Άρθρο 10 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Συστημάτων Αεροναυτιλίας Κέντρων Ελέγχου Περιοχής Αθηνών- Μακεδονίας

Η Διεύθυνση Συστημάτων Αεροναυτιλίας Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών- Μακεδονίας αποτελείται από τα παρακάτω τμήματα με τις ακόλουθες κατά τμήμα αρμοδιότητες:

α) Τμήμα διαθεσιμότητας και υποστήριξης Συστημάτων Αερεπίγειων και δορυφορικών  Επικοινωνιών.

–     Προγραμματισμός και εξασφάλιση 24ωρης διαθεσιμότητας των προαναφερομένων συστημάτων επικοινωνιών και αναμεταβιβαστικών σταθμών Σπεργιολίου, Θάσου, Σητείας, Ακαρνανικών, Γερανείων, Πεταλιδίου, Υμηττού, Μοναστηρίου, Πηλείου και Μουστάκο και όπου αλλού απαιτείται.

–     Κατάρτιση προγραμμάτων λειτουργίας επιστασιών.

–     Επιτήρηση λειτουργίας, προληπτική συντήρηση α’ και β’ βαθμού, συντήρηση και τηλεχειρισμός των αντίστοιχων συστημάτων επικοινωνιών Αεροναυτιλίας των ΚΕΠ. Διαχείριση βλαβών, συντονισμός εργασιών για την αποκατάσταση της λειτουργίας τους και πιστοποίηση καλής λειτουργίας συστημάτων μετά από αποκατάσταση βλαβών. Συγκέντρωση και επεξεργασία στοιχείων λειτουργικής κατάστασης αυτών.

–     Εκτέλεση εργασιών εγκατάστασης συστημάτων Αερεπίγειων και Δορυφορικών Επικοινωνιών.

–     Μέριμνα εξασφάλισης και υλοποίησης, σε συνεργασία με άλλες Διευθύνσεις του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, της ΥΠΑ και άλλων φορέων, των απαραίτητων υποδομών για την απρόσκοπτη, αποδοτική και ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών.

–     Αναφορά συμβάντων αστοχίας των συστημάτων που χρησιμοποιούνται για την παροχή υπηρεσιών Επίγειων Επικοινωνιών και Αεροναυτικών Πληροφοριών προς το αρμόδιο τμήμα για περαιτέρω ενέργειες.

β) Τμήμα υποστήριξης Συστημάτων Επίγειων Επικοινωνιών και Αεροναυτικών Πληροφοριών.

–     Προγραμματισμός και εξασφάλιση 24ωρης λειτουργίας των συστημάτων Επίγειων Επικοινωνιών και των Αεροναυτικών Πληροφοριών.

–     Κατάρτιση προγραμμάτων λειτουργίας επιστασιών.

–     Εγκατάσταση, επιτήρηση λειτουργίας, προληπτική και διορθωτική συντήρηση, και τηλεχειρισμός των αντίστοιχων συστημάτων.

–     Διαχείριση βλαβών, συντονισμός εργασιών για την αποκατάσταση της λειτουργίας τους και πιστοποίηση καλής λειτουργίας αυτών.

–     Συγκέντρωση και επεξεργασία στοιχείων λειτουργικής κατάστασης.

–     Μέριμνα εξασφάλισης και υλοποίησης, σε συνεργασία με άλλες Διευθύνσεις του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, της ΥΠΑ και άλλων φορέων, των απαραίτητων υποδομών για την απρόσκοπτη, αποδοτική και ασφαλή λειτουργία των συστημάτων.

–     Υποβολή σχετικών αναφορών συμβάντων αρμοδίως.

γ) Τμήμα κεντρικής Παρακολούθησης Διαθεσιμότητας και Τηλεχειρισμού των Συστημάτων Αεροναυτιλίας.

–     Παρακολούθηση 24ωρου διαθεσιμότητας και τηλεχειρισμός των συστημάτων Αεροναυτιλίας των ΚΕΠ, την σταθμών Πλοήγησης Παλαιοχώρας, Διδύμου, Σκοπέλου, Τρίπολης και Σητείας, καθώς και των σταθμών επιτήρησης Υμηττού, Πηλείου, Λευκάδας, Κυθήρων, Καρπάθου, Ατταβύρου και Λήμνου.

–     Διαχείριση αποκατάστασης βλαβών, συντονισμός ενεργειών, με βάση συγκεκριμένες διαδικασίες-συμφωνίες με άμεσα εμπλεκόμενες Διευθύνσεις για την αποκατάσταση της αδιάλειπτης λειτουργίας των συστημάτων για ανάγκες που δεν καλύπτονται από τις επί μέρους δυνατότητές τους.

–     Επιβεβαίωση καλής λειτουργίας συστημάτων σε συνεργασία με τα αρμόδια τμήματα της Διεύθυνσης, άλλες μονάδες του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών  Αεροναυτιλίας και της ΥΠΑ.

–     Συνεργασία για την έκδοση αγγελίας επιχειρησιακής διαθεσιμότητας ή μη των συστημάτων Αεροναυτιλίας των ΚΕΠ, όπου απαιτείται.

δ) Τμήμα Ασφάλειας, Ποιότητας και Προστασίας (SQS).

–     Παρακολούθηση των επιπέδων ασφάλειας, ποιότητας και προστασίας των συστημάτων Αεροναυτιλίας των ΚΕΠ.

–     Αξιολόγηση και παρακολούθηση των δεικτών ασφάλειας, απόδοσης, διαθεσιμότητας και χαρακτηριστικών ποιότητας των παρεχομένων Υπηρεσιών.

–     Εκπόνηση συμπερασμάτων και εισήγηση προς το αντίστοιχο τμήμα της Διεύθυνσης Διαχείρισης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας.

–     Εφαρμογή προληπτικών και διορθωτικών μέτρων και οδηγιών για τη βελτίωση της ασφάλειας και διαθεσιμότητας των συστημάτων και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

–     Μέριμνα επί θεμάτων υγιεινής και ασφάλειας χώρων εργασίας και προσωπικού.

–     Αξιολόγηση των επιπτώσεων του εργασιακού περιβάλλοντος στην ασφάλεια και αποδοτικότητα του εμπλεκόμενου προσωπικού και διαμόρφωση προτάσεων για τη βελτίωσή του.

–     Παρακολούθηση σχετικών εθνικών και διεθνών εξελίξεων και απαιτήσεων.

ε) Τμήμα διαθεσιμότητας και υποστήριξης συστημάτων Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας.

–        Προγραμματισμός και εξασφάλιση αδιάλειπτης λειτουργίας των συστημάτων Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας, όπως και όπου απαιτείται.

–        Κατάρτιση προγραμμάτων λειτουργίας επιστασιών.

–        Εγκατάσταση, επιτήρηση λειτουργίας, προληπτική συντήρηση, α’ και β’ βαθμός διορθωτικής συντήρησης των σχετικών συστημάτων των ΚΕΠ.

–        Διαχείριση βλαβών, συντονισμός εργασιών για την αποκατάσταση της λειτουργίας τους και πιστοποίηση καλής λειτουργίας των συστημάτων μετά την αποκατάσταση των βλαβών.

–        Συνεργασία με το αρμόδιο τμήμα της Διεύθυνσης Διαχείρισης και Εποπτείας των Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας για την εκπόνηση μελετών, προδιαγραφών αναβαθμίσεων σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.

–        Μέριμνα εξασφάλισης και υλοποίησης, σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες, των απαραίτητων υποδομών για την απρόσκοπτη, αποδοτική και ασφαλή λειτουργία των συστημάτων Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας των οικείων υπηρεσιών που προβλέπονται από το παρόν.

–        Υποβολή αναφορών συμβάντων αρμοδίως.

–        Αδιάλειπτη καταγραφή δεδομένων, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Αναπαραγωγή και ανάλυση δεδομένων όταν απαιτείται (μέσω εργαλείων των συστημάτων) με σκοπό την τεχνική διερεύνηση και πιστοποίηση των λειτουργιών των συστημάτων.

  • 10 Αυγούστου 2010, 12:23 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

    Τμήμα Α’: Οι αερεπίγειες δορυφορικές επικοινωνίες θα χρησιμοποιηθούν σε ωκεάνειες και ίσως πολικές περιοχές – όχι στην Ελλάδα. Η χρήση δορυφορικών συνδέσεων είναι κάτι διαφορετικό και αποτελεί ένα από τα ενδεχόμενα μέσα σύνδεσης (όπως π.χ. οι οπτικές ίνες ή οι Ρ/Η ζεύξεις ή οι συχνότητες VHF) και δεν έχει νόημα η διακριτή μνεία.
    -Δεν είναι κατανοητό πως αυτό το Τμήμα θα αναφέρει συμβάντα αστοχίας συστημάτων που αποτελούν αρμοδιότητα άλλων Τμημάτων.
    Τμήμα Β’: Τα συστήματα επίγειων επικοινωνιών και τα συστήματα αεροναυτικών πληροφοριών διέπονται από διαφορετικά πρότυπα και από πλευράς SES και από πλευράς ICAO. Συνιστάται η δημιουργία δύο διακριτών Τμημάτων με αντίστοιχα εξειδικευμένο προσωπικό.