Άρθρο 6 – Διάρθρωση Διεύθυνσης Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας

Η Διεύθυνση Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας αποτελείται από τα παρακάτω Τμήματα με τις ακόλουθες κατά τμήμα αρμοδιότητες:

α) Τμήμα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού.

–     Διαχείριση προσωπικού.

–     Έκδοση προγραμμάτων εργασίας των ΚΕΠ.

–     Εκπαίδευση στην πράξη κατά τομείς, του προσωπικού, για την απόκτηση των απαιτουμένων ειδικοτήτων και καταχωρήσεων των ΚΕΠ.

–     Εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και οργάνωση επιμορφώσεων.

–     Επιμέλεια εξασφάλισης εκπαιδευτικών εγχειριδίων και μέσων.

–     Τήρηση αρχείου και παρακολούθηση ειδικοτήτων και καταχωρήσεων ΚΕΠ.

–     Αξιολόγηση επάρκειας και επίδοσης.

–     Χειρισμός θεμάτων Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ).

β) Τμήμα Επιχειρησιακής Λειτουργίας και Μέσων Παροχής υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Εισήγηση επιχειρησιακών διαδικασιών.

–     Έκδοση οδηγιών για την εφαρμογή τους.

–     Τήρηση δελτίου παρακολούθησης καλής λειτουργίας συστημάτων Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Παρακολούθηση διεθνών εξελίξεων σε θέματα αρμοδιότητας.

–     Χειρισμός θεμάτων χωρητικότητας τομέων ΚΕΠ, σε συνεργασία με το τμήμα στρατηγικού σχεδιασμού.

–     Ενημέρωση προσωπικού ΚΕΠ για επιχειρησιακά θέματα.

γ) Τμήμα Διαχείρισης Εναερίου Χώρου.

–     Σύναψη συμφωνιών με γειτονικές υπηρεσίες πολιτικές και στρατιωτικές της ημεδαπής ή αλλοδαπής.

–     Συντονισμός για τη διεξαγωγή αεροπορικών ασκήσεων και ειδικών πτήσεων.

–     Ενημέρωση προσωπικού ΚΕΠ για θέματα της αρμοδιότητας του.

δ) Τμήμα Πληροφοριών Πτήσης.

–     Παρακολούθηση των πτήσεων που εκτελούνται με κανόνες όψεως.

–     Παροχή πληροφοριών πτήσης.

–     Χειρισμός θεμάτων κατάστασης ανάγκης  αεροσκαφών εντός της περιοχής πληροφοριών πτήσεως Αθηνών.

–     Έκδοση κάθε είδους τηλεγραφήματος Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Καταγραφή, ανάπτυξη και διανομή όλων των δεδομένων πτήσεων των αεροσκαφών.

–     Επικουρία των υπεύθυνων Ελεγκτών στους τομείς ελέγχου.

ε) Τμήμα Ασφαλείας, Ποιότητας και Προστασίας (SQS) των ΚΕΠ.

–     Διερεύνηση και ανάλυση συμβάντων Εναέριας Κυκλοφορίας.

–     Τήρηση αρχείου.

–     Διαχείριση και συνεργασία με αρμόδιους φορείς για θέματα ασφαλείας.

–     Διαχείριση και προτάσεις βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας των ΚΕΠ.

–     Μέριμνα για την εφαρμογή σχετικών προτύπων και εκπόνηση σχετικών οδηγιών και διαδικασιών ασφάλειας, ποιότητας και προστασίας για τις Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας των ΚΕΠ στα πλαίσια των σχετικών απαιτήσεων του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.

στ) Τμήμα Περιβάλλοντος και Υγιεινής.

–     Μελέτη και παρακολούθηση του εργασιακού περιβάλλοντος.

–     Αξιολόγηση των επιπτώσεων του εργασιακού περιβάλλοντος στη αποδοτικότητα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και προτάσεις για τη βελτίωσή του.

–     Χειρισμός θεμάτων που αφορούν την υγιεινή των εργαζομένων.

  • Η πολυπληθέστερη επιχειρησιακή μονάδα της ΥΠΑ προτείνουμε να έχει την εξής διάρθρωση:

    Διάρθρωση Διεύθυνσης Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας

    Η Διεύθυνση Κέντρων Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Αθηνών και Μακεδονίας αποτελείται από τα παρακάτω Τμήματα με τις ακόλουθες κατά τμήμα αρμοδιότητες:

    α) Τμήμα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού.

     Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού
     Έκδοση προγραμμάτων εργασίας προσωπικού ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ
     Διεκπεραίωση αλληλογραφίας, τήρηση αρχείων
     Μελέτη και παρακολούθηση του εργασιακού περιβάλλοντος και χειρισμός θεμάτων υγιεινής των εργαζομένων.
     Αξιολόγηση των επιπτώσεων του εργασιακού περιβάλλοντος στη αποδοτικότητα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και προτάσεις για τη βελτίωσή του.
     Υποβολή προτάσεων που αφορούν τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών στο ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ

    β) Τμήμα Επιχειρησιακής Λειτουργίας και Μέσων Παροχής υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.

     Παροχή Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας στο ATHINAI FIR / HELLAS UIR

     Μελέτη, επεξεργασία και εισήγηση επιχειρησιακών διαδικασιών καθώς και των αναγκαίων συμφωνιών με άλλα τμήματα ή φορείς σε θέματα ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ για την αποτελεσματική διαχείριση της Εναέριας Κυκλοφορίας

     Μελέτη, επεξεργασία και εισήγηση στους αρμόδιους φορείς επιχειρησιακών απαιτήσεων αυτοματοποίησης και εκσυγχρονισμού των μέσων και του τεχνικού εξοπλισμού των Υπηρεσιών ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ

     Έκδοση οδηγιών για την εφαρμογή επιχειρησιακών διαδικασιών σε θέματα ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ

     Συνεργασία με τα αρμόδια τμήματα κανονισμών της Διεύθυνσης Διαχείρισης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας καθώς και της Διεύθυνσης Κανονιστικής λειτουργίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας

     Συνεργασία με αρμόδια τμήματα άλλων Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας καθώς και άλλους φορείς εκτός ΥΠΑ (ΚΣΕΔ, ΕΛΑΣ, κλπ)

     Παρακολούθηση των διεθνών κανονισμών και εξελίξεων σε θέματα που αφορούν τη παροχή υπηρεσιών Ελέγχου Περιοχής

     Υποβολή προτάσεων που αφορούν τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών αρμοδιότητας

     Εκπόνηση και προώθηση για έγκριση και εφαρμογή του εγχειριδίου λειτουργίας και των αναθεωρήσεων του.

     Τήρηση δελτίου παρακολούθησης καλής λειτουργίας συστημάτων Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας.

     Εισήγηση επιχειρησιακών απαιτήσεων συστημάτων Ε.Κ και υποστήριξη λειτουργίας αυτών.

     Παρακολούθηση διεθνών εξελίξεων σε θέματα αρμοδιότητας.

     Χειρισμός θεμάτων χωρητικότητας τομέων ΚΕΠ, σε συνεργασία με το τμήμα στρατηγικού σχεδιασμού.

     Ενημέρωση προσωπικού ΚΕΠ για επιχειρησιακά θέματα.

    γ) Τμήμα Διαχείρισης Εναερίου Χώρου.

     Σύναψη συμφωνιών με γειτονικές υπηρεσίες πολιτικές και στρατιωτικές της ημεδαπής ή αλλοδαπής.

     Συντονισμός για τη διεξαγωγή αεροπορικών ασκήσεων και ειδικών πτήσεων.

     Ενημέρωση προσωπικού ΚΕΠ για θέματα της αρμοδιότητας του.

    δ) Τμήμα Εξυπηρέτησης Πληροφοριών Πτήσης (FIC).

     Εποπτεία Παρακολούθησης των πτήσεων που εκτελούνται με κανόνες όψεως (VFR).

     Εποπτεία Παροχής πληροφοριών πτήσης.

     Χειρισμός θεμάτων κατάστασης ανάγκης αεροσκαφών εντός της περιοχής πληροφοριών πτήσεως Αθηνών.

     Έκδοση κάθε είδους τηλεγραφήματος Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας.

     Καταγραφή, ανάπτυξη και διανομή όλων των δεδομένων πτήσεων των αεροσκαφών.

     Επικουρία των υπεύθυνων Ελεγκτών στους τομείς ελέγχου.

    ε) Τμήμα Ασφαλείας, Ποιότητας και Προστασίας (SQS) των ΚΕΠ.

     Διερεύνηση και ανάλυση συμβάντων Εναέριας Κυκλοφορίας.
     Τήρηση αρχείου και στατιστικών στοιχείων.
     Διαχείριση και συνεργασία με αρμόδιους φορείς για θέματα ασφαλείας
     Διαχείριση και προτάσεις βελτίωσης της ποιότητας των Υπηρεσιών.
     Μέριμνα για την εφαρμογή σχετικών προτύπων και εκπόνηση σχετικών οδηγιών και διαδικασιών ασφάλειας, ποιότητας και προστασίας για τις Υπηρεσίες Ελέγχου Περιοχής στα πλαίσια των σχετικών απαιτήσεων του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας. .
     Χειρισμός θεμάτων ΠΣΕΑ
     Διαχείριση και προτάσεις βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας των ΚΕΠ.
     Μέριμνα για την εφαρμογή σχετικών προτύπων και εκπόνηση σχετικών οδηγιών εγχειριδίων (safety manual) και διαδικασιών ασφάλειας, ποιότητας και προστασίας για τις Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας των ΚΕΠ στα πλαίσια των σχετικών απαιτήσεων σε συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα της Διεύθυνσης Διαχείρισης του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας και μετά από σχετική έγκριση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας
     Ενημέρωση του προσωπικού για θέματα διαδικασιών ασφάλειας, ποιότητας και προστασίας.

    στ) Τμήμα Εκπαίδευσης.

     Εκπόνηση και εφαρμογή Σχεδίου Εκπαίδευσης Προσωπικού Μονάδας (Unit Training Plan)

     Εκπόνηση και εφαρμογή Κανονισμού Επιχειρησιακής Επάρκειας Προσωπικού Μονάδος (Unit Competency Plan)
     Τήρηση αρχείου και παρακολούθηση ειδικοτήτων και καταχωρίσεων ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ.
     Εκπαίδευση στην πράξη κατά τομείς, του προσωπικού για την απόκτηση των απαιτουμένων ειδικοτήτων και καταχωρίσεων
     Εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και οργάνωση επιμορφώσεων στο εξωτερικό με ταυτόχρονο καθορισμό αξιοποίησης των υπαλλήλων που επιμορφώνονται.
     Επιμέλεια εξασφάλισης εκπαιδευτικών εγχειριδίων και μέσων.
     Προγραμματισμός ειδικών εκπαιδεύσεων (unusual situations – emergencies).

    ζ) Τμήματα συντονισμού και εποπτείας 24ώρων φυλακών ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ

     Μεριμνά και παρακολουθεί την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των Κέντρων Ελέγχου Περιοχής Αθηνών και Μακεδονίας και του Κέντρου Πληροφοριών Πτήσης (FIC) σύμφωνα μα τα διαλαμβανόμενα στο εγχειρίδιο λειτουργίας ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ. (Θέσεις τμηματαρχών 6, ένας ανά φυλακή ).

  • 8 Αυγούστου 2010, 13:45 | Κώστας Πατούρας

    Σε απάντηση προηγούμενου και χρήσιμου αναρτημένου σχολίου με την υπογραφή «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υ.Π.Α.» σε αυτό το άρθρο αλλά και σε άλλα σημεία του σχεδίου, παρακαλώ λάβετε υπόψη τα κάτωθι:

    1. Το ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ είναι η πολυπληθέστερη επιχειρησιακή μονάδα μέσα στον Πάροχο και γενικότερα στην ΥΠΑ. Επίσης η Προσέγγιση Αθηνών και ο Πύργος του Βενιζέλου στελεχώνονται από πολύ προσωπικό με ποικίλους συνδυασμούς ειδικοτήτων και καταχωρίσεων.

    2. Τα Πτυχία του προσωπικού του Παρόχου και ειδικότερα τα πτυχία των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας σύμφωνα με το ΠΔ19/2010, καθώς και η συνεπαγόμενη υπηρεσιακή τους κατάσταση είναι πολύ δυναμικά και αλλάζουν ραγδαία. Χρειάζονται στενότατη και συνεχή παρακολούθηση που απαιτεί πολύ χρόνο και προσωπικό σε κάθε επιχειρησιακή μονάδα, σε αντίθεση με την υπηρεσιακή κατάσταση οποιουδήποτε άλλου υπαλλήλου στην ΥΠΑ αλλά και στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα όπου το μόνο που χρειάζεται είναι η τακτική ενημέρωση του φακέλου του υπαλλήλου με τα κλιμάκια, τους βαθμούς, τις ποινές, τις βραβεύσεις κλπ.

    3. Οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας πέραν όλων των παραπάνω εργάζονται υπό πίεση και, επιπροσθέτως, έρχονται συνεχώς αντιμέτωποι με τις ημερομηνίες λήξης της Κοινοτικής Άδειάς τους και τις συνεπαγόμενες εξετάσεις αξιολόγησης και επάρκειας. Κάθε 1 ή 2 έτη ανάλογα με την ηλικία σε σχέση με το πιστοποιητικό Ιατρικής καταλληλότητας, κάθε 3 ή 6 έτη ανάλογα με την επάρκεια γνώσεων Αγγλικών, κάθε 2 έτη για την επαγγελματική τους επάρκεια που συνοδεύεται από επίπονες επαναληπτικές εκπαιδεύσεις (refresh courses) μετά δοκιμασιών αξιολόγησης. Όλα αυτά είναι αδύνατον να παρακολουθούνται σε κεντρικό επίπεδο ακόμα και αν η επιχειρησιακή μονάδα είναι πολύ μικρή.

    4. Ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων πρέπει να γίνεται σε τοπικό επίπεδο (UNIT TRAINING PLAN – Σχέδιο Εκπαίδευσης Μονάδας, COMPETENCY PLAN – Σχέδιο επάρκειας προσωπικού ) και αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα υποβάλλονται στην Κανονιστική Αρχή και την Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας για έγκριση και πιστοποίηση. Κανείς άλλος δεν ξέρει καλύτερα τις εκπαιδευτικές ανάγκες μια μονάδας από την ίδια την μονάδα. Επιπλέον, ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο που τυπώνεται σήμερα ίσως είναι άχρηστο μετά από 6 μήνες λόγω της δυναμικότητας του αντικειμένου.

    Η πρότασή μου είναι να καταργηθεί το τμήμα Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας και να ανατεθεί εξ’ ολοκλήρου το έργο του στις τοπικές μονάδες (όπως άλλωστε περιγράφεται). Ένα συντονιστικό ρόλο σε όλα αυτά μπορεί να έχει η Δ14 (Διεύθυνση Εκπαίδευσης) που δεν αλλάζει με το παρόν νομοσχέδιο.

  • 6 Αυγούστου 2010, 12:47 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υ.Π.Α.

    Σύλλογος Πτυχιούχων Οικονομικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α.
    Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 6950714232, 210 8984133 (Χ. Χορταριά), 210 9972154 (Α. Τζώρτζη)

    Α) Όπως αναφέρεται και για το άρθρο 1 τμήμα Α, το Τμήμα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού δεν έχει λόγο ύπαρξης αφού προβλέπεται Τμήμα Προσωπικού στην Δ/νση Διαχείρισης και Ανάπτυξης της Αεροναυτιλίας που μπορεί να κάνει όλα αυτά που περιγράφονται.

    ΣΤ) Θα πρέπει να προβλεφθεί συγκεντρωτικά για όλους τους κλάδους η ολοκληρωμένη παρακολούθηση του εργασιακού περιβάλλοντός τους και η εξασφάλιση κανόνων υγιεινής. Υπάρχει δε νόμος που προβλέπει την ύπαρξη γιατρού και τεχνικού ασφαλείας για όλο το προσωπικό.