Άρθρο 30 – Τροποποιούμενες – καταργούμενες διατάξεις

1. Η περίπτωση Β της παρ. 1 του άρθρου μόνου του π.δ. 19/1992 (ΦΕΚ Α’ 4) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Β. Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, που συγκροτείται από τις κατωτέρω Διευθύνσεις:

α. Διεύθυνση Διαχείρισης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.

β. Διεύθυνση Διευθέτησης Ροής Εναέριας Κυκλοφορίας και Διαχείρισης Εναέριου Χώρου.

γ. Διεύθυνση Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας.

δ. Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος».

ε. Διεύθυνση Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αερολιμένων.

στ. Διεύθυνση Διαχείρισης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας.

ζ. Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ).

η. Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).

θ. Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων.

ι. Διεύθυνση Κέντρου Ηλεκτρονικών Εφαρμογών και Μείζονος Συντήρησης.

ια. Διεύθυνση Διαχείρισης Τηλεπικοινωνιών.

ιβ. Διεύθυνση Αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιών (ΚΕΠ).

ιγ. Διεύθυνση Τηλεπικοινωνιών Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).

ιδ. Διεύθυνση Υπηρεσιών Αεροναυτικών Πληροφοριών AIS.

ιε. Διεύθυνση Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας.».

2. Η περίπτωση β της παρ. 2 του άρθρου μόνου του π.δ. 19/1992 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Της Γενικής Διεύθυνσης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας  υπάλληλος εκ των κλαδων ΠΕ2  Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας ή ΠΕ 3 Τηλεπικοινωνιακών ή ΠΕ4 Ηλεκτρονικών ».

3. Το άρθρο 43 του π.δ. 293/99 (ΦΕΚ Α’ 263), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 100/2002 (ΦΕΚ Α’ 86), το π.δ. 59/2003 (ΦΕΚ Α’ 60), το π.δ. 99/2005 (ΦΕΚ Α’ 135) και το π.δ. 186/2007 (ΦΕΚ Α’ 221), τροποποιείται ως ακολούθως:

α. Στο άρθρο 43 προστίθεται νέα παράγραφος 6 ως εξής:

«6. Διεύθυνση Πολιτικής Αεροδρομίων

ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Διοικητικών – Οικονομικών

α) Τμήμα Πολιτικής Αεροδρομίων επί Χερσαίας Επιφάνειας και Ελικοδρομίων

ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Διοικητικών – Οικονομικών

β) Τμήμα Πολιτικής Αεροδρομίων επί Υδάτινης Επιφάνειας

ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Διοικητικών – Οικονομικών»

β. Οι παράγραφοι 6 έως 24 του άρθρου 43 αναριθμούνται σε 7 έως 25 αντίστοιχα.

4. Καταργούνται οι ακόλουθες διατάξεις του π.δ. 56/1989 (ΦΕΚ Α’ 28):

α) Άρθρα 8, 9,10,23,41,42,43,44,45,46,47 και 48.

β) Περίπτωση Δ’ του άρθρου 19.

γ) Περιπτώσεις Β’ και Γ’ του άρθρου 25.

δ) Περιπτώσεις Β’, Γ’ και Δ’ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 38.

ε) Περιπτώσεις Β’ Γ’ και Δ’ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 39.

στ) Περιπτώσεις Β’ Γ’ και Δ’ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 40.

ζ) Παράγραφοι 2, 7, 8, 9 και 33 του άρθρου 94.

  • 10 Αυγούστου 2010, 13:28 | ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΥΠΑ

    ΑΠΟ: ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟ
    Α.α. Δντή ΥΕΠ/Ε4

    Σας πληροφορώ ότι περί τα τέλη Απριλίου 2010 ζητήθηκε από την Δνση ΥΕΠ/Ε4 να εκφράσει τις προτάσεις της για την νέα οργάνωση της ΥΠΑ. Μάλιστα μας υποβλήθηκε ένα προσχέδιο και πάνω σε αυτό εργαστήκαμε και οι παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν αφορούσαν κυρίως την Δνση ΥΕΠ/Ε4 και λιγότερο άλλες Δνσεις Ηλεκτρονικών στην Αθήνα.
    Οι προτάσεις μας υποβλήθηκαν την 1/5/10.
    Διαπιστώσαμε ότι στο σχέδιο που δόθηκε στην δημοσιότητα από το Υπουργείο δεν υπήρχε τίποτα από αυτά που εκφράσαμε.
    Τώρα το υποβληθέν σχέδιο έχει τεθεί σε διαβούλευση και μπορούμε να πούμε ξανά τις απόψεις μας.
    Δεν θα εκφράσω παρατηρήσεις για όλο το σχέδιο αλλά για ένα μόνο θέμα το οποίο αφορά την Δνση ΥΕΠ/Ε4 και θεωρώ ότι είναι το σημαντικότερο και εκφράζεται από την εμπειρία μου 10 χρόνια Τμηματάρχης και περί τα 2 χρόνια α.α. Δντής στην ΥΕΠ/Ε4.

    ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:
    Με τον υφιστάμενο Οργανισμό της ΥΠΑ υπάρχει ο θεσμός των Τμηματαρχών 24ωρου Βάρδιας (Τ/Φ) οι οποίοι είναι έξη (6) συνολικά για την ΥΕΠ/Ε4.
    • Οι Τ/Φ εργάζονται όλο το 24ωρο, όλες τις ημέρες του χρόνου σε έξη (6) βάρδιες.
    • Ως Τμηματάρχες, προΐστανται σε όλους τους υπαλλήλους των τριών τμημάτων της Ε4 που είναι βάρδια τις αντίστοιχες ώρες.
    • Η αρμοδιότητα του Τ/Φ εφαρμόζεται σε όλα τα συστήματα αεροναυτιλίας που αφορούν τα ΚΕΠ/ΑΤΗ/ΜΑΚ όχι μόνο στον χώρο της ΥΕΠ αλλά και σε όλη την Ελλάδα (σταθμοί RADAR, Ραδιοβοηθήματα, αναμεταβιβαστικοί σταθμοί κ.α.)
    • Η ευθύνη των αφορά την καλή λειτουργία των συστημάτων αεροναυτιλίας σε όλον τον Ελληνικό Εναέριο χώρο εκτός των αεροδρομίων.
    • Για κάθε σημαντικό πρόβλημα ο Τ/Φ δίδει τις κατάλληλες οδηγίες και συντονίζει για τις απαιτούμενες ενέργειες στις βάρδιες της ΥΕΠ/Ε4. Για τις βλάβες εκτός ΥΕΠ , συντονίζει, καθοδηγεί και λαμβάνει αποφάσεις για την επίλυση των προβλημάτων.
    • Είναι ο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ των χρηστών (Εναέριος Κυκλοφορία) και των μονάδων υποστήριξης τόσο της ΥΠΑ αλλά και εκτός ΥΠΑ (ΕΕΤΤ για τις παρεμβολές), ΟΤΕ, ΔΕΗ, γειτονικά FIR που ανταλλάσουμε πληροφορίες RADAR, κ.α.
    • Οι Τ/Φ είναι αναπληρωτές Δντές της Δνσης ΥΕΠ/Ε4 κατά την διάρκεια της απουσίας του Δντή όλο το 24ωρο, δεδομένου ότι ο Δντής είναι αδύνατον να είναι παρόν στην εργασία συνεχώς.
    • Λόγω της σπουδαιότητας του έργου των, όπως περιγράφηκε παραπάνω, στην ΥΕΠ έχει εκδοθεί η ΜΕΔ 5 όπου καθορίζονται ακριβώς οι ανωτέρω αρμοδιότητες. Πέραν της ΜΕΔ 5 υπάρχουν και πολλά Υπηρεσιακά Σημειώματα όπου περιγράφονται συμπληρωματικές οδηγίες για το έργο των, τα οποία μπορεί ο καθένας να τα μελετήσει και να κατανοήσει την σπουδαιότητα του έργου των.

    Με το νέο σχέδιο της ΥΠΑ οι ανωτέρω Τμηματάρχες 24ώρου καταργούνται.
    Αντί αυτών, προβλέπεται ότι υπάλληλοι του Τμήματος Γ θα εκτελούν βάρδια στον SMC και θα έχουν κατά κάποιο τρόπο τις αρμοδιότητες των πρώην Τ/Φ όσον αφορά την παρακολούθηση των συστημάτων μόνο.
    Με αυτή την κατάργηση δημιουργούνται τα ακόλουθα ερωτήματα:
    • Πως ένας απλό υπάλληλος θα έχει την ευθύνη για όλο το παραπάνω σύστημα;
    • Πώς ένας απλός υπάλληλος θα μπορεί να προΐστανται στους άλλους υπάλληλους στις βάρδιες των τμημάτων της ΥΕΠ/Ε4 όπου κάποιοι πιθανόν κάποιοι να είναι και αρχαιότεροί του;
    • Πως ένα απλός υπάλληλος θα έχει τα κύρος για να χειριστεί σοβαρές κρίσεις με άλλες μονάδες εκτός ΥΠΑ όπως με την ΕΕΤΤ για σοβαρές παρεμβολές, με τον ΟΤΕ για σοβαρές βλάβες κ.α.;
    • Πως ένας απλός υπάλληλος θα μπορεί να δίδει οδηγίες ή ακόμη και εντολές στις περιφερειακές μονάδες της ΥΠΑ ή το ΚΗΕΕ;
    • Ποιος θα αναπληρώνει τον Δντή κατά την απουσία του όλο το 24ωρο, δεδομένου ότι η Δνση Ε4 σήμερα και με την νέα της μορφή εκτελεί σημαντικό έργο όλο το 24ωρο σε όλο το Ελληνικό FIR;
    • Ποιος θα συντονίζει όλες τις μονάδες τόσο της Αθήνας όσο και τις περιφερειακές αλλά και τις υπηρεσίες εκτός ΥΠΑ (ΕΕΤΤ, ΟΤΕ, ΠΑ κ.α.) σε περίπτωση κρίσεων ή σοβαρών βλαβών;

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Θεωρώ ότι η κατάργηση των Τ/Φ 24ωρου είναι λάθος, θα δημιουργήσει σοβαρές δυσλειτουργίες και προτείνω την επαναφορά των. Για να μη θεωρηθεί δε ότι η πρόταση είναι μεροληπτική επειδή αφορά τον κλάδο μου και την Δνση που υπηρετώ τώρα, παρά τα ανωτέρω επιχειρήματα, προτείνω για τους ίδιους ή παρεμφερείς λόγους να επανέλθουν οι Προϊστάμενοι 24ωρου και στο ΚΕΠΑΘ όπου και εκεί έχουν καταργηθεί με το νέο σχέδιο.

  • 9 Αυγούστου 2010, 23:54 | Γιάννης

    Πέραν των Κανονισμών 1702/2003 και 2042/2003 οι οποίοι αφορούν αποκελιστικά στην αξιοπλοία ενός αεροσκάφους, υπάρχουν και άλλοι Κανονισμοί π.χ. EU-OPS, ή FCL κλπ κλπ.

    Συνεπώς δεν είναι αντιληπτό γιατί των Τμημάτων της Διεύθυνσης και της ίδιας της Διεύθυνσης θα πρέπει να προίστανται αποκλειστικά μόνιμοι υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ6 – Μηχανικών Αεροναυπηγών.

  • 9 Αυγούστου 2010, 13:34 | Ηλίας Ηλιάδης

    Λόγω τής Εισηγητικής Εκθέσεως του ν. 2801/2000 (ΦΕΚ 46Α 03-03-00), αναφορικώς προς την παράγραφο (α) τού εδαφίου 14 τού άρθρου 10, εγένετο τροποποίηση τής παραγράφου (α) τού εδαφίου 5 τού άρθρου 94 τού Προεδρικού Διατάγματος 56/89 (ΦΕΚ 28Α 01-02-89).

    Μολονότι το σκεπτικό τής ως άνω πρώτης αναφερομένης έχει προ πολλού παύσει να ισχύει και η διάταξη αυτή θα έπρεπε να έχει τροποποιηθεί διά Προεδρικού Διατάγματος – επαναφέρουσα την προτέρα – τούτο δεν έχει υλοποιηθεί.

    Έκτοτε, εδημοσιεύθησαν οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί 1702/2003 και 2042/2003, εκ των οποίων συνάγεται ότι της Διευθύνσεως Πτητικών Προτύπων καθώς και απάντων των αυτής Τμημάτων της Κεντρικής Υπηρεσίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που προβλέπονται στο άρθρο 6 του π.δ. 56/1989 ‘Οργανισμός της Υ.Π.Α. του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών’ (ΦΕΚ 28Α 01-02-89), δέον όπως προΐστανται μόνιμοι υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ6 – Μηχανικών Αεροναυπηγών.

    Διά τον λόγο αυτό εις το Σχέδιο Νόμου «Αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξεις» προκύπτει εξαιρετική, άμεσος και καθαρή ανάγκη προσθέσεως ενός επί πλέον άρθρου ως εξής:

    ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
    «Αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξεις»
    … … … … …
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
    … … … … …
    Άρθρο 26
    Αντικατάσταση της παραγράφου 14 του άρθρου 10 του ν. 2801/2000

    Η παράγραφος 14 του άρθρου 10 του Ν 2801/2000 (ΦΕΚ Α’ 46) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

    14. Από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, της Διεύθυνσης Πτητικών Προτύπων και απάντων των αυτής Τμημάτων της Κεντρικής Υπηρεσίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που προβλέπονται στο άρθρο 6 του π.δ. 56/1989 ‘Οργανισμός της Υ.Π.Α. του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών’ (ΦΕΚ Α’ 28), προΐστανται μόνιμοι υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ6 – Μηχανικών Αεροναυπηγών.

    Ας ληφθούν υπ’ όψη και τά κατωτέρω σχετικά με την παράγραφο 14 του άρθρου 10 του Ν 2801/2000:

    ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
    στο σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών»

    14. Με βάση την ισχύουσα ρύθμιση του οργανισμού της Υ.Π.Α. ορίζονται τα προσόντα όσων καταλαμβάνουν θέσεις προϊσταμένων στη Δ/νση Πτητικών Προτύπων και των τμημάτων αυτής. Πρόκειται ωστόσο για κατηγορία προσωπικού μεγάλο ποσοστό της οποίας έχει συνταξιοδοτηθεί. Για το λόγο αυτόν με την προτεινόμενη ρύθμιση διευρύνονται οι κλάδοι από τους οποίους παρέχεται η δυνατότητα επιλογής προϊσταμένων στην εν λόγω Δ/νση και τμήματα.

    ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
    (ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ)

    ΠΕΡΙΟΔΟΣ Θ’
    (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
    ΣΥΝΟΔΟΣ Δ’
    ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΟΕ’

    Τρίτη, 01-02-2000
    Σελ. 3709-3710

    ΣTAYPOΣ ΣKOΠEΛΙΤΗΣ:

    Επίσης έχοντας το ίδιο το νομοσχέδιο έντονη την προεκλογική του χροιά, προχωρεί στην ικανοποίηση συντεχνιακών απαιτήσεων, ενώ θέτει στην άκρη ό,τι αφορά την ικανοποίηση αιτημάτων κλάδων και εργαζομένων.

    Το άρθρο 10 αποτελεί αυτό που ο λαός μας ονομάζει “μπαξέ” του υπό συζήτηση νομοσχεδίου. Και τι δεν περιέχει δηλαδή αυτό το άρθρο! Από την προώθηση του ρουσφετιού, την ικανοποίηση συντεχνιακών απαιτήσεων, την κατάργηση κεκτημένων δικαιωμάτων, έως την παράδοση στην ιδιωτική πρωτοβουλία ορισμένων τομέων που μέχρι σήμερα ανήκαν στο ίδιο το κράτος, όπως είναι εκείνος που έχει σχέση με την ασφάλεια αεροδρομίων και λιμανιών.
    Ορισμένα στοιχεία απ’ αυτά είναι τα εξής:

    Το ίδιο γίνεται και με την παράγραφο 14, που αναφέρεται στην Διεύθυνση Πτητικών Προτύπων. Με τα όσα αναφέρονται σ’ αυτήν την παράγραφο έχουμε ένα κλασικό δείγμα σύγκρουσης αντιμετώπισης συντεχνιακών αντιδράσεων. Εν όψει δηλαδή της διάλυσης της ΥΠΑ και της ανασφάλειας που επικρατεί, κάποιοι προσπαθούν να σώσουν εαυτόν και εσείς δεν κάνετε τίποτε παραπάνω από το να ικανοποιείτε σ’ αυτήν τη φάση το αίτημα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, που είχαν συμφωνήσει μαζί σας στη μετατροπή της Ολυμπιακής σε ανώνυμη εταιρεία.

    ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
    (ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ)

    ΠΕΡΙΟΔΟΣ Θ’
    (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
    ΣΥΝΟΔΟΣ Δ’
    ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΟΖ’

    Τρίτη, 03-02-2000
    Σελ. 3779

    ΣTAYPOΣ ΣKOΠEΛΙΤΗΣ:

    Με την παράγραφο 4, ισχυρίζεσθε ότι πάτε να αντιμετωπίσετε προβλήματα που υπάρχουν. Πώς πάτε όμως να αντιμετωπίσετε αυτά τα προβλήματα; Εδώ είναι το ερώτημα. Πάτε να τα αντιμετωπίσετε με την τακτική του βολέματος. Αυτό κάνετε, αυτό επιδιώκετε, αυτό προωθείτε μέσα από τη συγκεκριμένη παράγραφο του άρθρου 10.
    Το ίδιο γίνεται και με τη Διεύθυνση Πτητικών Προτύπων. Ικανοποιείτε, εν όψει της διάλυσης της ΥΠΑ συντεχνιακές απαιτήσεις και κύρια εκείνων των ανθρώπων που έχουν συμφωνήσει με τη διάλυσή της και τη μετατροπή της σε ανώνυμη εταιρεία.