Άρθρο 9 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Διαχείρισης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας

H Διεύθυνση Διαχείρισης Συστημάτων και Υποδομών Αεροναυτιλίας αποτελείται από τα παρακάτω Τμήματα με τις ακόλουθες κατά τμήμα αρμοδιότητες:

α) Τμήμα διαχείρισης και εποπτείας συστημάτων Επικοινωνιών Αεροναυτιλίας.

–     Ανάπτυξη συστημάτων Αερεπίγειων, Επίγειων και Δορυφορικών Επικοινωνιών και Ραδιοδικτύων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Προγραμματισμός εγκαταστάσεων των προαναφερομένων συστημάτων επικοινωνιών Αεροναυτιλίας, με βάση μελέτη καταλληλότητας ως προς τη θέση εγκατάστασης και παρακολούθηση υλοποίησης αυτού.

–     Εκπόνηση μελετών τεχνικών προδιαγραφών και παρακολούθηση υλοποίησής τους.

–     Συνεργασία με αρμόδιες Διευθύνσεις για την έκδοση σχετικών αποφάσεων ένταξης των συστημάτων επικοινωνιών σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση.

–     Εποπτεία της λειτουργικής κατάστασης, απόδοσης, διαθεσιμότητας και αξιοπιστίας των συστημάτων και εγκαταστάσεων.

–     Έκδοση τεχνικών οδηγιών και διαδικασιών αποδοτικής και ασφαλούς λειτουργίας και υποστήριξης συναφών Συστημάτων.

–     Συνεργασία με αρμόδιες Διευθύνσεις επί θεμάτων εκμετάλλευσης και εγκατάστασης λειτουργίας Τηλεπικοινωνιακών ή άλλων Μέσων, που ενδεχόμενα επηρεάζουν τις Επικοινωνίες Αεροναυτιλίας.

–     Συνεργασία με τη Μονάδα Πτητικών Μέσων (ΜΠΜ) για τον από αέρα έλεγχο λειτουργίας των προαναφερομένων συστημάτων.

–     Μέριμνα για τον έλεγχο παρεμβολών στις συχνότητες Αεροναυτιλίας σε συνεργασία με την Ε.Ε.Τ.Τ.

–     Συνεργασία με άλλες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, υπηρεσίες-φορείς ή οργανισμούς για σύναψη διμερών συμφωνιών και μνημονίων συνεργασίας.

–     Παρακολούθηση διεθνών εξελίξεων και απαιτήσεων.

β)  Τμήμα  διαχείρισης και εποπτείας συστημάτων Πλοήγησης.

–     Ανάπτυξη Συστημάτων Πλοήγησης Αεροναυτιλίας σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Προγραμματισμός και υλοποίηση εγκαταστάσεων των προαναφερόμενων συστημάτων με βάση μελέτη καταλληλότητας ως προς τη θέση εγκατάστασης.

–     Εκπόνηση μελετών, τεχνικών προδιαγραφών και παρακολούθηση υλοποίησής τους.

–     Εποπτεία της λειτουργικής κατάστασης, απόδοσης, διαθεσιμότητας και αξιοπιστίας των συστημάτων και εγκαταστάσεων.

–     Έκδοση τεχνικών οδηγιών, διαδικασιών αποδοτικής και ασφαλούς λειτουργίας, υποστήριξης και συντήρησης.

–     Συνεργασία με αρμόδιες Διευθύνσεις  για την έκδοση σχετικών αποφάσεων ένταξης των συστημάτων σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση.

–     Συνεργασία με αρμόδιες Διευθύνσεις επί θεμάτων εκμετάλλευσης και εγκατάστασης – λειτουργίας Συστημάτων Πλοήγησης ή άλλων Μέσων, που ενδεχόμενα επηρεάζουν την Αεροναυτιλία.

–     Συνεργασία με την ΜΠΜ για τον από αέρα έλεγχο λειτουργίας των σχετικών συστημάτων.

–     Συνεργασία με άλλες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, υπηρεσίες-φορείς ή οργανισμούς για σύναψη διμερών συμφωνιών και μνημονίων συνεργασίας.

–     Παρακολούθηση διεθνών εξελίξεων και απαιτήσεων.

γ) Τμήμα διαχείρισης και εποπτείας συστημάτων Επιτήρησης και Διαχείρισης δεδομένων Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Ανάπτυξη συστημάτων Επιτήρησης Αεροναυτιλίας και Διαχείρισης δεδομένων Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Προγραμματισμός και υλοποίηση εγκαταστάσεων των προαναφερόμενων συστημάτων με βάση μελέτη καταλληλότητας ως προς τη θέση εγκατάστασης.

–     Εκπόνηση μελετών, τεχνικών προδιαγραφών και παρακολούθηση υλοποίησής τους.

–     Εποπτεία της λειτουργικής κατάστασης, απόδοσης, διαθεσιμότητας και αξιοπιστίας των συστημάτων και εγκαταστάσεων, με βάση αυτοματοποιημένες καταγραφές και αναλύσεις.

–     Έκδοση τεχνικών οδηγιών, διαδικασιών αποδοτικής και ασφαλούς λειτουργίας, υποστήριξης και συντήρησης.

–     Συνεργασία με αρμόδιες Διευθύνσεις για την έκδοση σχετικών αποφάσεων ένταξης των συστημάτων σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση.

–     Συνεργασία με αρμόδιες Διευθύνσεις επί θεμάτων εγκατάστασης-λειτουργίας Συστημάτων Επιτήρησης και Διαχείρισης δεδομένων Εναέριας Κυκλοφορίας ή άλλων Μέσων, που ενδεχόμενα επηρεάζουν την Αεροναυτιλία.

–     Συνεργασία με την ΜΠΜ για τον από αέρα έλεγχο λειτουργίας των σχετικών συστημάτων.

–     Συνεργασία με άλλες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, υπηρεσίες-φορείς ή οργανισμούς για σύναψη διμερών συμφωνιών και μνημονίων συνεργασίας.

–     Παρακολούθηση διεθνών εξελίξεων και απαιτήσεων.

δ) Τμήμα Ασφάλειας, Ποιότητας και Προστασίας (SQS).

–     Παρακολούθηση των επιπέδων ασφάλειας, ποιότητας και προστασίας των συστημάτων Αεροναυτιλίας.

–     Αξιολόγηση και παρακολούθηση των δεικτών ασφάλειας, απόδοσης, διαθεσιμότητας και χαρακτηριστικών ποιότητας των παρεχομένων Υπηρεσιών.

–     Εκπόνηση συμπερασμάτων και εισήγηση προς το αντίστοιχο τμήμα της Γενικής Διεύθυνσης Αεροναυτιλίας.

–     Εκπόνηση μελετών, οδηγιών και διαδικασιών προστασίας, σύμφωνα με εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς και πρότυπα.

–     Εφαρμογή προληπτικών και διορθωτικών μέτρων και εκπόνηση οδηγιών για τη βελτίωση της ασφάλειας και διαθεσιμότητας των συστημάτων και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και παρακολούθηση της εφαρμογής αυτών.

–     Μέριμνα επί θεμάτων υγιεινής και ασφάλειας χώρων εργασίας και προσωπικού.

–     Αξιολόγηση των επιπτώσεων του εργασιακού περιβάλλοντος στην ασφάλεια και αποδοτικότητα του εμπλεκόμενου προσωπικού και διαμόρφωση προτάσεων για τη βελτίωσή του.

–     Παρακολούθηση σχετικών εθνικών και διεθνών εξελίξεων και απαιτήσεων.

ε) Τμήμα διαχείρισης και εποπτείας Μετεωρολογικών και Ειδικών Συστημάτων.

–     Συνεργασία για τη σύναψη διμερών συμφωνιών και μνημονίων συνεργασίας με φορείς εντός και εκτός ΥΠΑ, για την τεχνική υποστήριξη ήδη εγκατεστημένων συστημάτων-συσκευών και την συμμετοχή στην προμήθεια, εγκατάσταση και υποστήριξη νέων.

–     Προγραμματισμός και οργάνωση τεχνικής υποστήριξης Μετεωρολογικών και Ειδικών Συστημάτων, σε συνεργασία με αρμόδιες Διευθύνσεις της Υπηρεσίας και άλλους φορείς όπου προβλέπεται ή απαιτείται.

–     Εκπόνηση τεχνικών προδιαγραφών σχετικών συσκευών και συστημάτων, βάσει αιτημάτων Διευθύνσεων του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, άλλων Υπηρεσιών της ΥΠΑ και του Παρόχου Μετεωρολογικών Υπηρεσιών (ΕΜΥ).

–     Έκδοση τεχνικών οδηγιών, διαδικασιών υποστήριξης και συντήρησης των προαναφερομένων συστημάτων.

στ) Τμήμα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.

–     Διαχείριση προσωπικού των Μονάδων CNS/ATM (μετακινήσεις, αποσπάσεις, κανονικές άδειες, κτλ).

–     Εποπτεία και διαχείριση θεμάτων εκπαίδευσης, εξειδίκευσης και πιστοποιητικών επαγγελματικής επάρκειας, σύμφωνα με προβλεπόμενα διεθνή και εθνικά πρότυπα και κανονισμούς.

–     Συνεργασία με άλλες Διευθύνσεις για την διαμόρφωση απαιτήσεων προς ένταξη στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών, στο ετήσιο Πρόγραμμα Ανάπτυξης και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

–     Χειρισμός θεμάτων υλοποίησης προγραμμάτων εκσυγχρονισμού, προμηθειών συστημάτων και ανταλλακτικών.

–     Τήρηση αρχείου σε θέματα εκπαίδευσης/εξειδίκευσης, αξιολόγησης και ειδικοτήτων προσωπικού και στελέχωσης Μονάδων.

ζ) Τμήμα υποστήριξης ειδικών συστημάτων και εφαρμογών εκτός συστημάτων Αεροναυτιλίας.

Συνεργασία με άλλες υπηρεσίες της ΥΠΑ και εκτός αυτής, στα πλαίσια των συμφωνιών του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, για την παροχή υποστήριξης, συντήρησης, εκπόνησης μελετών, έκδοσης τεχνικών οδηγιών και διαδικασιών ασφάλειας για συστήματα και εφαρμογές εκτός της Αεροναυτιλίας.

  • 1. Αντικατάσταση του όρου «Διαχείριση» με τον σωστό όρο «Υποστήριξη» σε όλο το Άρθρο

    2. Στην παράγραφο γ) πρώτο εδάφιο: προσθήκη της φράσης: «..σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Υπηρεσιών της Εναέριας Κυκλοφορίας.»

    3. Στην παράγραφο στ) πρώτο εδάφιο απαλοιφή του όρου (ΑΤΜ) ως άσχετου με την προτεινόμενη Διεύθυνση

    4. Στην παράγραφο στ) τέταρτο εδάφιο απαλοιγή όλου του εδαφίου ως άσχετου με τα καθήκοντα του υπό σύσταση τμήματος

  • 10 Αυγούστου 2010, 12:02 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

    1. Στο Τμήμα Α’ συνιστάται η ορολογία «ανάπτυξη συστημάτων επικοινωνιών αεροναυτιλίας». Οι αεροναυτικές δορυφορικές επικοινωνίες θα χρησιμοποιηθούν σε ωκεάνειες και ίσως πολικές περιοχές – όχι στην Ελλάδα. Η χρήση δορυφορικών συνδέσεων είναι κάτι διαφορετικό και αποτελεί ένα από τα ενδεχόμενα μέσα σύνδεσης (όπως π.χ. οι οπτικές ίνες ή οι Ρ/Η ζεύξεις) και δεν έχει νόημα η διακριτή μνεία. Το ίδιο ισχύει και για τον όρο ραδιοδίκτυα.
    -Επειδή οι σχετικές απαιτήσεις μπορεί να προκύψουν και από άλλες υπηρεσίες πλήν ενεέριας κυκλοφορίας συνιστάται η διατύπωση «…σύμφωνα με τις επιχειρησιακές απιτήσεις.»
    -Η προστασία φάσματος / συνεργασία με την ΕΕΤΤ δεν αποτελεί αρμοδιότητα του «Παρόχου». Προτείνεται η διατύπωση «Συντονισμός τεχνικών κλιμακίων για τον έλεγχο παρεμβολών στις συχνότητες αεροναυτιλίας που χρησιμοποιεί ο Φορέας».
    2. Στο Τμήμα Δ’ δεν είναι κατανοητό που γίνεται η εισήγηση.
    3. Το Τμήμα Ε’ και το Τμήμα Ζ’ έχουν επικαλυπτόμενο έργο (ειδικά συστήματα).

  • 7 Αυγούστου 2010, 12:18 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ

    Άρθρο 9, παράγραφος δ.
    Μετονομασία των βαθμίδων Ασφάλειας, Ποιότητας και Προστασίας.

    Επειδή η όλη δομή των περιγραφομένων αρμοδιοτήτων, των βαθμίδων οργάνωσης, που αφορούν θέματα ασφαλείας, ποιότητας και προστασίας παραπέμπει σε διαδικασίες αυτοελέγχου της λειτουργίας ενός φορέα, για τις συγκεκριμένες δράσεις, με παρακολούθηση της λειτουργίας, παραμετροποίηση των επιδόσεων και ανατροφοδότηση των διαδικασιών λειτουργίας με διορθωτικές παρεμβατικές δράσεις, θα πρότεινα την μετονομασία των εν λόγω βαθμίδων ώστε να καλύπτουν, πέραν των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων και την συνολική, συνεχή ποιοτική αναβάθμιση όλων των παρεχομένων υπηρεσιών των Διευθύνσεων που αφορούν τον κλάδο μας αλλά και όλου του Φορέα συνολικά.
    Η μετονομασία θα αφορά τα Τμήματα Ασφάλειας, Ποιότητας και Προστασίας, σε όποια βαθμίδα αυτά υπάρχουν και μπορεί να έχει την παρακάτω διατύπωση:
    # Βαθμίδα (Τμήμα, Γραφείο κ. λ. π. ) Ολικής Ποιότητας #
    Φυσικά στις μετονομαζόμενες βαθμίδες θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται και συμπληρώνονται και οι αντίστοιχες αρμοδιότητες που αφορούν όλο το φάσμα δράσης και λειτουργίας των αντίστοιχων Διευθύνσεων. Δηλαδή θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται δράσεις όπως π. χ. μελετών, εγκαταστάσεων, επισκευών, κανονισμών, εκπαιδεύσεων, θεμάτων εφαρμογής και βελτιώσεων λογισμικού, ακόμη ακόμη και θεμάτων λογιστικής διαχείρισης του πάσης φύσεως υλικού και γενικά κάθε δράσης όλων των βαθμίδων.

  • 6 Αυγούστου 2010, 12:28 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υ.Π.Α.

    Σύλλογος Πτυχιούχων Οικονομικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α.
    Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 6950714232, 210 8984133 (Χ. Χορταριά), 210 9972154 (Α. Τζώρτζη)

    Δ) Θα πρέπει να προβλεφθεί συγκεντρωτικά για όλους τους κλάδους η ολοκληρωμένη παρακολούθηση του εργασιακού περιβάλλοντός τους καθώς και η εξασφάλιση κανόνων υγιεινής. Υπάρχει δε νόμος που προβλέπει την ύπαρξη γιατρού και τεχνικού ασφαλείας για όλο το προσωπικό.

    ΣΤ) Όπως αναφέρεται και στα παραπάνω άρθρα, το Τμήμα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού δεν έχει λόγο ύπαρξης αφού προβλέπεται Τμήμα Προσωπικού στην Δ/νση Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας που μπορεί να κάνει όλα αυτά που περιγράφονται. Επίσης, είναι άσχετη η αναφορά σε προμήθειες και ανταλλακτικά. Η συλλογή των όποιων απαιτήσεων θα πρέπει να γίνεται συγκεντρωτικά για να υπάρχει έλεγχος στο τι προμηθεύεται ο καθένας και τι υλικό υπάρχει και διακινείται και πάντα σε άμεση συνεργασία με τις Δ/νσεις Οικονομικού & Εφοδιασμού (Δ11) και Λογιστικού-Εφοδιαστικού Κέντρου (ΛΕΚ) που είναι οι καθ΄ ύλη αρμόδιες.
    Δεν χρειάζεται να υπάρχει ξεχωριστό Τμήμα για την εκπαίδευση αφού υπάρχει κεντρικό Τμήμα Εκπαίδευσης στη Δ/νση Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας.

  • 4 Αυγούστου 2010, 22:35 | Νικόλαος Μανιαδάκης

    το περιεχόμενο της περίπτωσης (ζ) του Αρθρου 9 προστίθεται ως παράγραφος στο τέλος της περίπτωσης (ε) του ίδιου Αρθρου και διαμορφώνεται ως εξής: «- Για χρονικό διάστημα πέντε ετών απο την δημοσίευση του παρόντος Νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως συνεργασία με άλλες υπηρεσίες της ΥΠΑ και εκτός αυτής, στα πλαίσια των συμφωνιών του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, για την παροχή υποστήριξης, συντήρησης, εκπόνησης μελετών, έκδοσης τεχνικών οδηγιών και διαδικασιών ασφάλειας για συστήματα και εφαρμογές εκτός της Αεροναυτιλίας.» Η περίπτωση (ζ) απαλείφεται.

    Με την προτεινόμενη μεταβολή ομογενοποιούται το έργο και τα καθήκοντα του «Ηλεκτρονικού Μηχανικού Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας» στην καθεαυτή αποστολή του όπως αυτή περιγράφεται στον τίτλο του επαγγέλματος του.

    Είναι συμβατή και ενισχύει το όλο εγχείρημα του διαχωρισμού της παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας απο άλλες δραστηριότητες της ΥΠΑ.

    Επίσης προσφέρει ικανό μεταβατικό χρόνο για την ανάληψη των εκτός της Αεροναυτιλίας δραστηριοτήτων που σήμερα αναλαμβάνονται απο τους Ηλεκτρονικούς Μηχανικούς Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας απο τα ιδρυόμενα Νομικά Πρόσωπα του Αρθρου 23 του παρόντος Νομοσχεδίου.