Άρθρο 06: Φοίτηση

1. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν:

α) σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, εφόσον πρόκειται για μαθητές με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες, υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος συνεργάζεται κατά περίπτωση με τα ΚΕΔΔΥ, με τους σχολικούς συμβούλους γενικής και ειδικής εκπαίδευσης και τους συμβούλους ΕΕΠ και την ΕΔΕΑΥ.

β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ.

 Στόχος της παράλληλης στήριξης είναι ο μαθητής σταδιακά να αυτονομηθεί ως παρουσία στην συνήθη σχολική τάξη ώστε να μην απαιτείται ο εκπαιδευτικός να παρευρίσκεται στο σύνολο των ωρών της σχολικής τάξης. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται ως ενισχυτικός και ενταξιακός θεσμός της παιδαγωγικής πράξης και της μαθησιακής διαδικασίας και δεν έχει σε καμία περίπτωση χαρακτήρα φύλαξης του παιδιού ή εξυπηρέτησης στην καθημερινή διαβίωση. Παράλληλη στήριξη δέχεται κάθε μαθητής με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εφ’ όσον μπορεί ν’ ανταποκριθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης φοίτησής του καθώς και σε κάθε εκδήλωση σχολικής διαδικασίας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα του μαθητή να παραμείνει στην τάξη και στο σχολείο χωρίς υποστήριξη για διάστημα ίσο με το μισό του πρωινού ωραρίου. Για τον λόγο αυτό υποβάλλεται εισήγηση από την ΕΔΕΑΥ ή αν δεν υπάρχει από τον σύλλογο διδασκόντων μέσω του Διευθυντή του σχολείου σε συνεδρίαση ειδικά για τον σκοπό αυτό, προς το οικείο ΚΕΔΔΥ. Εξαίρεση σε αυτό μπορούν να αποτελούν το Νηπιαγωγείο, η Α΄ και η Β΄ τάξη του Δημοτικού εφόσον το ΚΕΔΔΥ έχει απολύτως δικαιολογημένα εισηγηθεί κάτι τέτοιο.

 Όλες οι παράλληλες στηρίξεις, υποβάλλονται προς αξιολόγηση από τα οικεία ΚΕΔΔΥ μέχρι 30 Ιουνίου. Στη συνέχεια, αποστέλλονται τα δικαιολογητικά στις περιφερειακές διευθύνσεις για έγκριση από τον Περιφερειακό Διευθυντή ο οποίος τα ελέγχει και σε περιπτώσεις μεγάλης ανισοκατανομής του αριθμού των γνωματεύσεων ανάμεσα στα ΚΕΔΔΥ της αρμοδιότητάς του μπορεί να αναπέμψει για επαναξιολόγηση στο ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Στη συνέχεια, ο αριθμός των εγκεκριμένων αιτήσεων ανά Διεύθυνση αποστέλλεται στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής στο Υ.ΠΑΙ.Θ.
Κατ’ εξαίρεση, οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη που αφορούν μαθητές της Α’ τάξης και πρώτης εγγραφής του Νηπιαγωγείου, μπορούν να κατατίθενται μέχρι 20 Σεπτεμβρίου στα οικεία ΚΕΔΔΥ και εν συνεχεία μέχρι 10 Οκτωβρίου στις Περιφερειακές Διευθύνσεις για έγκριση.

 Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης αναφέρεται και τοποθετείται σε σχολική μονάδα και όχι αποκλειστικά σε μαθητή. Εάν υπάρχει σοβαρός λόγος, με εισήγηση του οικείου σχολικού συμβούλου και του συμβούλου ΕΑΕ προς την Διεύθυνση Εκπαίδευσης, μπορεί να εξυπηρετήσει διδακτικές ανάγκες ΕΑΕ στο σχολείο.
Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θεωρείται δεύτερος εκπαιδευτικός της τάξης, συνεργάζεται υποχρεωτικά με αυτόν και ως εκ τούτου, δύναται η δυνατότητα εναλλαγής των ρόλων μεταξύ των εκπαιδευτικών εντός της τάξης, με πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού της τάξης.
Όλες οι παράλληλες στηρίξεις επαναξιολογούνται στο τέλος του πρώτου σχολικού έτους εφαρμογής τους καθώς και όταν υπάρχουν οι γνωματεύσεις για κατάλληλο πλαίσιο στήριξης, για κατ’ οίκον διδασκαλία, για παροχή ειδικού βοηθού, για καθορισμό εξατομικευμένου προγράμματος καθώς και αυτές που αφορούν σε αλλαγή προσχολικής, δημοτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα επανακαθορίζονται σε χρονικά διαστήματα που θα προκύπτουν υποχρεωτικά με τη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ και υποχρεωτικά σε κάθε περίπτωση μετά από τριετία. Η χορήγηση για ένα έτος παράλληλης στήριξης δεν είναι δεσμευτική για την συνέχειά της.

 Η παράλληλη στήριξη δύναται να χορηγηθεί είτε για το σύνολο των ωρών διδασκαλίας στην Πρωτοβάθμια, είτε για ένα μέρος αυτής, είτε για συγκεκριμένες ώρες και μαθήματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 Στην παράλληλη στήριξη τοποθετούνται αποκλειστικά εκπαιδευτικοί ΕΑΕ των κλάδων ΠΕ71, ΠΕ61, ΠΕ70.50, ΠΕ60.50, για τη Πρωτοβάθμια και ΠΕ02.50, ΠΕ03.50 και ΠΕ04.50 για την Δευτεροβάθμια.

 Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης συμμετέχει ισότιμα σε όλες τις εκδηλώσεις του σχολείου με το υπόλοιπο προσωπικό και έχει τις ίδιες υποχρεώσεις και δικαιώματα που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία. Το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι απαραίτητο να συντάσσεται από τον εκπαιδευτικό της παράλληλης σε συνεργασία με εκείνον της τάξης, διαρθρώνεται πάνω στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και υποβάλλεται στον Σύμβουλο της ΕΑΕ προς έγκριση.

 Η Παράλληλη στήριξη μπορεί εντός του ωραρίου του εκπαιδευτικού να περιλαμβάνει και το ολοήμερο πρόγραμμα.

 Την ευθύνη των μαθητών που έχουν παράλληλη στήριξη σε κάθε εκδήλωση και στα διαλλείματα έχει σε κάθε περίπτωση όπως και για όλους τους μαθητές το σχολείο.

 Στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και σε αυτές του Γυμνασίου, θα βαθμολογούν και ο εκπαιδευτικός της τάξης και ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης και θα βγαίνει ο μέσος όρος αυτών.

 Όπου υπάρχει ιδρυμένο και λειτουργεί Τ.Ε. δεν χορηγείται παράλληλη στήριξη. Το ίδιο ισχύει και για τις ΣΜΕΑΕ.

 Στις περιπτώσεις που ένας μαθητής αποδεδειγμένα βρίσκεται σε περιοχή που δεν υπάρχει άλλη δομή της ΕΑΕ και σε απόσταση που να είναι δυνατή η μεταφορά του, τότε και μόνο, με εισήγηση του οικείου σχολικού συμβούλου και του συμβούλου ΕΑΕ προς το οικείο ΚΕΔΔΥ, μπορεί αυτό να γνωμοδοτήσει για παράλληλη στήριξη, αναφέροντας αναλυτικά και τους λόγους της γνωμάτευσης.

 Η παράλληλη στήριξη χορηγείται μέχρι και την Γ΄τάξη του Γυμνασίου. Στις περιπτώσεις κωφών και τυφλών μαθητών, χορηγείται και στο ΓΕΛ.

 Δεν μπορεί σ’ ένα σχολείο να παραβρίσκεται εκτός των εκπαιδευτικών των τάξεων παραπάνω από ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, εκτός εάν αυτό προκύπτει από απολύτως δικαιολογημένη εισήγηση των ΚΕΔΔΥ.

Η ύλη και τα θέματα εξετάσεων για τα μαθήματα των μαθητών που έχουν παράλληλη στήριξη, είναι ίδια με των υπολοίπων μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης και του ΤΕ, μετέχουν στην βαθμολογία μαζί με τους εκπαιδευτικούς του τμήματος και η βαθμολογία προκύπτει από τον μέσο όρο.

Το πρόγραμμα του Τ.Ε. το συντάσσει ο εκπ/κός του τμήματος ένταξης σε συνεργασία με τους εκπ/κούς των τάξεων-τμημάτων που εμπλέκονται και μέσω του Δ/ντή του σχολείου υποβάλλεται για έγκριση στον αρμόδιο σχ. σύμβουλο Ε.Α.Ε.

γ) Σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης με δύο (2) διαφορετικούς τύπους προγραμμάτων:
αα) Κοινό και εξειδικευμένο πρόγραμμα, που καθορίζεται με πρόταση του οικείου ΚΕΔΔΥ για τους μαθητές με ηπιότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το οποίο για κάθε μαθητή δε θα υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Στα ΤΕ μπορούν να φοιτούν και μαθητές χωρίς γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του σχολικού συμβούλου ΕΑΕ και μέχρι την έκδοση σχετικής γνωμάτευσης από το ΚΕΔΔΕ. Για την ίδρυση ΤΕ απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τρεις μαθητές και σχετική πρόταση από το ΚΕΔΔΥ. Σε περιπτώσεις συστεγαζόμενων ή γειτονικών σχολικών μονάδων, τα ΤΕ συνενώνονται μέχρι του μέγιστου αριθμού των δώδεκα (12) μαθητών ανά ΤΕ.
ββ) Εξειδικευμένο ομαδικό ή εξατομικευμένο πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου, που καθορίζεται με πρόταση του οικείου ΚΕΔΔΥ, για τους μαθητές με σοβαρότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίες δεν καλύπτονται από αντίστοιχες με το είδος και το βαθμό αυτοτελείς σχολικές μονάδες. Το εξειδικευμένο πρόγραμμα μπορεί να είναι ανεξάρτητο από το κοινό, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών. Στις περιπτώσεις αυτές η συνδιδασκαλία γίνεται σύμφωνα με τις προτάσεις των διαγνωστικών υπηρεσιών.

Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Υγειονομική Επιτροπή ή Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και στα οποία έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος μαθητών, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία για κάθε μαθητή με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη κατά τρεις μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδια τάξης κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου. Σε κάθε περίπτωση, η κατά τα ανωτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα θα φθάνει έως του αριθμού των 21 μαθητών, όταν πρόκειται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έως του αριθμού των 23 μαθητών, όταν πρόκειται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το μέτρο της μείωσης εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες. Τα ανωτέρω ισχύουν αναλογικά και για την Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση.

2. Μαθητές που φοιτούν σε σχολεία της γενικής εκπαίδευσης ή σε ΤΕ μπορούν να υποστηρίζονται με την παρουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), ανάλογα με το είδος της αναπηρίας τους και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που απορρέουν από αυτή. Η δυνατότητα στήριξης μαθητών του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να αφορά και σε σχολικό νοσηλευτή και στις δύο περιπτώσεις κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου.

3. Για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η φοίτησή τους θεωρείται επαρκής όταν:
Τα όρια απουσιών είναι τα προβλεπόμενα από την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία, προσαυξημένα κατά 30%. Τυχόν επιπλέον από τις παραπάνω κάθε φορά δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες απουσίες που οφείλονται αποδεδειγμένα στη συμμετοχή τους σε προγράμματα αποκατάστασης και θεραπείας που πιστοποιούνται από τον φορέα υλοποίησης υποβάλλονται πριν την έναρξη του προγράμματος στο Σύλλογο Διδασκόντων ο οποίος έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα του χαρακτηρισμού της φοίτησης.

4. Όταν η φοίτηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθίσταται δυσχερής στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος ή στα τμήματα ένταξης, λόγω των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους, η εκπαίδευση των μαθητών αυτών παρέχεται:
α) Σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ.
β) σε σχολεία ή τμήματα που λειτουργούν είτε ως αυτοτελή είτε ως παραρτήματα άλλων σχολείων σε νοσοκομεία, κέντρα αποκατάστασης, ιδρύματα χρονίως πασχόντων ή Υπηρεσίες εκπαίδευσης και αποκατάστασης των Μονάδων Ψυχικής Υγείας, εφόσον σε αυτά διαβιούν άτομα σχολικής ηλικίας με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι εκπαιδευτικές αυτές δομές θεωρούνται ΣΜΕΑΕ που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εμπίπτουν στο πλαίσιο της ΕΑΕ παιδιών σχολικής ηλικίας και εφαρμόζουν εκπαιδευτικά προγράμματα που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τα σχολεία που στεγάζονται σε νοσηλευτικά ιδρύματα μετονομάζονται σε ειδικά σχολεία. Τα ανωτέρω Ειδικά σχολεία και ΤΕ ιδρύονται και λειτουργούν με του ίδιους όρους και προϋποθέσεις των υπολοίπων και ανήκουν τα ΤΕ στην πλησιέστερη σχολική μονάδα με το νοσηλευτικό ίδρυμα και ειδικά για αυτά οι εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών μπορούν να γίνονται οποιαδήποτε χρονική στιγμή με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Φορείς, Ν.Π.Ι.Δ., πιστοποιημένοι από το Ε.ΚΕ. ΠΙΣ., μπορούν να παρέχουν ισότιμα με τις ΣΜΕΑΕ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Συμβουλευτικές Υποστηρικτικές Υπηρεσίες σε άτομα άνω των δεκαπέντε (15) ετών με βαριά νοητική υστέρηση και σύνοδες αναπηρίες.

γ) Τα σχολεία των φυλακών δεν αποτελούν μονάδες ειδικής αγωγής.

δ) Με διδασκαλία στο σπίτι, όταν αυτή κρίνεται αναγκαία, για σοβαρά βραχυχρόνια ή χρόνια προβλήματα υγείας, τα οποία δεν επιτρέπουν τη μετακίνηση και φοίτηση των μαθητών στο σχολείο. Η έγκριση της διδασκαλίας στο σπίτι γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης της αντίστοιχης βαθμίδας στην οποία φοιτά ο μαθητής, κατόπιν αιτιολογημένης πρόσφατης ιατρικής γνωμάτευσης, στην οποία αναγράφεται η διάρκεια επιβεβλημένης παραμονής στο σπίτι. Η γνωμάτευση αυτή παρέχεται από δημόσια ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία ή δημόσια υγειονομική επιτροπή. Οι προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις διέπονται από τις διατάξεις των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων. Στο πρόγραμμα διδασκαλίας στο σπίτι μπορεί να χρησιμοποιείται και το σύστημα τηλεεκπαίδευσης. Η κατ’ οίκον διδασκαλία δεν παρέχεται υποχρεωτικά από εκπαιδευτικό ΕΑΕ παρά μόνο, εάν γνωματεύσει σχετικά το οικείο ΚΕΔΔΥ.

5. Για κάθε μαθητή με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το ΕΠΕ σχεδιάζεται από τη διεπιστημονική ομάδα του οικείου ΚΕΔΔΥ ή της ΕΔΕΑΥ, συντάσσεται και υλοποιείται από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό ΕΑΕ, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης, τον σχολικό Σύμβουλο ΕΑΕ και τον σύμβουλο ΕΕΠ λαμβάνοντας υπόψη τη Σχεδίαση για Όλους, την Καθολική Σχεδίαση για Μάθηση, τις δυνατότητες των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών και τον κατάλληλο μορφότυπο προσβάσιμων διδακτικών βιβλίων. Για τον σχεδιασμό του ΕΠΕ ενημερώνεται και ο γονέας ή ο κηδεμόνας του μαθητή και το ΕΕΠ των ΣΜΕΑΕ, από το ΚΕΔΔΥ ή την ΕΔΕΑΥ.

  • 6 Μαΐου 2014, 10:26 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΚΙΤΖΙΔΗΣ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 10:25 | Μαρία

    Στο άρθρο 6 του παρόντος σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι: «Όπου υπάρχει ιδρυμένο και λειτουργεί Τ.Ε. δεν χορηγείται παράλληλη στήριξη. Το ίδιο ισχύει και για τις ΣΜΕΑΕ». Σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι μόνο ένας δάσκαλος παράλληλης θα υπάρχει ανά σχολείο. Συνεπώς, όχι μόνο όπου υπάρχει Τμήμα Ένταξης άλλα όπου υπάρχει και στην περιοχή γενικότερα ειδικό σχολείο δεν θα δίνεται παράλληλη. Αυτό νομίζω ότι δεν σχολιάστηκε λόγω της διατύπωσής του στο σχέδιο νόμου, όπου δεν δίνεται ιδιαίτερο βάρος στο ότι και για τα ειδικά σχολεία ισχύει το ίδιο με τα τμήματα ένταξης. Συνεπώς παράλληλη δεν δίνεται πρακτικά σε καμία περίπτωση. Ακόμη και αν ο μαθητής μένει κάπου που δεν έχει ειδικό σχολείο, τότε θα πρέπει να αποδείξει ότι δεν μπορεί να μεταβεί σε περιοχή που έχει και να φοιτήσει εκεί. Σε ποιες περιπτώσεις λοιπόν θα δίνεται παράλληλη στήριξη με όλους αυτούς τους περιορισμούς; Το συμπέρασμα είναι ότι ο νόμος αυτός καταργεί την παράλληλη. Τουλάχιστον ας ισχύσει χωρίς περιορισμούς η δυνατότητα του ειδικού βοηθού για να μην σταματήσουν το σχολείο όλα αυτά τα παιδιά της παράλληλης στήριξης.
    Επίσης στο τέλος του άρθρου 7 του σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι: «Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του οικείου ΚΕΔΔΥ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σχετικό άρθρο του παρόντος νόμου και της σύμφωνης γνώμης των γονέων του μαθητή. Η υποστήριξη του μαθητή για κάθε αναπηρία μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση στήριξης από σχολικό νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου».
    Η παραπάνω παράγραφος, παρότι καταργείται στην πράξη λόγω των περιορισμών της παράλληλης που τίθενται στο άρθρο 6, δεν είναι σε σωστό άρθρο, αφού πλέον δίνεται σωστά η δυνατότητα της αυτόματης ανανέωσης της παράλληλης στήριξης και της παροχής ειδικού βοηθού σε όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι μόνο στις περιπτώσεις που ο τίτλος του άρθρου αναφέρεται. Συνεπώς ή πρέπει να αλλάξει ο τίτλος του άρθρου και να συμπεριλαμβάνει όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή θα πρέπει να πάει στο άρθρο 6 η συγκεκριμένη διάταξη, η οποία λειτούργησε ευεργετικά για πολλούς γονείς με παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και πρέπει να συνεχιστεί για όλα τα παιδιά. Επίσης η αναφορά στη δυνατότητα αυτόματης ανανέωσης της παράλληλης στήριξης και της παροχής ειδικού βοηθού με σύμφωνη γνώμη του γονέα και του σχολείου, νομίζω ότι δεν δημιουργεί πρόβλημα σε κανέναν και θα πρέπει να διατηρηθεί χωρίς περιορισμούς.
    Ευχαριστώ προκαταβολικά.

  • 6 Μαΐου 2014, 10:23 | Κωνσταντινος Χρυσικοπουλος

    Στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 10:04 | Aristea

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ για το συγκεκριμένο άρθρο.

  • 6 Μαΐου 2014, 09:43 | Παναγιώτα Γιαννέλου

    Στηρίζω την επίσημη θέση των ΣΑΤΕΑ για το συγκεκριμένο άρθρο.

  • 6 Μαΐου 2014, 09:26 | δωρα

    παλι αυτός ο νόμος δεν ξεκαθαρίζει τον αριθμό των μαθητών στα ΤΕ και βάζει ξανά τους εκπαιδευτικούς να τσακώνονται με τους δασκάλους γενικής αγωγής.. παρόλα αυτά στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

    ΥΓ: θα επρέπε να γίνει πιο σαφής ο νόμος γιατί θέλει τα παιδιά που έχουν παράλληλη να μπορούν να μείνουν και μόνα τους τουλάχιστον για το μισό του ωραρίου. δηλαδή αυτά πυ δεν μπορούν θα πρέπει αναγκαστικά να είναι σε ειδικά σχολεία? υπάρχουν και παιδιά που μπορούν να μείνουν στο γενικό δημοτικό απλώς χρειάζονται την στήριξη ενός εκπαιδευτικού όλη την μέρα.

  • 6 Μαΐου 2014, 09:25 | ΠΑΥΛΟΣ ΛΕΠΤΟΚΑΡΙΔΗΣ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 09:22 | Κατερίνα ΠΕ 71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 09:21 | ΕΙΡΗΝΗ ΣΕΙΤΑΡΙΔΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 09:20 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙς ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ…

  • 6 Μαΐου 2014, 09:19 | Μαρία Mόσχου

    Στηρίζω τις θέσεις και τις προτάσεις των ΣΑΤΕΑ!

  • 6 Μαΐου 2014, 09:10 | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΒΟΛΟΥ

    Παρακαλούμε να συμπεριληφθεί στο νέο νόμο, η παράγραφος 4β του άρθρου 6 του νόμου 3699/2008, όπου αναφέρει ότι το σχολείο του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων είναι Ειδικό και στο νέο νόμο δεν αναφέρεται.

    Νόμος 3699/2008, Άρθρο 6
    4. Όταν η φοίτηση των μαθητών με αναπηρία και
    ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθίσταται ιδιαίτερα
    δύσκολη στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προ−
    γράμματος ή στα τμήματα ένταξης, λόγω των ειδικών
    εκπαιδευτικών αναγκών τους, η εκπαίδευση των μαθη−
    τών αυτών παρέχεται:
    α) Σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ.
    β) Σε σχολεία ή τμήματα που λειτουργούν είτε ως
    αυτοτελή είτε ως παραρτήματα άλλων σχολείων σε
    νοσοκομεία, κέντρα αποκατάστασης, ιδρύματα αγωγής
    ανηλίκων, ιδρύματα χρονίως πασχόντων ή Υπηρεσίες
    εκπαίδευσης και αποκατάστασης των Μονάδων Ψυχι−
    κής Υγείας, εφόσον σε αυτά διαβιούν άτομα σχολικής
    ηλικίας με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
    Οι εκπαιδευτικές αυτές δομές θεωρούνται ΣΜΕΑΕ που
    υπάγονται στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρη−
    σκευμάτων, εμπίπτουν στο πλαίσιο της ΕΑΕ παιδιών
    σχολικής ηλικίας και εφαρμόζουν εκπαιδευτικά προ−
    γράμματα που εποπτεύονται από το Υπουργείο Εθνικής
    Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι λεπτομέρειες οργάνω−
    σης και λειτουργίας αυτών των ΣΜΕΑΕ ρυθμίζονται από
    κοινές υπουργικές αποφάσεις των καθ’ ύλην αρμόδιων
    Υπουργών. Φορείς, Ν.Π.Ι.Δ., πιστοποιημένοι από το Ε.ΚΕ.
    ΠΙΣ., μπορούν να παρέχουν ισότιμα με τις ΣΜΕΑΕ του
    Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Εκπαί−
    δευση, Κατάρτιση και Συμβουλευτικές Υποστηρικτικές
    Υπηρεσίες σε άτομα άνω των δεκαπέντε (15) ετών με
    βαριά νοητική υστέρηση και συνοδές αναπηρίες.

  • 6 Μαΐου 2014, 09:05 | βασιλικη κερμελιδη

    στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 08:48 | Χρήστος

    Είναι φανερό ότι η λογική της συνεκπαίδευσης και της ένταξης όλων των μαθητών στο τυπικό σχολείο έχει εγκαταλειφθεί πλήρως. Η λογική του νέου σχεδίου νόμου είναι η επιστροφή των μαθητών σε ειδικά σχολεία, παρότι στο άρθρο 28 του νόμου 4186/2013 είχε διαφανεί το αντίθετο. Ο νόμος αυτός βέβαια, που ψηφίστηκε το Σεπτέμβριο, δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Το παραπάνω συμπέρασμα είναι ολοφάνερο μέσα από τις διατάξεις για την κατάργηση στην πράξη της παράλληλης στήριξης. Στη ειδική αγωγή προφανώς υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα όπως:
    1) Οι δάσκαλοι στο τυπικό σχολείο δεν θα ήθελαν ιδιαίτερα παιδιά στην τάξη τους.
    2) Οι δάσκαλοι των ειδικών σχολείων θα ήθελαν όλα αυτά τα παιδιά για να μη κλείσουν τα σχολεία τους.
    3) Οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους στο τυπικό σχολείο κυρίως για την κοινωνικοποίησή τους και δευτερευόντος για το γνωστικό κομμάτι.
    4) Οι γονείς των τυπικών παιδιών δεν θέλουν τα ιδιαίτερα παιδιά.
    5) Η πολιτεία δεν έχει κονδύλια.
    6) Τα ίδια τα παιδιά δεν μπορούν να μας πουν την άποψη τους.
    Είμαι γονέας παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εργάζομαι ως εκπαιδευτικός σε τυπικό σχολείο. Η σύζυγός μου εργάζεται σε ειδικό σχολείο ως κοινωνική λειτουργός. Συνεπώς έχω διαμορφώσει μια συνολική άποψη στο θέμα από όλες τις πλευρές. Θα έλεγα λοιπόν ότι πρωτίστως θα πρέπει να μας που τα παιδιά την άποψή τους. Αυτό που βλέπω εγώ από το παιδί μου, το οποίο μέχρι τώρα είχε παράλληλη στήριξη, είναι ότι χαίρεται να πηγαίνει σχολείο και το ζητά επίμονα κάθε μέρα. Έχει κάνει φίλους στο σχολείο και έξω από αυτό. Είναι ένα χαρούμενο και ευτυχισμένο παιδί και συνεπώς μέσα σε αυτό το κλίμα μπορεί να εξελίσσεται και στο γνωστικό μέρος της εκπαίδευσής του, όσο αυτό είναι δυνατό. Ένα παιδί ευτυχισμένο μπορεί κάτι να μάθει, ένα δυστυχισμένο παιδί δεν θα μάθει τίποτα. Αυτό φυσικά έγινε εφικτό με την στήριξη του δασκάλου της παράλληλης, ο οποίος πραγματικά σκύβει πάνω στα προβλήματα του παιδιού. Όχι μόνο τα γνωστικά άλλα πρωτίστως στα θέματα κοινωνικοποίησης. Επίσης φροντίζει και για την ασφάλεια αυτού του παιδιού, γιατί αν κινδυνέψει η σωματική ακεραιότητα του παιδιού, τότε γνωστικά δεν θα μάθει ποτέ τίποτα. Η επικινδυνότητα ενός ατυχήματος στα ειδικά σχολεία προφανώς μεγιστοποιείται και τότε η αποστροφή του παιδιού για το σχολείο θα το οδηγήσει έξω από αυτό. Συμπερασματικά θέλω να πω ότι πρώτο μέλημα θα πρέπει να είναι η κοινωνικοποίηση και η χαρά του παιδιού και μετά οι όποιες γνώσεις. Φυσικά οι ειδικοί εδώ θα μου πουν ότι ως γονέας μιλώ συναισθηματικά, αλλά φυσικά θα άλλαζαν γνώμη αν κάποια στιγμή έρθουν στη θέση μας. Εξάλλου σε όλες τις προηγμένες χώρες η λογική της ιδρυματοποίησης καταργείται.
    Επίσης θα ήθελα να αναφέρω ότι με έκπληξή μας είδαμε ότι και τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου, αγκάλιασαν το παιδί μας και ωφελήθηκαν και τα ίδια, όπως βλέπουμε από τις αντιδράσεις τους αλλά και όπως οι δάσκαλοι στο σχολείο μας βεβαιώνουν. Αυτό είναι σχετικό με το τι κοινωνία θέλουμε τελικά να φτιάξουμε. Επίσης δείχνει ότι οι φόβοι των γονέων των υπολοίπων παιδιών ότι τα παιδιά τους θα μολυνθούν, δεν έχει βάση γιατί στην πράξη ωφελούνται όλα τα παιδιά.
    Γιατί λοιπόν τελικά το υπουργείο δεν ακούει τα παιδιά; Ο λόγος είναι προφανής και όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες. Ο ουσιαστικός λόγος είναι η έλλειψη κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Όσο αυτά υπήρχαν, υπήρχε και παράλληλη στήριξη και συνεκπαίδευση με όλα τα θετικά στοιχεία που αναφέρθηκαν. Μόλις αυτά σταμάτησαν πήγαμε στο άλλο άκρο και προσπαθούμε με γνώμες ειδικών και μη να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα. Άλλωστε γιατί η τόσο βιαστική κατάθεση του νόμου, ώστε να εφαρμοστεί από το τρέχον σχολικό έτος και να μην εφαρμοστεί ο νόμος που μόλις το Σεπτέμβριο ψηφίστηκε, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να συνεχίσουν στο πλαίσιο της παράλληλης; Τώρα θα πρέπει όλα αυτά τα παιδιά να αλλάξουν και σχολικό περιβάλλον, λες και έκαναν κάτι κακό και τα τιμωρούμε.
    Φαντάζομαι λοιπόν ότι το κομμάτι του νόμου που αναφέρεται στην παράλληλη στήριξη συνδέεται άμεσα με το θέμα των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Αυτό όμως είναι κάτι αποδεκτό. Πράγματι το υπουργείο δεν μπορεί να διαθέσει όλες αυτές τις πιστώσεις. Οι γονείς όμως που τα παιδιά τους ήταν σε αυτό το πλαίσιο, θα έκαναν τα πάντα ώστε αυτό να μπορούσε να συνεχιστεί.
    Προτείνω λοιπόν τη λύση του ειδικού βοηθού – ιδιωτική παράλληλη, ώστε τα παιδιά αυτά να παραμείνουν στο σχολείο τους. Πιστεύω βέβαια ότι πολλοί θα αντιδράσουν σε αυτή την πρόταση, αλλά είναι βάλσαμο για πάρα πολλούς γονείς, οι οποίοι από το υστέρημα τους θα βρουν χρήματα για να στηρίξουν τα παιδιά τους. Δε λέω βέβαια ότι αυτό είναι μόνιμη λύση, αλλά είναι κάτι προσωρινό που βολεύει όλους γιατί:
    1) Οι γονείς που μπορούν να στηρίξουν την ιδιωτική παράλληλη θα ελευθερώσουν θέσεις ώστε να μπορέσουν να έχουν παράλληλη και τα παιδιά των οποίων οι γονείς δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά, μιας και ο απαιτούμενος αριθμός κονδυλίων θα μειωθεί.
    2) Το υπουργείο δεν χρειάζεται να διαθέσει τόσα κονδύλια άμεσα. Αν στο μέλλον γίνει εφικτό να υπάρχει αύξηση των κονδυλίων, τότε προφανώς θα πρέπει και το υπουργείο να αναλάβει το αντίστοιχο βάρος.
    Με την ελπίδα να εισακουστούν οι προτάσεις μου, γνωρίζοντας όμως ταυτόχρονα ότι τίποτα δεν θα αλλάξει και το σχέδιο νόμου θα ψηφιστεί ως έχει όπως τόσες άλλες φορές έχει γίνει στο παρελθόν, σας ευχαριστώ προκαταβολικά. Τουλάχιστον να υλοποιηθεί η τελευταία πρόταση για τον ειδικό βοηθό, που δεν έχει και δημοσιονομικό κόστος, χωρίς τους περιορισμούς – απαγορεύσεις στην παράλληλη στήριξη που θέτει το άρθρο 6 του παρόντος σχεδίου νόμου.

  • 6 Μαΐου 2014, 08:38 | Galini S.

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 08:36 | Αγγελούσης Κώστας

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 08:32 | Ελενη Καϊτατζη

    Στηριζω τις θεσεις και προτασεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 08:20 | Άκογλου Καλλιόπη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 08:12 | Ντάσιου Μαρία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 07:30 | Ioanna

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 07:05 | Antonis

    «Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ»

  • 6 Μαΐου 2014, 06:52 | Παρασκευάς Θυμάκης

    Συμφωνώ απόλυτα και στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΈΑ!

  • 6 Μαΐου 2014, 06:36 | Τάτια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ…

  • 6 Μαΐου 2014, 06:36 | Τάτια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 05:24 | Έλσα Π.Ε.71 (10 χρόνια αναπληρώτρια)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ που 12 χρόνια τώρα στηρίζει πρώτα την εκπαίδευση των παιδιών μας.
    Στην οικονομιστική περίοδο που βιώνουμε η εκπαίδευση υποβαθμίζεται. Η παροχή παράλληλης στήριξης μειώνεται. ένας εκπαιδευτικός για όλα. Ξεχνάτε ότι άλλη η χρησιμότητα του τμήματος ένταξης και άλλη της παράλληλης στήριξης. Συμβουλευτείτε τις αποφάσεις του συνήγορου του πολίτη.
    Δηλαδή ένα παιδί με όποια ειδική εκπαιδευτική ανάγκη χρειάζεται στήριξη μόνο τις μισές ώρες και τις υπόλοιπες θα είναι σε θέση να αυτορρυθμίζει τη συμπεριφορά του; Άλλο είναι το γνωστικό αντικείμενο και άλλο η συμπεριφορά.

  • 6 Μαΐου 2014, 01:50 | Βαλσαμοπούλου Βενετία

    Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 6 Μαΐου 2014, 01:19 | K.X.

    στηριζω τις θεσεις του Σατεα

  • 6 Μαΐου 2014, 01:17 | Χατζούλης Νικόλαος

    Στηρίζω τις Θέσεις και Προτάσεις των ΣΑΤΕΑ για το άρθρο 6.
    http://www.opengov.gr/ypepth/?c=17731

  • 6 Μαΐου 2014, 00:31 | Μαρία ΠΕ70

    «1.β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ.
    …….Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα του μαθητή να παραμείνει στην τάξη και στο σχολείο χωρίς υποστήριξη για διάστημα ίσο με το μισό του πρωινού ωραρίου. …..»

    Τι ακριβώς εννοεί όταν λέει «απαραίτητη προϋπόθεση»; Αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να φοιτήσει στο γενικό σχολείο και να χορηγηθεί παράλληλη στήριξη; Αν δε μπορεί να παραμείνει για το διάστημα αυτό στην τάξη δε θα φοιτήσει στο γενικό σχολείο; Ή θα μένει τις μισές ώρες και τις υπόλοιπες θα πηγαίνει στο σπίτι; Ή θα πάει σε ειδικό πλαίσιο; Αν μπορεί να ανταποκριθεί στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της τάξης του πού ακριβώς θα είναι το εμπόδιο; Επειδή το ωράριο του Εκπαιδευτικού της παράλληλης στήριξης δεν καλύπτει το σύνολο των ωρών παραμονής του μαθητή στο σχολείο; Επειδή στα πλαίσια των περικοπών ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θα εξυπηρετεί όχι τον μαθητή αλλά όλο το σχολείο σύμφωνα με το παρόν άρθρο «Άρθρο 6 παρ β’ εδάφιο 3»; Και με ποιον τρόπο αυτό συμπνέει με το άρθρο 1 του παρόντος νόμου όπου η πολιτεία «Δεσμεύεται επίσης να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία,…»

    «> Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης αναφέρεται και τοποθετείται σε σχολική μονάδα και όχι αποκλειστικά σε μαθητή . Εάν υπάρχει σοβαρός λόγος, με εισήγηση του οικείου σχολικού συμβούλου και του συμβούλου ΕΑΕ προς την Διεύθυνση Εκπαίδευσης, μπορεί να εξυπηρετήσει διδακτικές ανάγκες ΕΑΕ στο σχολείο .»

    Αυτό τι σημαίνει; Ότι θα παρέχει παράλληλη στήριξη σε περισσότερους από έναν μαθητή; Τι είδους παράλληλη στήριξη θα είναι αυτή; Με ποιον τρόπο θα μπορεί να γίνει αυτό;

    «Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θεωρείται δεύτερος εκπαιδευτικός της τάξης, συνεργάζεται υποχρεωτικά με αυτόν και ως εκ τούτου, δύναται η δυνατότητα εναλλαγής των ρόλων μεταξύ των εκπαιδευτικών εντός της τάξης, με πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού της τάξης.»

    Εφόσον οι ΠΕ71 και ΠΕ61 προηγούνται όλων των άλλων σε διορισμούς, μεταθέσεις και αποσπάσεις, αλλά δεν είναι δάσκαλοι εκπαιδευμένοι και με δικαίωμα διδασκαλίας στη Γενική αγωγή, με ποιον ακριβώς τρόπο θα εφαρμοστεί αυτό το άρθρο;
    Αφού η διαφαινόμενη τάση είναι προς την ένταξη (συμπερίληψη) των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην γενική αγωγή, πώς μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτή τη σκοποθεσία οι απόφοιτοι τμημάτων ειδικής αγωγής που δεν έχουν σπουδές και εμπειρία από τη γενική αγωγή (αφού δεν έχουν ούτε ουσιαστική γνώση σε Αναλυτικά Προγράμματα Γενικής Αγωγής, ούτε όμως και σχετική εργασιακή εμπειρία);

    «Η χορήγηση για ένα έτος παράλληλης στήριξης δεν είναι δεσμευτική για την συνέχειά της.»

    Αντίφαση με άρθρο 7 παρ 4 του παρόντος νόμου
    «Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών καθώς και κάθε άλλης αναπηρίας ή ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης ανανεώνονται αυτόματα ».

    «Όπου υπάρχει ιδρυμένο και λειτουργεί Τ.Ε. δεν χορηγείται παράλληλη στήριξη»

    Τι θα πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. αν πρέπει να στηρίξει μέσα στην τάξη έναν μαθητή με αυτισμό; Δε θα στηρίζει κανέναν άλλον μαθητή; Κι αν στο σχολείο υπάρχουν περισσότεροι από έναν μαθητές με αυτισμό; Τι θα γίνεται με τους υπόλοιπους με γνωματεύσεις μαθητές; Δεδομένου ότι στον παρόντα νόμο, σύμφωνα με το παρόν άρθρο (άρθρο 6 παρ γ’ αα) καταργείται το δεύτερο Τ.Ε. σε συστεγαζόμενα (όπου υπήρχαν) και σε γειτονικά σχολεία, μάλλον αυτό το σημείο είναι δύσκολο να εφαρμοστεί. Με ποιον ακριβώς τρόπο θα παρέχεται η κατάλληλη εκπαίδευση στους/στις μαθητές/τριες, σύμφωνα και με τα όσα αναφέρονται στο άρθρο 1 του παρόντος νόμου;

    «Δεν μπορεί σ’ ένα σχολείο να παραβρίσκεται εκτός των εκπαιδευτικών των τάξεων παραπάνω από ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης»

    Αν είναι περισσότερα από ένα τα παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη τι θα γίνει; Τι παράλληλη στήριξη θα είναι αυτή; Εκ περιτροπής;

    «γ) αα) Για την ίδρυση ΤΕ απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τρεις μαθητές και σχετική πρόταση από το ΚΕΔΔΥ. Σε περιπτώσεις συστεγαζόμενων ή γειτονικών σχολικών μονάδων, τα ΤΕ συνενώνονται μέχρι του μέγιστου αριθμού των δώδεκα (12) μαθητών ανά ΤΕ.»

    Ουσιαστικά το νομοσχέδιο εδώ μιλά για καταργήσεις Τ.Ε. σε συστεγαζόμενα ή γειτονικά σχολεία. Και τι εννοεί γειτονικά σχολεία; Όλα τα σχολεία τουλάχιστον στις μεγάλες πόλεις είναι γειτονικά.

    «ββ) ….δεν υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη κατά τρεις μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδια τάξης κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου. Σε κάθε περίπτωση, η κατά τα ανωτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα θα φθάνει έως του αριθμού των 21 μαθητών , όταν πρόκειται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έως του αριθμού των 23 μαθητών, όταν πρόκειται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.»

    Με ποια λογική οι 21 ή οι 23 μαθητές θεωρούνται λίγοι όταν υπάρχει στην τάξη μαθητής/τρια με διαγνωσμένη αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (όπως αυτές που προβλέπονται στη συνέχεια); Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί σαφώς γνωρίζουν ότι 21 ή 23 μαθητές είναι πολλοί.

  • 6 Μαΐου 2014, 00:30 | Όλγα Ημέλλου

    • § 1β Ο όρος «παράλληλη στήριξη» παραπέμπει σε διαχωριστική υποστήριξη του μαθητή. Θα μπορούσε να αντικατασταθεί με τον όρο «συνεκπαίδευση» μόνο του.
    • § 1β Γίνεται αναφορά στην ….αλλαγή προσχολικής, δημοτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο όρος «αλλαγή» θα μπορούσε να αντικατασταθεί με τον όρο «μετάβαση»
    • Δεν γίνεται σαφής αναφορά στη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης.
    • § 4 «Όταν η φοίτηση των μαθητών με αναπηρία και εεα καθίσταται δυσχερής στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος ή στα ΤΕ, λόγω των εεα…». Η οπτική που παρουσιάζεται στο συγκεκριμένο σημείο του σχεδίου νόμου θεωρεί το παιδί ως πρόβλημα. Οι νέες τάσεις, σε Ευρωπαϊκό ή /και σε διεθνές επίπεδο δεν θεωρούν ως πρόβλημα το παιδί αλλά το εκπαιδευτικό σύστημα (Unesco, 2005).

  • 6 Μαΐου 2014, 00:12 | Παπαδοπούλου Π.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 6 Μαΐου 2014, 00:05 | Αναστασία Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:58 | ΑΘΗΝΑ ΠΛΙΤΣΗ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 23:54 | Ιωάννα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:51 | ΕΦΗ Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:49 | Νίκος Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:47 | Λια Α.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:41 | Ιωάννα Μ.

    Συμφωνω με τη θεση του ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:39 | Νικολέτα ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 23:26 | Αλέξανδρος Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:24 | Ελένη Μανωλοπούλου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:03 | Κυριακή Δεμερτζή

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 23:02 | Katerina

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ,

  • 5 Μαΐου 2014, 22:46 | ΜΑΡΙΑΝΘΗ

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 22:41 | Φωτεινή Σ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 22:32 | Κώστας

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:23 | Ευαγγελία Π. Ε 71 (10 χρονια αναπλήρωσης)

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:11 | Ευαγγελία Κατεμίδου

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 22:04 | Κατερίνα Ξ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 21:43 | Πούλιου Αργυρώ

    Αξιότιμα μέλη της επιτροπής σύνταξης του νομοσχεδίου,
    Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.
    Με εκτίμηση,
    Πούλιου Αργυρώ