ΜΕΡΟΣ Δ’ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 30 Κόμβος Παρακολούθησης Επιδόσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης

 

1. Για τη χάραξη αποτελεσματικών και στοχευμένων πολιτικών για την τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς και για την παρακολούθηση των επιδόσεων των Ο.Τ.Α. και των νομικών προσώπων τους, δημιουργείται στο Υπουργείο Εσωτερικών διαδικτυακός κόμβος παρακολούθησης των επιδόσεων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο deiktesOTA.gov.gr, στον οποίο α) συλλέγονται στοιχεία που αφορούν στην οικονομική και διοικητική λειτουργία και δραστηριότητά τους, και β) δημοσιεύονται, κατόπιν επεξεργασίας, δείκτες μέτρησης και αξιολόγησης των επιδόσεών τους.
2. Τα στοιχεία που υποβάλλονται στον ανωτέρω Κόμβο εξάγονται απευθείας από τα πληροφοριακά συστήματα των δήμων και των περιφερειών και είναι διαθέσιμα ως ανοικτά δεδομένα που δημοσιεύονται στο data.gov.gr με βάση τις απαιτήσεις του άρθρου 63 του ν. 4727/2020 (Α΄ 184).
3. Ο οικείος Ο.Τ.Α. είναι αρμόδιος για τη συγκέντρωση και αποστολή στοιχείων και για νομικά πρόσωπα στα οποία συμμετέχει. Με ευθύνη του Γενικού Γραμματέα του Δήμου ή του Εκτελεστικού Γραμματέα της Περιφέρειας και, σε περίπτωση έλλειψης αυτών, με ευθύνη του Προϊστάμενου Οικονομικής Υπηρεσίας ή του ασκούντος χρέη Προϊσταμένου Οικονομικής Υπηρεσίας συλλέγονται και αποστέλλονται τα απαραίτητα προς δημοσίευση στοιχεία. Ειδικά για τους συνδέσμους Ο.Τ.Α. και τους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φ.Ο.Δ.Σ.Α.), αρμόδιος για την αποστολή των στοιχείων είναι ο Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, ο οποίος μπορεί να εξουσιοδοτήσει αρμόδιο προϊστάμενο οργανικής μονάδας για την ευθύνη αποστολής των στοιχείων.
4. Τα πρόσωπα της παρ. 3 φέρουν την ευθύνη για την ακρίβεια, την εγκυρότητα και την έγκαιρη αποστολή αυτών των στοιχείων.
5. Για την υλοποίηση της προετοιμασίας άντλησης των δεδομένων των δήμων και των περιφερειών που υποβάλλονται στον κόμβο της παρ. 1, οι Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και τα νομικά τους πρόσωπα δύνανται να χρηματοδοτούνται από τα ειδικά χρηματοδοτικά προγράμματα των άρθρων 69 έως και 71 του ν. 4509/2017 (Α’ 201), καθώς και από οποιουσδήποτε άλλους πόρους του Υπουργείου Εσωτερικών.

  • 19 Σεπτεμβρίου 2023, 07:03 | Παναγιώτης Σαμαρτζής

    Θεωρώ πως χρειάζεται να γίνει και αναφορά σε οργανωτικά / επιχειρησιακά ζητήματα για την υλοποίησή του. Ποιός έχει την αρμοδιότητα συλλογής των δεδομένων στο Υπουργείο Εσωτερικών, αν θα υπάρξει πρόγραμμα υποστήριξης για την υλοποίησή του και αν το εγχείρημα αυτό θα είναι σε συνεργασία με ΚΕΔΕ / ΕΝΠΕ και Υπουργεία.

  • 17 Σεπτεμβρίου 2023, 20:32 | Θάνος

    Χάριν παραδείγματος, η Δημοτική Ραδιοφωνία «Κανάλι Ένα» του Δήμου Πειραιά έχει πενήντα (50) μισθοδοτούμενους εργαζόμενους και δημοσιογράφους με χαμηλή έως μηδενική ακροαματικότητα… Ποιος και πως αξιολογεί και κοστολογεί το παραγόμενο έργο με τα ποσά που πληρώνουν οι Δημότες, Κάτοικοι και Επισκέπτες για αυτό το σκοπό ???? με ποια κριτήρια και ποιους δείκτες μέτρησης ?????

  • 16 Σεπτεμβρίου 2023, 16:32 | Basiliy

    Bravo

  • 15 Σεπτεμβρίου 2023, 11:59 | ΠΑΡΘΕΝΑ Ε

    Σύμφωνα με το Σύνταγμα άρθρο 22 «Το Κράτος ασκεί στους οργανισμούς τοπικής
    αυτοδιοίκησης εποπτεία που συνίσταται αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας και δεν επιτρέπεται να εμποδίζει την πρωτοβουλία και την ελεύθερη δράση τους.» Η άσκηση εποπτείας για οποιοδήποτε άλλο λόγο δεν θα πρέπει να επιτρέπεται και αποτελεί μια συγκεντρωτική διαδικασία «διοίκηση από πάνω προς τα κάτω». Θα πρέπει για αποτελεσματικότερο προγραμματισμό και έλεγχο των τοπικών υποθέσεων να ενεργοποιηθούν οι τοπικές κοινωνίες με θεσμική κατοχύρωση όχι της διαβούλευσης όπως ισχύει σήμερα, αλλά της αποφασιστικής αρμοδιότητας. Δηλαδή να μην αποφασίζουν τα σημερινά κέντρα λήψης αποφάσεων, αλλά να είναι δεσμευτικές οι αποφάσεις των τοπικών συμβουλίων οι οποίες θα πρέπει να λαμβάνονται εφόσον υποχρεωτικά εισακούονται οι απόψεις των πολιτών. Τα αντίστοιχα πρέπει να γίνονται και για την αξιολόγηση των αποφάσεων που λήφθηκαν. Η αποτελεσματικότητα λοιπόν επιτυγχάνεται με σύστημα διοίκησης από «κάτω προς τα πάνω». Οτιδήποτε άλλο συνιστά παρέμβαση στις αποφάσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης. Επίσης λαμβάνονται αποφάσεις σε κεντρικό επίπεδο για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στους ΟΤΑ «στο πόδι» χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και πιλοτικές δοκιμές ώστε να κριθεί η αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους πόρους ανθρώπινους, υλικούς, οικονομικούς. Στο Δήμο Αλμωπίας είμαστε μικρότερος αριθμός υπαλλήλων πριν τις συνενώσεις (συνταξιοδότηση, μετατάξεις, απαγόρευση προσλήψεων κλπ) και ασκούμαι τις 225 της πρώην νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, συν των δήμων που συνενώθηκαν, συν των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων που καταργήθηκαν με προηγούμενο νομοθέτημα (μουσεία κλπ), συν κρατικές αρμοδιότητες και δεν έχει γίνει μια μελέτη για το αν επαρκεί το προσωπικό, αν έχει καταρτισθεί για να αναλάβει τις αρμοδιότητες κλπ. Τα θύματα στο έλλειμμα προγραμματισμού είναι οι πολίτες, οι οποίοι επιθυμούν να εξυπηρετηθούν και δεν τους ενδιαφέρει αν το κράτος λαμβάνει αποφάσεις χωρίς να μεριμνήσει πριν νομοθετήσει. Για παράδειγμα πρώτα να ενημερώσει τις διοικήσεις των δήμων, να υποβάλλουν τις προτάσεις τους, να γίνει απογραφή περιουσιακών και λοιπών πόρων, να καταρτισθεί το προσωπικό και των νομικών προσώπων και των δήμων στα ισχύοντα της νέας λειτουργίας κλπ