Άρθρο 8 Γενικοί όροι και περιορισμοί στην παραχώρηση απλής χρήσης

1. Η παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας γίνεται με σύμβαση που καταρτίζεται ανάμεσα στο αρμόδιο όργανο και τον παραχωρησιούχο. Η σύμβαση δεν μπορεί να έχει χρονική διάρκεια μικρότερη του ενός (1) έτους και μεγαλύτερη των τριών (3) ετών.
2. Στις περιπτώσεις παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, ο παραχωρησιούχος διασφαλίζει την ελεύθερη και απρόσκοπτη διέλευση του κοινού στον αιγιαλό και την παραλία, τη διατήρηση του παραχωρούμενου χώρου καθαρού και σε καλή κατάσταση, την ύπαρξη και συντήρηση εγκαταστάσεων χρήσιμων για τους λουόμενους και την ενημέρωση του κοινού για την οριοθέτηση της παραχώρησης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του.
3. Ο παραχωρησιούχος έχει τουλάχιστον τις παρακάτω ειδικότερες υποχρεώσεις:
α) Διασφαλίζει την ελεύθερη, απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση του κοινού στον αιγιαλό και την παραλία,
β) διασφαλίζει τη χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για άτομα με αναπηρία, εγκαθιστώντας ειδικές πλατφόρμες για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία (sea tracks), αν αυτές δεν έχουν εγκατασταθεί με μέριμνα του οικείου δήμου. Στην περίπτωση αυτή, ο παραχωρησιούχος συμψηφίζει τις δαπάνες για εγκατάσταση των πλατφορμών με το αντάλλαγμα της παραχώρησης.
γ) περιορίζει την ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σε ποσοστό του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης που δεν υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) ή το τριάντα τοις εκατό (30%), αν πρόκειται για προστατευόμενο αιγιαλό και παραλία της παρ. 1 του άρθρου 4, ώστε να διασφαλίζονται η διέλευση του κοινού κάθετα και παράλληλα προς τη θάλασσα και η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων,
δ) διατηρεί καθημερινά καθαρό το παραχωρούμενο τμήμα αιγιαλού και παραλίας,
ε) αναρτά σε εμφανές σημείο στον αιγιαλό ή την παραλία πινακίδα, η οποία επιτρέπει στο κοινό να έχει πρόσβαση, με ηλεκτρονικό τρόπο σύμφωνα με το άρθρο 16, περί συστήματος ηλεκτρονικών καταγγελιών, στα προσδιοριστικά στοιχεία της παραχώρησης, όπως τις συντεταγμένες, τον αριθμό της απόφασης παραχώρησης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κοινού και του παραχωρησιούχου και το διάγραμμα της παραχώρησης,
στ) τοποθετεί κινητά στοιχεία για την εξυπηρέτηση του κοινού,
ζ) φροντίζει για τη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος του παραχωρούμενου χώρου, όπως με τη διατήρηση της μορφολογίας της ακτής και της ακτογραμμής,
η) παραδίδει τον παραχωρηθέντα χώρο στην αρχική κατάσταση μετά το πέρας της διάρκειας της παραχώρησης,
θ) διασφαλίζει την παρουσία ναυαγοσώστη, εφόσον του υποδειχθεί ότι η υποχρέωση αυτή δεν καλύπτεται από τον οικείο δήμο. Στην περίπτωση αυτή, ο παραχωρησιούχος συμψηφίζει τις δαπάνες για την αμοιβή του ναυαγοσώστη και τον εξοπλισμό του με το αντάλλαγμα της παραχώρησης. Η πρόσληψη ναυαγοσώστη και η διάθεση εξοπλισμού από τον παραχωρησιούχο δεν απαλλάσσουν τον οικείο δήμο από ευθύνη για παράβαση του π.δ. 71/2020 (Α΄ 166).
4. Οι υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου μνημονεύονται στη σύμβαση παραχώρησης.
5. Είναι δυνατή η σύναψη σύμβασης έργου από τον παραχωρησιούχο με τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο για την άσκηση δραστηριοτήτων θαλάσσιων μέσων αναψυχής ή άλλης συναφούς επιχείρησης, εφόσον αυτό διαθέτει όλες τις νόμιμες άδειες και εγκρίσεις που προβλέπονται στην υπ’ αρ. 2131.4/64444/6.9.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 4174) και στον Γενικό Κανονισμό Λιμένα υπ’ αρ. 20, όπως αυτός εγκρίθηκε με την υπ’ αρ. 3131.1/03/1999 (Β’ 444, διόρθωση σφάλματος Β’ 1243/1999) απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως εκάστοτε ισχύουν. Η δραστηριότητα ασκείται σε σαφώς καθορισμένο τμήμα του παραχωρηθέντος χώρου που δεν μπορεί να υπερβαίνει το είκοσι τοις εκατό (20%) της συνολικής παραχώρησης, με αντάλλαγμα, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το μέρος του ανταλλάγματος που αναλογεί στην παραχωρούμενη έκταση, και για χρονικό διάστημα το οποίο είναι ίσο ή μικρότερο από τον χρόνο παραχώρησης, σε κάθε δε περίπτωση δεν υπερβαίνει τον υπόλοιπο χρόνο παραχώρησης. Η υπ’ αρ. 2131.4/64444/2021 κοινή απόφαση και ο Γενικός Κανονισμός Λιμένα υπ’ αρ. 20 εφαρμόζονται και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Την ευθύνη για την τήρηση των όρων της παραχώρησης φέρει ο παραχωρησιούχος, ο οποίος ευθύνεται πλήρως από κοινού και εις ολόκληρον με όποιον έλκει δικαιώματα από αυτόν.
6. Με τη διακήρυξη μπορούν να προβλέπονται και επιπλέον υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου σε σχέση με την προστασία, διατήρηση και ανάπτυξη του παραχωρούμενου τμήματος αιγιαλού και παραλίας και την ενίσχυση της κοινοχρησίας.
7. Η παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας που βρίσκονται εντός αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και ιστορικών τόπων ή τους περιβάλλουν επιτρέπεται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού, σύμφωνα με τον Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς (ν. 4858/2021, Α΄ 220), και κατόπιν αιτήματος της αρμόδιας Κτηματικής Υπηρεσίας προς την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού. Εφόσον χορηγηθεί η σύμφωνη γνώμη, δεν απαιτείται εκ νέου σχετικό αίτημα. Η Κτηματική Υπηρεσία οφείλει, πριν από την έναρξη της πλειοδοτικής δημοπρασίας, να γνωστοποιήσει στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού οποιαδήποτε εκ νέου παραχώρηση απλής χρήσης χώρων του πρώτου εδαφίου, για τους οποίους έχει εκδοθεί σύμφωνη γνώμη κατά τα ανωτέρω ή νέου τμήματος αυτών. Σε περίπτωση μεταβολής των αρχαιολογικών δεδομένων, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού οφείλει, εντός επτά (7) εργασίμων ημερών, να ενημερώσει σχετικά την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, αποστέλλοντας στην τελευταία φάκελο με τα πλήρη στοιχεία για τον συγκεκριμένο χώρο.

  • 4 Φεβρουαρίου 2024, 18:32 | Α.Κ

    Αρθρο 8 παραγραφος Θ. Περι Ναυαγοσωστη τα γραφουν οι παραπανω.

    Αρθρο β) διασφαλίζει τη χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για άτομα με αναπηρία, εγκαθιστώντας ειδικές πλατφόρμες για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία (sea tracks), αν αυτές δεν έχουν εγκατασταθεί με μέριμνα του οικείου δήμου.Στην περίπτωση αυτή, ο παραχωρησιούχος συμψηφίζει τις δαπάνες για εγκατάσταση των πλατφορμών με το αντάλλαγμα της παραχώρησης.Εαν η αποσταση και η μορφολογια καθιστουν την εγκατασταση αδυνατη τι γινεται?

  • 4 Φεβρουαρίου 2024, 17:42 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Επικίνδυνη η παράγραφος Θ του άρθρου 8 . Μεταφέρει την ευθύνη για την ασφάλεια των λουομένων σε ανθρώπους που δεν έχουν καμία κατάρτιση όπως καντινιέρηδες, , μαγαζάτορες εστίασης και καφέ κλπ . Η ανθρώπινη ζωή δεν διαπραγματεύεται μην μηδενίζεται το Πδ 71/2020 . Μην μηδενίζεται το έργο των ναυαγοσωστών . Χιλιάδες συμπολίτες μας κάθε καλοκαίρι τυγχάνουν της φροντίδας τους.

  • 4 Φεβρουαρίου 2024, 16:31 | ΒΙΚΤΩΡΙΑ

    Το άρθρο 8 παρακάμπτει εντελώς το Πς 71/2020.Ντροπή θα πνιγεί όλος ο κόσμος και δεν θα ξέρουμε ποιος θα φταίει . Φτάνει πια η προχειρότητα σε αυτή την χώρα .

  • 4 Φεβρουαρίου 2024, 15:10 | Κυριάκος Β.

    Η αρχαιολογία με εμπειρία από την ΕΦΑ Κυκλάδων δεν απαντά εντός των προθεσμιών που προβλέπει η νομοθεσία. Ιδιαίτερα για εποχιακές επιχειρήσεις που προβλέπονται ρητά μικρές προθεσμίες (15 ημερών) σε πολλά αιτήματα πολιτών η αρχαιολογία απαντά μετά από μήνες και η θερινή σεζόν χάνεται καταστρέφοντας τους επιχειρηματίες. Είναι εσφαλμένο η αρχαιολογία να δίνει σύμφωνη γνώμη κατ’ έτος ή ανά τριετία για εποχιακά καταστήματα που ήδη έχουν εγκρίσεις από την Αρχαιολογία είτε από τα εκάστοτε Τοπικά Συμβούλια Μνημείων είτε πολύ περισσότερο από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Η Αρχαιολογία γνωρίζει ποιες επιχειρήσεις έχουν άδεια και ποιες όχι. Η διάταξη αυτή πρέπει να τροποποιηθεί διότι άδικα ταλαιπωρούνται οι πολίτες.Να μη προβλέπεται σύμφωνη γνώμη στους έχοντες (όμορους) άδεια από την αρχαιολογία. Στο νομοσχέδιο πρέπει να προβλεφθεί πως για επιχειρήσεις που έχουν έγκριση λειτουργίας επιχείρησης από την αρχαιολογία να μην χρειάζεται περαιτέρω σύμφωνη γνώμη. Είναι άδικο για τον πολίτη να ταλαιπωρείται σε αναμονή χωρίς λόγο, όταν έχει όλες τις εγκρίσεις από την αρχαιολογική υπηρεσία.
    Ο παραχωρησιουχος και έχων άδεια από την αρχαιολογική υπηρεσία να την προσκομίζει στην Κτηματική ή στο Δήμο με το αίτημά του για απλή χρήση αιγιαλού ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος, σύμφωνα με την αρχή της χρηστής διοίκησης και την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου στη Δημόσια Διοίκηση,θεμελιώδεις αρχές που πηγάζουν από το κράτος δικαίου και την ασφάλεια δικαίου.
    Επίσης στο νομοσχέδιο πρέπει να προβλεφθεί ρήτρα για την αρχαιολογία αν δεν απαντήσει εντός 7 ημερών. Θα μπορούσε να προβλέπεται πως αν δεν απαντήσει εντός 7 ημερών στην Κτηματική Υπηρεσία, η απάντηση να τεκμαίρεται θετική. Ο Νόμος 4442/ 2016 έχει προβλέψει ανάλογη διάταξη.

  • 4 Φεβρουαρίου 2024, 14:29 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Στο άρθρο 8 στην παράγραφο 3και στην ενότητα β αναφερει: παραχωρησιούχος έχει τουλάχιστον τις παρακάτω ειδικότερες υποχρεώσεις:
    β) διασφαλίζει τη χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για άτομα με αναπηρία, εγκαθιστώντας ειδικές πλατφόρμες για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία (sea tracks).
    Στο όρο «αναπηρία» να προστεθεί παραπληγικοι, τετραπληγικοι για να μπορούν να εξυπηρετηθουν και αυτά τα άτομα με αναπηρία. Ο γενικός όρος επιτρέπει την παρερμηνεία ενώ η αναγράφει των ανωτέρω φράσεων καθορίζει και εμπεριέχει τα άτομα με αναπηρία σε όλο το σώμα (τετραπληγία) αλλά και αυτά με αναπηρία από τη μέση και κάτω. Αυτό με σκοπό να τοποθετούνται όπου είναι δυνατόν κατάλληλες υποδομές. Υποδομές υψηλής αντοχής κατάλληλες για το περιβάλλον της χώρας με αντοχή σε υγρασία, στην αλμύρα αλλά και στους ανέμους.

  • 4 Φεβρουαρίου 2024, 10:04 | Χρήστος

    Όταν υπάρχουν ποσοστά όπως του 60% από ιδιόκτητη χρήση σε δημόσιο αγαθό, τότε έχει χαθεί η έννοια της δημόσιας πρόσβασης. Για να διατηρηθεί η δημόσια πρόσβαση όπως επιτάσσουν και οι ευρωπαϊκές κείμενες διατάξεις θα πρέπει το ποσοστό αυτό να είναι λαμβανομένου των απλών μαθηματικών κάτω του 49%. Επίσης ο εκάστοτε δήμος θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να οριοθετεί διαδρόμους πρόσβασης από το δίκτυο ξηράς προς το θαλάσσιο δυκτιο όπως αυτός σχεδιάσει, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η υπεράσπιση και η παροχή βοήθειας σε ατυχήματα πνιγμού κ.λπ ωσάν της ΛΕΑ στο οδικό δίκτυο. Η ανθρώπινη ζωή δεν διαπραγματεύεται και δεν έχει περιορισμούς σε δικαιώματα άλλων…..

  • 4 Φεβρουαρίου 2024, 01:47 | Ευριπίδης Αποστολίδης

    Με την ευκαιρία που μας δίνεται να σχολιάσουμε σχετικά με την διαδικασία θα πρέπει ο νομοθέτης να προβλέψει λόγω του ότι υπάρχουν περιοχές που οι καιρικές συνθήκες επιβάλουν κατασκευές που θα προφυλάσσουν τους επισκέπτες π.χ. Αιγαίο Κυκλάδες συνεχείς άνεμοι επιτάσσουν ιδίως στις όμορες επιχειρήσεις που εξυπηρετούν ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις ή ξενώνες προς προστασία των επισκεπτών και των εργαζομένων θα πρέπει να επιτρέπεται η τοποθέτηση ανεμοθωράκων και μη μόνιμες (μη πακτωμένες) ελαφρές κατασκευές που θα βοηθούν στην καλύτερη και ασφαλή εξυπηρέτηση των τουριστών όπως συμβαίνει σε όλες τις παράκτιες τουριστικές επιχειρήσεις ανά την μεσόγειο.

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 21:01 | Αλέξανδρος

    Ανήκουστο να ζητάμε από παραχωρησιούχο να προσλάβει, ναυαγοσώστη, να αγοράσει εξοπλισμό, να συντονίζει , να ανεφοδιάζει με καύσιμα τον σωστικό μηχανοκίνητο εξοπλισμό. Η παράγραφος θ του άρθρου 8 πρέπει να αφαιρεθεί και να σκεφτεί πολύ καλά αυτός που το έγραψε μήπως και καταλάβει τι πάει να κάνει. Γίνεται να ζητάμε από έναν καπετάνιο να γίνει μεσα σε μια νύχτα πιλότος στην Ολυμπιακή? Η μήπως και οι εκμισθωτές των κυλικείων στα νοσοκομεία να αναλάβουν τα επείγοντα τώρα που υπάρχει έλλειψη ? Κυριε Υπουργέ , επειδή είστε νοήμον άνθρωπος κάντε αυτό που πρέπει, αφαιρέστε την συγκεκριμένη παράγραφο και αφήστε τους ‘’πιλότους’’ να πετάνε στα σύννεφα. Μην χαλάσετε ότι έφτιαξε η κυβέρνηση σας 4 χρόνια.

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 19:45 | Δημήτρης

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι ανεφάρμοστη διότι ενώ μετά από αλλαγές που μας πήγαν μπροστά κ μείωσαν δραματικά τα ατυχήματα σε κάθε παραλία που είχε συντονισμένη ναυαγοσωστική κάλυψη με υπερσύγχρονα μέσα που συμβαδίζουν με αυτά του εξωτερικού. Τώρα ο κάθε ομπρέλας θα πρέπει να αναλάβει κόστος εξοπλισμού ανθρώπινου δυναμικού κ ευθύνες αυτό που προβλέπω δυστυχώς είναι να μην έχουμε ναυαγοσωστική κάλυψη. Γυρίζουμε χρόνια πίσω κ πειραματιζόμαστε με ανθρώπινες ζωές που θα έπρεπε να προστατεύουμε με κάθε κόστος.

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 17:44 | κωστας Μπονελης

    To αρθρο 8 παραγραφος θ) επικινδυνο μη εφαρμοσιμο. Σε παραλια με 4-5 παραχωρισιουχους ποιος θα αγορασει ποιος θα προσλαβει ποιος θα συντονισει.
    Ξερει απο αυτους κανεις ποσο δυσκολο ειναι να βρεις Ναυαγοσωστη. Ξερει κανεις τι ειναι συντονιστης, τι εξοπλισμος απαιτειτε, και ποτε. Θα αναλαβει ολα αυτα και την ευθυνη θα την εχει ο Δημος? Δηλ ενας ασχετος δεν τα κανει καλα και τελικα κοσμος που μπορουσε να σωθει πνιγεται. Ποιος θα εχει την ποινικη ευθυνη ο Δημαρχος. Ο Δημαρχος θα πει στους συγγενείς τι? ειχα πει στους ομπρελαδες να το κανουν δεν φταιω? Ειναι αστειο σε χωρα που ζει απο τον τουρισμο για καποιες σκοπιμοτητες να βγαινουν αυτα προς διαβουλευση. Λυπαμαι αλλα καποιοι το εβαλαν για να γλιτωσουν χρημα κανοντας εκπτωση στην ανθρωπινη ζωη αλλα αυτοι που θα το ψηφισουν πρεπει να ενημρωθουν καλυτερα και να καταλαβουν ποσο πισω θα μας γυρισουν σαν χωρα. Ας διαβασουν ολοι το ΠΔ 71.20 να καταλαβουν τι σημαίνει ναυαγοσωστικη καλυψη και απλα ας το σβησουν.

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 17:19 | Κλαιρη Ραυτακοπουλου

    To αρθρο 8, απλα ειναι μη εφαρμόσιμο επικίνδυνο για την ασφαλεια και κρυβει σκοπιμοτητα. Μονο ανθρωποι που καμια σχεση δεν εχουν με την Ναυαγοσωστικη θα μπορουσαν να το εχουν προτεινει. Για κανενα κοστος δεν παιζουμε με την ανθρωπινη ζωη. Ζητας να αναλαβουν το νοσοκομειο αυτοι που εχουν τα κυλικεία ή την καθαριοτητα ? Ε τοτε ζητα απο ανθρωπους που εκμισθωνουν ομπρελες να αναλαβουν την ναυαγοσωστικη καλυψη. Αγνοια του ΠΔ 71.20. Εκτος οτι θα πνιγει κοσμος οι παραλιες θα μεινουν ακαλυπτες θα τρωνε τα προστιμα οι Δημοι οι παραχωρησιουχοι θα τρεχουν και δεν θα φτανουν. Πρεπει απλα να αφαιρεθει τελειως ειναι κακογραμενο και επικινδυνο. Υπαρχει νομος ΠΔ 71.20 που στο κομματι αυτο εχει προχωρήσει πλεον και υπαρχει μετα απο χρονια ναυαγοσωστικη καλυψη και οργάνωση. Ζουμε απο τον Τουρισμο δεν υπαρχει χρονος η χωρος για μπαχαλο.

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 17:25 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΝΕΛΗΣ

    το αρθρο 8 και ειδικότερα η παράγραφος οπου αναφερει θ) διασφαλίζει την παρουσία ναυαγοσώστη, εφόσον του υποδειχθεί ότι η υποχρέωση αυτή δεν
    καλύπτεται από τον οικείο δήμο. Στην περίπτωση αυτή, ο παραχωρησιούχος συμψηφίζει τις δαπάνες για την αμοιβή του ναυαγοσώστη και τον εξοπλισμό του με το αντάλλαγμα της παραχώρησης. Η πρόσληψη ναυαγοσώστη και η διάθεση εξοπλισμού από τον παραχωρησιούχο δεν απαλλάσσουν τον οικείο δήμο από ευθύνη για παράβαση του π.δ. 71/2020 (Α΄ 166).
    Είναι ενα αρθρο που βαζει την ανθρώπινη ζωη σε κίνδυνο και μη εφαρμόσιμο. 1. Ειχε δοκιμαστεί και απέτυχε. 2. ποσο μαλλον τωρα ΠΔ 71.20 που απαιτούνται 5μετρα σκαφη συντονιστες τζετ σκι οριθετησεις κλπ, ειναι αδύνατον να εφαρμοστεί απο ανθρωπους που δεν εχουν καμμια σχεση με την ναυαγοσωστωστικη. 3. Οι ομπρελαδες – η οι κατοχοι αδειας θαλασσιων σπορ κλπ εχουν καταλαβει που πανε να μπλεξουν; πως θα συντονισουν ενα εργο που απαιτει α)δυσεύρετο ανθρωπινο δυναμικο β) εξοπλισμο που πρεπει να φυλασετε και να συντηρείτε, πυργους σκαφη τζετ εξοπλισμο βαθρου οξυγονα, απινιδωτή φαρμακειο φορεια σανιδες 3,30 σωστικα, 5 μετρα σωστικα, περιπτωση υπαρξης ακομα και τζετ σκι. Ολα αυτα απαιτουν πολυεξοδη συντηρηση αλλα απαιτει και τεχνογνωσια και managment. Διαχειρηση κρισης σε περιπτωση που κινδυνευει ή αγνοειτε ανθρωπος. Αυτο το εργο δεν ειναι παιχνιδι να το αναθετουμε σε καποιον που εκμισθωνει παραλια για να κανει αλλη δραστηριοτητα. Για κανενα κοστος δεν παιζουν με την ανθρωπινη ζωη. Σε ενα κρατος που ζει απο τον τουρισμο και που εβαλε σε σειρα την ναυαγοσωστικη πριν λιγα χρονια δεν χωρανε τετοιες κινησεις.

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 16:14 | Χρήστος

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 δεν είναι πρακτικά δυνατό να εφαρμοστή!Ποιος επαγγέλματιας Ναυαγοσώστης θα δουλέψει για έναν παραχωρησιούχο που δεν ξέρει τίποτα από ναυαγοσωστική που θα πρέπει να κάνει την δουλειά του και ο ίδιος ο εργοδότης του δεν θα τον αφήνει να την κάνει σωστά γιατί θα πρέπει να βάζει κανόνες στους πελάτες του.Ειναι ανεφάρμοστο όλο αυτό ! Παίζεται με την ζωή των λουομένων.Ο πνιγμός δεν είναι πείραμα ούτε παιχνίδι!

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 14:04 | Δέσποινα

    Σύμφωνα με την παράγραφο θ του άρθρου 8 εγω ως παραχωσηριουχος πρέπει να εξοπλίσω την παραλία μου με πύργους, ναυαγοσώστες , σκάφη και τζετ σκι? Εγω ομπρέλοκαθίσματα και beach bar έχω, τι σχέση έχω με την ναυαγοσωστική και τα seatrack ; Στην παραλία πέρυσι έγιναν πάνω από 20 διασώσεις και τον Οκτώβριο που δεν είχε ναυαγοσώστη πνίγηκε μια γυναίκα αβοήθητη γιατί όλοι κοιτούσαμε και δεν ξέραμε τι να κάνουμε και τώρα θα μας φορτώσετε τέτοια ευθύνη; Τι σχέση έχουμε εμείς με αυτά; Θα πνίξετε κόσμο, θα θιχτεί ανεπανόρθωτα ο τουρισμός μας και με έμμεσο τρόπο θα μας κλείσετε τα σπίτια μας!

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 14:46 | Ανδριάνα Γαλανοπούλου

    Άρθρο 8 παράγραφος θ
    Όταν δεν υπάρχει παραχωρησιούχος σε πολυσύχναστη παραλία που θα τοποθετείτε ο ναυαγοσώστης ; Πως θα χρησιμοποιούνται τα πλωτά σωστικά μέσα ; Ποιος θα παρέχει αλληλοκάλυψη στον ναυαγοσώστη εάν αυτός χρειαστεί βοήθεια ; Και τις ημέρες του Αυγούστου θα επιτρέπει ο παραχωρησιούχος στο ναυαγοσώστη να σφυρίζει στους πελάτες του και να τους δυσαρεστεί ενώ λίγες στιγμές νωρίτερα τους έχει σερβίρει με χαμόγελο το αλκοολούχο ποτό τους ; Ας ελπίσουμε πως ο ναυαγοσώστης δεν θα γίνει beach boy ή ακόμα χειρότερα bartender για να καλύψει της ανάγκες του εκτός αντικειμένου εργοδότη του !

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 13:39 | Μενελαος

    Υπάρχει μια οργανωμένη νομοθεσία π.δ. 71/20 όπου είναι ορατά τα αποτελέσματα της όσο αναφορά την πρόληψη των ατυχημάτων στην θάλασσα και είναι υψηλού επιπέδου όπως αρμόζει σε ανεπτυγμένες χώρες ! Γιατί να υπάρξουν αλλαγές πάνω στην λειτουργία της ναυαγοσωστικής κάλυψης δίνοντας τις αρμοδιότητες σε παραχωρησιούχους ενοικιαστές ομπρέλοκαθισματων! Που δεν έχουν καμία σχέση με την ναυαγοσωστική ! Ποιος θα αναλάβει την συγκεκριμένη ευθύνη ;; Ποιο θα είναι το κόστος ;;; Αυτοί που υπογράψουν την παράγραφο στο συγκεκριμένο άρθρο είναι συνυπεύθυνοι των αποτελεσμάτων αφού διαλέγουν να τζογάρουν τις ανθρώπινες ζωές !

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 13:18 | Αναστασία

    Ανεφάρμοστη και επικίνδυνη η παράγραφος θ του άρθρου 8
    Θα αφήσει απροστάτευτες τις παραλίες .
    Έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις διατάξεις του ΠΔ71/2020
    Δεν γίνεται ο παραχωρησιουχος να κάθεται να ψάχνει ναυαγοσώστες και ποιος από όλους θα τον προσλάβει ?ποιος από όλους θα αγοράσει τον πανάκριβο εξοπλισμό του Ναυαγοσώστη?Αυτό είναι επικίνδυνο που πάει να γίνει! Ο ναυαγοσώστης πρέπει να είναι σε ετοιμότητα στο πόστο του και να εποπτεύεται από τους επόπτες? Μην παίζεται με τις ανθρώπινες ζωές.Αυτο είναι ανεφάρμοστο και επικίνδυνο!

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 13:43 | Βασια

    Ως παραχωρησιουχος δηλαδή μου επιβάλλεται από την πολιτεία να κάνω την δουλειά τους ,κύριοι δεν είναι η δουλειά μου να διαχειρίζομαιτην ασφάλεια των λουομένων Αυτή είναι ευθύνη και υποχρέωση του κράτους να προασπιζεται το υπέρτατο αγαθό δηλαδή την ανθρώπινη ζωή.

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 12:56 | Βασιλικη

    Απο αυτα που διαβασα σιγουρα αυτο που δεν μπορει να εφαρμοστεί και δεν συνάδει κιόλας με το ΠΔ71/20 ειναι η παράγραφος θ του άρθρου 8 .Δεν γινεται οι παραχωρησιούχοι να κάνουνε αυτήν την δουλειά.
    Ποιος θα προσλαμβάνει τους ναυαγοσώστες απο όλους; Ποιος θα τους παρέχει jet ski πνευστά σκάφη και μικρα σκάφη 3.30 με 6 ίππους;ποιος θα συντηρεί τον εξοπλισμό των ναυαγοσωστών ; Ποιος θα τους εποπτεύει αν κάνουν καλα την δουλειά τους; Αν ειναι σε ετοιμότητα ;Αν ο εξοπλισμός τους ειναι ενταξει; Ποιος θα τους ανεφοδιάζει με υλικά και βενζίνες ;
    ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ!
    Πέρυσι που βρέθηκα διακοπές με την οικογένεια μου σε μια επικίνδυνη παραλια ο ναυαγοσώστης ήτανε και ειναι πολύτιμος.Χρειάστηκε να κανει διάσωση μπροστά μου και ευτυχώς που ειχε στην κατοχή του jet ski και πήγε άμεσα στο περιστατικό και ετσι σώθηκαν 2 τουρίστες! Να ειμαστε λογικοί και να επιδιώκουμε την ασφάλεια στο νερό ! ΟΧΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ!

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 12:11 | Νεκταριος

    Κατά ποσό μπορεί να είναι εφαρμόσιμο το άρθρο 8 παρ.θ και να συνεννοούνται οι ναυαγοσώστες σε ένα περιστατικό όπου χρειάζεται παραπάνω από ένας ναυαγοσώστης ή ακόμα και σε ένα περιστατικό με παραπάνω από έναν άνθρωπο που βρίσκεται σε κίνδυνο (2,3 και 4 ανθρώπους ταυτόχρονα);;; Δεν είναι εφαρμόσιμο και θέτει σε κίνδυνο τους λουόμενους και τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες ! Ένα περιστατικό θέλει συντονισμό σε υψηλό επίπεδο αν θέλουμε να σώσουμε ανθρώπινες ζωές !

    Με εκτίμηση Θεοδωρακατος Νεκταριος ( επαγγελματίας ναυαγοσώστης 13 χρόνια και έχω λάβει μέρος σε πάνω από 150 περιστατικά διασώσεων σε παραλίες της βόρειας Κρήτης )

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 12:09 | Χριστινα

    Είμαι παραχωρησιούχος , δηλαδή με αλλά λόγια με βάζετε στην διαδικασία να εμπλακώ εγώ , χωρίς να έχω καμία εμπειρία επι του θέματος , ναυαγοσωστικής κάλυψης , σε μια αρμοδιότητα που είναι κατά αποκλειστική ευθύνη του κράτους η διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής ;
    Βγάλτε την παράγραφο θ του άρθρου 8, είναι επικίνδυνη!

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 12:51 | Κυριακή

    Εγώ είμαι παραχωρησιουχος και έχω 20σετ ομπρελοκαθισματα για τα οποία πληρώνω 3000 ευρώ τη σεζόν θα με υποχρεωσετε να ψάχνω να βρω ναυαγοσώστη, να αγοράζω εξοπλισμό και να έχω την ευθύνη εάν πνίγει κάνα παιδάκι; Θα μας τρελάνετε;

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 12:53 | Kiki

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί.Ποιος θα προσλαμβάνει τους ναυαγοσώστες, ποιος θα αναλάβει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος; Στις περιπτώσεις που οι παραχωρησιουχοι είναι παραπάνω από ένας πώς πιστεύετε ότι θα μπορέσουν να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να αναλάβουν τη ναυαγοσωστική κάλυψη της παραλίας; πιστεύετε ότι έχουν την τεχνογνωσία;
    Η παραπάνω διάταξη πρέπει να αποσυρθεί διότι είναι επικίνδυνη.

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 12:58 | Βασιλης

    Είμαι ναυαγοσωστης 4 χρόνια
    Συνεργάζομαι με Δήμους η με ναυαγοσωστική σχολή
    Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να δεχτώ εργοδοτη ένα παραχωρησιούχο που δεν έχει καμία ιδέα εφαρμογής της ναυαγοσωστικής κάλυψης , τι εξοπλισμό θα μου δώσει ; Θα είναι λειτουργικός ; Το ρεπό μου ποιος θα το καλύπτει ; Ποιος θα είναι ο συντονιστής μου όπως απαιτεί το ΠΔ 71/2020
    Να αποσύρεται άμεσα την παράγραφο θ του άρθρου 8 . Ο πνιγμός δεν είναι πείραμα

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 12:51 | Ηλιαννα

    Στο άρθρο 8 η παράγραφος θ δεν συνάδει με το ΠΔ 71/20 .Πως θα γινει να προσλαμβάνονται οι ναυαγοσώστες απο τους παραχωρησιούχους και ποιος απο ολους αν σε μια λουτρική εγκατάσταση ειναι 7 παραχωρισιουχοι ποιος απο ολους θα κανει την πρόσληψη; Ποιος απο όλους θα παρέχει τον εξοπλισμό; Ποιος απο ολους θα τον συντηρεί; Δεν γινεται αυτο να εφαρμοστεί ειναι επικυνδινο για την ανθρώπινη ζωη στην θαλασσα.Οι ναυαγοσώστες πρεπει να ειναι σε ετοιμότητα με όλον τον σύγχρονο εξοπλισμό τους ! Αυτα ποιος θα τα κανει; Ποιος θα οριοθέτηση την λουτρική εγκατάσταση;
    Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 12:49 | Δήμητρα

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι ΑΝΕΦΑΡΟΣΤΗ !Δεν είναι σωστό να παίζουμε με την ανθρώπινη ζωή στην θάλασσα! Δηλαδή οι παραχωρησιούχοι θα βάζουν ναυαγοσώστη; Από που και ως που; Και ποιος από όλους θα προσλαμβάνει τους ναυαγοσώστες,θα τους εποπτεύει,θα τους παρέχει εξοπλισμό;
    Η ανθρώπινη ζωή στην θάλασσα δεν είναι παιχνίδι για να παίζεται μαζί της!
    Χρειάζεται προστασία και υπευθυνότητα !

  • 3 Φεβρουαρίου 2024, 12:16 | Ιωάννα

    Η παραγραφος θ του άρθρου 8 ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗ! Η προστασία της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα δεν είναι παιχνίδι για να παίζουμε με την ασφάλεια των λουομένων .
    Προκύπτουν αρκετά ερωτήματα όπως:
    Ποιος θα παρέχει των εξοπλισμό στους ναυαγοσώστες αν σε μια λουτρική εγκατάσταση εχουμε πάνω από έναν παραχωρησιούχο και ποιος θα τους προσλαμβάνει;
    Ποιος θα ελενγχει αν οι ναυαγοσώστες τηρούν τα ωράρια τους αν στα ρεπό τους υπάρχει αντικαταστάτης και δεν αφήνουν τις παραλίες χωρίς την προστασία του ναυαγοσωστη;
    Ποιος θα ανεφοδιάζει τους ναυαγοσώστες με εξοπλισμό ποιος θα παρέχει πνευστά σκαφη jet ski μικρά σκάφη 3.30 και ότι άλλο προβλέπεται στον εξοπλισμό του ναυαγοσωστη;
    Ποιος θα κάνει την οριοθέτηση μιας λουτρικής εγκατάστασης;

  • 2 Φεβρουαρίου 2024, 21:45 | Πάνος

    Ανεφάρμοστη η παράγραφος θ του άρθρου 8

    Έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις διατάξεις του ΠΔ71/2020
    Εκεί που έχουν μειωθεί οι πνιγμοί βλέπω να εκ τινάζονται σε πρωτόγνωρα δεδομένα.

    Η ναυαγοσωστική κάλυψη προϋποθέτει τεχνογνωσία, εξειδικευμένο εξοπλισμό, συνέπεια, εκπαιδευμένους ναυαγοσώστες. Ποιός θα τα παρέχει όλα αυτά? Ο παραχωρησιούχος ?

    έχετε δεί τις απαιτήσεις του ΠΔ71/20 άρθρο 7? Μάλλον οχι γιατί αν το έχετε δει δεν θα γράφατε τέτοια ανεπίτρεπτα.

    Το Υπουργείο Ναυτιλίας συμφωνεί με αυτό το άρθρο που στην ουσία ακυρώνει νομοσχέδιο δικό του ?

    Κ.Κ. Υπουργοί, η ανθρώπινη ζωή δεν είναι παιχνίδι να κοστολογείτε.
    Ας σοβαρευτούμε επιτέλους. Τεχνοκράτες δεν υπάρχουν στα Υπουργεία?

  • 2 Φεβρουαρίου 2024, 17:51 | ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Το παρών νομοσχέδιο είναι ακρος απαράδεκτο γιατι
    1) Δεν εξασφαλίζει καθόλου την ελέυθερη πρόσβαση των πολιτών στην παραλία . Δηλαδή πως θα έχει πρόσβαση ενας πολίτης στην παραλία οταν πάνω απο την παραλία υπάρχει μια τεράστια ιδιοτική εκτασή και είναι κλισμένη ;;;
    2) H ελέυθερη αποστάση των 4 μετρόν ειναι παρά πολυ μικρή .Αν κανεις αναλογιστεί ακόμα και στο Ντουμπάι σε ενα τεχνικό νησι η ελέυθερη αποσταση απο την θάλλασα εως την πρώτη ομπρέλα είναι 15 μέτρα

  • 2 Φεβρουαρίου 2024, 16:29 | Αθανάσιος

    Η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων για την διέλευση του κοινού, αυτά τα 4 μέτρα υπολογίζονται όταν θα είναι ήρεμη η θάλασσα ή όταν η θάλασσα έχει κάποιον κυματισμό;Βλέπουμε δηλαδή που τελείωνει ο κυματισμός και απο εκεί αρχίζουμε και μετράμε τα 4
    μέτρα;Όταν η θάλασσα είναι λάδι επαρκούν τα 4 μέτρα,την άλλη μέρα όμως που θα βγάλει κυματισμό πως θα περάσουν οι λουώμενοι πάνω απο τις καρέκλες;Πρέπει να υπάρχει αναλυτική εξήγηση για να μην υπαρχουν προστριβές.
    Ο όρος ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων τι αφορά; Ομπρέλες,ξαπλώστρες παραλίας και βαση για καφέδες κτλ;
    Γιατί βλέπουμε πολλοί επιχειρηματίες εκτός από ομπρελοκαθίσματα να πετσώνουν την παραλία με πολλά τετραγωνικά,να πακτώνουν ξύλινες κολώνες βαριές δημιουργόντας πέργολες και να τις περιφράσουν πρόχειρα δημιουργόντας από το τίποτα μαγαζιά επάνω στον αιγιάλο.ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΑΥΤΟ;
    Η άδεια που θα πάρει ο καθένας για ομπρελοκαθίσματα θα περιγράφει αναλυτικά τι θα υπάρχει από άποψη ξύλινων πρόχειρων κατασκευών;
    Όλα αυτά τα πετσωμένα ξύλινα πατώματα και οι διάφορες ξύλινες και μη πέργολες με τις πακτωμένες κολώνες θα απομακρίνονται στο τέλος της σαιζόν;.Πρέπει να απομακρίνονται λέτε αλλά εγώ εδώ και πολλά χρόνια δεν είδα κανένας από τον ΔΗΜΟ να δέινει σημασία.Μένουν παρατημένα όλο τον χειμώνα και βρωμίζουν την παραλία.

  • 2 Φεβρουαρίου 2024, 13:37 | Γεωργία

    Πως ο παραχωρησιούχος θα διασφαλίσει την παρουσία ναυαγοσώστη μετά την υπόδειξη του Δημάρχου που επιτήδεια θα έχει αποφύγει τις υποχρεώσεις του ΠΔ71/2020 ;
    Τουλάχιστον να προστεθεί να του υποδειχθεί και ο τρόπος που θα μαζεύει τους εκατοντάδες πνιγμένους από τις παραλίες .

  • 2 Φεβρουαρίου 2024, 12:18 | Σταθης Τσακιρης

    Στο άρθρο 8 παράγραφος γ:
    γ) περιορίζει την ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σε ποσοστό του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης που δεν υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) ή το τριάντα τοις εκατό (30%), αν πρόκειται για προστατευόμενο αιγιαλό και παραλία της παρ. 1 του άρθρου 4, ώστε να διασφαλίζονται η διέλευση του κοινού κάθετα και παράλληλα προς τη θάλασσα και η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων,

    Οι ελεύθεροι διάδρομοι μεταξύ ομπρελων , ξαπλώστρες περιλαμβάνονται η όχι στην κάλυψη 60% ?
    Πιστεύω ότι πρέπεινα γίνει ποιο σαφής ο νόμος π.χ
    γ) περιορίζει την ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σε ποσοστό του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης που δεν υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%)συμπεριλαμβανομένων των ελεύθερων διαδρόμων, οριζοντίως και κάθετος , μεταξύ ομπρελοκαθησματων
    Αλλιώς υπάρχει ασάφεια νόμου, που ανοίγει παράθυρο προς εκμετάλλευση μεγαλύτερου ποσοστού από το 60%

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 21:31 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Σύμφωνα με την παράγραφο θ του άρθρου 8 καταργείτε ως έπη το πλείστον ένα ολόκληρο ΠΔ 71/2020.
    Επίσης οι δήμαρχοι είναι έτοιμοι να πάρουν την ευθύνη για όλες τις παραβάσεις που θα υπάρξουν; Οι ναυαγοσώστες που θα προσληφθούν ποιος θα τους συντονίζει; Τα μηχανοκίνητα μέσα διάσωσης και γενικότερα ο εξοπλισμος που είναι πανάκριβος ποιος θα έχει την ευθύνη για την λειτουργία του και την συντήρηση του,; Ποιος θα τα ανεφοδιάζει; Ποιος θα τα συντονίζει;
    Η προστασία της ανθρώπινης ζωής δεν παίζεται στα ζαριά με μια παράγραφο καλύτερα να αφαιρεθεί γιατί πολύ απλά ειναι ανεφάρμοστο και παρά πολύ επικίνδυνο.

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 18:05 | Δημητρης

    Ντροπή αντί να προστατεύσουμε το μόνο που μας έχει μείνει για να επιβιώσουμε τον Τουρισμό προσπαθούμε να βγάλουμε τα μάτια μας. Απορώ ποιος σκέφτηκε όλα αυτά και τι έχει στο μυαλό του είμαι σίγουρος ότι Δεν ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ γιατί πηγαίνει την Ελλάδα χρόνια πίσω.

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 18:21 | Θεοδωρα

    Ωραία μεταρρύθμιση , φορτώνεται στον παραχωρησιούχο την διασφάλιση της παρουσίας ναυαγοσώστη που ο επιτήδειος Δημαρχος τεχνιέντως υποδεικνύει .
    Την ευθύνη ποιος θα υποδείξει το νεκροθάφτη που θα παραλαμβάνει τους πνιγμένους ποιος θα την υποδείξει ;

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 18:31 | Δημητριος

    Στο άρθρο 8 παράγραφος γ:
    γ) περιορίζει την ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σε ποσοστό του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης που δεν υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) ή το τριάντα τοις εκατό (30%), αν πρόκειται για προστατευόμενο αιγιαλό και παραλία της παρ. 1 του άρθρου 4, ώστε να διασφαλίζονται η διέλευση του κοινού κάθετα και παράλληλα προς τη θάλασσα και η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων,

    Θα πρέπει να αναφέρεται με σαφήνεια ότι στον παραχωρούμενο χώρο (στον οποίο δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 60% της κάλυψης τα ομπρελόκαθίσματα) ΔΕΝ μπορούν τρίτοι (λουόμενοι κλπ) να τοποθετούν δικές τους ξαπλώστρες (πετσέτες κλπ). Πρέπει να αναφερθεί ρητώς διότι έτσι θα αποφεύγονται οι προστριβές μεταξύ των πολιτών και των επαγγελματιών !!!

    Η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης 4 μέτρων που προφανώς και σωστά πρέπει να αφήνουν οι επαγγελματίες αφορά την ελεύθερη διέλευση όλων. Όμως πρέπει να αναφέρεται ΡΗΤΑ ότι το ίδιο ισχύει και για τους πολίτες καθώς τα 4 μέτρα είναι για να μπορούν όλοι ελεύθερα να μπορούν να περπατάνε και όχι να έχει το δικαίωμα ο πολίτης με την ομπρέλα του και τα καρεκλάκια να εμποδίζει την δίοδο στους λοιπούς. Επίσης με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθούν και οι προστριβές με κακόβουλους πολίτες που πηγαίνουν και στήνουν ομπρέλες μπροστά από επαγγελματίες για να τους δημιουργούν προβλήματα. Αφού έχει αποφασιστεί να γίνεται παραχώρηση αιγιαλού να προστατεύονται και οι δύο πλευρές (πολίτες και επαγγελματίες).

    Όσον αφορά τη παράγραφο 6: Σε περίπτωση μεταβολής των αρχαιολογικών δεδομένων, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού οφείλει, εντός επτά (7) εργασίμων ημερών, να ενημερώσει σχετικά την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, αποστέλλοντας στην τελευταία φάκελο με τα πλήρη στοιχεία για τον συγκεκριμένο χώρο.

    Σήμερα οι περιοχές αυτές είναι ορισμένες με ΚΥΑ γεγονός που κάνει την διαδικασία ιδιαίτερα δυσχερής και χρονοβόρα. Η ΚΥΑ εκδίδεται σύμφωνα με τις προτάσεις της εκάστοτε χωρικά Εφορείας Αρχαιοτήτων. Θα πρέπει να διευκρινιστεί με σαφήνεια ότι αρμόδια Υπηρεσία είναι η κατά τόπο Εφορεία Αρχαιοτήτων διότι με αυτό το τρόπο οποιαδήποτε αλλαγή αρχαιολογικών δεδομένων θα δηλώνετε άμεσα από την κατά τόπο Εφορεία Αρχαιοτήτων πριν να είναι πολύ αργά. Η υπάρχουσα ΚΥΑ είναι μέχρι το 2025 οπότε αν σήμερα υπάρξει μία μεταβολή στα αρχαιολογικά δεδομένα θα πρέπει να γίνει τροποποίηση της ΚΥΑ (με αποφάσεις εφορείας, υπουργού και δημοσίευσης ΦΕΚ) κάτι που σημαίνει χρονική καθυστέρηση τουλάχιστον 1 έτος ενώ με την προτεινόμενη αλλαγή αυτό θα γίνεται σε ελάχιστες ημέρες.

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 16:56 | Γιάννης

    Όλοι ξέρουμε ότι οι καντίνες μετατρέπονται σε beach bar με κατασκευές, στέγαστρα και μουσική. Τι θα γίνει με αυτή την ιστορία; Ή θα επιτρέπονται κατασκευές ή να απαγορευτούν οι καντίνες. Δεν μπορεί η ηγεσία να στρουθοκαμηλίζει, επιτέλους.

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 16:31 | Λυτινάκης Παύλος

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 ΠΡΈΠΕΙ να αφαιρεθεί! Δεν συνάδει με τοις διατάξεις του άρθρου 7 του ΠΔ71/20.
    Δεν δύναται εκ φύσεως να εφαρμοστεί και δυστυχώς προκύπτουν τεράστια θέματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των λουόμενων στις ακτές της Χώρας.
    Δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα όπως:
    1) Σε μία λουτρική εγκατάσταση όπου υπάρχουν πολλοί παραχωρησιούχοι πώς θα γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις;
    2) Με ποια κριτήρια ο παραχωρησιούχος θα τοποθετήσει την οριοθέτηση με πλωτές σημαδούρες, θα συντηρεί τον σωστικό εξοπλισμό, θα κάνει τον σχεδιασμό της ναυαγοσωστικής κάλυψης όταν αυτο δεν είναι στο αντικείμενό του;
    3) φθορές και συντηρήσεις πως θα γίνονται και ποιός θα τις κάνει;
    4) Ποιός και πώς θα εφοδιάζει καύσιμα τα σωστικά μηχανοκίνητα μέσα;
    5) Ποιός θα έχει την εποπτεία του προσωπικού (ναυαγοσωστών) και πως θα μπορεί να κρίνει (εφόσον δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις) εάν ο ναυαγοσώστης κάνει σωστά την δουλεία του, πηγαίνει στην ώρα τους στον ναυαγοσωστικό πύργο και άλλα εργασιακά θέματα;
    6) Σε περίπτωση αδικαιολόγητης απουσίας του ναυαγοσώστη θα βρει έγκαιρα αντικαταστάτη ή θα είναι η παραλία χωρίς προστασία;
    7) Εάν οι δαπάνες είναι πολύ περισσότερες (που είναι κατά πολύ) απο το αντάλλαγμα της παραχώρησης τι γίνεται;
    Ενδεικτικά έγραψα αυτα τα ερωτήματα, υπάρχουν όμως πολλά περισσότερα.
    Εν κατακλείδι Η παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι ανεφάρμοστη και πρέπει να αφαιρεθεί. Δεν πρέπει να βάζουμε σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 16:43 | ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Στο αθρο 8 παρ γ η απόσταση 4 μετρά είναι παρα πολυ μικρη δίοτι σε περίπωση κυματισμού δεν θα υπάρχει καθόλου ελεύθερος χώρος

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 16:16 | Δημήτρης

    Το Άρθρο 8 παράγραφος θ θα εξελιχθεί σε καταστροφή του τουρισμού και θέτει σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή. Με αυτό θα πνιγεί κόσμος καθώς οι παραλίες θα μείνουν χωρίς ναυαγοσώστες. Οι Δήμοι που όλο φωναζουν για λεφτα και οσα και να εχουν δεν τους φτανουν ως βαρέλι δίχως πάτο, θα λένε στον παραχωρησιούχο βάλε ναυαγοσώστες, βρες εξοπλισμό! Επειδη αυτο δεν γινεται θα πνίγεται ο κοσμάκης!!!! Αυτό το άρθρο θα εξελιχθεί σε τραγωδία όπως τα ΤΕΜΠΗ. Ποιός θα λογοδοτήσει μετά???? Ας σοβαρευτούμε λίγο κ. Υπουργέ, δεν είναι ανθρωπίνως δυνατόν να θελετε απο καντίνες-αναψυκτήρια να κανουν ναυαγοσωστική κάλυψη. Το ακούσαμε κι αυτο!!!!!

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 16:59 | ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Δεν διευκρινίζεται καθόλου πώς θα έχουν πρόσβαση οι πολίτες στην παραλία και ειδικά τα Αμέα και οι ηλικιωμένοι άνθρωποι σε στρατηγικές επένδυσες οπως στην επένδυση γκολ Αφάντου Τεύχος ΑΑΠ 180/14.09.2016

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 15:48 | ΓΕΩΡΓΙΑ

    Είναι ανεφάρμοστο και πραγματικά εκπλήσσομαι με την ευθύνη που θέλετε να αποκτήσουν οι παραχωρησιούχοι! Εν έτη 2024 θα έπρεπε να διασφαλίζουμε την προστασία της ανθρώπινης ζωής και όχι να την αφήνουμε στην τύχη της θεσπίζοντας νόμους με κενά, ημιτελείς χωρίς να προβλέπονται τα βασικά και απολύτως απαραίτητα! Είναι μεγάλη η ευθύνη που θέλετε να ρίξετε στους παραχωρησιούχους χωρίς να μπορούν να την αναλάβουν. Και δεν νομίζω κανένας να είναι διατεθειμένος να την εχει ειδικά όταν μιλάμε για την ευθύνη της ανθρώπινης ζωής!

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 15:30 | ΣΤΕΡΓΟΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ

    ΠΑΡ.5. Σύμφωνα με τον ΑΚ στην σύμβαση έργου ο εργολάβος έχει υποχρέωση να εκτελέσει το έργο και ο εργοδότης να καταβάλει τη συμφωνημένη αμοιβή. Στην προκειμένη περίπτωση η σχέση μεταξύ παραχωρησιούχου και τρίτου δεν μπορεί να εννοηθεί ως σύμβαση έργου, αφού εν προκειμένη την αμοιβή (αντάλλαγμα κατά τη διατύπωση του άρθρου) την καταβάλλει ο τρίτος (εργολάβος κατά τον ΑΚ) και όχι ο παραχωρησιούχος (εργοδότης κατά τον ΑΚ). Η παραχώρηση αυτή είναι κατά νόμον υπομίσθωση και έτσι πρέπει να χαρακτηριστεί και στον νόμο και όχι ως σύμβαση έργου. Θα πρέπει να προβλέπεται δυνατότητα σύναψης συμφωνητικού υπομίσθωσης μεταξύ παραχωρησιούχου και τρίτου που θα κοινοποιείται στην Κτηματική Υπηρεσία και παραχωρησιούχος και τρίτος θα είναι από κοινού συνυπεύθυνοι μόνο για το ποσό που μισθώματος που αντιστοιχεί στον χώρο για τα θαλάσσια μέσα αναψυχής.

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 15:50 | ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Στις πυρκαγιές της Ρόδου Πάνω από 3700 άνθρωποι σώθηκαν δια θαλάσσης , σε μια επιχείρηση εκκένωσης που έχει γραφτεί στην ιστορία. Η μεγαλύτερη δια θαλάσσης επιχείρηση εκκένωσης, που έχει πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα η παραπάνω εμπειρία μας έδειξε ότι πρέπει να υπάρχουν έξοδοι διαφιγεις προς την παραλία για αυτό Παρακαλώ να εφαρμοστεί ο ΦΕΚ 580/ Δ/1999 ΑΡΘΡΟ 180 ΠΑΡ. 12: «Σε περίπτωση που το πρόσωπο του γηπέδου το παράλληλο προς την ακτή είναι μεγαλύτερο ή ίσο με τριακόσια (300 μ.) επιβάλλεται σε κάθε τμήμα γηπέδου που δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 300 μ. να διακόπτεται η περίφραξη και ν’ αφήνεται απερίφρακτο τμήμα του γηπέδου κάθετο προς την ακτή, πλάτους τουλάχιστον 3 μ.».
    Σε κάθε οικόπεδο χωρίς παρεκκλίσεις. Διότι ήδη στις πυρκαγιές στο Μάτι, ο κόσμος δεν είχε δίοδο να πάει στη θάλασσα για να σωθεί και κάηκε. Στη Ρόδο, τη γλιτώσαμε από θαύμα και τα γρήγορα αντανακλαστικά των πολιτών.

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 15:15 | Αναστασιος

    Θα πρέπει να διευκρινιστεί με ξεκάθαρο τρόπο μέσα στον νομό, αυτά τα 4 μετρα από την θάλασσα και ο 40% ελεύθερος χώρος για ποιο λόγο πρέπει να αφήνονται ελεύθερα. Είναι για την ελεύθερη και ασφαλή διέλευση του κοινού ή είναι και για να έρχονται οι μη πελάτες μιας επιχείρησης και να στήνουν τις ομπρέλες τους είτε μπροστά είτε ανάμεσα από τις ομπρέλες της επιχείρησης δημιουργώντας προστριβές. Ο νόμος αναφέρει ρητά το πρώτο, μήπως θα έπρεπε να απαγορεύει ρητά και το δεύτερο;
    Επίσης αφού ο νόμος υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να ενημερώνουν το κοινό για την οριοθέτηση της παραχώρησης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, μήπως θα έπρεπε να αναφέρει ποια είναι αυτά τα δικαιώματα και ποιες αυτές οι υποχρεώσεις του κοινού;
    Καλό θα ήταν τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις να ήταν γνωστά και κατανοητά από όλες τις πλευρές, δηλαδή, επιχειρήσεις, κράτος αλλά και πολίτες.

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 15:10 | Αντώνης

    Δηλαδή σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος θ ο «ομπρέλας» , ο «εκμισθωτής καντίνας» κτλ θα πρέπει να προσλαμβάνουν Ναυαγοσωστη και να παρέχουν εξοπλισμό; Σκάφη, jet ski , πύργους, απινιδωτές ; Πως θα το κάνουν αυτό;
    Πραγματικά απορώ ποιος το σκέφτηκε! ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟ, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ , ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ!

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 15:32 | Παύλος

    Η παράγραφος θ του άρθρου 8 είναι ανεφάρμοστη. Ποιος θα προσλαμβάνει; Ποιος θα συντονίζει ; Ποιος θα συντηρεί τον εξοπλισμό; Ποιος θα αντικαθιστά τις φθορές κατά την διάρκεια της ναυαγοσωστικής κάλυψης; Αν ο Ναυαγοσωστης πάθει κάποιο ατύχημα ποιος και πως θα τον αναπληρώσει άμεσα; Με ποια τεχνογνωσία θα γίνει η σωστή Ναυαγοσωστικη κάλυψη;
    Ειδικά εάν σε μια λουτρική υπάρχουν παραπάνω από έναν παραχωρησιούχο, πως θα συνεννοηθούν για όλα τα οριζόμενα του άρθρου 7 του ΠΔ 71/20; Με ποιες γνώσεις θα εφαρμόσουν την κείμενη νομοθεσία;
    Η εν λόγο διάταξη πρέπει να αποσυρθεί διότι οι πνιγμοί θα αυξηθούν ραγδαία, θα πάμε 30 χρόνια πίσω, οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για την ανθρώπινη ζωή, τον τουρισμό και την κοινωνία μας!

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 14:34 | Renia

    ΠΑΡ. 3γ άρθρου 8, θα πρέπει να περιορίζεται επί συγκεκριμένων πλευρών (αριστερά ή δεξιά) η ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σε ποσοστό του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης που δεν υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) ή το τριάντα τοις εκατό (30%), αν πρόκειται για προστατευόμενο αιγιαλό και παραλία της παρ. 1 του άρθρου 4, ώστε να διασφαλίζονται όχι μόνο η διέλευση του κοινού κάθετα και παράλληλα προς τη θάλασσα , αλλά και η δυνατότητα να μπορεί το κοινό να τοποθετήσει δικά του ομπρελοκαθίσματα.
    Δεν υπάρχει νόημα να αναπτύασσονται αραιά τα ομπρελοκαθίσματα, διότι ενδιάμεσα ομπρελοκαθισμάτων δεν θα επιτρέπεται στο κοινό να εγκατασταθεί.
    Επίσης η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων είναι πολύ λίγη. Τουλάχιστον 5μ όπως τα προηγούμενα χρόνια.
    Επίσης θα πρέπει να απαγορευτούν τραπεζοκαθίσματα και τα ξύλινα δάπεδα επί του αιγιαλού, που ήδη επιτρέπονται από την ισχύουσα ΚΥΑ με τα παραρτήματά τους.
    Θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για τις περιοχές που αναπαράγονται caretta – caretta
    να απαγορευτούν ξύλινα κρεβάτια, και να επιτρέπονται ελαφρύ τύπου ομπρελοκαθίσματα που θα μεταφέρονται στη κορυφή της παραλίας κάθε βράδυ.
    Επίσης δεν θα πρέπει να παραχωρείται απλή χρήση για αθλοπαιδίες σε περιοχές που αναπαράγοντα caretta caretta

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 14:18 | ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ

    Πρέπει να ανφέρεται στην Διακήρυξη και σαφώς στην Σύμβαση παραχώρησης οτι επιτρέπεται στον αιγιαλό (βότσαλα), ΜΟΝΟ η ανάπτυξη ομπρελών και ξαπλώστρων, για την εξυπηρέτηση των λουμενων και ΟΧΙ η ανάπτυξη, εκ μέρους των παραχωρησιούχων τραπεζιών, καρεκλών και πολυθρόνων, για σερβίρισμα φαγητών, ποτών κλπ., γιατί κάτι τέτοιο αλλοιώνει τον χαρακτήρα του αιγιαλού, την εικόνα του και την φύση του, αφού οι ακτές, τα χαλίκια, δεν είναι κοινόχρηστος χώρος για εστίαση, για σερβίρισμα φαγητών, αλλά χώρος αναψυχής λουομένων. Πρέπει να υπάρξει σαφής πρόβλεψη στη Διακήρυξη να αναφέρεται οτι δεν επιτρέπεται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στον αιγιαλό (ακτή)

  • 1 Φεβρουαρίου 2024, 12:01 | ΜΑΡΙΟΣ

    Ανεφάρμοστη και επικίνδυνη η παράγραφος θ του άρθρου 8
    Θα αφήσει απροστάτευτες τις παραλίες .
    Έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις διατάξεις του ΠΔ71/2020
    Ρεαλιστικό παράδειγμα

    Σε μια παραλία πχ ενός χιλιομέτρου απαιτούνται για την προστασία των λουομένων :
    4 ναυαγοσώστες ένας συντονιστής ναυαγοσώστης , ένας χειριστής ταχύπλοου σκαφους συν δυο ακόμα ναυαγοσώστες για τα νόμιμα ρεπό .
    Εξοπλισμός :1 πενταμετρο πνευστό Ταχυπλοο σκάφος , 3 Σκαφη ναυαγοσοστών , 1 Jetski , οριοθέτηση σε όλο το μήκος της παραλίας

    Στην ίδια παραλία υπάρχουν 5 παραχωρησιούχοι
    Ποιος απ αυτούς θα προσλάβει ποιον και που θα τον βρει ; Κ αν δεν τον βρει τι ;
    Ποιος απ αυτούς θα παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό ;

    Η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα δεν είναι αστείο , να αποσύρετε άμεσα την διάταξη , παίζεται με την ζωη χιλιάδων ανθρώπων .