Άρθρο 12 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων

1. H Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων αποτελείται από τα παρακάτω Τμήματα:

α) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Θεσσαλονίκης.

β) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Ηρακλείου.

γ) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Ρόδου.

δ) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Κέρκυρας.

ε) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης.

στ) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Μυτιλήνης.

ζ) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Λήμνου.

η) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Κω.

θ) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Κεφαλονιάς.

ι) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Ζακύνθου.

ια) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Σάμου.

ιβ) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Καβάλας.

ιγ) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Χανίων.

ιδ) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένα Καλαμάτας.

ιε) Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Αερολιμένων Ιωαννίνων Χίου, Μυκόνου, Σκιάθου, Σαντορίνης, Κοζάνης, Καστοριάς, Καρπάθου, Κυθήρων, Μήλου, Πάρου, Σύρου, Ικαρίας, Νάξου, Αστυπάλαιας, Καλύμνου, Λέρου, Κάσου, Σητείας και Καστελόριζου.

2. Οι αρμοδιότητες των Τμημάτων της παρ. 1 είναι οι ακόλουθες:

–     Εγκατάσταση, επιτήρηση λειτουργίας και τηλεχειρισμός των συστημάτων Αεροναυτιλίας.

–     Προληπτική και διορθωτική συντήρηση αυτών καθώς και των μετεωρολογικών και των ειδικών συστημάτων των Αερολιμένων.

–     Διαχείριση βλαβών και πιστοποίηση καλής λειτουργίας των συστημάτων μετά την αποκατάσταση.

–     Τήρηση τεχνικού φακέλου των συστημάτων, αρχείου βλαβών και διαθεσιμότητας αυτών.

–     Κατάρτιση προγραμμάτων λειτουργίας επιστασιών.

–     Εισηγήσεις, εκπονήσεις μελετών για την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.

–     Συντονισμός ενεργειών και συνεργασία με συναρμόδιες Διευθύνσεις Συστημάτων Αεροναυτιλίας για την αποκατάσταση βλαβών β’ και γ’ βαθμού καθώς και για τον από αέρα έλεγχο των συναφών συστημάτων Αεροναυτιλίας.

–     Συνεργασία με άλλες υπηρεσίες της ΥΠΑ και εκτός αυτής, στα πλαίσια των συμφωνιών του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, για την παροχή υποστήριξης, συντήρησης, εκπόνησης μελετών, έκδοσης τεχνικών οδηγιών και διαδικασιών ασφάλειας για ειδικά συστήματα και εφαρμογές εκτός της Αεροναυτιλίας.

  • 10 Αυγούστου 2010, 14:59 | Δημήτριος Ρούσσος

    Οι τρείς διευθύνσεις με τα αντίστοιχα τμήματά τους στα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια, δηλαδή Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας, Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Τηλεπικοινωνιών, πρέπει να συντονίζονται μεταξύ τους, ιδίως στους περιφερειακούς αερολιμένες, όπου οι τρείς τμηματάρχες θα πρέπει να επιλύουν αρκετά τοπικά προβλήματα που προκύπτουν τόσο μεταξύ τους, όσο και σε σχέση με τα αεροδρόμιο.
    Προτείνω λοιπόν το Τμήμα Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας στον κάθε αερολιμένα να παίζει και το ρόλο του Συντονιστή, αφού η μέχρι στιγμής εμπειρία δείχνει ότι αυτό είναι το τμήμα με τις περισσότερες εμπλοκές στον αερολιμένα, λόγω της υποστήριξης που προσφέρει στα συστήματα Ασφαλείας, οπτικών πληροφοριών πτήσεων, τερματικά συστήματα διαχείρισης επιβατών (CUTE), και άλλα.
    Ο συντονιστής- αφού δεν προβλέπεται θέση ανώτερη απο προϊστάμενο τμήματος, θα πρέπει να είναι ο ενδιάμεσος μεταξύ του παρόχου αεροναυτιλίας και του αερολιμένα, για ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος, περισσότερο πρακτικά που οι δύο διευθύνσεις στην Αθήνα δεν θα μπορούν να επιλύουν.
    Θα πρέπει δηλαδή το προτεινόμενο νομοσχέδιο να επιφέρει λύσεις και όχι να προσθέσει περισσότερα γραφειοκρατικά προβλήματα απο όσα σήμερα αντιμετωπίζει η ΥΠΑ.
    Για το λόγο αυτό προτείνω να προστεθεί στο αρθρο 12 , παρ. 2 το παρακάτω :
    » – Συντονισμός των τμημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας, Υποστήριξης Συστημάτων Αεροναυτιλίας και Τηλεπικοινωνιών σε τοπικό επίπεδο αερολιμένα, συνεργασία και επίλυση ζητημάτων που προκύπτουν μεταξύ των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και Υπηρεσιών Αερολιμένα «

  • 8 Αυγούστου 2010, 21:09 | ΚΑΤΣΑΡΑΣ ΜΙΧΑΗΛ, ΠΕ4

    Επειδή ο τομέας ευθύνης των Ηλεκτρονικών στα συστήματα Αεροναυτιλίας, τουλάχιστον στα τέσσερα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια, έχει διογκωθεί δυσανάλογα με το υπάρχον προσωπικό(περίπτωση Ρόδου: 6 κέντρα συχνοτήτων, σύστημα VCS, σύστημα RCS, ATIS, AIS, 5 ραδιοβοηθήματα, RVR, 2 κεφαλές radar, operational & display system, αποτυπωτές ομιλίας, 4 μικρά αεροδρόμια – 20 Ηλεκτρονικοί για να τα υπηρετούν),
    Επειδή τα ειδικά συστήματα έχουν και αυτά διογκωθεί (και θα συνεχίσουν να διογκώνονται) και επιδρούν συνεχώς αρνητικότατα στις υπέρ του δέοντος φιλότιμες προσπάθειες για διατήρηση της υψηλής ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών ελέγχου και συντήρησης των συστημάτων αεροναυτιλίας,
    Επειδή, με τον ορισμό των ΣΔΙΤ στους Αερολιμένες, σχετικά σύντομα η συντήρηση και εποπτεία λειτουργίας των ειδικών συστημάτων θα «αλλάξει χέρια»,
    Προτείνεται να διαγραφούν οι μνοίες στα ειδικά συστήματα και μόνον, από το άρθρο αυτό, και, για όσο χρόνο το Ελληνικό Δημόσιο έχει λόγο και όφελος από την παροχή υπηρεσιών από μέρους των Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας προς τα συστήματα Αερολιμένων, αυτές (οι παρεχόμενες υπηρεσίες) να διέπονται από διμερείς συμβάσεις μεταξύ Παρόχου Αεροναυτιλίας και Ιδιώτη.

  • 8 Αυγούστου 2010, 11:22 | Βαβουρακης Γ

    Κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί να νοηθεί Αεροναυτιλία με το συμπεριλαμβάνεται σε αυτή ΜΟΝΟ μία τεχνική ειδικότητα (Ηλεκτρονικοί) ενώ εμπλέκονται σε αυτήν άλλες 3. Συγκεκριμένα τα τμήματα Ηλεκτρολόγων, Μηχανικών και Ψυκτικών.
    Παράδειγμα: η λειτουργία του Ραντάρ. Εκτός από το Ηλεκτρονικό κομμάτι υπάρχει το μηχανικό (σύστημα περιστροφής κεραίας, ΗΖ), Ηλεκρολογικό κομμάτι (σύστημα περιστροφής κεραίας, UPS, HZ, κλπ), και Ψυκτικό (κλιματισμός)τα οποία μέχρι τώρα συντηρούνται και επιβλέπονται από τα παραπάνω τμήματα. Αυτό ισχύει ακόμα για το VUR, φωτοσήμανση διαδρόμου, υποσταθμός, πύργος ελέγχου, κλπ. τα οποία είναι απαραίτητα για την αεροναυτιλία. Άρα, πρέπει να συμπεριληφθούν και αυτές οι ειδικότητες ατην Αεροναυτιλία εφ’ όσον εμπλέκονται άμεσα σε αυτή.

  • 7 Αυγούστου 2010, 02:46 | Γ.ΠΛΙΑΚΑΣ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝΤΕΣ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ , ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ – ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ . ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΗ ΠΑΡΟΧΗ ΜΕΣΗΣ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ ΜΕ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΟΠΩΣ U.P.S ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΖΕΥΓΩΝ ΟΠΟΥ Η ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣΤΩΝ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΑ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΜΕΣΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΟΠΟΥ Η ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΨΥΚΤΙΚΩΝ .
    ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 12 ΣΕ «ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ» ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ ΕΝΟΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΡΘΡΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟ 12 ΟΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΩΣ «ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ» ΜΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟ – ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟ ΚΑΙ ΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΠΟΥ Ο ΝΟΜΟΣ, ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΙ .
    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ .

  • 6 Αυγούστου 2010, 23:19 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ

    Διάρθρωση και συντονισμός των παρεχομένων υπηρεσιών στα Περιφερειακά Αεροδρόμια.
    1. Διάρθρωση Διεύθυνσης (Τμήματος) Ηλεκτρονικών Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αεροδρομίων.
    Η συνεχής ποσοτική διόγκωση και ποιοτική αναβάθμιση των Ηλεκτρονικών Αεροναυτιλιακών Συστημάτων στα περιφερειακά αεροδρόμια, επιβάλλει, αν όχι την υπαγωγή των υπαρχόντων Τμημάτων σε Διευθύνσεις, τουλάχιστον την διεύρυνσή των σε Γραφεία, για τα μεγάλα τουλάχιστον Διεθνή Αεροδρόμια.
    Ο αριθμός και το είδος των Τμημάτων (Γραφείων) μπορεί να προσδιοριστεί όπως κατωτέρω:
    Διεύθυνση (Τμήμα) Ηλεκτρονικών Συστημάτων Αεροναυτιλίας.
    Α.1. Τμήμα (Γραφείο) Επικοινωνιών.
    Α.2. Τμήμα (Γραφείο) Ηλεκτρονικών Συστημάτων Πλοήγησης.
    Α.3. Τμήμα (Γραφείο) Επιτήρησης και Διαχείρισης Δεδομένων Εναέριας Κυκλοφορίας.
    Α.4. Τμήμα (Γραφείο) Μετεωρολογικών και Ειδικών Μέσων.
    Α.5. Γραφείο (βαθμίδα) Λογισμικού και Δικτύων.
    Α.6. Βαθμίδα Γραμματειακής και Διαχειριστικής Υποστήριξης.
    2. Συντονισμός Υπηρεσιών στα Περιφερειακά Αεροδρόμια.
    Η αποτελεσματικότερη λειτουργία των Υπηρεσιών των Περιφερειακών Αεροδρομίων κατά την οποία θα αντιμετωπίζονται τα τοπικά προβλήματα σε πρώτο χρόνο, αποφορτίζοντας τις κεντρικές υπηρεσίες, αλλά και εκπροσωπώντας τους περιφερειακούς Φορείς της Αεροναυτιλίας με ενιαία μορφή προς τους τρίτους, προφανώς και απαιτεί την ύπαρξη τοπικού συντονιστή. Η ύπαρξη λοιπόν μιας Γενικής Διεύθυνσης (ή απλώς Διεύθυνσης) Αεροναυτιλίας στην οποία θα υπάγονται οι επιμέρους σχηματισμοί, νομίζω προσωπικά πως είναι η καλύτερη λύση.
    Επομένως το σχήμα της προτεινόμενης λύσης μπορεί να έχει της εξής μορφή:
    Γενική Διεύθυνση (Διεύθυνση) Διεθνούς Περιφερειακού Αεροδρομίου.
    Α.1. Διεύθυνση (Τμήμα) Εναέριας Κυκλοφορίας.
    Α.2. Διεύθυνση (Τμήμα) Ηλεκτρονικών.
    Α.3. Διεύθυνση (Τμήμα)Τηλεπικοινωνιών.
    Α.4. Τμήμα (Γραφείο) Διοικητικό Οικονομικό.

  • 6 Αυγούστου 2010, 12:42 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υ.Π.Α.

    Σύλλογος Πτυχιούχων Οικονομικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α.
    Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 6950714232, 210 8984133 (Χ. Χορταριά),
    210 9972154 (Α. Τζώρτζη)

    Θα πρέπει να γίνει ρητή αναφορά στην συνεργασία των υπαρχόντων τμημάτων για τη διαχείριση χρηματικού και υλικού στους Αερολιμένες, έργο που ήδη εκτελείται, ειδικότερα στους μεγάλους Αερολιμένες, από οικονομικούς υπαλλήλους κλάδων ΠΕ5 και ΤΕ7, σε σχέση με τη Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αερολιμένων καθώς επίσης και σε σχέση με τη συνεργασία τους με το Λογιστικό Εφοδιαστικό Κέντρο (ΛΕΚ) από το οποίο γίνεται η διακίνηση όλων των υλικών προς τους Αερολιμένες.
    Tο κομμάτι αυτό χρήζει ιδιαίτερης προσοχής καθώς πρόκειται για διαχείριση χρημάτων και περιούσιας του Δημοσίου.

  • 4 Αυγούστου 2010, 22:51 | Νικόλαος Μανιαδάκης

    στο τέλος της τελευταίας υποπαραγράφου του Αρθρου 12 παράγραφος 2, προστίθεται η φράση: «Η συνεργασία αυτή δεν δύναται να υπερβεί τα πέντε έτη απο την δημοσίευση του παρόντος Νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

    Με την προτεινόμενη μεταβολή ομογενοποιούται το έργο και τα καθήκοντα του «Ηλεκτρονικού Μηχανικού Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας» στην καθεαυτή αποστολή του όπως αυτή περιγράφεται στον τίτλο του επαγγέλματος του.

    Είναι συμβατή και ενισχύει το όλο εγχείρημα του διαχωρισμού της παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας απο άλλες δραστηριότητες της ΥΠΑ.

    Επίσης προσφέρει ικανό μεταβατικό χρόνο για την ανάληψη των εκτός της Αεροναυτιλίας δραστηριοτήτων που σήμερα αναλαμβάνονται απο τους Ηλεκτρονικούς Μηχανικούς Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας απο τα ιδρυόμενα Νομικά Πρόσωπα του Αρθρου 23 του παρόντος Νομοσχεδίου.

  • 4 Αυγούστου 2010, 21:19 | Τεχνικοί Κ.Α.Η.Κ.

    Ηράκλειο 4/8/2010

    Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

    Επί του Αρθρου 12, Διάρθρωση Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Περιφερειακών Αεροδρομίων, ζητούμε να διευκρινιστεί εάν στην παράγραφο 2 περί αρμοδιοτήτων των τμημάτων, δηλαδή :

     H Εγκατάσταση, επιτήρηση λειτουργίας και τηλεχειρισμός των συστημάτων Αεροναυτιλίας.
     Η Προληπτική και διορθωτική συντήρηση αυτών καθώς και των μετεωρολογικών και των ειδικών συστημάτων των Αερολιμένων.
     Η Διαχείριση βλαβών και πιστοποίηση καλής λειτουργίας των συστημάτων μετά την αποκατάσταση.
     Η Τήρηση τεχνικού φακέλου των συστημάτων, αρχείου βλαβών και διαθεσιμότητας αυτών.
     Η Κατάρτιση προγραμμάτων λειτουργίας επιστασιών.
     Οι Εισηγήσεις, εκπονήσεις μελετών για την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.
     Ο Συντονισμός ενεργειών και συνεργασία με συναρμόδιες Διευθύνσεις Συστημάτων Αεροναυτιλίας για την αποκατάσταση βλαβών β’ και γ’ βαθμού καθώς και για τον από αέρα έλεγχο των συναφών συστημάτων Αεροναυτιλίας,
    προβλέπεται η στελέχωσή τους με το υπάρχον τεχνικό προσωπικό του Τ.Σ. όλων των ειδικοτήτων(Ηλεκτρολόγοι ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ – Μηχανικοί – Ψυκτικοί).

    Οι τεχνικοί του Τ.Σ/Κ.Α.Η.Κ