Καθιέρωση ανωτάτου ορίου κυβισμού Κρατικών Αυτοκινήτων και άλλες διατάξεις


ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις
α) Του Ν.Δ. 2396/1953 (ΦΕΚ 117/Α’) «Περί κανονισµού χρήσεως και κινήσεως αυτοκινήτων οχηµάτων του Δημοσίου, των Οργανισµών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των εν γένει Νοµικών Προσώπων Δηµοσίου Δικαίου».
β) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του Π.Δ/τος 63/2005 (ΦΕΚ 98/
Α΄)
γ) Των άρθρων 3 παρ. 4 και 5 περίπτ. β’ του Ν.Δ. 216/1974 (ΦΕΚ 367/Α’) «Περί συστάσεως Υπουργείου Προεδρίας Κυβερνήσεως».
δ) Του άρθρου 2 παρ. 3 περ. δ’ του Ν. 851/1978 (ΦΕΚ 233/Α’) «περί της Εθνικής Σηµαίας, των Πολεµικών Σηµαι¬ών, κ.λ.π.».
ε) Των άρθρων 3 περ. γ΄ και 22 παρ. 3του Ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247/ Α’) «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις».
στ) Του άρθρου 19 παρ. 4του Ν. 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α’) «Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθµιση θεµάτων για την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις».
ζ) Του άρθρου 1 παρ. 1Α περ. 15 του Ν. 2647/1998 (ΦΕΚ 237/ Α’) «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες και την Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις».
η) Του Π.Δ. 373/1995 (ΦΕΚ 201/Α’) «Συγχώνευση των Υπουργείων Προεδρίας της Κυβέρνησης και Εσωτερικών στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δηµόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και καθορισµός των αρμοδιοτήτων του».
θ) Του Π.Δ. 400/1995 (ΦΕΚ 226/Α’) «Σύσταση Γενικής Γραµµατείας Δηµόσιας Διοίκησης στο Υπουργείο Εσωτε¬ρικών, Δηµόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και καθο¬ρισµός των αρµοδιοτήτων της».
στ) Την απόφαση του Πρωθυπουργού με αρ. 2876/2009 (ΦΕΚ 2234/Β΄) «Αλλαγή τίτλων Υπουργείων», με την οποία το Υπουργείο Εσωτερικών μετονομάστηκε σε Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

2. Ότι παρίσταται ανάγκη επανακαθορισμού του κυβισμού των επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων συμβατικής και νέας τεχνολογίας (υβριδικά και ηλεκτρικά) και των προσώπων που δικαιούνται αποκλειστικής χρήσης υπηρεσιακού αυτοκινήτου, που εξυπηρετούνται με αυτοκίνητα της Γ.Γ.Δ.Δ. & Η.Δ. ή με τα αυτοκίνητα των υπηρεσιών τους, καθώς και της ρύθμισης συναφών θεμάτων.

3. Το γεγονός ότι από τις προτεινόμενες διατάξεις δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού επειδή μειώνεται ο αριθμός και ο κυβισμός των επιβατικών κρατικών αυτοκινήτων καθώς και η κατανάλωση βενζίνης.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:32 | Γιώργος Ψίμαρνος

    Γιατί μόνο 2 εταιρίες διαθέτουν υβριδικά αυτοκίνητα, θα έπρεπε να εξετάσετε και αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μέχρι να καταστεί εφικτό όλα τα αυτοκίνητα του Δημοσίου να είναι υβριδικά

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:28 | Μανώλης Πίκουλας

    Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι ένα χρήσιμο και ασφαλές εργαλείο και όχι η «βιτρίνα» της μωροφιλοδοξίας κάποιων.Ώς εκ τούτου, αξία και κυβικά πρέπει είναι τα δυο βασικά κριτήρια για την αξιολόγηση των κρατικών και δημόσιων αυτοκινήτων.
    Έτσι δεν βρίσκω κάτι, που να δικαιολογεί την απόκτηση αυτοκινήτων άνω των 2000 κ.ε και με αξία μεγαλύτερη των 25.000 – 30.000€.
    Τέλος δεν νομίζετε ότι ήρθε η ώρα να επιτραπείη πετρελαιοκίνηση και εντός Αθηνών,μιας και οι κινητήρες diesel νέας γενιάς ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από τους αντίστοιχους βενζίνης,είναι πιο ανθεκτικοί και καταναλώνουν αρκετά λιγότερο.Η παραπάνω απογόρευση …είναι τόσο υποκριτική και μας βάζει σε δεύτερες σκέψεις.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:34 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗΣ

    Σίγουρα το μέτρο κινήται στην σωστή κατεύθυνση. Από εκεί και πέρα πρέπει να ληφθούν και άλλες παράμετροι υπ’ όψιν, εφ’ όσον το μέτρο θα υλοποιηθεί και για λόγους εξοικονόμησης. Για παράδειγμα θα μπορούσε να προβλεφθεί πλαφόν στα έξοδα κίνησης έτσι ώστε να αποφεύγεται η άσκοπη χρήση του αυτοκινήτου, ή το επίπεδο εξοπλισμού του αυτοκινήτου να πειλαμβάνει τα απολύτως απαραίτητα.
    Τέλος να αξίζει να αναφέρω ότι πλέον τα αυτοκίνητα που κινούνται με diesel είναι πραγματικά πιο «καθαρά» από το συμβατικά βενζινοκίνητα και κατα συνέπεια θα έπρεπε να εξεταστεί και η επαναφορά της κίνησης με diesel. Επίσης υπάρχουν και υβδιδικά με diesel.
    Θεωρώ ότι το μέτρο κινήται προς την σωστή κατεύθυνση και εμείς ως πολίτες πρέπει με τη σειρά μας να συμβάλουμε προς την ίδια κατεύθυνση.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:46 | Leonidas

    Nομίζω ότι μέχρι 2000 κυβικά οι εταιρίες πλέον δίνουν σημασία στις εκπομπες ρύπων (Euro5).Σε αυτή την κατηγορία είναι και πιό πολυτελή τα αμάξια για κάποιες ανάγκες που χρειάζονται,και υπάρχουν και οχήματα ειδικων προδιαγραφών.Το κοστος είναι σχετικά μικρό με κάποιο καλό 1600 κυβικών .Εξάλλου το κράτος δεν πληρώνει ΕΤΤ στην αγορά αυτοκινήτου.

    Βεβαια η κατάχριση βλάπτει.Δεν μπορεί καθένας διευθυντής του δημοσίου να δικαιουται αμάξι.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:42 | ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΟΤΣΩΝΗΣ

    Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Η΄ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΩΣ ΚΑΙ ΛΑΝΥΘΑΣΜΕΝΗ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 1.600 Κ.Ε. ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΡΥΠΟΓΟΝΑ, ΑΦΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Κ.Ε. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:28 | Δημητρης

    Καποιοι μιλανε για κυβισμο αλλοι για ρυπους. Κοιταμε το δενδρο και χανουμε το δασος! Το κυριοτερο ειναι το κοστος αγορας και συντιρισης των αυτοκινητων.θα προτεινα υβριδικη τεχνολογια και αποφυγη ολων των πολυδαπανων Brandnames στα περισσοτερα μοντελα της κυβερνησης. Ας δουμε επιτελους την ουσια στη ζωη μας και ας αφησουμε την «βιτρινα». Το αυτοκινητο ειναι μεσο μεταφορας οχι επιδειξη δυναμης και θεσης! Ας ξεφυγουμε απο αυτο το lifestyle που επιβαλει να το παιζεις καποιος την στιγμη που δεν εισαι! Εδω η χωρα χρωστα τα μαλλιοκεφαλα της και οι περισσοτεροι πολιτες της ειναι καταχρεωμενοι και δεσμιοι των τραπεζων. Τι την θες λοιπον την θωρακισμενη Mer; (οπως βεβαια τι την θελει και ο εκαστοτε ελληνας που δεν εχει να φαει αλλα προτιμα να κυκλοφορει με cayenne) Μηπως ερθει ο Ομπαμα να σε δει και αντικρυσει κανα αυτοκινητο της σειρας και σε πει ψιλικατζη; Ας αποκτησουμε μια διαφορετικη νοοτροπια κοντρα στα must που μας επιβαλουν περιοδικα και εκδοτικοι οικοι. Επισης συμφωνω με καποιους που ζητανε η πετρελαιοκινηση να επιτραπει στην Αθηνα.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:24 | Τζιτζιλωνης Γιαννης

    οτι πιο σωστο για την μετακινηση ολων μας

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 17:27 | Κλωνάρης Χαράλαμπος

    Νομίζω ότι στην πρώτη σελίδα του νομοσχεδίου πρέπει να αναφερθούν με σαφήνεια οι λόγοι για τους οποίους κρίθηκε αναγκαίος ο επανακαθορισμός του κυβισμού των επιβατηγών κρατικών αυτοκινήτων (μείωση της δαπάνης λόγω της σοβαρής οικονομικής κρίσης, αντικατάστασή τους με αυτοκίνητα τεχνολογίας φιλικής προς το περιβάλλον κλπ)

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:25 | sinodis

    ΕΑΝ, ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ(ΜΗΔΕΝΟΣ ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΟΥ..) ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΤΑΞΑΚΙ….ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΕΦΤΑΝ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ;;;;;;;;;;;;;;;;

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:24 | ΣΠΟΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Είναι αυτονόητο οτι το μέτρο αυτό συμβάλλει, στην εξοικονόμηση χώρου, χρόνου ενέργειας και χρημάτων.Σας στηρίζουμε.Πάμε παρακάτω !!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:46 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Καταρχήν το θέμα του περιορισμού των κυβικών είναι αναχρονιστικό.
    Ο πλέον σύγχρονος τρόπος για να τεθεί κάποιος περιορισμός είναι το πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον σε διοξείδιο του άνθρακα (όλες οι εταιρίες παραγωγής αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένες πλέον να δημοσιοποιούν τις μετρήσεις τους ).
    Παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για τον προκλητικό στόλο ακριβών αυτοκινήτων που έχουν εταιρίες (Α.Ε.) που βασικός μέτοχος είναι το δημόσιο( ΟΠΑΠ, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ,ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΌ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ ,ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ,ΟΛΠ κ.α) . Εκεί πραγματικά εδώ και χρόνια επικρατεί ένα «όργιο» σπατάλης και πρόκλησης της κοινωνίας από τους διοριζόμενους διοικητές και τους κάθε λογής συμβούλους τους.

    Επίσης η κυβέρνηση θα πρέπει να δει άμεσα το θέμα των εταιρικών αυτοκινήτων. Αρκεί να αναφερθεί ότι τα 99 στα 100 αυτοκίνητα πολυτελείας που κυκλοφορούν στην χώρα είναι εταιρικά αυτοκίνητα τα οποία με την μέθοδο της «μακροχρόνιας μίσθωσης» το μίσθωμα τους λογίζεται ως έξοδο της επιχείρησης με αποτέλεσμα όχι μόνο τα golden boys να κυκλοφορούν με πόρσε, bmw, aston martin κλπ. αλλά το κράτος να χάνει μεγάλα έσοδα από την μείωση των φορολογητέων εσόδων των επιχειρήσεων .

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:15 | Γιώργος Κουρκουτάς

    Οι περιορισμοί στα κρατικά αυτοκίνητα με βάση τα κυβικά είναι κάπως απλοϊκοί.

    Θα πρέπει να υλοποιηθεί ένας συνδυασμός κυβικών, κόστους και εκπομπής ρύπων. Για παράδειγμα υπάρχουν αυτοκίνητα 1.4 κυβικών που κοστίζουν 25 χιλιάδες ευρώ και εκπέμπουν πάνω από 150 CO2. Βέβαια με τον περιορισμό των κυβικών αποκλείονται οι στόλοι με τις προκλητικές λιμουζίνες (οι οποίες πρέπει να υπάρχουν για ειδικές περιπτώσεις).

    Επίσης θα πρέπει να προσεχθεί το θέμα του περιορισμού των κυβικών στα υβριδικά αυτοκίνητα μια και δεν είναι σωστό/λογικό να αποκλειστεί η μια εκ των δυο εταιριών που έχουν προσιτά υβριδικά αυτοκίνητα.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:27 | ΑΛΕΞΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Δεν καταλαβαινω γιατι ειναι μηδενισμος η αποψη μου.Λεω απλα οτι αφου χρειαζεται συμμαζεμα ας τα συμμαζεψουν οι αρμοδιοι.Δεν τους ζηταμε να τετραγωνισουν τον κυκλο ας παρουν παραδειγμα μια αλλη χωρα και ας εφαρμοσουν τα κρατουντα εκει.Πολιτικη βουληση χρειαζεται και βεβαια αναληψη ευθυνης.Το διαδικτυο καλως η κακως -και κακως βεβαιως -δεν ειναι διαδεδομενο στη χωρα μας ωστε να εξαγει αξιοπιστες σφυγμομετρησεις.Δεν μπορει για ψυλλου πηδημα να προσφευγουμε στην ανωνυμη εν πολλοις αποψη του καθενος.Ο ηγετης πρεπει να αποφασισει και βεβαια να αναλαβει και το οποιο κοστος.Το οτι πρεπει να συμμαζευτει η αχαλινωτη σπαταλη και το χαος δεν συζητηται.Σημερα η τεχνολογια προσφερει το GPS για τις συντεταγμενες οποιουδηποτε κινητου η ακινητου καθως και ποσες αναλυσεις αιματος η ουρων εκανε ο καθενας.Θεληση χρειαζεται και οχι ψευδαισθηση του λαου οτι δηθεν συμμετεχει με το να πη αν τα κρατικα αυτοκινητα θα εχου κοκκινες η μπλε ταινιες

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:52 | Πέτρος Ντέλλης

    Το όριο των 1600 κ.ε. δεν περιορίζει κανέναν δημόσιο λειτουργό να ζητήσει ένα πολυτελές αυτοκίνητο πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ με μόνο 1600 κ.ε. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να υπάρχει περιορισμός (όριο) και στην τιμή του αυτοκινήτου το οποίο θα παρέχει το δημόσιο έστω κι αν αυτό το όριο είναι διαφορετικό για κάθε ομάδα δικαιούχων.

    Για παράδειγμα, μέχρι 30.000 για πρωθυπουργό, μέχρι 25.000 για υπουργό , μέχρι 20.000 για υφυπουργό κ.λ.π

    Ευχαριστώ.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:44 | Δωρα

    Οι μηδενιστικές μας απόψεις τόσα χρόνια μας έφεραν εδώ που είμαστε. Εάν δεν κάνουν γιατί δεν κάνουν. Εάν κάνουν….σιγά κ τι θα γίνει! Εντάξει ας έρθουμε λίγο στην πραγματικότητα. Γίνεται μια προσπάθεια, το λιγότερο ας την δούμε. Όποιος θέλει την χρησιμοποιεί.

    Ως προς το θέμα τώρα: Η καλύτερη λύση θα ήταν από ένα σμαρτ (αν ήταν κ ηλεκτρικό ακόμα καλύτερα) σε κάθε υπουργό κ υφυπουργό για τις μετακινήσεις τους σε σημεία που δεν καλύπτονται από το δίκτυο του μετρό κ γι’αυτά που καλύπτονται κάρτα απεριορίστων διαδρομών για το μετρό. Κομμένοι οι οδηγοί (ποιός ο λόγος ύπαρξής τους δεν έχω καταλάβει αφού όλοι ξέρουν να οδηγούν)….κομμένα τα 3000 κ 4000 κυβικά με ντεπόζιτα βενζίνης που ρουφάνε 100αρικα κ να δεις πως συμμαζεύεται η κίνηση στο λεκανοπέδιο κ τα επίπεδα μόλυνσης της ατμόσφαιρας. Να δεις μετά πώς πέφτουν κ οι κοιλιές!! Ας ξυπνάνε όπως όλοι μας κ ας τρέχουν όπως όλοι μας κ ας δουλέψουν όπως όλοι μας κ ίσως τότε να φτιάξει λίγο το πράγμα.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:47 | ΤΙΤΙΚΑ

    Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, συμφωνώ ότι η μείωση των δαπανών είναι επιβεβλημένη. Είναι θετικός ο επανακαθορισμός του κυβισμού των επιβατικών Κρατικών αυτοκινήτων συμβατικής και νέας τεχνολογίας, γιατί συνάδει με τη εν γένει πράσινη ανάπτυξη, αλλά επιβάλλεται και ο περιορισμός του αριθμού των προσώπων που δικαιούνται αποκλειστικής χρήσης υπηρεσιακού αυτοκινήτου.
    Τα πρόσωπα αυτά ας διευκολύνουν με μια νέα καταγραφή με την ένδειξη :
    ¨μη απαραίτητο για χρήση στη παρούσα φάση¨
    προκειμένου να έχετε μια πρώτη εικόνα και στη συνέχεια να προβείτε σε περαιτέρω ενέργειες.
    Ο Πρόεδρος έχει αναφέρει ότι όλοι μαζί πρέπει να γίνουμε συμμέτοχοι και κοινωνοί της μεγάλης εθνικής προσπάθειας. Ας γίνει πράξη…

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:36 | Dimitris

    @vbabou kai genikotera.

    Mou xynizei auti h idea ths blogodimokratias. Den mporei na antikatstathei h antiprosopeutikh dhmokratia kalws h kakws apo blogs!!!!!

    Το e-gov οπως το οραματιζονται καποιοι εχει να κανει με συλλογη στατιστικων στοιχειων και μονο (δημοψηφισματα κλπ)! Ποιος θα επεξεργαστει τα posts εδω βρε κυριοι της κυβερνησης αν καταθεσουν αποψη λεω πχ το 0.1% των πολιτων. Ας σοβαρευτούμε παρακαλω. Καλος ο στοχος του εκσυγχρονισμου, μην τον εγκαταλειψετε, αλλα με στρατηγικη σαφηνεια. Οχι με blogging να σχολιαζουμε τα αρθρα! ΕΛΕΟΣ.

    Προσοχη επισης και σε αυτην την πρασινη αναπτυξη μη το παραξηλωσουμε το σχοινι και κει και μας γινει η πρασινη αναπτυξη βραχνας.

    Τεσπα ειμαστε ακομη στις 100 πρωτες μερες. :)

    (παρεπιπτοντως ειμαι ψηφοφορος του ΠΑΣΟΚ)

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:30 | suspect

    Ειναι ιδιαιτερα θετικο το γεγονος οτι μπορουμε να σχολιαζουμε και να προτεινουμε. Αρκει βεβαια να δει και καποιος τα σχολια μας!

    Συμφωνω με αρκετα που διαβασα ανωτερω και θελω να προσθεσω:

    1. Οταν δεχθουμε μια επισημη επισκεψη ενος πχ πρωθυπουργου, εκει θελω το αυτοκινητο να ειναι προσεγμενο. Στα της καθημερινοτητας, δεν χρειαζονται υπερβολες. Αφου 6 και πλεον εκατομμυρια ειμαστε στην Αθηνα, τα 1400 κυβικα ειναι μια χαρα.

    2. Τα αυτοκινητα που θα περισσεψουν μπορουν να δημοπραττηθουν ωστε το ελληνικο δημοσιο να επωφεληθει οικονομικα. Οσα δε περισσεψουν απο αυτη τη διαδικασια μπορουν πχ να δωρηθουν σε πολυτεκνους.

    3. Καθε αυτοκινητο να χρεωθει ονομαστικα σε καποιον που θα ειναι υπευθυνος για τη χρηση και τη συντηρηση. Μαλιστα, να δωθει μπονους σε οποιον κανει την πλεον οικονομικη διαχειριση.

    4. Ενα χρονο μετα την εφαρμογη να γινεται ελεγχος μεσω GPS για τα δρομολογια του αυτοκινητου και σε τι τελικα χρησιμεψε. Αν διαπιστωθουν παραβασεις τυπους να κινειται νυχτα ( που σημαινει οτι ο δημοσιος υπαλληλος προτιμησε την κρατικη βενζινη για τις βολτες του ) αν τον περισσοτερο καιρο το αυτοκινητο καθεται, ισως και τα 4 αυτοκινητα ανα υπηρεσια αποδειχθουν πολλα.

    Καλα ξεκινησατε με τα αυτοκινητα, καλως να πατε και στα τηλεφωνα. εκει να δειτε παρτι….

  • Η θέσπιση ανωτάτου ορίου χωρητικότητας κινητήρα αντιβαίνει στην κοινή λογική ,διότι με την σύγχρονη τεχνολογία του παρόντος αλλά και του μέλλοντος, επιτυγχάνονται χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου και συνακόλουθα χαμηλοί ρύποι χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση κινητήρα χωρητικότητας έως 1400 κ. ε.
    Ορθώτερο είναι η θέσπιση ανωτάτου ορίου εκπεμπομένων ρύπων χωρίς απαραίτητα να συνδέεται με την χωρητικότητα του κινητήρα ή το είδος του κινητήρα ή τον τύπο του χρησιμοποιουμένου καυσίμου.
    Επίσης πρέπει οπωσδήποτε να επιτραπεί η χρήση κινητήρων πετρελαίου στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, διότι οι σύγχρονοι κινητήρες πετρελαίου (diesel) είναι πολύ πιό φιιλικοί στο περιβάλλον από αυτούς της βενζίνης.

    Εάν θεσπισθεί όριο τα 1400 κ.ε. τότε ευννοείται σκανδαλωδώς μόνο μία εταιρεία αυτοκινήτων, πράγμα το οποίο στρεβλώνει τον υγιή ανταγωνισμό και η συγκεκριμένη ρύθμιση σίγουρα θα προσβληθεί ως αντισυνταγματική στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια με αποτέλεσμα την κωλυσιεργεία και την αδυναμία υλοποιήσεως του μέτρου.

    ευχαριστώ εκ των προτέρων για την ανάγνωση

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:15 | Μ.Π.

    Το θεωρώ λαϊκίστικο μέτρο καθώς η μείωση του κυβισμού των αυτοκινήτων δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό αλλά γίνεται για λόγους εντυπώσεων. Καλύτερα η ρύθμιση να έχει σχέση με τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων που έχει σχέση με την ουσία.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:05 | Ομηρος Μήλλας

    Δύο βασικές παρατηρήσεις:
    – Τα οποιαδήποτε μέτρα θα πρέπει να γίνουν με βάση τα κριτήρια του ιδιωτικού τομέα με σχεδιασμό από μηδενική βάση. Το σωστό ερώτημα, για παράδειγμα, δεν είναι σε πόσα οχήματα να περιοριστεί μία υπηρεσία όσο το εάν υπάρχει οποιαδήποτε ουσιαστική βάση για την παροχή οχημάτων. Αναφορά σε «συναντήσεις», «εμπιστευτικά έγγραφα» κτλ δεν είναι επιχειρήματα από μόνα τους και δεν υπάρχει κανένας λόγος για να έχει το Δημόσιο ανάγκη οχημάτων – τουλάχιστον όχι αυξημένη ανάγκη σε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα. Το ίδιο ισχύει, για παράδειγμα, και για τις ‘εξαιρέσεις’ από τον περιορισμό του δακτυλίου οι οποίες ισχύουν προς όφελος υπηρεσιών του δημοσίου χωρίς λόγο – καθώς τα προφανή επιχειρήματα για ‘ανάγκες’ ισχύουν, πολλές φορές περισσότερο, και σε ιδιωτικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις.

    – Η χορήγηση οχήματος σε εργαζόμενο, και αυτό δεν αφορά μόνο το δημόσιο, πρέπει να θεωρείται απολαβή σε είδος και να φορολογείται, όπως είναι η πρακτική στην δυτική Ευρώπη: δεν θα πρέπει να θεωρεί ο οποιοσδήποτε εργαζόμενος ότι, για παράδειγμα, το κόστος της καθημερινής του μετακίνησής από το σπίτι του στην δουλειά του μπορεί να υποκατασταθεί από την εταιρία του ή από την δημόσια αρχή στην οποία δουλεύει χωρίς αυτό το όφελος να φορολογηθεί. Για κάθε χορηγία αυτοκινήτου ο κάθε εργαζόμενος, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, θα πρέπει να φορολογείται για το εισόδημα στο οποίο αυτή η χορηγία αντιστοιχεί. Το ότι αυτό δεν εφαρμόζεται δημιουργεί διαστρεβλωμένες ανάγκες στο δημόσιο και, υποψιάζομαι, αυξημένες δαπάνες για εταιρικές porsche – μία μορφή δώρου από τον κάθε φορολογούμενο στους χρήστες των εταιριών που μπορούν έτσι να διαπραγματευτούν μία 100% νόμιμη υψηλή απολαβή με 0% φορολογικό συντελεστή.

    Εάν η κυβέρνηση αντιμετωπίσει το θέμα μέσα από το πρίσμα των παραπάνω θέσεων θα πετύχει:
    – την δίκαιη φορολόγηση των δωρεάν αυτοκινήτων απο εταιρίες και δημόσιο
    – την ορθολογική χρήση τους καθώς οι χρήστες θα έχουν αντικίνητρα (φορολογία) για μη αναγκαία χρήση
    – τον δραστικό περιορισμό των κρατικών οχημάτων

    Απο εκεί και πέρα το εάν τα κρατικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι 1600 κυβικών η όχι , δεν είναι δυνατόν να θεωρείται σημαντικό θέμα. Ας φορολογηθούν οι χρήστες και των 1600 κυβικών και των 3000 κυβικών και ας διαλέξει ο χρήστης τι θα πληρώσει. Πιθανώς να προτιμήσει το μετρό.

  • Τα υπηρεσιακά οχήματα πρέπει να εξυπηρετούν τις ανάγκες μετακίνησης και όχι την προβολή πλούτου και εξουσίας.
    Είναι προκλητικό να εμφανίζονται υπηρεσιακοί παράγοντες ως παιδιά ενός ανώτερου Θεού.
    Η οικονομική κατάσταση της χώρας χρειάζεται χαμηλό προφίλ και όχι επίδειξη της θέσης τους.
    Συμφωνώ λοιπόν με την ουσία της πρότασης και όχι με τα κυβικά.
    Οχήματα που τα παράγουν ελληνικα χέρια αν είναι δυνατό, ηλεκτρικά, με χαμηλό κόστος.
    Το κόστος και η πολυτέλεια προκαλεί, όχι τα κυβικά.
    Κοινωνία μεταξύ ίσων θέλουν οι Έλληνες. Όχι μερικών πιο ίσων από άλλους.
    Για πολυτέλεια ας πληρώσουν από τη τσέπη τους.
    Η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώνει άλλο!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:27 | Μπάμπης

    Ο ορισμός ανώτατου όριου κυβικών είναι εντελώς λανθασμένος κι αναχρονιστικός.
    Υπάρχουν πιο ασφαλή κριτήρια για να εκφράσουν είτε την αξία του αυτοκινήτου (λ.χ. αξία πώλησης) είτε την περιβαλλοντολογική επιβάρυνση που προκαλεί (λ.χ. εκπεμπόμενοι ρύποι).
    Για (αντι)παράδειγμα ακριβά αυτοκίνητα γερμανικών εταιρειών είναι μόλις 1600cc.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:33 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΑΡΕΤΗ

    Πρώτα απόλα θα έπρεπε να δειτε ποιά δημοσια πρόσωπα είναι απαραίτητο να έχουν αυτοκίνητο, γιατί μετακινούνται πολύ λόγω των επαγγελματικών τους υποχρεώσεων. Οι περισσότεροι θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς, όπως κάνει και ο απλός πολίτης, όχι μόνο για να βοηθήσουν το περιβάλλον αλλά και για να είναι κοντά στον πολίτη, αντιμετωπίζοντας την καθημερινότητα όπως την βιώνουμε όλοιμας.
    Οσον αφορά την αντικατάσταση των αυτοκινήτων, θα πρέπει να γίνει ανάλυση κόστους οφέλους και αν χρειαστεί να αντικατασταθούν με χαμηλού κυβισμού αυτκίνητα( μέχρι 1200 cc) και οπωσδήποτε υβριδικά.
    Πολύ καλή η κίνηση να μπορεί ο πολίτης να εκφράζεται δημόσια για τα λεφτά που πληρώνει.Αρκεί η κίνηση να έχει νόημα και να μην είναι τρικ επικοινωνιακό απο τα συηθισμένα των κυβερνώντων.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 16:26 | ΡΟΥΜΠΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Θα μπορούσε να ληφθεί υπ’όψιν ότι για την κατασκευή ενός υβριδικού έχουμε εκπομπές καυσαερίων πολυ περισσότερες από ότι ενός συμβατικού (κατασκευή ηλεκτροκινητήτα, συσσωρευτών..) με αποτέλεσμα να αντισταθμίζεται το όποιο ώφελος της μικρής τους κατανάλωσης. Εάν δε συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι για την κατασκευή των συσσωρευτών χρησιμοποιούνται κάποιες σπάνιες γαίες, θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ότι επιβαρύνουμε παρά προστατέυουμε το περιβάλλον (επιπλέον πρόβλημα η διαχείριση των συσσωρευτών). Αντίθετα λοιπόν από το marketing και τα επικοινωνιακά τρυκ των αυτοκινητοβιομηχανιών που το παίζουν «προστάτες» του περιβάλλοντος με σκοπό το κέρδος, θεωρώ ότι μια πιο συνετή απόφαση θα ήταν η προμήθεια μικρών αυτοκινήτων πόλης (πιο φτηνά) τα οποία έχουν και αυτά μικρές εκπομπές καυσαερίων (λόγω μικρού κυβισμού και βάρους) και για όπου χρειάζεται όχημα για κινήσεις εκτός πόλης αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού με κριτήρια οικονομικοτεχνικά(χαμηλή κατανάλωση,ικανοποιητική ιπποδύναμη κλπ..). Όταν δε οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελλίσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα βλέπουμε…

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:20 | Γιαννης Πιτσιλος

    Θεωρω απαραδεκτο το θεαμα:
    * της κυκλoφοριας των κρατικων ΜΕΡΣΕΝΤΕΖ εκτος απο ελαχιστες περιπτωσεις μετρημενες στα δακτυλα των δυο χεριων
    * της κυκλoφοριας των κρατικων ΜΕΡΣΕΝΤΕΖ με πρυτανεις, μητροπολιτες, διοικητες των ΔΕΚΟ
    * ολοι οι ανωτερω ειναι απαραδεκτο να διαθετουν οδηγο: οδηγο δεν πρεπει να διαθετουν και οι αξιωματικοι των ενοπλων δυναμεων
    * επισης ειναι απαραδεκτο να καταλυουν σε λουξ ξενοδοχεια

    Ευχαριστω που μου εδοθη η δυνατοτης να γραψω την γνωμη μου

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:28 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΛΕΙΔΑΣ

    Όσον αφορά στον μέγιστο επιτρεπόμενο κυλινδρισμό στα υπηρεσιακά κρατικά αυτοκίνητα, πιστεύω ότι, όσον αφορά τουλάχιστον στα υβριδικά, το όριο κυβισμού πρέπει να ανέβει συα 1.800κ.ε., γιατί έτσι μένει μόνο μια εταιρεία (η Honda), με ρύπους 105γρCO/χλμ., και αποκλείεται άλλη εταιρεία (η Toyota) με χαμηλότερους ρύπους (89γρCO/χλμ!!

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:48 | vbabou

    @Alexoulis

    Τετοιοι μηδενισμοί μας έχουν φτάσει στο σημείο που είμαστε ως χώρα… που είναι το κακό στο να υπάρχει βήμα για να εκφάζουν οι πολίτες την άποψή τουςσε ότι αφορά τη διοίκηση της ίδιας τους της χώρας?

    Στο τέλος της ημέρας, σημασία έχει ποιος παίρνει την απόφαση για να πάρει και τις ευθύνες ή αν η απόφαση που θα παρθεί είανι σωστή???

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:47 | Παναγιώτης Μιχαλάτος

    Φαίνεται θετικό βήμα. Θα συμφωνούσα πάντως με ακόμα πιο δραστικά μέτρα προς την κατεύθυνση της χρήσης των ΜΜΜ.

    @ApoAllou
    Σε ανοιχτές δημοκρατίες τα εμπιστευτικά έγγραφα πρέπει και αυτά να περιορίζονται στο ελάχιστο.

    Αν είναι σοβαρή η προσπάθεια για τη δημόσια διαβούλευση και αν το εγχείρημα θέλετε να επεκταθεί ώστε να γίνει η διακυβέρνησή λίγο πιο δημοκρατική και λίγο πιο συμμετοχική θα πρέπει μάλλον να γράφονται σε λιγότερο νομικίστικη γλώσσα οι διατάξεις και να είναι πιο σύντομες.

    Το πραγματικό άνοιγμα σε δημόσια συζήτηση προϋποθέτει ότι το αντικείμενο της συζήτησης θα μπορεί να γίνει κατανοητό στη μεγάλη πλειοψηφία των ενδιαφερόμενων [ηλικιωμένοι, απόφοιτοι δημοτικού και πολίτες που δεν έχουν την ελληνική ως μητρική γλώσσα].

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:16 | Αρτεμις Τσιροζίδου

    Οποιαδήποτε προσπάθεια μείωσης δαπάνης πολύ περισσότερο τέτοιας φύσης με βρίσκει σύμφωνη.
    Ομως η «δημόσια διαβούλευση» τι θα πει; Πόσοι και ποιοι είναι οι παραλήπτες των MAIL σας; Οι φίλοι του ΠΑΣΟΚ μόνο; Και απ’ αυτούς πόσοι χειρίζονται υπολογιστή;

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:52 | ΗΛΙΑΣ ΚΑΚΙΟΠΟΥΛΟΣ

    1. Οπωσδήποτε τα αυτοκίνητα να έχουν το διακριτικό σήμα (Κόκκινη & κίτρινη λωρίδα στο πλάι) και την πινακίδα ΚΥ.

    2. Με τίποτα να μην έχουν πάνω τηλέφωνα ή email. Θα γίνει κακή χρήση τους.

    3. Να εφοδιαστούν με GPS, ώστε να ελέγχεται η θέση τους ανά πάσα στιγμή. Εξαιρούνται όσα πραγματοποιούν απόρρητες αποστολές ή αποστολές επιβολής τάξης, κλπ σχετικά.

    4. Ο έλεγχος όσων έχουν GPS να γίνεται ηλεκτρονικά και δειγματοληπτικά από την Τροχαία.

    5. Η τροχαία να έχιε εκ του νόμου δικαίωμα να ελέγχει τα ΚΥ αυτοκίνητα και να επιβάλει τις προβλεπόμενες ποινές. Χρήση τεχνολογία άμεσης αποστολής δεδομένων από την τροχαία, μέσω ηλεκτρονικού σημειωματαρίου, ώστε να καταχωρούνται μόνιμα οι παραβάσεις των ΚΥ και τα σχετικά αναλυτικά στοιχεία των οδηγών, και επιβαινόντων.

    6. Σε περίπτωση χρήσης του αυτοκινήτου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια / δελτίο κίνησης, κατάσχεσή του από το εν λόγω άτομο, για όσο έχει τη συγκεκριμένη θέση, και βαριές διοικητικές και χρηματικές ποινές στους παραβάτες οδηγούς / επιβαίνοντες. Ειδικά για τους οδηγούς, εφ όρου ζωής απαγόρευση οδήγησης. Για τους επιβαίνοντες, να βαίνουν αυξανόμενες, όσο υψηλότερο είναι το αξίωμα του παραβάτη.

    7. υποβολή συγκεντρωτικών στοιχείων χιλιομέτρων / αξίας κατανάλωσης, ανά μήνα, τα οποία να δημοσιεύονται στο διαδίκτυο. Σε περίπτωση εμφανούς απόκλισης από το Μέσο Όρο, (πχ με όριο το +-40%), να υπάρχει αιτιολογημένη στο διαδίκτυο, η απόκλιση αυτή. Σε περίπτωση απάτης από τον οδηγό ή τους επιβαίνοντες, να ισχύσουν όσα αναγράφω στην παραπάνω παράγραφο 6.

    Ηλίας Κακιόπουλος.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:49 | Μιχάλης Τσαούτος

    Θα πρέπει να «ζυγίσουμε» το συνολικό όφελος από την αντικατάσταση των οχημάτων. Αν το κόστος αγοράς των νέων υβριδικών αυτοκινήτων, μείον το όφελος από την πώληση των υπαρχόντων συμβατικών (θα πουληθούν ή θα χαριστούν;) είναι μεγαλύτερο από το όφελος στο κόστος χρήσης, τότε το όλο εγχείρημα θα ζημιώσει τον πολίτη.
    Αν απλά όσα χρήζουν αντικατάστασης, αλλάχτούν με υβριδικά, τότε κανένα πρόβλημα. Έτσι θα γίνει όμως;
    Μήπως τα χρήματα που απαιτούνται για την αγορά των υβριδικών οχημάτων θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την υλοποίηση κάποιων άλλων έργων που θα οφελούσαν το περιβάλλον το ίδιο ή και περισσότερο;

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:22 | km

    Πιστεύω πως η Απόφαση αυτή κινείται στη σωστή κατεύθυνση.
    Όμως:

    1. Θα πρέπει να μειωθεί περαιτέρω η λίστα των προσώπων που δικαιούνται υπηρεσιακό όχημα. Να αποκλειστούν από τη δικαιοδοσία λειτουργοί που δεν είναι κρατικοί (π.χ. Εκκλησίας, κλπ).

    2. Θα πρέπει να καταργηθεί στο σύνολό της η χρήση ισχυρών οχημάτων (λιμουζίνες, SUV, κτλ), πλην ελαχίστων περιπτώσεων (περιφέρειες με δύσκολο οδικό δίκτυο). Πλέον, ειδικά στα αστικά κέντρα, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και μόνο οχήματα κάτω των 1601 cc και με διαστάσεις που θα επιτρέπουν ευκολότερη στάθμευση. Πρέπει να τερματιστεί το φαινόμενο της παράλυσης της κυκλοφορίας για τη διέλευση της Mercedes του «κ. Τάδε».

    3. Θα πρέπει να εξεταστεί η κάθε περίπτωση δημοσίου λειτουργού ξεχωριστά, ώστε να κριθεί αν όντως είναι αναγκαία η χορήγηση κρατικού οχήματος στο λειτουργό (π.χ. διαθέτει ήδη Ι.Χ. ή διαμένει σε κεντρικό σημείο της πόλης κλπ).

    4. Θα συμβάλλει τα μέγιστα και η σταδιακή «αποαρχοντοποίηση» των κρατικών λειτουργών στα μάτια της κοινωνίας. Χρειάζεται μετριοφροσύνη επαγγελματικού επιπέδου από τον πρωθυπουργό ως τον τελευταίο δημόσιο υπάλληλο. Έτσι, θα εμπεδώσει και το κοινωνικό σύνολο πως ένας βουλευτής για παράδειγμα, δεν είναι υποχρεωτικό να κυκλοφορεί με λιμουζίνα. Να αποσυνδεθεί λοιπόν το status ενός προσώπου (δημοσίου στην αρχή και όλων μας στο απώτερο μέλλον) από το όχημά του. Και αυτό είναι καθαρά θέμα τόσο βραχυπρόθεσμων κανόνων της παρούσας Απόφασης, όσο και μακροχρόνιων παρεμβάσεων στην Παιδεία που δίνουμε στα παιδιά μας.

    Περιμένουμε να δώσετε όλες σας τις δυνάμεις, σε όλα τα θέματα …

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:49 | Βασίλειος Δημητριάδης

    Όλα τα κρατικά αυτοκίνητα τα οποία ανήκουν σε υπηρεσίες και οργανισμούς εντός των πόλεων πρέπει να ειναι ηλεκτρικά εκτός ενός ανα οργανισμό για τις πέρα των 100 χλμ. Μετακινήσεις. Τα υπόλοιπα που αφορούν μετακίνηση στελεχών παραγόντων υπαλλήλων μπορούν να είναι και στην κατηγορία των smart. Δεν χρειάζεται μεγαλύτερος κυβισμος από την ώρα που ακόμα και στην Εθνική οδό δεν πρέπει να μετακινείται κάποιος με περισσότερα από 130χλμ. Όταν το κράτος βάζει όρια ταχύτητας αυτό πρέπει να τα σέβεται πρώτο.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:17 | Κατσαρός Νικόλαος

    Το νομοσχέδιο είναι προς την σωστή κατεύθυνση και βρίσκει πολλούς συμπολίτες μας σύμφωνους. Πρέπει να σκεφτείτε ότι για υπηρεσιακές μετακινήσεις εντός Αθήνας & Θεσσαλονίκης αρκούν αυτοκίνητα μέχρι 1000cc ή ακόμη και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:09 | Αλεξ Βαμβαλη

    Νομιζω ότι το όριο δεν πρέπει να υπάρχει σε κυβικά εκατοστά αλλά σε εκπεμπόμενους ρύπους. Υπάρχουνε αυτοκίνητα με diesel η με περισσοτερα κυβικα τα οποία εκπέμπουνε λιγότερους ρύπους ακόμη και από υβριδικά.
    Και να προχωρισουν και τα ηλεκτρικα.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:41 | ΑΛΕΞΟΥΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Η πρσφατη πλειοψηφια εξουσιοδοτησε την κυβερνηση να κανει οτι θεωρει αναγκαιο.Η προσφυγη στην προσωπικη και ενδεχομενως καθοδηγουμενη συναινεση η οχι δειχνει αδυναμια.Η υπερβολικη πολυφωνια και η υπερβολικη προσφυγη σε συμφωνια δειχνει κακο ξεκινημα και εκφυλισμο της προσφατης ετυμυγοριας.Πως ειναι δυνατον να συμφωνησουν χιλιαδες κρατικοζοντες που ξερουν να χειριζονται και Η/Υ.Τοσες χιλιαδες συνανθρωπων μας πως θα πουν την γνωμη τους οταν ο Η/Υ γιαυτους ειναι αγνωστη γη.Η κυβερνηση πρεπει να παρει τις οποιες αποφασεις της χωρις να ζηταει αλλοθι και να δεχθει τις οποιες επιπτωσεις θετικες η μη.Δεν ειμαστε Φινλανδια.Αν αισθανεται τοσο μεγαλη αναγκη συναινεσης ας κανει δημοψηφισματα.Η συντριπτικη πλειψηφια των ελληνων αγνοει το διαδικτυο

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:47 | Σπύρος Κουλουμούνδρας

    Ντίζελ και πάλι ντίζελ. Είναι ευκαιρία να διαπιστωθεί σε θεσμικό επίπεδο το κατά πόσο τα σύγχρονα ντίζελ επιβαρύνουν ή όχι την ατμόσφαιρα των ελληνικών (και μόνο αυτών πόλεων). Προτείνω να θεσμοθετηθεί ανώτατο όριο εκπομπής ρύπων και να επιτραπεί η προμήθεια όλων των τύπων κινητήρων έως το όριο αυτό (ή ακόμη και να καθοριστεί μίγμα τεχνολογιών εκ των προτέρων στους διαγωνισμούς προμήθειας πάλι με βάση το ανώτατο όριο εκπομπής).

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:45 | Σωτηρόπουλος Γιώργος

    Μου κάνει εντύπωση το εξής: γιατί για παράδειγμα ο υπουργός μεταφορών θα πρέπει να μετακινείται με αυτοκίνητο και όχι με τη συμβατική συγκοινωνία;θα πρέπει να αξιολογηθούν οι μετακινήσεις των δημοσίων προσώπων.δε θα σωθεί η οικονομία αν όλα τα αυτοκίνητα μετατραπούν σε υβριδικά αλλά το μήνυμα είναι αρκετά ισχυρό και θα πρέπει η οικολογική επιλογή στο δημόσιο τομέα να είναι πρωταρχικής σημασίας. επομένως, υβριδικά αυτοκίνητα στα υπουργεία, κάδοι ανακύκλησης στις δημόσιες υπηρεσίες και οικονομικοί λαμπτήρες.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:53 | Παναγιώτης Βρυώνης

    (Δυστυχώς δεν υπάρχει χώρος για σχολιασμό επί του συνόλου του σχεδίου, οπότε προσθέτω εδώ το σχόλιό μου, αν και δεν αφορά το συγκεκριμένο άρθρο)

    Θα ήταν ευκαιρία να υπάρχει άρθρο που σχετίζεται με την διαφάνεια λειτουργίας και αξιοποίησης του στόλου των κρατικών οχημάτων. Προτείνω να υπάρχει ξεχωριστό άρθρο που θα αναφέρει:

    – Τα παρακάτω στοιχεία να δημοσιεύονται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα κάθε φορέα.
    – Στοιχεία (οικονομικά ή και άλλα) χρήσης των οχημάτων ανά φορέα.
    – Τα αυτοκίνητα που αποτελούν τον στόλο κάθε φορέα και την χρήση που προβλέπεται για το καθένα από αυτά.
    – Να ορίζεται ο υπεύθυνος για την συγκέντρωση και δημοσίευση των στοιχείων ανά φορέα.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:17 | jk

    Δεν ξέρω αν έχει σημασία μόνο οι εκπεμπόμενοι ρύποι, διότι από ότι έχω ακούσει τα diesel αυτοκίνητα εκπέμπουν και μικροσωματίδια. Δεν είμαι περιβαλλοντολόγος οπότε δεν γνωρίζω ακριβώς τι συμβαίνει. Πάντως η αλήθεια είναι ότι σε όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης τα diesel επιτρέπονται οπότε θεωρώ ότι κάτι θα ξέρουν.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:11 | EKEK

    Δεν μπορούμε να το σχολιάσουμε με τα στοιχεία που δίνετε εδώ.
    πως προκύπτει ότι δεν θα υπάρξουν επιπλέον δαπάνες. Δείξτε μας με νούμερα και τους υπολογισμούς που κάνατε.

    Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να μειώσετε τον αριθμό αυτοκινήτων, και να ελέγχετε ότι χρήση γίνεται μόνο για τη δουλειά.

    Αυτό που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να δώσει κίνητρα στις ιδιωτικές εταιρίες που δίνουν εταιρικά αυτοκίνητα, να τα αποσύρουν σιγά σιγά και να χρησιμοποιούν μόνο οικολογικά αυτοκίνητα. Εκεί θα έχει πραγματικά αντίκτυπο μια τέτοια κίνηση για το περιβάλλον.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:48 | Chris Papandropoulos

    Μια πολύ καλή κίνηση. Ήταν τουλάχιστον προκλητικό να βλέπουμε αυτό τον «στόλο» αυτοκινήτων σε καθημερινή βάση.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:28 | Κωνσταντίνος Μπιθυμήτρης

    Με βρίσκει σύμφωνο η μείωση των δαπανών σε αυτό το κομμάτι της δημόσιας διοίκησης. Επιτέλους, να πάψουμε να βλέπουμε χαμηλόβαθμους υπαλλήλους δημόσιων οργανισμών να κυκλοφορούν με υπηρεσιακά αυτοκίνητα και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και με σωφέρ.
    Βέβαια, θα πρέπει να διασφαλιστεί και η λειτουργικότητα και παραγωγικότητα με κάποιο τρόπο. Να οριστούν δηλαδή κριτήρια, με τα οποία θα αποφασίζεται ποιός χρειάζεται υπηρεσιακό αυτοκίνητο και ποιός όχι.
    Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι σημαντικό βήμα για την πράσινη πολιτική.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:53 | Τσακίρης Παντελής

    Άποψη μου είναι ότι το όριο δεν πρέπει να υπάρχει σε κυβικά εκατοστά αλλά σε εκπεμπόμενους ρύπους. Υπάρχουνε αυτοκίνητα με diesel (π.χ ford fiesta econetic) τα οποία εκπέμπουνε λιγότερους ρύπους ακόμη και από υβριδικά.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 15:49 | ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΑΣΑΤΗΣ

    Αυστηρός καθορισμός ορίων σε κυβικά, που βολεύουν μόνο 1 εταιρεία, είναι ύποπτος αναχρονισμός και ας μου επιτραπεί μέγιστος λαικισμός και πολύ δήθεν
    Καθορίστε όρια εκπομπής καυσαερίων…σήμερα οι κινητήρες πετρελαίου, που άνθρωποι παμπάλαιων αντιλήψεων, χωρίς γνώση και ενημέρωση και με κολημένα μυαλά έχουν εξοστρακίσει από Αθήνα και Θεσ/νίκη, είναι οικονομικότεροι και καθαρότεροι από τους αντίστοιχους βενζίνης.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 14:13 | ApoAllou

    @SykoFantiS Bastoyni
    δεν νομίζω να είναι καλή ιδέα η χρήση μέσων μεταφοράς.

    Σκέψου μόνο και μόνο τα χαρτία που θα κουβαλάνε μαζί τους, και ιδιαίτερα αν είναι άκρως εμπιστευτικά, το θεωρώ επικύνδινο να κυκλοφορεί κάποιος πχ. με αστικό λεοφωρείο όπου δεν υπάρχουν πάντα καλοπροαίρετοι πολίτες.
    Άλλη μια δυσκολία είναι όταν έχουν time-critical ραντεβού..

    πιστεύω πως είναι ενα καλό βήμα..
    αυτό όπως και το opengov! καλο ποδαρικό!

  • Αν μπορέσει το υπουργείο να εξετάσει τις περιπτώσεις ξεχωριστά θα ήταν το ιδανικό. Παρ’ ολα αυτα επειδή τα οχήματα είναι πολλά θα μπορούσε ίσως να γίνει μια ομαδοποίηση με κάποια κριτήρια και εν συνεχεία σε πολύ ιδιαίτερες περιπτώσεις οι αρμόδιοι λειτουργοί εαν δεν καλύπτονται ή θεωρούν οτι δεν χρειάζονται το αντίστοιχο όχημα να το δηλώνουν τεκμηριωμένα.

  • Είναι σημαντικό, να διαχωρίσουμε τις πραγματικές ανάγκες κίνησης των κρατικών λειτούργων, από τις μη πραγματικές. Θα ήταν χρήσιμο να ασχοληθεί το Υπουργείο με κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Παράδειγμα, κρατικοί λειτουργοί οι οποίοι ζουν και εργάζονται σε μια πολύ μικρή ακτίνα να αντιμετωπίζονται διαφορετικά από κρατικούς λειτουργούς που ζουν και εργάζονται σε ένα μεγάλο νομό και έχουν ανάγκη μετακίνησης σε όλο το μήκος του.

    Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι σαφές ότι πρέπει συνολικά να γίνει μείωση δαπανών σε τούτο τον τομέα. Η χρήση υβριδικών αλλά και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, είναι επίσης αναγκαία συνθήκη για ένα καλύτερο περιβάλλον.

  • 19 Οκτωβρίου 2009, 13:38 | SykoFantiS Bastoyni

    Η υποχρεωτική χρήση των δημοσίων μέσων μεταφοράς των κρατικών λειτουργών αντί για χρήση αυτοκινήτου νομίζεται θα ήταν υπερβολή ή μια αρκετά καλή ιδέα;