Άρθρο 22 – Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 4186/2013

Στον ν. 4186/2013 (Α΄193), μετά το άρθρο 6Γ, προστίθεται άρθρο 6Δ ως εξής:

«Άρθρο 6Δ
Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων

1. Σε κάθε Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) ορίζονται εκπαιδευτικοί του ΕΠΑ.Λ. ως Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ., αντίστοιχοι σε αριθμό και ειδικότητα με τους τομείς που λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ., καθώς και ένας (1) Τομεάρχης ΕΠΑ.Λ. Γενικών Μαθημάτων.

2. Οι Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ. έχουν την πλήρη και συνολική ευθύνη λειτουργίας, προγραμματισμού και οργάνωσης του εκπαιδευτικού έργου των τομέων τους (θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους) και του τομέα γενικών μαθημάτων, καθώς και τις ακόλουθες ειδικότερες αρμοδιότητες:
α) Τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης, την οργάνωση δειγματικών διδασκαλιών και την εισαγωγή των καινοτομιών που μεταφέρονται από τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) σε ζητήματα διδασκαλίας και εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών ανά τομέα ή ειδικότητα, σε συνεργασία με την Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου (Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ.),
β) την εισήγηση στον Σύλλογο Διδασκόντων της συμμετοχής των επί μέρους Τομέων ή ειδικοτήτων ή τάξεων στον προγραμματισμό δράσεων του σχολείου,
γ) την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού έργου ανά τομέα και ειδικότητα ή ομάδα ειδικοτήτων, καθώς και της πορείας εκπλήρωσης των εκπαιδευτικών στόχων,
δ) τη συνεργασία με τους Υπεύθυνους εργαστηρίων για τον εξοπλισμό και τα αναλώσιμα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση των ασκήσεων του ΕΠΑ.Λ. και
ε) τη σύνταξη έκθεσης και την υποβολή της στην οικεία Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ., στο τέλος του διδακτικού έτους, σχετικά με την εκπλήρωση των εκπαιδευτικών στόχων των τομέων ευθύνης τους.
3. Οι Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ. είναι στελέχη της εκπαίδευσης και έχουν το ωράριο που ορίζεται στην περ. γ) της παρ. 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167), περί εκπαιδευτικού προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και τους καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται στην υποπερ. ιι) της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α’ 176).».

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 12:31 | ΜΑΡΙΑ Μ

    Σε ένα ΕΚ που λειτουργεί σε τρία διαφορετικά σχολεία και σε διαφορετικές βάρδιες (πρωινό-απογευματινό-εσπερινό) και θα υπάρχουν τρεις τομεάρχες για τα ίδια εργαστήρια, ποιος/α θα αποφασίζει; πως θα γίνονται οι αγορές υλικών και εξοπλισμού;

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 11:50 | ΛΜ

    Πολύ σωστό οι τομεάρχες να βρίσκονται στα ΕΠΑΛ, προκειμένου να μεριμνούν για το σύνολο των αναγκών κάθε τομέα. Ξεκινώντας από τις εγγραφές, τη διαμόρφωση των τμημάτων, την ανάθεση των μαθημάτων, τον προγραμματισμό και την παρακολούθηση της ύλης για θεωρητικά και εργαστηριακά, μέχρι την ολοκλήρωση της χρονιάς και τον προγραμματισμό της επόμενης! Ο εργαστηριακός εξοπλισμός ναι είναι πολύ σημαντικός, είναι όμως ένα μέρος του συνολικού εκπαιδευτικού προγραμματισμού που πραγματοποιείται στα ΕΠΑΛ και συνεργάζεται για αυτόν όπως και για τα αναλώσιμα με τους υπεύθυνους των εργαστηρίων. Πάρα πολύ σωστή η απόφαση!

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 10:00 | Κάτια Παρασκευοπούλου

    Ξεκάθαρα, μετά την λήξη της θητείας των σημερινών Υπευθύνων Τομέα, όλοι οι Τομεάρχες ΠΕΠΑΛ δεν θα παίρνουν επίδομα θέσης ευθύνης! Έχουμε παράδειγμα τους Τομεάρχες ΠΕΠΑΛ!

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 08:12 | Α

    -Η επιλογή των Τομεαρχών ΕΠΑΛ θα πρέπει να γίνεται βάση προσόντων (αναρτημένων σε κάποια βάση), εισήγησης του Διευθυντή του ΕΠΑΛ και επιτροπής επιλογής όπως π.χ. των Διευθυντών.

    -Οι Υπεύθυνοι Τομέων θα πρέπει να υπάρχουν και στα Εργαστηριακά Κέντρα για να συντονίζουν την ασφαλή λειτουργία των εργαστηρίων προκειμένου οι μαθητές/εκπαιδευόμενοι/καταρτιζόμενοι να αποκτούν εμπειρίες και να αναπτύσσουν δεξιότητες σε καλά οργανωμένους και ασφαλείς εργαστηριακούς χώρους. Γεγονός που θα τους βοηθήσει να συνεργάζονται και να εφαρμόζουν κανόνες ασφαλείας στα εργαστήρια αρχικά. Στη συνέχεια, στους χώρους εργασίας ως εκπαιδευόμενοι και τελικά ως αδειούχοι τεχνίτες έτοιμοι να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στην κοινωνία με ασφάλεια. Τις διαπιστώσεις αυτές τις λαμβάνουμε τόσο από τους ίδιους τους μαθητές/εκπαιδευόμενους/καταρτιζόμενους, όσο και από γονείς/κηδεμόνες και επαγγελματίες.

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 06:30 | Θανάσης Μιτζιφίρης

    Να επαναλάβω ότι οι νέοι Υπεύθυνοι Τομέα, μπορούν να έχουν τις αρμοδιότητες που προβλέπονται σε αυτό το άρθρο, αλλά προτείνω πάλι ότι πρέπει να διατίθενται στα ΕΚ και να αποτελούν στελέχη Διοίκησης στο ΕΚ.
    Τα τελευταία χρόνια τα μισά εργαστήρια ειδικοτήτων παραμένουν χωρίς Υπεύθυνο Εργαστηρίου και τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει παράλληλα ο Υπεύθυνος Τομέα. Ποιος θα αναλάβει λοιπόν τα καθήκοντα αυτά στο νέο νομοσχέδιο αν δεν καλυφθεί η θέση του Υπεύθυνου Εργαστηρίου; Ο Δντης του ΕΚ;
    Επίσης από τα εργαστήρια που έχουν Υπεύθυνο Εργαστηρίου, πολύ συχνά αυτός είναι αναπληρωτής, που αλλάζει κάθε χρόνο. Πάντα ο συνδετικός κρίκος για την συνέχεια, την αποτελεσματική και ασφαλή λειτουργία του εργαστηρίου και τον έλεγχο του εξοπλισμού ήταν ο Υπεύθυνος Τομέα.
    Αν υπάρχει η πρόθεση μακροπρόθεσμα να καταργηθούν τα ΕΚ και τα 2 εναπομείναντα στελέχη τους (Δντης και Υπδντης του ΕΚ) ΚΑΙ τα καθήκοντα του Δντη ΕΚ να περάσουν στα καθήκοντα Διευθυντή ΕΠΑΛ, τότε θα μπορούσαν οι Υπεύθυνοι Τομέα να ανήκουν στο ΕΠΑΛ. Διότι τότε ο Διευθυντής ΕΠΑΛ θα είχε την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία των Εργαστηρίων και θα έδινε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εφαρμογή των αρμοδιοτήτων των Υπεύθυνων Τομέων και Υπευθύνων Εργαστηρίων, σχετικά με την ομαλή, ασφαλή και αποδοτική λειτουργία των εργαστηρίων.
    Διαφορετικά αν ένας Υπεύθυνος Τομέα ανήκει στο ΕΠΑΛ, είναι λογικό να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στα καθήκοντα που του αναθέτει η Διεύθυνση του ΕΠΑΛ και όχι φυσικά η Διεύθυνση του ΕΚ.

    Δεν διαφωνώ ότι οι διαθέσεις εκπαιδευτικών από το ένα σχολείο στο άλλο δημιουργούσε πάντα ένα πονοκέφαλο, δυσλειτουργία και ίσως προστριβές. Επίσης συμφωνώ ότι ο ρόλος του Υπεύθυνου Τομέα δεν πρέπει να διαχωρίζει θεωρία με εργαστήριο. Η προσωπική μου άποψη, πάντως είναι ότι με την προτεινόμενη δομή, η ποιότητα διεξαγωγής των εργαστηριακών μαθημάτων θα υποβιβαστεί σημαντικά και η λειτουργικότητα των εργαστήριων (που με τόσο κόπο έχει φτάσει στο σημερινό επίπεδο) θα φθίνει σταδιακά.

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 00:40 | ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΟΛΤΕΕ)

    Είναι προς τη θετική κατεύθυνση ο ορισμός Υπευθύνου για κάθε τομέα αλλά και για τα μαθήματα γενικής παιδείας καθώς επίσης και ότι θα είναι στελέχη της εκπαίδευσης με αμοιβή και θα έχουν το μειωμένο ωράριο. Πλέον θα υπάρξει δικαίωση σε όλους τους τομεάρχες των Σχολικών Εργαστηρίων που δεν δικαιούνταν το επίδομα και την προϋπηρεσία στελέχους της εκπαίδευσης όλα αυτά τα χρόνια. Φυσικά πρέπει και οι Τομεάρχες των Π.ΕΠΑ.Λ να έχουν την ίδια αμοιβή και την ίδια μείωση ωραρίου και να λογίζεται η προϋπηρεσία τους ως στελεχών της εκπαίδευσης.
    Υπάρχει έντονος προβληματισμός για τη μετακίνηση των τομεαρχών από το ΕΚ στο ΕΠΑ.Λ. καθώς επίσης υπάρχουν πολλές ασάφειες για το πώς θα λειτουργήσουν τα εργαστήρια και οι παλιές δομές, οι οποίες διατηρούνται, χωρίς να υπάρχει επάρκεια σε προσωπικό.

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 00:38 | Π.Β.

    Συμφωνώ ότι είναι μεγάλο λάθος ή αφαίρεση των τομεαρχών από τα ΕΚ. Δεν είναι δυνατόν τα ΕΚ να μείνουν μόνο με Διευθυντή και Υποδιευθυντή. Σε ποιον θα χρεωθεί η συντήρηση των δεκάδων εργαστηρίων; Τέλος, νομίζω ότι όντως αυξάνεται σημαντικά και χωρίς πραγματικό λόγο ο αριθμός των τομεαρχών. Οι τομεάρχες θα πρέπει να θεωρούνται κανονικά στελέχη της εκπαίδευσης και να έχουν το ωράριο και το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 21:28 | Α.Κ.

    Οι τομεάρχες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται με τον Διευθυντή του Ε.Κ. και τους υπεύθυνους εργαστηρίου. Να μην υπάρχουν διακρίσεις τομεαρχών αναλόγως με την ταμπέλα που δίνετε σε κάθε σχολείο όσο αφορά επίδομα και ωράριο. Είναι στελέχη της εκπαίδευσης.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 21:21 | ΕΠ

    Ίσως η μόνη σοβαρή και εύστοχη αλλαγή που περιγράφεται στο σχέδιο νόμου.
    Τα Ε.Κ. χωρίς μαθητές και χωρίς καμία ουσιαστική διοικητική εργασία έχουν πληθώρα στελεχών (με μείωση ωραρίου και επίδομα) και τα ΕΠΑΛ με τη διαχείριση μαθητών (απουσίες, βαθμολογείς, βεβαιώσεις, πανελλήνιες, κλπ) άλλα και εκπαιδευτικών (αναπληρωτές, πρόγραμμα κλπ) έναν ή πιο σπάνια δύο υποδιευθυντές. Επίσης τα μικτά μαθήματα διδάσκονται κατά κόρων από διαφορετικούς εκπαιδευτικούς γιατί οι Τομεάρχες πρέπει να παίρνουν μόνο εργαστήρια, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει συνοχή μεταξύ της θεωρίας και του εργαστηρίου.
    Προτείνω να σταματήσει και η διάθεση εκπαιδευτικών στο ΕΚ. Η μερική ή η ολική διάθεση εκπαιδευτικών στο ΕΚ μόνο προβλήματα δημιουργεί. Οι αναθέσεις μαθημάτων να γίνονται ολικά από το ΕΠΑΛ ώστε να υπάρχει καλύτερος έλεγχος της διαδικασίας μάθησης.
    Όσο για τα ΕΚ διευθυντής, υποδιευθυντής και υπεύθυνοι εργαστηρίου είναι αρκετοί να καταχωρούν και να ελέγχουν 3 τιμολόγια ανά εργαστήριο.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 21:00 | ΓΕΩΡΓΙΑ Π.

    Πολλές νέες θέσεις στελεχών  προβλέπονται, καλώς ή κακώς,  αλλά για αναβάθμιση του επιπέδου των μαθητών δε γίνεται λόγος πουθενά.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 20:41 | Θανάσης Μιτζιφίρης

    Οι Υπεύθυνοι Τομέα σωστά θα πρέπει να αναλάβουν και τον συντονισμό της διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων, αλλά πρέπει να παραμείνουν διοικητικά στα ΕΚ, ώστε:
    1) Να αποτελούν στελέχη της διοίκησης του ΕΚ (ώστε να μην ασκείται η διοίκηση μόνο από 2 άτομα).
    2) Να συντονίζουν όλα τα εργαστηριακά μαθήματα σε όλα τα συστεγαζόμενα ΕΠΑΛ/ΣΑΕΚ και να μην υπάρχει πρόβλημα συντονισμού από πολλαπλάσιους Υπεύθυνους Τομέα που θα ορίζει το κάθε συστεγαζόμενο ΕΠΑΛ
    3) Να αναλαμβάνουν τα εργαστήρια για τα οποία δεν ορίζεται τελικά Υπεύθυνος Εργαστηρίου (όπως συμβαίνει πολύ συχνά λόγω έλλειψης εκπ/κων ή έλλειψης ενδιαφέροντος).

    Αν μακροπρόθεσμα υπάρχει η διάθεση να καταργηθούν τα ΕΚ, τότε έχει νόημα η κατάργηση των Υπευθύνων Τομέων στα ΕΚ. Διαφορετικά θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιχειρείται να λυθούν.

  • Οι Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ. είναι στελέχη της εκπαίδευσης και έχουν το ωράριο και το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται.
    Είναι θετικό που καθορίζεται αποκλειστικός υπεύθυνος για κάθε επαγγελματικό τομέα αλλά και για τα μαθήματα γενικής παιδείας.
    Αποτελούν στελέχη εκπαίδευσης με πλήθος αρμοδιοτήτων ακόμα κι αυτό του Μέντορα και Συντονιστή όμως θα πρέπει να τους δίνεται η δυνατότητα θεσμικής παρέμβασης στους εργαστηριακούς χώρους είτε σε συνεργασία με το Διευθυντή του ΕΚ είτε με τον Υπεύθυνο Εργαστηρίων.
    Μέσα σ΄αυτό το πλαίσιο μπορεί να γίνει παράταση της τετραετούς θητείας τους μέχρι τη λήξη της.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 19:09 | Θ. Γ.

    Οι Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ. είναι στελέχη της εκπαίδευσης και έχουν το ωράριο και το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται.
    Είναι θετικό που καθορίζεται αποκλειστικός υπεύθυνος για κάθε επαγγελματικό τομέα αλλά και για τα μαθήματα γενικής παιδείας.
    Αποτελούν στελέχη εκπαίδευσης με πλήθος αρμοδιοτήτων ακόμα κι αυτό του Μέντορα και Συντονιστή όμως θα πρέπει να τους δίνεται η δυνατότητα θεσμικής παρέμβασης στους εργαστηριακούς χώρους είτε σε συνεργασία με το Διευθυντή του ΕΚ είτε με τον Υπεύθυνο Εργαστηρίων.
    Μέσα σ΄αυτό το πλαίσιο μπορεί να γίνει παράταση της τετραετούς θητείας τους μέχρι τη λήξη της.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 19:08 | Μακρυγιάννης Παναγιώτης

    Είναι θετικό ότι ορίζονται Τομεάρχες για όλα τα επιστημονικά πεδία χωρίς περιορισμούς εργαστηρίων 3 παλιά και 5 πρόσφατα, όπως για τους Τομεάρχες ΕΚ.
    Το 2δ είναι ασαφές αν αφορά και την πρόσκτηση εξοπλισμού και αναλωσίμων (οπότε θα έπρεπε να συνεργάζονται και με τη Δ/νση του ΕΚ) ή απλώς τη χρήση του. Στη δεύτερη περίπτωση δε διασφαλίζονται οι κατάλληλες συνθήκες για καλή λειτουργία των εργαστηρίων.
    Το 3 είναι θετικό αν και εισάγει κόστος.
    Αναρωτιέται κανείς αν είναι δυνατή η αύξηση των Τομεαρχών ΕΠΑΛ και η αμοιβή τους, για ποιό λόγο οι Τομεάρχες στα ΕΚ περιορίστηκαν από την ίδια κυβέρνηση με τη ρύθμιση για 5 εργαστήρια ως προϋπόθεση ορισμού, διευρύνοντας και την διαφοροποίηση του Οργανωτικού Τομέα από τον Τομέα/επιστημονικό πεδίο που φαίνεται να προκρίνεται από το Σχέδιο Νόμου.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 18:52 | Α.Κ

    Θα ήθελα να εκφράσω μία σκέψη μου όσο αφορά του υπεύθυνους τομέων.Γιατί με ίδιες ευθύνες και υποχρεώσεις οι υπεύθυνοι τομέων αυτών των σχολείων που θα χαρακτηριστούν σχολικά εργαστηριακά κέντρα(ΣΕΚ) δεν θα έχουν το προνόμιο του επιδόματος σε σχέση με αυτούς των σχολείων που θα χαρακτηριστούν ΕΠΑΛ; Απ ότι γνωρίζω οι τομεάρχες των πρότυπων Επαλ επίσης δεν λαμβάνουν επίδομα.Γιατί αυτή η διάκριση;Είναι δίκαιο και δεν γνωρίζω αν είναι και νόμιμο αυτό;

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 18:36 | ΝΕΑ ΣΤΕΛΕΧΗ

    Πιστέψτε με με το τουφέκι βρίσκουμε Υπεύθυνους Εργαστηρίων για μία βάρδια. Μακάρι να υπάρχουν, όπως προτείνεται Υπεύθυνοι ανά ωράριο και ΕΠΑΛ τόσο Τομεάρχες όσο και εργαστηρίων

    Αλήθεια, η απογευματινή βάρδια που είναι τα ΙΕΚ νυν ΣΑΕΚ και η μαθητεία τι Υπεύθυνους Εργαστηρίων θα έχουν;

    Όσο για τους Τομεάρχες ανά ΕΠΑΛ ο ρόλος τους, όπως διαφαίνεται στο νομοσχέδιο είναι αυτός του Συντονιστή και όχι του Υπεύθυνου Τομέα, καλό είναι να είναι αμειβόμενος. Ούτε καρέκλα να κάτσουν δεν θα έχουν βέβαια

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 18:00 | Π ΜΑΡΙΑ

    Οι αναθέσεις των τομεαρχών των ΕΠΑΛ-ΠΕΠΑΛ θα πρέπει να γίνουν 80% Θεωρία και δύναται να παίρνουν και 20% Εργαστηριακά μαθήματα. Είναι πλέον υπεύθυνοι όλων των μαθημάτων του Τομέα τους και της γενικής παιδείας. Θα πρέπει να είναι αυτομάτως και συντονιστές ειδικοτήτων και μέντορες.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 17:48 | Κώστας Μ.

    Είναι τεράστιο λάθος να καταργηθούν οι τομεάρχες και οι υπεύθυνοι εργαστηρίων στα ΕΚ. Το νομοσχέδιο θα βάλει σε πορεία γήρανσης και αφανισμού τα ΕΚ αφού πλέον αποψιλώνονται από προσωπικό.
    α)Ποιος θα παίρνει την ευθύνη για την λειτουργία και την ασφάλεια των εργαστηρίων; Ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής μόνο; Πιστεύει κάποιος πως οι διευθύνσεις στα ΠΕΠΑΛ θα αφήνουν τους νέας κοπής τομεάρχες να ασχολούνται και με τα εργαστήρια του ΕΚ;Το νομοσχέδιο επιχειρεί να προσθέσει ένα τεράστιο βάρος στις πλάτες των συναδέλφων που ασκούν διοικητικά καθήκοντα.
    β)Αν δεν υπάρχει σύλλογος στα ΕΚ πως θα γίνονται δραστηριότητες που τόσα χρόνια έχουν τεράστια απήχηση και επιτυχία (Erasmus+, συμμετοχή σε δραστηριότητες κτλ)
    γ)Οι νέοι τομεάρχες θα είναι άμισθοι και θα έχουν σημαντικές ανισότητες μεταξύ τους.
    δ) Αντί το νομοσχέδιο να στηρίξει τον υπεύθυνο εργαστηρίων, αφαιρεί και αυτό το ρόλο και τον κάνει μπαλάκι στους τομεάρχες των ΠΕΠΑΛ.
    ε) Στα ΠΕΠΑΛ των μεγάλων πόλεων μπορούμε να έχουμε τομεάρχες που θα είναι μόνιμοι. Στα ΠΕΠΑΛ των νησιών και των μικρότερων σε πληθυσμό περιοχών που ένα μεγάλο κομμάτι των συναδέλφων είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι πως θα μπορέσουν να αναθέσουν τέτοιους ρόλους;
    στ)Ποιος θα παραλαμβάνει και θα διαχειρίζεται εξοπλισμό στα ΕΚ; Ο διευθυντής πρέπει να είναι ηλεκτρολόγος/μηχανολόγος/οικονομολόγος/πληροφορικός/βιολόγος/γιατρός για να μπορεί να κατανοεί τα απαραίτητα για το πως θα λύσει κάποιο πρόβλημα; Πιστεύει κάποιος πως ο μετά του 2025 τομεάρχης που ανήκει σε άλλη σχολική μονάδα (ΠΕΠΑΛ) θα αναλαμβάνει το ρόλο αυτό, αφού ο ρόλος του θα είναι πλέον μόνο «εκπαιδευτικός» και όχι ουσιαστικός;

    Με εκτίμηση.
    ΚΜ

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 17:40 | OD

    Καλό θα ήταν η επιλογή τομεαρχών να γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια και όχι βάσει γνωριμιών, επιρροών, σχέσεων, διασυνδέσεων, μέσων και συνδικαλισμού.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 16:44 | Στυλιανός Παλλαδινος

    Τα εργαστήρια των ΕΚ πρέπει να έχουν κάποιον υπεύθυνο διαχείρισης και λειτουργίας, ο οποίος θα πρέπει να εποπτεύει όλες τις δομές που θα φιλοξενονται στους χώρους. Άρα οι τομεάρχες ή οι υπεύθυνοι εργαστηρίων, θα πρέπει να υπάγονται στο ΕΚ. Δεν έχει σημασία το όνομα του υπεύθυνου, αλλά να υπάγεται και να λογοδοτεί στο ΕΚ, ώστε να βοηθά και τα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 15:54 | Παντελής

    Τα ΕΚ είναι απαραίτητο να ενισχυθούν και όχι να διαλυθούν. Πώς θα λειτουργήσει το σχήμα που προτείνεται όταν σε κάθε βάρδια θα υπάρχει διαφορετικός τομεάρχης και υπεύθυνος εργαστηρίου; άλλοι το πρωί και άλλοι το βράδυ;! Ο συνδετικός κρίκος είναι το ΕΚ και οι οικονομίες κλίμακας είναι αυτό που υπάρχει τώρα δηλαδή οι τομεάρχες να ανήκουν στο ΕΚ. Δεν μπορούν αλλιώς να ελέγχουν από τον διευθυντή του ΕΚ που αυτός έχει την ευθύνη για τα εργαστήρια. Θα πεταχτούν εκατομμύρια ευρώ αν αλλάξει το σχήμα που ισχύει σήμερα και ο ένας θα ρίχνει την ευθύνη στον άλλο…ο πρωινός τομεάρχης ΕΠΑΛ στον εσπερινό και πάει λέγοντας. Με το νέο νομοσχέδιο θα δημιουργηθούν πολλές ανούσιες θέσεις τομεαρχων (πάνε οι οικονομίες κλίμακας…)κ δυσκολία στην επικοινωνία και συνεργασία (τσακωμούς ανάμεσα σε τομεάρχες των ίδιων τομέων). Πρόταση οι τομεάρχες να ανήκουν στο ΕΚ όπως τώρα αλλά να μπορούν να κάνουν και θεωρίες και φυσικά να έχουν την ευθύνη συνολικά και της θεωρίας και των εργαστηρίακων μαθημάτων.
    Το ΕΚ έχει την ευθύνη για τα εργαστήρια που είναι η καρδιά της επαγγελματικής εκπαίδευσης και με το νέο νομοσχέδιο αντί να ενισχυθούν θα αποδυναμώνουν…γιατί θα κλειδώνουν ντουλάπες σε κάθε βάρδια ενώ μέχρι τώρα την ευθύνη την έχει μόνο το ΕΚ που λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος. Θα αφήσετε μόνο τον διευθυντή και τον υποδιευθυντή σε μια ξεχωριστή αυτόνομη μονάδα;

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 15:44 | ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (Ε.Τ.Ε.)

    ΑΘΡΟ 22 – Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων

    Αυξάνεται σημαντικά, και χωρίς λόγο, ο αριθμός Τομεαρχών. Σε επαρχιακά σχολεία ειδικών συνθηκών, με μικρά σχολικά εργαστήρια, θα παρουσιαστούν φαινόμενα σε ΕΠΑΛ 80 μαθητών να υπάρχουν 6 τομεάρχες.

    Καταργούνται οι Τομεάρχες του ΕΚ και αντικαθίστανται με πολλαπλούς «συναρμόδιους» Τομεάρχες των εξυπηρετούμενων ΕΠΑΛ. Στα ΕΚ ο προγραμματισμός ασκήσεων έχει διπλό ρόλο, πέρα από την οργάνωση του μαθήματος, αναδεικνύει ανάγκες αναλωσίμων και κενά εξοπλισμού, βοηθώντας τόσο στον προγραμματισμό αγορών, όσο και στο σχεδιασμό διδακτικών επισκέψεων. Επίσης οδηγεί στην κατανομή των μαθημάτων στα εργαστήρια ανά εβδομάδα. Συμμετέχει σε επιτροπές αγορών, παραλαβής, απογραφής, συντονίζει διαδικασίες συντήρησης, επισκευής και αξιολόγησης εξοπλισμού εκ των εν όντων και παρακολουθεί συντηρήσεις από τεχνικές εταιρείες ή υπηρεσίες του Δήμου, διαδικασίες που προστατεύουν και επεκτείνουν τη περιουσία του ελληνικού δημοσίου που υπηρετεί την ΕΕΚ.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 13:45 | Παναγιώτης

    Οι Τομεάρχες ΕΠΑΛ, όπως ορίζονται στον νέο νόμο είναι στην πραγματικότητα μια μίξη ενδοσχολικού συντονιστή ύλης με μέντορα. Πως επιτυγχάνεται η σύνδεση θεωρίας και εργαστηρίου με αυτόν τον τρόπο; Η σύνδεση θα ήταν επιτυχής αν η θεωρία γίνονταν εντός του εργαστηριακού χώρου με άμεση συνεργασία των διδασκόντων για την πραγματοποίηση τόσο του εργαστηριακού όσο και του θεωρητικού μέρους των μαθημάτων. Αυτό προϋποθέτει την δημιουργία μικτών μαθημάτων (Θ+Ε) και όχι ο διαχωρισμός τους σε δύο διακριτά μαθήματα. Θα πρέπει να υπάρξει γραπτή οδηγία που να αναφέρει ότι το το θεωρητικό μέρος του μαθήματος θα διδάσκεται εντός του εργαστηριακού χώρου. Επίσης επιβάλλεται η εξ ολοκλήρου αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να είναι δυνατά τα παραπάνω. Στο Άρθρο 6Δ/δ αναφέρεται: «η «συνεργασία» των Υπ. Τομέων για τον εξοπλισμό και τα αναλώσιμα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση των ασκήσεων του ΕΠΑ.Λ». Δεν υπάρχουν ασκήσεις ΕΠΑΛ, υπάρχουν εργαστηριακές ασκήσεις, οι οποίες περιγράφονται στα αναλυτικά προγράμματα και πραγματοποιούνται στα εργαστήρια των Ε.Κ. Οι Τομεάρχες ΕΠΑΛ δεν είναι πλέον υπεύθυνοι για τον εργαστηριακό εξοπλισμό αλλά θα συνεργάζονται με τους Υπ. Εργαστηρίων για τον απαιτούμενο εξοπλισμό. Αλλά και οι Υπ. Εργαστηρίων έχουν ως μόνη αρμοδιότητα την υποβολή προτάσεων και την συντήρηση του εξοπλισμού. Μόνος υπεύθυνος είναι ο Δ/ντης του ΕΚ (Άρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013) ο οποίος είναι αρμόδιος για όλα αυτά. Οπότε το μοντέλο αυτό αφενός δεν πρόκειται να λειτουργήσει θετικά ως προς την διοικητική του δομή αφετέρου δεν θα έχει και τα προσδοκώμενα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Αντίθετα δημιουργεί μια χαώδη κατάσταση στην οποία οι Υπ. Τομέα και Υπ. Εργαστηρίων θα «ανήκουν» στα ΕΠΑΛ, θα ορίζονται από τα ΕΠΑΛ και θα συνεργάζονται μεταξύ τους για τον εργαστηριακό εξοπλισμό τον οποίο θα διαχειρίζεται ο Δ/ντης ΕΚ.
    Προτάσεις: 1. Να μην καταργηθεί η Διοικητική Δομή των ΕΚ (Δ/ντης, Υπ/ντης, Υπ. Τομέων, Υπ. Εργαστηρίων).
    2. Οι Υπ. Τομέων να ανήκουν στην διοίκηση του ΕΚ, να έχουν την ευθύνη του εργαστηριακού εξοπλισμού, να συνεπικουρούν τον Δ/ντη και τον Υπ/ντη του ΕΚ και να προστεθεί στα καθήκοντά τους ο ρόλος του συντονιστή ύλης και όσα αναφέρονται στο Άρθρο 22.
    3. Να ληφθεί υπόψιν ότι η καρδιά της τεχνικής εκπαίδευσης χτυπά στα ΕΚ. Η απομάκρυνση των Υπ. Τομέων από τα ΕΚ οδηγεί στην διάλυση τους. Οι περισσότερες ώρες στα μαθήματα ειδικότητας είναι εργαστηριακές, πως θα επιβιώσουν τα εργαστήρια χωρίς τους εκπαιδευτικούς που είχαν την άμεση ευθύνη για την λειτουργία, την συντήρηση, την αναβάθμιση και την ανανέωση του εξοπλισμού τους;

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 11:35 | Θ. Γεωργιάδης

    Επειδή ο υπεύθυνος εργαστηρίου με το καινούργιο νομοσχέδιο αποκτά πολύ σοβαρές αρμοδιότητες και ευθύνες, πρέπει να χαρακτηριστεί στέλεχος εκπαίδευσης λαμβάνοντας το αντίστοιχο επίδομα και τη μείωση ωραρίου του υπεύθυνου τομέα, τουλάχιστον.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 10:36 | Νικόλαος

    Κατά τη γνώμη μου είναι μεγάλο λάθος η μετακίνηση των τομεαρχών από τα ΕΚ στα ΕΠΑΛ. Σήμερα, οι τομεάρχες είναι αυτοί που κρατούν όρθια τα Εργαστήρια. Δίνουν καθημερινό αγώνα για να συντηρούνται, να εξοπλίζονται και να λειτουργούν με ασφάλεια.
    Τα ΕΚ θα λειτουργούν μόνο με τον Δ/ντή και τον Υποδ/ντή; Αυτό θα καταλήξει στην κατάρρευσή τους! Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα εργαστήρια είναι ο πυλώνας της ΤΕΕ.
    Σε αντίθεση με κάποιους συναδέλφους (βλέπε προηγούμενα σχόλια) εγώ δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα μεταξύ εργαστηριακών και θεωρητικών μαθημάτων. Εξάλλου οι τομεάρχες σε πολλές περιπτώσεις αναλαμβάνουν θεωρητικά μαθήματα. Συνεργάζονται με όλους τους εκπαιδευτικούς του τομέα για να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 10:34 | Γεώργιος Ι. Παρίκος

    Τομεάρχες ΕΠΑΛ
    Απόλυτα αναγκαία η ύπαρξη “Τομεάρχη γενικών μαθημάτων’’. Έλλειπε έως τώρα.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 09:23 | Μάριος Μουρατίδης

    Με αυτό το άρθρο όχι μόνο δεν αποδυναμώνονται τα Ε.Κ., αλλά αντιθέτως ενισχύονται. Ενώ σήμερα ένα τυπικό Ε.Κ. διαθέτει 3-4 υπεύθυνους τομέα, τώρα θα διαθέτει τόσους όσους οι τομείς/σχολείο που εξυπηρετεί!! Δηλαδή καλύτερη κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού και πιο αποτελεσματική διοίκηση. Επιπλέον «έχουν την πλήρη και συνολική ευθύνη λειτουργίας, προγραμματισμού και οργάνωσης του εκπαιδευτικού έργου των τομέων τους (θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους)», ποιος είναι αυτός που δεν συμφωνεί;;
    Βέβαια έως τώρα σε ένα τυπικό Ε.Κ. είχαμε διευθυντή, υποδιευθυντή και 3-4 τομεάρχες, ολικά διατιθέμενους για τις ανάγκες του Ε.Κ., ενώ σε ένα τυπικό ΕΠΑΛ με 300 μαθητές, γονείς και κηδεμόνες, 50 άτομα εκπαιδευτικό προσωπικό, πανελλαδικές εξετάσεις, βεβαιώσεις, mysch,…, επαρκούσαν ένας δ/ντής με δυο υ/δ.
    Για όσους υπηρετούμε επί χρόνια αφοσιωμένα την Επαγγελματική Εκπαίδευση, μόνο μια λέξη μας έρχεται στο μυαλό: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!!!!!

  • 3 Ιανουαρίου 2024, 23:31 | Μαρία Κοκκίνου

    Συμπερασματικά, το άρθρο 22 του νομοσχεδίου αποτελεί μια σημαντική πρόταση για την ενίσχυση της ποιότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η δημιουργία της θέσης Τομεάρχη ΕΠΑ.Λ. θα συμβάλει στην αποτελεσματική λειτουργία των τομέων των Επαγγελματικών Λυκείων και στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.

  • 3 Ιανουαρίου 2024, 13:25 | ΣΠΥΡΟΣ

    Οι διευθυντές δεν θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να κάνουν καμία πρόταση για τομεάρχη, όταν οι συνεργάτες είναι άγνωστοι και φυσικά ικανοί για την θέση που διεκδικούν τότε θα υπάρχει πλήρη διαφάνεια κατά την λειτουργία των Ε.Κ.

  • 2 Ιανουαρίου 2024, 23:11 | ΓΕΩΡΓΙΑ Π.

    Δημιουργούνται επιπλέον θέσεις στελεχών. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση και πλήθος αδιάθετων ωρών για κάλυψη μετά τον ορισμό τόσων στελεχών μέχρι την ολοκλήρωση των αλλαγών.
    Παγίωση των μεντόρων και συντονιστών, αφού οι αρμοδιότητές τους ενσωματώνονται σ΄αυτές των Τομεαρχών.

  • 2 Ιανουαρίου 2024, 22:17 | ΖΩΗ

    Οι Τομεάρχες στα ΕΠΑΛ σε συνδυασμό με την κατάργηση του αρ.10 του Ν.1566/85 για τα ΕΚ είναι οι πιο σοβαρές πρωτοβουλίες για τη μεταρρύθμιση της ΕΕΚ.
    Τα ΕΚ έχουν διαχειριστικό ρόλο του εξοπλισμού για την εκπαίδευση των μαθητών των ΕΠΑΛ και μόνο. Δεν έχουν εκπαιδευτική αυτονομία αφού δεν παράγουν νέα γνώση, αλλά εφαρμόζουν στην πράξη όσα υπαγορεύει η θεωρία.
    Οι Τομεάρχες στα ΕΚ μόνο χάσμα μεταξύ θεωρίας και πράξης δημιουργούσαν καθώς απέκοπταν κάθε ουσιώδη επαφή με τα σχολεία της οργανικής τους θέσης.

  • 2 Ιανουαρίου 2024, 11:37 | ΚΩΣΤΑΣ

    Νομίζω ότι είναι μεγάλο λάθος η συγκεκριμένη τροπολογία. Η μόνη αλλαγή που θα έπρεπε να γίνει είναι η κατάργηση του ποσοστού 25% στην ανάληψη θεωρητικών μαθημάτων από τους Τομεάρχες και το ανάποδο. Με την παρούσα αλλαγή το μόνο που θα γίνει είναι η αποδυνάμωση των εργαστηριακών μαθημάτων και των εργαστηριακών κέντρων. Στο τέλος όλα θα γίνονται θεωρητικά.

  • 30 Δεκεμβρίου 2023, 21:45 | ΒΑΣΑΓΙΩΡΓΗΣ ΝΙΚΟΣ

    Αυξάνεται σημαντικά και χωρίς λόγο ο αριθμός Τομεαρχών. Σε επαρχιακά σχολεία ειδικών συνθηκών, με μικρά σχολικά εργαστήρια, θα παρουσιαστούν φαινόμενα σε ΕΠΑΛ 80 μαθητών να υπάρχουν 6 τομεάρχες!

  • 30 Δεκεμβρίου 2023, 20:31 | Νεκτάριος

    Μεγάλο λάθος ή αφαίρεση των τομεαρχων από τα ΕΚ.
    Τα ΕΚ θα μείνουν μόνο με Διευθυντή και Υποδιευθυντή;
    Ποιος θα χρεωθεί τα δεκάδες εργαστήρια;
    Ποιος θα είναι υπεύθυνος για συντήρηση, σωστή λειτουργία και αναβάθμιση των εργαστηρίων των ΕΚ;
    Οι υπεύθυνοι εργαστηρίων που αλλάζουν κάθε χρόνο και είναι και αναπληρωτές που έρχονται για ένα χρόνο και μετά φεύγουν;
    Μεγάλο λάθος ή απομάκρυνση των Τομεαρχων από τα ΕΚ

  • 29 Δεκεμβρίου 2023, 22:25 | GP

    Τα καθήκοντα των υπεύθυνων τομέων και των υπεύθυνων εργαστηρίων των ΕΚ ορίζονται σήμερα από την ΥΑ 96004/Δ4 στο ΦΕΚ Β 1318 2015. Σύμφωνα με αυτή και μεταξύ άλλων :

    Α. Τα καθήκοντα των Υπεύθυνων Τομέων Εργαστηρίων ήταν :

    α) Φροντίζει για την οργάνωση και τον προγραμματισμό των εργαστηριακών ασκήσεων των εργαστηρίων κατεύθυνσης, που είναι ενταγμένα στον Τομέα του, σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα και τις δυνατότητες του εξοπλισμού των εργαστηρίων, σε συνεργασία με τους υπευθύνους εργαστηρίων και με τους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν το μάθημα και καταθέτει τον προγραμματισμό στο Διευθυντή του Ε.Κ., στην αρχή του σχολικού έτους.

    β) Ελέγχει και υποβοηθά, σε συνεργασία με τον οικείο σχολικό σύμβουλο τους υπεύθυνους εργαστηρίων και τους εκπαιδευτικούς του Τομέα, για τη σωστή άσκηση των καθηκόντων τους, την εφαρμογή καταλλήλων εκπαιδευτικών μεθόδων και την εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος.

    γ) Επιβλέπει και καθοδηγεί τις εργασίες προληπτικής συντήρησης που γίνονται σε προγραμματισμένα χρονικά διαστήματα από το προσωπικό του Ε.Κ.

    δ) Επιβλέπει και καθοδηγεί τις εργασίες επισκευής του εξοπλισμού των εργαστηρίων.

    ε) Χρεώνεται τον εξοπλισμό του τομέα και φροντίζει και ελέγχει τη σωστή τήρηση του αρχείου του εξοπλισμού των εργαστηρίων κατεύθυνσης που ανήκουν στον Τομέα.

    στ) Ελέγχει την τήρηση των κανόνων ασφαλείας και υγιεινής, όπως αυτοί καθορίζονται από τις ισχύουσες διατάξεις, στους χώρους των εργαστηρίων κατεύθυνσης που ανήκουν στον Τομέα.

    ζ) Ενημερώνει σε σχετική έκθεση το Διευθυντή, σχετικά με την εκπαιδευτική δραστηριότητα που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι το μήνα Ιούνιο κάθε σχολικού έτους και κάνει προτάσεις σχετικά με τη συμπλήρωση ή ανανέωση του εξοπλισμού για τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των εργαστηρίων κατεύθυνσης του Τομέα, για το επόμενο σχολικό έτος ή όταν ζητηθεί από το Διευθυντή του Ε.Κ.

    Β. Τα Καθήκοντα των Υπεύθυνων Εργαστηρίων Κατεύθυνσης ήταν :

    α) Χρεώνεται τον εξοπλισμό του Εργαστηρίου και έχει την αποκλειστική ευθύνη διατήρησης, συντήρησης και χρήσης του.

    β) Ελέγχει τακτικά όλον τον εξοπλισμό του εργαστηρίου και χωρίς καθυστέρηση αναφέρει στον Υπεύθυνο Τομέα για τυχόν βλάβες και απώλειες. Τηρεί βιβλίο συμβάντων το οποίο ενημερώνεται καθημερινά.

    γ) Τηρεί το αρχείο του εξοπλισμού του εργαστηρίου κατεύθυνσης σχετικά με τις ποσότητες και την κατάστασή του.

    δ) Τηρεί τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας στο χώρο του εργαστηρίου και παίρνει τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή βλαβών του εξοπλισμού. Σε περίπτωση βλάβης αναλαμβάνει προσωπικά την αποκατάστασή της σε συνεργασία με τους τεχνίτες συντήρησης ή με άλλο πρόσφορο τρόπο (δημοτική αρχή, εξειδικευμένους εξωτερικούς τεχνίτες κλπ), χαρακτηρίζοντας τα αίτια που την προκάλεσαν αφού αναφέρει σχετικά στον υπεύθυνο του Τομέα και στον Διευθυντή.

    2. Ο υπεύθυνος εργαστηρίου χρεώνεται τον εξοπλισμό του εργαστηρίου και φροντίζει για τη διατήρησή του σε καλή κατάσταση. Καταγράφει με χειρόγραφο ή ηλεκτρονικό τρόπο σε καταστάσεις ή καρτέλες τα διάφορα μηχανήματα, τα εργαλεία και άλλο εξοπλισμό και φροντίζει για την ενημέρωση του αρχείου και τη συμπλήρωση ή την ανανέωσή του.

    4. Συμμετέχει σε επιτροπές προμήθειας και παραλαβής του απαραίτητου εξοπλισμού των εργαστηρίων.

    5. Είναι υπεύθυνος για την τήρηση βιβλίου συμβάντων του εργαστηρίου, το οποίο πρέπει να συμπληρώνεται από όλους τους εκπαιδευτικούς του εργαστηρίου, μετά το πέρας του ωραρίου τους.

    Με το καινούργιο νομοσχέδιο προκύπτει το εξής πρόβλημα :

    Τα καθήκοντα των ανωτέρω παραγράφων γ-δ-ε-στ-ζ του υπεύθυνου τομέα ποιος θα τα εκτελεί ;
    Ο υπεύθυνος τομέα δεν μπορεί πλέον διότι αυτά είναι στην ευθύνη του Διευθυντή του ΕΚ.
    Μήπως ο υπεύθυνος εργαστηρίου μόνος του ;
    Ποιος υπεύθυνος εργαστηρίου θα αναλάβει τόσο μεγάλη ευθύνη μόνος του και γιατί να το κάνει ;

    Πρόταση :

    Επειδή ο υπεύθυνος εργαστηρίου με το καινούργιο νομοσχέδιο αποκτά πολύ σοβαρές αρμοδιότητες και ευθύνες, πρέπει να χαρακτηριστεί στέλεχος εκπαίδευσης λαμβάνοντας το αντίστοιχο επίδομα και τη μείωση ωραρίου του υπεύθυνου τομέα, τουλάχιστον.

  • 29 Δεκεμβρίου 2023, 10:38 | Παναγιώτης Γαλάτης

    Η παραπάνω διάταξη μπορεί να εφαρμοστεί στα ΕΠΑΛ που θα ενταχθούν στα ΚΕΕΚ γιατί σε αυτήν την περίπτωση θα υπάρχει ένα ΕΠΑΛ ανά Τομέα που θα εξυπηρετείται στο ΚΕΕΚ και ο εκάστοτε Τομεάρχης θα μπορεί να φροντίσει για το πρόγραμμα χρήσης των Εργαστηρίων Ειδικότητας του ΕΚ.

    Στην περίπτωση όμως που σε ένα Εργαστήριο Ειδικότητας ΕΚ εκπαιδεύονται μαθητές από περισσότερα του ενός ΕΠΑΛ θα πρέπει να υπάρχει ένας συντονισμός για τις μέρες και ώρες που έχει το κάθε τμήμα και Σχολείο πρόσβαση στο Εργαστήριο.

    Με το ισχύον καθεστώς αυτό ανήκει στις αρμοδιότητες του Τομεάρχη του ΕΚ.

    Με την προτεινόμενη διάταξη δεν νομίζω ότι θα είναι εύκολο να γίνει αυτός ο συντονισμός εφόσον ο Τομεάρχης ΕΠΑΛ συντονίζει αποκλειστικά τα μαθήματα (θεωρητικά και εργαστηριακά) του Σχολείου του.

    Προτείνω λοιπόν οι Τομεάρχες ΕΚ να παραμείνουν σε περιπτώσεις που στο ΕΚ εκπαιδεύονται μαθητές από περισσότερα του ενός ΕΠΑΛ και δη όταν τα ΕΠΑΛ είναι μακριά από τα ΕΚ και οι μαθητές ματακινούνται κάποιες μέρες για την κάλυψη των Εργαστηριακών Ωρών.

  • 28 Δεκεμβρίου 2023, 19:34 | Περίανδρος Ρ.

    Επιλογή τομεαρχών βάσει προσοντολογίου κι όχι με πρόταση του Δ/ντη για αποφυγή μεροληψίας.
    Κατά προτεραιότητα κάλυψη θέσεων από πτυχιούχους ΑΕΙ κι ελλείψει αυτών από πτυχιούχους ΤΕΙ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2023, 18:37 | Παυσανίας Νταράλας

    Νομίζω ότι είναι σωστή η προσθήκη του άρθρου 6Δ. Η διάθεση στα ΕΚ πρέπει να τελειώσει και να ανήκουν όλοι στα ΕΠΑΛ/ΠΕΠΑΛ. Έτσι οι τομεάρχες θα έχουν την πλήρη και συνολική ευθύνη λειτουργίας, προγραμματισμού και οργάνωσης του εκπαιδευτικού έργου των τομέων τους (θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους) και του τομέα γενικών μαθημάτων.

  • 27 Δεκεμβρίου 2023, 21:00 | ΠΓ

    Χωρίς να υπάρχει καμία διάθεση ειρωνείας αλλά μόνο αγωνίας για την πολύπαθη επαγγελματική εκπαίδευση ο νομοθέτης συγγραφέας του παρόντος δεν έχει την απαραίτητη σε βάθος γνώση της πραγματικότητας και των αναγκών της επαγγελματικής εκπαίδευσης και αν δεν γίνουν αλλαγές στο συγκεκριμένο άρθρο θα υπάρξει κατάρρευση του εργαστηριακού εξοπλισμού σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τονίζουμε ότι η καρδιά της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι το Εργαστηριακό Κέντρο με τα δεκάδες εργαστήρια όπου ασκούνται οι μαθητές. Επίσης τονίζουμε ότι η συντήρηση αυτών γίνετε από το Δήμο. Αυτό όμως σπάνια συμβαίνει και όλη τη συντήρηση του εξοπλισμού αλλά και του κτηρίου γενικότερα την αναλαμβάνουν (χωρίς να είναι υποχρεωμένοι) οι Υπεύθυνοι Τομέων με τη βοήθεια των Υπεύθυνων Εργαστηρίων.
    Ποια είναι η πραγματικότητα:
    Ανύπαρκτη υποστήριξη από Δήμους
    Υπεύθυνοι Τομέων στο ΕΠΑΛ πλέον
    Οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίων συνήθως είναι για ένα χρόνο στο σχολείο και είναι λογικό να μην έχουν τη γνώση του εργαστηρίου για να κάνουν τις απαραίτητες εργασίες
    Ερώτημα:
    Ποιος θα συντηρεί στην πραγματικότητα 20-30 διαφορετικά εργαστήρια που διαθέτει ένα Εργαστηριακό Κέντρο;
    Πρόταση:
    Οι Υπεύθυνοι Τομέων θα πρέπει να ανήκουν στα Εργαστηριακά Κέντρα με αυξημένες αρμοδιότητες
    Θα πρέπει να δοθεί επίδομα στους Υπεύθυνους Εργαστηρίων ίσο με το ένα τρίτο του Υπεύθυνου Τομέα
    Παρακαλώ να μελετήσετε καλά αυτά που αναφέρω λαμβάνοντας υπόψη την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΕΚ ΙΕΚ

  • 27 Δεκεμβρίου 2023, 16:48 | Περίανδρος Ρ.

    Τομεάρχες στα ΕΠΑΛ χθες! Όχι από το 2025-2026.
    Να θεραπευτεί μια χρονιά στρέβλωση.

  • 27 Δεκεμβρίου 2023, 16:38 | GEO

    Πως είναι δυνατόν δύο άνθρωποι να είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία του Ε.Κ. σε πρωινή και απογευματινή ή εσπερινή βάρδια, ενώ ταυτόχρονα ο υποδιευθυντής θα αναπληρώνει τον διευθυντή; Πως θα λειτουργήσουν τα Ε.Κ. μετά την αποψίλωσή τους από στελέχη;
    Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα υπάρχει στα Ε.Κ. που δεν συστεγάζονται με ΕΠΑΛ, καθώς δεν νομίζω ότι θα μπορούν να ανταποκριθούν χωρίς στελέχη.
    Επίσης οι τομεάρχες Ε.Κ. είχαν την επίβλεψη τουλάχιστον 5 εργαστηρίων. Ποιος θα αναπληρώσει αυτό το κενό;
    Οι νέοι τομεάρχες ΕΠΑΛ θα είναι υπεύθυνοι για διαφορετικό αριθμό ειδικοτήτων. Άλλος τομέας έχει 1 ειδικότητα κι άλλος 3, 4 ή 5.
    Τέλος από το Σχ. έτος 2025-2026 θα συνυπάρχουν για δύο χρόνια τομεάρχες Ε.Κ. και τομεάρχες ΕΠΑΛ;

  • 27 Δεκεμβρίου 2023, 14:32 | Βαπτιστής Παντής

    Επιμένω ότι είναι θετικότατες αυτές οι αλλαγές. ΕΠΑΛ και ΕΚ πρέπει να αυτονομηθούν και να ασχολείτε το καθένα με το ρόλο του.
    Μέχρι σήμερα εξαιτίας του προβληματικού κανονισμού λειτουργίας των ΕΚ του 2015, υπήρχε σαφέστατο ανακάτεμα αρμοδιοτήτων που σε πολλές πριπτώσεις αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα στη λειτουργία των ΕΠΑΛ (π.χ. τεκμηριωμένη εισήγση του Δ/ντή ΕΠΑΛ στον Δ/ντή ΕΚ για να αποφασίσει ο Δ/ντής ΕΚ αν θα χρησιμοποιήσει για επιτηρητές στις ενδοσχολικές εξετάεις ο Δ/ντής ΕΠΑΛ τους καθηγητές που έχουν τοποθέτηση στο σχολείο του κ.α.). Ορθώς γίνεται ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων και λειτουργιών που θα οδηγήσει σε αποτελεσματικότερη διοίκηση.

    Και φυσικά περιμένουμε κι έναν καινούργιο κανονισμό λειτουργίας για τα ΕΚ που να ενσωματώνει τα παραπάνω και να περιέχει διατάξεις που θα αναιρεί όλα τα παράλογα (και δεν ήταν λίγα) του προηγούμενου κανονισμού. Ένας Δ/ντής ΕΠΑΛ με εμπειρία π.χ. στο Σχέδιο με Η/Υ γιατί να μην μπορεί να το διδάξει στους μαθητές του; Ένας Δ/ντής ΕΚ με εμπειρία σε ένα θεωρητικό μάθημα ίσως και πανελλαδικό γιατί να μην μπορέι να το διδάξει στους μαθητές του αντίστοιχου ΕΠΑΛ; Όλα αυτά τα φληναφήματα πρέπει να καταργηθούν από χθες.

    Μπράβο σε αυτούς που σχεδιάζουν αυτή την σημαντική αλλαγή.

  • 26 Δεκεμβρίου 2023, 19:01 | Καμαριώτης Γιώργος

    Είναι σωστή η λογική ότι “η θεωρία και το εργαστήριό της πρέπει να θεωρούνται και να αποτελούν ενιαία μαθησιακή ενότητα” (όπως ανέφερε ο Υπουργός στην παρουσίαση στο ΠΕΠΑΛ Περάματος στις 19/12, στο χρονικό σημείο 11:09 του παρακάτω υπερσυνδέσμου του καναλιού του πρωθυπουργού στο youtube https://www.youtube.com/watch?v=xGWffyFWVK0 ) αλλά ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΤΟΜΕΑΡΧΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ!

    Υπάρχει επίσης το εξής παράδοξο: Πριν δυόμιση μήνες έγινε η τοποθέτηση των τομεαρχών και εκεί υπήρχε σαφής η υποχρέωση ο κάθε τομεάρχης να έχει ευθύνη 5 τουλάχιστον εργαστηρίων (παλαιότερο νομοθετικό πλαίσιο έλεγε τουλάχιστον 3) Άρα η τοποθέτηση τομεαρχών γινόταν με μια λογική οικονομίας.

    Τώρα οι τομεάρχες θα είναι όσοι και οι τομείς στα ΕΠΑΛ; Αυτό θα έχει αύξηση σε τομεάρχες κατά 250%!!! Και ενώ επιχειρείται τέτοια αύξηση στον αριθμό των στελεχών γίνεται τέτοια αποδυνάμωση στα εργαστηριακά κέντρα;;;!!!!

    Αντίθετα ο Τομεάρχης Γενικής Παιδείας είναι μία σοβαρή καινοτομία!

    Πρέπει να υποστηριχθεί σοβαρά όμως ώστε να είναι περισσότερο ουσιαστικό το έργο του και η παρουσία του! Μήπως θα έχει νόημα να υπάρχει
    1. τομεάρχης ανθρωπιστικών σπουδών (Φιλολογικά, γλωσσικά μαθήματα, Ιστορία, Θρησκευτικά),
    2. τομεάρχης θετικών σπουδών (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία) και
    3. τομεάρχης λοιπών εκπαιδευτικών θεμάτων (των υπολοίπων μαθημάτων Γενικής Παιδείας + έμφαση στην αειφορία / πράσινη ανάπτυξη)

  • 25 Δεκεμβρίου 2023, 20:44 | ΛΑΦΑΖΑΝΟΓΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

    Όταν ένας τομεάρχης (Γενικής Παιδείας) δεν έχει καμία εμπλοκή με το Ε.Κ., ένας άλλος είναι υπεύθυνος για μία ειδικότητα μόνο κι ένας άλλος είναι υπεύθυνος για πέντε ή έξι ειδικότητες, το να έχουν όλοι την ίδια μείωση ωραρίου και το ίδιο επίδομα, παραβιάζει κατάφορα την αρχή της αναλογικότητας. Το ίδιο λάθος που γίνεται τόσα χρόνια με τους Υπεύθυνους Τομέων των Ε.Κ. και των υποδιευθυντών ΕΠΑ.Λ. Θεωρώ πιο σωστό η μείωση ωραρίου και το επίδομα να έχουν αναλογικότητα με τον όγκο εργασίας.

  • 24 Δεκεμβρίου 2023, 22:43 | Ν

    Οι υπεύθυνοι τομέων πρέπει να παραμείνουν στο ΕΚ. Εκατομμύρια εξοπλισμού θα μοιράζονται….σε πολλά ΕΠΑΛ;

  • 24 Δεκεμβρίου 2023, 11:09 | Φ

    Αυτοί που έγραψαν το ν/σ γνωρίζουν ότι τα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.) σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν από τις 08:30 έως και τις 23:00, εξυπηρετώντας εργαστηριακά από 3 έως και 6 εκπαιδευτικές μονάδες; Αφήνει μόνο δύο ανθρώπους (Διευθυντή και Υποδιευθυντή) να διαχειριστούν τη λειτουργία του Ε.Κ. και τον εξοπλισμό του και μάλιστα χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό; Σε αυτό τον «πακτωλό» στελεχών που ιδρύει το ν/σ (πάνω από 1400 Τομεάρχες ΕΠΑΛ = επίδομα, ωράριο Υποδιευθυντή), δεν περίσσεψε ένας Υποδιευθυντής για το Ε.Κ.; Οι Υπεύθυνοι των Εργαστηρίων του θα ορίζονται από τα ΕΠΑ.Λ; Μάλλον περίσσεψε η εμπάθεια κάποιων…

  • 23 Δεκεμβρίου 2023, 19:37 | Βαπτιστής Παντής

    Εξαιρετική απόφαση. Επιτέλους αναγνωρίζεται το ενιαίο της εκπαίδευσης (θεωρία+εργαστήριο) και γίνεται αποτελεσματικότερη η λειτουργία των ΕΠΑΛ. Μαζί με τον τερματισμό της διάθεσης των εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ στα ΕΚ, θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ να επιλέγουν μαθήματα χωρίς περιορισμούς. Η δε διοικητική λειτουργία τόσο των ΕΠΑΛ όσο και των ΕΚ θα γίνει περισσότερη ευέλικτη. Ο καθένας θα ασχοληθεί με το αντικείμενό του χωρίς να παρεμποδίζουν οι μεν τους δε. Προτείνω η εφαρμογή του συγκεκριμένου άρθρου να γίνει από το επόμενο σχολικό έτος 24-25 και όχι από το σχολικό έτος 25-26. Δεν υπάρχει λόγος καθυστέρησης. Πρέπει όσο το δυνατόν γρηγορότερα να εναρμονιστούμε με τα νέα δεδομένα.

  • 23 Δεκεμβρίου 2023, 15:12 | Αλεξουδη Διαλεχτή

    Στα μικρά ΕΠΑΛ πως θα οριστούν Τομεάρχες με 4ετη θητεία, όταν κάθε χρόνο αλλάζει το προσωπικό;
    Θα πρέπει να υπάρξει διαφορετική αντιμετώπιση για τα ΕΠΑΛ με λιγότερους από 120 μαθητές, όπου δεν υπάρχει και υποδιευθυντής.

  • 23 Δεκεμβρίου 2023, 09:46 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    α.καταργηση της επιλογης των τομεαρχων αποκλειστικα απο τους διευθυντες των Ε.Κ.αυτο το ειδαμε στις προσφατες επιλογες οποτυ προταθηκαν κατα βαση οι αρεστοι των διευθυντων κασι σε πολλες περιπτωσεις απορριφθησαν εκπαιδευτικοι οι οποιοι και περισσοτερα μορια ειχαν και περισσοτερους τιτλους ειχαν.
    β.καταργηση του δικαιωματος των τομεαρχων να διδασκουν μονο εργαστηριακα μαθηματα και σε επιπεδο θεωριας αναλαμβανουν μονο το 20%, δηλαδη εαν θελουν ενα τριωρο μαθημα.σε αντιθεση με τους υποδιευθυντες των σχ.μοναδων που αναλαμβανουν ΜΟΝΟ μαθηματα θεωριας.

  • 22 Δεκεμβρίου 2023, 15:55 | Vasily Psarommatis

    Ok