(Π.Δ. 118/2007) 28) Οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 27 αντικαθίστανται

28) Οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 27 του Π.Δ 118/2007 (ΦΕΚ Α’ 150) αντικαθίστανται ως εξής:

«4. Σε περίπτωση που η επιτροπή παραλαβής απορρίψει το υλικό, αναφέρει στο σχετικό πρωτόκολλο τις παρεκκλίσεις που παρουσιάζει τούτο από τους όρους της σύμβασης και τους λόγους της απόρριψης και γνωματεύει αν το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Εφόσον κριθεί από το αρμόδιο όργανο αιτιολογημένα ότι οι ανωτέρω παρεκκλίσεις του υλικού από μη απαράβατους όρους είναι ασήμαντες και δεν επηρεάζουν την καταλληλότητά του και μπορεί να χρησιμοποιηθεί, με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας μπορεί να εγκριθεί η παραλαβή του υλικού που απορρίφθηκε από την Επιτροπή παραλαβής, με έκπτωση επί της συμβατικής τιμής.

Ύστερα από την απόφαση αυτή η Επιτροπή παραλαβής υποχρεούται να προβεί στην παραλαβή του υλικού και να συντάξει σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην απόφαση. Εάν το υλικό απορρίπτεται από την Επιτροπή παραλαβής λόγω παρεκκλίσεων που διαπιστώθηκαν κατά τον μακροσκοπικό έλεγχο, η Επιτροπή δεν προβαίνει στη λήψη και αποστολή δειγμάτων και αντιδειγμάτων, για άλλους περαιτέρω ελέγχους. Τα παραπάνω δείγματα λαμβάνονται και αποστέλλονται προς έλεγχο, στην περίπτωση που με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας εγκρίθηκε η μακροσκοπική παραλαβή υλικού που απορρίφθηκε από την επιτροπή παραλαβής, λόγω παρεκκλίσεων που διαπιστώθηκαν κατά το μακροσκοπικό έλεγχο.

Στην περίπτωση αυτή το οριστικό πρωτόκολλο (παραλαβής ή απόρριψης) συντάσσεται μετά τα αποτελέσματα του ελέγχου των δειγμάτων. Μετά την σύνταξη του οριστικού πρωτοκόλλου απόρριψης, εφόσον κριθεί από το αρμόδιο όργανο, αιτιολογημένα, ότι οι ανωτέρω παρεκκλίσεις του υλικού, από μη απαράβατους όρους, της σύμβασης είναι ασήμαντες και δεν επηρεάζουν την καταλληλότητά του και μπορεί να χρησιμοποιηθεί, με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας μπορεί να εγκριθεί η παραλαβή του υλικού που απορρίφθηκε από την Επιτροπή παραλαβής, με έκπτωση επί της συμβατικής τιμής.

5. Σε δευτεροβάθμια επιτροπή παραλαβής παραπέμπονται για επανεξέταση περιπτώσεις υλικών που απορρίφθηκαν ή κρίθηκαν παραληπτέα παρά τις παρεκκλίσεις που διαπιστώθηκαν κατά τον μακροσκοπικό έλεγχο ή τους άλλους ελέγχους που διενέργησε η πρωτοβάθμια επιτροπή παραλαβής, εξαιρουμένων των εργαστηριακών ελέγχων εφόσον έχει προηγηθεί κατ’ έφεση εξέταση και συντάσσεται σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής ή απόρριψης εντός 30 ημερών από την επόμενη της κοινοποίησης της απόφασης σύστασης της δευτεροβάθμιας επιτροπής στους ενδιαφερόμενους. Η προθεσμία αυτή δεν τρέχει κατά την διάρκεια του μηνός Αυγούστου. Η παραπομπή κατά τα ανωτέρω γίνεται ύστερα από σχετικό αίτημα του προμηθευτή ή αυτεπάγγελτα από την Υπηρεσία. Η δευτεροβάθμια επιτροπή παραλαβής προβαίνει, σε όλους τους προβλεπόμενους από τη σύμβαση ελέγχους και συντάσσει σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής ή απόρριψης. Σε περίπτωση που η σύμβαση προβλέπει εκτός από τον μακροσκοπικό έλεγχο και άλλους ελέγχους, η επιτροπή, εάν το υλικό κρίνεται απ΄αυτήν παραληπτέο με βάση τον μακροσκοπικό έλεγχο, λαμβάνει και αποστέλλει, προς διενέργεια των περαιτέρω ελέγχων, τα προβλεπόμενα δείγματα και αντιδείγματα. Στην περίπτωση που το υλικό κρίνεται από την επιτροπή παραλαβής απορριπτέο με βάση τον μακροσκοπικό έλεγχο, δεν προβαίνει σε δειγματοληψία και στους τυχόν περαιτέρω προβλεπόμενους ελέγχους. Εφόσον κριθεί από το αρμόδιο όργανο, αιτιολογημένα, ότι οι ανωτέρω παρεκκλίσεις του υλικού, από μη απαράβατους όρους της σύμβασης, είναι ασήμαντες και δεν επηρεάζουν την καταλληλότητά του και μπορεί να χρησιμοποιηθεί, με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας μπορεί να εγκριθεί η παραλαβή του υλικού που απορρίφθηκε από την Επιτροπή παραλαβής, με έκπτωση επί της συμβατικής τιμής. Ύστερα από την απόφαση αυτή, η δευτεροβάθμια επιτροπή παραλαβής υποχρεούται να προβεί στην παραλαβή του υλικού και να συντάξει σχετικό πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην απόφαση.

Το αίτημα για επανεξέταση υλικού σε δευτεροβάθμια επιτροπή παραλαβής, υποβάλλεται από τον προμηθευτή, μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία είκοσι (20) ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης της σχετικής απόφασης. Τα έξοδα της δευτεροβάθμιας επιτροπής παραλαβής βαρύνουν τον προμηθευτή, εφόσον τα είδη απορριφθούν οριστικά ή παραληφθούν με έκπτωση, ανεξάρτητα εάν η ανάθεση για επανεξέταση γίνεται μετά από αίτημα του προμηθευτή ή αυτεπάγγελτα. Τα έξοδα αυτά καταλογίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και παρακρατούνται από το καταβλητέο ποσό στον προμηθευτή ή εισπράττονται από την εγγύηση καλής εκτέλεσης της σύμβασης ή με βεβαίωση μέσω του δημοσίου ταμείου».

  • 16 Σεπτεμβρίου 2011, 18:02 | ΕΠΙΦΑΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    Εκ μέρους του ΠΑ.ΣΥ.Π.Ι.Ε.
    (Πανελλήνιος Σύλλογος Προμηθευτών Ιατρικών Ειδών)

    Με σκοπό την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και τον περιορισμό των προς υποβολή εγγράφων σε κάθε διαγωνισμό θεωρούμε ότι είναι αναγκαία και προτείνουμε τη δημιουργία Μητρώου Προμηθευτών Δημοσίου. Η ύπαρξη του Μητρώου θα αποφορτίσει τις υπηρεσίες του δημοσίου από την έκδοση χιλιάδων πιστοποιητικών και τις υπηρεσίες των νοσοκομείων από τον συνεχόμενο έλεγχο τους σε κάθε διαγωνισμό, παράλληλα θα δώσει την δυνατότητα να ολοκληρώνονται γρηγορότερα χιλιάδες διαγωνισμοί που λιμνάζουν στα γραφεία προμηθειών.
    Το εν λόγω Μητρώο μπορεί να τηρείται είτε στο ΕΒΕΑ είτε στην ΕΠΥ η σε όποια υπηρεσία εσείς ορίσετε και θα χορηγεί πιστοποιητικό εν ενεργεία προμηθευτή του Δημοσίου σε κάθε ενδιαφερόμενο ο οποίος θα πληρεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Το πιστοποιητικό που θα αποδεικνύει την οικονομική και νομική κατάσταση των προμηθευτών θα ισχύει για περιορισμένο χρονικό διάστημα και θα ανανεώνεται αυτομάτως με την προσκόμιση των απαραίτητων πιστοποιητικών. Στο Μητρώο θα τηρείται για κάθε προμηθευτή ηλεκτρονικό αρχείο που θα περιλαμβάνει το σύνολο των εγγράφων που υποβλήθηκαν από αυτόν, ώστε να επιτύχει την έκδοση του πιστοποιητικού προμηθευτή του Δημοσίου. Πρόσβαση στο ηλεκτρονικό αρχείο θα έχει το σύνολο των εν ενεργεία προμηθευτών του Δημοσίου καθώς και οι Αναθέτουσες Αρχές. Η ελεύθερη πρόσβαση σε όλους αποτελεί απτή εφαρμογή της Αρχής της Διαφάνειας και συντελεί στην δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης. Κατά τον τρόπο αυτό τα έγγραφα που πιστοποιούν την οικονομική και νομική κατάσταση του προμηθευτή θα υποβάλλονται μία φορά ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε μία Αρχή και θα ελέγχονται από αυτή. Γνωρίζοντας την πρόθεση εδώ και αρκετά χρόνια του υπουργείου υγείας για την ίδρυση ενός τέτοιου μητρώου προμηθευτών, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί στον νόμο έτσι ώστε όποτε και όταν δημιουργηθεί να μην υπάρχει πρόβλημα στην εφαρμογή του.

  • 5 Σεπτεμβρίου 2011, 19:08 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Ο δημόσιος τομέας παραλαμβάνει τα τελευταία χρόνια υλικά τρόφιμα που μόνο προβληματισμό δημιουργούν ως προς την ποιότητα και την ασφάλειά που παρέχουν. Αιτία ήταν και συνεχίζει να είναι, η δυνατότητα της επιτροπής παραλαβής η οποία αν και απορρίπτει το υλικό μπορεί να γνωματεύσει αν το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Δηλαδή άνθρωποι οι οποίοι το πιο πιθανό είναι να μην έχουν σχέση με το υπό προμήθεια υλικό, να μπορούν να γνωμοδοτούν αν το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ή όχι.
    Δηλαδή για μια άκαυστη φόρμα πυροσβέστη, από την οποία εξαρτάται η ίδια του η ζωή, μια επιτροπή που θα αποτελείται από ένα διοικητικό υπάλληλο και από άλλους που δεν έχουν καμία απολύτως γνώση των προδιαγραφών και της αξίας τους για τη ζωή ενός πυροσβέστη, θα γνωμοδοτούν για τα αν είναι κατάλληλη ή όχι. Τότε ποιος ο λόγος της τεχνικής προδιαγραφής και των ορίων που αυτή θέτει, ποιος ο λόγος της δημόσιας διαβούλευσης….. Θα έρχεται δηλαδή μια τριμελής επιτροπή και θα αναιρεί όλα τα παραπάνω. Ο καθένας μπορεί να θυμηθεί πως κληρώνονταν οι επιτροπές παραλαβής με συμμετέχοντα μέλη στην κλήρωση όσα έλεγαν «ναι» ή «γνωμοδοτούσαν» όταν επιβαλλόταν. Θα πρέπει όλοι να σέβονται τους νόμους και τα ΠΔ και να μην αλλοιώνουν το περιεχόμενό τους κατά το δοκούν. ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να αλλοιώνει και να γνωμοδοτεί για όσα δεν ξέρει και για όσα δεν πρέπει. Αυτοί που λαμβάνουν μέρος στον διαγωνισμό, γνωρίζουν τις προδιαγραφές και πρέπει να τις πληρούν απαρέγκλιτα. Δεν μπορεί για ένα απαιτούμενο έγγραφο που έχει ημερομηνία μια μέρα πριν το διαγωνισμό να αποβάλλεται ένας προσφοροδότης ενώ όταν πρόκειται για ένα αλεξίσφαιρο γιλέκο ή ένα ιατρικό εργαλείο – μηχάνημα κάποιος άσχετος να «γνωμοδοτεί» για το αν κάποιος θα ζήσει ή θα πεθάνει! Τέλος, θα προκύψει μια ακόμη γενιά διεφθαρμένων που θα ζουν σαν βδέλλες εις βάρος του ελληνικού λαού και θα διαμένουν στα ακριβά βόρεια και νότια προάστια με αφορολόγητες καταθέσεις σε χώρες που δεν δίνουν ονόματα διεφθαρμένων και καταχραστών του δημόσιου πλούτου.
    Ας δοθεί στη δημοσιότητα ο κατάλογος των «καλών μελών που κληρώνονται» κάθε φορά οι ίδιοι και οι ίδιοι και πόσα υλικά παρελήφθησαν με γνωμοδοτήσεις τους σε σχέση με τα μέλη που έκαναν απλά το έργο που τους ανατέθηκε και δεν ξανακληρώθηκαν. Επιτέλους ας εφαρμοσθεί διαύγεια και διαφάνεια παντού!
    Πόσα υλικά με σοβαρά ελαττώματα και αποκλίσεις παρελήφθησαν με εξευτελιστικά πρόστιμα 0,5% ή 0,01% όταν αυτά τα υλικά ήταν άχρηστα και επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια των χρηστών, κατόπιν «αιτιολογημένης» απόφασης της ΕΚΠ και του εκάστοτε Υπουργού Ανάπτυξης και με το πρόσχημα ότι η ζημιά που θα υποστεί η επιχείρηση θα είναι μεγάλη και θα κλείσει!
    Ας φρόντιζαν οι προμηθευτές τα υλικά και τα τρόφιμα που παραδίδουν να είναι εντός των ορίων των προδιαγραφών, Γιατί έτσι μόνο υπάρχει πραγματικός ανταγωνισμός και ο καλύτερος προσφοροδότης επιβραβεύεται!!! Αλλιώς νοθεύεται …..Υπάρχουν υλικά και τρόφιμα που παραδίδονται επί πολλά έτη έχοντας απόκλιση από τις ισχύουσες προδιαγραφές.
    Επειδή θεωρώ ότι υπάρχει αγαθή πρόθεση από τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του ΠΔ 118/07 και της ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας παρακαλώ να ενημερωθεί από τους υφισταμένους της για τα ανωτέρω και να τροποποιήσουν ότι πρέπει και όσα είναι μόνο προς το συμφέρον της ελληνικής κοινωνίας και της ελληνικής οικονομίας, δημιουργώντας ένα θεμιτό ανταγωνισμό και μια βάση ισχυρών αξιών που θα βελτιώσουν τα μακροοικονομικά μεγέθη της χώρας μας, θα βοηθήσουν τις ελληνικές επιχειρήσεις να γίνουν εξωστρεφείς, ανταγωνιστικές και κερδοφόρες και θα μειώσουν τη διαφθορά όσο το δυνατό περισσότερο.
    Ευχαριστώ πολύ.