Άρθρο 20 – Όργανα διοίκησης των Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 4186/2013

Στον ν. 4186/2013 (Α΄193), μετά από το άρθρο 6Α, προστίθεται άρθρο 6Β ως εξής:

«Άρθρο 6Β
Όργανα διοίκησης των Επαγγελματικών Λυκείων

1. Τα όργανα διοίκησης των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.), που έχουν την ευθύνη της καθημερινής λειτουργίας τους, είναι: α) ο Διευθυντής, β) ο Υποδιευθυντής ή οι Υποδιευθυντές, γ) η Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου (Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ.) και δ) ο Σύλλογος Διδασκόντων.
2. Ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής ή οι Υποδιευθυντές των ΕΠΑ.Λ., πέραν των αρμοδιοτήτων των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των λοιπών σχολικών μονάδων σύμφωνα με τον ν. 4823/2021 (Α΄136), ασκούν και τις ακόλουθες ειδικές αρμοδιότητες:
α) ενημερώνονται για προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και διεθνή προγράμματα, στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, στα οποία δύνανται να συμμετέχουν οι μαθητές και εκπαιδευτικοί τους,
β) σχεδιάζουν και υλοποιούν δράσεις εξωστρέφειας, με τη διοργάνωση εκδηλώσεων και ημερίδων σε συνεργασία με υπηρεσίες και επαγγελματικούς ή παραγωγικούς φορείς της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,
γ) σχεδιάζουν και υλοποιούν δράσεις, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Προσανατολισμού της παρ. 1 του άρθρου 6ΣΤ, με σκοπό την ενημέρωση μαθητών όμορων Γυμνασίων (Γ΄ τάξη) και Γενικών Λυκείων (Α΄ τάξη).
3. Οι Διευθυντές και οι Υποδιευθυντές ΕΠΑ.Λ. αποτελούν στελέχη της εκπαίδευσης και έχουν το ωράριο που ορίζεται, αντίστοιχα, στις περ. α) και γ) της παρ. 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (Α’ 167), περί εκπαιδευτικού προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
4. Στους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των ΕΠΑ.Λ. καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται στις υποπερ. ζζ) και ιι) αντίστοιχα της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α’ 176).
5. Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει ή απουσιάζει ή κωλύεται ο Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ., αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή και αν έχουν τοποθετηθεί και άλλος ή άλλοι Υποδιευθυντές, αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή Α’.».

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 16:00 | Πασαλή Χριστίνα

    Θα πρέπει να δωθεί η δυνατότητα στους Υποδιεύθυντες των ΕΠΑΛ να διδάξουν εργαστηριακά μαθήματα. Οι Τομεάρχες θα έχουν την δυνατότητα να συνδυάσουν την θεωρία με την πράξη (εργαστήριο). Προτείνω η ίδια δυνατότητα να δωθεί και στους Υποδιεύθυντες των ΕΠΑΛ.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 15:51 | Π Α

    Υποδιευθυντές σε κάθε ΕΠΑ.Λ χωρίς το όριο των 120 μαθητών με παράλληλη μείωση ωραρίου 10 ώρες από το ωράριο τους, και αύξηση του επιδόματος για την άσκηση των διοικητικών τους καθηκόντων.
    Επιτροπή διοίκησης δεν είναι και οι νέοι τομεάρχες των ΕΠΑ.Λ. ως στελέχη της εκπαίδευσης σύμφωνα με το άρθρο 22; Οι νέοι Τομεάρχες δεν θα πρέπει να έχουν συμμετοχή στις αποφάσεις της επιτροπής;
    Μήπως να φτιάξουν μια δική τους επιτροπή (χωρίς επιπλέον αμοιβή) οι Τομεαρχες και να στέλνει τις αποφάσεις της στην επιτροπή διοίκησης δια του συλλόγου εκπαιδευτικών…

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 12:07 | ΕΝΑ ΕΚ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΠΑΛ

    Η σύνδεση θεωρίας και πράξης είναι απαραίτητη και η ύπαρξη περισσότερων στελεχών μπορεί να βοηθήσει στην καθημερινή λειτουργία του ΕΠΑΛ. ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ όμως ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΕΠΑΛ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΕΚ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΩΡΟ.
    Αλλιώς προκύπτουν περισσότερες δυσλειτουργίες, από ότι λύνονται. Και εξηγώ με ένα (απλοποιημένο) παράδειγμα.
    Ένα ΕΚ εξυπηρετεί σε δικό του ανεξάρτηρο χώρο τρία μη συστεγαζόμενα
    ΕΠΑΛ στο ίδιο ωράριο λειτουργίας,
    ΕΠΑΛ Α με τομείς Υγείας, Πληροφορικής , Διοίκησης (η συντριπτική πλειοψηφία των ΕΠΑΛ έχει 3 και πάνω τομείς).
    ΕΠΑΛ Β με τομείς Πληροφορικής, Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας
    ΕΠΑΛ Γ με τομείς Υγείας, Μηχανολογίας, Πληροφορικής
    Με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο το ΕΚ έχει 5 το πολύ (ανάλογα με τον αριθμό των εργαστηρίων) Υπεύθυνους Τομέα που συντονίζουν τη διάθεση των εργαστηρίων στα 2-3 ΕΠΑΛ των αντίστοιχων ειδικοτήτων.
    Με το προτεινόμενο πλαίσιο θα θα υπάρχουν 9 Τομεάρχες, 3 ανά ΕΠΑΛ και 2-3 ανά Τομέα.
    Ποιος συντονίζει το πρόγραμμα των εργαστηρίων; Αν και τα 2 ή 3 ΕΠΑΛ θέλουν το ίδο εργαστήριο την ίδια ώρα, ποιο προηγείται; Ποιος θα επιλύει τα προβλήματα καθημερινής λειτουργίας στο ΕΚ;
    Αν οι Τομεάρχες είναι στο ΕΠΑΛ πώς θα ξέρουν τι γίνεται στα εργαστήρια (που είναι επαναλαμβάνω σε ανεξάρτηο χώρο). Αν είναι στο ΕΚ πώς θα συντονίζουν στο ΕΠΑΛ.
    Ίδια προβλήματα και με τους Υπεύθυνους Εργαστηρίων. Αν θέλουν και τα 3 ΕΠΑΛ να ορίσουν Υπεύθυνο Εργαστηρίου στον κοινό Τομέα, ποιος προηγείται; Θα είναι ένας Υπεύθυνος Εργαστηρίου από κάθε ΕΠΑΛ; Και θα ζητάει το ΕΠΑΛ Α υλικά και αναλώσιμα Χ και το ΕΠΑΛ Β υλικά και αναλώσιμα Υ για το ίδιο εργαστήριο; Θα είναι ένας μόνο Υπεύθυνος Εργαστηρίου; Ποιος αποφασίζει από ποιο ΕΠΑΛ θα είναι; Και πώς θα αποφασίζει ο Υπεύθυνος εργαστηρίου του ΕΠΑΛ Α για τη χρήση του, τον εξοπλισμό και τα υλικά με το Διευθυντή του ΕΠΑΛ Β, αφού δεν υπάγονται διοικητικά στην ίδια δομή. Ποιος θα χρεώνεται τον εξοπλισμό και ποιος θα πληρώνει το τιμολόγιο, το ΕΠΑΛ Α του Υπεύθυνο Εργαστηρίου ή το ΕΠΑΛ Β για τους μαθητές του ή το ΕΚ που δεν μπορεί όμως να λάβει καμμία απόφαση καθώς ούτε οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίου ούτε οι μαθητές του ανήκουν;

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 10:25 | Γεώργιος Ι. Παρίκος

    2. Τα όργανα διοίκησης των ΕΠΑΛ
    Ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων Δ/ντών και Υπδ/ντών από αυτές του Συλλόγου Διδασκόντων. ΣΩΣΤΟ.

  • 3 Ιανουαρίου 2024, 23:23 | Μαρία Κοκκίνου

    Το άρθρο 20 του νομοσχεδίου, με τίτλο «Όργανα διοίκησης των Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 4186/2013», αποτελεί μια θετική εξέλιξη για την επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Τα προτεινόμενα νέα όργανα διοίκησης και οι αρμοδιότητές τους αναμένεται να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και στην εξωστρέφεια και τον προσανατολισμό των μαθητών.
    Τα προτεινόμενα νέα όργανα διοίκησης και οι αρμοδιότητές τους αναμένεται να έχουν τα εξής οφέλη:

    Να ενισχύσουν την αποτελεσματική διοίκηση των ΕΠΑ.Λ.
    Να συμβάλλουν στην εξωστρέφεια και την προβολή της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
    Να ενισχύσουν τον προσανατολισμό των μαθητών στην επαγγελματική εκπαίδευση.
    Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η επιτυχής εφαρμογή των προτεινόμενων αλλαγών θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματική υλοποίησή τους από την πλευρά των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των ΕΠΑ.Λ., καθώς και από την υποστήριξη των υπόλοιπων οργάνων διοίκησης και των εκπαιδευτικών.

  • 2 Ιανουαρίου 2024, 16:21 | Νίκος Νικολόπουλος

    Θα πρέπει να προβλεφθεί συγκεκριμένη διοικητική οργάνωση για όλα τα ΕΠΑΛ αντίστοιχη με εκείνη η οποία προβλέπεται στα Δημόσια ΙΕΚ στο Νόμο 4763/2020, Άρθρο 32, παράγραφο 1, με τίτλο «Διοικητική οργάνωση των Ι.Ε.Κ.»
    …………..
    β) Το Γραφείο Διοίκησης και Γραμματείας στελεχώνεται από δύο (2) υπαλλήλους, όταν φοιτούν έως ογδόντα (80) καταρτιζόμενοι, από τρεις (3) υπαλλήλους, όταν
    φοιτούν έως εκατό ογδόντα (180) καταρτιζόμενοι, από τέσσερις (4) υπαλλήλους όταν φοιτούν έως τετρακόσιοι (400) καταρτιζόμενοι και από πέντε (5) υπαλλήλους, όταν φοιτούν άνω των τετρακοσίων (400) καταρτιζομένων

  • 31 Δεκεμβρίου 2023, 10:36 | Αποστολόπουλος Δημήτριος

    Το ωράριο των υποδιευθυντών να μειωθεί κατ΄ ελάχιστον τέσσερις ώρες από το υπάρχον, ώστε να είναι αποτελεσματική η άσκηση των διοικητικών τους καθηκόντων.

  • 29 Δεκεμβρίου 2023, 10:06 | ΔΜ

    Για τα όργανα διοίκησης εφόσον όλο το προσωπικό των ΕΠΑΛ θα ανήκει στο ΕΠΑΛ ( καταργείται ο σύλλογος διδασκόντων στο ΕΚ) θα πρέπει να αλλάξει η ανάθεση μαθημάτων των στελεχών ώστε και τα στελέχη διοίκησης να δύνανται να αναλαμβάνουν εργαστηριακά μαθήματα. Ειδάλλως, με το αδιάσπαστο θεωρία + εργαστήριο θα γίνονται στελέχη διοίκησης ΜΟΝΟ εκπαιδευτικοί Γενικής Παιδείας σε Επαγγελματικό Λύκειο.

  • 24 Δεκεμβρίου 2023, 11:09 | Αλεξουδη Διαλεχτή

    Υπάρχουν 333 ΕΠΑΛ συνολικά, στα 70-90 εκ των οποίων φοιτούν λιγότεροι από 120 μαθητές. Είναι αδύνατον να εφαρμοστεί αυτός ο τρόπος διοίκησης στα μικρά ΕΠΑΛ. Θα πρέπει να βρεθεί άλλος τρόπος διοίκησης τους,λαμβάνοντας υπόψη ότι: 1. Δεν υπάρχει υποδιευθυντής, 2. Δεν υπάρχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί που να παραμένουν 4 έτη, έτσι ώστε να οριστούν Τομεάρχες 3. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών σε αυτά τα σχολεία είναι με μικρή ή μηδενική προϋπηρεσία στην εκπαίδευση.
    Θα πρέπει λοιπόν πρώτα να βρεθεί τρόπος έτσι ώστε τα μικρά και απομακρυσμένα σχολεία να έχουν το ίδιο εκπαιδειτικο προσωπικό για τουλάχιστον 5 συνεχόμενα έτη. Αν αυτό συνέβαινε, τότε θα μπορούσε να υλοποιηθεί ο προτεινόμενος τρόπος διοίκησης με επιτυχία.

  • 23 Δεκεμβρίου 2023, 21:39 | Κώστας Πιπέρκας

    Άρθρο 6Β
    Όργανα διοίκησης των Επαγγελματικών Λυκείων
    Σχετικά με την παράγραφο 5:
    Εάν δεν υπάρχει Υποδιευθυντής λόγω μικρού δυναμικού της σχολικής μονάδας, την ευθύνη της καθημερινής λειτουργίας της, όπως και την άσκηση των ειδικών αρμοδιοτήτων της παραγράφου 2, την έχει ο ορισμένος Αναπληρωτής Διευθυντής ή πάλι μόνον ο Διευθυντής, ακόμα και σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του τελευταίου;

  • 22 Δεκεμβρίου 2023, 15:56 | Vasily Psarommatis

    Επιτέλους