και πιο φθηνό εκπαιδευτικό και θα μειώνει αντίστοιχα τις ώρες των έμπειρων που στοιχίζουν και πιο ακριβά. Αυτό αντιστοιχεί σε εργασιακό μεσαίωνα, ο ιδιοκτήτης μπορεί να κάνει ότι θέλει χωρίς να δώσει λογαριασμό σε κανέναν.
    Το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης μοιάζει δυστυχώς να γράφτηκε μέσα σε ένα δίωρο-τρίωρο από κάποιον που αγνοεί βασικά θέματα που πρέπει να ρυθμιστούν.

  • 11 Ιουλίου 2020, 16:08 | Μαρία

    Πραγματικά τι κρύβεται πίσω από αυτήν την διάταξη; Να είναι τρομοκρατημένοι οι εκπαιδευτικοί (πλέον υπάλληλοι) για να δίνουν «άριστα» απολυτήρια σε αυτούς που πληρώνουν; Δηλαδή για να καταλάβουμε, σε αντίστοιχη περίπτωση στον ιδιωτικό τομέα θα επιτρέπατε/προτρέπατε έναν εργοδότη να απασχολεί 4 άτομα για μια δουλειά 8ωρη γραφείου; Για ποιον λόγο;

  • 11 Ιουλίου 2020, 14:52 | Γεωργία Κρετση

    Εάν δεν υπάρχει μείωση τμημάτων δεν θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα μείωσης του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Με ποιο κριτήριο δηλαδή θα γίνεται κάτι τέτοιο; Αυθαίρετα; Είναι δυσμενής μεταβολή και υπάρχει επ αυτού πρόβλεψη και στην εργατική νομοθεσία.

  • 10 Ιουλίου 2020, 16:56 | Panos

    Αυτή η διάταξη είναι στη σωστή κατεύθυνση, καθώς καταργεί την εξωφρενική διάταξη που προέβλεπε όταν το σχολείο μείωνε τάξεις ή τμήματα, ή ακόμα και όταν άλλαζε το υποχρεωτικό ή το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα, να πρέπει να δίνονται πλασματικές ώρες στους εκπαιδευτικούς προκειμένου να διατηρούν το ωράριό τους. Καταργεί, δηλαδή, τις ώρες αργομισθίας.

  • 10 Ιουλίου 2020, 15:47 | Λεοπόλδος Αυγερινός

    με τις απολύσεις ελεύθερες δίνεται η δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να πιέζει τους εκπαιδευτικούς ώστε να αποδέχονται μείωση ωρών στο διοριστήριό τους, να τροποποιείται η αρχική σύμβαση εργασίας επί τα χείρω και έτσι να μοιράζει ώρες διδασκαλίας σε όσους θέλει, όπως θέλει. Πλήρης ασυδοσία, καταστροφή του συναδελφικού κλίματος, αντιπαιδαγωγικές ελευθερίες στον ιδιοκτήτη, μείωση αποδοχών των εκπαιδευτικών. Είναι χειρότερο από της Διαμαντοπούλου, γιατί ισχύει γενικώς και όχι μόνο για την περίπτωση μείωσης τμημάτων ή τάξεων και δεν περιορίζει σε έναν χρόνο αυτή την «εθελούσια» μείωση ωραρίου.

  • 10 Ιουλίου 2020, 11:40 | Δέτσης Γιώργος

    Το 99% των εκπαιδευτικών πασχίζουν για να έχουν πλήρες ωράριο και αξιοπρεπείς αποδοχές.Παρέχετε διευκόλυνση στους σχολάρχες να δημιουργούν διοριστήρια-συμβάσεις σκλαβιάς. Οι αιτήσεις θα είναι έτοιμες και συμπληρωμένες κάθε Σεπτέμβρη από τους ίδιους τους σχολάρχες εξαναγκάζοντας και εκβιάζοντας την υπογραφή του εκπαιδευτικού υπό τον φόβο της απόλυσης. (Το κάνουν και σήμερα )που είναι παράνομοι, πόσο μάλλον αν θα είναι καλυμμένοι από τον νόμο .

  • 10 Ιουλίου 2020, 10:33 | ΑΚ

    «Ο διορισμός περισσότερων εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας με μειωμένο ωράριο επιτρέπεται».
    Το υπουργείο επιβραβεύει την ημιαπασχόληση; Δέχεται την απώλεια ασφαλιστικών εισφορών; Στηρίζει τα ιδιωτικά σχολεία με στρατιές εργαζομένων των 400 ευρώ; Πού βρίσκεται η εξίσωση των ιδιωτικών με των δημόσιων εκπαιδευτικών; Αν γέμιζαν τα δημόσια σχολεία με αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, πώς θα λειτουργούσαν αυτά; Κυρίως, ΓΙΑΤΙ να υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί μειωμένου ωραρίου; Οι ώρες ΠΡΕΠΕΙ κατά προτεραιότητα να διατίθενται στα διοριστήρια πλήρους απασχόλησης και σε περίπτωση πλεονάσματος, αν δε συμπληρώνουν πλήρες ωράριο, να δίνονται σε συμβάσεις μειωμένου ωραρίου. Σκέφτεται κανείς στο υπουργείο πώς θα συνταξιοδοτηθούν όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί μερικής απασχόλησης που θα δημιουργηθούν;
    Οι σχολάρχες είναι οι φίλοι του υπουργείου, αλλά οι εκπαιδευτικοί είναι οι ψηφοφόροι. Which side are you on;

    Παρεμπιπτόντως, αυτόν τον νόμο αντικαθιστάτε:
    «Σε περίπτωση κατάργησης τάξεων ή τμημάτων, καθώς και αν οι ώρες διδασκαλίας ενός μαθήματος δεν επαρκούν προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν το ωράριο του διοριστηρίου τους, ανατίθενται κατά προτεραιότητα από τη Διεύθυνση του σχολείου στους εν λόγω εκπαιδευτικούς άλλες σχολικές δράσεις και δραστηριότητες, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της σχολικής μονάδας, όπως ιδίως, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας, συντονισμός κλάδου ή άλλης ομάδας εκπαιδευτικών, διοργάνωση αθλητικών, πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και άλλων δράσεων, ανάθεση ωρών ως υπευθύνων εργαστηρίων ή διοικητικό έργο, προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο».

  • 10 Ιουλίου 2020, 00:40 | Γιάννης

    Ήταν ο κύριος λόγος που έκλεισαν πολλά σχολεία και έχασαν πολλοί εργαζόμενοι την εργασία τους διότι όταν ένα σχολείο είχε μείωση μαθητών δεν μπορούσε να μειώσει το μισθό των καθηγητών που λιγόστευαν οι ώρες διδασκαλίας. Έπρεπε να τους δίνει πλήρη μισθό και ας δούλευαν 8-10 ώρες. Η πλήρη στρέβλωση του νόμου!!!

  • 9 Ιουλίου 2020, 21:33 | Σταύρος Παπαμιχαήλ

    Δημιουργείτε τις συνθηκες ώστε η ανασφάλεια του Εκπαιδευτικού να έχει σαφείς και καταλυτικές επιπτώσεις στο έργο του. Καταστρέφετε ένα σοβαρό κομμάτι την Παιδείας υπέρ των Σχολαρχών!